-> patapuf: jj takový názor bohužel mám taky....Jinak věci kolem žívnostníka jsou mi jasný,už to dělá nějakej ten pátek a já bych to dělat nešel.Lidi vidí jen "težký" výdělky,ale co člověk zaplatí kolem než začne dělat je masakr.
PS:asi to tady zasíram.Jdu spát...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
autolak 2
-> venni: Tak o feldách se skoro nemá cenu bavit... Před časem jsem tam měl feldu jednoho celkem stálýho zákazníka (druhý auto má Zafiru v plný palbě na který se mu dělá skoro všechno mimo LPG). Tohle auto mu stálo 2 roky v garáži. Lehkej tuzing, ale jinak původně celkem slušný , nicméně manželka mu ho "hezky" znova otunila o podezdívku plotu, takže byl práh v dýlce 50ti cm cca 10cm vraženej v podlaze. Kapota vypáčená krumpáčem (prej nešla otevřít, protože prasklo lanko), 5tý vrata a lemy na sračku, brzdy total... Co prej by to stálo opravit tak, aby to prošlo STK. Nabídka byla 15tis... Prej že si koupí něco jinýho a tohle vyhodí do kovošrotu. Řekl jsem, že z toho koupím kola (15" z Atlanty) Nakonec jsem si to auto nechal za 2tis na díly... :-D
venni 28.04.11 22:37:02 napsal:
Já když to tady čtu tak jsou všichni ochotni dát za lak na auto sumu
peněz,ale realita je težce jiná.Já si sem tam něco stříknu,táta dělá
klempířinu+ pak lakuje.Málo kdy se stane že v laku není prach,vždy tam
na jednom,dvou místech je,to samý stejkance.Nikdy víc,nikdy míň.V 90% to
jde zabrousit a v poho doleštit.Hodně aut se dělá jen do rozstřiku aby se
nelakovali celý díly.A popravdě nikdy se nestalo že by lidi držkovali na
kvalitu.Dnes všichni škudlý prachy a chtěj to co nejlevnější
bohužel.Když se řekne nazačátku větší cena,lidi se na to vykašlou a
dělat to nenechaj.Já radši říkam větší cenu a nakonci jí nechám nebo
jí spíš zmenším,to zákazníka potěší víc.
Jen tak pro představu,ted tady otec měl polo z roku 95.Zhnilý jak
brambory,dělal na něm plechařinu+ stříkal všechny blatníky, 2× dveře
celý,2× do půlky zelenou metlou.Klempířina se dělá COčkem a bodovkou
odsejpá to.Po laku se vystříkaj dutiny a nastříká spodek.
Lak po rozleštění 80%… cena za vše 12tis.
A ted otázka,kdo z vás by chtěl na spotřebáka 100% lak a zaplatil by
+ – 30tis
A kdo zvás by se spokojil s 80% kvalitou a zaplatil by 12tis?
jen se ptám :) Třeba píšu sra*ky a moc do toho nevidím… jo o tom to presne je.....nesmyslne levnejma opravama se zakaznici naucili obrazne receno diktovat si ceny za praci.....nevim,jak dlouho tvuj otec to auto delal a v jaky kvalite to vsecko bylo od kvality vyvareni až po styl nalakováni ,ale už jen za to nastrikani se ti každej lakyrnik vysmeje(mluvím o cene - metla + počet dílů)...nebudu ti tady vypocitavat,jako jsou zhruba prumerny naklady na zivot kazdyho cloveka...nejen živnostníka, to by bylo na dyl..v každym pripade to nesedí a lidi si tady už asi prestali važit svy prace a jdou pod cenu...každej by chtel vsecko ale nema na to a prvni,na kom zkusi ušetřit je opravař,zedník a dalsi a dalsi...klasika Čechačci...
Já když to tady čtu tak jsou všichni ochotni dát za lak na auto sumu
peněz,ale realita je težce jiná.Já si sem tam něco stříknu,táta dělá
klempířinu+ pak lakuje.Málo kdy se stane že v laku není prach,vždy tam
na jednom,dvou místech je,to samý stejkance.Nikdy víc,nikdy míň.V 90% to
jde zabrousit a v poho doleštit.Hodně aut se dělá jen do rozstřiku aby se
nelakovali celý díly.A popravdě nikdy se nestalo že by lidi držkovali na
kvalitu.Dnes všichni škudlý prachy a chtěj to co nejlevnější
bohužel.Když se řekne nazačátku větší cena,lidi se na to vykašlou a
dělat to nenechaj.Já radši říkam větší cenu a nakonci jí nechám nebo
jí spíš zmenším,to zákazníka potěší víc.
Jen tak pro představu,ted tady otec měl polo z roku 95.Zhnilý jak
brambory,dělal na něm plechařinu+ stříkal všechny blatníky, 2× dveře
celý,2× do půlky zelenou metlou.Klempířina se dělá COčkem a bodovkou
odsejpá to.Po laku se vystříkaj dutiny a nastříká spodek.
Lak po rozleštění 80%… cena za vše 12tis.
A ted otázka,kdo z vás by chtěl na spotřebáka 100% lak a zaplatil by
+ – 30tis
A kdo zvás by se spokojil s 80% kvalitou a zaplatil by 12tis?
jen se ptám :) Třeba píšu sra*ky a moc do toho nevidím… jo o tom to presne je.....nesmyslne levnejma opravama se zakaznici naucili obrazne receno diktovat si ceny za praci.....nevim,jak dlouho tvuj otec to auto delal a v jaky kvalite to vsecko bylo od kvality vyvareni až po styl nalakováni ,ale už jen za to nastrikani se ti každej lakyrnik vysmeje(mluvím o cene - metla + počet dílů)...nebudu ti tady vypocitavat,jako jsou zhruba prumerny naklady na zivot kazdyho cloveka...nejen živnostníka, to by bylo na dyl..v každym pripade to nesedí a lidi si tady už asi prestali važit svy prace a jdou pod cenu...každej by chtel vsecko ale nema na to a prvni,na kom zkusi ušetřit je opravař,zedník a dalsi a dalsi...klasika Čechačci...
-> kachník: Myslíš něco podobnýho jako jsem se ptal, jak jde za tejden (lépe víkend) po odpolednách vyvařit Forman? :-D Taky občas nechápu...
Jo a jinak - ta 121 (co stála vedle Hnědky) s plátěnou střechou a komplet uhnilou zadní nápravou cos na ni koukala už je pryč. Zavolal jsem majitelovi cenu (8-10tis komplet) a ten se málem skácel... Prej to chtěl jenom nějak "přeplátovat" aby to nebylo vidět. S tím jsem ho poslal do háje... Takhle to prostě neumím (asi jsem blbej a ničemnej), takže si to prej nechá udělat jinde...
Jo a jinak - ta 121 (co stála vedle Hnědky) s plátěnou střechou a komplet uhnilou zadní nápravou cos na ni koukala už je pryč. Zavolal jsem majitelovi cenu (8-10tis komplet) a ten se málem skácel... Prej to chtěl jenom nějak "přeplátovat" aby to nebylo vidět. S tím jsem ho poslal do háje... Takhle to prostě neumím (asi jsem blbej a ničemnej), takže si to prej nechá udělat jinde...
-> Jindas: njn,jsou na Světě i tací lidé co neřeší dva stejkance barvy na autě a řeší pouze funkční věci.Dobrá dělám si druhou čárku ke 100%
-> kachník: hele kolik času na tom nechal,Tě nevím.Auto tady bylo plus mínus 3 týdny,ale vedle na dílně se jich vystřídalo při tom dalších cca 5 na kterých se dělaly drobnosti.Nájem neplatím,dílna je naše.Taky mu to povídam,že někdy je zbytečně levnej,ale realita je taková,že když se lidi přijdou zeptat na kolik peněz vyjde plechařina na feldě+ lak a řekne jim 20tis tak se jim protčí panenky a začnou vykřikovat,že za ty prachy si koupí něco jinýho,že to je drahýAle už asi nevidí co za tich 20tis koupí za "stroj".
-> kachník: hele kolik času na tom nechal,Tě nevím.Auto tady bylo plus mínus 3 týdny,ale vedle na dílně se jich vystřídalo při tom dalších cca 5 na kterých se dělaly drobnosti.Nájem neplatím,dílna je naše.Taky mu to povídam,že někdy je zbytečně levnej,ale realita je taková,že když se lidi přijdou zeptat na kolik peněz vyjde plechařina na feldě+ lak a řekne jim 20tis tak se jim protčí panenky a začnou vykřikovat,že za ty prachy si koupí něco jinýho,že to je drahýAle už asi nevidí co za tich 20tis koupí za "stroj".
-> venni: mohu se zeptat kolik na tom přibližně strávil času? 12tisíc je, pokud tedy platíš nájem dílny, sociálku, zdravotku a nájem tvého bytu opravdu krutě málo, jestli to teda neměl vyvařený, nasříkaný a ošetřený za 5 dní... ale ta práce podle toho taky pak vypadá
-> venni: I na spotřebáka bych dal 100%, i když to je spotřebák,tak přece může k něčemu vypadat ne? Je to fůra peněz,ale já nerad když se něco odflákne... Já osobně bych teda volil tu dražší možnost,když už tak už....
Jen můj názor.
Jen můj názor.
Já když to tady čtu tak jsou všichni ochotni dát za lak na auto sumu peněz,ale realita je težce jiná.Já si sem tam něco stříknu,táta dělá klempířinu+ pak lakuje.Málo kdy se stane že v laku není prach,vždy tam na jednom,dvou místech je,to samý stejkance.Nikdy víc,nikdy míň.V 90% to jde zabrousit a v poho doleštit.Hodně aut se dělá jen do rozstřiku aby se nelakovali celý díly.A popravdě nikdy se nestalo že by lidi držkovali na kvalitu.Dnes všichni škudlý prachy a chtěj to co nejlevnější bohužel.Když se řekne nazačátku větší cena,lidi se na to vykašlou a dělat to nenechaj.Já radši říkam větší cenu a nakonci jí nechám nebo jí spíš zmenším,to zákazníka potěší víc.
Jen tak pro představu,ted tady otec měl polo z roku 95.Zhnilý jak brambory,dělal na něm plechařinu+ stříkal všechny blatníky, 2x dveře celý,2x do půlky zelenou metlou.Klempířina se dělá COčkem a bodovkou odsejpá to.Po laku se vystříkaj dutiny a nastříká spodek.
Lak po rozleštění 80%.... cena za vše 12tis.
A ted otázka,kdo z vás by chtěl na spotřebáka 100% lak a zaplatil by + - 30tis
A kdo zvás by se spokojil s 80% kvalitou a zaplatil by 12tis?
jen se ptám :) Třeba píšu sra*ky a moc do toho nevidím...
Jen tak pro představu,ted tady otec měl polo z roku 95.Zhnilý jak brambory,dělal na něm plechařinu+ stříkal všechny blatníky, 2x dveře celý,2x do půlky zelenou metlou.Klempířina se dělá COčkem a bodovkou odsejpá to.Po laku se vystříkaj dutiny a nastříká spodek.
Lak po rozleštění 80%.... cena za vše 12tis.
A ted otázka,kdo z vás by chtěl na spotřebáka 100% lak a zaplatil by + - 30tis
A kdo zvás by se spokojil s 80% kvalitou a zaplatil by 12tis?
jen se ptám :) Třeba píšu sra*ky a moc do toho nevidím...
už vidím jak plechařinu před lakem matláte galvinolem - mám dojem že se ptal na autolak a ne mazání náprav a motoru 

-> Tuner#2:
Pozor! Některé barvy vhodné na pozink nejsou vhodné na čerstvý pozink, nevím, jak je to s Galvinolem. Na čerstvý pozink je dle výrobce Zinorex (a samozřejmě jistě spousta dalších produktů), ale třeba Synorex Extra na lehké kovy a starý pozink se na čerstvý nehodí, může se loupat.
Pozor! Některé barvy vhodné na pozink nejsou vhodné na čerstvý pozink, nevím, jak je to s Galvinolem. Na čerstvý pozink je dle výrobce Zinorex (a samozřejmě jistě spousta dalších produktů), ale třeba Synorex Extra na lehké kovy a starý pozink se na čerstvý nehodí, může se loupat.
-> Tommyk 28.04.11 16:50:51: Na pozink jednoznačně základ na lehké kovy, takže Galvinol třeba...
Musím se tu zeptat, nedá mi to..
Používáte na pozink nějaký "speciální" základy? nebo tam dáte prostě to co na obyč plech? Díky
popřípadě co použít?
Používáte na pozink nějaký "speciální" základy? nebo tam dáte prostě to co na obyč plech? Díky

popřípadě co použít?
-> JoseA: jestli je to po půl roce, na reklamaci má nárok ale záleží na tom jak to měl dohodlý s lakýrou... ale pokud to platila pojišťovna tak by to mělo bejt oficiálně na fakturu a tudíž na reklamaci nárok má... jináč kouzlit se dá všelijak ale viděl bych to na přelakování vždy celýho dílu popř nějaký rozumný plochy kolem, do zástřiku a rozleštit...
Přidám jeden dotaz. Strýc má oktávku a má na ni už nějaké ty provozní drbky, škrábance, pupínky, dírky od kamínků atd... Navíc po nějaké srážce s divočákem nechával opravit a přestříkat přední kapotu. Opravu mu proplatila pojišťovna, ale po půl roce tam v místech kde byla kapota pomačkaná lak popraskal a postupně se ty praskliny zvětšovaly, že teď by zřejmě bylo vidět na plech, pokud by v těk kráterech nebyl prach. Dožadoval se reklamace, ale nějak to neuplatnil. Zatím se nikde neptal na opravu, protože má po špatné zkušenosti pocit, že akorát vyhodí peníze (tentokrát ze svoji kapsy) a výsledek bude stejný. Kolik se tak pohybuje oprava provozních drbek? Má cenu dělat i nějaké lokální opravy škrábanců na nárazníku, blatníku apod... nebo to nemá smysl a lakuje se vždy celý díl?
-> minno: fotit to nebudu - jeste by si na to lidi ukazovali :-) dle me je to o tom si s tim vyhrat trosku vic a nedelat to na honem - kazdopadne pri svitu slunce je to krasne videt ty propadliny :-) kazdopadne predni blatniky jsou uz slusne domordovany a potrebovali by opravit a je tam i nejvetsi pomeranc - takze je necham az se rozpadnou a vytahnu ze sklau jiny a necham je udelat poradne - to same i kapota, ta je jak dulika bulik... naproti tomu strecha je super...nejak se proste celej predek nepovedl :-( jo a C sloupky by si take zaslouzily mistama vice slejt a mene pomerance....
-> FORM: no co jsem videl praci Appla tka je vic nez luxusni - krasne nalitej plnej lak... je proste fakt, ze box ruce a momentalni naladu lakyry nevyresi - je to obvykle o tom pocitu a prani aby v tom nebyl pak bordel ... coz na to jaky podminky mel lakyra kam jsem to dal, tak i presto mam dve mista se smetim
je ale prdel, ze mam stejneho lakyru jako ma treba LS blazen a nebo ten tipek s cervenou 125kou na lestenejch jupikach a rozdily jsou markantni - ani predchozi reference o nicem nevypovida - bohuzel.... ale jak rikam dohadovat se potom treba mesic o tom ci onom se me uz nechtelo
-> FORM: no co jsem videl praci Appla tka je vic nez luxusni - krasne nalitej plnej lak... je proste fakt, ze box ruce a momentalni naladu lakyry nevyresi - je to obvykle o tom pocitu a prani aby v tom nebyl pak bordel ... coz na to jaky podminky mel lakyra kam jsem to dal, tak i presto mam dve mista se smetim
je ale prdel, ze mam stejneho lakyru jako ma treba LS blazen a nebo ten tipek s cervenou 125kou na lestenejch jupikach a rozdily jsou markantni - ani predchozi reference o nicem nevypovida - bohuzel.... ale jak rikam dohadovat se potom treba mesic o tom ci onom se me uz nechtelo
-> VeTeV: Půjčování boxu by bylo supr, i jsme tak původně byli domluveni, ani nevím, proč z toho sešlo. Každopádně jde alespoň o to, projevit možnost a profesionální přístup.
No s pomerančádou je to případ hodný vydání románu. Škoda že jsem u toho tenkrát nebyl, nicméně stačila mi i účast na nastrojování v místních podmínkách a s tím spojená obhlídka "hustolaku". Takhle naštěstí Apple neskončí, nebo alespoň doufám. Myslím, že nás kluk časem překvapí.
No s pomerančádou je to případ hodný vydání románu. Škoda že jsem u toho tenkrát nebyl, nicméně stačila mi i účast na nastrojování v místních podmínkách a s tím spojená obhlídka "hustolaku". Takhle naštěstí Apple neskončí, nebo alespoň doufám. Myslím, že nás kluk časem překvapí.
-> VeTeV: hoď nejaké fotky, fakt by ma to zaujímalo, aké to teraz máš. Ja nejak nerozumiem tomu ako to gitovať, aby sa to po čase neprepadávalo :( Je to boj, no.
-> minno: šak já už to mám domletý slušne, ale nějak to pořád nemám čas řešit - chci se pak domluvit s klukama na menších retuších, ale čert ví kdy... no paráda - místama ne úplně slito a hlavně příprava se nějak nepovedla - propadlo se to všude a mám to jak dělaný doma :-(
-> Pavel P..: na to že to byl v podstatě taky takovej garážnickej výplod, to byla cena neadekvátní
-> Pavel P..: na to že to byl v podstatě taky takovej garážnickej výplod, to byla cena neadekvátní
-> VeTeV: majitel se pomalu skácel...nedržet se kufru tak ho sbíráme ze země

-> VeTeV: tvoj lak to je ešte paráda :) ja to mám ďaleko katastrofickejšie, ale ja sa nesťažujem, veľa ma to nestálo a lak je predsa len chúlostivá vec....tam škrábneš, tam ti niekto ťukne....a je to po chvíli doničené.
-> FORM: vzpomeň si na oranžádu - tam se majitel opravdu musel kácet, při konečné sumě....
ještě jest možnost box si prostě na final půjčovat - to dělá taky dost lidí - samo to prodraží konečnou cenu, ale dle mě by to bylo takové to posunutí za ne úplně mrtě peněz - nabídnou buď bez nebo s, když na tom klient trvá, ale připlatí si ....
ještě jest možnost box si prostě na final půjčovat - to dělá taky dost lidí - samo to prodraží konečnou cenu, ale dle mě by to bylo takové to posunutí za ne úplně mrtě peněz - nabídnou buď bez nebo s, když na tom klient trvá, ale připlatí si ....
-> VeTeV: Je mi to jasný, já vím, že výsledek odvedou výborný i když lakují bez boxu, ale Honzovo práci by box ulehčil a zkrátil. Navíc bohužel spoustu lidí tak lakýrníky kastuje a bak se v plénu nemůže vyšvihnout na image profesionála, jak by rád. Nicméně myslím, že všeho do času, bude líp.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Pro mě nejste nedůvěryhodní, jen jsem chtěl říct, že jste teď na blbém rozmezí mezi garážní a profesionální prací. Je teď na Vás, jak se dozhodnete a kam se překulíte. Bohužel pokud chceš získat image profesionální lakovny, bez boxu se neobejdeš. Chápu situaci, proto bych to raději nechal k pivu. Jen mě trochu naštvalo brečení nad kácením se zákazníků, když je tak trochu k tomu přivádíte. Možná z donucení nad nedostatekem kvalitní práce, ale i tak mi to nepřipadá fér.
-> FORM: box není žádná záruka - mě když dělal Karkuli, tak jsm se dohodli na nějaké ceně, když jsem přijel platit, chtěl částku, která práci neodpovídala - nakonec slevil o pár tisícovek a dohodli jsme se , že to nebudeme dále rejpat...já se spokojil s horší kvalitou a on s menší částkou... dneska bych to raději dal klukům, aby to bylo jinde, než to co mám já jako "lak"
-> FORM: nic ve zlym samozřejmě, ale tady to funguje malinko jinak, poptávka vs nabídka je dost krutá, já zrovna včera řešil týpka s lemama na T4ce, když sem mu řekl cenu, která nepřesáhla 5tkč, tak řekl že si radši koupí štětec, dále tu mám jednoho pickupa-ne tebe, nechtěl lakovat korbu, ani vnitřky atd, a když sem mu dal nabídku ceny, tak mi po 14 dnech zdelil, že si to zkusí připravit a nalakovat sám. jinak lakovny okolí šponujou ceny dost dolu, Jinak co se týče tvého auta, to je zas trošku jiná práce, nikde v lakovně by se ti nikdo nepatlal s lamino, a měli by to 4x rychlejc(taky možná proto že by na autě dělali 8hod děnně)...a to že nemáme box? tim se stáváme nedůvěryhodní?
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: -> Stepan FUN: Chápu, že některé práce je problém dopředu odhadnout, ale pak je třeba po dodělání některé části sdělit „Jsi v tom za 20 000, je hotovo to a to, zbývá to a to. Pokračujeme dál?“. Pak mám možnost se rozhodnout a nebude třeba se na konci práce kácet. Ale ve chvíli, kdy po mém doléhání na množství a cenu odvedené práce mi sdělíte něco ve stylu „Nechce se mi to počítat“ a pokračujete v práci dál, to ve mě zrovna důvěru nevzbuzuje. No nic, nebudu do toho dloubat, jsem naštěstí celkem flegmatik a navíc jste mě dostatečně zabavili dovozem dílů z odstrojování. Jak říkám, vaše práce je supr a vy na to máte, ale pokud se dle slov Tuňáka chcete dostat na vyšší level a přestat být garážníky, je třeba se zákazníky jednat jinak, pak máte šanci uspokojit i solventnější lidi.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: -> Stepan FUN: Kucí, předpokládám, že tím kácejícím se majitelem pickupu budu asi já. Popravdě z toho taky trochu nespím. Problém by třeba nebyl ve vyšší ceně, ale musel bych s ní být smířen od začátku, jednání a práce tomu pak musí odpovídat. Ovšem za předpokladu práce s odmítnutím dodání cenové nabídky, po třičtvrtě roku práce na odstrojení, opravě laminátů, přípravě a lakování bez boxu, tak nějak nevím co mám čekat. Vaše práce je kvalitní, ale pokud si za ní chcete nechat i kvalitně platit a ne se trápit s vynášením nesolventních majitelů škodovek z dílny, je potřeba trochu změnit přístup. Berte to jako přátelskou radu, nikoliv nějaké trápení, ale být to práce za 70 000, tak Vás po dvou měsících vynesu v zubech. 

-> Apple STS Chvojkovice-Brod 27.04.11 00:21:53: Řešíme to se Štěpánem na FB, je potřeba se nebát říct už na začátku reálnou cenu a eventuelně co je možné, že se vyvrbí a přidraží. Je to na delší debatu, už jsem to Štěpánovi psal 

-> Stepan FUN: jj, a nejen to, to je prostě realita, at si to každej zkusí
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Asi před 5ti minutama jsem něco v tom smyslu psal jako SZ na FB...
Edit: Myslíš to auto "bez přípravy", co na něm nebyl nakonec jedinej rovnej díl a před lakem hromada karosařiny?
Edit: Myslíš to auto "bez přípravy", co na něm nebyl nakonec jedinej rovnej díl a před lakem hromada karosařiny?
-> Tuner#2: tebe bych chtěl mít a šéfa, to by se kšefty hrnuly, mi tady se štěpánem nespíme z toho , jestli se nám majitel jednoho pickupu neskácí až mu řeknem cenu....
a kolik lidu ti dá za lak škochtle byt sebelepší 70? Bo..n se kácel ze 23ti atd , tech škudlilů co tady maj hogo fogo kydy a pak je z dilny málem vynášej , je tu dosti
a kolik lidu ti dá za lak škochtle byt sebelepší 70? Bo..n se kácel ze 23ti atd , tech škudlilů co tady maj hogo fogo kydy a pak je z dilny málem vynášej , je tu dosti
-> Stepan FUN 27.04.11 00:04:00: NJ musíte jít na vyšší level. Je tady eRko co má obyč pastelový lak, ale je dělané komplet s vnitřkama a vše zvlášť a cena byla cca. 70tKč. Výsledek ale stojí za to a lak a kola dělají auto...
-> Stepan FUN:




-> Tuner#2: Ono i pastelový barvy můžou bejt v bázi (jako metalíza)... Nicméně pokud říkáš, že u libovky je cena až na poseldním místě... Já mám většinou opačnou zkušenost. :-/
-> Nwkt: no to se máme na co těšit... :-D
-> Nwkt: no to se máme na co těšit... :-D
-> Stepan FUN: Proč ne, v tom autě se to stejně ztratí a když už tak proč ne pořádně 

-> Stepan FUN 26.04.11 23:46:45: Tak to nevím, ani nevím jaký v tom je rozdíl, prostě beru to, že to je normal barva a ne metla. Já taky přelakoval normal barvu a "zvedlo se to" o dost. Cenu u libovky řeším až na posledním místě, když to bude špičkově udělaný bez prachu a jiných vad proč ne?
-> Tuner#2 26.04.11 23:45:16: Zaplatil bys 1,3 - 1,5x tolik za lak? No nevím. Už takhle lidi "brečej" jak je to drahý a co je to za zlodějinu si říct 2 - 2,5tis za díl... Jenom víc takovejch lidí. :-D
-> Tuner#2: A jsi si jistej, že na tý feldě je to přelakovanej akrylát a ne mockrát přelakovaná pastelová báze?
Jinak na kola jsem koukal. Pěkný. ;-) Jenom mi není jasný jak to bude. 2 a 2? Nebo je to jenom pokus a ve finále budou všechny stejný? Stejně bych to ale potřeboval vidět minimálně obutý, ještě lépe na autě. Taky mi alpiny přišly na feldu ošklivý a když jsmě je obuli na jednu stranu, tak už jsem je ani nesundaval. :-D
Jinak na kola jsem koukal. Pěkný. ;-) Jenom mi není jasný jak to bude. 2 a 2? Nebo je to jenom pokus a ve finále budou všechny stejný? Stejně bych to ale potřeboval vidět minimálně obutý, ještě lépe na autě. Taky mi alpiny přišly na feldu ošklivý a když jsmě je obuli na jednu stranu, tak už jsem je ani nesundaval. :-D
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 26.04.11 23:37:44: Tak třeba já bych si to i zaplatil po tom co jsem viděl co to udělalo na kolech...
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Proč tu nejde dát "lajk". :-D
-> Tuner#2: ale krom tuňáckejch aut nevidim význam, proč to dělat. Navíc to bytečně zvedá cenu, což ti nikdo jentak pro dobrej pocit nezaplatí
-> Stepan FUN 26.04.11 23:03:45: To bych tak jistě netvrdil. Špičkové laky byť pastelových barev mají na sobě lak, třeba David Friedman má na své RRS Feldě snad 7 vrstev a je to fakt znát. Já jsem teď jedno kolo co bylo stříkané černou lesklou dvousložkovou epoxidovkou vzal lakem a neskutečně to tu barvu vytáhlo, zvedlo lesk a hloubku... BTW koukals?
-> palinator: Nestříkal. :-) Akrylátu věřím, takže považuju další vrstvu laku (mimochodem vyrobenýho na stejný bázi jako akrylát) za zbytečně vyhozený peníze... Jenom jednou se mi stalo, že akrylát po cca 4 letech vybledl (střecha a kapota), ale tam je to taky daný tím, že to auto je tu dobu ve svý podstatě děnně v provozu, když náhodou nejede, tak stojí na sluníčku, za tu dobu bylo asi tak 10x umytý a leštěnku nebo vosk nevidělo ani z dálky... Každopádně při dvoubarevným lakování "do pásky" bude stejně i po přelití lakem znát ten přechod. Spíš se ještě zvýrazní. A lakovat to "do mokrýho" v tomhle případě prostě nelze. 2 byrvy bych řešil buď bází a lakem, nebo jenom akrylátem.
-> Stepan FUN:
Kámoš má lakovanou Corsu metlou po nehodě a taky se mu to loupe, takže to asi bude tou bází.
Tys ještě nestříkal lak na akrylát? Prej to někteří dělaj kvůli vyššímu lesku a odolnosti... Myslím, že COL to má s lakem.
Kámoš má lakovanou Corsu metlou po nehodě a taky se mu to loupe, takže to asi bude tou bází.
Tys ještě nestříkal lak na akrylát? Prej to někteří dělaj kvůli vyššímu lesku a odolnosti... Myslím, že COL to má s lakem.
-> Stepan FUN: môže to tak byť aj z výroby , ZX sa šúpu jak bláznivé , poväčšinou práve s bordovou metlou
-> TC: No lak na akrylát teda vyzkoušenej nemám. Nicméně asi bych se toho v případě toho 2 barevnýho lakování bál. Protože minimálně ta jedna barva bude vytvrdlá a hladká a tudíž se to nespojí. Jedině to zmatovat rohožkou, ale nevím jestli to zase pak pod lakem nebude vidět... :-/
Ale já nepsal, že to takhle nemůže bejt z výroby... ;-) Jenom jsem dal fotku jak to vypadá, když přeschne báze...
Pokud se vrátím k původním problémům, taky mě dost zaráželo, že Jose auta neodstrojuje. Já to svoje odstrojoval a to bych se bejval nenadál co pod těma různejma lištičkama bylo za bordel, navíc mi někdy přijde rychlejší třeba světlo vyndat než ho olepovat. Na druhou stranu když jsem viděl třeba to cabrio, bylo mi ho prostě líto (jako Joseho). Já jsem auto stříkal akrylem (ne báze a lak) a když jsem měl první pokus celomat a druhej samej stejkanec tak jsem to taky chtěl rozlešťovat a byl to takovej omrd, že jsem to nakonec znova obrousil a vzal znova. Smirek jsem měl 2000 pod vodou a pastu Farecla G6 (to číslo nevím jistě)+kotouč co mi k tomu prodali. Metla jde určitě líp, protože pokud je dost laku nemusíš se tolik hlídat, že to proborousíš, ale já bych ty stejkance obrousil a vzal to znova...
Moc nechápu to navážení se do Joseho, už tak mu musí bejt blbě, když mu to nejde.. Zprasil to (stejkance+záprachy) a všichni mu vynadáte, že to neodstrojil, to mi nepřijde moc konstruktivní. Na druhou stranu mi tohle fórum hodně při lakování pomohlo.
Moc nechápu to navážení se do Joseho, už tak mu musí bejt blbě, když mu to nejde.. Zprasil to (stejkance+záprachy) a všichni mu vynadáte, že to neodstrojil, to mi nepřijde moc konstruktivní. Na druhou stranu mi tohle fórum hodně při lakování pomohlo.
Stepan FUN 26.04.11 14:13:58 napsal: → TC: Jestli je to acryl a ne báze, tak za 2 dny… A lak potom vynech…
Ano je to akrylát. Nu tedy dobrá, nejdřív bílou, za dva dny zalepit pruh a nástedně červenou? No s tím lakem, už to tak mám na zbytku, přelité celé lakem. Aby to tvořilo hladký celistvý povrch.
Ano je to akrylát. Nu tedy dobrá, nejdřív bílou, za dva dny zalepit pruh a nástedně červenou? No s tím lakem, už to tak mám na zbytku, přelité celé lakem. Aby to tvořilo hladký celistvý povrch.
-> JoseA 20.07.10 20:06:54: pracujte podobně, jako když jste nedávno omítali chlívek pro domestic parental pig, prostě se to tam namrdá přes díry a praskliny a hovna a netopýry a prase a jde se na pivo...