-> David29:
Infotainment (a živý auto) řádově stovky wattů, NTB v řádu desítek wattů. Slovy dojezdu za 4 hodiny tak 10 km u EV.
Pokud betonárka nemá dostatečnou přípojku a povolenej rezervovanej příkon k tomu, aby nabíječku rozumným výkonem napájela přímo, existují nabíječky s bufferem (baterkou), která pomáhá nedostatečné přípojce dodat dodatečné množství výkonu. Ale bude to stát ranec.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1386 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 04.09.2021 do 17.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2:
Tenhle jev je samozřejmě známej a je potřeba na to dávat pozor. I když ve svém okolí neznám nikoho, kdo pálí odpadky, znám lidi, který topěj mokrým dřevem i uhlím. To je taky humus.
Jinak obávám se, že zdaňování těch novejch spalováků není tím hlavním problémem, kterej ty nejchudší bude trápit. Spíš ty přesložitý EURO6 kurvy nebudou pro chudší smrtelníky ufinancovatelný a ukorumpovatelný. Na nové nikdo z nich neměl, nemá a mít nebude. Pak může nastoupit hranatá debata "vraťte nám rotačky" - což se v přeneseném slova smyslu stalo v historii snad akorát v Kambodži a pak v Číně během Velkého skoku vpřed.
Tenhle jev je samozřejmě známej a je potřeba na to dávat pozor. I když ve svém okolí neznám nikoho, kdo pálí odpadky, znám lidi, který topěj mokrým dřevem i uhlím. To je taky humus.
Jinak obávám se, že zdaňování těch novejch spalováků není tím hlavním problémem, kterej ty nejchudší bude trápit. Spíš ty přesložitý EURO6 kurvy nebudou pro chudší smrtelníky ufinancovatelný a ukorumpovatelný. Na nové nikdo z nich neměl, nemá a mít nebude. Pak může nastoupit hranatá debata "vraťte nám rotačky" - což se v přeneseném slova smyslu stalo v historii snad akorát v Kambodži a pak v Číně během Velkého skoku vpřed.
-> palinator: No, naftovej bufík mi tu jede na plno - pochopitelně mám otevřený okýnko a vapuju tu *3
Do toho infotaiment, nabíječka na laptop... Nevím jak moc by se takhle třeba 4 hodiny denně projevili u EV?
A taky je otázka, kolik si vezme točení bubnem s betonem - to se zadarmo točit nebude
Co se týká nabíjení za chodu betornány - nevím, elektrikář nejsem. Ale ten provoz si nějaký příkon vezme no. Leckde v celém areálu při roztočení míchačky probliknou světla
Do toho infotaiment, nabíječka na laptop... Nevím jak moc by se takhle třeba 4 hodiny denně projevili u EV?
A taky je otázka, kolik si vezme točení bubnem s betonem - to se zadarmo točit nebude
Co se týká nabíjení za chodu betornány - nevím, elektrikář nejsem. Ale ten provoz si nějaký příkon vezme no. Leckde v celém areálu při roztočení míchačky probliknou světla
-> palinator 04.02.25 10:19:24: tak to jistě
nicméně systém tímhle generuje nemalé procento lidí co pak z tohohle důvodu třídí odpad na HOŘÍ - NEHOŘÍ
Stejně jako pak zdanění nových spalováků generuje lidi co na něj nemají a tak udržují svůj prastarý sazomet. A jak říkám ten systém musí jít ufinancovat, tj až se jednou podaří ty spalováky ze kterých systém ted žije dostatečně eliminovat, tak bude muset nastoupit další zdanění typu z ujetého km/nabíječky/vlastnictví auta/něčeho jiného co stát vymyslí.


-> David29:
Jinak to topení moc nepřeceňuj. V kabině náklaďáku to bude brát po prvotním nahřátí tak do 2 kW v tomto počasí, což je ve srovnání s potřebama trakce a škopku naprosto zanedbatelný.
Jinak to topení moc nepřeceňuj. V kabině náklaďáku to bude brát po prvotním nahřátí tak do 2 kW v tomto počasí, což je ve srovnání s potřebama trakce a škopku naprosto zanedbatelný.
-> David29:
Jako nemožnost to nabíjet během provozu betonárny je celkem bizár, ale kdyby byla vůle (a peníze), tak to jde taky řešit.
Jako nemožnost to nabíjet během provozu betonárny je celkem bizár, ale kdyby byla vůle (a peníze), tak to jde taky řešit.
-> palinator: Přesně.
Nějaký stálý trasy kde v cílech je možnost nabití (+čas) není problém. At jsou to autobusy, pravidelné kamionové trasy atd.
Já ted čekám na nakládku hodinu (a topím) a ještě možná čekat budu. Až naložím, netuším jak dlouho na vykládce budu (30min, hodinu a půl?) a ani nevím, co bude pak
Oni to stejně koupili jen kvůli reklamě a honění PR, reálně to bude víc stát než jezdit. Tuplem, když se to nemůže nabíjet během provozu betonárny
Nějaký stálý trasy kde v cílech je možnost nabití (+čas) není problém. At jsou to autobusy, pravidelné kamionové trasy atd.
Já ted čekám na nakládku hodinu (a topím) a ještě možná čekat budu. Až naložím, netuším jak dlouho na vykládce budu (30min, hodinu a půl?) a ani nevím, co bude pak

Oni to stejně koupili jen kvůli reklamě a honění PR, reálně to bude víc stát než jezdit. Tuplem, když se to nemůže nabíjet během provozu betonárny
-> saskyn2:
Furt ale můžeš bejt rád že budeš platit povolenky za plyn do kondenzáku a ne za Ledvice ořech II do starýho Dakonu.
Furt ale můžeš bejt rád že budeš platit povolenky za plyn do kondenzáku a ne za Ledvice ořech II do starýho Dakonu.

-> vhml 04.02.25 09:38:20: Jenže to je neporovnatelný, tam jezdíš krátký trasy a využíváš ho denně, když potřebuješ nabít tak si vezmeš jiný. U aut má elektro smysl tak jestli to přeženu pro cca 20% lidí, pro ty který jezdí často a krátký trasy a nebydlí v bytě paneláku. Drtivá většina uživatelů jezdí prostě blbý jizdní profil, bud dlouhý trasy kde bys musel čekat na dobíjení, nebo naopak ročně najedou strašně málo, pokud najedeš do 10000 ročně tak se to nikdy nemůže vyplatit. A to se ještě bavíme v rámci našeho pokrouceného trhu kdy na elektro jdou dotace, zatím co spalováky platěj pokuty a spotřební daně. Ale pokud se elektro jednou masivně rozšíří, tak tenhle systém nepůjde ufinancovat, takže přijde to co se stalo např u plynových kotlů, nejdřív masivní dotace, ted si to stát vybere zpátky, budeme zase pěkně cálovat emisní povolenky.
Hele ono v některejch aplikacích to asi fakt není žádná výhra. A výrazně přizpůsobovat provoz - nevim jestli je to v dnešní době správný řešení. Pokud se to neudělá fakt šikovně, aby se vlk nažral a koza zůstala celá, problémy si představit dovedu. Třeba i elektrobusy někdy nemusej úplně vycházet, dám příklad:
EV Bus bude mít linku, kde na konečný má pauzu na nabíjení, s nějakou rezervou, řidič má přestávku, atd. Je kosa, bus musí topit, skrze furt rozcapený dveře to bere poměrně dost výkonu, jsou kolony, spotřeba kvůli topení roste. Řidič přijede s busem s menší úrovní nabití, než by měl, navíc chytne 10 minut sekeru a o to kratší dobu nabíjí. Obávám se, že po pár otočkách to jede do depa na zálohu.
Zrovna ten bus jde ještě celkem dobře řešit, u mixu to nedokážu posoudit a nejsem si jistej, jestli zrovna elektrickej mix má spasit svět. Neříkám, že by se to nemělo zkoušet, nakonec, firma si to koupila z vlastního rozhodnutí, nikdo jí to nenutil. Ale taky se s tim sama musí vypořádat a vyhodnotit výsledky.
E: proto taky zkušenosti s EV vždy popisuju v našem kontextu. Za necelé 2 roky se nabíjelo na veřejných stanicích tuším 4x. A letos opět ženě přišel flastr za překročený kilometry na pojištění.
EV Bus bude mít linku, kde na konečný má pauzu na nabíjení, s nějakou rezervou, řidič má přestávku, atd. Je kosa, bus musí topit, skrze furt rozcapený dveře to bere poměrně dost výkonu, jsou kolony, spotřeba kvůli topení roste. Řidič přijede s busem s menší úrovní nabití, než by měl, navíc chytne 10 minut sekeru a o to kratší dobu nabíjí. Obávám se, že po pár otočkách to jede do depa na zálohu.

Zrovna ten bus jde ještě celkem dobře řešit, u mixu to nedokážu posoudit a nejsem si jistej, jestli zrovna elektrickej mix má spasit svět. Neříkám, že by se to nemělo zkoušet, nakonec, firma si to koupila z vlastního rozhodnutí, nikdo jí to nenutil. Ale taky se s tim sama musí vypořádat a vyhodnotit výsledky.
E: proto taky zkušenosti s EV vždy popisuju v našem kontextu. Za necelé 2 roky se nabíjelo na veřejných stanicích tuším 4x. A letos opět ženě přišel flastr za překročený kilometry na pojištění.

-> pavucina: To jak kdy, to je podle toho co je zrovna za práci, kolik a jak jim to jde.
Většinou je mezi fúrama nějaký čas, čímž je vyřešenej i oběd
15h se nedělá furt, ale když se třeba dělaj podlahy, aneb 400m3 za den...
Ale musí bejt nějak rozdělená práci mezi auta... Nemůže jedno auto vyjezdit 300t za měsíc a druhý jen 150t jen proto, že je to elektro... Sice tam budou logicky i jiný náklady, ale pořád tu máme nějakou zodpovědnost vůči zákazníkům, kteří nechtějí beton jen dopoledne
A EV zase nedá ranní přejezd 150km (a odpoledne zpět) na jinou betonárnu kde je málo práce
Většinou je mezi fúrama nějaký čas, čímž je vyřešenej i oběd
15h se nedělá furt, ale když se třeba dělaj podlahy, aneb 400m3 za den...
Ale musí bejt nějak rozdělená práci mezi auta... Nemůže jedno auto vyjezdit 300t za měsíc a druhý jen 150t jen proto, že je to elektro... Sice tam budou logicky i jiný náklady, ale pořád tu máme nějakou zodpovědnost vůči zákazníkům, kteří nechtějí beton jen dopoledne
A EV zase nedá ranní přejezd 150km (a odpoledne zpět) na jinou betonárnu kde je málo práce

-> David29 04.02.25 09:57:54: ne, opravdu nemá firma nakoupeno X vozíků navíc kdyby se náhodou nějaký vybil.
-> David29: Tak jednou jsou km irelevatní podruhý ne...
Jinak te chápu, že by to standartní provoz, na který jsi zvyklej nedalo.
A jinak fury vypadaj tak, že to vyložíš, omeješ, jedes do betonárky a bez zastávky dostanes novou a jedes zase na další ? žádnej oběd, pauza ? jako necpu ti to, spíš chci vědet jak to funguje.
Už ted bych to dělat nechtel, jestli jedes 12-15h denne... Máš vubec čas si ty prachy užít ?
Jinak te chápu, že by to standartní provoz, na který jsi zvyklej nedalo.
A jinak fury vypadaj tak, že to vyložíš, omeješ, jedes do betonárky a bez zastávky dostanes novou a jedes zase na další ? žádnej oběd, pauza ? jako necpu ti to, spíš chci vědet jak to funguje.
Už ted bych to dělat nechtel, jestli jedes 12-15h denne... Máš vubec čas si ty prachy užít ?

Navíc vozejky fungují v jiném režimu, některé jezdí a některé se nabíjí, různě se to prohazuje.
Ovšem tady se jede v režimu co stroj = řidič. Má řidič volno? Tak má volno i stroj. Je stroj rozbitý? Řidič má volno
Ovšem tady se jede v režimu co stroj = řidič. Má řidič volno? Tak má volno i stroj. Je stroj rozbitý? Řidič má volno
-> vhml: Tak to je snad rozdíl, ne?
Vozejk nejezdí XY kilometrů od základny a i kdyby klekl, tak se nestane vůbec nic kromě toho, že bud chvíli překážet
Když klekne mix, do pár hodin jsi v tom za půl mega
Vozejk nejezdí XY kilometrů od základny a i kdyby klekl, tak se nestane vůbec nic kromě toho, že bud chvíli překážet

Když klekne mix, do pár hodin jsi v tom za půl mega
-> David29 04.02.25 09:19:28: zajímavý je, že každá průmyslová hala je nacpaná vysokozdvižnejma vozíkama na elektriku už 20 let a nikomu to divný nepřijde.
-> charon: K fanatikovi mám hodne daleko, pristupuji k tomu racionálně, a než o něčem napíšu jestli to je dobrý nebo to stojí za hovno, tak si to musim vyzkoušet. Ani jedno z EV co jsem měl, tak jsem ho nekoupil, bez toho abych si ho na víkend nepůjčil.
Nechci, aby to vyznělo uřážlivě, či povýšeně, ale ono pokud se bavíš o autech do 100k, tak to proste nemá cenu ani diskutovat, to proste nebude mít nikdy konkurenci a vlastne ani konkurenci u novejsích spalovacích autech a ekonomicky už vubec ne. To bych skončil u jedničkový fabie s LPG, kterou jsem měl 2015. Ale proste nejezdím jenom 50km denne...
-> ajok: Chápu jak to myslíš, ale třeba minulý týden stála octavie do kopce na Barrandov a kousek dále pochodoval človíček s kanystrem a za autem kolona jak prase...
Jinak co se týče nabíječek, chapu že chces i3 s REX, aby jsi měl pojistku, nevím samozřejmě, kde s tim budes jezdit, ale věřím, že po nějaký době ježdení s tím ti to přijde zbytečný.
Nechci, aby to vyznělo uřážlivě, či povýšeně, ale ono pokud se bavíš o autech do 100k, tak to proste nemá cenu ani diskutovat, to proste nebude mít nikdy konkurenci a vlastne ani konkurenci u novejsích spalovacích autech a ekonomicky už vubec ne. To bych skončil u jedničkový fabie s LPG, kterou jsem měl 2015. Ale proste nejezdím jenom 50km denne...
-> ajok: Chápu jak to myslíš, ale třeba minulý týden stála octavie do kopce na Barrandov a kousek dále pochodoval človíček s kanystrem a za autem kolona jak prase...
Jinak co se týče nabíječek, chapu že chces i3 s REX, aby jsi měl pojistku, nevím samozřejmě, kde s tim budes jezdit, ale věřím, že po nějaký době ježdení s tím ti to přijde zbytečný.
A jako varinatna že dopoledne bude jezdit elektro a pak ho vystřídá nafta - tak jako v tom fakt nevidím logiku. Jeden řidič bude mít volný odpoledne a druhej řidič z naftovýho bude dopoledne dřepět doma? 

-> pavucina: Volvo měli minulej rok. Udělal s tím dvě fúry dopoledne a byl na 40%, takže do třetí fůry se nikomu nechtělo.
Režim mixu je takovej, že třeba dopoledne udělá 2-3 fůry, odpoledne další dvě kde hodně stojí a "jen" točí bubnem - pracovní režim 12h není problém
Ale jsou tu rizika, kdy vykládka je pozdržena, případně se to natahuje s případnou likvidací zpětného betonu a nikdo si nevezme na triko, že zabetonuje buben
Jakej je "průměr" je irelevanntí, protože pak přijde akce kdy auto má udělat třeba 5 fúr, otoč 60km. A když tohle auto bude stát na place protože to nedá, je k ničemu - a řidič na sebe nevydělá, takže logicky s tím nebude chtít nikdo ani jezdit, protože proč
Já potřebuju auto, co bude fungovat spolehlivě i 15h a během dalších max. 10h se nabije do 100%
Režim mixu je takovej, že třeba dopoledne udělá 2-3 fůry, odpoledne další dvě kde hodně stojí a "jen" točí bubnem - pracovní režim 12h není problém
Ale jsou tu rizika, kdy vykládka je pozdržena, případně se to natahuje s případnou likvidací zpětného betonu a nikdo si nevezme na triko, že zabetonuje buben
Jakej je "průměr" je irelevanntí, protože pak přijde akce kdy auto má udělat třeba 5 fúr, otoč 60km. A když tohle auto bude stát na place protože to nedá, je k ničemu - a řidič na sebe nevydělá, takže logicky s tím nebude chtít nikdo ani jezdit, protože proč
Já potřebuju auto, co bude fungovat spolehlivě i 15h a během dalších max. 10h se nabije do 100%
-> ajok:
Tak couvnout by to asi umět mělo ne? 12V síť by měla dál žít, aby to šlo aspoň odbrzdit.
Jinak pokud někdo chce jezdit s autem se slabší baterkou pravidelně někde, kde je naprd pokrytí nabíječkama, tak doporučuju se na to rovnou vysrat. Ta nabíječka nemusí bejt mimo provoz, stačí když je obsazená. Ideálně nějakým idiotem (nebo bojovníkem proti GD) s Fábií, to se pak ani neukáže v aplikaci, že je obsazená.
Tak couvnout by to asi umět mělo ne? 12V síť by měla dál žít, aby to šlo aspoň odbrzdit.
Jinak pokud někdo chce jezdit s autem se slabší baterkou pravidelně někde, kde je naprd pokrytí nabíječkama, tak doporučuju se na to rovnou vysrat. Ta nabíječka nemusí bejt mimo provoz, stačí když je obsazená. Ideálně nějakým idiotem (nebo bojovníkem proti GD) s Fábií, to se pak ani neukáže v aplikaci, že je obsazená.
-> palinator: Copak to je možné ... Nicméně pokud to má být otázka hlavně ekonomické volby (což třeba u mě je), tak je to jasný ...
-> pavucina 03.02.25 23:22:18: ano, argument jak ze skolky, ja tim neargumentuju a nerikam, ze by se to stalo me (proto bych uvazoval o te i3 s centralou - protoze staci, ze budes pocitat nekde s nejakou nabijeckou a ona zrovna bude mimo provoz)
S nakladanim na odtahovku spalovaku jsem se takto nikdy nesetkal, kvuli prazdne nadrzi
to aspon docuka nebo couvne nekde mimo silnici.
S nakladanim na odtahovku spalovaku jsem se takto nikdy nesetkal, kvuli prazdne nadrzi

-> charon:
Tak na to zapomeň, protože i na šroťáku bude EV dražší, než pojízdnej spalovák s STK.
Tak na to zapomeň, protože i na šroťáku bude EV dražší, než pojízdnej spalovák s STK.
-> pavucina: Me to zas přijde, že jsi trošku fanatik do elektroaut ... Ale to je konstatování, ne výtka nebo odsouzení ...
Za mě je to takhle - elektroauta by byly pro spoustu lidí značka idál (včetně mě) - hodně z nás najede max 50 km denn a to ještě ne na jeden zátah. Problém je v ceně.
Až se bude dát koupit použitelný ojetý elektroauto za podobný prachy jako spalovák, pak si ho na 99% koupim. Do tý doby je to pro mě jen drahá hračka ... A ano, souhrnná cena mých vozů doma je tak 100 000 CZK a protože vesnice, tak prostě dvě auta jsou nutnost ... A na lepší prostě peníze nejsou, resp. se mi příčí dát za auto 100 000 a víc
Za mě je to takhle - elektroauta by byly pro spoustu lidí značka idál (včetně mě) - hodně z nás najede max 50 km denn a to ještě ne na jeden zátah. Problém je v ceně.
Až se bude dát koupit použitelný ojetý elektroauto za podobný prachy jako spalovák, pak si ho na 99% koupim. Do tý doby je to pro mě jen drahá hračka ... A ano, souhrnná cena mých vozů doma je tak 100 000 CZK a protože vesnice, tak prostě dvě auta jsou nutnost ... A na lepší prostě peníze nejsou, resp. se mi příčí dát za auto 100 000 a víc
-> David29: A mas od toho mixu i nejaky udaje, nebo jen jedna paní povídala, jak to bude strasny, ptz se toho uzkostne bojis ? Predpokládám, že to bude Volvo ?
Kolik km najezdis ty s normálním mixem po Praze ?
-> ajok: Tvl promin, ale tohle je argument jak ze školky...
Už nějaká pátek celkově to bojuju s problémy s novejma technologiema, už v roce 2011, kdyz jsem jako jeden z prvních začal řešit na 136GL/favoritu vstrikování, mezitim co ostatní jedine karburátor a rozdelovač, a kdyz vidim co se jezdi dnes a nikdo s tím nemá problém...
V září to byly 4 roky co jezdím s EV a přešel jsem na to právě kvuli problémům spalovacích aut, kdy mám poměrně velké nájezdy a nechci jezdit se 60kW nebo starým střepem(spořeba, drahý servis-ano autum docela nakládám). Momentálne mam Tesla model 3 perfomance, a jediný, kde mužu rict, že me to auto sere, jsou noční přesuny po autobahnu, kdy to pomerne dost žere a pak to pomalu nabíjí čas/nabité kilometry, tak tam jezdim s TDI. Jinak po ČR, Polsku, Rakousku, kdy standartne jezdím tachometrove 140-150kmh (139-149 dle GPS)-v Rakousku teda ne, tam jsem posera, tak na to nemuzu rict nic, vubec nic. Auto mi nikdo netlačil, koupil jsem ho dobrovolně. Má to bez mála 400kW, a stejne 95% dní se to auto nabije doma, takže to nijak nezdrzuje... Ted to zni jako fakt debilne/fanaticky, ale opravdu u tankování LPG jsem strávil nasobne víc času než nabíjenim EV....
A právě proto me sere, když člověk, který okolo EV ani neprošel, protože se bojí, že uhoří, tak hodnotí jaká je to sračka, že je to nebezpečný, protože se mu to vybije před horizontem...
A věřte si nebo ne, ale až přijdou lepší baterie, a spadne cena ojetin (ptž nová auta stojí už bohužel stejne), tak na spalovací auta zapomente okamžitě, minimálně pro daily užívání...(sám mám dva víkendové vozy z roku 1990 a 2000).
Kolik km najezdis ty s normálním mixem po Praze ?
-> ajok: Tvl promin, ale tohle je argument jak ze školky...
Už nějaká pátek celkově to bojuju s problémy s novejma technologiema, už v roce 2011, kdyz jsem jako jeden z prvních začal řešit na 136GL/favoritu vstrikování, mezitim co ostatní jedine karburátor a rozdelovač, a kdyz vidim co se jezdi dnes a nikdo s tím nemá problém...
V září to byly 4 roky co jezdím s EV a přešel jsem na to právě kvuli problémům spalovacích aut, kdy mám poměrně velké nájezdy a nechci jezdit se 60kW nebo starým střepem(spořeba, drahý servis-ano autum docela nakládám). Momentálne mam Tesla model 3 perfomance, a jediný, kde mužu rict, že me to auto sere, jsou noční přesuny po autobahnu, kdy to pomerne dost žere a pak to pomalu nabíjí čas/nabité kilometry, tak tam jezdim s TDI. Jinak po ČR, Polsku, Rakousku, kdy standartne jezdím tachometrove 140-150kmh (139-149 dle GPS)-v Rakousku teda ne, tam jsem posera, tak na to nemuzu rict nic, vubec nic. Auto mi nikdo netlačil, koupil jsem ho dobrovolně. Má to bez mála 400kW, a stejne 95% dní se to auto nabije doma, takže to nijak nezdrzuje... Ted to zni jako fakt debilne/fanaticky, ale opravdu u tankování LPG jsem strávil nasobne víc času než nabíjenim EV....
A právě proto me sere, když člověk, který okolo EV ani neprošel, protože se bojí, že uhoří, tak hodnotí jaká je to sračka, že je to nebezpečný, protože se mu to vybije před horizontem...
A věřte si nebo ne, ale až přijdou lepší baterie, a spadne cena ojetin (ptž nová auta stojí už bohužel stejne), tak na spalovací auta zapomente okamžitě, minimálně pro daily užívání...(sám mám dva víkendové vozy z roku 1990 a 2000).
-> ajok:
Může bejt … když jsi jouda a ignoruješ všechny výstrahy, tak je to fakt stejný jak když vyjedeš nádrž do sucha
Bohužel si to joudi kupujou jaksi ponejvíce …
Dělám v oboru a osobně se těším s každým zlepšením … se*e mi ale, že nám to podobni joudi cpou. Jakkoliv je to třeba vtipný a třeba i svižný pohon … tak je to furt v dnešních měřítkách nepoužitelný, čeká se na pořádný baterky… pak to teprv bude prča
Může bejt … když jsi jouda a ignoruješ všechny výstrahy, tak je to fakt stejný jak když vyjedeš nádrž do sucha

Bohužel si to joudi kupujou jaksi ponejvíce …

Dělám v oboru a osobně se těším s každým zlepšením … se*e mi ale, že nám to podobni joudi cpou. Jakkoliv je to třeba vtipný a třeba i svižný pohon … tak je to furt v dnešních měřítkách nepoužitelný, čeká se na pořádný baterky… pak to teprv bude prča

Uz jsem se nekolikrat setkal, ze skoro na horizontu nakladali na odtahovku elektro auto. To nedalo ten kopec a pred vrcholem zdechlo? Fakt bezpecne 

Blil bych. Ať celej Green Deal jde do p*dele
I s elektro. Velebnosti jdu blejt

Praxe bude taková, že to udělá 2 - max 3 fúry kde je nějaká jistota že tam nebude dlouho stát, zaparkuje se a snad to večer někdo zapojí, aby se to do rána nabilo.
Co po zbytek dne bude dělat onen řidič, těžko říct - asi bude muset jít někam na brigádu
Co po zbytek dne bude dělat onen řidič, těžko říct - asi bude muset jít někam na brigádu

-> Nwkt 03.02.25 19:09:30: bude záložní klika, hodíš tam na směny úkáčka a bude.
-> David29: Ale to bude ideální až to plný betonu někde zdechne a ten uvnitř vytvrdne 

Tak měli přivézt elektrický mix z Brna. Bohužel je nenapadlo to dobít, takže ze strachu že to nedojede se to odpískalo - na druhý den nebyl řidič, takže jindy.
Logicky se to následně bude dobíjet v Praze na betonárce, kde to bude jezdit, takže se musí udělat nabíjecí stanice.
Není problém - ale zapomeňte, že když to se to auto bude nabíjet, že pojede betonárka
Logicky se to následně bude dobíjet v Praze na betonárce, kde to bude jezdit, takže se musí udělat nabíjecí stanice.
Není problém - ale zapomeňte, že když to se to auto bude nabíjet, že pojede betonárka

-> ajok: I3, zalezi co potrebujes za dojezd a za kolik to chces koupit, pokud koupíš 94Ah nebo 120Ah, tak rozhodne brát bez rex (ten generator).
je to nejporuchovější prvek na autě. Má to proste neduhy spalovacího motoru, který málo startuješ, a navíc bezna udrzba, oleje, svičky atd...
osobne jsem s i3 najel za 15měsícu 55 tísíc km, měl jsem 120Ah z roku 2019. Rád na to auto vzpomínám. Opravdu pokud budes mit 94Ah, tak v dnešní době ta nabijecí infra je zvláste pro i3 naprosto dostatečná. i3 nabíjí maximálne 50kW a ty jsou všude, navíc takovou rychlostí nabíjí do 87%. Spotřebu jsem mel dle tras v létě do 15kWh/100km a v zimě do 20kWh/100km, nutno říci, že v každé ceste do a z práce mám minimálne 10-15km dalnici a 110kmh jsem s tim fakt nejezdil. za ty moje kilometry včetne listopad 21 až únor 23 jsem mel spotřebu z elektroměru 18,11kWh/100km, a to jsem s tim blbec byl až v italii.
První ročníky měli takové detské nemoci, mohlo zatýkat do invertoru, trhali se držáky motoru. Pokud koupíš 2017 výše nejlépe facelift, tak ty auta jsou velmi spolehlivé s vychytanýma problémy co měli dřív. Jediný neduh jsou prachovky na předních tlumičích, občas odejde výhřev sedačky pokud jsi tlustý prase co to rozmačká.
Za mě ideální přímestké vozidlo.
je to nejporuchovější prvek na autě. Má to proste neduhy spalovacího motoru, který málo startuješ, a navíc bezna udrzba, oleje, svičky atd...
osobne jsem s i3 najel za 15měsícu 55 tísíc km, měl jsem 120Ah z roku 2019. Rád na to auto vzpomínám. Opravdu pokud budes mit 94Ah, tak v dnešní době ta nabijecí infra je zvláste pro i3 naprosto dostatečná. i3 nabíjí maximálne 50kW a ty jsou všude, navíc takovou rychlostí nabíjí do 87%. Spotřebu jsem mel dle tras v létě do 15kWh/100km a v zimě do 20kWh/100km, nutno říci, že v každé ceste do a z práce mám minimálne 10-15km dalnici a 110kmh jsem s tim fakt nejezdil. za ty moje kilometry včetne listopad 21 až únor 23 jsem mel spotřebu z elektroměru 18,11kWh/100km, a to jsem s tim blbec byl až v italii.
První ročníky měli takové detské nemoci, mohlo zatýkat do invertoru, trhali se držáky motoru. Pokud koupíš 2017 výše nejlépe facelift, tak ty auta jsou velmi spolehlivé s vychytanýma problémy co měli dřív. Jediný neduh jsou prachovky na předních tlumičích, občas odejde výhřev sedačky pokud jsi tlustý prase co to rozmačká.
Za mě ideální přímestké vozidlo.
-> ajok:
Ta centrála je prej dost nespolehlivej prvek, doporučuje se brát auto bez ní. Jinak je to prý spolehlivé a je na to v republice jeden nadšenec, co s tím dost umí.
Ta centrála je prej dost nespolehlivej prvek, doporučuje se brát auto bez ní. Jinak je to prý spolehlivé a je na to v republice jeden nadšenec, co s tím dost umí.
Nejake zkusenosti s I3? nikdy jsem bawo nechtel, ale todle bych zkusil, samo jedine to jedno z prvnich s elektrocentralou - jistota je jistota.
-> pavucina: Spalovací motor zahoří postupně, mimo kabinu a při protipožárním zabezpečení (připravený vysokotlak) to hned sfoukneš
Baterky rovnou vzplanou, jsou pod kabinou a proudem vody to prostě nesfoukneš
Spalováky moc po nehodě při pracech nehoří, protože aku je odpojena a nic téměř nehrozí. Baterka v EL je problém sama o sobě, odpojení je irelevantní
Baterky rovnou vzplanou, jsou pod kabinou a proudem vody to prostě nesfoukneš
Spalováky moc po nehodě při pracech nehoří, protože aku je odpojena a nic téměř nehrozí. Baterka v EL je problém sama o sobě, odpojení je irelevantní
-> Tomaso435:
Aspoň bude menší šance že ho nějakej vykuk vyklepe. Navíc těch požárů pořád moc není, tak ty elektriky podle tvé teorie asi moc nebouraj...
Aspoň bude menší šance že ho nějakej vykuk vyklepe. Navíc těch požárů pořád moc není, tak ty elektriky podle tvé teorie asi moc nebouraj...
-> SO545: no, at se divam jak se divam, tak netvrdim, ze je to pevne jako kamen, ale side-pole test ve 20mph rozhodne EV6 ma lepsi, nez ceed a sorento. A tech par cm deformace bude v tomto pripade hrat velkou roli…
-> David29: a co hori vic a rychleji ? A kolik procentualne shori aut na baterky a spalovaci pri nehode, kdyz budes brat auta do 5let stari ?
-> David29: a co hori vic a rychleji ? A kolik procentualne shori aut na baterky a spalovaci pri nehode, kdyz budes brat auta do 5let stari ?
Taky je tohle problém... Hasiči přijedou k rozsekanýmu autu, udělá se protipožární zabezpečení a nic defacto moc nehrozí během vyproštování... U EL se to riziko nedá snížit nijak a kdykoliv to může vyletět
To chceš s tímhle vědomím bejt v autě a nasazovat řidiči třeba krční límec
To chceš s tímhle vědomím bejt v autě a nasazovat řidiči třeba krční límec
-> pavucina 28.11.24 15:10:03: to je urbanlegend...skoncil by tak isto....pozri su nejake testy
Ale zasa tie auta nehoria stale...vydrzia aj riadne mordy.

Ale zasa tie auta nehoria stale...vydrzia aj riadne mordy.
A to je jako normální že po každým nárazu auto začne hořet a jeho osud jen potvrdí to že ho pak utopí?
To je rozumný tohle vyrábět no :-D
To je rozumný tohle vyrábět no :-D
V uterý si dala KIA EV6 v Bratislave nehodu boční náraz do sloupu na ridiciho dveře, taky to začlo hořet, ale normalen to "uhasili" chlazenim baterie, pak šla do kontejneru. Na druhou stranu lze řici, že kdyby tam nebyla baterie, tak by ten slou skončil buhvi kde...
U toho krematoria od Skodovky, by me zajimalo jak to auto vypadalo, jelikoz k tomu nejsou nikde fotky, tak to musela bejt strastná rána...
U toho krematoria od Skodovky, by me zajimalo jak to auto vypadalo, jelikoz k tomu nejsou nikde fotky, tak to musela bejt strastná rána...
-> Jirik_Tuňák1983 26.11.24 18:42:42: Hlavně je to vyplachování hořící baterie strašně ekologické 

Já myslel, že se to musí namočit do nějaké kádě. Ale asi jak v jaké fázi zahoření.
www.echo24.cz/a/.../svet- zpravy-desiva-nehoda-elekt romobilu-skoda-po-narazu-d o-stromu-auto-vzplalo-cest ujici-se-uskvarili
www.echo24.cz/a/.../svet- zpravy-desiva-nehoda-elekt romobilu-skoda-po-narazu-d o-stromu-auto-vzplalo-cest ujici-se-uskvarili
-> Jarda/felda 06.10.24 15:32:33:
Jj, teď máme "novej" motorovej vůz s novým turbovaným motorem LIAZ/Tedom.. a po 5000 km je odstaven na vodu v oleji.
A v 10 let starém Caterpillaru funguje jen jedno turbo.. Prý nejde sehnat.
Jj, teď máme "novej" motorovej vůz s novým turbovaným motorem LIAZ/Tedom.. a po 5000 km je odstaven na vodu v oleji.

A v 10 let starém Caterpillaru funguje jen jedno turbo.. Prý nejde sehnat.
-> Milan 136 08.10.24 12:27:39: je to useknuty, takze ne, ale v plnym zneni verim, ze ho k tomu vyprovokovala :D
Komedie s autíčkama na baterky .. to chceš.
-> Jirik_Tuňák1983 08.10.24 11:20:22: Raději si to pouštět nebudu. Proběhla alespoň hajlovačka? 

-> Jirik_Tuňák1983: Kdo z nich je větší pako?
