skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1354 příspěvků (zobrazeno 801 až 850) od 04.09.2021 do 26.02.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 16.11.21 22:19:12: Jenom pro poradek - "brojit proti necemu " ...wiki pravi, ze to prenesene znamena "negativně kritizovat; útočit ". Mam ale takovej dojem, ze ten "utok " ale nezacali petrolheadi, alebrz milci EV. Pokud by to probihalo "prirozene ", tj. tady mate alternativu ke "klasice " bez tech sracek, tanecku a demagogie, tak nikdo "brojit " nejspis nebude. Akce - reakce (Izak Newtonmetr )
-> Borderer: To jsem čekal teda horší článek, ve výsledku nic nového, protože se často udává, že auto se vyrovná z pohledu emisí po ujetí kWh bateri x 1000km, takže pokud volvo má 77kWh baterii, tak se vyrovná právě po 77tkm, a pak už se nužky jen rozvírají, ve výsledku si myslím, že to není tak špatný. A zrovna Volvo má z pohledu spotřeby kurva co dohánět, ty jejich létající cihly jsou spotřebově na tom velice špatně z pohledu elektroaut, takže když vyladí tohle, tak i to číslo jim klesne
.
A ve výsledku, krome pár vyvolených aut, co jsou i na jezdeni po ČR, tak EV hlavně do měst, myslím si, že některým lidem v centru je fakt jedno, že je to horší při výrobě, ale hlavně, že jim o nesmrdí v koloně pod oknem.
Ted si kopnu zase já
: Pořád se proti EV brojí, jak se zvedna cena elektriky, tak se zvedna cena za dobíjení, a ted zatím co benzín letí nahoru, z ceny dobíjení odečetli ještě DPH 

A ve výsledku, krome pár vyvolených aut, co jsou i na jezdeni po ČR, tak EV hlavně do měst, myslím si, že některým lidem v centru je fakt jedno, že je to horší při výrobě, ale hlavně, že jim o nesmrdí v koloně pod oknem.
Ted si kopnu zase já


-> dragon_cb_cz 16.11.21 15:21:43: Budem chodit pro benzín do lékárny jako naši pradědečkové - těch je dost.
-> saskyn2 16.11.21 14:47:29: Nejen povolenky na individuál dopravu, ale současně špekulujou o tomtéž i pro individuálním vytápění.
Osobně soudím, že už na čase novelizovat přírodní zákony.. Kejklům s elektomobilitou zásadně brání už jen třeba fyzika - přesun tělesa z místa A do místa B vyžaduje při stejnejch "okrajovejch podmínkách" vykonání stejná práce, ať už na zádech mezků, nebo elektromobilně..
-> saskyn2 16.11.21 14:47:29: Nejen povolenky na individuál dopravu, ale současně špekulujou o tomtéž i pro individuálním vytápění.
Osobně soudím, že už na čase novelizovat přírodní zákony.. Kejklům s elektomobilitou zásadně brání už jen třeba fyzika - přesun tělesa z místa A do místa B vyžaduje při stejnejch "okrajovejch podmínkách" vykonání stejná práce, ať už na zádech mezků, nebo elektromobilně..

Vykopal jsem a natahnul kabel pro rychlonabijecku. Přístí týden osadime wallbox. Jen koruny na Teslu X už nezbyly. Ani jedna. Třeba mi jí někdo půjčí.
Ale i pád na držku je cesta kupředu.
Ale i pád na držku je cesta kupředu.
-> saskyn2: Tu bys ale platil i v ceně elektřiny nejspíš (dokud se výrazněji neposuneme k bezemisním zdrojům).
Nemyslím si, že by za 15 let někdo vymýšlel jak znepříjemnit život malé a stále se zmenšující skupině majitelů spalováků. Speciálně když to budou přesně ty důležité voličské skupiny (důchodci atd). Ono bude bohatě stačit, že místo aby benzínka byla na každým rohu jich bude 5 na okrese.
Nemyslím si, že by za 15 let někdo vymýšlel jak znepříjemnit život malé a stále se zmenšující skupině majitelů spalováků. Speciálně když to budou přesně ty důležité voličské skupiny (důchodci atd). Ono bude bohatě stačit, že místo aby benzínka byla na každým rohu jich bude 5 na okrese.
-> Bukaj: no jo, ale to co popisuješ furt není žádný zdanění, kdyžto ted jsem někde četl že emisní povolenky se mají rozšířit časem i na dopravu. Tj zaplatíš pak nejspíš v ceně benzínu tučnou částku a dvakrát si rozmyslíš jestli někam pojedeš nebo ne.
-> Borderer: Nemyslím si, že by se někdo snažil násilně omezovat provoz starých aut - spíš ty vozy "sejdou na úbytě" samy - ale kdo se tvrdošíjně bude držet toho, že jiný vůz nechce, tomu nikdo (na Evropské či státní úrovni) klacky pod nohy házet asi nebude.
Na to, jak se posledních 15 let mluví o tom, že kvůli ekologii zakážou to a to, tak jsem si zatím nevšiml, že by mne to v něčem omezovalo, abych měl nadávat.
Když sáhnu do paměti, tak poslední "příkaz shora", který se nějak vztahoval k autům a jejich majitelům, bylo v roce 96 zavedení retrospektivní povinnosti zadního reflektoru do mlhy...
Zavedení ekodaně? To se ale nedotklo plošně stávajících vlastníků aut, takže ve srovnání s těmi mlhovkami to je nic. A asi už nikdo nedokáže zpětně zjistit, jestli výsledkem zavedení ekodaně byl o něco rychlejší zánik starých vraků (jejichž cena se blížila nule a s ekodaní takové vozy měly hodnotu zápornou), nebo tento krok jen zvedl ceny novějších ojetin, na které se ekodaň nevztahovala...
Zavedení ekolikvidace? Opět věc, která se nedotkla stávajících provozovatelů starých aut...
Mnohem větší dopad na úbytek starých vozů měly například veřejné iniciativy soukromých subjektů - například šrotovné apod.
Prostě "veteráni" nezmizí befelem, ale čistě přirozeně a z dobrovolného rozhodnutí jejich provozovatelů
Na to, jak se posledních 15 let mluví o tom, že kvůli ekologii zakážou to a to, tak jsem si zatím nevšiml, že by mne to v něčem omezovalo, abych měl nadávat.
Když sáhnu do paměti, tak poslední "příkaz shora", který se nějak vztahoval k autům a jejich majitelům, bylo v roce 96 zavedení retrospektivní povinnosti zadního reflektoru do mlhy...

Zavedení ekodaně? To se ale nedotklo plošně stávajících vlastníků aut, takže ve srovnání s těmi mlhovkami to je nic. A asi už nikdo nedokáže zpětně zjistit, jestli výsledkem zavedení ekodaně byl o něco rychlejší zánik starých vraků (jejichž cena se blížila nule a s ekodaní takové vozy měly hodnotu zápornou), nebo tento krok jen zvedl ceny novějších ojetin, na které se ekodaň nevztahovala...
Zavedení ekolikvidace? Opět věc, která se nedotkla stávajících provozovatelů starých aut...
Mnohem větší dopad na úbytek starých vozů měly například veřejné iniciativy soukromých subjektů - například šrotovné apod.
Prostě "veteráni" nezmizí befelem, ale čistě přirozeně a z dobrovolného rozhodnutí jejich provozovatelů

-> charon: Já to beru hlavně z toho pohledu, že současný tlak jde spíše tím směrem, že tě v duchu ekologie donutí stávající auto, které by mohlo ještě sloužit, sešrotovat a pořídit si elektro. Nebo ti aspoň budou znepříjemňovat život.
-> Borderer 16.11.21 12:11:05: A kdyby se do toho započítali i emise způsobené výrobou té feldy? Já myslím, že je tře ba porovnávat porovnatelné. Auto se vyrobilo proto, že nekdo chtěl nové a měl bych tedy porovnávat u obou totéž ...
A ne, nechci obhajovat elektromobilitu, protože jsem zaujatej proti jejímu bezbřehýmu adorování, které se teď deje ... Byť bych si na postrky 4 km do školky a 4 km zpět pro manželku dovedl elektroauto představit a i by mi dávalo smysl ...
A ne, nechci obhajovat elektromobilitu, protože jsem zaujatej proti jejímu bezbřehýmu adorování, které se teď deje ... Byť bych si na postrky 4 km do školky a 4 km zpět pro manželku dovedl elektroauto představit a i by mi dávalo smysl ...
-> dragon_cb_cz:
Pochopitelně. Celá elektromobilita a zelená energetika stojí a padá na možnostech akumulace energie.
S úsporama energie toho už moc neuděláme. Dnešní technologie měničů a motorů jsou řekl bych hodně na hraně fyzikálních možností, aerodynamiku a valivý odpor taky nijak závratně nezměníme.
Pochopitelně. Celá elektromobilita a zelená energetika stojí a padá na možnostech akumulace energie.
S úsporama energie toho už moc neuděláme. Dnešní technologie měničů a motorů jsou řekl bych hodně na hraně fyzikálních možností, aerodynamiku a valivý odpor taky nijak závratně nezměníme.
To bohužel není nic nového..v Norsku na toto přišli uz dávno..s kamarádem sme se o tom bavili a zajímavé co tehdá řekl..ty emise víš to je složité..my tím že tu máme hodně elektroaut snižujeme zatížení přírody, já mu řek jo, ale ony ty emise nezmizely ony jsou pořád a on na to, no jo jsou ale ne tady jsou jinde a to nám vlastně tolik nevadí, ale my jako země se snažíme je omezovat..čili je to přenesené řečeno jedno prima pořekadlo..Z cizího krev neteče...
Je vhodný čas si kopnout? 
www.novinky.cz/auto/.../p ri-vyrobe-elektromobilu-vz nika-o-70-procent-vice-emi si-priznava-volvo-40378164 ?fbclid=IwA...
Ještě by mne zajímalo, co by to udělalo, kdyby do konečného počtu km započítali ještě recyklaci baterie a automobilu.
Zároveň mne těší fakt, že jde o potvrzení jedné české doktorandské práce, kterou jsem četl mnoho let zpět, že průměrná existující Felicia vyprodukuje za cca 270 tisíc kilometrů tolik CO2, co výroba Priusu a nájezd stejného množství kilometrů.

www.novinky.cz/auto/.../p ri-vyrobe-elektromobilu-vz nika-o-70-procent-vice-emi si-priznava-volvo-40378164 ?fbclid=IwA...
Ještě by mne zajímalo, co by to udělalo, kdyby do konečného počtu km započítali ještě recyklaci baterie a automobilu.
Zároveň mne těší fakt, že jde o potvrzení jedné české doktorandské práce, kterou jsem četl mnoho let zpět, že průměrná existující Felicia vyprodukuje za cca 270 tisíc kilometrů tolik CO2, co výroba Priusu a nájezd stejného množství kilometrů.
-> palinator 13.11.21 11:32:47: No, plyne mi z toho především to, že je tam ohromný prostor pro další zlepšení... což je dobrý, ne?
-> dragon_cb_cz 07.11.21 17:57:16:
Rekuperace se obecně dost přeceňuje. U trolejbusů je prý energetická úspora asi 15%. Ale jasně, lepší než nic... Na druhou stranu to v některých aplikacích dost komplikuje návrh celého pohonu, když je požadavek na rekuperaci značným proudem. A to jak u baterek, kde jsi u běžně dostupnejch článků ihned za hranicí datasheetovejch maximálních dovolenejch nabíjecích proudů (navíc mají baterky tendenci odpojovat BMS kvůli překročení maximálního napětí, i když je úroveň nabití malá); tak i u elektrické trakce, kde je jednak často problém dostat "brzdný výkon" po drátech do dalšího vozidla, toho času v režimu spotřeby a druhak se někdy ani takové vozidlo v izolovaném úseku nenachází. Kvůli absenci měničů schopných energii vracet do sítě se stejně v takovém případě vše maří na odporech.
Rekuperace se obecně dost přeceňuje. U trolejbusů je prý energetická úspora asi 15%. Ale jasně, lepší než nic... Na druhou stranu to v některých aplikacích dost komplikuje návrh celého pohonu, když je požadavek na rekuperaci značným proudem. A to jak u baterek, kde jsi u běžně dostupnejch článků ihned za hranicí datasheetovejch maximálních dovolenejch nabíjecích proudů (navíc mají baterky tendenci odpojovat BMS kvůli překročení maximálního napětí, i když je úroveň nabití malá); tak i u elektrické trakce, kde je jednak často problém dostat "brzdný výkon" po drátech do dalšího vozidla, toho času v režimu spotřeby a druhak se někdy ani takové vozidlo v izolovaném úseku nenachází. Kvůli absenci měničů schopných energii vracet do sítě se stejně v takovém případě vše maří na odporech.
-> Jirik_Tuňák1983: A nie je to jedno?Najnovšie auto čo som vlastnil bolo vyrobené v minulom tisícročí.
-> isti 12.11.21 18:18:02: Prosím doplň tajenku, čím se vozíš a na jaké vozy se zaměřuješ? 

-> Jirik_Tuňák1983: Že pekné
,srandista




-> pavucina: Jo, tak v podstatě na tohle sem se ptal. :) Jestli je možnost, že se během provozu nebo nabíjení může dostat do konektoru voda.
Tohle je moc pěkné, ale fakt moc.
fdrive.cz/clanky/lucid-de n-pred-premierou-zverejnil -cenu-elektromobilu-air-58 09
fdrive.cz/clanky/lucid-de n-pred-premierou-zverejnil -cenu-elektromobilu-air-58 09
-> Borderer: Na co se přesne ptáš ? Kabel je při nabíjení zamčenej, takže nejde vytáhnout dokud se neukončí na jedné nebo na druhé straně.. A i kdyby, tak to funguje podobne jako zásuvka s ochraným kolikem, proste se dřív odpojí kontrolní pin a nabíjení se přeruší dřív, než se rozepnou silové vodiče. A naopak pri rychlodobíjení se to vysuší, přece jen to lehce topí. On teda kabel není studenej, ani při 16A na fázi pri pomalém nabíjení.
Probíjení nehrozí na to je tam moc chraničů dokonce i na stejnosmerný proud (proto jsou tak drahé). A do zásuvky k pinům při nabíjení opravdu voda nenateče , možná kdyby to dostalo přímej zásah z vapky.
Jedine kdy hrozí problém je, tak asi pri ledovce, kdyby přímo napršelo na konektor a nejak to zamrlo. Jinak Sníh, voda nic nevadí, auto nabíjím jenom venku v garázi nikdy nebylo.
-> bouchy: O tom jsem nikdy nečetl, jen u koncernu si odemknutím pomalý AC nabíjení přerušíš, ale pokud nevytahnes kabel, tak to za 20s zase pokracuje. Jediné co se deje, tak třeba první ZOE pri nabíjení netopí a nechladí, ale to je jedno z mála aut, kde tento problém je.
Jinak autíčko jsem před měsícem prodal(necelých 10 měsíců a 31.000km) a v pondělí snad bude jiný elektroautíčko. Nerad to priznávám, ale přesednou z EV do V8(to jsem konečne taky prodal před týdnem) a potom do TDI je opravdu strašný rozdíl.
Probíjení nehrozí na to je tam moc chraničů dokonce i na stejnosmerný proud (proto jsou tak drahé). A do zásuvky k pinům při nabíjení opravdu voda nenateče , možná kdyby to dostalo přímej zásah z vapky.
Jedine kdy hrozí problém je, tak asi pri ledovce, kdyby přímo napršelo na konektor a nejak to zamrlo. Jinak Sníh, voda nic nevadí, auto nabíjím jenom venku v garázi nikdy nebylo.
-> bouchy: O tom jsem nikdy nečetl, jen u koncernu si odemknutím pomalý AC nabíjení přerušíš, ale pokud nevytahnes kabel, tak to za 20s zase pokracuje. Jediné co se deje, tak třeba první ZOE pri nabíjení netopí a nechladí, ale to je jedno z mála aut, kde tento problém je.
Jinak autíčko jsem před měsícem prodal(necelých 10 měsíců a 31.000km) a v pondělí snad bude jiný elektroautíčko. Nerad to priznávám, ale přesednou z EV do V8(to jsem konečne taky prodal před týdnem) a potom do TDI je opravdu strašný rozdíl.
-> saskyn2 08.11.21 12:26:50: Tak to bych asi taky začal pálit všechno co hoří a pak se modlil za vrácení přeplatku.
-> Borderer: Tohle je vyřešeno, asi bych musel googlit. Ale žádné probíjení nehrozí. Jen jsem četl, že některá auta nejde nabíjet, pokud jsou např. odemknutá (takže v nich nejde sedět a nabíjet). Zásuvka je uzamčená, kabel při nabíjení nejde vytrhnout (čili tahat šťávu z nabíjeného auta, nabíjet si na cizí "kartičku" atd.
-> palinator 02.11.21 09:47:33: čísla beru od dodavatele jak to přijde. Teď konečně přišel plyn.
Na druhou stranu, co tohle počasí a EV? I když bych si možná na to denní ježdění malýho zmrda na baterky dokázal představit, tak co nabíjení? Momentálně je venku 4°C, prší a naprostá většina lidí vlastní garáž leda ve vlhkém snu. Většina aut má tu "pistoli" na zásuvku vodorovně nebo snad i lehce skloněnou nahoru, co sem viděl, když "tankovali". Nějak mi to úplně nesouzní s tím napětím, co do toho leze a šílenejma proudama. Nebo to bude jako u USB, které při sebemenší vlhkosti vypadne a smůla?
edit: Co pak zima? Sníh, mráz, slaný sračky a nabíjení pod širym nebem?
edit: Co pak zima? Sníh, mráz, slaný sračky a nabíjení pod širym nebem?
-> dragon_cb_cz 07.11.21 19:58:05: Ale stejně mi přijde za stejnou cenu zajímavější Kia EV6 a nebo Hundaj Ioniq5.
Protože když se bavíme o budoucnosti, tak si budoucnost spojuji s něčím futuristickým a tam ty německý auta moc nepasují. Ty jsou jak pro usedlý starý báby.
Protože když se bavíme o budoucnosti, tak si budoucnost spojuji s něčím futuristickým a tam ty německý auta moc nepasují. Ty jsou jak pro usedlý starý báby.

-> King: Na druhou stranu celkem dává smysl, že Škodovka začíná od těch "vyšších" segmentů - a on ten Kaďáq taky není žádná láce.
-> dragon_cb_cz 07.11.21 17:57:16: No a vo tom to vsechno je. Nad elektrickym Enyjákem sice muzeme onanovat, ale za ty prachy je to proste zatim nesmysl.
-> dragon_cb_cz 07.11.21 18:12:06: Novej Kodiaq RS má poklice na hliníkách. Prodejce co s tím jezdí je sundal, že to tam nechce.
Je to hnus a hlavně s tím jde hrozně blbě manipulovat.
Je to hnus a hlavně s tím jde hrozně blbě manipulovat.
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.21 18:00:00: Jo jo, ta móda jakože aerodynamickejch nebo co to má bejt kol je děsná.
-> dragon_cb_cz 07.11.21 17:57:16: Já včera viděl stát před jedním domem ten Enyjak a já bych to bral. Akorát tuten měl zrovna odporná kola. Taková ta menší, co vypadají jako velkoplošné poklice. Na hybride a elektromobile je dávají hodně.
-> King 07.11.21 17:46:50: Pochopitelně, že mají. Rozhodně to zatím není pro každého. Ale hodně lidí by se asi divilo, jak moc dobře to pro ně může fungovat. Hlavní blocker je ta cena.
-> StepaNoFUN 07.11.21 17:42:37: Hele to jsem naopak zvědavej, jak to bude s EV u dodávek. Tam je přeci jen prostor pro větší baterky, rekuperace si tam odmaká svoje... pro lidi jako ty to asi hned tak nebude, ale soused-kameník, ten už po nějakým plugin-in transitu kouká nějakou dobu a tipoval bych, že až dojde čas na obměnu, že do toho půjde. Cuká mezi hřbitovama a dílnama, kilometrů to moc není, každej večer auto v garáži...
-> StepaNoFUN 07.11.21 17:42:37: Hele to jsem naopak zvědavej, jak to bude s EV u dodávek. Tam je přeci jen prostor pro větší baterky, rekuperace si tam odmaká svoje... pro lidi jako ty to asi hned tak nebude, ale soused-kameník, ten už po nějakým plugin-in transitu kouká nějakou dobu a tipoval bych, že až dojde čas na obměnu, že do toho půjde. Cuká mezi hřbitovama a dílnama, kilometrů to moc není, každej večer auto v garáži...
-> dragon_cb_cz 07.11.21 17:37:14: No tak zase tak blbe jsem se neucil, ale osobaky proste mivaji i jiny vyuziti, nez nakupni taska na 20 kilaku denne a v lete do "Chorvacka ".
-> dragon_cb_cz: Ná já jsem se taky špatně učil, když s 3t dodávkou jako dílnou jezdím 3-4tis měsíčně... Tohle by mi taky asi elektromobil nedal. Teda možná jo. Ale tak 2 dny v měsíci...
-> King 07.11.21 09:51:57: No, já bych spíš řekl,že to není o špatném učení, ale prostě charakter práce
A jsi v tomhle trochu extrém...

-> King: souhlas, zdůrazňuji slova "relativně" a "řeší"
-> U-Geen 07.11.21 11:14:38: Zduraznil bych to "relativne ", protoze i ta jarni Dacie je porad za mordu - tedy aspon pohledem nas kolenovrtu, ktery by si nikdy nekoupili jako novy ani nejlacinejsi benzinovy auto

-> Jirik_Tuňák1983: to je marný no... tady je nejdůležitější parametr aby to mělo kufr jak kráva na nákup v Kauflandu a dojelo to na jeden zátah bez tankování 1x za 2 roky do Chorvatska a ideálně i zpátky.
-> U-Geen 07.11.21 11:14:38: Viděl jsem na ten špring asi dva testy a všude bylo v diskuzích pištěního a nadáváního až běda. Přitom většina lidí nevytáhne při většině cest paty z města. 

-> King: no mě právě tohle dává daleko větší smysl ... malý rel. levný auto který "řeší" městskou mobilitu a městskej smog.
-> Jirik_Tuňák1983 07.11.21 03:00:06: Lide jsou ruzne a verim, ze kdyz vysmaty MBAcko jezdi do haku pres dve vesnice, z elektroauticka chrochta blahem. Taky bych chrochtal. My, co jsme se blbe ucili a musime mesicne nalitat treba 5tkm, z toho za soucasnyho stavu uz tolik nechrochtame.
Náhodou super, sice svým způsobem stále drahé, ale super.
Jinak tohle je nejvíc
:
dvaapul jezevce
před 2 hodinami
Manželka je líná potvora co startuje auto 6x za den a najede při tom asi tak 10 km, její benzínová A3 audina 1,6 bere olej prakticky jako pohonnou hmotu, baterku nabíjím preventivně 3x do roka a na technický prochází emisema jen díky známosti.. Za mě el. dáčie rozhodně parádní věcička která by mě asi ušetřila několika šedin. Otázka je, jestlipak by se líbila i ženě... xD
Jinak tohle je nejvíc

dvaapul jezevce
před 2 hodinami
Manželka je líná potvora co startuje auto 6x za den a najede při tom asi tak 10 km, její benzínová A3 audina 1,6 bere olej prakticky jako pohonnou hmotu, baterku nabíjím preventivně 3x do roka a na technický prochází emisema jen díky známosti.. Za mě el. dáčie rozhodně parádní věcička která by mě asi ušetřila několika šedin. Otázka je, jestlipak by se líbila i ženě... xD
-> palinator: Dale, ale přitom ti ta fabrika v rozvojový zemi třeba zničí ekosystém řeky a svý okolí zamoří těžkými kovy. To si myslim, že se v EU moc neděje. Když pomineme premiérovu DEZU.
Tohle ekologický snažení se EU sajuzu faaakt náramě povedlo
www.seznamzpravy.cz/clane k/cesi-kupuji-kamna-chteji -srazit-ucty-za-elektrinu- a-plyn-179396

www.seznamzpravy.cz/clane k/cesi-kupuji-kamna-chteji -srazit-ucty-za-elektrinu- a-plyn-179396
-> dragon_cb_cz: Zúžený? Jak jinak chceš objektivně porovnávat ekologii provozů? Když to přeženu, tak často těžce neekologický provozy v Číně můžou schovat za to, že jich tam je hodně. Naopak v Evropě je nás málo, většina fabrik je co do ekologie na vysoký úrovni, ale stejně to ve výsledku nevychází. Pokud bys to tak chtěl dělat, tak by se s trochou nadsázky dalo říct, že pomalu nejmenším znečišťovatelem může bejt Severní Korea nebo Jemen, kde je pár fabrik, ale 90% obyvatelstva živoří, aby neumřeli hlady...
-> Borderer 03.11.21 10:58:29: Jasně - on to málokdo přizná, ale znám dost lidí, co jako jedinou účinnou humanitární pomoc viděj kondomy..
-> dragon_cb_cz: To už zas moc komplikuješ, ne?
Jinak - čí je znečištění, když EuroEkoSráči vyštípaj z Evropy třeba cementárnu (ty produkojou dost podstatnou část emisí), do který byl nainevstovanej majlant k její ekologizaci, načež jí nahradí nějaká indická se vším všudy (těžba, doprava..) a dle tamních standardů?

-> dragon_cb_cz: To už zas moc komplikuješ, ne?

Jinak - čí je znečištění, když EuroEkoSráči vyštípaj z Evropy třeba cementárnu (ty produkojou dost podstatnou část emisí), do který byl nainevstovanej majlant k její ekologizaci, načež jí nahradí nějaká indická se vším všudy (těžba, doprava..) a dle tamních standardů?
-> Borderer: No, jenže to už je dost zúžený pohled, ne?
Pochopitelně se sledujou třeba věci jako množství CO2 ekvivalentu na jednotku HDP, což je relativně blízké tomu o čem mluvíš, ale taky to zdaleka není celý obrázek.
Záměrn extrémní příklad - pokud by ta slévárna moc ekologická nebyla, ale jeji zaměstnanci naopak měli 100% uhlíkově neutrální životy, zatímco ta v ČR byla relativně "zelená", ale její zaměstnanci jeli ty Bursíkovo brikety - co to říká o srovnání těch zemí?
Pochopitelně se sledujou třeba věci jako množství CO2 ekvivalentu na jednotku HDP, což je relativně blízké tomu o čem mluvíš, ale taky to zdaleka není celý obrázek.
Záměrn extrémní příklad - pokud by ta slévárna moc ekologická nebyla, ale jeji zaměstnanci naopak měli 100% uhlíkově neutrální životy, zatímco ta v ČR byla relativně "zelená", ale její zaměstnanci jeli ty Bursíkovo brikety - co to říká o srovnání těch zemí?
-> dragon_cb_cz: Co třeba ekologie daných provozů napříč státy? Ekologická zátěž slévárny v EU vs Čína v přepočtu na vyrobené množství? Tohle je podobný, jako kdybys tvrdil, že když jeden cpe do kamen Bursíkovy brikety a další dva maj soláry, tak je statisticky vše v pořádku.