Kuriózní, jakou krávovinou se mohou lidi zabývat. Doporučuji zabít čas něčím plodnějším.
www.google.cz/search?q=or
igami&...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
11:38:10
08.04.2017
08.04.2017
Jirik_Tuňák1983
10:24:44
08.04.2017
08.04.2017
Tomaso435
-> Pavel P.. 05.04.17 23:29:18: to máte tu 1.3 v naftě?
10:18:06
08.04.2017
08.04.2017
Danster
-> Jarda: A přitom dost teréňáků tu panhardsku má
22:31:09
07.04.2017
07.04.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Danster 07.04.17 21:35:56: centralni cep maji nektere land rovery, me se nelibi, jak ta panhardzka tu napravu ruzne posunuje do boku tim kyvem po kruznici a jeji vytrzeni i u zdraveho auta taky neni nic uplne vzacneho... :/
21:35:56
07.04.2017
07.04.2017
Danster
-> Jarda: Co si pamatuju tak ten motor byl točivější, živější než jedno vačka. Jo ty lisťáky mě taky překvapili, když jsem ho viděl poprvé na vlastní oči. Ale zase konkurence v podobě Oplu, Fordu měla taky vzadu lisťáky. Co se týče osobáků s tuhou zadní nápravou tak mě nenapadá žádnej co by měl centrální čep. Je vůbec nějakej takovej ?
21:21:45
07.04.2017
07.04.2017
castrol
-> Jarda: to ja som si bol 100% lebo som nedavno menil cerpadlo -> TT_daniel: kamos ma bravo ,pojdemna to kuknut ale myslim si ze problem nebude mam male ruce
20:45:00
07.04.2017
07.04.2017
TT_daniel
-> castrol: -> Jarda: ale s feldy to vies normalne vytiahnut..dakedy ked zbadate pred tescom bravo tak to skuste..potom pokecame
20:34:18
07.04.2017
07.04.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Danster 07.04.17 15:45:45: tak s kroutakem bych si nepomohl... ikdyz dostat tu hlavu na lada motor by bylo zajimave, ale asi nerealne... jaky mely vyznam ty dve vacky?, jedna byla pro saci a druha pro vyfukove ventily a byly spojeny remenem, nejake nataceni vuci sobe jsem z toho teda nepochopil, dostalo me, ze mel listova pera, kdyz 124 mela vinute pruziny, ale vzpominam, ze soused taky u 125p porad neco resil s listakama, me teda panhardzka prijde dost nestastna, lepsi by byl centralni cep :)
-> castrol 07.04.17 19:32:20: to jsem mu taky chtel napsat, ale nebyl jsem si 100% jistej...
-> castrol 07.04.17 19:32:20: to jsem mu taky chtel napsat, ale nebyl jsem si 100% jistej...
19:32:20
07.04.2017
07.04.2017
castrol
-> TT_daniel: aj fela to tak ma
17:08:12
07.04.2017
07.04.2017
Jarda/felda
-> TT_daniel 07.04.17 14:56:58: i VW má excentrickou díru
15:45:45
07.04.2017
07.04.2017
Danster
-> Jarda - zrušená registrace 07.04.17 13:01:07: Ona ta 1,6 byla 2xOHC a krouťák měla 133Nm při 4000ot. veteran.auto.cz/clanek/..
./fiat-125-turinska-klasik
a
14:56:58
07.04.2017
07.04.2017
TT_daniel
-> darklord 07.04.17 14:39:58: tak viem z prace ze 90% aut ma rovno nad tym a je to urcite lepsie jak toto
14:39:58
07.04.2017
07.04.2017
darklord
-> TT_daniel: presne tak isto to mam aj na bavoraku, to je naschval aby ta diera v karoserii nemusela byt dvojnasobna, tak je excentricka - aby sa to dalo chytit rukou. Predstav si aky by bol pristup keby si tu dieru v tej velkosti dal presne podla tej objimky.
14:21:49
07.04.2017
07.04.2017
TT_daniel
-> darklord: ze inzinieri vyratali ten montazny otvor k cerpadlu kusok excentricky
13:43:31
07.04.2017
07.04.2017
darklord
-> TT_daniel: co konkretne tam ma byt vidiet? tri trubky su OK, dve kabelaze tiez...
13:01:07
07.04.2017
07.04.2017
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 06.04.17 14:15:20: takze to neni dobra cesta?
a proc konecna? to neumel sundat hlavu?
-> Danster 06.04.17 10:29:34: a jakej mel v tom specialu ten motor kroutak nevis? a 1.6 100k to jde, kdyz rusove maji 1.7 a cca 82k
a proc konecna? to neumel sundat hlavu?
-> Danster 06.04.17 10:29:34: a jakej mel v tom specialu ten motor kroutak nevis? a 1.6 100k to jde, kdyz rusove maji 1.7 a cca 82k
14:15:20
06.04.2017
06.04.2017
palinator
-> Jarda - zrušená registrace 06.04.17 06:48:52:
Prej věčně zatuhávaly brzdy a byl tam nějakej vykurvenej systém ruční brzdy, kterej věčně nefungoval, takže ruce rozmrdaný od brzdovky měl docela pravidelně. Ale jinak to auto dodnes chválí.
A strejc to měl taky, ale spad mu ventil do válce a byla konečná.
Prej věčně zatuhávaly brzdy a byl tam nějakej vykurvenej systém ruční brzdy, kterej věčně nefungoval, takže ruce rozmrdaný od brzdovky měl docela pravidelně. Ale jinak to auto dodnes chválí.
A strejc to měl taky, ale spad mu ventil do válce a byla konečná.
13:58:24
06.04.2017
06.04.2017
TT_daniel
10:29:34
06.04.2017
06.04.2017
Danster
-> minno 05.04.17 09:13:48: Tak to popravdě taky nevim proč
-> Jarda - zrušená registrace 05.04.17 18:47:19: Ono i Fiat 124 z kterýho vychází Lada měl kotouče. V tomhle srovnání jsou i vidět ve fotogalerii totalcarmagazine.com/clas sicandbeloved/.../fiat_124 _vs_lada_shiguli_1200
A co se týče Fiatu 125 tak ten se u nás vyskytoval, prodával se přes Tuzex. A dal se koupit i v provedení 125 special, který měl 1,6 100k, pětikvalt, otáčkoměr, kotouče na všech kolech (ale to měli všechny 125). Do dneška mě štve že jsem tu 125 special mohl před 10lety mít za 15000 v docela slušným stavu.
-> Jarda - zrušená registrace 05.04.17 18:47:19: Ono i Fiat 124 z kterýho vychází Lada měl kotouče. V tomhle srovnání jsou i vidět ve fotogalerii totalcarmagazine.com/clas sicandbeloved/.../fiat_124 _vs_lada_shiguli_1200
A co se týče Fiatu 125 tak ten se u nás vyskytoval, prodával se přes Tuzex. A dal se koupit i v provedení 125 special, který měl 1,6 100k, pětikvalt, otáčkoměr, kotouče na všech kolech (ale to měli všechny 125). Do dneška mě štve že jsem tu 125 special mohl před 10lety mít za 15000 v docela slušným stavu.
09:05:02
06.04.2017
06.04.2017
Pavel P..
-> minno: no co asi? když je užitkový tak očekávám trochu větší výdrž a výkon, když má vozit náklad...
08:38:14
06.04.2017
06.04.2017
minno
-> TT_daniel 05.04.17 19:45:22: asi tak, konkurencia nepustí... a tak sú tie autá veľmi podobnej kvality a je jedno aká značka...
-> Pavel P..: Tak Doblo je úžitkové auto, čo od toho čakať
-> Pavel P..: Tak Doblo je úžitkové auto, čo od toho čakať
04:41:46
06.04.2017
06.04.2017
rsvancara
No já nedávno viděl, jak někdo táhl odstrojený zadní vrata od Multiply k lakýrníkovi na lak.... takovej krásnej důvod to auto hodit ze skály a on to opravuje... no chápete to? :-D
23:29:18
05.04.2017
05.04.2017
Pavel P..
Máme firemní Fiat Doblo 2008, nejen že to je všechno takový chatrný a laciný, navíc to nejede ani prázdný, sedačka a pedály jsou v tak debilní poloze že cesta přes město s častým šlapáním na pedály je utrpení pro nohy a taky to pěkně hnije....
19:50:39
05.04.2017
05.04.2017
palinator
-> Jarda:
Proč píšeš italský Fiat 125p, když Ital byl 125 a Polák jednoduše 125p. 4x kotouče měly oba, děda od holky s nima má výborný servisní zkušenosti.
Proč píšeš italský Fiat 125p, když Ital byl 125 a Polák jednoduše 125p. 4x kotouče měly oba, děda od holky s nima má výborný servisní zkušenosti.
19:45:22
05.04.2017
05.04.2017
TT_daniel
-> Jarda: hej fiat 125p ma 4x kotuce...urcite lepsie jak na zigule tie bubny maslove..a tak to boli dobre auta..aj 127, 128 atd...ale teraz su takisto naprd jak aj vsetka konkurencia
18:47:19
05.04.2017
05.04.2017
Jarda - zrušená registrace
je pravda, ze italsky fiat 125p mel vzadu kotouce? rikal mi to jeden servismam a rikal, to ze bylo auto oproti licencnimu zigulaku a polaci prej taky nic moc...
Takze to s tou kvalitou italskych aut nebude treba az tak hrozne, kdyz jsem byl malej, tak jsem ridil fiata 600 :)
Takze to s tou kvalitou italskych aut nebude treba az tak hrozne, kdyz jsem byl malej, tak jsem ridil fiata 600 :)
14:32:40
05.04.2017
05.04.2017
U-Geen
-> darklord: jo, hlavne Ford a francouzsky :) mozna i FauVé?
14:28:14
05.04.2017
05.04.2017
TT_daniel
-> minno: ja mam Renault..to aspon hned vies do coho ides ale robim si srandu..tiez by som tam dal sviecky ake boli a basta
14:22:00
05.04.2017
05.04.2017
minno
Ale no, ukľudnime sa, opakovaný vtip už akosi prestáva byť vtipom
14:18:43
05.04.2017
05.04.2017
darklord
Auta od F sa predsa nekupuju
14:16:41
05.04.2017
05.04.2017
Chali
Koza neni dobytek a Fiat neni auto
14:07:34
05.04.2017
05.04.2017
minno
-> MOLSO: Fabbrica italiana automobili Torino
-> TT_daniel: No lebo tie vaše Fordy a Oktávie sú už len najsamsuper autá fakt
-> TT_daniel: No lebo tie vaše Fordy a Oktávie sú už len najsamsuper autá fakt
13:52:31
05.04.2017
05.04.2017
TT_daniel
-> minno: som za to aby sa toto vlákno zrusilo...a fiatistov vykázať z virtu
kolega ma fiata a furt si z neho robime srandu ze to ma bicykel...tak ked mu odisiel klakson som mu kúpil ruzovy zvoncek a pridrótoval na speták...
kolega ma fiata a furt si z neho robime srandu ze to ma bicykel...tak ked mu odisiel klakson som mu kúpil ruzovy zvoncek a pridrótoval na speták...
13:27:05
05.04.2017
05.04.2017
MOLSO
-> minno: lebo fiat
09:13:48
05.04.2017
05.04.2017
minno
-> Skili: nj
-> Danster: Vďaka za link, tak tam je to teda potvrdené. Len prečo to nie je nikde oficiálne uvedené v dokumentácii?
-> Danster: Vďaka za link, tak tam je to teda potvrdené. Len prečo to nie je nikde oficiálne uvedené v dokumentácii?
11:29:25
04.04.2017
04.04.2017
Danster
-> minno: Taky bych tam dal ty svíčky co tam byli. I to potvrzuje debata z Fiat fora asi tak od poloviny dolu. forum.cars.cz/fiat/viewto
pic.php?f=67&t...
20:10:59
03.04.2017
03.04.2017
Skili
-> minno: Dal bych tam to co tam bylo, pokud jak říkáš nebyl problém. Mám za to že ten KP se měnil kvůli emisím nebo tak něco.
11:49:10
03.04.2017
03.04.2017
minno
A teraz k veci. Riešim teraz takú jednu anomáliu.
Rodičia majú Fiat (classic) Punto MK2b, r.v. 2007, motor benzín 1,2 8V 44kW.
Všade v knihách, v návodoch je uvádzané, že pre tento motor sú doporučené sviečky NGK BKR5EZ. Je tak písané v literatúre pre starší model Punta s malými svetlami (pred faceliftom), aj v návode na novší model (veľké svetlá po facelifte).
Sviečka NGK BKR5EZ má podľa označenia závit 14 mm a šesťhran na kľúč 16.
Čo je ale zaujímavé, z nášho Punta som pred 3 rokmi vytiahol sviečky Fiat DCPR7E. Motor mal vtedy 60 tis. km, a kedže to boli sviečky originál Fiat/Lancia, predpokladal som, že tam boli z výroby. Kúpil som vtedy a dal tam rovnaké nové od NGK.
Sviečka NGK DCPR7E má podľa označenia ale závit 12 mm (t.j. menší, ako je všade uvádzané), šesťhran na kľúč 16.
O ten závit by ani tak nešlo - OK - je tam viac zmien na tom aute, o ktorých sa nikde nepíše skrz tieto posledné ročníky po FL.
Ale zaujíma ma, prečo ten skok o 2 teplotné stupne sviečky (5 vs 7) na tom istom motore?
Jedinú zmenu čo som si všimol v popisoch parametrov motora pred FL / po FL, je kompresný pomer. Možno je to len chybná info v papieroch, lebo výkonnostné aj ostatné patrametre ostali bez zmeny, tak potom neviem načo by zvyšovali KP.
Pred FL je uvádzaný KP 9,5:1, po FL 9,8:1 (či 9,7, teraz neviem presne).
A teraz babo raď. Aké sviečky tam patria? Na škodovke mám s KP 10,2:1 sviečky NGK 6. Tú by som dal tie 5-ky alebo 6-tky. Čiže DCPR5E alebo DCPR6E.
Motor inak beží OK, len štarty nie sú vždy úplne ideálne, to by som pripisoval azda tým primoc studeným sviečkam.
Rodičia majú Fiat (classic) Punto MK2b, r.v. 2007, motor benzín 1,2 8V 44kW.
Všade v knihách, v návodoch je uvádzané, že pre tento motor sú doporučené sviečky NGK BKR5EZ. Je tak písané v literatúre pre starší model Punta s malými svetlami (pred faceliftom), aj v návode na novší model (veľké svetlá po facelifte).
Sviečka NGK BKR5EZ má podľa označenia závit 14 mm a šesťhran na kľúč 16.
Čo je ale zaujímavé, z nášho Punta som pred 3 rokmi vytiahol sviečky Fiat DCPR7E. Motor mal vtedy 60 tis. km, a kedže to boli sviečky originál Fiat/Lancia, predpokladal som, že tam boli z výroby. Kúpil som vtedy a dal tam rovnaké nové od NGK.
Sviečka NGK DCPR7E má podľa označenia ale závit 12 mm (t.j. menší, ako je všade uvádzané), šesťhran na kľúč 16.
O ten závit by ani tak nešlo - OK - je tam viac zmien na tom aute, o ktorých sa nikde nepíše skrz tieto posledné ročníky po FL.
Ale zaujíma ma, prečo ten skok o 2 teplotné stupne sviečky (5 vs 7) na tom istom motore?
Jedinú zmenu čo som si všimol v popisoch parametrov motora pred FL / po FL, je kompresný pomer. Možno je to len chybná info v papieroch, lebo výkonnostné aj ostatné patrametre ostali bez zmeny, tak potom neviem načo by zvyšovali KP.
Pred FL je uvádzaný KP 9,5:1, po FL 9,8:1 (či 9,7, teraz neviem presne).
A teraz babo raď. Aké sviečky tam patria? Na škodovke mám s KP 10,2:1 sviečky NGK 6. Tú by som dal tie 5-ky alebo 6-tky. Čiže DCPR5E alebo DCPR6E.
Motor inak beží OK, len štarty nie sú vždy úplne ideálne, to by som pripisoval azda tým primoc studeným sviečkam.
11:47:09
03.04.2017
03.04.2017
minno
Sú tu nejakí fiatisti? Viem, že u väčšiny pospolitého osadenstva sú autá na F považované za odpad, ale keď už sa tu preberajú aj iné autá, prečo nie aj Fiat :)
Ja si nemyslím, že Fiat sú zlé autá, ani že sú to dobré autá. Proste asi ako každá iná značka, niečo je dobré, niečo horšie....
Ja si nemyslím, že Fiat sú zlé autá, ani že sú to dobré autá. Proste asi ako každá iná značka, niečo je dobré, niečo horšie....