skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
Snad raději ani nechci vědět cenovku, ale krása nesmírná: www.motor1.com/news/.../a
lfa-romeo-giulia-gta-gtam
-> Jumbo: však THULE je OK -> minno: čína restaurace
-> suri: huš potvoro![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: Pokud vidím, tak je to druhé nejdražší Thule na trhu, mám ho doma na koloběžku a super...
-> minno: také drahé priečniky a taká šuvera nosič bicykla :D
-> dragon_cb_cz: šírka 8 cm
-> minno 03.03.20 12:30:32: Vypadají celkem luxusně, ta šířka je tak trojnásobná co to Menabo ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri: Hmm, tak to nechápu, podobné peníze jsem dal za ty Menabo. Lidi jsou občas fakt divný.
-> minno: ja som myslel nové autá no , faganov neriešim , tí nikdy peniaze nemali -> dragon_cb_cz: ja mám na inzeráte nové origo priečniky na OII combi aj na kadečo iné kedže sú nastaviteľné , za 80eur a nikto to nechce pol roka :D
-> suri 28.02.20 10:42:54: Já kdybych to měl nastavené stejně, tzn vědět, že to auto budu mít dlouho, tak k tomu přistoupím stejně. Ale to u mě asi nehrozí ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: Tak ono zas častokrát Audi majú 20 roční fagani kúpené za posledné drobné a tankovať chodia za 10 €, prípadne si na to auto vezmú pôžičku a potom šetria tam kde netreba (celoročne zimné gumy a pod.).
Iní zas dávajú za nový mobil 300-400 € každý rok, ja zas toto no.
Iní zas dávajú za nový mobil 300-400 € každý rok, ja zas toto no.
-> dragon_cb_cz: ono hlavne 250eur nie sú ochotný dať za nosiče na AUDI , takže Milana obdivujem ... robiť týždeň na jedny nosiče na Punto nie je bohviečo :D
-> minno 28.02.20 09:36:15: Taky si to občas říkám. Ale ono člověk zapomene fakt rychle. Při příští výplatě nejpozději. Což je požehnání i prokletí ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Objednané. Zaplačem pri platbe, ale...rýchlo zabudnúť a ide sa ďalej![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 27.02.20 14:35:06: Jj přesně. Tyč OK, držák tak-tak a zámek mě rozesmál. Asi usoudili, že je to tak levné, že se nic lepšího nevyplatí. Na druhou stranu, ty Thule jsou asi taky spíš pro dobrý pocit než cokoliv jiného...
-> gim 27.02.20 14:00:56: Vzhľadom k tomu, že ja auto mením tak raz za 20 rokov, tak toto je pre mňa dosť nepodstatné.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kupoval jsem letos Menabo, tyč bez výhrad, ale ty držáky jsou teda hodně fórový a zámek proti ukrademí, kterej je jen plastová krytka, je vyloženě k smíchu
-> minno: Thule je super - dělají se obě verze jak uzavřené z boku, tak uchycené zespod s přesahem nosníku. Osobně jsem zastánce koupit ty s přesahem, protože je případně po koupi nových úchytů využiješ i na dalším autě. Zatímco ty uzavřené jsou limitované na auto s podobnou šířkou střechy. Vzhledem k pořizovací ceně, raději utratím 3,5 za nové držáky než 7 za celou sadu.
-> minno: plechové nemajú úchyt na T drážku čo je v dnešnej dobe blbosť , a neušetríš na tom nič dokopy , resp. príslušenstvo ako nosiče bike alebo lyží sa bez T drážky montujú debilne
Loni jsem měl defacto troje příčníky.. Thule na Subaru - super, bez výhrad. Pak jsem na SX4ku koupil HAKR a to byl provar. Jednak provedenim vseho, druha to nesnesitelne piskalo za jizdy - takze sly pryc. Koupil jsem Menabo Dozer a spokojenost, byt oproti Thule je ta tretinova cena proste znat. Vsechny byly klasické hliníkové tyče s drážkou, kterou používám (objímky vyházeny :-)
-> dragon_cb_cz: Super. Trochu som to popozeral, aj možné príslušenstvo a s T-drážkou to bude lahoda, takže určite zoberiem ten nízkoprofilák.
-> minno 26.02.20 16:42:34: To záleží od volby příslušenství, které na to budeš montovat. Při montáži na T-drážku by ti ta nízká výška neměla vadit, spíš naopak.
Tyče bych bral hliníkové. Jednak ocelové většinou bývají jen hranaté, zatímco hliníkové mají aerodynamičtější tvar. Z toho plyne nižší spotřeba a nižší hluk. Při montáži je manipulace s hliníkovou taky daleko příjemnější. A v neposlední řadě - jakmile se na té ocelové poruší ten ochraný plastový povlak, tak začne korodovat. A speciálně při montáži na objímku se poruší téměř tutově.
Tyče bych bral hliníkové. Jednak ocelové většinou bývají jen hranaté, zatímco hliníkové mají aerodynamičtější tvar. Z toho plyne nižší spotřeba a nižší hluk. Při montáži je manipulace s hliníkovou taky daleko příjemnější. A v neposlední řadě - jakmile se na té ocelové poruší ten ochraný plastový povlak, tak začne korodovat. A speciálně při montáži na objímku se poruší téměř tutově.
-> dragon_cb_cz: OK.
Otázka skôr je, či brať ten pekný nízkoprofilák, alebo ten škaredý vysoký :)
Prípadne či brať oceľové tyče, alebo hliníkové.
Otázka skôr je, či brať ten pekný nízkoprofilák, alebo ten škaredý vysoký :)
Prípadne či brať oceľové tyče, alebo hliníkové.
-> minno 26.02.20 16:28:34: Neříkám, že je to Menabo vyloženě špatné - já to nechtěl používat moc intenzivně a sehnal jsem nerozbalený za 900 Kč. V balení chyběla jedna plastová koncovka, tu jsem koupil za 25 Kč samostatně. Ale v porovnání třeba s Thule co jsem měl na Hondu tak to prostě bylo vidět, že se šetřilo. V tomhle souhlas s -> suri 26.02.20 16:29:56: , je to dost sázka na jistotu.
-> minno: potom je Thule jasná voľba
-> suri: No tak niektorí ľudia nechcú dať ani 20 eur za nové brzdové platničky, keď už ich treba vymeniť... Takže to ja neriešim a radšej si priplatím za niečo, s čím budem potom spokojný a v týchto veciach som asi prehnane náročný :)
-> minno 26.02.20 16:18:32: Levné nosiče občas mají prý ty tyče dost sračkové a při uchycení za T-šroub do drážky se "vyžvejkávaj".
Ale nevím, jestli to není jen urban legend - měl jsem Menabo Brio, což je fakt celkem levný, a odvezl jsem na něm (v Thule nosiči kol) i mámy elektrokolo, který už bylo váhově vlastně za limitem toho nosiče kola. Na příčníku žádná stopa...
Že to přečuhuje bych neřešil, pokud to neplánuješ na střeše nechávat dlouhodobě. Spíš si někde vyzkoušej montážní mechanismus atd - u těch levnějších to je občas dost "fórový". To Menabo nevyjímaje... Thule je v tomhle relativní jistota.
Ale nevím, jestli to není jen urban legend - měl jsem Menabo Brio, což je fakt celkem levný, a odvezl jsem na něm (v Thule nosiči kol) i mámy elektrokolo, který už bylo váhově vlastně za limitem toho nosiče kola. Na příčníku žádná stopa...
Že to přečuhuje bych neřešil, pokud to neplánuješ na střeše nechávat dlouhodobě. Spíš si někde vyzkoušej montážní mechanismus atd - u těch levnějších to je občas dost "fórový". To Menabo nevyjímaje... Thule je v tomhle relativní jistota.
-> minno: záleží čo ideš voziť , nevýhoda nízkeho môže byť to že je proste nízky a niektoré tie klieštiny čo držia box nevedia obísť tak aby sa nedotkli strechy ... ale 260eur nechcú ľudia dať ani do nového auta takže by som šiel do prvej varianty ktorá ničomu vadiť nebude ... dobré nosiče sú ATERA ale na puňťo to nevidím u môjho dodávateľa
Neviem sa rozhodnúť, aký strešný nosič kúpiť na Punto (a k nemu nosič na bicykel - ten teraz neriešim).
Uchytenie bude cez vstavané fixpoint-y v karosérii.
Možnosti sú:
1. obyčajná univerzálna "sračka", nepáči sa mi, že priečniky vytŕčajú až za pätky a sú "meter" nad strechou :)
Napr.:
www.autonosice.sk/stresny -nosic/.../green-valley-15 6607-156500-204_7842
Prípadne ešte lacnejší s oceľovými tyčami.
Výhoda je cena.
2. Páči sa mi nízkoprofilový nosič s uzavretými pätkami, tyče nevytŕčajú a vyzerá to omnoho lepšie.
Ale stojí megadosť.
www.autorelax.sk/thule-st resny-nosic-th3110-9594-wi ngbar-edge
Nejaké odporúčania, skúsenosti? Nebude ma ten nízkoprofilový limitovať? Tá nižšia medzera medzi strechou a tyčami...
Uchytenie bude cez vstavané fixpoint-y v karosérii.
Možnosti sú:
1. obyčajná univerzálna "sračka", nepáči sa mi, že priečniky vytŕčajú až za pätky a sú "meter" nad strechou :)
Napr.:
www.autonosice.sk/stresny -nosic/.../green-valley-15 6607-156500-204_7842
Prípadne ešte lacnejší s oceľovými tyčami.
Výhoda je cena.
2. Páči sa mi nízkoprofilový nosič s uzavretými pätkami, tyče nevytŕčajú a vyzerá to omnoho lepšie.
Ale stojí megadosť.
www.autorelax.sk/thule-st resny-nosic-th3110-9594-wi ngbar-edge
Nejaké odporúčania, skúsenosti? Nebude ma ten nízkoprofilový limitovať? Tá nižšia medzera medzi strechou a tyčami...
-> minno: to nie je náplasť ale obojstranná páska a funguje to na 100% , prilepí platničku o držiak a je to ticho ... máme to v koncerne na tých sprostých TRW brzdách /hold sa nepoučili pri Felicii/ a toto funguje ... vyskúšaj
-> suri: To si nemyslím. Platničky majú na sebe náplasť na zadnej strane už z výroby. A ono to aj tak hrkoce o kotúč, keď je tam trochu vôľa. Aj na škodovke mi to občas zahrká a tiež mám platničky s náplasťou.
To ale nie je hlavný problém.
Na fiatke to hrkotalo na tomto čape, trochu voľnejšie platničky len umocňovali hrkot strmeňa v tom čape. Pozriem sa, či sa nevyrába abnormálny rozmer toho čapu.
To ale nie je hlavný problém.
Na fiatke to hrkotalo na tomto čape, trochu voľnejšie platničky len umocňovali hrkot strmeňa v tom čape. Pozriem sa, či sa nevyrába abnormálny rozmer toho čapu.
-> minno: 4G0615359 A je ticho
-> minno 27.01.20 15:19:53: Tak nakoniec sa zdá, že rachot od PP kolesa mala na svedomí len blbá brzda
Vôľa strmeňa v jeho spodnom zaisťovacom čapíku a k tomu trochu vôľa v platničkách a celé to od toho dosť hrkotalo. Zatlačil som trochu piestik, aby sa po zošliapnutí brzdy platničky trochu inak vymedzili a zatiaľ je ticho.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: asi tak.
-> dragon_cb_cz 28.01.20 09:39:13: Nejsou. Ale otázkou je, kde je má koupit. Páč v autorizovaném servisu je to raketa.
-> minno: Origo? Fiat origo díly myslím nejsou nijak strašně drahé.
Ak by som potreboval vymeniť spodné ramená (spodný guľoý čap je súčasťou ramena), prípadne čapy riadenia, akú značku kúpiť, aby ma to prežilo? :) Radšej si priplatím, ako to meniť čo rok.
Origo drží už cca 100 tkm.
Tiež Lemforder? Čo som pozeral, tak vo všetkom to vychádza tak najdrahšie.
Origo drží už cca 100 tkm.
Tiež Lemforder? Čo som pozeral, tak vo všetkom to vychádza tak najdrahšie.
-> minno: nj SKF
-> minno 13.01.20 12:20:06:
Tak som vymenil to PP horné uloženie na Punte, dal som tam Lemförder. Staré SKF ložisko s 18 tis. km je značne KO = rozhégané do všetkých strán.
Ale drngoce to z pravej strany aj tak stále
Takže asi spodné rameno s čapom / čap riadenia. musím to pozrieť.
Tak som vymenil to PP horné uloženie na Punte, dal som tam Lemförder. Staré SKF ložisko s 18 tis. km je značne KO = rozhégané do všetkých strán.
Ale drngoce to z pravej strany aj tak stále
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> palinator: keď ste s tým začali ... tyčky stabíku nové a búcha to viac ako to búchalo a v servise sa vyjadrili že nevedia čo s tým ....
-> Borderer 16.01.20 08:44:37: Člověče, měl bych pár protipříkladů ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda:
Povoluje, protože to očividně někdo neutáh. Asi jako když jsem přivez OIII TSI po výměně spojky a na třech místech jsem musel docvakávat vedení stlačenýho vzduchu, protože to pískalo jako kdyby to mělo rozedmu.
Povoluje, protože to očividně někdo neutáh. Asi jako když jsem přivez OIII TSI po výměně spojky a na třech místech jsem musel docvakávat vedení stlačenýho vzduchu, protože to pískalo jako kdyby to mělo rozedmu.
-> palinator 16.01.20 08:08:06: jezis, nepis tady, ze se neco povoluje na ovci, ja za to tady uz dostal kartac
jinak na naftovej drzi porad ty, se kteryma se to auto koupilo
-> minno 16.01.20 07:56:15: ja ne na povrchu, ale total praskle
a boucha... povrchovy vzhledovy detaily fakt nehodlam resit :)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno 16.01.20 07:56:15: ja ne na povrchu, ale total praskle
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> palinator: Ten kdo se o auta zajímá a tvrdí, že se o něj starat bude jen v nejnutnějším, tak vždycky vědomě či nevědomě lže. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: vieš že toto ja nerátam , by som sa zbláznil , už takto je toho dosť ...