skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazda Mx-5 a jiný rejžožrouti:d
prohledat
2456 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 18.08.2015 do 01.02.2025, založil/a Mantrabeach
-> Skili 09.04.23 21:11:40: mam neco podobnyho v toyote aristo
-> Kuladmin 03.04.23 08:56:06: tak report u mýho passata nakonec pomohla výměna gumiček v HBV a pak jsem ovzdušňoval odsávačkou
a propadání je pryč ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak zpět k problému CR-V ani diagnostika jen to odzkouší abs čerpadlo s jednotlivými ventilky - nakope mě to zpětně do pedálu. Ale problém přetrvává - s nastartovaným motorem jde pedál postupně behem cca 2sekund až na podlahu. Já to vzdávám uvidíme jestli si s tím někde jinde poraděj.
-> Tom Troll 09.04.23 21:05:37: jj kompas, 北 (kita) sever, je jedno z mála kanji ktery si pamatuju
jinak ja japonsky skoro vůbec neumím jen jsem se naučil hiraganu a katakanu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
jinak ja japonsky skoro vůbec neumím jen jsem se naučil hiraganu a katakanu
-> Skili: Když u toho podržíš levý tlačítko tak se to zresetuje na nulu a pak to postupně s časem roste, takže to bude servisní interval. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
E: Netušim ale proč jsou olej a filtr zvlášť, a co je to memo.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
E: Netušim ale proč jsou olej a filtr zvlášť, a co je to memo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom Troll: tak teď jsem ještě zmatenější
engine oil / check
oil filter / check
tyre / check
memo / check
co to má znamenat netuším, ale vypadá to pěkně![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
engine oil / check
oil filter / check
tyre / check
memo / check
co to má znamenat netuším, ale vypadá to pěkně
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom Troll: ekvalizér to asi nebude, v modrých rámečkách to píše
セット (set) potom エンジンオ *dál nečitelny* (engine o**)
オイル*zase nečitelny* (oil*)
potom je tam právě タイヤ (tyre) což mě zmátlo a proto jsem se ptal jestli to má hlídání tlaku v pneu
セット (set) potom エンジンオ *dál nečitelny* (engine o**)
オイル*zase nečitelny* (oil*)
potom je tam právě タイヤ (tyre) což mě zmátlo a proto jsem se ptal jestli to má hlídání tlaku v pneu
-> Skili: Tpms to nemá, tohle bude hádám zrovna ekvalizér.
-> Tom Troll: Škoda té mázlé fotky.
To má i snímače tlaku v pneu?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
To má i snímače tlaku v pneu?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Hřib: Ok
Transkript mého postu z FB:
Proč by se v Japonsku zahazovali se západním faux luxusem, když dokáží vyrobit vlastní dokonalý vůz dle obrazu svého.
Stručný výčet vlastností kterými disponuje:
Toyota Crown ve výbavě Royal Saloon z roku 1989 (typ od 1987)
- Čtyřdveřová hardtop karoserie sedící na rámu, ve všech dimenzích menší než BMW E34
- Bezrámová okna dveří
- 4.0L 1UZ-FE DOHC V8 + zde laděný výfuk
- Hydraulický adaptivní podvozek, tj regulace tvrdosti do zatáček, při brždění, stavitelná výška (4x nezávislé odpružení samozřejmostí)
- V interiéru jsem napočítal 9 obrazovek, možná jsem nějaké přehlédl. Segmentové displeje na topení, (vpředu i vzadu), hodiny, digitální budíky, CRT televize v palubní desce pro infotainment a navigaci (+ Analogová televize, která v evropě však nelze naladit, + GPS navigace)
- CD Přehrávač (kazeta už nikoliv), radio vpředu i vzadu + asi tak milion reproduktorů
- Všechno představitelné v elektrice, od zrcátek až po stavitelný volant s pamětí, po vypnutí klíčku se přisune k paluní dece pro snadnější nástup a výstup
- Semišové koberce a čalounění obecně hodné pětihvězdičkového hotelu - teké tak bylo cítit, včetně kufru
- Drobnosti jako kmitání větracích mřížek ze strany na stranu, a to včetně vzadu uprostřed, a vzadu na stropě. Blinkry vyvedené optickými vlákny na horní stranu blatníků, atd atd.
Co mě zarazilo je, že paradoně tento vůz neměl v konfiguraci navoleno dálkové odemykání.
Crown šel objednat ve velmi široké paletě výbav, od personálního korábu jako je toto, až po standardní taxíky s koženkovými lavicemi pro šest, řazením pod volantem, a naftovými čtyřválci.
Tento raketoplán dotáhl včetně dovozu na druhou stranu planety, cla, registrace, daně, atd, za cenu u nás obdobné "pouhé" W124, nebo hezčího Rapida.
... A potom jsem po týdnu přijel ze služebky domů a obratem jel Š120 na nákup, s rohlíkem od ucha k uchu. Některým lidem se prostě nezavděčíš.![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Transkript mého postu z FB:
Proč by se v Japonsku zahazovali se západním faux luxusem, když dokáží vyrobit vlastní dokonalý vůz dle obrazu svého.
Stručný výčet vlastností kterými disponuje:
Toyota Crown ve výbavě Royal Saloon z roku 1989 (typ od 1987)
- Čtyřdveřová hardtop karoserie sedící na rámu, ve všech dimenzích menší než BMW E34
- Bezrámová okna dveří
- 4.0L 1UZ-FE DOHC V8 + zde laděný výfuk
- Hydraulický adaptivní podvozek, tj regulace tvrdosti do zatáček, při brždění, stavitelná výška (4x nezávislé odpružení samozřejmostí)
- V interiéru jsem napočítal 9 obrazovek, možná jsem nějaké přehlédl. Segmentové displeje na topení, (vpředu i vzadu), hodiny, digitální budíky, CRT televize v palubní desce pro infotainment a navigaci (+ Analogová televize, která v evropě však nelze naladit, + GPS navigace)
- CD Přehrávač (kazeta už nikoliv), radio vpředu i vzadu + asi tak milion reproduktorů
- Všechno představitelné v elektrice, od zrcátek až po stavitelný volant s pamětí, po vypnutí klíčku se přisune k paluní dece pro snadnější nástup a výstup
- Semišové koberce a čalounění obecně hodné pětihvězdičkového hotelu - teké tak bylo cítit, včetně kufru
- Drobnosti jako kmitání větracích mřížek ze strany na stranu, a to včetně vzadu uprostřed, a vzadu na stropě. Blinkry vyvedené optickými vlákny na horní stranu blatníků, atd atd.
Co mě zarazilo je, že paradoně tento vůz neměl v konfiguraci navoleno dálkové odemykání.
Crown šel objednat ve velmi široké paletě výbav, od personálního korábu jako je toto, až po standardní taxíky s koženkovými lavicemi pro šest, řazením pod volantem, a naftovými čtyřválci.
Tento raketoplán dotáhl včetně dovozu na druhou stranu planety, cla, registrace, daně, atd, za cenu u nás obdobné "pouhé" W124, nebo hezčího Rapida.
... A potom jsem po týdnu přijel ze služebky domů a obratem jel Š120 na nákup, s rohlíkem od ucha k uchu. Některým lidem se prostě nezavděčíš.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Tom Troll: viděl jsem na FB, hoď sem popis výbavy ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> darklord: Mercedes tomuhle nesahá ani po kotníky, ale reálně. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Skili: 4.0 DOHC V8 1UZ-GE, ale to je vpodstatě jenom drobnost v tom, co všechno to auto umí.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Skili: 4.0 DOHC V8 1UZ-GE, ale to je vpodstatě jenom drobnost v tom, co všechno to auto umí.
-> Tom Troll: volaky zvlastny mercedes ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Tom Troll: Těžká závist.
Co tam je za motor?
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Tak to vypadá, že se musí od odvzdušnit s diagnostikou - otevírá jednotlivé ventilky v absku.
-> Kuladmin: záleží jak moc je to měkký :-D ve srovnání s koncernem a PSA výrazně. Z hlediska brzdného účinku si nemůžu stěžovat, ale chápu jak to myslíš. Máme ji v rodině 150kkm, tak vím jak se má chovat.
-> gim: Tak teď jen jestli je to opravdu vlastnost nebo máš stejný problém jako já. Je pravda že takhle to člověka nutí jet alespoň klidnou jízdou a nehnat těch 150 koníku, který budou žrát asi i trávu okolo.
Otákou jen zůstává zda se to nemusí dělat s diagnostikou... nevíte někdo? nemáte někdo přístup
Otákou jen zůstává zda se to nemusí dělat s diagnostikou... nevíte někdo? nemáte někdo přístup
-> Kuladmin: dvojkový CRVčko máme na chalupě jako rezervní vozidlo pro naše. Ony ty měkký brzdy jsou u CRVčka vlastnost - v klidu je pedál tuhý a za provozu, jak když šlápneš do hnoje. Tak jestli se nesnažíš dosáhnout neexistujícího stavu. Taky jsme se s tím natrápili.
-> Kuladmin 03.04.23 09:14:31: Jak jako my. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Ani ne díky když jsem to psál právě toho 1 tak jsem dlouho nechápal než my to došlo. V editaci ok a potom ....
-> Kuladmin 03.04.23 08:56:06: Nechceš napsat U-geenovi, aby ti individuálně zapnul Virt verze 1.4.2023? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon: To my říkej prošel jsem to už x krát vždy my někdo šlapal na pedál a nikde nic neteče, hadice se nenafukují, pístky se hýbou, brzdovka neubývá, je tam někde bota v tom ABSku pač se zhasnutým motorem to na podruhý případně napotřetí šlápnutí tuhne a je tvrdej pedál ale při nastartovaným to je bláto. Ještě jsem i četl, že u hond pomáhá jízdou aktivovat absko někde na klukým povrchu že tím člověk vyžene ten vzduch ven z oné jednotky. Uvidím teď ještě povyměnuji další díly co je třeba a pojedu to projet ven z dílny.
Ja teda auto s ABS odvzdusnuju vzdy aspon se zapnutym zapalovanim. Vzdycky si ale davam setsakra pozor, aby mi pri rozdelavani z ABS nic nevyteklo a celkove ze systemu vyteklo co nejmene.
Tohle bych zkusil odvzusnit pres diagnostiku. Prece to nemuze delt nic jineho nez vzduch v systemu. Pokud by to nekde chcalo, tak bude minimalne ubejvat brzdovka
Tohle bych zkusil odvzusnit pres diagnostiku. Prece to nemuze delt nic jineho nez vzduch v systemu. Pokud by to nekde chcalo, tak bude minimalne ubejvat brzdovka
-> Kuladmin: odvzdušni to hned u HBV
-> Milan 136 02.04.23 09:46:52: kámošovi to začal dělat tranzit a to jen vyměnil destičky ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Kuladmin 02.04.23 09:15:20: nejen hondy dělá to spousta aut ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Tak jsem prolil pár litrů trubkame a nic zkusil jsem povolovat i jednotlivé trubky na ABS okamžitě šla ven jen kapalina. Zhasnuty motor celkem ok nepropadá se . Nastartovaný jde dolů končím s tim
-> Kuladmin 02.04.23 08:13:53: Tak to nechal ten dotyčný vytéct nádobku a bude vzduch v abs. Přitom stačí přemýšlet a nemusí z toho při rozebrání téct nic.
Mohlo by pomoct i uvést někde na kluzkém povrchu abs do činnosti a pak to odvzdušnit. Nebo přímo na tom ABS no.
Mohlo by pomoct i uvést někde na kluzkém povrchu abs do činnosti a pak to odvzdušnit. Nebo přímo na tom ABS no.
Teď jsem ještě vyčetl že by se mělo odvzdušňovat s nastartovaným motorem právě kvůli tomu absku ty hondy jsou v tom nějak zvláštní
-> Kuladmin 02.04.23 08:13:53: zkus odvzdusnit ABS, normálně našlapej a povol na něm trubku.
Auto se v tomhle stavu koupilo, někdo předtím měl kompletně rozebrané zadní brzdice jsou tam nové pístky a gumičky, a já musel pregumickovat i PP. Všude pěkně teče brzdová při odvzdušneni, mě napadá nemusí se pomocí PC diagnostiky ale u takhle starýho verku bych to nečekal.uz právě nevím co s tim
-> Kuladmin 01.04.23 20:29:20: Jak se to stalo? Samo od sebe? Nebo po nějakém zásahu?
Možná zavzdušnéné ABS?
Možná zavzdušnéné ABS?
Nemáte někdo tip Honda CR-V druhá generace rv 2002 nový hl. brzdový válec měněno právě s tohoto důvodu ale nezabralo, vše odvzdušněno pístky se hýbou jdou i zasunout, hadice ok, nikde nic neteče ale s nastartovaným motorem se propadá brzdový pedál. Se zhasnutím se taky propadá ale pomalu a když se vícekrát nášlape tak i drží ale za několik minut opět až k podlaze. Mě napadá už snad jen problém s ABS. Nemáte někdo zkušenosti resp. nápad. Díky předem.
-> minno: Vsak pisu, ze by to tam chtelo treba ciselnou hodnotu teploty jak vody, tak oleje. Ale u VW ten teplomer standardne ukazuje 90 od 70 do 110 stupnu, coz je fakt uplne k prdu. Buh vi jak dlouho jsem jezdil se zaseklym pootevrenym termostatem a na budiku to nepoznal - i kdyz diagnistika ukazovala 75 stupnu... To je mi ten budik fakt k nicemu - vidim na nem jen do kdy cca je voda tak nejak studena a to buh vi jak presne. To uz mi stejne poslouzi i ta kontrolka. Nwkt mi to ale predelal a ted uz to ukazuje realnou hodnotu, tak uz to k necemu alespon trochu je. Ale obecne spis stejne vic sleduju teplotu oleje.
-> Syny: Tak asi nejde len o tú strednú hodnotu - tam mi to nevadí, že to ukazuje pri bežnom rozsahu prevádzkovej teploty (cca 75-95°C) stále v strede.
To rozpätie hodnôt je tam ale určite väčšie ako hlúpa kontrolka "studené".
Na budíku sa mi ručička začne hýbať od cca 40°C. Vidím, ako sa to postupne ohrieva. Ak nechám auto v mrazoch štartnuté len na voľnobeh, vidím, že tá ručička moc nelezie hore, pri normálnom ohreve jazdou zas vidím otvorenie termostatu (ručka na moment poklesne a nazad sa vráti do stredu). Naopak keď bol vadný termostat, v mrazoch jazdou dole kopcom tá teplota výrazne klesala a na budíku som to videl.... Len príklad.
Ale ak vám stačí kontrolka, kupujte si len také autá :)
To rozpätie hodnôt je tam ale určite väčšie ako hlúpa kontrolka "studené".
Na budíku sa mi ručička začne hýbať od cca 40°C. Vidím, ako sa to postupne ohrieva. Ak nechám auto v mrazoch štartnuté len na voľnobeh, vidím, že tá ručička moc nelezie hore, pri normálnom ohreve jazdou zas vidím otvorenie termostatu (ručka na moment poklesne a nazad sa vráti do stredu). Naopak keď bol vadný termostat, v mrazoch jazdou dole kopcom tá teplota výrazne klesala a na budíku som to videl.... Len príklad.
Ale ak vám stačí kontrolka, kupujte si len také autá :)
-> vhml: Kdyby tam namisto raficky na teplotu vody byl dispej, kde by byly uvedeny stupne vody a oleje, bylo by to o dost lepsi :) Je fakt, ze mnohem vic sleduju teplotu oleje nez vody. A kdyz je ta raficka jeste seriove oblbnuta, ze pri 90 +/- 20 stupnu ukazuje stejne furt 90, tak to uz to tam fakt bejt nemusi...
-> vhml: Asi ako u akého auta.
-> minno 16.02.23 13:24:36: přitom je to přece nesmysl. Ten teploměr neukazuje nic. Jen při dosažení nějaké teploty se pohne doprostřed. To je stejné jako tlakoměr v MX-5. Pokud to nějaký tlak má ( "nesvítí" kontrolka ) tak to prostě ukazuje prostředek budíku. Ani to čidlo neumí nic měřit, je tam jen spínací čidlo jako ve škodovce.
-> darklord 16.02.23 12:04:24: Toto je už celkom cajk. Aspoň sú tam budíky :)
-> darklord 16.02.23 12:05:51: Sto ľudí, sto chutí. Pre mňa, ako pre človeka, čo sa okolo áut trochu motá, je ten absentujúci teplomer zle a v živote by som si také auto nekúpil. Detto bez otáčkomera a podobných "štandardov". Ale viem a možno aj trochu chápem, že veľa ľudí - povedzme laikov, žien, čo majú auto len na presun a nehľadajú za tým nič iné technické, si to skoro ani nevšimnú, resp. aj tak ani na "normálnom aute" nepoznajú a nevšímajú si 90% kontroliek a ukazovateľov, čo sa im tam zobrazuje![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Áno, budíky teplomerov dnešných áut tak trochu klamú a prižmurujú oči nad miernymi odchýlkami, ale neklamú zas až tak moc, aby to bolo úplne nepoužiteľné. Resp. to aspoň na oko vyzerá normálne![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord 16.02.23 12:05:51: Sto ľudí, sto chutí. Pre mňa, ako pre človeka, čo sa okolo áut trochu motá, je ten absentujúci teplomer zle a v živote by som si také auto nekúpil. Detto bez otáčkomera a podobných "štandardov". Ale viem a možno aj trochu chápem, že veľa ľudí - povedzme laikov, žien, čo majú auto len na presun a nehľadajú za tým nič iné technické, si to skoro ani nevšimnú, resp. aj tak ani na "normálnom aute" nepoznajú a nevšímajú si 90% kontroliek a ukazovateľov, čo sa im tam zobrazuje
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Áno, budíky teplomerov dnešných áut tak trochu klamú a prižmurujú oči nad miernymi odchýlkami, ale neklamú zas až tak moc, aby to bolo úplne nepoužiteľné. Resp. to aspoň na oko vyzerá normálne
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 16.02.23 11:05:06: usetrili miesot na zbytocny budik, takto ti chvilu svieiti kontrolka a potom uz mas v pecku kym to funguje. Ine automobilky daju budik s hodnotami "studene, ok, teple", mozno pre pocit je to lepsie ale ten budik aj tak neukazuje pravdu ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)