Seat Leon

prohledat
275 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 25.09.2017 do 28.10.2023, založil/a ogi
řadit dle data
11:50:44
10.06.2020
Jarda - zrušená registrace
-> kpt.Budha: EPC bych hledal v kabelazi (i do RJ), klapce a plyn.pedalu
jinak je divne, ze to souvisi se zatackou, to mi k EPC nejak nejde
Kdyby tam chyba zustala, tak to i torque musi vypsat... a kdyz nedas smazat, tak to samo torgue nevymaze. Me se teda asi pri diagnostice nebo mazani pomoci torque meni kodovani na automatickou prevodovku - nechapu.
A nezustava Ti viset spinac brzdovek?, ale to zas nevim, ze by omezilo otacky.
11:22:33
10.06.2020
kpt.Budha
Diagnostiku při ještě stále puštěném motoru jsem zkoušel jen přes telefon a Torque, což asi mnoho neřekne, neukázalo to nic. To tam pak žádný záznam nezůstane? Nevím, jak to provést, mám to na oba okruhy dvě hodiny, pak jet dvě hodiny zpět s nefunkčním motorem, to bych musel sehnat někoho v místě.
Jestli jsem dobře hledal, tak ano, CJX.
Tak nevím, Fulínovci asi budou spíše na závodní auta...
09:44:48
10.06.2020
radekp
-> kpt.Budha: nepomohl by Fulín? V TCR je sice sekvence...
08:12:24
10.06.2020
suri
-> kpt.Budha: to je CJX ? posledne sa tam riešilo turbo a totálne rozpadnutý katalyzátor , auto ide ako má a zrazu stratí výkon , diag bez chyby ...
07:48:47
10.06.2020
Syny
07:35:03
10.06.2020
Jumbo
-> kpt.Budha: Tak hlavně by to chtělo udělat diagnostiku ve chvíli, kdy tam ta závada reálně je, nebo to už zkoušels? Podle mě pokud se ti ji povede vymazat restartem auta, tak už ji zpětně nikdo nenačte...
07:23:13
10.06.2020
kpt.Budha
Pánové, omlouvám se, pravděpodobně sem tento dotaz vůbec nepatří, ale bohužel jiné autaře moc neznám. Už jsem s tím zde asi i otravoval, ale jsem dost bezradný. Leon Cupra mi při okruhovém ježdění vždycky vyhodí chybu - EPC a motor se může točit jen do 4000 otáček. Zastavím, vypnu motor a po pár minutách zase jakoby nic. Bohužel v autorizáku umí zřejmě jen opravit to, co jim diagnostika řekne, zde prý nic nehlásí, já připojoval také dvě amatérské a žádná chyba vypsána nebyla. Já podezřívám elektrický "samosvor" neb se tak stane vždycky v delší zatáčce, která se celá jede v mírném prokluzu kol. Na sevřené trati, třeba v Mýtě, můžu jezdit celý den, včera v Brně už ani jedno kolo. Přehřátý olej by to být neměl, dle teploměru se to stalo jak při 136°, tak včera při 110°C. Nedokážete, prosím, někdo nasměrovat na někoho, kdo by se zabýval relativně moderními vozy a dokázal by poradit / vyřešit? Já tu neznám v okolí nikoho, kdo by buď dělal s novými auty nebo u nových aut řešil něco nestandardního. Moc díky
13:10:15
27.12.2019
SO545
-> lateralus 27.12.19 11:23:56: a to si kde pocul ??? mal si niekedy leona odstrojeneho ?
to auto je fajn ale podla mojho usudku je hlucne dost...
11:23:56
27.12.2019
lateralus
-> Syny 20.06.19 10:30:14: Leon má prý lépe řešené odhlučnění. Octa a fobie chtějí dodělávat a domontovávat, v ideálním případě - vyhodit a dat jiné. I u trojkové je také vhodné to udělat komplet - www.2din.cz/skoda-montaze /skoda-octavia-iii-odhlucn eni-podbehu--dveri--mezimo toru-a-kapoty
05:42:49
21.06.2019
bouchy
-> Syny: Minimálně v létě bohžel chcípá hned, první křižovatka, tepl. vody lže, teplota oleje se dostane na min. 50 až za pár km, takže o min. teplotě chcípání nelze mluvit. Aspoň ten olej kdyby byl nad pade.
-> Jirik_Tuňák1983: Třeba jen tam nějakej problém, tenhle motor v jeho x evoluci nesleduju, ale vstřiky, sání, karbon (EGR, pokud je) a tak furt dokola.
-> darklord: No, ty TSI - btw doufám, že je s vnucováním downsizingu konec, když už se ká kamkoliv objednat (od Oct přes Sup, Kar, Kod,..) 2,0 140kW až 206 u superba. To snad nikdy nebylo. Kdo si chce koupit litr, klidně, ale podle statistik (který oficiálně moc nejsou), to tak nevypadá. Pak Japonci, Mazda atm. Skyactive. Jinak ani tam moc ne, všude turba, hybridy. Např Mitsubishi se podle mýho nakouknutí zaseklo tak před 10 lety, ale mezitím třeba přišly nový modely, FL, motory. No a pak už P911 GT3 a tahle sorta5
edit ještě k 1.0 - dost olidí si začalo stěžovat, že nejsou schopni se rozjet, pokud mají zaplou klimu a je to třeba proti kopečku, šotolina, vyrazit z vedlejší... buď chcípačky (motor to nedává), nebo hrabačky, což dělá dobře spojce.
upraveno 1x, naposled 21.06.2019 08:39:14
00:45:43
21.06.2019
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 20.06.19 23:05:17: Jj, zrovna porovnání aktuální Mazdy 3 a Leona je asi bez komentáře. Ale to chce bohužel něco přisypat.

Jinak zajímavé ceny má ještě Peugeot 308 s motory Puretech a Renault Megane v různých motorizacích. Kamarád koupil letos skladovku Megane Grandtour na 17" s moc pěknou výbavou a pěknou cenou.
upraveno 4x, naposled 21.06.2019 01:04:58
23:11:05
20.06.2019
michael
-> darklord: 2.0 TSI EA 888 140 - 221kw
23:05:17
20.06.2019
U-Geen
-> darklord: koukni treba na japonce... :)
23:03:46
20.06.2019
darklord
Jeden offtopic, len tak zbezne som to tu precital a natiska sa mi jedna otazka: to uz dneska neexistuje nejake rozumne nove auto s benzinakom o objeme aspon 2 litre? 9 lebo tieto trojvalcove vysavace,...41
22:28:30
20.06.2019
palinator
-> Milan 136:
Omlouvám se, opraveno. Docela mě překvapuje, že ten motor tedy z ničeho nevychází. Kor v dnešní době.
22:03:55
20.06.2019
Milan 136
-> palinator 20.06.19 21:57:49: tak předně EA 211 je benzín.
Jinak na 1.4TDI je všechno jinak.
21:57:49
20.06.2019
palinator
-> suri 20.06.19 18:37:43:
A co je na tom tak jinak oproti zbytku EA288? Myslel jsem, že prostě vzali geometrii starý 1,9, sebrali tomu válec, naházeli na to krávoviny z 1,6 a 2,0 a čus. I když to Delphi na mě nedělá furt dobrej dojem.
upraveno 1x, naposled 20.06.2019 22:27:40
21:02:53
20.06.2019
castrol
-> Syny: tak ten zvuk je inaksi to hej ale nejak nic strasneho
20:26:31
20.06.2019
Tomaso435
-> Syny: věčina řidičů si ho vypíná protože sou zvyklý na starý normální auta a tomuhle nevěřili už když jim firma dala katalog at si vyberou další auto. :-D
19:35:55
20.06.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 20.06.19 19:19:11: Nám vibrují skoro všechny 1.2 Tsi v F3 a Rapidech. Některé starty po dvoudenní odstávce jsou taky zajímavý, to se otřásá chvíli celý auto. Největší nájezd asi 33 000 km, bych se musel podívat do knihy jízd té poslední. Možná je to záměr, auto si tě před odjezdem natřepe, abys cestou nezachrápal a soustředil se na jízdu. 3
19:19:11
20.06.2019
Syny
Tak je to ta 81kW verze. Musim tedy uznat, ze kdyz jsem dal stranou sve (zlo)zvyky z nafty a dneska cestou z prace to trochu vytocil, tak to celkem jede i v tech vyssich rychlostech. Nerikam, ze to je nejakej zazrak, ale chce to proste otacky (na ktery uz nejsem zvyklej) a pak to neco dela, z tech nizsich (treba 2000) se to sbira hur. Co je ale uplnej nezvyk, je to, ze to vubec nebrzdi motorem. To co jsem byl zvyklej dobrzdovat motorem s timhle autem musim dobrzdovat brzdama. Coz je vyhoda i nevyhoda. Zase tam kde se svym autem vyrazuju, tak tady muzu mit kvalt a jedu za 0. Taky mi moc nesedi ta reakce na plyn, to mi prijde takovy nejaky necitlivy, ale jak rikam, takhle to pusobi na me. Verim, ze plno lidi s tim mit problem nebude a kdyz se nebudou bat to bezne tocit i v posledni tretine pole tockomeru, tak asi v pohode. I pres to, ze jsem to dneska docela vytacel, tak spotreba 5,7 a to tam bylo i castecny cukani po meste.


-> castrol 20.06.19 16:25:25: Hele to chveni motoru a auta mi prijde taky divny, to si myslim, ze v poradku uplne neni. Nemam to s cim srovnat, treba to je normal, jen to nekdo nepovazuje za problem a ja jo. Treba tam je neco spatne, tezko rict. Ale ten zvuk toho motoru je fakt des a to mi nerikej, ze nepozorujes. Ja nikdy zvuk motoru fakt neresil, ale todle mi prijde desny.

-> Tomaso435 20.06.19 18:39:21: Tak ono kdyz to ma ten uzasnej start/stop, tak se neni cemu divit. Baterka tam bude predpokladam nejaka mala a kdyz pozapinas vsecko mozny a jeste te to kazdou krizovatku startuje, tak je problem na svete. Jak na to nejsem zvyklej, tak to zapominam vypinat a po studenem startu, kdy ujedu 300m k prvni krizovatce to motor hned vyplo. Myslel jsem, ze to funguje az kdyz je motor v provozni teplote, nebo alespon trochu ohratej, ale ne, chcipa to hned.
upraveno 1x, naposled 20.06.2019 19:25:16
19:13:50
20.06.2019
bouchy
-> TTomas: Podařenej, celkem i úspornej a hlavně doporučovanej motor.-> Tomaso435: Záležitost ynteligentního dobíjení, kiksnout může (resp. kiksne) i jakákoli větší kubatura, navíc tam jsou potřeba trochu jiný proudy. Ale jde to netriviálně vypnout, nebo aspoň poslat do háje.
19:05:18
20.06.2019
TTomas
1.0Tsi mi taky nesedlo, ale 1,4Tsi v Golfu jezdí hezky a od novoty za těch 16tis km mám průměrnou spotřebu pod 6L.
18:39:21
20.06.2019
Tomaso435
1,0 tsi - po roce odešla už dvou služebáků tohoto modelu baterie... dle měření servisu nedostatečně dobíjená. prostě chytrej altík.
a spotřeba ? v jednom člověku normální jízdou se s tim fakt dá jezdit pod hranicí 5L. za předpokladu že jezdíš 30km trasu mimo města na tah. nikde nejezdíš po městě v kolonách a necukáš s tím s puštěnou klimou 2km popojíždky. pokud s tim jedeš ve dvou třech lidech, a nebo pokud něco vezeš v kufru (třeba čtyři pět cementů), pod 7 se s tim nedá dostat. A pokud vyjedu tady z tej naší roviny praha hk svitavy kde je to fakt dobrý na tu 6ku šudlat, tak ta spotřeba de do hajzlu uplně. 6ka je na jízdu z kopce, nebo až na dálnici.. na normálních silnicích ji nejde použít protože otáčky padnou pod hranici kde funguje turbo a auto zastavuje. to stejný se děje když auto spatří kopec.
vlastně oproti tej mojí feldě 40kw to má jedinou výhodu to celý auto - klimu. ale nebejt tehlech veder, ani tu bych nevypíchnul.
a zvuk jak motokára na autodromu no :-D
ale jako vodpich jedna dva tři pořád s podlahou tak jako joo, z tej křižovatky vyletíš asi nejrychleji ze všech.
18:37:43
20.06.2019
suri
-> Milan 136: vidíš dlho sa tváril ok , potom milion prehriatych kusov , na niektorých tretia štvrtá pumpa aj po preplachu KO , potom zdochýnajúce a výmeny zotrvákov za pevné a poloosy za dutú , zopár alternátorov kde motor nemal výkon , zopár vstrekovačov a čerpadiel kde to ráno nešlo , alebo nešlo vôbec , alebo chuťovky čo raz za pol roka vyjdu na dialnicu a v pripajáku skočia do núdzáku na nízky tlak paliva kde sa potom mesiac s tým laboruje
18:29:44
20.06.2019
Milan 136
-> palinator 20.06.19 17:33:55: tenhle motor nechceš
18:09:47
20.06.2019
suri
-> palinator: nebyť poruchovosti toho motora tak by to bolo ok
17:33:55
20.06.2019
palinator
-> suri 20.06.19 11:39:24:
A já jsem asi jedinej na světě komu se líbí projev 1,4 TDI-CR. 3
16:25:25
20.06.2019
castrol
-> Syny 20.06.19 10:08:13: nic co popisujes na tom aute-motore nepozorujem
12:21:34
20.06.2019
suri
-> bouchy: neviem , osobne ma ani jeden ten motor nijako svojim chodom ani prejavom neoslovil , ale vravím , komu smrdí koncern nech si kúpi niečo iné , výber je obrovský , kapitalizmus a voľný trh robí svoje , sto výrobcov vyrába sto sračiek a predháňajú sa kto väčšiu
12:16:41
20.06.2019
bouchy
-> suri 20.06.19 11:52:54: Tím mám rozumět, že 1..5-2.0 by jela špatně, resp. ne tak dobře k poměru výkonu/objemu jako 1.0? Ono na vyšší krouťák a výkon se snadno zvyká..
-> Syny: Sice nejsem Milan136, ale nemá no.... ani jsem nepátral, jestli by to šlo HW dodělat. Holt chtěj se auta nejlíp za 299000.- - dřív byly za stejnou cenu švihadla.
12:07:46
20.06.2019
suri
-> Syny: vidíš , tu lietajú autá z emisií len taký fukot , PDčko legálne prejsť v podstate ani nevie a podobne , tak nebude na výber ... a ľudia plačú lebo Rapid za 15tis v dobrej výbave , 6q a normálnymi brzdami nahradila Scala rádovo o 5tis eur inde
12:01:23
20.06.2019
Syny
-> suri: Ja z toho tragedii nedelam, jen proste me tenhle motor neoslovil vubec. Mozna jsem jen narazil na blbej kus (porad nevim jestli ten chod motoru co jsem psal je normalni projev nebo ne), kazdopadne ale me vyhovje max. kroutak spis v nizsich az strednich otackach nez ve vyssich, tak mozna proto mi to proste jen nesedi.
11:52:54
20.06.2019
suri
-> Syny: môžeš zostať pri čom chceš , všetko raz skončí a iné ako toto nebude , preto by som z toho nerobil tragédiu ...

pozri si aký je vývoj motorov , doporučujem sa previesť aj na iných autách , napríklad aj 1,5TSI alebo 2,0TSI GPF , prípadne aj mimo koncernu a možno to uvidíš potom inak ...
11:50:39
20.06.2019
Syny
-> suri: At si kazdej koupi co chce. Ja tu pouze napsal, jak to pusobi NA ME a nevidim na tom nic spatnyho. Pokud to nekomu vyhovuje, nech sa paci. Ja radsi zustanu u motoru co mam ted.

Mimochodem, pokud te prislo, ze ve 160ti ten motor jeste "pekne zrychloval", tak mame asi jinou predstavu o peknem zrychlovani, protoze todle bych netvrdil ani o tom 103kW 2,0 TDI s 320Nm.
upraveno 2x, naposled 20.06.2019 11:54:41
11:39:53
20.06.2019
suri
-> bouchy: známy má KAROQ 1,0TSI a je veľmi spokojný , osobne by mi to v OIII nevadilo vôbec , má to dvojhmotu už
11:39:24
20.06.2019
suri
-> Syny: nepoznám moc ľudí ako internetových pisálkov ktorý na 1,0TSI nadávajú , jazdil som aj slabšie aj silnejšie a povedať o tom že to nejde je silná káva , možno som mal posledne pokazenú rapidku lebo tá ešte v 160 pekne zrýchľovala a až cestou domov som zistil že nie je 1,2
10:42:02
20.06.2019
bouchy
-> Syny: Už se v těch 1.0 ztrácím, ale neorientuju se. MPI/TSI, každý dle MR jinej kód a výkon. Nějaká porucha je i možná - taková ta tajná a plíživá, takže to jede, ale ne dobře. Jinak spotřeba asi OK, ale při šlapání na krk i přes 6; kde jsou ty doby 1.3MPi se spotřebou +-5.8.
Drzá otázka - tyhle tříválce náhodou nemaj klikovku po 120° jako Wartburg, co? Tím se vysvětluje ten rámus a vibrace, někde psali, že tam nejsou vyvažovací hřídele.
10:37:22
20.06.2019
Syny
A to mi jeste neda si postezovat (ac to nesouvisi s motorem) -> Milan 136: to ty Fabky fakt nemaj dojezdy el. okynek? 9 Respektive jen u ridice? Pripadal jsem si v tom jak o 25let zpatky v Cordobe, kdy musis tlacitko drzet nez okno sjede/vyjede 36
10:31:59
20.06.2019
Syny
-> bouchy: Tak ja zivotnost motoru hodnotit fakt nemuzu, treba to vydrzi dost, spis jsem tu psal subjektivni dojmy z toho. Co s tim jezdim, tak mam prumernou asi 5,5 na 100 a to mam prevazne dalnice, rychlostky a mimo mesto (takze vicemene stejny jako moje 2,0 TDI). Ale rychlosti 110-140 km/h tacho.
upraveno 1x, naposled 20.06.2019 10:33:18
10:30:14
20.06.2019
Syny
-> vhml: Kolika kW verzi mam po pravde vlastne ani nevim, mrknu pak do TP. Ale nejvic me u toho zarazil ten chod motoru (ze to fakt nejde hladce) a ten zvuk, kterej je (jak tady padlo) fakt jak rozvasnenej Wartburg. Nevim tedy jestli to auto nemuze byt (i pres to, ze ma prd najeto) nejak odpraveny, precijen je to nahradni auto servisu, ale pokud to je normalni projev toho motoru (hlavne ten chod), tak to bych fakt nechtel... Na vse ostatni si zvyknes asi. Nicmene 160+ bych od toho necekal ani nahodou. Pri 140 uz ta Fabie plavala (a to jako fakt) a na tu 6ku s tim plynem muzes delat co chces, ale prd... Takze leda podradit a poslat to nekam pres 4000 otacek, coz jsme zase u toho zvuku a odhlucneni... To ale muze (a pravdepodobne i bude) mit Leon i Octa jiny nez prave ta Fabka.
10:27:35
20.06.2019
bouchy
-> Syny: No všichni mě hlasitě přesvědčovali, že litr v OIII je vlastně na dálnici fantastickej, výbornej, že nebude žřát, bude dynamickej a že životnost bude hodně nad (autorem požadovaných) 200tkm. Tak asi ne no... Ale co čekat od 3 válců v litru v autě těžkým nějakejch 1300kg (a to jsem překvapenej, že jen tolik).
-> vhml: 1.5 musí jet velmi dobře a dynamicky; jenže i od dealerů jsem slyšel, že jako reinkarnace 1.4ky se dost nepoved. Sami mají strach z GPF (nevím proč, když ta technologie už má něco za sebou a v TSI nebude tolik sazí/1000km), navíc jsou tam nějaký problémy s motorem (musel bych hledat, snad se skákáním při rozjdezdech) a i dynamika je ve stejném autě oproti 1.4 nižší - vše včetně ucpávky ve výfuku je podřízeno eko. Takže popřemýšlet o ojetince ("škoda" plus) s 1.4; možná i 1.2.
Srovnání: webshare.cz/
Jo, u novějších motorů už je vypínačka válců.
upraveno 1x, naposled 20.06.2019 10:28:22
10:18:13
20.06.2019
Milan 136
Jinak Leona 5F FR má kolega a je spokojený.
10:13:47
20.06.2019
vhml
-> Syny 20.06.19 10:08:13: Jak říkám, nemám zkušenost ale stejnejch 85kW máme v 1.6TDi a zrovna dálnice je nejmenší problém. To se prostě rozjede a jede 160+ furt. Problém je spíše na okresce někoho předjet, to oproti 1.5TSi trvá než se rozhoupe.
10:11:01
20.06.2019
vhml
-> bouchy 20.06.19 10:01:43: skladovevozy.seat.cz/sl-c z/.../list?mgb=430_Le...

Právěže platformě to je oktávka, byť trochu zkrácená. Víceméně je to stejně velký jako Scala. Nejsem moc zastánce kombíků, ve výsledku se do toho oproti sharanu vejde úplný hovno a celej rok se tahá prázdnej kufr a pro všechno se musím ohýbat až dozadu. A dovolená se nechá řešit nějakou rakví na střechu.

1.5TSi mám ve služebáku. Jako jede to tuze hezky, ale to tankování je smutnější. Byť s tím jezdím jak se na služební auto sluší a patří. Takže to žere 7+. Nevím kolik to žere normální volnou jízdou. Možná to oproti litru bude podobný ale s výkonovým potenciálem.

-> Milan 136 20.06.19 09:55:12: já jsem na to právě taky žádný servisní stížnosti nenašel.
10:08:13
20.06.2019
Syny
-> vhml: Po nastartovani a obcas i na volnobehu (at teply nebo studeny) je cejtit, jak motor nejde hladce. Lehce vibruje cely auto. Ne ze by sel nepravidelne, to ne, ale proste cely se to tak podivne trese. Po zapnuti klimatizace se zvuk motoru zmenil tou zatezi od kompresoru a zdalo se mi, ze ma co delat, aby to na volnobehu vubec utahnul + se vibrace trochu zvetsily. Zvuk toho motoru je silenej a (ne)odhlucneni ty Fabie tomu tedy asi moc nepridava. A na jizdni projev jsem si taky musel zvykat a jeste si na to vlastne nezvyknul, ale to je mozna subjektivni pocit po presedlani z dvoulitrovyho TDIcka. Kdyz na to slapnes, tak to na nizsi rychlosti docela i jede, ale az ve vyssich otackach (opet asi zvyklost najinaci jizdni projev z TDIcka, takze brat s rezervou), ale na dalnici to tedy moc motor neni. Jestli s tim nekdo lita v jeste tezsi Octavii po dalnicich, tak je slusnej masochista... Na dalnici jsem zustal vpravo za kamionem a pak ho chtel predjet nez me dojede vlacek osobaku vlevo, pedal oprel o podlahu a nez se to rozhejbalo, tak jsem byl vedouci kolony. Od nejakych 120 dynamiku necekej. Kdyby to auto melo najeto 200 tisic, tak si reknu, ze ten motor ma uz proste dost, ale vzhledem k tomu, ze ma najeto 9 tisic, tak tedy nevim nevim...
10:06:18
20.06.2019
palinator
-> Milan 136:
Viděl jsem díru ve svodech jak kráva. 3
10:01:43
20.06.2019
bouchy
-> vhml: Podle varianty výkonu - akcelerace asi nic moc (teda pokud ji člověk potřebuje 2x za cestu, protože všude kolony). Když se tomu dá napít, jede. Ale ne za štyry. Na vlastní ucho potvrzený trrrrrrrrn.... zvuk jak z Wartburga při vyšších RPM, to taky všude píšou. Tobě s motorismem v každém záhybu 3 bych spíš radil nějaký ten větší motor. Btw, pokud jsem hledal na stránkách seatu, tak leony v litru svítily dva a ne za 300, ale cca 400-500. Nějak neumím leon (platformově, konc.) zaradit. To je Rapid Spaceback, Když bych přijal přidpoklad, že Rapid=Toledo. Krom toho wiki je hodně zastaralá, i EN.
09:55:12
20.06.2019
Milan 136
-> vhml 20.06.19 09:39:48: Ty litry už nějaký pátek jezdí a problémy žádné. Sem tam nějaká škrtící klapka, ale to je závada pružiny v klapce, to moc se spolehlivostí motoru nemá společného.
09:54:57
20.06.2019
vhml
-> Syny 20.06.19 09:49:27: já jsem si tím právě ještě nejel. Kolega to má v Oktávce, lítá s tím po celý Evropě a chválí si to.
A co to dělá nebo nedělá?
Extreme Tyres