Seat Leon

prohledat
275 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 25.09.2017 do 28.10.2023, založil/a ogi
řadit dle data
22:11:11
08.07.2022
dragon_cb_cz
-> růža 08.07.22 21:53:48: Tech-2 je origo GM diagnostika za nechutné peníze (bazarový kusy se doteď pohybujou za desítky tisíc Kč). Op-com je tuším maďarská záležitost, není to origo, ale na Opely to funguje co vím dost dobře a díky sdílení motorizací i na naftový Saaby. Ale na benzínový smůla 8 Tam toho sdílení moc nebylo... a třeba na visualizaci live dat to taky není nic extra.

A aktualizace mě netrápí, snad jediná výhoda 10 let mrtvý automobilky 1

-> StepaNoFUN: Tak ono asi -> Milan 136: a spol nejezdí na školení jen pro srandu králíkům... a speciálně u moderních motorů je těch souvislostí na pochopení asi víc než dost. Že spousta "mechaniků" nechápe ani to co poučený laik je jiná věc 8
22:09:36
08.07.2022
Milan 136
Od té doby, kdy mi různí lidé opakovaně přinesli vytištěné chyby a u nich naprosto jiné znění závady, než jsem si následně sám vyčetl, nebo žádné a jen číslo chyby už to nechci ani vidět.
Chápu, že někomu to na něco stačí, ale já na to mám svůj názor.
21:57:20
08.07.2022
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Taky s F-COM umím howno (ne že bych s VAGem uměl nějak excelentně). Asi tak 5% toho, co ta diag umí. Bohužel se není moc podle čeho se to učit. :-/ A zkoušet to systémem pokus/omyl - do toho se moc nepouštím. Až když už fakt není co zkazit a pak je to buď a nebo...
21:53:48
08.07.2022
růža
-> dragon_cb_cz: Op-com bude asi nejlepší, když se jedná o originál (jako ty naše VAGy na koncerny 3), Bosch bude taky super, ale jak jsem zmínil, mrzí mě ty nucené roční aktualizace, za né málo peněz.
Jinak se přiznám, že Tech-2 vůbec neznám, to budu muset naštudovat.
21:46:42
08.07.2022
dragon_cb_cz
-> růža 08.07.22 21:01:30: Ne, na chrochtáky mám Op-com, na té před-OBD 900NG jsem to potřeboval jen jednou (na vymazání chyby airbagu po výměně kroužku) a tam Delphi stačilo v pohodě a na zbytku benzíňáků nebyla potřeba nebo jsem se do domácího řešení nepouštěl... ale třeba v servisu kam to vozím primárně používají Bosch a ten Tech-2 vytahují až když je potřeba nějaká specialita.
21:41:37
08.07.2022
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN: To je pochopitelně další věc, ale ono i ty klony kolikrát fungujou relativně uspokojivě.

A jasně, že to umí půlku. Ale ono taky kolikrát obsluha neumí ani tu půlku, takže sice může být vybavená origo diagnostikou (v našem případě Tech-2), ale co je to platné, když tomu nerozumí - a pak přijde někdo s klonem Delphi z Alíka za dvojku a problém vyřeší...

A ještě další věc jsou překlady... pár diagnostických softů jsem potkal v angličtině i v češtině a pokud bych je měl hodnotit podle kvality českého překladu, tak bych asi taky byl poněkud uštěpačný...
21:01:30
08.07.2022
růža
-> dragon_cb_cz: A zkoušeli jste na Saabu Texu?
21:01:13
08.07.2022
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Ono je ještě Delphi a Delhi... Ty klony co se tu houfně vyskytujou... :-/
Já proti tomu nic nemám. Jak jsem psal - na základ to stačí. Ale když to porovnám se specifickejma diagnostikama (VAG, F-COM), tak to umí tak půlku.
20:57:40
08.07.2022
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN 08.07.22 20:29:46: Delphi je fakt o dost víc než OBD-2 uni diagnostika. To jen koncernisti (sorry -> Milan 136 08.07.22 20:10:29: ) se neradi smiřují s tím, že "univerzální" diagnostika na více značek holt těžko bude stejně specifická jako ta přímo koncernová. Ale chtěl bych je s těma jejich VAG zázrakama proti kterým to poměrujou vidět třeba na pre-OBD Saabu (kde Delphi v pohodě funguje) 4

Hlavně mi ale přijde, že lidi nedokážou od sebe oddělit kvalitu hardware a software... ten krám co se píchne do zásuvky je nakonec jen kopice relátek a sériovej převodník...
upraveno 1x, naposled 08.07.2022 20:59:19
20:33:42
08.07.2022
růža
-> StepaNoFUN: Jo, určitě na základní funkce ok. Nicméně mám pořád nejraději Texu. Na Boschi mě vadí ty předražené roční aktualizace a SuperVAG pouze na koncerny (byť ta nejnovější umí i nějaké Peugeoty).
20:29:46
08.07.2022
StepaNoFUN
-> růža: Tak Delphi je de facto OBDII uni diagnostika. Ono to není úplně blbý. Na základní kontrolu asi OK. Ale když hledáš problém, tak chceš něco, co tě nasměruje...
20:26:59
08.07.2022
růža
A to nemáte strach, že až kolem vašeho auta půjde nějaký ožrala a ucítí závan lesa, tak bude mít potřebu se vylulat na kapotu auta? 3

-> Milan 136 08.07.22 20:10:29: Jsem rád, že mi tu "kvalitu" Delphi potvrzuješ. Jak jsme teď lítali po ojetinách, tak kolega navrhoval, že půjčí Delphinu pro kontrolu. Tak mu povidám, že ji může rovnou nechat doma.
20:26:30
08.07.2022
Hurdis
-> StepaNoFUN: Asi je potřeba neparkovat u krmitka. :D.
Ale teď jsem si do Leona došel pod AKU schovat Bref kuličky, protože jsem na to předtím zapomněl.
1
20:23:32
08.07.2022
StepaNoFUN
-> Hurdis: Divný... Mám pole za zahradou a... ...nic... Zato na jednom Kundiaku v práci to bylo asi 3 měsíce po koupi... A asi před firmou (nahoře).
20:20:09
08.07.2022
Hurdis
-> StepaNoFUN: V některých případech nepomůže nic. U kolegyně už si píšeme poslední roky termíny do diáře a jde se na podtlak hadicky najisto.
Vždycky když jede na jarnaky na chatu a týden odstavi v Destnem a pak když jsou u jejich krajního RD u pole žně. 2x ročně, letos počtvrté.
Spreje, kuličky..a to je trochu nestandardní kuni rozměr 2,0 TDi OIII.

Již vloni jsem přišel s brilantním nápadem. Nešlo by to zaparkovat jinde.
Ženská odpověď proč to vyřešila, takže příští diskoteka, pátý ročník bude kolem půlky srpna, dle toho jak dozraje pšenice, a pak kolem března, podle toho, jak královéhradecký kraj dostane prázdniny.
Asi na servise navrhnu sázky o basicku na číslo kalendářního týdne.
20:10:29
08.07.2022
Milan 136
-> ogi 08.07.22 11:53:54: Rozhodně bych zajel na diagnostiku. Delphi je parodie na diagnostiku.
Může to být spousta věcí.
20:01:24
08.07.2022
Syny
Kulicky do hajzlu mel kolega v Ducatu, ze prej to je tutovka a asi po dvou mesicich mel hadice stejne sezrany 3 Ale zase to tam fain vonelo pod tou kapotou 3
19:57:03
08.07.2022
StepaNoFUN
-> Hurdis: s těma kuličkama tam furt plaší Standa. Já je tam nikdy nedával a nikdy jsem neměl problém.
19:50:48
08.07.2022
Hurdis
1,2 TSi snad mají obecně nějake specifické složení izolací. Těch motorů mám kolem mraky (asi proto, že jsem rozprodal zachovalé sluzebaky po okolí)
Antikundi opatření sprejem fajn, ale kuličky do hajzlu vesi všichni, někteří už 10let. Asi nejúčinnější finta.
12:44:44
08.07.2022
MATTESS
Od koupě 8/2019 mám v motoru plašič od Compassu a byl klid. Před měsícem jsem zaregistroval z něj chrčení a netrvalo dlouho, hadička k tubru nakouslá. Plašič přestal plašit. Už je tam nový.
Kuličky tam mám taky, ale na minulém autu úplně 100% nebyly
12:11:27
08.07.2022
ogi
JJ, už to tam dávám 14 dní... 1
12:10:37
08.07.2022
Jindas
-> ogi: no to se mohlo stát znovu.
Jinak doporučuji toto:

A od kuny už rok klid.
zvětšit Seat Leon - obrázek od Jindas vložen 08.07.2022 12:10:37
12:03:58
08.07.2022
ogi
-> Jindas: No já tam před cca. 14 dny měnil nějaký hadičky nakousaný od kuny. Kontrolky svítily ty samý. Po výměně vymazáno a od tý doby OK. Až teď. Ničeho nakousanýho jsem si nevšimnul, ale ještě to projdu
11:59:35
08.07.2022
Jindas
-> ogi: hele, tohle jsem četl někde na fórum a borec měl podobný problém s tím, že mu kuny nakously kabel od lambdy a nebylo to vidět. (oplet od lambdy je v tomhle případě z myšiny a měli jsme podobný problém, ale u 1.2tsi)
Takže to hodí chybu, ale při tom žádná není, pač je to jen skřipnutý kabel od lambdy od zubů a jde tam blbě signál. Zkus to projít, třeba to pomůže
upraveno 1x, naposled 08.07.2022 12:01:15
11:59:35
08.07.2022
ogi
11:53:54
08.07.2022
ogi
Pánové, dotaz. Máma má trojkovýho Leona, rok 2016, 1,6TDi 81kW CXXB. Začala blikat kontrolka žhavení a svítí kontrolka motoru. Byl jsem s tím na diagnostice (Delphi) a vyhodilo to 005D9F-Neznámý chybový kod. A nelze to ani vymazat. Auto jede normálně, nepadá to do nouzáku... Patral jsem na netu. Přímo kod jsem nenašel, ale nasměrovalo mě to k Senzoru odchylky tlaku. Setkali jste se s tím někdo? Někde jsem četl, že dost odchází.
Ještě můžu zajet přímo do autorizáku na diagnostiku, jestli origo řekne víc.
upraveno 3x, naposled 08.07.2022 12:32:25
08:02:20
29.04.2022
King
-> kpt.Budha 28.04.22 09:06:33: Bral bych to jako znameni, ze to ted lip sedi na silnici :-) Z tech preposilovanejch dnesnich mrdek nejsem nadsenej, takze za me posun spravnym smerem :-)
09:06:33
28.04.2022
kpt.Budha
Díky. Asi mi zeslábly ruce, že jsem si toho všiml poprvé 6
19:45:16
26.04.2022
Milan 136
19:04:17
26.04.2022
Jirik_Tuňák1983
-> kpt.Budha 26.04.22 18:26:45: Ano, je to možné. Měl jsem to tak vždycky bez ohledu na značku pnojmatiki.
18:32:31
26.04.2022
11mAjA11
Nemají ty letní třeba zesílenou bočnici ?
18:26:45
26.04.2022
kpt.Budha
Pánové, dlouho jsem tu nebyl s pitomým dotazem, tak zase jeden zkusím. Je vůbec nějak technicky možné, aby po výměně pneu (zimní za letní, ráfky totožné, rozměry stejné), bylo výrazně těžší řízení? U relativně moderního auta? Je možné, že to udělá pouze takřka slikový dezén oproti zimnímu? Nebo je něco špatně...
Předem se omlouvám, že se opět ptám jako pako 1
08:39:09
24.06.2020
Milan 136
Tohle je jen o lidech a o tom chtít to řešit.
06:50:59
24.06.2020
suri
-> Jirik_Tuňák1983: vždy je to o príjmacom technikovi ... ale nečudujem sa riešiť niekedy niečo na záruku v prípade importu porsche že je prístup aký je ...
20:49:02
23.06.2020
Jirik_Tuňák1983
-> kpt.Budha 23.06.20 20:43:30: Smutné, že kvůli tomuto musíš objíždět neznačkové servisy a nefunguje to stejně u zastoupení značky. 8
20:43:30
23.06.2020
kpt.Budha
-> suri: Díky, předám informace mechanikům a zkusíme to.
20:33:13
23.06.2020
suri
-> kpt.Budha: bude tam súvis s tým tlakom oleja určite ,,, zvyšok ako som písal , toto je robota na dajme tomu dve tri hodiny sa tomu povenovať a vieš na čom si ... máš konkrétne chyby v diagnostike , neviem čo jednoduchšie by ešte mohlo byť
20:30:42
23.06.2020
kpt.Budha
-> suri: Ono to omezí hlavně otáčky do 4 tisíc a plyn funguje jen po tu jakoby první zarážku, nevím, jak to nazvat. Jak to přetlačím až na podlahu, tak se to jakoby dusí, více méně to vůbec nepřidává. Jinak jak jsem psal, svítí pouze EPC a omezení otáček, jinak nikde nic.
20:23:16
23.06.2020
suri
-> kpt.Budha: stačí odskrutkovať kat od turba a dať trochu bokom a pozrieť do neho endoskopom , ja som to mal totál rozpadnuté vnútro , v strede rozdrolená diera a viem že to nebol prvý kat v prdeli na tomto motore

k tlaku oleja ako som písal , elsa pozrieť hodnoty aké majú byť v akých otáčkach a kontrola tlakomerom či to sedí , či funguje regulácia a potom prípadná výmena čidla alebo oprava káblov ... týmto by som začal ... obe chyby v diagnostike majú podobné popisované príznaky ako si spomínal ... pri tom obmedzení výkonu to nehodí na maxidote tlak oleja a maximálne otáčky ?
20:19:58
23.06.2020
kpt.Budha
-> suri: Já vím, že jsi to tu psal, bohužel já nejsem sám schopen takhle nové auto rozebrat, zkontrolovat, nic. Hledám informace, ty pak přednáším v autoopravnách a tam mě posílají do háje, není to sranda. Když to takhle přednesu v autorizáku, tak mi bezhlavě vymění půl auta, dám za to šílené peníze a výsledek může být nulový. Ale teď, když se mozaika trochu skládá, tak je na to zkusím přímo navést, ať to zkontrolují. Díky
20:13:28
23.06.2020
suri
a obmedzenie s tlakom oleja do 4000tis otáčok môže byť tiež , treba podľa ELSY zmerať tlak oleja v rôznych režimoch a riešiť opravu motora / výmenu čidla alebo kabeláže ... bez toho to nepôjde tiež
20:08:09
23.06.2020
suri
-> kpt.Budha: o katalyzátore som ti písal už dávno a nereagoval si , pritom som riešil auto ktoré robilo podobné veci a po výmene jazdí OK ... pol hodiny roboty skontrolovať ho
20:07:06
23.06.2020
kpt.Budha
Tak po návštěvě neautorizovaného servisu konečně drobný posun, přeci jenom na diagnostice něco svítí - P0420 Systém kat., řada 1 - účinek příliš malý, P164B Spínač tlaku oleje - chybná funkce. Nicméně co teď s tím, co a jak zkontrolovat případně vyměnit, to tedy nadále netuším.
15:13:16
10.06.2020
suri
-> Milan 136: ani toto sporadicky nešlo , kázali vymeniť turbo a nepomohlo , nakoniec totál rozpadnutý katalyzátor , očividne nie prvý prípad
14:51:12
10.06.2020
Milan 136
To by chtělo načíst v momentě, kdy svítí to EPC a nejede to. Tam něco musí být a je divný, že tan nezůstane nějaká závada sporadická, i když to pak jede.
EPC rozsvítí dost věcí kolem plynovýho pedálu, škrtící klapky atd.
14:12:00
10.06.2020
suri
-> kpt.Budha: kukni do kaťáku
14:05:28
10.06.2020
kpt.Budha
-> Jumbo: Jasně, já to na Googlu hledám už tak dva roky minimálně, jenže pod tím EPC jsou schované v podstatě jakékoliv chyby...často se píše o brzdovém spínači, o plynu, … Jenže popravdě i kdyby to byl jen uvolněný kabel, tak jak se v té změti mám zorientovat, po kterém jít? Pořád mi přijde, že takováhle chyba musí být nějak rozpoznatelná, že přeci ta řídící jednotka, která to vypne, musí tušit, který signál je špatně?
12:28:43
10.06.2020
suri
-> T: tých poznám aj ja ale neviem či niečo poradia , oni to majú od sériovky kdesi inde ... hlavne tá sivá
12:22:25
10.06.2020
Jumbo
-> kpt.Budha: A nemůže tam být jenom něco uvolněné? Kabeláž, čidlo, konektor, který se při projetí určité zatáčky na chvilku uvolní, hodí motor do nouzáku, ale proto že se hned zase spojí, tak se to vrátí do normálu a po restartu už tam nic není...

Edit: tak rychlý google našel tohle: forums.seatcupra.net/inde x.php?threads/ep...
upraveno 1x, naposled 10.06.2020 12:30:41
11:58:33
10.06.2020
-> kpt.Budha: a T2 by neměl kontakt na ty kluky ze slovenska ? ( jeden měl v Německu cupru myslím a nevím proč se mi tam motá Honza, že o nich snad něco věděl )
Extreme Tyres