
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1634 příspěvků (zobrazeno 551 až 600) od 04.09.2021 do 24.06.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> Syny 29.06.24 14:23:34: Pocit, "jako by tam byla pružina" jsem měl vždycky, když jsem kdysi ve firmě sedl to Xantie z roku 1996 - to auto pro mne na ovládání bylo dost UFO...

-> vhml 29.06.24 20:02:14: Dost možná také. Se tam podívej, vypadá to jinak.
-> Milan 136 29.06.24 13:55:18: Hm, to je celkom škoda u áut, kde to vyslovene netreba. Pekná jednoduchá mechanika, ktorá obvykle prežije auto a oni to nahradia elektrikou
Aj keď na druhú stranu, ten jeden komponent to už aj tak nespasí.

-> Milan 136 29.06.24 19:26:27: a B8? To bych si vzdycky vymlatil zuby, kdyz chci pribrzdit, ale on uz ma pribrzdeno adaptak protoze se to z kopce rozjelo.
-> Syny 29.06.24 14:23:34: Nevím. Ale to bude mít nejspíš taky.
-> palinator 27.06.24 12:45:59: Ok. Tohle jsem v životě nepotkal. Zase další elektronika do auta..
-> Milan 136 29.06.24 13:55:18: A nevis co maj novy caddyny? Tu kdyz jsem dostal do ruky, tak tam ty brzdy jsou hodne divny. Jako by tam byla pruzina, ci jak to popsat.
-> palinator 27.06.24 12:45:59: Přesně tak, určitě elektrika.
-> minno: Posilovač bez podtlaku mají už třeba všechny Octavie 4, v průběhu výroby Superb 3 atd.
Je to poznat na chodu pedálu. Jednou to zákazník reklamoval, že se mu nezdá chod pedálu, protože mu firma vyměnila Superba a přešel z podtlaku na el
-> minno: Posilovač bez podtlaku mají už třeba všechny Octavie 4, v průběhu výroby Superb 3 atd.
Je to poznat na chodu pedálu. Jednou to zákazník reklamoval, že se mu nezdá chod pedálu, protože mu firma vyměnila Superba a přešel z podtlaku na el
-> Bukaj:
Ten levej malej budíček je ukazatel "dostupného" výkonu. Když bude baterka vybitá, ten budíček bude klesat. Stejně tak bude klesat chvíli po tom, co budeš držet plnej plyn, protože maximální výkon se ani náhodou nerovná výkonu trvalému. Je jen krátkodobý, nejspíše z důvodu chlazení vinutí trakčního motoru.
-> MVM:
Ty tam nějaký ufo od posilovače vidíš?
Tohle tady zcela jistě není. Neznám přesně jak to funguje, ale je to nějaká elektromechanika. Poznat je to i na chodu pedálu, kdy se to s tebou pere, aby brzdy moc nebrzdily a brzdilo se rekuperací, a když už při nízkejch rychlostech rekuperovat nelze, tak se trochu propadne pedál a jsou slyšet kotouče, jak drhnou.
Nakonec, tyhle brzdy se dělaj už i u spalováků a nejnovější diesely už nemají ani vývěvu, protože se všechno ovládá elektricky.
To jen tak že se vám seru do diskuze.. nikdo se mě na nic neptal.
Ten levej malej budíček je ukazatel "dostupného" výkonu. Když bude baterka vybitá, ten budíček bude klesat. Stejně tak bude klesat chvíli po tom, co budeš držet plnej plyn, protože maximální výkon se ani náhodou nerovná výkonu trvalému. Je jen krátkodobý, nejspíše z důvodu chlazení vinutí trakčního motoru.
-> MVM:
Ty tam nějaký ufo od posilovače vidíš?

Nakonec, tyhle brzdy se dělaj už i u spalováků a nejnovější diesely už nemají ani vývěvu, protože se všechno ovládá elektricky.
To jen tak že se vám seru do diskuze.. nikdo se mě na nic neptal.

-> minno 26.06.24 12:42:33: Tak zrovna tohle je zřejmé (popis jednotek "%PWR x 10" mi byl celkem jasný), ale ty ostatní věci zase až tak ne 

-> minno: Jelikož Audi R8,Lambo, a podobny vw auta používají klasický membránový podtlakový posilovač a k tomu elektrickou vývěvu. Nedivil bych se kdyby to měl i golf
-> minno 26.06.24 12:42:33: je to prostě ukazatel aktuálního výkonu. Jak z baterií, tak do nich. Dokonce je to na tom budíku i napsaný :-)
Mňa by zaujímalo, ako je riešený brzdový posilňovač na tom e-Golfe. Čisto elektronicky (snímače a motorček), alebo pneumaticko-elektronicky (podtlakový posilňovač + výveva)?
Kolega majiteľ mi na to nevie odpovedať, ja som to nemal kedy skúmať, no na fotke, čo som stihol vyfotiť tam nevidím vzhľadovo nič podobné klasickému "ufu".
Kolega vraví, že mi rád požičiava autá na testovacie jazdy, lebo ho na veľa vecí potom upozorním. Ja sa ho pýtam na princíp brzdového posilňovača, alebo ako sú riešené nápravy a zavesenie kolies, zatiaľ čo všetci ostatní koho zvezie mu pochvaľujú farbu auta, alebo riešia len bežné veci ako spotrebu a dojazd
Kolega majiteľ mi na to nevie odpovedať, ja som to nemal kedy skúmať, no na fotke, čo som stihol vyfotiť tam nevidím vzhľadovo nič podobné klasickému "ufu".
Kolega vraví, že mi rád požičiava autá na testovacie jazdy, lebo ho na veľa vecí potom upozorním. Ja sa ho pýtam na princíp brzdového posilňovača, alebo ako sú riešené nápravy a zavesenie kolies, zatiaľ čo všetci ostatní koho zvezie mu pochvaľujú farbu auta, alebo riešia len bežné veci ako spotrebu a dojazd

-> Bukaj 25.06.24 23:27:31: Hodnoty doprava na tom združenom budíku vyzerajú ako otáčkomer, ale bude to ako píše vhml. Počas jazdy to pri svižnej akcelerácii skákalo k 10 (100%) a pri ustálenej rýchlosti 100 km/h to ukazovalo okolo 20 (20%). Uvádzam to správne?
Sranda je, že aj majiteľ (kolega) si myslí, že je to otáčkomer
Keď som sa ho na to pýtal, prečo to tak skáče, tak mi povedal niečo v zmysle, že to je len taký fejkový otáčkomer, na oblbnutie šoféra ako to upaľuje
Musím ho upozorniť.
Sranda je, že aj majiteľ (kolega) si myslí, že je to otáčkomer


Musím ho upozorniť.
Jo, to by šlo i v (elektro)autě a použitá nafta by se likvidovala v pomocném spalovaku 

Abyste nežili v nevědomosti, tak některý řídící jednotky u Johna Deera se chladí naftou
Samozřejmě na nízkotlaký větvi...


-> Bukaj: vůbec, vodou se chladí nejen pohon a věci kolem něj, ale i řídicí jednotky s velkým výpočetním výkonem.
-> Bukaj 26.06.24 09:55:00: že by elektromobilisti nostalgicky zavzpomínali na kravál škody 100 s větrákem :-)
-> vhml: Aha, doteď jsem žil v tom, že elektromobily jsou chlazené vzduchem...
A ten malý budíček uvnitř toho velkého ukazuje co?
A ten malý budíček uvnitř toho velkého ukazuje co?
-> Bukaj 25.06.24 23:27:31: Doprava jsou to desetiprocenta zatížení motoru a doleva rekuperace. Vodou to samozrejme chlazené je. Čím jiným taky? A nejenom mtoor, ale i výkonová elektronika
-> minno 21.06.24 14:37:53: Koukám - to je chlazené vodou?

-> minno 20.06.24 13:46:07: Co ukazuje ten levý sdružený budík?
To zelené pole většího budíku je aktivní při dobíjení (ručička ukazuje aktuální stav nabití) a ty desetiprocenta napravo od nuly je ukazatel okamžité zátěže elektromotoru? Nebo je to zelené pole ukazatel rekuperačního dobíjení za jízdy?
A ten malý budíček - to ani nehádám, protože nepřečtu nápisy na něm...
To zelené pole většího budíku je aktivní při dobíjení (ručička ukazuje aktuální stav nabití) a ty desetiprocenta napravo od nuly je ukazatel okamžité zátěže elektromotoru? Nebo je to zelené pole ukazatel rekuperačního dobíjení za jízdy?
A ten malý budíček - to ani nehádám, protože nepřečtu nápisy na něm...

-> palinator 25.06.24 13:03:37: To si vystihol pekne. Asi tak.
-> pavucina:
Je ovšem vcelku relevantní hledat ekonomickou výhodnost oproti spalováku v cenové relaci 50K v době, kdy budou EV ve věku, ve kterém jsou tyto levné spalováky. Což je otázka, na kterou nikdo nezná odpověď a můžeme se o tom jen dohadovat.
Ono nejde jen o životnost na úrovni článků, která nakonec nemusí být tak špatná, jak se traduje. Ono ve finále po těch 20 a více letech se taky vyhazují spalováky, které neprojdou technickou a emisema, byť mají třeba jen 150 tkm najeto - už jen proto, že jsou všelijak shnilé, zničené bouračkama apod. Je taky otázka, jestli EV bude vůbec někdy stát 50K - vzhledem k tomu že je to docela hmotnej soubor prvků vzácnejch zemin a drahých kovů.
Nicméně s EV bude možná o něco horší život, ve smyslu provozu nějakejch (i doslova) vraků. Bál bych se kusů po větších nehodách, bál bych se aut shnilých (on když pack ztratí svou těsnost, tak to pak končí na špatném izolačním stavu), bál bych se aut opravených někým, kdo kabel podobného průřezu připojoval tak akorát ke startéru...
Další věc, že EV přestávají být principiálně tak jednoduchá, jak byla ve svých nultých generacích. Vodní okruhy, olejové okruhy, čerpadla, tepelná čerpadla... Už občas prosáknou první vlaštovky o závadách na nabíjecích portech, na palubních nabíječích, na 12V systémech, závady motorových ložisek kvůli bludným proudům... fakt to nedokážu kvantifikovat, takže možná straším zbytečně, ale snažim se informovat, abych nežil v nějakých naivních představách. Potíž je v tom, že neautorizované opravny moc neexistujou a ty autorizované si nechají všechno zaplatit, že je z toho člověku mdlo.
Je ovšem vcelku relevantní hledat ekonomickou výhodnost oproti spalováku v cenové relaci 50K v době, kdy budou EV ve věku, ve kterém jsou tyto levné spalováky. Což je otázka, na kterou nikdo nezná odpověď a můžeme se o tom jen dohadovat.
Ono nejde jen o životnost na úrovni článků, která nakonec nemusí být tak špatná, jak se traduje. Ono ve finále po těch 20 a více letech se taky vyhazují spalováky, které neprojdou technickou a emisema, byť mají třeba jen 150 tkm najeto - už jen proto, že jsou všelijak shnilé, zničené bouračkama apod. Je taky otázka, jestli EV bude vůbec někdy stát 50K - vzhledem k tomu že je to docela hmotnej soubor prvků vzácnejch zemin a drahých kovů.
Nicméně s EV bude možná o něco horší život, ve smyslu provozu nějakejch (i doslova) vraků. Bál bych se kusů po větších nehodách, bál bych se aut shnilých (on když pack ztratí svou těsnost, tak to pak končí na špatném izolačním stavu), bál bych se aut opravených někým, kdo kabel podobného průřezu připojoval tak akorát ke startéru...
Další věc, že EV přestávají být principiálně tak jednoduchá, jak byla ve svých nultých generacích. Vodní okruhy, olejové okruhy, čerpadla, tepelná čerpadla... Už občas prosáknou první vlaštovky o závadách na nabíjecích portech, na palubních nabíječích, na 12V systémech, závady motorových ložisek kvůli bludným proudům... fakt to nedokážu kvantifikovat, takže možná straším zbytečně, ale snažim se informovat, abych nežil v nějakých naivních představách. Potíž je v tom, že neautorizované opravny moc neexistujou a ty autorizované si nechají všechno zaplatit, že je z toho člověku mdlo.
-> ajok: ¨Hele jasně, proste hledat ekonomickou výhodnost oproti autům v hodnotě 50k nedává smysl, to tak proste je. Hledat se to musí ve stejné cenové kategorii.
-> pavucina 24.06.24 21:43:04: jeste existuje VW fabie OHV, sice je hnusnejsi, sere se v tom vic elektrika, nez ve felde, ale zas je bytelnejsi a naklady oproti felde jsou vyssi jen nepatrne

-> palinator: S tou feldou máš samozřejme pravdu, že ekonomicky to golf nevyhraje, a nikdy jsme proti tomu nic nemel, at si s tim lidi jezdí do práce, ale minulou středu známa bourala sotva v 30km/h do traktoru, který stál... No radsí bych byl trosku v mínusu, než vylejzal pochroumanej z feldy za 10k...
-> Syny:
To je na dlouho..
Postrky 30 km do města teď vycházejí na 250 km na nabití do plna... V zimě to bude podle mrazu a sraček od 140 do 200. Výhodou je, když jde auto předtopit, protože ve vymrzlým autě to zprvu topí 5 kW.
Vzhledem k tomu, že nabíjíme u baráku, tak nás nestojí moc námahy otevřít víčko a jebnout tam kabel třeba po 100 km. Snažím se nabíjet o víkendu, jen pro ten pocit, že je tehdy elektřina uhelná minimálně.
Letos nám pojišťovna poslala flastr za překročený kilometry. Něco kolem 18000 km za rok. 3x jsme museli využít veřejnou nabíječku. Za stejnou dobu moje Ovce ujela letos 1000 km, zbytek nafty vyjezdil kámoš, kterýmu jsem to auto půjčil.
Ale zcela upřímně si tohle konkrétní auto nedovedu představit u paneláku. Sice se to dá řešit nabíjením u obchoďáků, ale je to přinejmenším stresující a navíc přeci jen poněkud drahé.
Kdo má možnost nabíjet z FVE, tak pro důstojné auto na jízdy do 200 km na jízdu bych už nic jiného než EV nevolil.
Nemám teda FVE (občas u známých něco za 2-3 Kč naberu). A proti Feldě koupený s poslední TK to ekonomicky taky nevyhraje.
Rychlost nabíjení si spočítej... Výkonem od 2,3 do cca 30 kW při 33kWh baterce.. Typicky doma na 7,5 kW z 2x230 V @16 A
To je na dlouho..
Postrky 30 km do města teď vycházejí na 250 km na nabití do plna... V zimě to bude podle mrazu a sraček od 140 do 200. Výhodou je, když jde auto předtopit, protože ve vymrzlým autě to zprvu topí 5 kW.
Vzhledem k tomu, že nabíjíme u baráku, tak nás nestojí moc námahy otevřít víčko a jebnout tam kabel třeba po 100 km. Snažím se nabíjet o víkendu, jen pro ten pocit, že je tehdy elektřina uhelná minimálně.
Letos nám pojišťovna poslala flastr za překročený kilometry. Něco kolem 18000 km za rok. 3x jsme museli využít veřejnou nabíječku. Za stejnou dobu moje Ovce ujela letos 1000 km, zbytek nafty vyjezdil kámoš, kterýmu jsem to auto půjčil.
Ale zcela upřímně si tohle konkrétní auto nedovedu představit u paneláku. Sice se to dá řešit nabíjením u obchoďáků, ale je to přinejmenším stresující a navíc přeci jen poněkud drahé.
Kdo má možnost nabíjet z FVE, tak pro důstojné auto na jízdy do 200 km na jízdu bych už nic jiného než EV nevolil.
Nemám teda FVE (občas u známých něco za 2-3 Kč naberu). A proti Feldě koupený s poslední TK to ekonomicky taky nevyhraje.
Rychlost nabíjení si spočítej... Výkonem od 2,3 do cca 30 kW při 33kWh baterce.. Typicky doma na 7,5 kW z 2x230 V @16 A
-> palinator: Kolik na tom mas realnej dojezd v lete a v zime? Dej priklad nejakych podminek treba. A jak dlouho se to nabiji?
-> palinator: Lak sa pekne leskne

-> minno:
Vcelku dobrá cena, pokud to nebyla bouračka...
Vcelku dobrá cena, pokud to nebyla bouračka...

-> palinator: Priznal cenu 15 t. €., dovoz z DE. Moc času som nemal, takže som toho moc nepotestoval a nezisťoval, stihol som otočiť len asi 15 km okruh a vyfotiť si zasraný motor

-> minno:
Kolik ho to stálo? Má to tepelné čerpadlo? Výhřev sedaček to má, to je fajn... Nemá to virtuální budíky, což je u auta tohohle typu škoda.
Kolik ho to stálo? Má to tepelné čerpadlo? Výhřev sedaček to má, to je fajn... Nemá to virtuální budíky, což je u auta tohohle typu škoda.
-> palinator 20.06.24 15:44:25: To netuším, kolega kúpil 4-ročnú jazdenku s 30tkm, položil mi kľúče na stôl a že vždy si bol vyskúšať moje autá, tak choď vyskúšať aj toto
-> Milan 136: Nečuraboce


-> Milan 136: Nečuraboce


-> minno 20.06.24 13:46:07: Čuraboce taky? 

-> minno:
33 kWh?
Je to v prvom rade velmi pohodlný voz, ktorý nevyžaduje zvláštnú námahu pri jazdě..
33 kWh?
Je to v prvom rade velmi pohodlný voz, ktorý nevyžaduje zvláštnú námahu pri jazdě..

Aj mne sa dnes dostal pod ruky akýsi slabý nevýkonný voz, čo ide len 160 a točí 10000 už pri 100

-> Jarda/felda: Tak tak. V tý práci stejně musí bejt za svůj plat, ale ten den nemusí řešit svoje auto, dostane pětikilo a já druhej den odpoledne auto se STK.
-> Jarda/felda 14.03.24 09:01:47: Tak ale určitě ho neznají všichni, ale chápu že to je pak výhoda. Tady servis dělá komplet 4800, já to dělám 4000 a jak říkám je to na hovno práce, protože s tím strávím 3 hodiny, ale zase si člověk vyčistí hlavu a odpočine si.
-> Bukaj 13.03.24 20:31:11:
S dnešním flexibilním panelem to vychází na 175 Wp/m2, nejlepší rámové panely mají kolem 220 Wp/m2
Dobře postavená elektrárna dává v maximu v létě přibližně 85% jmenovitého výkonu. Vzhledem k různému sklonu panelů a vyšší teplotě panelů u auta (blízkost rozpáleného povrchu), bych dal spíše 75%.
Auto s 3m2 panelů by dalo v maximu nějakých 400 W. Za celý slunečný den v červenci je elektrárna schopna dát sedminásobek skutečně dosahovaného maxima, tj. 2,8 kWh. Takové malé autíčko by mohlo mít spotřebu (pokud by se tetelilo po městě) někde kolem 7 kWh/100, takže ano, za slunečného dne by se ti na těch 30 km stihlo nabít.
Jenže to je absolutně dokonalá situace, která třeba v loňském květnu nastala zhruba 7x. Průměrná denní výroba za celý měsíc je o 1/3 nižší (a to bylo příznivé počasí). Takže denně bys nabil 20 km za předpokladu, že se to auto od svítání do soumraku ani nepohne, pokud ano, můžeš to dále dělit, nebál bych se říct na polovinu. Pokud ti na panely začne padat listí, nejen že daný článek přestane vyrábět, ale stane se diodou - spotřebičem, takže pro ostatní vyrábějící články vytvoří úbytek napětí. Pokud se panel zasviní, účinnost opět klesne.
Pokud bys chtěl takové malé autíčko, tak v cenách před 10 lety by 10kWh baterie stála něco kolem 200 000 Kč ve výrobních cenách. Dnešní ceny jsou pětinové a měly by se propsat do výrobních cen EV (a v Číně už to docela jde).
Hmotnost takové baterie by pak byla něco mezi 80-150 kg, záleží na provedení a na modernosti použitých článků.
Pokud bys každej den ujel 10 km, pak by to přes léto asi nějak vyšlo. V dubnu/říjnu jsi už ale zhruba na polovině výroby, v zimě na šestině. Topení neuvažujeme.
I kdyby se zásadně vylepšila účinnost panelů (běžný pokrok je v řádu desetin % za rok), pořád to použitelné nebude. Jednodušší je podle mě vytvořit auto, který nebudeš potřebovat nabíjet tak často tím, že dáš kapacitnější baterii. Pokrok v bateriích je navíc mnohem rychlejší, než u panelů.
S dnešním flexibilním panelem to vychází na 175 Wp/m2, nejlepší rámové panely mají kolem 220 Wp/m2
Dobře postavená elektrárna dává v maximu v létě přibližně 85% jmenovitého výkonu. Vzhledem k různému sklonu panelů a vyšší teplotě panelů u auta (blízkost rozpáleného povrchu), bych dal spíše 75%.
Auto s 3m2 panelů by dalo v maximu nějakých 400 W. Za celý slunečný den v červenci je elektrárna schopna dát sedminásobek skutečně dosahovaného maxima, tj. 2,8 kWh. Takové malé autíčko by mohlo mít spotřebu (pokud by se tetelilo po městě) někde kolem 7 kWh/100, takže ano, za slunečného dne by se ti na těch 30 km stihlo nabít.
Jenže to je absolutně dokonalá situace, která třeba v loňském květnu nastala zhruba 7x. Průměrná denní výroba za celý měsíc je o 1/3 nižší (a to bylo příznivé počasí). Takže denně bys nabil 20 km za předpokladu, že se to auto od svítání do soumraku ani nepohne, pokud ano, můžeš to dále dělit, nebál bych se říct na polovinu. Pokud ti na panely začne padat listí, nejen že daný článek přestane vyrábět, ale stane se diodou - spotřebičem, takže pro ostatní vyrábějící články vytvoří úbytek napětí. Pokud se panel zasviní, účinnost opět klesne.
Pokud bys chtěl takové malé autíčko, tak v cenách před 10 lety by 10kWh baterie stála něco kolem 200 000 Kč ve výrobních cenách. Dnešní ceny jsou pětinové a měly by se propsat do výrobních cen EV (a v Číně už to docela jde).
Hmotnost takové baterie by pak byla něco mezi 80-150 kg, záleží na provedení a na modernosti použitých článků.
Pokud bys každej den ujel 10 km, pak by to přes léto asi nějak vyšlo. V dubnu/říjnu jsi už ale zhruba na polovině výroby, v zimě na šestině. Topení neuvažujeme.
I kdyby se zásadně vylepšila účinnost panelů (běžný pokrok je v řádu desetin % za rok), pořád to použitelné nebude. Jednodušší je podle mě vytvořit auto, který nebudeš potřebovat nabíjet tak často tím, že dáš kapacitnější baterii. Pokrok v bateriích je navíc mnohem rychlejší, než u panelů.
-> saskyn2 13.03.24 22:02:18: přímo technik
on ušetří protože se "veze zadarmo" a ty s tím nemáš starosti 


-> ajok 13.03.24 21:07:22: rusove ted prodávají přes čínu potažmo aliexpress 

-> saskyn2 13.03.24 22:02:18: obcas jim to seberou a jde to do spalovny... jestli dostanou nejaky pokuty nevim
-> Jarda/felda 13.03.24 21:06:54: A jak to dělaji s vietnamcema co prodávají padělaný adidas? Však na tom je taky výrobce napsanej. Tohle je přesně ten samý případ.
-> Jarda/felda 13.03.24 21:05:02: Ted úplně nevím jak to myslíš, jako že přímo technik, nebo někdo kdo to tam vozí? Já vím jak to funguje, však ty technický lidem taky dělám. Je to teda blbě placená práce, ale zase se u toho člověk nepředře a vyčistí si hlavu
-> Jarda/felda 13.03.24 21:05:02: Ted úplně nevím jak to myslíš, jako že přímo technik, nebo někdo kdo to tam vozí? Já vím jak to funguje, však ty technický lidem taky dělám. Je to teda blbě placená práce, ale zase se u toho člověk nepředře a vyčistí si hlavu

-> Bukaj: neco takovyho jsem potkal v Madarsku asi 30km od Rumunska, rikal jsem si, ze je dost nebezpecne, aby nekdo pri predjizdeni nestrejchl o ten panel
www.salesio-sp.ac.jp/hp/. ../sp-impulse.html
-> Jarda/felda 13.03.24 21:06:54: jsem nasel na ali homokardany na nivu, tak premyslim, jestli je zkusit :), za zlomek ceny a vypadaji jak origo...
www.salesio-sp.ac.jp/hp/. ../sp-impulse.html
-> Jarda/felda 13.03.24 21:06:54: jsem nasel na ali homokardany na nivu, tak premyslim, jestli je zkusit :), za zlomek ceny a vypadaji jak origo...
-> ajok 13.03.24 19:21:57: podvod je to až ve chvíly kdy jim prokážeš úmysl
což by se dělo asi těžko pokud na tom je "výrobce" napsanej 


-> saskyn2 13.03.24 15:07:48: tak třeba na stk je člověk od nás z města
jeden den večer předáš auto a druhý den večer vyzvedneš 

