skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Sita: na obrubník ti senzory moc nepomůžou... Z vlastní zkušenosti. Nevšiml jsem si zvedlého obrubníku. Za normálních podmínek by se to sklouzlo po lizatku, ale to se na hraně kouslo a vytrhlo i s držáky z nárazníku.
-> Syny 06.03.25 12:42:37: soused zas koupil nejakyho seat kodiaqa, nevim jak se to jmenuje, ale pry to vychazi lepe
-> Syny 06.03.25 12:42:37: Vlastne za tim neni nic mocracionalniho... Asi nejvic proto, ze mi do oka vic pada sedan/liftback nez combi, suv, crossover, ...
-> Sita: Ty hele a proc zrovna O4? Se koukni po Leonech jako mam ja - je levnejsi nez O4 a lepsi vybava.
-> Jarda/felda 06.03.25 10:22:22: jak kterej, v CB jsou mistama pekne vysoky. Na nej najela, slysela jen mirny skrabani, vsichni vystoupili, z kufru vyndali naklad, tim si predek lehnul a kdyz pak sama odjizdela bylo vymalovano 

-> palinator 06.03.25 10:13:32: urcite, odreni by mi tolik ani nevadilo, ale manzelka s Borou jednou nekam najela na obrubnik a pri odjezdu ten naraznik utrhla, fakt zustal lezet na travniku. Tomu jsem myslel ze by se po 25letech vyvoje uz dalo predejit.
-> Sita:
Není levnější to prostě odřít?
Není levnější to prostě odřít?

-> Milan 136 06.03.25 09:48:51: ok, diky, takze jedine starou cestou na nejakou svoji kontrolku nebo pipak nekam pod palubku no, ach jo 

-> Sita 06.03.25 09:37:26: No to právě není. Musela by se dodělat kabeláž, jednotka je určitě jiná a pak to "jen" nakódovat. Což bude dost problém. U nás online neřešitelný. Jestli je to unece auto, tak vůbec.
-> Milan 136 06.03.25 09:25:01: mam vyhlidlou jednu O4 v socialni vybave, vsechno mi staci, ale ty predni senzory bych chtel no... Je mozny ze je tam na to priprava, takze je staci nainstalovat do naraznuiku, prijpojit a nekde v nejaky RJ "jen" povolit? Nebo to takhle nefunguje?
-> Sita 06.03.25 09:19:45: Nový auto?
dotaz na O4 Active Plus: když má jen zadní senzory, dají se tam rozumně dodělat i přední?
-> 11mAjA11 02.03.25 20:17:35: Asi tak nějak 

Vytrhnuté rameno po kolizi s dodávkou, zlomenou nápravu nikde nevidím..
-> Bukaj: oktava skarpou podla popisu nesla
-> darklord: No, ale tohle nebylo selhání nápravy v důsledku přetížení vozu, ale v důsledku jízdy škarpou...
"Novináři" si často skutečnost přikrášlují...
"Novináři" si často skutečnost přikrášlují...
-> michael 02.03.25 17:43:20: Tu zlomenou nápravu bych chtěl vidět.
-> Sita: Jo, to je asi pravda. Občas slyšim něco bzučet pod kapotou, když odcházím od auta. Ale i tak když vím, že jsem chvíli před zastavením jel někde po dálnici nebo když se mi teplota oleje zdá vysoká, tak to chvíli na volnoběhu nechám.
-> Syny 01.03.25 14:21:45: nekde jsem cetl ze moderni TSi maj na dochlazovani el. cerpadlo, takze se o to ridic nemusi starat?
-> Syny 01.03.25 14:21:45: Řekl bych, že je to tak.
-> Sita 01.03.25 14:14:34: Jinak tedy ciste muj nazor - radsi jednu z poslednich O3 s lepsi vybavou, nez O4 z pocatku jeji vyroby. Financne to bude podobny.
-> Sita 01.03.25 14:14:34: Tak dochlazovani turba se tyka i TSIcka. Kazdopadne O4 se bez GPF podle me ani nedelala, je moc nova - ale to by vedel spis Milan.
-> Syny 01.03.25 13:50:40: gpf ok, diky.
boru nam nabourali, stk bude koncit, musim sehnat neco dalsiho. Motor mam vybranej, chtel jsem rapida, ale chteji za to jen o fous min nez za octu. no a kdyz uz octu, tak zase o4 mi neprijde o tolik drazsi... uvidime no, letos to musim rozseknout...
ad jantar: s autem jezdi 90% zena, tdi jsem nikdy nechtel, aby nekde resila dochlazovani turba nebo vypalovani filtru, to ne...

ad jantar: s autem jezdi 90% zena, tdi jsem nikdy nechtel, aby nekde resila dochlazovani turba nebo vypalovani filtru, to ne...
-> Sita 01.03.25 10:59:06: Žádný TSI nemá DPF
Dobře, tak terminologii máme zasebou
Teď k dotazu. Zjišťoval jsem to samé a prý s GPF není žádný problém (ostatně když nejsi jantar, tak není ani s DPF).
Jinak - ty a O4? Co se to stalo?


Jinak - ty a O4? Co se to stalo?

Dotaz na 1.0TSi v O3. Docetl jsem se, ze do 2017 se ten motor montoval bez DPF, ma smysl se na ty starsi kusy zamerit, nebo s tim zadny problemy nejsou a je to jedno?
Ono se to teda vyvinulo tak, ze pujdu do O4, ale i tak by me to zajimalo...
Ono se to teda vyvinulo tak, ze pujdu do O4, ale i tak by me to zajimalo...
-> palinator: Krásný vidět, jak skočí po tom TOTAL STOP, když si všimne toho kouře.
Škoda, že to v tu chvíli skončí.

-> darklord 27.02.25 19:42:44: Vsak koncern uz to zacina sypat na pravou packu pod volantem. Jen ta leva zacina byt trochu pakarna 

-> StepaNoFUN: ano, to je hlavne v usa celkom oblubene, ale preco u nas furt musi byt volic zbytocne na tuneli...
-> StepaNoFUN: Škodovka, už to má třeba u Supa a Kodiaqa stejně.
-> darklord: Tak treba Meredes ma ovladani prevodovky tam, kde normalni auta sterace.
Naco sa vlastne u automatov pouziva kdejaka viac ci menej podarena atrapa paky ked by stacilo bohate 4 tlacitka jak v klbovej karose pod volantom? 

-> Milan 136: no jo vlastně tady je P na tlačítko úplně jsem zapomněl
-> saskyn2 27.02.25 09:55:30: To je na klasickou kulisu s pákou a jen na jeden typ.
Tohle je jiná kulisa a jiná závada.
Tohle je jiná kulisa a jiná závada.
To je spíš mikrospínač P polohy, ale nevím, nikdy jsem to nerozebíral, ale dělají se na to i opravný sady kdyby člověk měl čas si s tím hrát.
-> Syny:
Asi neodejde mikrospínač "dopředu" a "dozadu"
Asi neodejde mikrospínač "dopředu" a "dozadu"

-> Nwkt: -> Milan 136: Asi blbej dotaz, ale kdyz odejde mikrospinac a auto nevi co je zarazeno, jakto ze to tedy funguje a auto jede dopredu i dozadu?
-> čert 26.02.25 18:49:32: Magnet zámku volící páky vzpříčen rozepnutý.
-> Nwkt: zapise se to nejak do chyb, podle ceho by se to dalo poznat? Protoze obcas mi probkikne at dam P. Ale v chybach jsem nic nevidel
-> minno: Mikrospínače, pak to řve ať opouštíš auto v režimu P
-> Milan 136 26.02.25 11:34:35: A čo sa na tom kazí?
-> Jirik_Tuňák1983 26.02.25 09:39:11: me ta slova prepisuje mobil a ja na to moc nevidim...
-> vhml 26.02.25 09:57:17: Čudlík ne. Mění se ovládání pod tím, to není vidět.
-> Bukaj:
Tak je to z dob kdy bylo všechno plné soběstačnosti a ještě správné a tradiční.
Je to ve starých dožívajících motorákách a v některých lokomotivách, které jsou pro svou neoblíbenost a poruchovost už naštěstí jen v muzeu.
Tak je to z dob kdy bylo všechno plné soběstačnosti a ještě správné a tradiční.

Je to ve starých dožívajících motorákách a v některých lokomotivách, které jsou pro svou neoblíbenost a poruchovost už naštěstí jen v muzeu.
-> palinator 26.02.25 10:08:33: Ale to je předpokládám ještě produkt plánovaného hospodářství, ne? K čemu to slouží?
Jinak na automat jsem si, myslím, celkem zvykl, je však jedna situace, kde je absolutně nepoužitelný, respektive možná jen netuším, jak ho použít.
Tou situací je, když potřebuji na nerovném povrchu manévrovat na jedničku nebo zpátečku s vozem na malém prostoru - typicky při parkování do podélného stání nebo couvání k překážce. Na rovné vozovce ej to v pohodě, ale jakmile je tam nerovnost (obrubník, výmol, kanál, terénní vlna, kořen, kamení apod.), tak mi chybí možnost si regulovat přenos momentu z motoru na kola pomocí pedálů plynu a spojky. Když se nějaké kolo zarazí o překážku (která nemusí být vysoká, stačí 2-3 cm práh), tak pouze pedálem plynu nejsem schopen donutit auto k plynulému překonání překážky - pozvolna přidávám plyn a furt se nic neděje, až se najednou kolo vyhoupne z dolíku, čímž poleví zátěž a auto vystřelí kupředu (či dozadu) i pokud hned sundám nohu z plynu, takže musím hned hamtat na brzdu, abych nenarazil do překážky, k níž se snažím přiblížit a je to značně nekomfortní a stresující situace.
A doposud jsem nepřišel na to, jak se takováto situace s automatem řeší - zkoušel jsem to kombinovat s ruční brzdou, s přepnutím do Winter režimu (pro rozjezdy na kluzkém povrchu převodovka otupí a mnohem pozvolněji a plynuleji reaguje na přidávání plynu), ale prostě ten skok tam je vždy bez rozdílu. U manuálu přesně vychytám, co, kde a jak, protože vidím terén, po kterém jedu - ten automat nevidí nic...
Tou situací je, když potřebuji na nerovném povrchu manévrovat na jedničku nebo zpátečku s vozem na malém prostoru - typicky při parkování do podélného stání nebo couvání k překážce. Na rovné vozovce ej to v pohodě, ale jakmile je tam nerovnost (obrubník, výmol, kanál, terénní vlna, kořen, kamení apod.), tak mi chybí možnost si regulovat přenos momentu z motoru na kola pomocí pedálů plynu a spojky. Když se nějaké kolo zarazí o překážku (která nemusí být vysoká, stačí 2-3 cm práh), tak pouze pedálem plynu nejsem schopen donutit auto k plynulému překonání překážky - pozvolna přidávám plyn a furt se nic neděje, až se najednou kolo vyhoupne z dolíku, čímž poleví zátěž a auto vystřelí kupředu (či dozadu) i pokud hned sundám nohu z plynu, takže musím hned hamtat na brzdu, abych nenarazil do překážky, k níž se snažím přiblížit a je to značně nekomfortní a stresující situace.
A doposud jsem nepřišel na to, jak se takováto situace s automatem řeší - zkoušel jsem to kombinovat s ruční brzdou, s přepnutím do Winter režimu (pro rozjezdy na kluzkém povrchu převodovka otupí a mnohem pozvolněji a plynuleji reaguje na přidávání plynu), ale prostě ten skok tam je vždy bez rozdílu. U manuálu přesně vychytám, co, kde a jak, protože vidím terén, po kterém jedu - ten automat nevidí nic...
