skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
-> minno: 4G0615359 A je ticho
-> minno 27.01.20 15:19:53: Tak nakoniec sa zdá, že rachot od PP kolesa mala na svedomí len blbá brzda
Vôľa strmeňa v jeho spodnom zaisťovacom čapíku a k tomu trochu vôľa v platničkách a celé to od toho dosť hrkotalo. Zatlačil som trochu piestik, aby sa po zošliapnutí brzdy platničky trochu inak vymedzili a zatiaľ je ticho.

-> Jirik_Tuňák1983: asi tak.
-> dragon_cb_cz 28.01.20 09:39:13: Nejsou. Ale otázkou je, kde je má koupit. Páč v autorizovaném servisu je to raketa.
-> minno: Origo? Fiat origo díly myslím nejsou nijak strašně drahé.
Ak by som potreboval vymeniť spodné ramená (spodný guľoý čap je súčasťou ramena), prípadne čapy riadenia, akú značku kúpiť, aby ma to prežilo? :) Radšej si priplatím, ako to meniť čo rok.
Origo drží už cca 100 tkm.
Tiež Lemforder? Čo som pozeral, tak vo všetkom to vychádza tak najdrahšie.
Origo drží už cca 100 tkm.
Tiež Lemforder? Čo som pozeral, tak vo všetkom to vychádza tak najdrahšie.
-> minno: nj SKF
-> minno 13.01.20 12:20:06:
Tak som vymenil to PP horné uloženie na Punte, dal som tam Lemförder. Staré SKF ložisko s 18 tis. km je značne KO = rozhégané do všetkých strán.
Ale drngoce to z pravej strany aj tak stále
Takže asi spodné rameno s čapom / čap riadenia. musím to pozrieť.
Tak som vymenil to PP horné uloženie na Punte, dal som tam Lemförder. Staré SKF ložisko s 18 tis. km je značne KO = rozhégané do všetkých strán.
Ale drngoce to z pravej strany aj tak stále

-> palinator: keď ste s tým začali ... tyčky stabíku nové a búcha to viac ako to búchalo a v servise sa vyjadrili že nevedia čo s tým ....
-> Borderer 16.01.20 08:44:37: Člověče, měl bych pár protipříkladů 

-> Jarda:
Povoluje, protože to očividně někdo neutáh. Asi jako když jsem přivez OIII TSI po výměně spojky a na třech místech jsem musel docvakávat vedení stlačenýho vzduchu, protože to pískalo jako kdyby to mělo rozedmu.
Povoluje, protože to očividně někdo neutáh. Asi jako když jsem přivez OIII TSI po výměně spojky a na třech místech jsem musel docvakávat vedení stlačenýho vzduchu, protože to pískalo jako kdyby to mělo rozedmu.
-> palinator 16.01.20 08:08:06: jezis, nepis tady, ze se neco povoluje na ovci, ja za to tady uz dostal kartac
jinak na naftovej drzi porad ty, se kteryma se to auto koupilo
-> minno 16.01.20 07:56:15: ja ne na povrchu, ale total praskle
a boucha... povrchovy vzhledovy detaily fakt nehodlam resit :)

-> minno 16.01.20 07:56:15: ja ne na povrchu, ale total praskle

-> palinator: Ten kdo se o auta zajímá a tvrdí, že se o něj starat bude jen v nejnutnějším, tak vždycky vědomě či nevědomě lže. 

-> palinator: vieš že toto ja nerátam , by som sa zbláznil , už takto je toho dosť ...
-> suri:
Jj, taky mě to loni vyšlo asi na 30 Kč/km.
Jj, taky mě to loni vyšlo asi na 30 Kč/km.

-> palinator: ty do toho tiež pcháš peňazí
-> suri:
Jak řikám, tohle mi udělali na dílně protože to dělali po koupi s rozvodama a tak. Nevim co tam dali. Zanedlouho budu dělat spojku, protože Alenka.
Jak řikám, tohle mi udělali na dílně protože to dělali po koupi s rozvodama a tak. Nevim co tam dali. Zanedlouho budu dělat spojku, protože Alenka.

-> palinator: buď rád , tam na OI je výhoda že ak máš peniaze tak ešte všetko zoženieš v normálnej kvalite
-> suri:
Já vim kokot, já s tim nic víc nedělal, jen jsem to utáh a šel od toho, nic netluče.
Já vim kokot, já s tim nic víc nedělal, jen jsem to utáh a šel od toho, nic netluče.

-> palinator: bodnúť ju tam ... silenbloky si dal originál správneho priemeru a máš aj správne strmene ? tie v strede vybraté ? stabilizátor ok ? tie plastové blbosti čo vymedzujú chod do strán máš ?
-> suri 15.01.20 22:44:07:
Já mám skoro 2 roky vyměněný gumy stabilizátoru na OI a teď jsem to musel řešit znova. Buchotalo to tak nějak náhodně, ale dost hnusně. Byl skoro úplně povolenej ten třmínek, co tu gumu drží. Mimochodem, jakej je postup na to, to rozdělat a zase složit? Měl jsem ojebanej závit, tak jsem to chtěl trochu přeříznout, samozřejmě mi spadla matka do nápravnice
S druhou jsem to už zkoušet nechtěl, tak jsem musel oboustrankou přilepit matku na špičku klíče a opatrně chytat závit. Kokotina, ani normální stranovej klíč se tam nevejde, aby matka dosáhla na díru.
Já mám skoro 2 roky vyměněný gumy stabilizátoru na OI a teď jsem to musel řešit znova. Buchotalo to tak nějak náhodně, ale dost hnusně. Byl skoro úplně povolenej ten třmínek, co tu gumu drží. Mimochodem, jakej je postup na to, to rozdělat a zase složit? Měl jsem ojebanej závit, tak jsem to chtěl trochu přeříznout, samozřejmě mi spadla matka do nápravnice

-> Jarda: mne by sa zišiel možno nový stabík , tento je dáky divoký a zodratý -> minno: toto moje praská , ale ja tu mám len v obci tri retardéry a cestou do roboty ešte dva , takže si môžeš tam aj rúrky zavariť a vytrepeš ich ... skôr bude na čase kúpiť nejaký novší vehikel , lebo toto sa rozpadá a nie je z čoho robiť
-> suri: KO v zmysle, že to búcha, robí neplechu, alebo KO že len gumky trochu na povrchu popraskané?
-> suri 16.01.20 07:29:34: ja ty silenty bral z AMD, nevydrzi to nic :( ale mozna jsem nekde videl, ze nekdo dela polyuretany...
-> Jarda: jj mám ABS
-> suri 15.01.20 22:44:07: to stejne :( ale ja u 1.6, ty mas u 1.3?

-> minno: rok ... ja som menil v marci na Felicii uloženie stabilizátora a už je KO
-> suri: keď vymením, poviem
Ok to bude, len zas ako dlho...

Ok to bude, len zas ako dlho...
-> minno: nevyzerá že by tomu niečo bolo , po výmene OK?
-> minno 15.01.20 20:24:44: To je tintítko.
Karkule tam má větší krávu, aj Cromaňonec. Masakr je to na Volvo, to je soustava. Ale tam má pružina průměr kanálové skruže, takže asi proto. 


-> minno: nj, ty hujdy nase, ted jsem todle kupoval na feldu, polskej maxgear za 40,-kc :) (ta znacka mi zatim na vsem drzi) a na octu asi budu muset taky... stejne mi zas na STK rekne, ze je vse OK, uz me s tim serou, na sluzebni O2 boucha vsude vsechno a na STK napsali jen povrchova koroze budky, jinak bez zavad

Pod tým plastovým / plechovým obalom to chodí medzi dvoma kovovými platňami.
A deštrukčne otvorené staré ložisko neznámej značky (vľavo jedno celé ložisko, vpravo druhé rozobraté).
Ložisko tam je Rollax Germany. Počujem prvýkrát o takej značke, ale našiel som v jednom fóre, že sa také dávalo origo z výroby? Ktovie. Snáď to bude OK. Má celoplastový obal, čo vo mne trochu vzbudilo obavy (SKF malo zvonku plech), ale po rozobratí jedného starého ložiska som zistil, že ten obal nemá žiadnu funkciu, takže asi OK.
Tak mi dnes prišlo to Lemförder horné uloženie na Punto. Krabica v divnom stave, strhnutá nálepka. Na krabici Made in Turkey

-> Skili 12.01.20 12:43:40: Tady taky, rok 2004, takže ještě starší. Tato má 300 000 km a jezdila pizzu a pak co bylo potřeba.
Bezva vozítko. Video je ze 6.1.2020.

-> Jirik_Tuňák1983 13.01.20 14:51:59: ono fabriky si nechávaji dělat skoro vše
pak to svezou na jedno místo a tam smontujou auto 


-> Jirik_Tuňák1983: na Octaviách dosť zadky , tam to hnije dole ... paradoxne moje držali 380tis km ale menil som ramená a spodky boli na jednej riadne načaté , tak som tam dal KYB a neriešil
Kyb a Lejsofors má jeden katalog viacmenej
Kyb a Lejsofors má jeden katalog viacmenej
-> suri 13.01.20 14:18:18: Na Oktávkách se to mění taky furt. Ze známých už všichni
Nelepí to v jedné fabrice?
Jako víš co, byl to Sachs, ten moc italsky nezní.

Jako víš co, byl to Sachs, ten moc italsky nezní.
-> Jirik_Tuňák1983: prasknutú L pružinu som riešil pred 2 rokmi. Záverný spodný závit. A pri výmene sa zistilo, že už bola načatá aj P pružina. Nové sa dali Sachs. Uvidíme, dokedy to vydrží.
-> Jirik_Tuňák1983: to je normálne , na tie predky Fiaty trpia poriadne , som menil pár krát a aj uloženie bolo ok , aj pružina pekná aj praskla
-> minno: Karolíně teď praskl závěrný závit na levé pružině. Pružina by se dala olizovat, jak je čistá, ještě je na ní štítek. Samozřejmě Sachs, že. V místě lomu je bublinka dovnitř (jako kaz), okolo oloupaná barva a v místě lomu trochu rzi v průřezu. Koupil jsem pro jistotu vše, i kdybych to nepotřeboval.
Tyčky, uložení Lemforder, pružiny nepoučitelně Sachs. Takže se to asi fakt dělá. Přebalko to snad nebude.
Tyčky, uložení Lemforder, pružiny nepoučitelně Sachs. Takže se to asi fakt dělá. Přebalko to snad nebude.
-> minno: môže byť , podobne to je pri niektorých spojkách luk a Sachs ...
-> suri: len či to zas nebude len nejaký prebal inej lacnej značky :)
-> minno: ja som pozeral v elite , netvrdil som že neexistuje
-> suri: www.autodielygafa.sk/tecd
oc/.../473471 mne to ponúklo LEMFÖRDER