skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
autolak 2
21:58:15
06.08.2009
06.08.2009
StepaNoFUN
-> Pavel P..: TAk to opravdu netuším... Formex jako základ používám a pokud je ten povrch dobře připravenej, tak s tím nebyl nikdy problém... Jenom jeden druh formexu pak nějak nekomunikoval s vrchníma barvama na bázi acetonu. Ale změna výrobce barvy to vyřešila. Kterej používám teď bych se Ti musel podívat zejtra v práci. Beru ho od svýho dvorního dodavatele barev a ten už jinej neprodává, takže si to nepamatuju... :-) Ještě je možnost že to někdo nastříkal silikonovým olejem a ten je v tom zažranej... Ale řádný odmaštění by ho mělo odstarnit. Navíc by to velmi pravděpodobně dělalo hnedka krátery.
21:51:11
06.08.2009
06.08.2009
Turda
-> Pavel P..: no dyť vo tom to jé
20:39:12
06.08.2009
06.08.2009
Pavel P..
-> Stepan FUN: celý jsem to přejel 400kou šmirglem a technickym benzinem odmastil.... a navíc ten pozink je už nějakej pátek starej, na plechovce je napsáno že se to nemá dávat na čerstvě žárově pozinkovaný povrch což tohle nebylo.... tak nevim kde se stala chyba
-> Turda: no jasně do základovky
-> Turda: no jasně do základovky
16:57:06
06.08.2009
06.08.2009
Turda
-> Pavel P..: měl si tam dát nějaký tužidlo
16:51:50
06.08.2009
06.08.2009
StepaNoFUN
-> Pavel P..: A odmaštění a zdrsnění podkladu? Pozink je pěkný svinstvo... :-/
16:29:49
06.08.2009
06.08.2009
Pavel P..
-> petr s: no vidíš to jsem se seknul.... ředidlo mám teda C6000
16:27:41
06.08.2009
06.08.2009
petr s
-> Pavel P..: Ředidlo: Pro stříkání C 6000 nebo C 6500, pro nátěr štětcem S 6005.
16:24:46
06.08.2009
06.08.2009
Pavel P..
-> petr s: promíchal jsem jí dobře.... nevim co se s tim stalo, po nastříkání to krásně hned zaschlo... no asi to dostanu dolu nějakym barvožroutem a radši to nechám na lakýrovi
15:58:10
06.08.2009
06.08.2009
petr s
-> Pavel P..: Pořádně promíchat plechovku
15:50:42
06.08.2009
06.08.2009
Pavel P..
já se sem vetřu s malým dotazem.... mám pozinkovaný čelo a chtěl jsem jej stříknout do základovky, koupil jsem teda Synorex extra na lehký kovy a k tomu ředidlo C6100 který mi poradila prodavačka v krámě... tak jsem si trochu barvy naředil aby to bylo pěkně řidký a stříknul s tim onen plech... pěkně to zaschlo ale už je to pomalu 4 den a ta barva neni furt nějaká vytvrdlá.... jde snadno seškrábnout.
kde se stala chyba?
kde se stala chyba?
20:50:56
27.07.2009
27.07.2009
StepaNoFUN
-> JoseA: Já mám kompresor v současný chvíli bohužel na dílně... Ale je to provizorní řešení, protože jsme tu místnost kde byl předělali na pneuservis. Nicméně už je připravenej druhej (4píst Orlík s motorem asi 9kW). Jenom ho zapojit. Ten je v samostatný (malý) místnosti vedle dílny. A předpokládám spíš opačnej problém než je zamrzání. A to je ho v tý malý místnosti uchladit. Budu tam asi muset dát nějaký nucený přisávání vzdzuchu z venku, protože nepředpokládám, že by přes to odhlučněný sání šlo o moc víc vzduchu, než potřebuje kompresor pro svoji funkci... Ten kompresor co teď používám (2 písťák do V koupenej před 4ma rokama od francouzký firmy KATA-T, neboli v podstatě noname. Byl koupenej jako náhradní díl samotnej kompresor a doplněnej o motor 5kW a samostatnou tlakovku) jsem měl v místnosti vedle dílny a v létě ani v zimě nebyl problém. Jenom jsem měl z dílny udělaný sání (přes velkej filtr z auta), aby nenasával vlhkej a zmrzlej vzduch z venku... Jenom pokud bys o nepoužíval každej den, tak by to chtělo často vypouštět kondenzát z tlakovky.
Jinak u toho rozvodu vzduchu doporučuju ho udělat vrchem, vývody dát na téčka do boku, trubku prodloužit min o půl metru dolejc a na konec dát malej kohoutek (třeba odvzdušňovák od radiátoru) kvůli kondenzátu v rozvodu. Slouží to pak částečně jako odlučovač...
Jinak u toho rozvodu vzduchu doporučuju ho udělat vrchem, vývody dát na téčka do boku, trubku prodloužit min o půl metru dolejc a na konec dát malej kohoutek (třeba odvzdušňovák od radiátoru) kvůli kondenzátu v rozvodu. Slouží to pak částečně jako odlučovač...
14:42:37
27.07.2009
27.07.2009
JoseA
-> Stepan FUN: JJ, jasně to by bylo myslím lehce realizovatelné ten rozvod vzduchu si natahám sám, jenom pak před jeden vývod sehnat nějaký odkalovač a bylo by to. A co kompresor venku v zimě? Nebo ho schováváš přes zimu? Netrpěl by mrazem? A pak co se týká rozběhu při nízkých teplotách, tak mají problém asi jenom ty mrdky na 230V že? Ale zatím to udělám tak, že kompresor jenom šoupnu ven při stříkání.
09:55:54
27.07.2009
27.07.2009
StepaNoFUN
-> JoseA: Já mám na dílně kompresor bez odlučovače přímo do rozvodu a odlučovače až na vývodech ven. Do rozvodu totiž ženu 9bar kvůli zásobě vzduchu (a foukání náklaďákovejch pneu). Jinak na stříkání používám právě ten filtr s dřevěným uhlím... Je to tlaková nádoba se vstupem zespoda zboku se šroubovacím vrchním víkem ze kterýho jde vývod na hadici do pistole. A jednu hadici používám jenom na laky a právě přes tohle. To uhlí měním tak 2x do roka...
09:24:08
27.07.2009
27.07.2009
JoseA
-> Stepan FUN: O tom rozvodu z plastu asi budu uvažovat. Za ty dva roky co sem dělal ve svém oboru (instalatér) bych to zvládnul roztahat sám po dílně, stačilo by pučení svářečky. Nějakou bednu ven na zamknutí bych si taky lehce svařil a průchod pro trubku není problém. Ale asi to nechám až na pozdější dobu, jestli vůbec budu mít nějaké fušky, zatím to je vesměs pro kamarády za děkuju. Kompresor mám Schneider UniMaster 500-10-90 D. Ten vestavený odlučovač kondenzátu stačí nebo používáte ještě nějaký na hadici?
08:39:52
27.07.2009
27.07.2009
StepaNoFUN
-> JoseA: Ta dílna je opravdu moc hezká. ;-) Tak až se peníze pomalu (a v dnešní době to je bohužel opravdu pomalu) začnou vracet, tak by to chtělo bednu na kompresor ven a udělat rozvod tlak. vzduchu... Docela rychlý a levný to je z normálních plastovejch vodovodních trubek (lepší jsou ty na teplou vodu - maj silnější stěnu, ale osobně mám na 9bar vyzkoušený i ty na studenou) a má to zároveň výhodu, že Ti ty trubky sloužej jako další tlaková nádoba. A potom pořádnej odkalovač, nejlépe s nějakým filtrem. Filtr se nechá levně a jednoduše vyřešit třeba rozdělávací tlakovou nádobou, do který nasypeš dřevěný uhlí a utěsníš ho molitanem. Potom samozřejmě existujou i originál vysoušeče, ale to už je v řádech desetitisíců...
23:31:54
26.07.2009
26.07.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> JoseA: no nikdy sem neřešil pracovní tlak, prostě sem si na kousku , třeba zalepený okno zkusil jak to je, případne donastavil, téměř vždy dávám mnohem víc ředidla, když sem začínal, tak mi škůdky na kšeft stříkal starej fachman, a barvu zkoušel na kapky, čím rychleji kapala z míchadla tim líp, a funguje to, pak to chce cit aby se to neutrhlo
23:14:30
26.07.2009
26.07.2009
JoseA
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Tak jo, koupím aspon 10ti metrovou a tu spirálu nechám na ofukování apod. Jinak kompresor byl pod ventilátorem, takže ani neměl moc možnost prášit do prostoru, co rozvířil sebral ventilátor, ale spíš naopak pobral do filtru i bordel z barvy, protože všechen prach šel směrem na kompresor k ventilátorům. Tak ještě jednou, jak s tou pistolí? Mám to víc naředit a zkusit ještě na ty 2,5-3,5 bar, nebo srát na ty rozdílné návody a stříkat to 5bar jak sem to dělal? Nebo ještě přidat, když jinde měli psaný prac. tlak 4,5-8,8? To už ale musí až moc tlačit a dělat bordel ne? Nebo bude lepší vytáhnout tu pistol ze sady z baumaxu s tryskou 1,5? Nebo koupit nějakou novou s tryskou třeba 1,3? a ne HVLP?
23:03:16
26.07.2009
26.07.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> JoseA: nemusí být zrovna 8mi metrová, v boxu sme měli myslím víc, aby se dalo obejít celý auto dokola, , příště ho klidně vyhod ven, tu škvíru v případnejch vratech, zalepíš páskou a pohoda, nebude ti nic zbytečně výřit vzduch, taky to tak dělám
22:52:48
26.07.2009
26.07.2009
JoseA
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: no právě ta dílně mi sežrala veškeré prachy za poslední roky spoření a ještě sem si musel pučit a ještě není hotová, tak potřebuju ať se taky pomalu začne využívat a investice aspon trochu vracet. Tragédie to zase nebyla, ono jak se auto trochu zapráší za dva dny, tak si těch chyb nikdo nevšimne, ale přecejen bych se chtěl trochu zlepšit. Co se týká kompresoru, tak sem taky zvažoval, že ho nechám venku a jenom někama prostrčím hadici, ale zase bych musel i prodlužku tahat ven, pak by mi naletěl hmyz dovnitř, tak sem ho nechal nakonec vevnitř. Časem mu udělám skříň a tam bych hodil ještě jeden přívod vzduchu jak tam mám s klapkou, aby si mohl klidně sát vzduch z venku. Ale pak teda nechápu jak bych mohl použít max 8 metrovou hadici jak tady někdo psal? Přece nebudu přejíždět s autem během stříkání ke kompresoru? A 8 metrů kolem auta když bude kompresor mimo dílnu je dost málo ne?
22:33:44
26.07.2009
26.07.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> JoseA: takhle to nevypadá uplně tragicky, a navíc tmavá barva, ta noedpustí nic, koukám pěkné prostorym jen ten kompresor by měl být mimo
22:29:33
26.07.2009
26.07.2009
JoseA
čekal sem že to bude lepší. Ale zas staré auto no a majitel byl uplně spokojený. Předtím tam měl jiné dveře a všechno odrbané. No ale nicméně chtěl bych to vychytat pro příště.
22:00:22
26.07.2009
26.07.2009
JoseA
-> Stepan FUN: což o to, když už chci stříkat, tak bych ty peníze do té pistole dal, jenom aby to mělo smysl a nebylo to opravdu rukama. Popravdě ani nevím co na té pistoli může být tak drahého. Moc sem to nekoumal, s nikým se neradil, jenom koupil co sem viděl s profi označením. Cena příznivá, tak sem si říkal, že to risknu. Krabice je popsaná česky a myslím že je tam i psané made in czech republic, ale mrknu se ještě. Jinak by to chtělo někoho kdo by s tím třeba zkusil dělat a ukázal mi jak na to, jak moc ředit a jak s tím tlakem. Ten pomeranč udělal lak jenom ze začátku, pak sem přidal tlak ze 3bar na 5 a bylo to podstatně lepší. Jenom pořád semtam jakoby kapka nebo smítko, ale to mohlo být tou hadicí, koupím novou a nějaký filtr nebo punčochu na nalévání barvy ještě pro jistotu. Na těch 5 bar a víc ředidla to měla lepší snahu se slívat až na to, že než sem došel na začátek, tak už to prášilo na zaschlé místa, takže mizernější slévání. Na druhou vrstvu sem napral ještě víc ředidla, tužidla stejně. Slívalo se to líp a už sem ani neměl čas to nijak víc opravovat, takže sem to dostříkal tak. Ale chtěl bych jednou stříkat jako profík
20:58:54
26.07.2009
26.07.2009
StepaNoFUN
-> JoseA: No s tou pistolí a jejím pracovním tlakem opravdu nevím. Já osobně používám RD od Kovofiniše Ledeč nad Sázavou... Ta stála kdysi nová asi 7,5 tisíce. S tímhle jsem nikdy stříkat nezkoušel... No už vzhledem k ceně tý pistole bych jakejmkoli překladům návodů, nebo údajům výrobce nevěřil a to včetně označení toho HVLP, protože už samo o sobě označení "profi" na tom obalu je celkem nesmysl... :-( Takže pokud to stříká až na 5 bar, tak buď docela rád, že to stříká vůbec...
Jinak ten pomeranč po tom, co jsi nastříkal špatně první vrstvu a nechal ji uschnout je celkem jasnej. Ostatní vrstvy Ti jakoukoli nerovnost (v velice malou) jenom zvýrazněj.... Bohužel nepřekrejou. :-(
Jinak pokud bys chtěl opravdu profi stříkací pistoli, tak bych se zkusil podívat po značce SATA. Ale ty začínaj tak kolem 4tis za malou, a normální (ta levnější řada) se pak pohybujou kolem 7-8tis...
Jinak ten pomeranč po tom, co jsi nastříkal špatně první vrstvu a nechal ji uschnout je celkem jasnej. Ostatní vrstvy Ti jakoukoli nerovnost (v velice malou) jenom zvýrazněj.... Bohužel nepřekrejou. :-(
Jinak pokud bys chtěl opravdu profi stříkací pistoli, tak bych se zkusil podívat po značce SATA. Ale ty začínaj tak kolem 4tis za malou, a normální (ta levnější řada) se pak pohybujou kolem 7-8tis...
20:17:23
26.07.2009
26.07.2009
Esso
-> JoseA: Asi zásadní problém s tím že si nastříkal jednu ta nebyla dokonale slitá a další si stříkal až když to zatvrdlo to už se prostě nemá možnost slít a ať by jses snažil jak chceš tak zatvrdlý pomeranč jen barvou nezaleješ.
22:32:32
25.07.2009
25.07.2009
JoseA
Pistol mám tuhle:
www.aukro.cz/item69010346 7_strikaci_pistole_profi_1 _4mm_zn_magg_nova.html
Tady třeba jsou uplně jiné informace o pracovním tlaku:
www.dobre-naradi.cz/zbozi /.../p-6910
www.aukro.cz/item69010346 7_strikaci_pistole_profi_1 _4mm_zn_magg_nova.html
Tady třeba jsou uplně jiné informace o pracovním tlaku:
www.dobre-naradi.cz/zbozi /.../p-6910
22:09:45
25.07.2009
25.07.2009
JoseA
-> Stepan FUN: Ano, stříknul sem jednu vrstvu, nebyla ideálně sletá, druhý den druhou vrstvu, tu sem se snažil dobře slít. Ale jak sem psal, dalo se stříkat až když sem nastavil tlak na nějakých 4,5-5bar, na ty 3bar sem to nějak nemohl vyštelovat. U té HVLP pistole mám štelování množství vzduchu, ale povolil sem ho na plno, myslel sem, že je to jen pro případ, že by nebylo možné zredukovat tlak před hadicí. Jinak nevím jak to naštelovat na tak nízký tlak. Asi budu muset sehnat nějaké školení nebo kurz pro lakýrníky. Brzo bude chtít kámoš stříkat formana, ale ten se bude stříkat syntentikou a ani na tom moc nezáleží, protože ho vyvařuje na dojetí kvůli lpg. Ale na naučení by to bylo ideální. Ikdyž zase syntentikou se mi stříkalo líp
11:47:23
25.07.2009
25.07.2009
StepaNoFUN
-> JoseA: I pistolí HVLP se dá udělat hladkej lak... :-) Pracovní tlak si nastav jak Ti to vyhovuje aby fungovala jak má. Ona se potřeba vzduchu taky mění pokud stříkáš jenom úzkej paprsek a nebo rozptyl. Proto je na většině novejch pistolí štelování i množství vzduchu (šířka kuželu a množství barvy je snad na všech :-) )
Ale jestli jsem to dobře pochopil, tak jsi nastříkal první vrstvu, nechal jsi ji úplně zaschnout a pak jsi stříkal další??? Vrstev by se mělo stříkat několik, ale doba mezi jednotlivejma je velmi krátká. Ta předchozí vrstva musí ještě lepit aby se to s tou další slilo. Ale nesmí to bejt zase moc brzy, aby to nezačalo stýkat. Třeba u celolaku auta akrylátem mi to vycházelo na max. pauzu na cigáro mezi první a druhou vrstvou a to nebylo žádný vedro a mezi druhou a třetí (třetí a čtvrtou) tak 20 min... V případě jednotlivýho dílu (stříkáš ho kratší dobu) je to třeba 15-20 minut při teplotě okolo 20°C. Ale hodně záleží hlavně na vrstvě barvy a na jejím naředění. První vrstva by měla bejt slabší aby povrch lepil (nemusí ani moc krejt) a další vrstvy musíš už trošku nalejt, aby se to slejvalo. Ale zase ne moc, aby to nestýkalo... Na tohle je potřeba hlavně trénink a odhad. To se nedá moc poradit. Musíš si to jedině vyzkoušet. ;-)
Ale jestli jsem to dobře pochopil, tak jsi nastříkal první vrstvu, nechal jsi ji úplně zaschnout a pak jsi stříkal další??? Vrstev by se mělo stříkat několik, ale doba mezi jednotlivejma je velmi krátká. Ta předchozí vrstva musí ještě lepit aby se to s tou další slilo. Ale nesmí to bejt zase moc brzy, aby to nezačalo stýkat. Třeba u celolaku auta akrylátem mi to vycházelo na max. pauzu na cigáro mezi první a druhou vrstvou a to nebylo žádný vedro a mezi druhou a třetí (třetí a čtvrtou) tak 20 min... V případě jednotlivýho dílu (stříkáš ho kratší dobu) je to třeba 15-20 minut při teplotě okolo 20°C. Ale hodně záleží hlavně na vrstvě barvy a na jejím naředění. První vrstva by měla bejt slabší aby povrch lepil (nemusí ani moc krejt) a další vrstvy musíš už trošku nalejt, aby se to slejvalo. Ale zase ne moc, aby to nestýkalo... Na tohle je potřeba hlavně trénink a odhad. To se nedá moc poradit. Musíš si to jedině vyzkoušet. ;-)
09:34:53
25.07.2009
25.07.2009
JoseA
Takže ta HVLP pistol asi není uplně vhodná na stříkání hladkého povrchu co? Nebo To chce jenom hodně naředit barvu a stříkat tím nízkým tlakem? Já sem musel přidat tlak na 5bar, nevadí to nebo to je ještě horší když je ta pistol určena na nízký tlak? Teplota možný problém, byl celkem hyc a v dílně mohlo být až těch 25°C. První vrstvu sem začínal večer při nižší teplotě, ale jenom sem potřeboval cosi vyjít ven a už tam naletělo hejno hmyzu, tak sem to musel pohubit.
23:08:27
24.07.2009
24.07.2009
BeBe
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: jj ako pises, ak ho dodavaju,mnoho vyrobcov(distributorov) ma len jeden druh tuzidla ...a rovnako ako pomale tuzidlo existuju aj pomale riedidla
12:37:59
24.07.2009
24.07.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> BeBe: ještě doplním že v létě je lepší používat pomalé tužidlo aby barva měla čas se slejt.......
00:41:14
24.07.2009
24.07.2009
BeBe
-> JoseA: hlavne nemozes porovnavat syntetiku s PUR,alebo akrylovou farbou,ta syntetika schne omnoho dlchsie a lepsie pohlcuje prach z rozstreku a okolia,nabuduce pridaj len riedidlo -pomer farba/tuzidlo by mal zostat zachovany .Cast riedidla sa odpari skor nez ti ciastocky farby dopadnu na striekany povrch a ostane ti tam farba s vacsim mnozstvom tuzidla co ma za nasledok rychlejsiu reakciu,ja niekedy davam tak o 5-10% menej tuzidla - ked je teplo,aby sa netvoril pomaranc...ako si tam mal teplo ... z mojej skusenosti sa cas schnutia skracuje s teplotou exponencialne,teraz v lete je najlepsie striekat skoro rano teplota tak do 23C
HVLP znamena v preklade velky objem -nizky tlak (high volume - low pressure)vzduchu,takze nemusis mat tlak ako pri klasickych pistoliach okolo 5atm,ale staci aj tych 3,5atm.
Jedine co ti mozem poradit je skusat,nast vhodny pomer medzi nastavenim tlaku a velkosti rozstrekoveho kuzela,aby to bolo pekne jemne rozprasene aj pri vacsom objeme farby + najst vhodnu hustotu farby,aby mala cas sa zliat...
HVLP znamena v preklade velky objem -nizky tlak (high volume - low pressure)vzduchu,takze nemusis mat tlak ako pri klasickych pistoliach okolo 5atm,ale staci aj tych 3,5atm.
Jedine co ti mozem poradit je skusat,nast vhodny pomer medzi nastavenim tlaku a velkosti rozstrekoveho kuzela,aby to bolo pekne jemne rozprasene aj pri vacsom objeme farby + najst vhodnu hustotu farby,aby mala cas sa zliat...
00:40:14
24.07.2009
24.07.2009
StepaNoFUN
-> JoseA: Spirálovou hadici opravdu zahoď, kup si někde zahradní hadici vnitřní průměr 10mm a 2 rychlospojky... Nestojí o svět a je to o poznání lepší práce.
Pokud je ta pistole HVLP, tak bych se držel spíš toho spodního tlaku (cca 2,5 bar). HVLP je úplně něco jinýho než normální pistole. Pracuje na systému malýho tlaku a velkýho průtoku vzduchu.
V barvě můžou bejt zbytky zatvrdlýho tužidla z uzávěru plechovky a další jiný částice. Před nalitím do pistole to chce prohnat přes sejtko, případně alespoň punčochu...
Pokud je ta pistole HVLP, tak bych se držel spíš toho spodního tlaku (cca 2,5 bar). HVLP je úplně něco jinýho než normální pistole. Pracuje na systému malýho tlaku a velkýho průtoku vzduchu.
V barvě můžou bejt zbytky zatvrdlýho tužidla z uzávěru plechovky a další jiný částice. Před nalitím do pistole to chce prohnat přes sejtko, případně alespoň punčochu...
00:11:36
24.07.2009
24.07.2009
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Konečně promluvil odborník. :-) No já to říkám pořád, že na auto je akrylát... :-)
23:39:08
23.07.2009
23.07.2009
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> JoseA: takže jestli dobře chápu tak si stříkal PUR? tu asi nenaleješ,a schne rychle, takže v techto teplotách ji nenapojíš, já s ní stříkal kamošovi vojenskej transporter, 6hodin nonstop a stejne to nikdy nešlo jako třeba s mobihelem, jinak spirálová hadice-zahodit, zvláště jestli si ji používal na jinou činnost, tzn , bude v ní olej a voda, navíc má malej prutok, to že nebylo celý auto v plniči na to vliv nemá, tam je duležitý zmatovatění dílů a odmaštění, a tryska 1.4 je jentaktak, chtělo by to spíš 1,3 a ridčí barvu
22:58:45
23.07.2009
23.07.2009
JoseA
-> BeBe: Beru barvy od helios, dva favority sem stříkal tessarolem (syntetika), barva nevybledla, dřív se ukázala rez a po třech zimách sem to opravoval. Tu PUR barvu sem stříkal prvně ale sem na to nějaký levý. PUR tužidlo sem dostal na naředění 3:1. Poměr sem dodržel, poslední barvu sem naředil víc tužidla i víc ředidla, mírně to možná pomohlo na slévání, ale pořád to není na výstavu.
22:46:18
23.07.2009
23.07.2009
JoseA
-> Stepan FUN: Já teď koupil pistol HVLP s tryskou 1,4 a tou to stříkal, jinak mám jenom z nějaké sady z baumaxu s tryskou 1,5. Tak sem stříkal tlakem 5bar. Kompresor mám nový schneider 90L, hadice byla zapojená k vývodu přes odlučovač (suchý stlač. vzduch). Tužidlo ani nevím jaké mi dali, ředidla sem nakonec dával hodně a trochu to taky pomohlo, líp se barva slévala. Ale trochu pomeranč to je, možná i díky první vrstvě. Další problém je, že sem občas v laku objevilo nějaké malé smítko. Nevím jestli to šlo z pistole, nebo přistálo ze vzduchu. Dílnu mám plechovou, podlahu čistou, namokřenou, okna, vrata zavřené, zaplé jenom odsávání a klapka přívodu vzduchu, přes žaluzku se síťkou. Prach to odsávalo celkem dobře. Tak mě napadá několik věcí, co sem udělal špatně. Hlavně nechápu co je HVLP stříkací pistol, přiznávám koupil sem ji jenom kvůli označení profi a čekal že bude dobrá. Další věc, auto mělo jenom na pár malých místech drbky, které se opravovaly kitováním a stříkacím kitem (+broušení pod vodou). Dál sem celé auto lehce obrousil pod vodou a na to šel lak. Žádný plnič, šlo jen o obnovu laku. Je teda chyba v tom, že sem nedal podklad? Další věc: Hadici ke komproseru používám spirálovou, která byla předtím připojená na malém kompresorku (24L Gude) jenom k nýtovací pistoli, aby mi nezavazal velký kompresor v dílně při práci. Takže teoreticky v té tuším 10m dlouhé spirálovce mohl být olej nebo voda z toho malého kompresorku bez odkalovače, tím pádem po připojení na velký šla ta voda či olej do pistole z hadice. Ale ještě sem schválně chvilku ofukoval celou dílnu od prachu (než sem tam dal auto). Další možnost sem pomalý. Než sem přestříkal celé auta a na začátku lak nadpojil, tak už byl začátek zavadlý a neslil se jak by měl, zůstal tam prach od rozstřiku kolem kužele laku z pistole. Ještě mě napadlo, že sem měl možná barvu po namíchání ještě přes něco přecedit od prachu, ale nevím kde by se v plechovce s čerstvě namíchanou barvou vzalo tolik prachu. Výsledek je podprůměrný garážový lak, lepší sem nastříkal venku tím malým kompresorem s hobby pistolí a na starém fáčku syntetickou barvou . Pište vaše zkušenosti s lakováním a tipy co dělám zle. Rád bych se to naučil líp.
22:31:24
23.07.2009
23.07.2009
BeBe
JoseA: neviem aky PUR pouzivas,ale moje odporucanie je nariedit to aspon v pomere tuzidla,ono polyuretan sa zlieva horsie,ja mam skusenosti s Temadurom od Tikurilly,tiez ho musim riedit viac ako odporuca vyrobca,aby to nerobilo pomaranc a pekne sa to zatiahlo->
14:55:28
23.07.2009
23.07.2009
StepaNoFUN
-> JoseA: Na normální pistoli je to opravdu 2.5 - 3.5 bar. Většinou nastavím 3.5 a škrtím to na pistoli podle potřeby. Potom jsou pistole HVLP a ty používaj tlak ještě nižší... Ale dost záleží na hadici (měla by mít max 8m a vnitřní průměr min 8mm) A ten tlak by s měl nastavovat při zmáčknutý pistoli. Pokud máš nějakej malej kompesor s miniaturním redukčákem, tak si nastavíš třeba 3bar a při zmáčknutí Ti to spadne i pod 2 bar...
To že se Ti to neslejvá může bejt daný barvou (PUR barvy moc na hladkej povrch nejsou. Je to spíš průmyslovej lak a tam na nějakým pomeranči moc nezáleží. Na auto je akrylát.), nebo použitým ředidlem a tužidlem (rychlé, normální) pro danou teplotu, případně tloušťkou vrstvy a dobou schnutí mezi vrstvama...
To že se Ti to neslejvá může bejt daný barvou (PUR barvy moc na hladkej povrch nejsou. Je to spíš průmyslovej lak a tam na nějakým pomeranči moc nezáleží. Na auto je akrylát.), nebo použitým ředidlem a tužidlem (rychlé, normální) pro danou teplotu, případně tloušťkou vrstvy a dobou schnutí mezi vrstvama...
14:29:26
23.07.2009
23.07.2009
venni
-> JoseA: mi máme trysku 1,3 a tlak od 4,5-5ti...
14:04:37
23.07.2009
23.07.2009
JoseA
v prodejně mi říkali, že tu pur barvu mám ředit na stříkání velice málo, dával sem i víc ředidla a furt to není ono, povrch není ideálně hladký
07:45:08
23.07.2009
23.07.2009
LiMaK - 742 forever
kolem 5 max...ale pod ty 3 by to fakt jako jit nemelo....
ja mam teda trysku 1,5 a strikam od 3 do 5 atm....samozrejme redim dle potreby podle toho jak se mi barva slívá...
ja mam teda trysku 1,5 a strikam od 3 do 5 atm....samozrejme redim dle potreby podle toho jak se mi barva slívá...
07:13:34
23.07.2009
23.07.2009
BeBe
No tak tych 3,5 baru,by som videl ako minimum,ale dolezita je aj hustota farby,cim hustejsia tym vacsi tlak,musis skusat...
23:26:10
22.07.2009
22.07.2009
JoseA
Jaký pracovní tlak by měl být nastaven při stříkání laku (PUR) na auto? Koupil sem novou pistol s tryskou 1,4 a v návodu je psán pracovní tlak 2,5-3,5 bar. Ale bylo to nějak málo, dělalo to kapky.