skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> minno: tahle octavie podle koroze toho lemu to má už za sebou ne? ta z těch zpráv byla asi lepší ale je to ted častý problém O1.
Nj, to sa stalo garážovému susedovi na Oct1 pred 2 rokmi a ani si to nevšimol a jazdil ďalej, kým som ho na to neupozornil
skoda-virt.cz/cz/.../1813 80-octavia-1-8-20v-1?gotop ost=4...

skoda-virt.cz/cz/.../1813 80-octavia-1-8-20v-1?gotop ost=4...
-> ajok 28.07.25 08:46:03: Úplně přesně stejně byla shnilá zadní náprava na manželčině Octě jen výrazně méně ... Pupen tam byl už při koupi (v roce 2016? cca), pak se s tím 6 let norméně jezdilo a pak jsem to chtěl před STK pupen vybrousit a ošetřit a nakonec tam byla ďoura 4x4 cm. Nicméně ani pod náporem palice do SB to nepovolilo - nápravu jsem teda pro jistotu měnil za novou druhoškovou, tu jsem pro sichr prolil voskem. Takže toto než shnije je prostě jen nulová údržba a nebo se na tu nápravu nikdo nikdy z blízka nepodíval ...
-> Tomaso435: Já naopak na těch samoobslužných wapkách myju auta jen zespodu (podběhy od bahna)...

-> Bukaj 28.07.25 08:54:09: tak víš jak, na wapce u kauflandu se auta mejou jen z venku.
Zespoda zůstává metrák hlíny.....
Zespoda zůstává metrák hlíny.....
-> ajok: Nezlob se na mne, ale podívej se na tu nápravu jako celek, včetně tý brzdový trubičky, na který je taky jasně vidět pokročilá koroze, přestože je rozmazaná. :) Tady má Bukaj pravdu, tohle se muselo zjevně rozpadat už na poslední STK a v konečné fázi nějakou dobu ohýbat, než se to takhle utrhlo úplně.
-> Bukaj 28.07.25 08:54:09: Bukaji, psal jsem jake budou komenty, ne jak to je ve skutecnosti a jak to vidime my :), ale z venku todle videt moc neni, vim min. o 5 autech, kde se to stalo a mam z toho strach i u moji fabie, ale u fabie jsem o tom jeste neslysel a tu napravu mam asi nejohnilejsi vec na aute.
Tady o tom dokonce Vrablova pise www.portalridice.cz/clane k/vymena-napravy-na-skoda- octavia je se s touto zavadou poprve setkal u odjetyho a utahanyho prima vietnamskyho formana tak pred 20 lety.

Tady o tom dokonce Vrablova pise www.portalridice.cz/clane k/vymena-napravy-na-skoda- octavia je se s touto zavadou poprve setkal u odjetyho a utahanyho prima vietnamskyho formana tak pred 20 lety.
-> ajok: Ne, že jezdí starou vránou, ale do jakého stavu to nechá dojít. Zajímalo by mne, dokdy to má technickou. Tohle se nestane za jednu zimu...

www.aplausin.cz/desivy-mo
ment-na-d1-zpevakovi-jarko
vi-simkovi-se-rozpadlo-aut
o-za-jizdy?utm_source...
to bude komentu, ze jezdi starou vranou :) kolega dopadl s golfem variant podobne a pritom tu napravu staci jen strikat jako dutinu...
to bude komentu, ze jezdi starou vranou :) kolega dopadl s golfem variant podobne a pritom tu napravu staci jen strikat jako dutinu...
-> ajok:
Stejná zkušenost, chodilo to dobře pouze na origo čidla.
Stejná zkušenost, chodilo to dobře pouze na origo čidla.
A zajimave, jak 1.8T 20V potrebuje presne znat teplotu vody, kdyz si to myslelo, ze ma 120°C tak to skubalo hrozne a ted kdyz tam naopak bylo o cca 15°C min, nez byla realita, tak jsem pri vyssi zatezi taky slabe poskubavani - vynechavani zaznamenal, ale zadnou chybu to nevypsalo.
Tak se chci zeptat na nazor, jestli to bude spis termostat nebo blbe ukazuje cidlo teploty. V Italii jsem zjistil, ze se mi drzi teplota asi na 83°C a v kopcich se to ohralo na max.87, coz je o 10 min, nez bylo obvykle driv. Pred 4 roky mi naopak teplota drzela okolo 120°C a auto cukalo, v Madarsku jsem vymenil termostat (ten je tam doted) a nic se nezmenilo, tak jsem dal cidlo teploty a opraveno (to je tam taky do ted). Ted to nic nedela, ale na ten termostat mi nesedi, ze teplota oleje byla pres 100°C, v kopcich, kdyz jsem tomu trochu daval na dalnici lezla az ke 120°C, ten by preci voda ochladila pres vymenik? Mam koupit cidlo teploty? Termostat tam mohu dat jeste ten origo z vyroby, tomu asi nic nebude, jen bych to zas zespodu musel oddeklovat, mam velky plech a z vrchu to tou spleti nedam... Dekuji.
Edit: jo bylo to cidlo teploty, moje uvaha s teplotou oleje byla spravna :)
Edit: jo bylo to cidlo teploty, moje uvaha s teplotou oleje byla spravna :)
-> ajok: E5 vždy s DPF
-> ajok 08.07.25 09:52:33: nejni to žádný "ala fabia" ale kompletně elektrický, žádný olej 

-> Nwkt 07.07.25 18:55:37: tak u klimakompressoru mam taky spojku, servo ala fabia neni poruchovejsi? CR uz ma DPF? a je euro5? ve Francii je starsi E5 zluta, novejsi fialova - coz tam plni LPG, jen na rapida mi ji odmitli vydat...
-> ajok 07.07.25 05:36:04: Kdybys měl O2, tak servo není na řemen a klima kompresor střihne řemenici a točí se dál 

-> StepaNoFUN: Já tě do toho zapletl jen ze solidarity, aby ses necítil upozaděný za Jardou

-> StepaNoFUN 07.07.25 06:49:02: ESP mám naštěstí vypínač z výroby :)
-> saskyn2 06.07.25 22:10:27: To si pletes. Mne do toho netahej. Vypinac navic mam jen na parkovaky, protoze mam tazny bez jednotky. Jinak ja tam nemam co vypinat, bo ESP nevedu.
-> saskyn2 06.07.25 22:10:27: jako mám řešení, když by se zadřel klimakompressor nebo servo čerpadlo - krátký řemen klika-altik, ale bez serva se s octou jede fakt blbě a na volantovce už vůli taky mám :/
-> ajok: Tak já ne žejo, ale vy se Štěpánem jste chtěli vypínat půl auta, úplně jsem si představil jak máš tohle někde na palubce přidělaný
www.gms.cz/fekalni-soupe-
s-pakou-ig-ms



-> saskyn2 06.07.25 22:01:01:
proč bys chtěl vypínat servo? to si prekoduju, resp. podle už GTI/RS by melo


-> StepaNoFUN 06.07.25 21:51:32: ale hus, ji nic nedodelavam, na to nemám čas
Jako jo CR bude lepší, než PD, jízdní vlastnosti taky velmi dobře. Ale nafta, teď mě zrovna kontrolovali v I a už mě chtěli sejmout za euro3, že tu nemám co dělat, tak jim říkám, že mám LPG a on OK, pak jsem zjistil, že s je povolen benzín euro 4 a nafta dokonce euro 6 musí být, s LPG může být euro3, ve Francii stačilo euro 1 s LPG, přitom tady vídám tolik coudicich aut :/
Jako jo CR bude lepší, než PD, jízdní vlastnosti taky velmi dobře. Ale nafta, teď mě zrovna kontrolovali v I a už mě chtěli sejmout za euro3, že tu nemám co dělat, tak jim říkám, že mám LPG a on OK, pak jsem zjistil, že s je povolen benzín euro 4 a nafta dokonce euro 6 musí být, s LPG může být euro3, ve Francii stačilo euro 1 s LPG, přitom tady vídám tolik coudicich aut :/
-> StepaNoFUN 06.07.25 21:51:32: Hele asi jak na co, určit třeba na servo bude ten vypínač jednodušší než šoupě na jedničce




-> Nwkt 06.07.25 21:47:04: To uz je dvojkovka. Tam nejdou (jednoduse) dodelat vypinace na pul auta...
-> ajok: Kup radši RSo s CEGA 

-> palinator 06.07.25 16:01:57: no abychom se právě stihli ubytovat, jinak do Chorvatska jsme vždy přespávali kousek za SLO/HR hranici
-> krtik 06.07.25 18:33:08: díky, třeba využijeme, v Banátu jsem se jednou ubytoval, ale jinak v Rumunsku v autě nebo vedle auta ve spacáku spod.
-> Tomaso435 06.07.25 16:39:47: jako přítelkyně PD je držák, ale zrovna levné to nejezdí, uvažuji pro mi zkusit dvoulitr v plynu, ale kde dnes sehnat slušnou, nebo ji nechám tudle svoji, ale nevím jestli budu dávat ten úpadek stavu :)
-> krtik 06.07.25 18:33:08: díky, třeba využijeme, v Banátu jsem se jednou ubytoval, ale jinak v Rumunsku v autě nebo vedle auta ve spacáku spod.
-> Tomaso435 06.07.25 16:39:47: jako přítelkyně PD je držák, ale zrovna levné to nejezdí, uvažuji pro mi zkusit dvoulitr v plynu, ale kde dnes sehnat slušnou, nebo ji nechám tudle svoji, ale nevím jestli budu dávat ten úpadek stavu :)
-> krtik 06.07.25 18:33:08: Ty ještě žiješ .....
-> ajok 06.07.25 15:38:11: Kdybyste porebovali ubytko, tak si dovolim malou reklamu : )
visitbigr.com/
visitbigr.com/
-> ajok 06.07.25 15:38:11: copak ja vím co tam máš , Nic smysluplnějšího než klasické TDI me v Octavii nenapadá...
-> Tomaso435 06.07.25 15:04:48: copak to je nafta?
Jinak teda včera ještě skoro 300km nivou, byla to honička připravovat 2 auta, prijedeme z Itálie a rovnou nivou do Rumunska.

-> ajok: ty tu naftu fasuješ ne?

Čerpadlo haldexu, uhlíky KO, komutátor bohužel před smrtí, ale ještě to chvilku poběží, to už mám druhé čerpadlo v tomto stavu :/
-> vhml 06.07.25 13:15:09: když jsem před 70 tis.km dělal spojku, tak jsem v něm cítil vůli, ale nijak to nechroupalo, možná vulicka při rozjezdu byla citit
-> ajok 06.07.25 13:13:59: solidne loupnuty 

Řešil jsem napred pohon předků i zadku... Stačilo v cca 90kmh za aprxem šlápnout plyn na podlahu, hráblo si to a chytil jsem díru, pak jsem zjistil, že mi nejde ani zadek :). Jinak děkuji pánovi s válečné zbarvenou Felicii, za rychlou diagnostiku problémů, už jsemel strach, že jsem zničil spojku nebo převodovku...
-> Syny: Nemusí mít. To zrcátko se třeba pak přiklopí, ale neumí se vrátit do původní polohy. Na tohle je MQB platforma lehce tupá
-> Syny 27.06.25 15:09:54: Já to měl u krámu z roku 2009 a fungovalo to stejně jako u tebe. Level, pravé nebo čudlík na nule.
-> Sita: Heled ja mam Seat a mam to tam :) A ze by to O4 ve Style nemela, tomu se mi nechce verit.
-> minno 27.06.25 13:04:25: diky, pohledam
jinak tomu, ze Skoda je hur vybavena se ani nedivim, v dobach kdy jsem "zral" Boru, mel bracha O1 a tech veci, kde byla Skodovka jina (vetsinou horsi) bylo dost.
jinak tomu, ze Skoda je hur vybavena se ani nedivim, v dobach kdy jsem "zral" Boru, mel bracha O1 a tech veci, kde byla Skodovka jina (vetsinou horsi) bylo dost.
-> Sita: Každopádne to R zrkadlo musí byť s pamäťovou funkciou.
Či také máš, zistíš napríklad tak, že si v katalógu podľa VIN zistíš výrobné číslo tvojho zrkadla ( aci.sk/default.asp?cls=ca talo... ) a potom napríklad sem: www.oemvwshop.sk/ vyhľadáš ten diel a podľa PR kódov zistíš, či je to zrkadlo s pamäťou, alebo nie (pozri priložený obrázok).
Neviem, ako u Oct. IV, ale napríklad u G7 existuje asi 5-6 typov zrkadiel + ďalšie typy podľa toho, či je to ľavostranné, alebo pravostranné vozidlo a zároveň asi 3-4 typy zrkadlových vložiek
A nezabúdať, že je aj viac typov RJ dverí, podľa výbavy. Čiže potrebuješ mať aj správne zrkadlo s pamäťou a aj správnu RJ dverí, sú to 2 komponenty.
Dával som si do Golfa elektricky sklápateľné zrkadlá aj s lampičkami (zrkadlá vo full-ke) a mal som teda problém vybrať a objednať správne typy, strávil som nad tým dosť času.
Inak sklápanie pravého zrkadla pri spiatočke som už mal z výroby. Čudujem sa, že O4 to nemá.
Či také máš, zistíš napríklad tak, že si v katalógu podľa VIN zistíš výrobné číslo tvojho zrkadla ( aci.sk/default.asp?cls=ca talo... ) a potom napríklad sem: www.oemvwshop.sk/ vyhľadáš ten diel a podľa PR kódov zistíš, či je to zrkadlo s pamäťou, alebo nie (pozri priložený obrázok).
Neviem, ako u Oct. IV, ale napríklad u G7 existuje asi 5-6 typov zrkadiel + ďalšie typy podľa toho, či je to ľavostranné, alebo pravostranné vozidlo a zároveň asi 3-4 typy zrkadlových vložiek

A nezabúdať, že je aj viac typov RJ dverí, podľa výbavy. Čiže potrebuješ mať aj správne zrkadlo s pamäťou a aj správnu RJ dverí, sú to 2 komponenty.
Dával som si do Golfa elektricky sklápateľné zrkadlá aj s lampičkami (zrkadlá vo full-ke) a mal som teda problém vybrať a objednať správne typy, strávil som nad tým dosť času.
Inak sklápanie pravého zrkadla pri spiatočke som už mal z výroby. Čudujem sa, že O4 to nemá.
-> Sita: jj jak píše Syny. Při zařazené zpátečce snad i ručce nastavit, kam to má směrovat. Když přepneš na jakoukoliv jinou, mělo by vyjet do výchozí pozice. Aby se ta funkce aktivovala, musíš mít ovladač zrcátka otočený na pravé zrcátko. Po zařazení zpátečky se pak spustí. Když bude ovladač na jiné pozici, zůstává zrcátko pořád ve výchozí pozici. Ta funkce není potřeba při každém couvání, tak abys měl možnost to vypnout.
-> Sita: No ja po zarazeni R a nastaveni R na zrcatku jsem si knoflikem nastavil to zrcatko kam chci aby bylo nasmerovany. Pak jsem cudlik zrcatek dal na 0 a zrcatko se vratilo do puvodni pozice.
-> gim: -> Syny: v infotainmentu to povoleny mam, polohu R na ovladaci zrcatek jsem zkousel. Prijde mi, ze tomu jakoby neumim rict, do jaky polohy se ma pri couvani naklopit. Primo v obd11 je napsany tohle, asi to proste nepujde...
-> Sita 26.06.25 16:05:51: A mas ovladac zrcatek cvaklej na pravy zrcatko? Me to fungovalo u Golfa (rv 2010) a ted i u Leona. A ani jedno auto el. sedacky nema a nemelo. Jen musis mit preplej knoflik zrcatek na R a zaradit zpatecku.