autolak 2

prohledat
344 příspěvků (zobrazeno 274 až 323) od 22.07.2009 do 14.08.2016, založil/a JoseA
řadit dle data
21:44:01
25.05.2010
palinator
-> JoseA:

Spokojenost? Kdyžtak hoď bližší info, docela mě to zajímá...6
19:54:16
22.05.2010
JoseA
19:51:33
22.05.2010
JoseA
pokus akrylát
zvětšit autolak 2 - obrázek od JoseA vložen 22.05.2010 19:51:33
19:50:31
22.05.2010
JoseA
Snažil sem se vybrat právě fotku kde je to nejvíc vidět, na jiných vypadá lak lesklý, ale výsledek je špatný. Je to naprostý paradox, ale nejlepší lak jsem zatím vždycky dokázal syntetikou, ta se krásně slívá a leskne se jak psí tamto, s PUR se mi to zatím nepovedlo a akrylátová metla super lesk, ikdyž hladkost není uplně ideální, ale to je podle mě v pistoli.
01:03:08
22.05.2010
U-Geen
-> JoseA: hm "matny" i na fotce :/
00:05:41
21.05.2010
JoseA
23:50:05
20.05.2010
JoseA
Obnovím to tady, protože mám další zkušenost. Takže popořadě. Bylo třeba dál do laku moje auto, tentokrát sem se rozhodnul vyzkoušet i plnič. S tím nebyl žádný problém a stříkal jsem ho svoji první pistolí s hobby sady vzduchotechniky s tryskou 1,5mm. Po lehkém obroušení pod vodou do hladka přišel na řadu lak, PUR. Na to jsem si vzal tu HVLP pistoli s tryskou 1,4mm. Nastavil jsem si tlak na redučáku na 4,5 baru a lehce to zkoušel přiškrtit na pistoli, čím více jsem to přiškrcoval, tím byl menší rozstřik, ale taky větší pomeranč neboli prášková barva. Zase nakonec nejlíp vypadalo stříkání na tlak cca 4,5-5baru10. Jenže venku bylo kolem 20-22°C (začátek dubna) a já stříkal venku, ačkoliv svítilo sluníčko, povrh karoserie byl na dotek chladný, takže sem neměl strach z nějakého rychlého schnutí (Možná první chyba - světlý plnič netáhl tolik slunce jako čerstvě nastříkaný červený lak). Další pravděpobná chyba - pokropil jsem dlažbu pod autem, abych zamezil prašnosti během lakování - mohla teoreticky zvýšená vlhkost urychlit schnutí nebo zmatovatět barvu? Výsledek je: Lak téměř bez lesku, povrch nepříliš hladký. Zrovna jsem se ptal v prodejně kde beru barvy v čem mohl být problém. Tak jsme po krátkém rozhovoru došli k závěru, že v barvě zcela jistě problém není, ta je při správném postupu nanesení super lesklá, ale právě ve vlhkosti (rosný bod) nebo v teplotě podkladu. Pistoli si prodejce netroufal hodnotit, ale nabídl mi pistole výrobce ST FINIŠ (bývalá značka kovofiniš) v cenách okolo 3-4tis Kč.

Nedalo mi to, a musel jsem vyzkoušet ještě jestli opravdu není problém v barvě a jelikož bylo potřeba nastříkat metalízu na jednu kapotu, tak sem si nechal namíchat 3dcl akrylátové metly + lak za skoro 1000 Kč. Tentokráte nebylo potřeba kropit podlahu a stříkal jsem pro jistotu v suchu a stínu dílny. Zkouška na předepsaný tlak 2,5-3,5 baru dopadla špatně, sice to vypadalo úsporně co se týká rozprášení barvy do okolí, ale povrch zase nebyl hladký, tak jsem přidal na 4,5 baru a dostříkal to ale pořád trochu pomeranč. To mě už ta pistol docela nasrala a rozhodl sem se bezbarvý lak stříkat tou z hobby sady na 5baru a výsledek byl znatelně lepší než u HVLP, dá se říct, že ten lak to trochu "zatáhl" do hladka. Takže celkově sem rozhodnutý pro koupi nové pistole a potřebuju poradit. Dalo by se říct, že sem trochu zanevřel na HVLP systém, používám to na stříkání montážních nájezdů, kde nevadí hrubší povrch a výhodou je malý rozprach barvy do okolí. Na auta ale nevím co koupit. Tady jsou stránky výrobce od kterého mám v plánu kupit. Přidám i nějaké fotky z posledního stříkání.

www.strikacipistole.cz/vz duchove-strikaci-pistole
11:16:47
14.08.2009
m8rinek
-> Bagrr- máma mele Emu: nooo spis mi prijde jako nějaký DODO, nic na ní není, ale byla s 12ckou sesazená, dneska už asi ND na tohle neseženu co?
22:43:35
13.08.2009
Bagrr- máma mele Emu
-> m8rinek: Mělo by to na ní bejt vyražený... Jinak jestli je tam na špičce něco naletovanýho tak by měla bejt Sková (slinutý karbit nebo tak nějak, tudíž by měla být k tý 12ce...)
22:24:02
13.08.2009
m8rinek
-> Bagrr- máma mele Emu: sakrea a jak poznám o jakou jehlu jde? Ona vypadá vůbec nějak pochybně tyčka se špičkou a v prostřed nasunutej hran a zaletovanej
21:29:28
13.08.2009
Bagrr- máma mele Emu
-> m8rinek: jinak 14kou se nechá docela dost dobře lakovat syntetitka a drobet hustější barvy... Akryl jsem ještě nezkoušel ale na ten by to už asi chtělo 12ku...
upraveno 1x, naposled 13.08.2009 21:30:11
21:26:40
13.08.2009
Bagrr- máma mele Emu
-> m8rinek: Ne-e co tryska to jehla, dycky podle průměru trysky a taky je možnost jehel z několika materiálů...
19:36:53
13.08.2009
StepaNoFUN
-> Labros: Ne v lakovně nedělám... Ale například převčírem jsme udělali z autodílny lakovnu (což se stává dost často) a kamarád lakýrník si tam dělal celolak na autě... A dopadlo to na výbornou. :-)
18:56:17
13.08.2009
m8rinek
-> Bagrr- máma mele Emu: a jehla je uni? já mám tu vnitřní trysku + tu venkovní ušatou ale jehlu jen jednu
17:03:36
13.08.2009
Bagrr- máma mele Emu
-> m8rinek: číslíčka označují průměr. písmenka mám za to materiál... S by mělo být něco hooodně tvrdýho, takže na abrazivnější nátěrový hmoty a U nemam tucha.. Já mám nerezovky Nka sadu 12, 14, 16 a 18... 18ka už je dost velká a je už skoro na stříkačák... Docela by se mi ještě šikla 10ka tryska s jehlou:-)
15:12:28
13.08.2009
m8rinek
Mám taky dotaz, vlastním pistoli Kocofiniš RU8, starší kousek, nicméně lepší než moja BauHausnofka, otázka zní mám trysky 14S a 22U, na co jsou vhodné? co označení znamená?
14:49:18
13.08.2009
Labros
petr s 06.08.09 16:27:41 napsal: → Pavel P..: Ředidlo: Pro stříkání C 6000 nebo C 6500, pro nátěr štětcem S 6005.

jseš si jistej s těma písmenkama?
14:47:12
13.08.2009
Labros
-> Stepan FUN: A o co jde, jakej lakýra? kdo co lakoval? ty děláš v lakovně?
14:44:31
13.08.2009
Labros
-> Pavel P..: Já to taky udělal jak píše Štěpán s tím štětcem, a zrovna za tohle mě nezastřelil 1
07:29:11
13.08.2009
Pavel P..
-> Stepan FUN: 40

supr díky1
00:04:48
13.08.2009
StepaNoFUN
-> Pavel P..: No tak kdybych věděl kdo je ten lakýra o kterým mluvíš... :-D Včera jsem se to náhodou dozvěděl, když si u mě v práci stříkal svoje auto. :-D Tak ten by Tě asi fakt zabil.... Každopádně neřeš to. Něco s tím vymyslíme. ;-)
23:35:52
06.08.2009
Pavel P..
-> Stepan FUN: hmm tak kouzelník fakt nejsem.... 3 zkusim to ještě jednou nalakovat a když se to nepovede tak to nechám na lakýrovi.... pak to bude na něj když to bude stát za prd3 2
23:33:06
06.08.2009
StepaNoFUN
-> Pavel P..: Nezastřelil... Pokud bys to do hladka sám rozbrousil a povedlo se Ti to tak, že bys nikde neprošel na plech, tak proč ne. :-D
22:24:29
06.08.2009
Pavel P..
-> Stepan FUN: taky jsem o něm přemejšlel místo benzinovýho čističe.... ale kdo to má vedět že to udělá něco takovýho.. kdybych to naštětkoval tak to bude dobrý ale lakýrník by mě asi zastřelil3

všem dík za rady, o víkendu to zkusim znova stříknout
22:18:23
06.08.2009
StepaNoFUN
-> Pavel P..: Když už budeš v těch barvách lakách, tak k tomu kup ještě flašku perchloretylenu... Je lepší než techničák. A nestojí to raketu. Posledně jsem za tu lahev platil asi 25Kč.
22:15:25
06.08.2009
Pavel P..
je to normální základ synorex extra od colorlaku, tajkovej ten khaki zelenej..... ředidlo klasický C6000 od Barvy a laky Hostivař.... odmašťoval jsem to dvakrát před odboušením a i po něm, žádný mastný oka to nedělalo, krásně to hned zaschlo..



zejtra koupim barvožrout, celý to sundám a stříknu znova v jedný slabší vrstvě
22:00:57
06.08.2009
JoseA
-> Pavel P..: zajimavé, co to bylo za barvu? Já sem teďka stříkal psovi střechu na boudě z pozink plechu, co sem mu v práci ohnul asi dva měsíce zpátky, takže moc zvětralý ten pozink nebyl. Ale koupil sem v práci nějakou německou dvousložkovou barvu, co s tím stříkají u nás lakoši kontejnery - běžně obytňase jsou komplet pozink a prej drží super. Kecal sem tam se známým lakošem a říkal že je fakt dobrá i na střechy, komu tím už natíral u nás ve vesnici střechu a kolik je to let, tak sem se tam schválně zajel podívat, s jedním chlapem sem kecal a říkal, že dřív tu střechu natřel nějakou jinou barvu a za rok obíral zbytky barvy a zavolal na to toho lakoše a teď je to osm roků a barva na pozinkovaném plechu a na střeše pořád dobře drží. Tak sem tu barvu od nich nakoupil na celou svoji plechovou(pozink) dílnu, zatím sem natřel půlku střechy, druhá půlka mě čeká a boky budu stříkat, vnitřek taky stříkat. Teď tu střechu na psí boudě a zatím vypadá hodně dobře, suchá byla hned a nedávají pod ní základ, je taková polomatná. Zkusil bych sehnat něco takového, ten pozink je sviňa.
21:58:15
06.08.2009
StepaNoFUN
-> Pavel P..: TAk to opravdu netuším... Formex jako základ používám a pokud je ten povrch dobře připravenej, tak s tím nebyl nikdy problém... Jenom jeden druh formexu pak nějak nekomunikoval s vrchníma barvama na bázi acetonu. Ale změna výrobce barvy to vyřešila. Kterej používám teď bych se Ti musel podívat zejtra v práci. Beru ho od svýho dvorního dodavatele barev a ten už jinej neprodává, takže si to nepamatuju... :-) Ještě je možnost že to někdo nastříkal silikonovým olejem a ten je v tom zažranej... Ale řádný odmaštění by ho mělo odstarnit. Navíc by to velmi pravděpodobně dělalo hnedka krátery.
21:51:11
06.08.2009
Turda
-> Pavel P..: no dyť vo tom to jé 4 3
20:39:12
06.08.2009
Pavel P..
-> Stepan FUN: celý jsem to přejel 400kou šmirglem a technickym benzinem odmastil.... a navíc ten pozink je už nějakej pátek starej, na plechovce je napsáno že se to nemá dávat na čerstvě žárově pozinkovaný povrch což tohle nebylo.... tak nevim kde se stala chyba8

-> Turda: no jasně do základovky3
16:57:06
06.08.2009
Turda
-> Pavel P..: měl si tam dát nějaký tužidlo 1 4
16:51:50
06.08.2009
StepaNoFUN
-> Pavel P..: A odmaštění a zdrsnění podkladu? Pozink je pěkný svinstvo... :-/
16:29:49
06.08.2009
Pavel P..
-> petr s: no vidíš to jsem se seknul.... ředidlo mám teda C60001
16:27:41
06.08.2009
petr s
-> Pavel P..: Ředidlo: Pro stříkání C 6000 nebo C 6500, pro nátěr štětcem S 6005.
16:24:46
06.08.2009
Pavel P..
-> petr s: promíchal jsem jí dobře.... nevim co se s tim stalo, po nastříkání to krásně hned zaschlo... no asi to dostanu dolu nějakym barvožroutem a radši to nechám na lakýrovi7
15:58:10
06.08.2009
petr s
-> Pavel P..: Pořádně promíchat plechovku
15:50:42
06.08.2009
Pavel P..
já se sem vetřu s malým dotazem.... mám pozinkovaný čelo a chtěl jsem jej stříknout do základovky, koupil jsem teda Synorex extra na lehký kovy a k tomu ředidlo C6100 který mi poradila prodavačka v krámě... tak jsem si trochu barvy naředil aby to bylo pěkně řidký a stříknul s tim onen plech... pěkně to zaschlo ale už je to pomalu 4 den a ta barva neni furt nějaká vytvrdlá.... jde snadno seškrábnout.

kde se stala chyba?
20:50:56
27.07.2009
StepaNoFUN
-> JoseA: Já mám kompresor v současný chvíli bohužel na dílně... Ale je to provizorní řešení, protože jsme tu místnost kde byl předělali na pneuservis. Nicméně už je připravenej druhej (4píst Orlík s motorem asi 9kW). Jenom ho zapojit. Ten je v samostatný (malý) místnosti vedle dílny. A předpokládám spíš opačnej problém než je zamrzání. A to je ho v tý malý místnosti uchladit. Budu tam asi muset dát nějaký nucený přisávání vzdzuchu z venku, protože nepředpokládám, že by přes to odhlučněný sání šlo o moc víc vzduchu, než potřebuje kompresor pro svoji funkci... Ten kompresor co teď používám (2 písťák do V koupenej před 4ma rokama od francouzký firmy KATA-T, neboli v podstatě noname. Byl koupenej jako náhradní díl samotnej kompresor a doplněnej o motor 5kW a samostatnou tlakovku) jsem měl v místnosti vedle dílny a v létě ani v zimě nebyl problém. Jenom jsem měl z dílny udělaný sání (přes velkej filtr z auta), aby nenasával vlhkej a zmrzlej vzduch z venku... Jenom pokud bys o nepoužíval každej den, tak by to chtělo často vypouštět kondenzát z tlakovky.

Jinak u toho rozvodu vzduchu doporučuju ho udělat vrchem, vývody dát na téčka do boku, trubku prodloužit min o půl metru dolejc a na konec dát malej kohoutek (třeba odvzdušňovák od radiátoru) kvůli kondenzátu v rozvodu. Slouží to pak částečně jako odlučovač...
14:42:37
27.07.2009
JoseA
-> Stepan FUN: JJ, jasně to by bylo myslím lehce realizovatelné ten rozvod vzduchu si natahám sám, jenom pak před jeden vývod sehnat nějaký odkalovač a bylo by to. A co kompresor venku v zimě? Nebo ho schováváš přes zimu? Netrpěl by mrazem? A pak co se týká rozběhu při nízkých teplotách, tak mají problém asi jenom ty mrdky na 230V že? Ale zatím to udělám tak, že kompresor jenom šoupnu ven při stříkání.
09:55:54
27.07.2009
StepaNoFUN
-> JoseA: Já mám na dílně kompresor bez odlučovače přímo do rozvodu a odlučovače až na vývodech ven. Do rozvodu totiž ženu 9bar kvůli zásobě vzduchu (a foukání náklaďákovejch pneu). Jinak na stříkání používám právě ten filtr s dřevěným uhlím... Je to tlaková nádoba se vstupem zespoda zboku se šroubovacím vrchním víkem ze kterýho jde vývod na hadici do pistole. A jednu hadici používám jenom na laky a právě přes tohle. To uhlí měním tak 2x do roka...
09:24:08
27.07.2009
JoseA
-> Stepan FUN: O tom rozvodu z plastu asi budu uvažovat. Za ty dva roky co sem dělal ve svém oboru (instalatér) bych to zvládnul roztahat sám po dílně, stačilo by pučení svářečky. Nějakou bednu ven na zamknutí bych si taky lehce svařil a průchod pro trubku není problém. Ale asi to nechám až na pozdější dobu, jestli vůbec budu mít nějaké fušky, zatím to je vesměs pro kamarády za děkuju. Kompresor mám Schneider UniMaster 500-10-90 D. Ten vestavený odlučovač kondenzátu stačí nebo používáte ještě nějaký na hadici?
08:39:52
27.07.2009
StepaNoFUN
-> JoseA: Ta dílna je opravdu moc hezká. ;-) Tak až se peníze pomalu (a v dnešní době to je bohužel opravdu pomalu) začnou vracet, tak by to chtělo bednu na kompresor ven a udělat rozvod tlak. vzduchu... Docela rychlý a levný to je z normálních plastovejch vodovodních trubek (lepší jsou ty na teplou vodu - maj silnější stěnu, ale osobně mám na 9bar vyzkoušený i ty na studenou) a má to zároveň výhodu, že Ti ty trubky sloužej jako další tlaková nádoba. A potom pořádnej odkalovač, nejlépe s nějakým filtrem. Filtr se nechá levně a jednoduše vyřešit třeba rozdělávací tlakovou nádobou, do který nasypeš dřevěný uhlí a utěsníš ho molitanem. Potom samozřejmě existujou i originál vysoušeče, ale to už je v řádech desetitisíců...
23:31:54
26.07.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> JoseA: no nikdy sem neřešil pracovní tlak, prostě sem si na kousku , třeba zalepený okno zkusil jak to je, případne donastavil, téměř vždy dávám mnohem víc ředidla, když sem začínal, tak mi škůdky na kšeft stříkal starej fachman, a barvu zkoušel na kapky, čím rychleji kapala z míchadla tim líp, a funguje to, pak to chce cit aby se to neutrhlo
23:14:30
26.07.2009
JoseA
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Tak jo, koupím aspon 10ti metrovou a tu spirálu nechám na ofukování apod. Jinak kompresor byl pod ventilátorem, takže ani neměl moc možnost prášit do prostoru, co rozvířil sebral ventilátor, ale spíš naopak pobral do filtru i bordel z barvy, protože všechen prach šel směrem na kompresor k ventilátorům. Tak ještě jednou, jak s tou pistolí? Mám to víc naředit a zkusit ještě na ty 2,5-3,5 bar, nebo srát na ty rozdílné návody a stříkat to 5bar jak sem to dělal? Nebo ještě přidat, když jinde měli psaný prac. tlak 4,5-8,8? To už ale musí až moc tlačit a dělat bordel ne? Nebo bude lepší vytáhnout tu pistol ze sady z baumaxu s tryskou 1,5? Nebo koupit nějakou novou s tryskou třeba 1,3? a ne HVLP?
23:03:16
26.07.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> JoseA: nemusí být zrovna 8mi metrová, v boxu sme měli myslím víc, aby se dalo obejít celý auto dokola, , příště ho klidně vyhod ven, tu škvíru v případnejch vratech, zalepíš páskou a pohoda, nebude ti nic zbytečně výřit vzduch, taky to tak dělám
22:52:48
26.07.2009
JoseA
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: no právě ta dílně mi sežrala veškeré prachy za poslední roky spoření a ještě sem si musel pučit a ještě není hotová, tak potřebuju ať se taky pomalu začne využívat a investice aspon trochu vracet. Tragédie to zase nebyla, ono jak se auto trochu zapráší za dva dny, tak si těch chyb nikdo nevšimne, ale přecejen bych se chtěl trochu zlepšit. Co se týká kompresoru, tak sem taky zvažoval, že ho nechám venku a jenom někama prostrčím hadici, ale zase bych musel i prodlužku tahat ven, pak by mi naletěl hmyz dovnitř, tak sem ho nechal nakonec vevnitř. Časem mu udělám skříň a tam bych hodil ještě jeden přívod vzduchu jak tam mám s klapkou, aby si mohl klidně sát vzduch z venku. Ale pak teda nechápu jak bych mohl použít max 8 metrovou hadici jak tady někdo psal? Přece nebudu přejíždět s autem během stříkání ke kompresoru? A 8 metrů kolem auta když bude kompresor mimo dílnu je dost málo ne?
22:33:44
26.07.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> JoseA: takhle to nevypadá uplně tragicky, a navíc tmavá barva, ta noedpustí nic, koukám pěkné prostorym jen ten kompresor by měl být mimo
22:29:33
26.07.2009
JoseA
7 čekal sem že to bude lepší. Ale zas staré auto no a majitel byl uplně spokojený. Předtím tam měl jiné dveře a všechno odrbané. No ale nicméně chtěl bych to vychytat pro příště.
zvětšit autolak 2 - obrázek od JoseA vložen 26.07.2009 22:29:33
22:16:46
26.07.2009
JoseA
ty kapičky jsou dokonce i na fotce trochu vidět8
zvětšit autolak 2 - obrázek od JoseA vložen 26.07.2009 22:16:46
22:00:22
26.07.2009
JoseA
-> Stepan FUN: což o to, když už chci stříkat, tak bych ty peníze do té pistole dal, jenom aby to mělo smysl a nebylo to opravdu rukama. Popravdě ani nevím co na té pistoli může být tak drahého. Moc sem to nekoumal, s nikým se neradil, jenom koupil co sem viděl s profi označením. Cena příznivá, tak sem si říkal, že to risknu. Krabice je popsaná česky a myslím že je tam i psané made in czech republic, ale mrknu se ještě. Jinak by to chtělo někoho kdo by s tím třeba zkusil dělat a ukázal mi jak na to, jak moc ředit a jak s tím tlakem. Ten pomeranč udělal lak jenom ze začátku, pak sem přidal tlak ze 3bar na 5 a bylo to podstatně lepší. Jenom pořád semtam jakoby kapka nebo smítko, ale to mohlo být tou hadicí, koupím novou a nějaký filtr nebo punčochu na nalévání barvy ještě pro jistotu. Na těch 5 bar a víc ředidla to měla lepší snahu se slívat až na to, že než sem došel na začátek, tak už to prášilo na zaschlé místa, takže mizernější slévání. Na druhou vrstvu sem napral ještě víc ředidla, tužidla stejně. Slívalo se to líp a už sem ani neměl čas to nijak víc opravovat, takže sem to dostříkal tak. Ale chtěl bych jednou stříkat jako profík 3
Extreme Tyres