-> ajok 13.01.25 15:35:41: to snad uz uz ziadneho auta....ci ???
Vystredenie na stred je genialne jednoduche a funkcne.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Superb
-> MXMarek 13.01.25 10:23:19: to jsem cumel, ze u octy se vubec kolo nevystredi na srouby, bez strediciho krouzku to vibrovalo silene...
-> Syny 12.01.25 23:07:41: Ne, to neni jedno. Pokud by tam byla original kola, tak muzes predpokladat, ze jsou v TP. Ale predstav si, ze existujou lidi, ktery na auto nandaj kola, co aspon trochu pasujou rozteci a vubec neresej rozmer pneu, ET, stredovou diru, tvar sedla a uz vubec je nezajima co je v TP. Takze odpoved na tvou otazku je: Ne, dle TP to takhle nejspis fakt byt nemuze.
-> MXMarek 12.01.25 22:26:59: Tak to je snad jedno, ne? Jde o rozmery v TP.
-> Syny 12.01.25 15:02:21: vzdyt to nejsou originalni kola, ale nejaky cinsky sracky…
-> Syny 12.01.25 15:02:21: ne. To budou kola z druhy generace. To ma asi o centak vetsi ET. Ale tohle bude asi jeste vic

-> Syny 12.01.25 15:07:23: na UA s tim nebyl problem, ale u nas mi to vycetlo nekolik ridicu za 500km, hned kdyz jsem nekde zastavil, jeden zamnou dokoce jel na benzinku, ze se zamnou neda v desti jet :)
na UA si hledali vse mozne a todle nic... ty gejziry, to byl fakt brutus, tak jsem dal plasty, a kola jsou schvalena
na UA si hledali vse mozne a todle nic... ty gejziry, to byl fakt brutus, tak jsem dal plasty, a kola jsou schvalena
-> ajok 12.01.25 15:04:15: No ja nevim, vypada to strasne. Hned mi to prastilo do oci, kdyz jsem sel kolem. Ty kola jsou dobrych snad 5cm v podbehu. To je jak uzka 742 :)
-> Syny 12.01.25 15:02:21: to je dobry ne? horsi jsou 4 gejziry kolem auta...
-> Jarda/felda 11.11.24 13:15:59: Posli mi schvalne odkaz na nejake takove cidlo, kdyz uz existuji.
-> Syny:
Asi už byl unavenej oxidační kat.
Asi už byl unavenej oxidační kat.
-> havlik 11.11.24 15:31:03: u takovejch najezdu si vzdycky rikam, jestli by nebylo na čase zavest mýto i pro osobaky napsany na firmu. Protože je zvlastni za pár výletů do Prahy platit stejnou dálničku.
-> havlik 11.11.24 15:31:03: To není vyhlášení soutěže, ale nájezd normálních lidí.
-> Jumbo 11.11.24 12:18:58: To mají všechna auta s prodlouženým intervalem. Takže i takový moderní stroj jako je O1
-> Syny: Tohle asi nebyla regenerace - podle čmuchu to byla spíš nižší teplota spalin (byl z toho cítit parafín), ale třeba máš pravdu...
-> Bukaj: Spíš regenerace DPF. Sice by to kouřit moc nemělo, ale u motorů co maj už něco najeto to při regenarci už může kouřit. Mě z Golfa při zapnutí regenerace někdy (né vždy) taky vyběhnul pěkně šedej bubák, ale po chviličce to zas ustalo a už to regenerovalo bez efektů.
Dneska jsem poprvé viděl kouřící novější škodovku (po 2010). Byl to Superb (nevím číslo, ale ta verze, kterou nerozeznám na první pohled od trojkové Octavie a Rapida - s těmi prolamovanými trojúhelníkovými zadními světly...
A byla to verze 4x4 (aspoň to tvrdil štítek vpravo na víku kufru pod nápisem SUPERB).
Dým byl šedý, takže to nebyly saze, ale spíš jen rozptýlená nespálená nafta. A smrdělo to jako když hodíte do ohně tácek z voskovaného papíru, nasáklý mastnotou z klobásy...
Asi umřel jeden válec?
Ale tohle nebylo nic, proti dvojkové Octavii, která hulila a smrděla víc, než právě nastartovaná Avie v -20°C...
Jinak škodovky mne taky odnaučily kontrolovat olej - až tak, že u Volva, které olej papá, mi to dojde vždy až tehdy, když v serpentýnách cestou domů rožnu kontrolku mazání
A byla to verze 4x4 (aspoň to tvrdil štítek vpravo na víku kufru pod nápisem SUPERB).
Dým byl šedý, takže to nebyly saze, ale spíš jen rozptýlená nespálená nafta. A smrdělo to jako když hodíte do ohně tácek z voskovaného papíru, nasáklý mastnotou z klobásy...

Asi umřel jeden válec?
Ale tohle nebylo nic, proti dvojkové Octavii, která hulila a smrděla víc, než právě nastartovaná Avie v -20°C...

Jinak škodovky mne taky odnaučily kontrolovat olej - až tak, že u Volva, které olej papá, mi to dojde vždy až tehdy, když v serpentýnách cestou domů rožnu kontrolku mazání

-> Jirik_Tuňák1983: jen 2000 měsíčně? To mam tedka a to jezdim jen z prace a do práce, předtim sem měl klidně 6-10tis podle počtu zákazníků na moravě :)
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.24 09:14:10: Predstava, ze bych rocne dolejval 50-60l oleje mezi vymenama a nekdo prohlasil, ze je to v norme - to bych asi sral atomovy hriby i kdyz jde jenom o sluzebak

-> Jarda/felda: Tak já o tom slyšel prvně... Očividně těch 3000 ostřejších dálničních kilometrů po Německu s tím olejem docela pohnulo... 

-> Milan 136: Popisuji reálnou situaci, že to asi třeba mohlo mít nějaké řešení a můj názor na to, to je věc druhá 

-> Jumbo 11.11.24 12:18:58: čidla na kvalitu oleje jsou běžný už nějakou dobu 

-> Milan 136 11.11.24 11:29:30: Třeba čekají, že si to pak Kunde rozmyslí. 

Když už jsme u toho oleje, tak mě překvapilo, že služební Sup 2020 iV má prý čidla na kvalitu oleje a progresivně mění interval podle toho, jakou kvalitu oleje naměří... Je to nějaká specialitka iV, nebo je to už dneska normální?
Byl na oleji v květnu a teď v Německu na mě vyskočil olejový servis, myslím že to nevychází ani na 15 000 km...
Byl na oleji v květnu a teď v Německu na mě vyskočil olejový servis, myslím že to nevychází ani na 15 000 km...
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.24 09:14:10: To je právě dobrej kšeft ne? 

-> kpt.Budha 11.11.24 08:22:09: Blbost. Proč by se měl měnit celej motor. To budou experti 

-> kpt.Budha 11.11.24 08:22:09: A uvědomuje si tam někdo, že je to třeba 15 - 20 litrů oleje ročně?
Plus že někdo najede třeba 2000 km měsíčně?

A moje zkušenosti s autorizovaným servisem...
"Docela mi z toho mizí olej."
"Kolik, je to do litru/1000km?"
"Ano, ale už se to k tomu blíží."
"Tak to je v normě."
A po několika návštěvách:
"Už jsem přes limit"
"No jo, to je jediné řešení výměna motoru v ceně převyšující hodnotu auta"
"Docela mi z toho mizí olej."
"Kolik, je to do litru/1000km?"
"Ano, ale už se to k tomu blíží."
"Tak to je v normě."
A po několika návštěvách:
"Už jsem přes limit"
"No jo, to je jediné řešení výměna motoru v ceně převyšující hodnotu auta"
-> King: Jak to tu tak ctu, tak bych asi mel u sluzebaku zacit koukat na merku. Sice si to doted nikdy nic nevzalo, ale prece jen uz to ma pres 1/4mega na hrbu...
-> Pavel P@nkáč 09.11.24 19:42:55: Spravne, lpg kolenovrt!
Ale ten 10tkm interval vymeny jsem dodrzoval. Ale udelat auto, ktery nezere olej neni asi zase takovej problem, protoze zatracovanej Ford, aspon co se tyce "deaselu " mezi rokama 2006-2020 v mondeu, me taky odnaucil koukat na merku oleje, protoze to v pohode vydrzelo 30tkm interval a nikdy jsem do sluzebaku nic nedolejval. To me naucil az prechod na Supa.

-> Jozka: Áno, sú to výborné motory.
-> minno: Bylo to tak - nevím teda jak ke stáru, ale měl jsem dobově dva služební favority s nízkejma nájezdama a jednoho formana (toho od novoty) - a úplně jsem se na nich odnaučil kontrolovat olej. Na ryskách měrek bylo furt to samý..
-> Pavel P@nkáč 09.11.24 19:05:49: "favo motor" (742.136) mi medzi výmenami (10 tkm) nežral nič, ako som nalial po MAX, tak do ďalšej výmeny nekleslo (ani nepribudlo, ani nič).
742.12 po GO a s guferami na ventiloch mi bral okolo 0,6 - 0,8 litra na cca 10 tkm.
742.12 po GO a s guferami na ventiloch mi bral okolo 0,6 - 0,8 litra na cca 10 tkm.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pravě že jsou nad víkem, tam by se to dostávat nemělo....
-> Pavel P@nkáč: Pripadne u CR muzou povolit gumenne krouzky okolo vstriku, pokud jsou vstriky pod vikem ventilu atd.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: asi se tam nafta dostává při častých regeneracích DPF. Krátké trasy apod.
Tak nafta taky maže ne?:)
Tak nafta taky maže ne?:)
-> Pavel P@nkáč: No to muze bejt dobrej pruser nafta v oleji...
-> Syny: to máš určitě pravdu dokážu si představit že dnes celkem běžná 0w20 bude určitě náchylnější na ubývání oproti třeba 5w40.
Ale znám i opačný případ kdy si pořidíl chlapík uplně novou Cupru 2.0 tdi a olej mu tam přibejval
zkoušel to reklamovat, tuším že dvakrát mu to trochu odpustili, to se mu nelíbylo že prej nebude mazat svůj novej vůz naftou, tak jim to tam nechal a koupil si novou Teslu 
Ale znám i opačný případ kdy si pořidíl chlapík uplně novou Cupru 2.0 tdi a olej mu tam přibejval


Ja tedy nevim jestli to je tema vodovejma olejema nebo cim, ale do Golfa jsem lil 5W30, menil po 15tkm, pri vymene jsem nechaval olej cca v pulce merky a do dalsi vymeny jsem tam nemusel dolejvat ani prd...
E: A to mi jeste teklo gufero na klice :)
E: A to mi jeste teklo gufero na klice :)
-> King: 2l na 30 000km není podle mě skoro nic, favo jestli ti žralo třeba 1l na 10 000km tak jsi mezi výměnama nemusel dolévat no, protože výměnu jsi dělal předpokládám po těch desetitisících km. To kleslo z max na min na měrce akorát. Ale jak tě znám jako kolenovrt s LPG jsi ty výměny oleje asi natáhl na víc Km. :)
-> Bukaj: Já jsem teď byl plný údivu, když jsem na jaře koupil mazdu (20 let stará malá atmosféra) na ježdění a u první benzínky koupil litrovku oleje protože jsem čekal že budu hned dolejvat, a první půlku jsem tam dal až teď na podzim po dalších 5k. 

-> Bukaj 05.11.24 12:34:09: Taky jsem popravde rozcarovanej, ze muj sluzebni Sup sosne aspon 2l na 30tkm mezi vymenama. A to je to jenom 150klokanova deaselova flotilovka. A to mam jeste kliku, protoze kolegum to zere i vic. Favomotor ve 105ce byl proti tomu megauspornej

-> Milan 136: to doufám, že se tak daleko nedostanu
-> Bukaj: jasný proto byl taky v přirovnání k embecku smajlík -> Milan 136: a co je na těch 147kw gufetech jinak že všechny 147 žerou? Jinak jo dává to smysl, kdyby to byly zapečený kroužky tak to nežere hned od nova.
-> saskyn2 05.11.24 08:43:47: To sice jo, ale je rozdíl, jestli 40 let starý motor sežere 0,8 litru oleje na 10 tisíc km do (respektive 5 tisíc a 60 let u MBčka) nebo 5 let starý motor sežere na stejnou vzdálenost dvojnásobek...

-> saskyn2 05.11.24 08:42:17: Tak výrobce to asi bude vědět nejlépe. Je to čerstvá informace z poslední technické konference.
-> Bukaj 05.11.24 00:48:32: Protože tam je trochu kratší interval výměny

-> Milan 136 05.11.24 07:49:41: Jako že na 147kw se dávali jiný gufera? Ty 147 padaj, říkal to i kámoš co prodává nový motory z testovaček a dost pochybuju že by někdo jen kvůli guferum kupoval celý motor, ale všechno je možný. Osobně bych sázel spíš na podobný problém co měly 135kw s kroužky, ale jsou to relativně mladý auta takže s tímhle nemám naštěstí zkušenost.
-> Milan 136 05.11.24 07:49:41: Asi to je ten motor, v ORV má: ACDTUAX11