-> palinator 05.02.25 07:18:23: tak samozrejme ze treba cirkularku vyresis softstartem, ale soubeh pracky a indukce v rezimu boost uz tezko.
A ta doba prijde. Uz dneska se u lepsich baraku taha vse oddelene a pouzivaj se ruzny prednostni rele. Je Ti asi jedno, ze nejakou minutu nepojede treba podlahova rohoz v koupelne, kdyz si nekdo zapne v kuchyni rychlovarnou konvici...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1354 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 04.09.2021 do 26.02.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN:
U toho nabíjení přeci jen nejde až tak o nějaké špičky (btw. u baráku k cirkulárce je to asi mnohem efektivnější řešit frekvenčákem, aspoň jen pro rozběh), ale skutečně o to, že ti v řádu minut až desítek minut přípojka prostě nestačí. Koneckonců i domácí FVE mají funkcionalitu, že i kdyby nesvítilo slunce, můžeš nechávat nabíjet baterku ze sítě a používat jí s měničem jako PowerAssist.
Ono to je ve finále vcelku pochopitelné, proč se to používá. Někde, kde je problematické nebo drahé posilovat přípojku, ale má tržní potenciál tam prodat třeba 400kW nabíječku (dost často se navíc tento výkon sdílí mezi 2 porty, protože se nepředpokládá, že by to jelo moc často z obou), tak se tam dá tenhle bateriovej booster a je to. Ony se totiž taky prodává kWh za jiný peníze podle rychlosti nabíjení. Možná je to absurdní, jako by se platilo u kamioňáckýho stojanu víc za naftu, ale z principu činnosti to jinak nelze. A auta, který jezděj na 400kW nabíječku, nemaj lidi, který by nějak sralo jestli jedou za 0,50 nebo za 1,50 Kč/km, pro ně je podstatný, že než dožerou párek v rohlíku a dopijou kafe, tak maj na dalších 300 km vystaráno. Firmy to asi neřešej už vůbec.
U toho nabíjení přeci jen nejde až tak o nějaké špičky (btw. u baráku k cirkulárce je to asi mnohem efektivnější řešit frekvenčákem, aspoň jen pro rozběh), ale skutečně o to, že ti v řádu minut až desítek minut přípojka prostě nestačí. Koneckonců i domácí FVE mají funkcionalitu, že i kdyby nesvítilo slunce, můžeš nechávat nabíjet baterku ze sítě a používat jí s měničem jako PowerAssist.
Ono to je ve finále vcelku pochopitelné, proč se to používá. Někde, kde je problematické nebo drahé posilovat přípojku, ale má tržní potenciál tam prodat třeba 400kW nabíječku (dost často se navíc tento výkon sdílí mezi 2 porty, protože se nepředpokládá, že by to jelo moc často z obou), tak se tam dá tenhle bateriovej booster a je to. Ony se totiž taky prodává kWh za jiný peníze podle rychlosti nabíjení. Možná je to absurdní, jako by se platilo u kamioňáckýho stojanu víc za naftu, ale z principu činnosti to jinak nelze. A auta, který jezděj na 400kW nabíječku, nemaj lidi, který by nějak sralo jestli jedou za 0,50 nebo za 1,50 Kč/km, pro ně je podstatný, že než dožerou párek v rohlíku a dopijou kafe, tak maj na dalších 300 km vystaráno. Firmy to asi neřešej už vůbec.
-> Bukaj 04.02.25 22:58:47: tam uplne nejde o to, ze dobijis baterku z baterky, ale o to, ze si vykrejes tou baterkou proudovy spicky napriklad pri rozbehu motoru a zaroven budes nejakym proudem dobijet to EV.
Ono to nebude trvat dlouho a bude to vcelku bezny. Postupem casu bude nejvetsi polozka v elektrine tzv. "Rezervovanej prikon", neboli hodnota hlavniho jistice. A bude jednodussi (a v delsim casovym horizontu i levnejsi) koupit tu baterku i treba domu a platit jistic 16A, misto toho, abys platil 25A, kvuli rozbehu cirkularky jednou za 14dni, nebo pusteni pracky zaroven se sporakem 3x do tejdne.
Ja si pamatuju uz pred vic jak 20ti lety, ze na jedny pile v okoli meli centralu, kterou spousteli a prifazovavali k siti kvuli rozbehu katru. Bylo to z toho duvodu, ze jim CEZ proste nepovolil takovej odber, jakej potrebovali. Teda oni by i povolili. Ale stalo by to tenkrat naprostej nesmysl, protoze vymena trafa, vymena vedeni a samozrejme chteli, aby se na tom zadatel financne podilel.
Nebo podobnej pripad v uplne malym u mne doma - mel jsem tu 12V zdroj, kterej dal cca 8A, ale potreboval jsem z nej spickove (treba pul hodiny denne, v kratsich intervalech) brat i 15A. Jinak byl odber v radu miliamper az 2A. Nez kupovat jinej zdroj za nesmysl, pripojil jsem k nemu paralelne autobaterii (vyrazenou), ta se trvale dobijela a vykrejvala ty spicky.
A k ty powerbance - to pochopis, az nebudes mit Nokii 3310, u ktery baterka vydrzi tejden. :-D
Proste nekdy neni v dosahu zasuvka a ten mobil potrebujes nabit. Tak hodis do kapsy powerbanku a nabijis.
Nebo v aute vozim powerbanku, ktera se nabiji z USB a kdyz je plne nabita, tak dokaze nastartovat auto s mrtvou 12V baterkou..
Ono to nebude trvat dlouho a bude to vcelku bezny. Postupem casu bude nejvetsi polozka v elektrine tzv. "Rezervovanej prikon", neboli hodnota hlavniho jistice. A bude jednodussi (a v delsim casovym horizontu i levnejsi) koupit tu baterku i treba domu a platit jistic 16A, misto toho, abys platil 25A, kvuli rozbehu cirkularky jednou za 14dni, nebo pusteni pracky zaroven se sporakem 3x do tejdne.
Ja si pamatuju uz pred vic jak 20ti lety, ze na jedny pile v okoli meli centralu, kterou spousteli a prifazovavali k siti kvuli rozbehu katru. Bylo to z toho duvodu, ze jim CEZ proste nepovolil takovej odber, jakej potrebovali. Teda oni by i povolili. Ale stalo by to tenkrat naprostej nesmysl, protoze vymena trafa, vymena vedeni a samozrejme chteli, aby se na tom zadatel financne podilel.
Nebo podobnej pripad v uplne malym u mne doma - mel jsem tu 12V zdroj, kterej dal cca 8A, ale potreboval jsem z nej spickove (treba pul hodiny denne, v kratsich intervalech) brat i 15A. Jinak byl odber v radu miliamper az 2A. Nez kupovat jinej zdroj za nesmysl, pripojil jsem k nemu paralelne autobaterii (vyrazenou), ta se trvale dobijela a vykrejvala ty spicky.
A k ty powerbance - to pochopis, az nebudes mit Nokii 3310, u ktery baterka vydrzi tejden. :-D
Proste nekdy neni v dosahu zasuvka a ten mobil potrebujes nabit. Tak hodis do kapsy powerbanku a nabijis.
Nebo v aute vozim powerbanku, ktera se nabiji z USB a kdyz je plne nabita, tak dokaze nastartovat auto s mrtvou 12V baterkou..
-> palinator 04.02.25 10:47:23: Dobíjet baterku z baterky?
To je podobná úchylárna, jako všemožné powerbanky - tam taky nechápu, k čemu je to dobrý, kromě toho, když člověk jede na měsíc do divočiny a chce si nabít telefon/čelovku...

-> Jirik_Tuňák1983: Například jedna fabrika v Kněžmostu, vyrábějí nádrže pro celý koncern, léta páně 2018.
-> Tomaso435 04.02.25 14:00:14: Tak tohle muselo bejt taky dílo.
Nutně musím znát značku, typ vozíku a stáří nebo mth.

-> Borderer 04.02.25 13:22:59: To musel bejt ale zajímavej provoz, ten s těmi vozíky. V jakém že to bylo cca roce?
-> ajok: Byl, ale co vím, tak MPi motory vzaly za svý, protože elektrónky niet a nějakou dobu jeli na karburátorech. Nicméně to budou ty 1.7.
-> Sita 04.02.25 12:07:02: tak to bych netvrdil, platilo tam takovy ekvivalent euro4 a vyrabeli auta casto splnujici i euro6 a presli ze dne na den na euro 0
-> Borderer 04.02.25 13:22:59: 1.5 snad ne, ty karby, co vozili do Kazachstanu jeste 2017 byly 1.7
jinak v Rusku uz byl nejaky ekvivalent E4

-> Borderer 04.02.25 13:22:59: 1.5 snad ne, ty karby, co vozili do Kazachstanu jeste 2017 byly 1.7

-> Borderer:
A jakej je ve smyslu toho, co jsem psal, rozdíl?
A jakej je ve smyslu toho, co jsem psal, rozdíl?
-> saskyn2 04.02.25 12:21:41: a jak tady začali platit odvoz odpadu na váhu, tak od té doby lidi nemají téměř odpad, v lesích se opět kupí bordel jako před 30 lety bylo běžné, po setmění cejtis v celý vesnici plasty a přetékají veřejné odpadkové koše. :-)
-> vhml 04.02.25 10:07:09: ale za to ma firma více baterií, který se jinou ještěrkou jen přehodí a dají se nabíjet a vozejk jezdí do 5 min dalších i 6 hodin na druhou baterii.
U nás byla elektrika taky, ale co rok a kus se menila baterk, která převyšovala cenu celého stroje. . . Ta baterka se za rok 600x vybila a 600x nabila. Z pravidla bylo po ní uz před obědem. Zatim co naftová se 2x týdně dolila a vrčela od 6h do 22h aby si řidič bud topil nebo klimoval. To u té elektro bylo zakázaný páč by se to nedozilo ani svačiny v 9h rano. Takže ee z ní stal stroj který se používal jen občas, když sis ze sedačky utrel vrstvu prachu...
U nás byla elektrika taky, ale co rok a kus se menila baterk, která převyšovala cenu celého stroje. . . Ta baterka se za rok 600x vybila a 600x nabila. Z pravidla bylo po ní uz před obědem. Zatim co naftová se 2x týdně dolila a vrčela od 6h do 22h aby si řidič bud topil nebo klimoval. To u té elektro bylo zakázaný páč by se to nedozilo ani svačiny v 9h rano. Takže ee z ní stal stroj který se používal jen občas, když sis ze sedačky utrel vrstvu prachu...
-> palinator: Jenže když se podíváš, k čemu to vedlo, tak že u žigulíku přestali nabízet ABS, airbagy nebo elektrický okna a oživili karburátorovou jedna pětku do nivy. Rozhodně to neznamenalo, žeby couvli od "TSI s GPF k MPi s katalyzátorem".
-> vhml: V letech při VŠ sem přes léto jezdíval na montáže a světe div se, kde byly EV vozíky byla i hodně masivní dobíjecí stanice s pár záložními akupacky kdyby právě došlo k tomu, že se vozík vybije. Jenže tam se bavíme úplně o jiných kwh a tím i ceně. Jednou sem viděl, jak to měnili, jeden chlapík, jeden vysokozdvih do zásuvky a asi 5 minut práce.
-> pavucina: On je spíš problém v tom všeobecném násilném tlaku na lidi, ti se pak bouří a já to chápu. Jak sám uznáváš, EV není pro každého, ale systém je podsouvá všem . Vozový park asi nestárne z důvodu, že lidi baví jezdit starejma vránama (teda, až na pár exotů včetně mne), ale protože na nové nemají. Já třeba už delší dobu šilnám po e-citigu, protože 70% cest mám cca 10km z prdelákova do města, z prdelákova do práce atd., ale fakt nedám 300 tisíc + za něco 5 a víc let starýho s přiznaným SoH 80-90%. Taťkovi ve stejné situaci jsme radši místo toho koupili litrový Sandero z roku 2020 s nájezdem 10t km a ještě mu zbylo 80 tisíc na benzín, pojištění a servis.
-> vhml: V letech při VŠ sem přes léto jezdíval na montáže a světe div se, kde byly EV vozíky byla i hodně masivní dobíjecí stanice s pár záložními akupacky kdyby právě došlo k tomu, že se vozík vybije. Jenže tam se bavíme úplně o jiných kwh a tím i ceně. Jednou sem viděl, jak to měnili, jeden chlapík, jeden vysokozdvih do zásuvky a asi 5 minut práce.
-> pavucina: On je spíš problém v tom všeobecném násilném tlaku na lidi, ti se pak bouří a já to chápu. Jak sám uznáváš, EV není pro každého, ale systém je podsouvá všem . Vozový park asi nestárne z důvodu, že lidi baví jezdit starejma vránama (teda, až na pár exotů včetně mne), ale protože na nové nemají. Já třeba už delší dobu šilnám po e-citigu, protože 70% cest mám cca 10km z prdelákova do města, z prdelákova do práce atd., ale fakt nedám 300 tisíc + za něco 5 a víc let starýho s přiznaným SoH 80-90%. Taťkovi ve stejné situaci jsme radši místo toho koupili litrový Sandero z roku 2020 s nájezdem 10t km a ještě mu zbylo 80 tisíc na benzín, pojištění a servis.
-> ajok:
Zapomněl a nezapomněl. V médiích sice proběhlo něco o tom, že dočasně se dělaj auta s nižšími legislativními požadavky, ale je tam jeden zásadní rozdíl. Nestalo se to kvůli tomu, že by to řadoví Rusové chtěli, ale že přišli o zdroj komponent, který k tomu potřebovali.
Zapomněl a nezapomněl. V médiích sice proběhlo něco o tom, že dočasně se dělaj auta s nižšími legislativními požadavky, ale je tam jeden zásadní rozdíl. Nestalo se to kvůli tomu, že by to řadoví Rusové chtěli, ale že přišli o zdroj komponent, který k tomu potřebovali.
-> palinator 04.02.25 10:45:24: Hele na chalupě to bylo asi vždycky že lidi topili na tuhý, ale tady v Praze je ten efekt celkem brutálně vidět jak zdražila elektrika/plyn tak přešlo spusta lidí z plynu na dřevo/uhlí a jak říkáš kolikrát mokrý dřevo, asi i odpad nebo nevím, v prdeli je že jeden takovej ti zasmrdí celou ulici. Fakt nějak od 2021 se to začalo zhoršovat, předtím byl každej línej a raději otočil knoflíkem na přímotopu.
Oni ty chudší si kupují samozřejmě auta z druhý ruky, ale ty taky podražili - když si málo lidí koupí nový tak zas chybí ojetiny, prostě ten trh je jen jeden a čím dražší jsou nový auta tím déle lidi provozují to co mají. Další věc je nejistota do budoucna, je to třeba jeden z faktorů který mě konkrétně prozatím odrazuje od koupě něčeho novějšího, prostě nedám půl míče za auto aby mi s ním pak nějaký kokot za 5 let zakázal jezdit do centra Prahy, to raději budu dojíždět popelnici a vyčkávat jak se to vyvrbí.
Oni ty chudší si kupují samozřejmě auta z druhý ruky, ale ty taky podražili - když si málo lidí koupí nový tak zas chybí ojetiny, prostě ten trh je jen jeden a čím dražší jsou nový auta tím déle lidi provozují to co mají. Další věc je nejistota do budoucna, je to třeba jeden z faktorů který mě konkrétně prozatím odrazuje od koupě něčeho novějšího, prostě nedám půl míče za auto aby mi s ním pak nějaký kokot za 5 let zakázal jezdit do centra Prahy, to raději budu dojíždět popelnici a vyčkávat jak se to vyvrbí.
-> ajok: Ja myslim, ze nezapomnel. Rusko se z "ziguliku" nikdy nikam neposunulo, takze se nema kam vracet a USA mozna prestanou dotovat EV, ale zapomen, ze se vrati ke karburatorum nebo rotackam...
-> palinator 04.02.25 10:45:24: zapomnel jsi na Rusko a ted uz asi i USA

-> David29:
Infotainment (a živý auto) řádově stovky wattů, NTB v řádu desítek wattů. Slovy dojezdu za 4 hodiny tak 10 km u EV.
Pokud betonárka nemá dostatečnou přípojku a povolenej rezervovanej příkon k tomu, aby nabíječku rozumným výkonem napájela přímo, existují nabíječky s bufferem (baterkou), která pomáhá nedostatečné přípojce dodat dodatečné množství výkonu. Ale bude to stát ranec.
Infotainment (a živý auto) řádově stovky wattů, NTB v řádu desítek wattů. Slovy dojezdu za 4 hodiny tak 10 km u EV.
Pokud betonárka nemá dostatečnou přípojku a povolenej rezervovanej příkon k tomu, aby nabíječku rozumným výkonem napájela přímo, existují nabíječky s bufferem (baterkou), která pomáhá nedostatečné přípojce dodat dodatečné množství výkonu. Ale bude to stát ranec.
-> saskyn2:
Tenhle jev je samozřejmě známej a je potřeba na to dávat pozor. I když ve svém okolí neznám nikoho, kdo pálí odpadky, znám lidi, který topěj mokrým dřevem i uhlím. To je taky humus.
Jinak obávám se, že zdaňování těch novejch spalováků není tím hlavním problémem, kterej ty nejchudší bude trápit. Spíš ty přesložitý EURO6 kurvy nebudou pro chudší smrtelníky ufinancovatelný a ukorumpovatelný. Na nové nikdo z nich neměl, nemá a mít nebude. Pak může nastoupit hranatá debata "vraťte nám rotačky" - což se v přeneseném slova smyslu stalo v historii snad akorát v Kambodži a pak v Číně během Velkého skoku vpřed.
Tenhle jev je samozřejmě známej a je potřeba na to dávat pozor. I když ve svém okolí neznám nikoho, kdo pálí odpadky, znám lidi, který topěj mokrým dřevem i uhlím. To je taky humus.
Jinak obávám se, že zdaňování těch novejch spalováků není tím hlavním problémem, kterej ty nejchudší bude trápit. Spíš ty přesložitý EURO6 kurvy nebudou pro chudší smrtelníky ufinancovatelný a ukorumpovatelný. Na nové nikdo z nich neměl, nemá a mít nebude. Pak může nastoupit hranatá debata "vraťte nám rotačky" - což se v přeneseném slova smyslu stalo v historii snad akorát v Kambodži a pak v Číně během Velkého skoku vpřed.
-> palinator: No, naftovej bufík mi tu jede na plno - pochopitelně mám otevřený okýnko a vapuju tu *3
Do toho infotaiment, nabíječka na laptop... Nevím jak moc by se takhle třeba 4 hodiny denně projevili u EV?
A taky je otázka, kolik si vezme točení bubnem s betonem - to se zadarmo točit nebude
Co se týká nabíjení za chodu betornány - nevím, elektrikář nejsem. Ale ten provoz si nějaký příkon vezme no. Leckde v celém areálu při roztočení míchačky probliknou světla
Do toho infotaiment, nabíječka na laptop... Nevím jak moc by se takhle třeba 4 hodiny denně projevili u EV?
A taky je otázka, kolik si vezme točení bubnem s betonem - to se zadarmo točit nebude
Co se týká nabíjení za chodu betornány - nevím, elektrikář nejsem. Ale ten provoz si nějaký příkon vezme no. Leckde v celém areálu při roztočení míchačky probliknou světla
-> palinator 04.02.25 10:19:24: tak to jistě
nicméně systém tímhle generuje nemalé procento lidí co pak z tohohle důvodu třídí odpad na HOŘÍ - NEHOŘÍ
Stejně jako pak zdanění nových spalováků generuje lidi co na něj nemají a tak udržují svůj prastarý sazomet. A jak říkám ten systém musí jít ufinancovat, tj až se jednou podaří ty spalováky ze kterých systém ted žije dostatečně eliminovat, tak bude muset nastoupit další zdanění typu z ujetého km/nabíječky/vlastnictví auta/něčeho jiného co stát vymyslí.


-> David29:
Jinak to topení moc nepřeceňuj. V kabině náklaďáku to bude brát po prvotním nahřátí tak do 2 kW v tomto počasí, což je ve srovnání s potřebama trakce a škopku naprosto zanedbatelný.
Jinak to topení moc nepřeceňuj. V kabině náklaďáku to bude brát po prvotním nahřátí tak do 2 kW v tomto počasí, což je ve srovnání s potřebama trakce a škopku naprosto zanedbatelný.
-> David29:
Jako nemožnost to nabíjet během provozu betonárny je celkem bizár, ale kdyby byla vůle (a peníze), tak to jde taky řešit.
Jako nemožnost to nabíjet během provozu betonárny je celkem bizár, ale kdyby byla vůle (a peníze), tak to jde taky řešit.
-> palinator: Přesně.
Nějaký stálý trasy kde v cílech je možnost nabití (+čas) není problém. At jsou to autobusy, pravidelné kamionové trasy atd.
Já ted čekám na nakládku hodinu (a topím) a ještě možná čekat budu. Až naložím, netuším jak dlouho na vykládce budu (30min, hodinu a půl?) a ani nevím, co bude pak
Oni to stejně koupili jen kvůli reklamě a honění PR, reálně to bude víc stát než jezdit. Tuplem, když se to nemůže nabíjet během provozu betonárny
Nějaký stálý trasy kde v cílech je možnost nabití (+čas) není problém. At jsou to autobusy, pravidelné kamionové trasy atd.
Já ted čekám na nakládku hodinu (a topím) a ještě možná čekat budu. Až naložím, netuším jak dlouho na vykládce budu (30min, hodinu a půl?) a ani nevím, co bude pak

Oni to stejně koupili jen kvůli reklamě a honění PR, reálně to bude víc stát než jezdit. Tuplem, když se to nemůže nabíjet během provozu betonárny
-> saskyn2:
Furt ale můžeš bejt rád že budeš platit povolenky za plyn do kondenzáku a ne za Ledvice ořech II do starýho Dakonu.
Furt ale můžeš bejt rád že budeš platit povolenky za plyn do kondenzáku a ne za Ledvice ořech II do starýho Dakonu.

-> vhml 04.02.25 09:38:20: Jenže to je neporovnatelný, tam jezdíš krátký trasy a využíváš ho denně, když potřebuješ nabít tak si vezmeš jiný. U aut má elektro smysl tak jestli to přeženu pro cca 20% lidí, pro ty který jezdí často a krátký trasy a nebydlí v bytě paneláku. Drtivá většina uživatelů jezdí prostě blbý jizdní profil, bud dlouhý trasy kde bys musel čekat na dobíjení, nebo naopak ročně najedou strašně málo, pokud najedeš do 10000 ročně tak se to nikdy nemůže vyplatit. A to se ještě bavíme v rámci našeho pokrouceného trhu kdy na elektro jdou dotace, zatím co spalováky platěj pokuty a spotřební daně. Ale pokud se elektro jednou masivně rozšíří, tak tenhle systém nepůjde ufinancovat, takže přijde to co se stalo např u plynových kotlů, nejdřív masivní dotace, ted si to stát vybere zpátky, budeme zase pěkně cálovat emisní povolenky.
Hele ono v některejch aplikacích to asi fakt není žádná výhra. A výrazně přizpůsobovat provoz - nevim jestli je to v dnešní době správný řešení. Pokud se to neudělá fakt šikovně, aby se vlk nažral a koza zůstala celá, problémy si představit dovedu. Třeba i elektrobusy někdy nemusej úplně vycházet, dám příklad:
EV Bus bude mít linku, kde na konečný má pauzu na nabíjení, s nějakou rezervou, řidič má přestávku, atd. Je kosa, bus musí topit, skrze furt rozcapený dveře to bere poměrně dost výkonu, jsou kolony, spotřeba kvůli topení roste. Řidič přijede s busem s menší úrovní nabití, než by měl, navíc chytne 10 minut sekeru a o to kratší dobu nabíjí. Obávám se, že po pár otočkách to jede do depa na zálohu.
Zrovna ten bus jde ještě celkem dobře řešit, u mixu to nedokážu posoudit a nejsem si jistej, jestli zrovna elektrickej mix má spasit svět. Neříkám, že by se to nemělo zkoušet, nakonec, firma si to koupila z vlastního rozhodnutí, nikdo jí to nenutil. Ale taky se s tim sama musí vypořádat a vyhodnotit výsledky.
E: proto taky zkušenosti s EV vždy popisuju v našem kontextu. Za necelé 2 roky se nabíjelo na veřejných stanicích tuším 4x. A letos opět ženě přišel flastr za překročený kilometry na pojištění.
EV Bus bude mít linku, kde na konečný má pauzu na nabíjení, s nějakou rezervou, řidič má přestávku, atd. Je kosa, bus musí topit, skrze furt rozcapený dveře to bere poměrně dost výkonu, jsou kolony, spotřeba kvůli topení roste. Řidič přijede s busem s menší úrovní nabití, než by měl, navíc chytne 10 minut sekeru a o to kratší dobu nabíjí. Obávám se, že po pár otočkách to jede do depa na zálohu.

Zrovna ten bus jde ještě celkem dobře řešit, u mixu to nedokážu posoudit a nejsem si jistej, jestli zrovna elektrickej mix má spasit svět. Neříkám, že by se to nemělo zkoušet, nakonec, firma si to koupila z vlastního rozhodnutí, nikdo jí to nenutil. Ale taky se s tim sama musí vypořádat a vyhodnotit výsledky.
E: proto taky zkušenosti s EV vždy popisuju v našem kontextu. Za necelé 2 roky se nabíjelo na veřejných stanicích tuším 4x. A letos opět ženě přišel flastr za překročený kilometry na pojištění.

-> pavucina: To jak kdy, to je podle toho co je zrovna za práci, kolik a jak jim to jde.
Většinou je mezi fúrama nějaký čas, čímž je vyřešenej i oběd
15h se nedělá furt, ale když se třeba dělaj podlahy, aneb 400m3 za den...
Ale musí bejt nějak rozdělená práci mezi auta... Nemůže jedno auto vyjezdit 300t za měsíc a druhý jen 150t jen proto, že je to elektro... Sice tam budou logicky i jiný náklady, ale pořád tu máme nějakou zodpovědnost vůči zákazníkům, kteří nechtějí beton jen dopoledne
A EV zase nedá ranní přejezd 150km (a odpoledne zpět) na jinou betonárnu kde je málo práce
Většinou je mezi fúrama nějaký čas, čímž je vyřešenej i oběd
15h se nedělá furt, ale když se třeba dělaj podlahy, aneb 400m3 za den...
Ale musí bejt nějak rozdělená práci mezi auta... Nemůže jedno auto vyjezdit 300t za měsíc a druhý jen 150t jen proto, že je to elektro... Sice tam budou logicky i jiný náklady, ale pořád tu máme nějakou zodpovědnost vůči zákazníkům, kteří nechtějí beton jen dopoledne
A EV zase nedá ranní přejezd 150km (a odpoledne zpět) na jinou betonárnu kde je málo práce

-> David29 04.02.25 09:57:54: ne, opravdu nemá firma nakoupeno X vozíků navíc kdyby se náhodou nějaký vybil.
-> David29: Tak jednou jsou km irelevatní podruhý ne...
Jinak te chápu, že by to standartní provoz, na který jsi zvyklej nedalo.
A jinak fury vypadaj tak, že to vyložíš, omeješ, jedes do betonárky a bez zastávky dostanes novou a jedes zase na další ? žádnej oběd, pauza ? jako necpu ti to, spíš chci vědet jak to funguje.
Už ted bych to dělat nechtel, jestli jedes 12-15h denne... Máš vubec čas si ty prachy užít ?
Jinak te chápu, že by to standartní provoz, na který jsi zvyklej nedalo.
A jinak fury vypadaj tak, že to vyložíš, omeješ, jedes do betonárky a bez zastávky dostanes novou a jedes zase na další ? žádnej oběd, pauza ? jako necpu ti to, spíš chci vědet jak to funguje.
Už ted bych to dělat nechtel, jestli jedes 12-15h denne... Máš vubec čas si ty prachy užít ?

Navíc vozejky fungují v jiném režimu, některé jezdí a některé se nabíjí, různě se to prohazuje.
Ovšem tady se jede v režimu co stroj = řidič. Má řidič volno? Tak má volno i stroj. Je stroj rozbitý? Řidič má volno
Ovšem tady se jede v režimu co stroj = řidič. Má řidič volno? Tak má volno i stroj. Je stroj rozbitý? Řidič má volno
-> vhml: Tak to je snad rozdíl, ne?
Vozejk nejezdí XY kilometrů od základny a i kdyby klekl, tak se nestane vůbec nic kromě toho, že bud chvíli překážet
Když klekne mix, do pár hodin jsi v tom za půl mega
Vozejk nejezdí XY kilometrů od základny a i kdyby klekl, tak se nestane vůbec nic kromě toho, že bud chvíli překážet

Když klekne mix, do pár hodin jsi v tom za půl mega
-> David29 04.02.25 09:19:28: zajímavý je, že každá průmyslová hala je nacpaná vysokozdvižnejma vozíkama na elektriku už 20 let a nikomu to divný nepřijde.
-> charon: K fanatikovi mám hodne daleko, pristupuji k tomu racionálně, a než o něčem napíšu jestli to je dobrý nebo to stojí za hovno, tak si to musim vyzkoušet. Ani jedno z EV co jsem měl, tak jsem ho nekoupil, bez toho abych si ho na víkend nepůjčil.
Nechci, aby to vyznělo uřážlivě, či povýšeně, ale ono pokud se bavíš o autech do 100k, tak to proste nemá cenu ani diskutovat, to proste nebude mít nikdy konkurenci a vlastne ani konkurenci u novejsích spalovacích autech a ekonomicky už vubec ne. To bych skončil u jedničkový fabie s LPG, kterou jsem měl 2015. Ale proste nejezdím jenom 50km denne...
-> ajok: Chápu jak to myslíš, ale třeba minulý týden stála octavie do kopce na Barrandov a kousek dále pochodoval človíček s kanystrem a za autem kolona jak prase...
Jinak co se týče nabíječek, chapu že chces i3 s REX, aby jsi měl pojistku, nevím samozřejmě, kde s tim budes jezdit, ale věřím, že po nějaký době ježdení s tím ti to přijde zbytečný.
Nechci, aby to vyznělo uřážlivě, či povýšeně, ale ono pokud se bavíš o autech do 100k, tak to proste nemá cenu ani diskutovat, to proste nebude mít nikdy konkurenci a vlastne ani konkurenci u novejsích spalovacích autech a ekonomicky už vubec ne. To bych skončil u jedničkový fabie s LPG, kterou jsem měl 2015. Ale proste nejezdím jenom 50km denne...
-> ajok: Chápu jak to myslíš, ale třeba minulý týden stála octavie do kopce na Barrandov a kousek dále pochodoval človíček s kanystrem a za autem kolona jak prase...
Jinak co se týče nabíječek, chapu že chces i3 s REX, aby jsi měl pojistku, nevím samozřejmě, kde s tim budes jezdit, ale věřím, že po nějaký době ježdení s tím ti to přijde zbytečný.
A jako varinatna že dopoledne bude jezdit elektro a pak ho vystřídá nafta - tak jako v tom fakt nevidím logiku. Jeden řidič bude mít volný odpoledne a druhej řidič z naftovýho bude dopoledne dřepět doma? 

-> pavucina: Volvo měli minulej rok. Udělal s tím dvě fúry dopoledne a byl na 40%, takže do třetí fůry se nikomu nechtělo.
Režim mixu je takovej, že třeba dopoledne udělá 2-3 fůry, odpoledne další dvě kde hodně stojí a "jen" točí bubnem - pracovní režim 12h není problém
Ale jsou tu rizika, kdy vykládka je pozdržena, případně se to natahuje s případnou likvidací zpětného betonu a nikdo si nevezme na triko, že zabetonuje buben
Jakej je "průměr" je irelevanntí, protože pak přijde akce kdy auto má udělat třeba 5 fúr, otoč 60km. A když tohle auto bude stát na place protože to nedá, je k ničemu - a řidič na sebe nevydělá, takže logicky s tím nebude chtít nikdo ani jezdit, protože proč
Já potřebuju auto, co bude fungovat spolehlivě i 15h a během dalších max. 10h se nabije do 100%
Režim mixu je takovej, že třeba dopoledne udělá 2-3 fůry, odpoledne další dvě kde hodně stojí a "jen" točí bubnem - pracovní režim 12h není problém
Ale jsou tu rizika, kdy vykládka je pozdržena, případně se to natahuje s případnou likvidací zpětného betonu a nikdo si nevezme na triko, že zabetonuje buben
Jakej je "průměr" je irelevanntí, protože pak přijde akce kdy auto má udělat třeba 5 fúr, otoč 60km. A když tohle auto bude stát na place protože to nedá, je k ničemu - a řidič na sebe nevydělá, takže logicky s tím nebude chtít nikdo ani jezdit, protože proč
Já potřebuju auto, co bude fungovat spolehlivě i 15h a během dalších max. 10h se nabije do 100%
-> ajok:
Tak couvnout by to asi umět mělo ne? 12V síť by měla dál žít, aby to šlo aspoň odbrzdit.
Jinak pokud někdo chce jezdit s autem se slabší baterkou pravidelně někde, kde je naprd pokrytí nabíječkama, tak doporučuju se na to rovnou vysrat. Ta nabíječka nemusí bejt mimo provoz, stačí když je obsazená. Ideálně nějakým idiotem (nebo bojovníkem proti GD) s Fábií, to se pak ani neukáže v aplikaci, že je obsazená.
Tak couvnout by to asi umět mělo ne? 12V síť by měla dál žít, aby to šlo aspoň odbrzdit.
Jinak pokud někdo chce jezdit s autem se slabší baterkou pravidelně někde, kde je naprd pokrytí nabíječkama, tak doporučuju se na to rovnou vysrat. Ta nabíječka nemusí bejt mimo provoz, stačí když je obsazená. Ideálně nějakým idiotem (nebo bojovníkem proti GD) s Fábií, to se pak ani neukáže v aplikaci, že je obsazená.
-> palinator: Copak to je možné ... Nicméně pokud to má být otázka hlavně ekonomické volby (což třeba u mě je), tak je to jasný ...
-> pavucina 03.02.25 23:22:18: ano, argument jak ze skolky, ja tim neargumentuju a nerikam, ze by se to stalo me (proto bych uvazoval o te i3 s centralou - protoze staci, ze budes pocitat nekde s nejakou nabijeckou a ona zrovna bude mimo provoz)
S nakladanim na odtahovku spalovaku jsem se takto nikdy nesetkal, kvuli prazdne nadrzi
to aspon docuka nebo couvne nekde mimo silnici.
S nakladanim na odtahovku spalovaku jsem se takto nikdy nesetkal, kvuli prazdne nadrzi

-> charon:
Tak na to zapomeň, protože i na šroťáku bude EV dražší, než pojízdnej spalovák s STK.
Tak na to zapomeň, protože i na šroťáku bude EV dražší, než pojízdnej spalovák s STK.
-> pavucina: Me to zas přijde, že jsi trošku fanatik do elektroaut ... Ale to je konstatování, ne výtka nebo odsouzení ...
Za mě je to takhle - elektroauta by byly pro spoustu lidí značka idál (včetně mě) - hodně z nás najede max 50 km denn a to ještě ne na jeden zátah. Problém je v ceně.
Až se bude dát koupit použitelný ojetý elektroauto za podobný prachy jako spalovák, pak si ho na 99% koupim. Do tý doby je to pro mě jen drahá hračka ... A ano, souhrnná cena mých vozů doma je tak 100 000 CZK a protože vesnice, tak prostě dvě auta jsou nutnost ... A na lepší prostě peníze nejsou, resp. se mi příčí dát za auto 100 000 a víc
Za mě je to takhle - elektroauta by byly pro spoustu lidí značka idál (včetně mě) - hodně z nás najede max 50 km denn a to ještě ne na jeden zátah. Problém je v ceně.
Až se bude dát koupit použitelný ojetý elektroauto za podobný prachy jako spalovák, pak si ho na 99% koupim. Do tý doby je to pro mě jen drahá hračka ... A ano, souhrnná cena mých vozů doma je tak 100 000 CZK a protože vesnice, tak prostě dvě auta jsou nutnost ... A na lepší prostě peníze nejsou, resp. se mi příčí dát za auto 100 000 a víc
-> David29: A mas od toho mixu i nejaky udaje, nebo jen jedna paní povídala, jak to bude strasny, ptz se toho uzkostne bojis ? Predpokládám, že to bude Volvo ?
Kolik km najezdis ty s normálním mixem po Praze ?
-> ajok: Tvl promin, ale tohle je argument jak ze školky...
Už nějaká pátek celkově to bojuju s problémy s novejma technologiema, už v roce 2011, kdyz jsem jako jeden z prvních začal řešit na 136GL/favoritu vstrikování, mezitim co ostatní jedine karburátor a rozdelovač, a kdyz vidim co se jezdi dnes a nikdo s tím nemá problém...
V září to byly 4 roky co jezdím s EV a přešel jsem na to právě kvuli problémům spalovacích aut, kdy mám poměrně velké nájezdy a nechci jezdit se 60kW nebo starým střepem(spořeba, drahý servis-ano autum docela nakládám). Momentálne mam Tesla model 3 perfomance, a jediný, kde mužu rict, že me to auto sere, jsou noční přesuny po autobahnu, kdy to pomerne dost žere a pak to pomalu nabíjí čas/nabité kilometry, tak tam jezdim s TDI. Jinak po ČR, Polsku, Rakousku, kdy standartne jezdím tachometrove 140-150kmh (139-149 dle GPS)-v Rakousku teda ne, tam jsem posera, tak na to nemuzu rict nic, vubec nic. Auto mi nikdo netlačil, koupil jsem ho dobrovolně. Má to bez mála 400kW, a stejne 95% dní se to auto nabije doma, takže to nijak nezdrzuje... Ted to zni jako fakt debilne/fanaticky, ale opravdu u tankování LPG jsem strávil nasobne víc času než nabíjenim EV....
A právě proto me sere, když člověk, který okolo EV ani neprošel, protože se bojí, že uhoří, tak hodnotí jaká je to sračka, že je to nebezpečný, protože se mu to vybije před horizontem...
A věřte si nebo ne, ale až přijdou lepší baterie, a spadne cena ojetin (ptž nová auta stojí už bohužel stejne), tak na spalovací auta zapomente okamžitě, minimálně pro daily užívání...(sám mám dva víkendové vozy z roku 1990 a 2000).
Kolik km najezdis ty s normálním mixem po Praze ?
-> ajok: Tvl promin, ale tohle je argument jak ze školky...
Už nějaká pátek celkově to bojuju s problémy s novejma technologiema, už v roce 2011, kdyz jsem jako jeden z prvních začal řešit na 136GL/favoritu vstrikování, mezitim co ostatní jedine karburátor a rozdelovač, a kdyz vidim co se jezdi dnes a nikdo s tím nemá problém...
V září to byly 4 roky co jezdím s EV a přešel jsem na to právě kvuli problémům spalovacích aut, kdy mám poměrně velké nájezdy a nechci jezdit se 60kW nebo starým střepem(spořeba, drahý servis-ano autum docela nakládám). Momentálne mam Tesla model 3 perfomance, a jediný, kde mužu rict, že me to auto sere, jsou noční přesuny po autobahnu, kdy to pomerne dost žere a pak to pomalu nabíjí čas/nabité kilometry, tak tam jezdim s TDI. Jinak po ČR, Polsku, Rakousku, kdy standartne jezdím tachometrove 140-150kmh (139-149 dle GPS)-v Rakousku teda ne, tam jsem posera, tak na to nemuzu rict nic, vubec nic. Auto mi nikdo netlačil, koupil jsem ho dobrovolně. Má to bez mála 400kW, a stejne 95% dní se to auto nabije doma, takže to nijak nezdrzuje... Ted to zni jako fakt debilne/fanaticky, ale opravdu u tankování LPG jsem strávil nasobne víc času než nabíjenim EV....
A právě proto me sere, když člověk, který okolo EV ani neprošel, protože se bojí, že uhoří, tak hodnotí jaká je to sračka, že je to nebezpečný, protože se mu to vybije před horizontem...
A věřte si nebo ne, ale až přijdou lepší baterie, a spadne cena ojetin (ptž nová auta stojí už bohužel stejne), tak na spalovací auta zapomente okamžitě, minimálně pro daily užívání...(sám mám dva víkendové vozy z roku 1990 a 2000).
-> ajok:
Může bejt … když jsi jouda a ignoruješ všechny výstrahy, tak je to fakt stejný jak když vyjedeš nádrž do sucha
Bohužel si to joudi kupujou jaksi ponejvíce …
Dělám v oboru a osobně se těším s každým zlepšením … se*e mi ale, že nám to podobni joudi cpou. Jakkoliv je to třeba vtipný a třeba i svižný pohon … tak je to furt v dnešních měřítkách nepoužitelný, čeká se na pořádný baterky… pak to teprv bude prča
Může bejt … když jsi jouda a ignoruješ všechny výstrahy, tak je to fakt stejný jak když vyjedeš nádrž do sucha

Bohužel si to joudi kupujou jaksi ponejvíce …

Dělám v oboru a osobně se těším s každým zlepšením … se*e mi ale, že nám to podobni joudi cpou. Jakkoliv je to třeba vtipný a třeba i svižný pohon … tak je to furt v dnešních měřítkách nepoužitelný, čeká se na pořádný baterky… pak to teprv bude prča

Uz jsem se nekolikrat setkal, ze skoro na horizontu nakladali na odtahovku elektro auto. To nedalo ten kopec a pred vrcholem zdechlo? Fakt bezpecne 

Blil bych. Ať celej Green Deal jde do p*dele
I s elektro. Velebnosti jdu blejt

Praxe bude taková, že to udělá 2 - max 3 fúry kde je nějaká jistota že tam nebude dlouho stát, zaparkuje se a snad to večer někdo zapojí, aby se to do rána nabilo.
Co po zbytek dne bude dělat onen řidič, těžko říct - asi bude muset jít někam na brigádu
Co po zbytek dne bude dělat onen řidič, těžko říct - asi bude muset jít někam na brigádu

-> Nwkt 03.02.25 19:09:30: bude záložní klika, hodíš tam na směny úkáčka a bude.
-> David29: Ale to bude ideální až to plný betonu někde zdechne a ten uvnitř vytvrdne 

Tak měli přivézt elektrický mix z Brna. Bohužel je nenapadlo to dobít, takže ze strachu že to nedojede se to odpískalo - na druhý den nebyl řidič, takže jindy.
Logicky se to následně bude dobíjet v Praze na betonárce, kde to bude jezdit, takže se musí udělat nabíjecí stanice.
Není problém - ale zapomeňte, že když to se to auto bude nabíjet, že pojede betonárka
Logicky se to následně bude dobíjet v Praze na betonárce, kde to bude jezdit, takže se musí udělat nabíjecí stanice.
Není problém - ale zapomeňte, že když to se to auto bude nabíjet, že pojede betonárka
