Elektromobilita

prohledat
1044 příspěvků (zobrazeno 501 až 550) od 04.09.2021 do 14.03.2024, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
12:27:47
16.11.2021
11mAjA11
To bohužel není nic nového..v Norsku na toto přišli uz dávno..s kamarádem sme se o tom bavili a zajímavé co tehdá řekl..ty emise víš to je složité..my tím že tu máme hodně elektroaut snižujeme zatížení přírody, já mu řek jo, ale ony ty emise nezmizely ony jsou pořád a on na to, no jo jsou ale ne tady jsou jinde a to nám vlastně tolik nevadí, ale my jako země se snažíme je omezovat..čili je to přenesené řečeno jedno prima pořekadlo..Z cizího krev neteče...
12:11:05
16.11.2021
Borderer
Je vhodný čas si kopnout? 3
www.novinky.cz/auto/.../p ri-vyrobe-elektromobilu-vz nika-o-70-procent-vice-emi si-priznava-volvo-40378164 ?fbclid=IwA...

Ještě by mne zajímalo, co by to udělalo, kdyby do konečného počtu km započítali ještě recyklaci baterie a automobilu.

Zároveň mne těší fakt, že jde o potvrzení jedné české doktorandské práce, kterou jsem četl mnoho let zpět, že průměrná existující Felicia vyprodukuje za cca 270 tisíc kilometrů tolik CO2, co výroba Priusu a nájezd stejného množství kilometrů.
16:31:42
13.11.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 13.11.21 11:32:47: No, plyne mi z toho především to, že je tam ohromný prostor pro další zlepšení... což je dobrý, ne?
11:32:47
13.11.2021
palinator
-> dragon_cb_cz 07.11.21 17:57:16:
Rekuperace se obecně dost přeceňuje. U trolejbusů je prý energetická úspora asi 15%. Ale jasně, lepší než nic... Na druhou stranu to v některých aplikacích dost komplikuje návrh celého pohonu, když je požadavek na rekuperaci značným proudem. A to jak u baterek, kde jsi u běžně dostupnejch článků ihned za hranicí datasheetovejch maximálních dovolenejch nabíjecích proudů (navíc mají baterky tendenci odpojovat BMS kvůli překročení maximálního napětí, i když je úroveň nabití malá); tak i u elektrické trakce, kde je jednak často problém dostat "brzdný výkon" po drátech do dalšího vozidla, toho času v režimu spotřeby a druhak se někdy ani takové vozidlo v izolovaném úseku nenachází. Kvůli absenci měničů schopných energii vracet do sítě se stejně v takovém případě vše maří na odporech.
20:16:21
12.11.2021
isti
-> Jirik_Tuňák1983: A nie je to jedno?Najnovšie auto čo som vlastnil bolo vyrobené v minulom tisícročí.
18:51:26
12.11.2021
Jirik_Tuňák1983
-> isti 12.11.21 18:18:02: Prosím doplň tajenku, čím se vozíš a na jaké vozy se zaměřuješ? 7
18:18:02
12.11.2021
isti
-> Jirik_Tuňák1983: Že pekné33 3 ,srandista1
07:29:25
12.11.2021
Borderer
-> pavucina: Jo, tak v podstatě na tohle sem se ptal. :) Jestli je možnost, že se během provozu nebo nabíjení může dostat do konektoru voda.
21:23:02
11.11.2021
Jirik_Tuňák1983
17:46:59
11.11.2021
pavucina
-> Borderer: Na co se přesne ptáš ? Kabel je při nabíjení zamčenej, takže nejde vytáhnout dokud se neukončí na jedné nebo na druhé straně.. A i kdyby, tak to funguje podobne jako zásuvka s ochraným kolikem, proste se dřív odpojí kontrolní pin a nabíjení se přeruší dřív, než se rozepnou silové vodiče. A naopak pri rychlodobíjení se to vysuší, přece jen to lehce topí. On teda kabel není studenej, ani při 16A na fázi pri pomalém nabíjení.

Probíjení nehrozí na to je tam moc chraničů dokonce i na stejnosmerný proud (proto jsou tak drahé). A do zásuvky k pinům při nabíjení opravdu voda nenateče , možná kdyby to dostalo přímej zásah z vapky.

Jedine kdy hrozí problém je, tak asi pri ledovce, kdyby přímo napršelo na konektor a nejak to zamrlo. Jinak Sníh, voda nic nevadí, auto nabíjím jenom venku v garázi nikdy nebylo.

-> bouchy: O tom jsem nikdy nečetl, jen u koncernu si odemknutím pomalý AC nabíjení přerušíš, ale pokud nevytahnes kabel, tak to za 20s zase pokracuje. Jediné co se deje, tak třeba první ZOE pri nabíjení netopí a nechladí, ale to je jedno z mála aut, kde tento problém je.

Jinak autíčko jsem před měsícem prodal(necelých 10 měsíců a 31.000km) a v pondělí snad bude jiný elektroautíčko. Nerad to priznávám, ale přesednou z EV do V8(to jsem konečne taky prodal před týdnem) a potom do TDI je opravdu strašný rozdíl.
13:38:11
08.11.2021
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 08.11.21 12:26:50: Tak to bych asi taky začal pálit všechno co hoří a pak se modlil za vrácení přeplatku.
upraveno 1x, naposled 08.11.2021 13:38:32
12:49:20
08.11.2021
bouchy
-> Borderer: Tohle je vyřešeno, asi bych musel googlit. Ale žádné probíjení nehrozí. Jen jsem četl, že některá auta nejde nabíjet, pokud jsou např. odemknutá (takže v nich nejde sedět a nabíjet). Zásuvka je uzamčená, kabel při nabíjení nejde vytrhnout (čili tahat šťávu z nabíjeného auta, nabíjet si na cizí "kartičku" atd.
12:26:50
08.11.2021
saskyn2
-> palinator 02.11.21 09:47:33: čísla beru od dodavatele jak to přijde. Teď konečně přišel plyn.
zvětšit Elektromobilita - obrázek od saskyn2 vložen 08.11.2021 12:26:50
10:40:08
08.11.2021
Borderer
Na druhou stranu, co tohle počasí a EV? I když bych si možná na to denní ježdění malýho zmrda na baterky dokázal představit, tak co nabíjení? Momentálně je venku 4°C, prší a naprostá většina lidí vlastní garáž leda ve vlhkém snu. Většina aut má tu "pistoli" na zásuvku vodorovně nebo snad i lehce skloněnou nahoru, co sem viděl, když "tankovali". Nějak mi to úplně nesouzní s tím napětím, co do toho leze a šílenejma proudama. Nebo to bude jako u USB, které při sebemenší vlhkosti vypadne a smůla?

edit: Co pak zima? Sníh, mráz, slaný sračky a nabíjení pod širym nebem?
upraveno 1x, naposled 08.11.2021 10:40:58
20:52:17
07.11.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.11.21 19:58:05: Ale stejně mi přijde za stejnou cenu zajímavější Kia EV6 a nebo Hundaj Ioniq5.
Protože když se bavíme o budoucnosti, tak si budoucnost spojuji s něčím futuristickým a tam ty německý auta moc nepasují. Ty jsou jak pro usedlý starý báby. 3
19:58:05
07.11.2021
dragon_cb_cz
-> King: Na druhou stranu celkem dává smysl, že Škodovka začíná od těch "vyšších" segmentů - a on ten Kaďáq taky není žádná láce.
19:48:13
07.11.2021
King
-> dragon_cb_cz 07.11.21 17:57:16: No a vo tom to vsechno je. Nad elektrickym Enyjákem sice muzeme onanovat, ale za ty prachy je to proste zatim nesmysl.
18:16:09
07.11.2021
Milan 136
-> dragon_cb_cz 07.11.21 18:12:06: Novej Kodiaq RS má poklice na hliníkách. Prodejce co s tím jezdí je sundal, že to tam nechce.
Je to hnus a hlavně s tím jde hrozně blbě manipulovat.
18:12:06
07.11.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.21 18:00:00: Jo jo, ta móda jakože aerodynamickejch nebo co to má bejt kol je děsná.
18:00:00
07.11.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.11.21 17:57:16: Já včera viděl stát před jedním domem ten Enyjak a já bych to bral. Akorát tuten měl zrovna odporná kola. Taková ta menší, co vypadají jako velkoplošné poklice. Na hybride a elektromobile je dávají hodně.
17:57:16
07.11.2021
dragon_cb_cz
-> King 07.11.21 17:46:50: Pochopitelně, že mají. Rozhodně to zatím není pro každého. Ale hodně lidí by se asi divilo, jak moc dobře to pro ně může fungovat. Hlavní blocker je ta cena.

-> StepaNoFUN 07.11.21 17:42:37: Hele to jsem naopak zvědavej, jak to bude s EV u dodávek. Tam je přeci jen prostor pro větší baterky, rekuperace si tam odmaká svoje... pro lidi jako ty to asi hned tak nebude, ale soused-kameník, ten už po nějakým plugin-in transitu kouká nějakou dobu a tipoval bych, že až dojde čas na obměnu, že do toho půjde. Cuká mezi hřbitovama a dílnama, kilometrů to moc není, každej večer auto v garáži...
upraveno 2x, naposled 07.11.2021 17:57:48
17:46:50
07.11.2021
King
-> dragon_cb_cz 07.11.21 17:37:14: No tak zase tak blbe jsem se neucil, ale osobaky proste mivaji i jiny vyuziti, nez nakupni taska na 20 kilaku denne a v lete do "Chorvacka ".
17:42:37
07.11.2021
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Ná já jsem se taky špatně učil, když s 3t dodávkou jako dílnou jezdím 3-4tis měsíčně... Tohle by mi taky asi elektromobil nedal. Teda možná jo. Ale tak 2 dny v měsíci...
17:37:14
07.11.2021
dragon_cb_cz
-> King 07.11.21 09:51:57: No, já bych spíš řekl,že to není o špatném učení, ale prostě charakter práce 4 A jsi v tomhle trochu extrém...
13:09:12
07.11.2021
U-Geen
-> King: souhlas, zdůrazňuji slova "relativně" a "řeší"
12:48:02
07.11.2021
King
-> U-Geen 07.11.21 11:14:38: Zduraznil bych to "relativne ", protoze i ta jarni Dacie je porad za mordu - tedy aspon pohledem nas kolenovrtu, ktery by si nikdy nekoupili jako novy ani nejlacinejsi benzinovy auto1
12:03:34
07.11.2021
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: to je marný no... tady je nejdůležitější parametr aby to mělo kufr jak kráva na nákup v Kauflandu a dojelo to na jeden zátah bez tankování 1x za 2 roky do Chorvatska a ideálně i zpátky.
11:27:26
07.11.2021
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 07.11.21 11:14:38: Viděl jsem na ten špring asi dva testy a všude bylo v diskuzích pištěního a nadáváního až běda. Přitom většina lidí nevytáhne při většině cest paty z města. 40
11:14:38
07.11.2021
U-Geen
-> King: no mě právě tohle dává daleko větší smysl ... malý rel. levný auto který "řeší" městskou mobilitu a městskej smog.
09:51:57
07.11.2021
King
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.21 03:00:06: Lide jsou ruzne a verim, ze kdyz vysmaty MBAcko jezdi do haku pres dve vesnice, z elektroauticka chrochta blahem. Taky bych chrochtal. My, co jsme se blbe ucili a musime mesicne nalitat treba 5tkm, z toho za soucasnyho stavu uz tolik nechrochtame.
11:30:35
06.11.2021
Jirik_Tuňák1983
Náhodou super, sice svým způsobem stále drahé, ale super.
Jinak tohle je nejvíc 3:
dvaapul jezevce
před 2 hodinami
Manželka je líná potvora co startuje auto 6x za den a najede při tom asi tak 10 km, její benzínová A3 audina 1,6 bere olej prakticky jako pohonnou hmotu, baterku nabíjím preventivně 3x do roka a na technický prochází emisema jen díky známosti.. Za mě el. dáčie rozhodně parádní věcička která by mě asi ušetřila několika šedin. Otázka je, jestlipak by se líbila i ženě... xD

Dacia Spring - Nejlevnější elektromobil, aneb konec levných aut v Evropě?
upraveno 1x, naposled 06.11.2021 11:31:16
08:54:25
04.11.2021
Borderer
-> palinator: Dale, ale přitom ti ta fabrika v rozvojový zemi třeba zničí ekosystém řeky a svý okolí zamoří těžkými kovy. To si myslim, že se v EU moc neděje. Když pomineme premiérovu DEZU.
08:41:22
04.11.2021
palinator
-> Borderer 04.11.21 07:52:50:
Ale ono by se to fakt tak říct dalo.
08:09:48
04.11.2021
saskyn2
Tohle ekologický snažení se EU sajuzu faaakt náramě povedlo3
www.seznamzpravy.cz/clane k/cesi-kupuji-kamna-chteji -srazit-ucty-za-elektrinu- a-plyn-179396
07:52:50
04.11.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Zúžený? Jak jinak chceš objektivně porovnávat ekologii provozů? Když to přeženu, tak často těžce neekologický provozy v Číně můžou schovat za to, že jich tam je hodně. Naopak v Evropě je nás málo, většina fabrik je co do ekologie na vysoký úrovni, ale stejně to ve výsledku nevychází. Pokud bys to tak chtěl dělat, tak by se s trochou nadsázky dalo říct, že pomalu nejmenším znečišťovatelem může bejt Severní Korea nebo Jemen, kde je pár fabrik, ale 90% obyvatelstva živoří, aby neumřeli hlady...
16:56:19
03.11.2021
Jozka
-> Borderer 03.11.21 10:58:29: Jasně - on to málokdo přizná, ale znám dost lidí, co jako jedinou účinnou humanitární pomoc viděj kondomy..8
-> dragon_cb_cz: To už zas moc komplikuješ, ne?4
Jinak - čí je znečištění, když EuroEkoSráči vyštípaj z Evropy třeba cementárnu (ty produkojou dost podstatnou část emisí), do který byl nainevstovanej majlant k její ekologizaci, načež jí nahradí nějaká indická se vším všudy (těžba, doprava..) a dle tamních standardů?
14:57:41
03.11.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: No, jenže to už je dost zúžený pohled, ne?

Pochopitelně se sledujou třeba věci jako množství CO2 ekvivalentu na jednotku HDP, což je relativně blízké tomu o čem mluvíš, ale taky to zdaleka není celý obrázek.

Záměrn extrémní příklad - pokud by ta slévárna moc ekologická nebyla, ale jeji zaměstnanci naopak měli 100% uhlíkově neutrální životy, zatímco ta v ČR byla relativně "zelená", ale její zaměstnanci jeli ty Bursíkovo brikety - co to říká o srovnání těch zemí?
14:49:52
03.11.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Co třeba ekologie daných provozů napříč státy? Ekologická zátěž slévárny v EU vs Čína v přepočtu na vyrobené množství? Tohle je podobný, jako kdybys tvrdil, že když jeden cpe do kamen Bursíkovy brikety a další dva maj soláry, tak je statisticky vše v pořádku.
14:34:58
03.11.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Ano, je to přepočtený na jedince. Jak jinak bys chtěl srovnávat mezi zeměma? Tuhle planetu tak nějak sdílíme jako lidi....
14:29:48
03.11.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: A není to jen přepočtený na jedince? Tzn. jestli tam mají hodně špinavých fabrik, tak to vyváží tím, že jich tam je defakto 1,5 mld? Půlka maká v továrnách ve strašnejch podmínkách a druhá půlka tahá buvoly po rejžovejch polích?
14:15:36
03.11.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Myšleno tak, že naše uhlíková stopa je horší i když si spoustu toho "outsourcujeme" . Tzn ono se ten průmysl ani nemusí přesouvat zpátky a už to pro nás nevyznívá zrovna radostně... Tzn. pokud někdo držkuje, že Čína na to sere, to to možná sere, ale pořád je lepší, než my... tzn pokud oni na to serou, tak my dvojnásob.
14:02:30
03.11.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:
Však to s tím souvisí ne?
12:06:29
03.11.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: No ono hlavně uhlíková stopa průměrnýho Číňana je menší, než průměrnýho Čecha... i přes to všechno.
11:52:19
03.11.2021
palinator
Mně hlavně přijde vtipný, jak Evropa držkuje, že její ekologická stopa je malá, že Čína, Turecko a Indie na to serou, ale že všichni od Číny všechno kupujou za hubičku, to je už v pořádku. By mě zajímalo co by udělalo s ekologickou stopou, kdyby se veškerejch ten outsourcovanej průmysl vrátil tam, kde je ta spotřeba.
10:59:41
03.11.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Akorát, že dostupný data ukazujou přesnej opak (a i z pohledu toho co chceš docílit je to daleko méně efektivní).
upraveno 1x, naposled 03.11.2021 10:59:59
10:58:29
03.11.2021
Borderer
-> Jozka: Tak šlo by spíš o osvětu a změnu mentality lidí v třetích zemích. Evropa s 1 - 2 dětmi na pár vymírá, ale Afričani a Indové se množí jak králíci. V podstatě by stačilo zastavit humanitární pomoc a vrátili by se k tomu, na co jsou zvyklí. Z deseti dětí se dospělosti dožijí 1 - 2. Je to sice tak trochu nelidský, ale bylo by to řešení problému.
10:42:26
03.11.2021
Jozka
-> Bukaj: A přitom je to v podstatě jediný řešení.8
08:29:33
03.11.2021
Bukaj
-> palinator: To je zase jiná pohádka, prevence se tu zatím nezmiňovala3
Extreme Tyres