
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1354 příspěvků (zobrazeno 501 až 550) od 04.09.2021 do 26.02.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 29.01.24 09:53:42: Máme to úplně stejně. Já platím vše okolo bydlení, energie, větší věci typu pračka, lednička, nebo střecha. Pani platí jen nákupy-jídlo a píčoviny co si kupuje jako její kávovar nebo sodastrým co leží ve skříni. Nijak to neřešíme a jsme spokojený, různý okamžitý nákupy prostě zaplatí ten na koho to vyjde, já třeba platím veškerý hotový jídla typu pizza, nebo čína a nenapadlo by mě to někam vyúčovávat. Společný účet bych fakt nechtěl, takhle si prostě ze svého každý koupí co chce a na co má a ten druhý mu do toho nekecá aniž by ten druhý měl pocit že z jeho peněz se kupují píčoviny. Fakt nechci abych přišel domu a pani mi oznámila že jsme si konečně koupili tu chatičku na horách co tak chtěla

-> Borderer: Tak tohle asi chápu, ale jak to řešíte s úsporama atd? Taky samostatně?
U nás to funguje cca tak, že já zaplatím trvalý příkazy, dám stranou 25t Kč na jídlo, zaplatím kreditku za minulý měsíc a zbyde mi plus mínus hovno
Ženě se odleje cca půlka výplaty na spořák, druhou si nechává na ad hoc nákupy hlavně věcí pro děti a do domácnosti.
S tím že teda poslední dobou jsem se jí snažil naučit, ať i tohle víc platí tou kreditkou, takže mě zůstává ještě větší hovno a co ona dělá se svýma penězma nevím
U nás to funguje cca tak, že já zaplatím trvalý příkazy, dám stranou 25t Kč na jídlo, zaplatím kreditku za minulý měsíc a zbyde mi plus mínus hovno

S tím že teda poslední dobou jsem se jí snažil naučit, ať i tohle víc platí tou kreditkou, takže mě zůstává ještě větší hovno a co ona dělá se svýma penězma nevím

-> dragon_cb_cz: Moc to hrotíš. :) Ono je to o domluvě. Prostě něco platím já, něco ona a fakt se neřeší, kdo za ten měsíc "vrazí" do rodiny víc. :) Já platím elektriku, řeším barák a auta, žena zase platí nákupy nebo věci ohledně děcek. Ve výsledku to tak nějak vychází a velký věci se aspoň řeší společně a ne "miláčku koupila sem bazén". Výhodu to má tu, že sou pro mne tabu kytky, lucerničky a podobný zbytečnosti, do kterých bych já nebyl ochotnej dát ani halíř, zároveň nechci, aby ona utrácela "svoje" za moje motorky nebo sysláty pro strýčka příhodu - protože to sou zase bezcenný krámy pro ni. 
Chvíli jsme uvažovali i nad třetím, společným účtem, ale vlastně proč, když to funguje tak jak to je.

Chvíli jsme uvažovali i nad třetím, společným účtem, ale vlastně proč, když to funguje tak jak to je.
-> Borderer 29.01.24 07:20:30: No to je hezký dokud není společný bydlení, děti atd... ale pak už "si na to vydělám" je dost iluzorní. Čímž neříkám, že musí být vyloženě společný účet, ale dělit peníze na "moje" a "její" si dost dobře nedovedu představit. Jasně, každej máme k dispozici nějaký "volný" peníze se kterýma nakládáme dle své libosti, ale ta "společná hromádka" je teda sakra větší....
Já mám k manželky účtu normálně přístup (teda na převod peněz by mi to musela potvrdit na svým telefonu pochopitelně), pak máme "společný" a já nějaké svoje, kam sice přístup nemá, ale jen protože o něj neprojevila zájem. Pokud by chtěla, tak ho dostane bez řečí.
-> Jozka 28.01.24 19:36:14: To ale může celkem v klidu nastat i když oddělené účetnictví praktikovat budeš, ne?
Já mám k manželky účtu normálně přístup (teda na převod peněz by mi to musela potvrdit na svým telefonu pochopitelně), pak máme "společný" a já nějaké svoje, kam sice přístup nemá, ale jen protože o něj neprojevila zájem. Pokud by chtěla, tak ho dostane bez řečí.
-> Jozka 28.01.24 19:36:14: To ale může celkem v klidu nastat i když oddělené účetnictví praktikovat budeš, ne?
-> Syny: Tohle bylo u nás horký téma několik let, žena chtěla jeden účet a já se tomu zarputile bránil. Když už sem byl nalomenej, tak toho nechala a nakonec přiznala, že je to lepší, protože si nemůžeme vyčítat utrácení za blbosti, když si na to sami vyděláme.



-> King: Já znal jednoho, kterej to nedělal a pak se po totálním "bankrotu" uchlastal..

-> King: Naprosto tento systém chápu. Většinou to mají v mém okolí zavedení všichni po nějaké slušné životní zkušenosti.
-> Syny 27.01.24 19:28:15: Nechtel jsem bejt prvni, kdo to napise
Ale i v praci slychavam: "Davam ji na mesic tolik a tolik... "

-> SO545 27.01.24 13:54:45: No ja nevim, me vzdy tohle oddelene ucetnictvi v manzelstvi docela udivuje.
-> charon 24.01.24 06:17:52: mat tak tvoje manzelstvo....

U nás se platí asi 4,5tis. záloha na elektriku a myslím že cca to samý za plyn.
-> King: nj ale já dávam za Kw 2x tolik také bez distribuce a mě to nepřijemně nakyne ješte potom o fous víše....
-> King:
Ach so, v tom případě ano, koloběžka jezdí na firemní elektřinu.
Ach so, v tom případě ano, koloběžka jezdí na firemní elektřinu.

-> palinator 23.01.24 12:37:28: Ja myslel, ze se to tykalo elektrokolobezky

-> Bukaj: My v baráku platili zálohu kolem 2400 a dycky byl přeplatek. Jednou hrozně pěknej, ale to jsem zjistil, že nám přestal fungovat elektroměr. teda mě je přeplatek jedno, platí to žena a co se vrátí je její. Já zas platim hypotéku a co mi vrátí na daních je moje ...
Roční spotřebu máme stabilně kolem 3,5 MWh
Roční spotřebu máme stabilně kolem 3,5 MWh
-> Pavel P@nkáč 23.01.24 18:32:41: Abych te uklidnil, tak tech 2,20Kc/kWh je za NT, ale bez distribuce. Takze ono to v souctu dost nakyne. Ted jsme dostali to zhovadily vyuctovani a neni to tak ruzovy, jak jsem myslel. Ale na to, ze elektrinou vytapim asi 300m2 + bojler pro 4 cloveky, a neprátikujeme zadnej studenej odchov, to jde. Zima malinko kazi bilanci, ale na 3kWh nasaty ze site vyrobila FVE necely 2kWh.
-> Bukaj: mají nějaké tarifi staré ještě ( King to tu psal neplatí ani 2kč/kw), najemníci u mě v garzonce platí víc, je tam teda nějakej el. stropní panel na topení ale na tu jednu místnost....
-> Pavel P@nkáč: Taky si říkám. Ale u kinga to dělá ten solár a u Jardy zase to, že bydlí v bytě...
-> Pavel P@nkáč: že jo..
-> King: -> ajok: běžte dop*dele s takovejma založkama nízkejma....
-> King 23.01.24 11:58:18: je to sileny, pred 4 roky jsme platili 700,- kc a ted uz 1640,-

-> Bukaj:
Na autě je najeto asi 12 tkm. Strašně špatně to ale jde spočítat, protože chybí měření, co naleze do auta. Navíc v domě přibyla jedna osoba, na druhou stranu se vyměnila pračka, která je úspornější a hlavně má odloženej start.
Platil jsem zálohy 1200, teď budu platit 2200. Cenu jsem měl před zdražením distribuce 7 Kč VT a 5,20 NT. Auto nabíjený téměř výhradně na NT. Na veřejný nabíječce bylo auto 3x na krátko, kde se dobilo dohromady asi 40 kWh.
E: při dnešních cenách elektřiny jsou provozní náklady špatné. Kdybych bral odhad nějaké průměrné spotřeby, tak oproti deaselu to vyjde v palivu o 1 Kč/km levněji. Co se týče servisu, tam je to ještě horší, protože těch proměnných je celá řada a vše stojí a padá na tom, jakou životnost budou mít baterky a jestli onen referenční diesel se dožije konce kariéry bez větších oprav a nebo nikoliv.
-> King 23.01.24 11:58:18:
Já v práci nemůžu ani parkovat, natož mít někde zásuvku.
Navíc tim jezdí žena která by to mohla nabíjet tak akorát někde v kravíně. 
Na autě je najeto asi 12 tkm. Strašně špatně to ale jde spočítat, protože chybí měření, co naleze do auta. Navíc v domě přibyla jedna osoba, na druhou stranu se vyměnila pračka, která je úspornější a hlavně má odloženej start.
Platil jsem zálohy 1200, teď budu platit 2200. Cenu jsem měl před zdražením distribuce 7 Kč VT a 5,20 NT. Auto nabíjený téměř výhradně na NT. Na veřejný nabíječce bylo auto 3x na krátko, kde se dobilo dohromady asi 40 kWh.
E: při dnešních cenách elektřiny jsou provozní náklady špatné. Kdybych bral odhad nějaké průměrné spotřeby, tak oproti deaselu to vyjde v palivu o 1 Kč/km levněji. Co se týče servisu, tam je to ještě horší, protože těch proměnných je celá řada a vše stojí a padá na tom, jakou životnost budou mít baterky a jestli onen referenční diesel se dožije konce kariéry bez větších oprav a nebo nikoliv.
-> King 23.01.24 11:58:18:
Já v práci nemůžu ani parkovat, natož mít někde zásuvku.


-> Bukaj: ... kterym jsme se slozili na dotace 

-> King: Nojo, to jsou ti solární uhlobaroni...

-> palinator 23.01.24 10:18:14: Co to? Ty nedobijis v praci?!
Taky nam ted prislo vyuctovani a zvedli nam mesicni zalohu na zavratnych 2400 :-)

Taky nam ted prislo vyuctovani a zvedli nam mesicni zalohu na zavratnych 2400 :-)
-> palinator: A kolik´s ušetřil na PHM? 

-> palinator 30.12.23 10:07:22: ta globalizacia celkom nevysla...ked vacsinu presunula hamiznost do Ciny.
-> darklord:
A koho z toho chceš vinit? Když si dlouhá desetiletí dělal západ z Asie pracovní lágr a globalizace byla něco jako posvátná kráva.
Já to řikal, já to povidal.
A koho z toho chceš vinit? Když si dlouhá desetiletí dělal západ z Asie pracovní lágr a globalizace byla něco jako posvátná kráva.
Já to řikal, já to povidal.
Xixao uz vykrada aj teslu?
www.idnes.cz/auto/.../xia omi-prvni-elektromobil-su7 .A231228_091412_automoto_l obl
www.idnes.cz/auto/.../xia omi-prvni-elektromobil-su7 .A231228_091412_automoto_l obl
-> Syny:
Ono je to asi o tom, kdo na to jak sere. Navíc se to musí rozlišit do tří úrovní:
- krátké písknutí, například při posunu, signalizuje rozjezd vozidla - chrání zejména provozní zaměstnance
- dvě zapískání v peronu - info pro vlakvedoucí že má urychleně vydat souhlas k odjezdu, protože už svítí volnoznak. Občas jsou taková pískání i vzteklá, když se nahání zpoždění a je to signál pro kaštany, že maj pohnout prdelí
- úpěnlivé pískání nebo i houkačka ve 160 km/h, když se vlak blíží k jinému vlaku, který stojí v zastávce. On se ten slepej dement se sluchátkama po čele mašiny docela rozstříkne
E: Tak prý dříve to v předpisech skutečně nebylo
Ono je to asi o tom, kdo na to jak sere. Navíc se to musí rozlišit do tří úrovní:
- krátké písknutí, například při posunu, signalizuje rozjezd vozidla - chrání zejména provozní zaměstnance
- dvě zapískání v peronu - info pro vlakvedoucí že má urychleně vydat souhlas k odjezdu, protože už svítí volnoznak. Občas jsou taková pískání i vzteklá, když se nahání zpoždění a je to signál pro kaštany, že maj pohnout prdelí

- úpěnlivé pískání nebo i houkačka ve 160 km/h, když se vlak blíží k jinému vlaku, který stojí v zastávce. On se ten slepej dement se sluchátkama po čele mašiny docela rozstříkne

E: Tak prý dříve to v předpisech skutečně nebylo
-> David29 15.07.23 14:05:20: Ty kondenzatory jsou kompenzace. Jinak by platili "pokutu".
-> palinator 15.07.23 13:36:25: Ale to se zacalo az nejakych poslednich par let zpatky, ne? Driv tady u nas vlaky nepiskaly vubec, ted jo (ac tedy ne vsici).
-> pavucina: No, mě osobně je to v tohle směru fuk - když mě to nebude omezovat v práci. Tzn. aby to vydrželo +/-12h nepřetržitého provozu a za 9h se to nabilo (a bylo to po ruce)
Ovšem i já sám reaeguju prostě na hluk od auta, kde se pohybuju. Tichý provoz je nebezpečný
Robotizovanou jak u čeho - u Volva s robotizovanou, u Mercedesu s klackem. Protože prostě Mercedes řadí tragicky
Ovšem i já sám reaeguju prostě na hluk od auta, kde se pohybuju. Tichý provoz je nebezpečný
Robotizovanou jak u čeho - u Volva s robotizovanou, u Mercedesu s klackem. Protože prostě Mercedes řadí tragicky
-> David29: zajimalo by me, jak by jsi se po tydnu jezdeni s truckem na baterky, vrátil do klasiky, jaky by jsi na to mel komplexni nazor co je lepsi a co horsi.
Jezdis radeji manualem, nebo robotizovanou prevodovkou ?
Monotonni hluk treba od motoru unavuje docela dost. Jasne, stoji mi cu*ak, kdyz slysim V8, ale uz bych to chtel jen na vikendy.
Nejak nechapu takove mohutne braneni pokroku. Ano, neco je slepa ulicka, ale neco treba potrebuje 2-3. verzi, aby to plne nahradilo to predtim “jedine dobre” reseni.
Ropa driv nebo pozdeji dojde a myslim si, ze je lepsi ji vyuzit na vyrobu nekterych vyrobku, nez ty zbytky debilne propalit 10-20%, protoze jeden clovek jede do prace, a zbytek v podobne tepla vypustit do atmosfery.
Jezdis radeji manualem, nebo robotizovanou prevodovkou ?
Monotonni hluk treba od motoru unavuje docela dost. Jasne, stoji mi cu*ak, kdyz slysim V8, ale uz bych to chtel jen na vikendy.
Nejak nechapu takove mohutne braneni pokroku. Ano, neco je slepa ulicka, ale neco treba potrebuje 2-3. verzi, aby to plne nahradilo to predtim “jedine dobre” reseni.
Ropa driv nebo pozdeji dojde a myslim si, ze je lepsi ji vyuzit na vyrobu nekterych vyrobku, nez ty zbytky debilne propalit 10-20%, protoze jeden clovek jede do prace, a zbytek v podobne tepla vypustit do atmosfery.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.07.23 13:50:58:
Nu, já dokonce chvílema dumal i o nějaký sabotáži..
-> StepaNoFUN 15.07.23 13:52:02: Vzpomněl jsem si na anakondu z místního vápencovýho lomu - tak 10 - 12 cm..?

-> StepaNoFUN 15.07.23 13:52:02: Vzpomněl jsem si na anakondu z místního vápencovýho lomu - tak 10 - 12 cm..?

-> palinator: Tramvaje vždy zvonily. Ale kvůli stížnostem se od toho ustoupilo.. Ale ony snad ted kvůli tomu vydávaj takový to hučení, ne?
-> StepaNoFUN: Nebo betonárky. Ta míchačka si taky něco vezme - tuplem při roztáčení.
Jsou tam i jakýsi kondenzátory, jinak by blikala celá čtvrť
To je jako s těma elektronckejma zrcátkama - kdyby to bylo na 100% funkční a nebylo znatelné zpoždění, tak pro řidiče super, nebo mu to může bejt přinejmenším úplně jedno.
Ale pro okolí je to na hovno - žádná zpětná vazba skrz zrcátko, že řidič o mě ví. O navigování nemluvě
-> StepaNoFUN: Nebo betonárky. Ta míchačka si taky něco vezme - tuplem při roztáčení.
Jsou tam i jakýsi kondenzátory, jinak by blikala celá čtvrť

To je jako s těma elektronckejma zrcátkama - kdyby to bylo na 100% funkční a nebylo znatelné zpoždění, tak pro řidiče super, nebo mu to může bejt přinejmenším úplně jedno.
Ale pro okolí je to na hovno - žádná zpětná vazba skrz zrcátko, že řidič o mě ví. O navigování nemluvě
-> Jozka: ono to tak drasticky nebude. Bude to jako v lomech a dolech. 6kV...
-> Jozka 15.07.23 13:36:53: Tak sem asi blazen no, vzdyt je to pekny, kdyz ten motor poradne zabere, pak to neni monotonni
Jako otacky stejny furt, ale slysis, jestli bezi na volno nebo v zatezi... 


Mě to připomnělo někdejší mobilní lis na šroťáku u garáže - každoročně mi tam cca měsíc vždycky hučel diesel ve vysokých otáčkách od 8mi ráno do 8mi večer, pravidelně se mi strefovali do termínu dovolený.. Dalo se tam vydržet tak hodinu, pak by člověk i zabil, aby to ztichlo..
Ale holt "smíšená" zóna, tak i obyvatelstvo kolem "na plnej úvazek" mělo smůlu.. jen si neumím představit ten kabel, kterej by k tomu vedl, aby hydrauliku nakrmil..

Ale holt "smíšená" zóna, tak i obyvatelstvo kolem "na plnej úvazek" mělo smůlu.. jen si neumím představit ten kabel, kterej by k tomu vedl, aby hydrauliku nakrmil..
-> David29:
Na dráze se před rozjezdem píská.
Na dráze se před rozjezdem píská.
Věřím, že bezpečáci to zvládnou nějak vyřešit, aniž by kvůli tomu nafťák musel bafat a já se pořád zvládnu vyspat...
No jistě - bude pípání, houkání, bzučení. To je fakt lepší, než stereotypní a postupný hučení motoru
Nový nakladače už taky pípaj, zatím jen při pohybu vzad - což je zbytečný, protože člověk reaguje už na tem motor.
To samý u otoče vrtačky - jak se otáčí, vydává pazvuky. Jenže opět - člověk reaguje už na to zvýšení otáček
Mimochodem - přesně z tohoto důvodu měly tramvaje před rozjezdem zvonit :-)
No jistě - bude pípání, houkání, bzučení. To je fakt lepší, než stereotypní a postupný hučení motoru

Nový nakladače už taky pípaj, zatím jen při pohybu vzad - což je zbytečný, protože člověk reaguje už na tem motor.
To samý u otoče vrtačky - jak se otáčí, vydává pazvuky. Jenže opět - člověk reaguje už na to zvýšení otáček
Mimochodem - přesně z tohoto důvodu měly tramvaje před rozjezdem zvonit :-)
-> vhml: Ale benzinku postavis kdekoli na zeleny louce u silnice. Dobijecky na auta potrebujou slozitku infrastrukturu...
-> StepaNoFUN 15.07.23 08:42:37: jak ja s oblibou říkám - v dobách kdy se jezdilo na koních, tak tech benzinek u dalnic taky tolik nebylo...
-> StepaNoFUN:
Tak možná ty baterky budou použitelný jen na malejch stavbách a nebo na velkejch budou mít menší podíl. Podobně, jaká omezení mají dnešní EV.
Tak možná ty baterky budou použitelný jen na malejch stavbách a nebo na velkejch budou mít menší podíl. Podobně, jaká omezení mají dnešní EV.
-> dragon_cb_cz:
No třeba já kolegu 2x málem přejel, ale jelikož má hydrodynamika značnou prodlevu než najede do tahu (a začne to lomozit), tak stihl utéct.
Bejt to nějaká elektrika tak je pod mašinou.
No třeba já kolegu 2x málem přejel, ale jelikož má hydrodynamika značnou prodlevu než najede do tahu (a začne to lomozit), tak stihl utéct.
Bejt to nějaká elektrika tak je pod mašinou.
Ja jsem pro, aby masiny byly na elektriku. Vaha bateriii je treba u bagru jednoznacny plus.
To ale prichazi s rezervovanym prikonem pro dobijeni. I kdyz vezmu, ze ten stroj vydrzi jednu smenu, tak ho do rana potrebuju nabit. A ne jeden. Treba ted mame v Jicine na jednom place 5 velkejch bagru. Dalsich minimalne 10 tam maj dalsi firmy. Celni nakladace a dalsi techniku nepocitam.
Uz vidim, jak ve 4 vsichni skoncej a daj to nabijet.
Vim jakej je ted problem presvedcit rozvodaky, ze potrebujem jednu pitomou pripojku na boudy. Tady by se jednalo o nasobne vic a uz vidim, jak nam tam stavej vlastni trafo, tahaj k nemu VN a po dokonceni stavby to zase balej.
To ale prichazi s rezervovanym prikonem pro dobijeni. I kdyz vezmu, ze ten stroj vydrzi jednu smenu, tak ho do rana potrebuju nabit. A ne jeden. Treba ted mame v Jicine na jednom place 5 velkejch bagru. Dalsich minimalne 10 tam maj dalsi firmy. Celni nakladace a dalsi techniku nepocitam.
Uz vidim, jak ve 4 vsichni skoncej a daj to nabijet.
Vim jakej je ted problem presvedcit rozvodaky, ze potrebujem jednu pitomou pripojku na boudy. Tady by se jednalo o nasobne vic a uz vidim, jak nam tam stavej vlastni trafo, tahaj k nemu VN a po dokonceni stavby to zase balej.
-> David29 15.07.23 00:32:47: prosimte a kolik takovej spalovák bagru vydává zvuků, aby se podle toho nechalo orientovat? Když začne dělat, tak si přidá plyn a když se za dvě hodiny jde vychcat tak ho ubere. Přesně na to ti stačí to jedno pípnutí a nemusíš motor celej poslouchat v konstatních otáčkách.
Pokud se tedy bavíme o technice současnýho století, kdy motor slouží jen jako pohon hydročerpadla.
Mnohem větší komplikace to je pro výrobce bagru. Zatímco spalovák dělal kravál, tak nemuseli řešit různý pazvuky zbytku vozu. Jenže teď je ticho a najednou tady vrže loketka, tamhle občas zavibruje okno. Čímž se ta kvalita zpracování musí značně přesouvat do automotive standartů a nadále to prodražuje už tak drahý řešení.
Pokud se tedy bavíme o technice současnýho století, kdy motor slouží jen jako pohon hydročerpadla.
Mnohem větší komplikace to je pro výrobce bagru. Zatímco spalovák dělal kravál, tak nemuseli řešit různý pazvuky zbytku vozu. Jenže teď je ticho a najednou tady vrže loketka, tamhle občas zavibruje okno. Čímž se ta kvalita zpracování musí značně přesouvat do automotive standartů a nadále to prodražuje už tak drahý řešení.