skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> CHIP 25.02.25 09:38:48: Nemyslel som len s manuálom, tých novodobých moderných prvkov, ktoré by ma otravovali, je v novodobých vozoch veľa. Počnúc tabletom na pol palubky.
-> msar 25.02.25 09:29:17: Neviem akú verziu 1,4 tsi máš, ale moja 1,4 tsi v Golfe (92 kW CZCA) má krúťak od 1500 ot., takže pod 1500 ot. je to trápenie (samozrejme záleží od kvaltu a záťaže). Mám to s M6 a rozumne sa s tým dá jazdiť fakt od tých 1500, čiže pri 60tke tam mám tak 4.-ku, max. 5 (podľa záťaže), i keď nápoveda ukazuje dať tam 6tku

-> minno: Ano .. to jsem psal. Auto z manuálem bude za chvíli vzácnost. A jak se všichni vymlouvaj, že manuální převodovka nemůže spolupracovat s bezpečnostními asistenty .. no nevím teda.
-> palinator: Přesně tak .. auto s automatickou převodovkou dokáže ovládat i opice. Nijak tímto konstatováním nesnižuji kvalitu řidičů, kteří ji mají a používají, ale vidím to ve svém okolí, kdo ještě před lety nemohl řídit auto, protože nedokázal ovládat manuální převodovku, teď už jezdí. A bezpečné to není ..
-> saskyn2: Víš ale já když jedu, tak mě řazení nijak z pohodlí neruší, prakticky ani nevím, že řadím, jde to úplně samo.
-> palinator: Přesně tak .. auto s automatickou převodovkou dokáže ovládat i opice. Nijak tímto konstatováním nesnižuji kvalitu řidičů, kteří ji mají a používají, ale vidím to ve svém okolí, kdo ještě před lety nemohl řídit auto, protože nedokázal ovládat manuální převodovku, teď už jezdí. A bezpečné to není ..
-> saskyn2: Víš ale já když jedu, tak mě řazení nijak z pohodlí neruší, prakticky ani nevím, že řadím, jde to úplně samo.
Mám DSG 7q v Passatu 1.4TSI a to naladění z výroby, že při dosažení 1500ot řadí nahoru a otáčky spadnou na 1200ot, takže motor to trápí podtáčením mi moc šťastné nepřijde...
Nejvíc to naštve při výjezdu z obce, když při dosažení 60km/h tam zařadí 7 a otáčky spadnou na zvýšený volnoběh. Na druhou stranu to umí jezdit se spotřebou lehce nad 5L/100 se 17" koly, a to je pro výrobce nejdůležitější dosáhnout co nejmíň gramů CO2
Nejvíc to naštve při výjezdu z obce, když při dosažení 60km/h tam zařadí 7 a otáčky spadnou na zvýšený volnoběh. Na druhou stranu to umí jezdit se spotřebou lehce nad 5L/100 se 17" koly, a to je pro výrobce nejdůležitější dosáhnout co nejmíň gramů CO2
-> saskyn2:
Co si uvědomuju poslední dobou, že je to hlavně cesta k tomu, aby nějak schopnějc mohli řídit i ti, kterým nebylo dáno. Přeci jen řazení a rozjezdy jsou pro nemehla to nejtěžší a auta tím uměj vcelku slušně likvidovat.
Co si uvědomuju poslední dobou, že je to hlavně cesta k tomu, aby nějak schopnějc mohli řídit i ti, kterým nebylo dáno. Přeci jen řazení a rozjezdy jsou pro nemehla to nejtěžší a auta tím uměj vcelku slušně likvidovat.
Automat je pro lidi co mají rádi pohodlí. Je to i bezpecnejsi protože clovek se muze soustredit na jizdu a ma cistou hlavu, nacic to tolik nesvadi k závodění. Na druhou stranu něco to stojí navíc ve spotřebě a i údržbě.
-> CHIP 25.02.25 09:05:40: Už aj dnes je na trhu len veľmi málo áut, ktoré by konzervatívcom ako my, vyhovovali. Okrem iného za to môžu aj zákony a nariadenia EU.
-> Bukaj:
Právě že řadit nohou mi pořád efektivně nejde. Někdy prostě i když mám nohu na plynu úplně zlehka, že ten motor snad ani nezabírá, tak nepřeřadí, jindy zase přeřadí zbrkle.
Ty ve Volvu nemáš těch kvaltů tolik, takže nemáš ani tolik problematickejch shiftů, jako ten sedmikvalt
Právě že řadit nohou mi pořád efektivně nejde. Někdy prostě i když mám nohu na plynu úplně zlehka, že ten motor snad ani nezabírá, tak nepřeřadí, jindy zase přeřadí zbrkle.
Ty ve Volvu nemáš těch kvaltů tolik, takže nemáš ani tolik problematickejch shiftů, jako ten sedmikvalt

-> palinator 25.02.25 08:38:15: Jo, tu spotřebu věřím, že lze s manuálem snížit. Zvláště ve městě nebo při hustším provozu, kde ten automat "žere" dost energie i při stání.
Ale na to ostatní se dá zvyknout a "řadit nohou". I když ani po dvou letech vlastnictví Volva se mi nepodařilo vysledovat přesné souvislosti podmínek, při kterých automat reaguje na danou situaci - mám dojem, že pokaždé je to nějak jinak a že "má svou vlastní hlavu" - což může být pro člověka, zvyklého vůz ovládat po svém, trochu problém. Ale Volvo užívám jen jako přemísťovadlo, takže mi to zase až tak nevadí...
Ale na to ostatní se dá zvyknout a "řadit nohou". I když ani po dvou letech vlastnictví Volva se mi nepodařilo vysledovat přesné souvislosti podmínek, při kterých automat reaguje na danou situaci - mám dojem, že pokaždé je to nějak jinak a že "má svou vlastní hlavu" - což může být pro člověka, zvyklého vůz ovládat po svém, trochu problém. Ale Volvo užívám jen jako přemísťovadlo, takže mi to zase až tak nevadí...
-> Bukaj: Nic z toho co jsi psal nezpochybňuji .. jen pro mě je to naprosto zbytečná věc.
-> vhml:
Ale já nezpochybňuji, že pro mnoho lidí je automatická převodovka vhodná nebo dokonce téměř nezbytná. Pro mé použití je to naprosto zbytečná věc. Nenajedu stovky tisíc kilometrů ročně, do práce nedojíždím v koloně jsem jel jen na dovolené. Já si chci prostě řadit sám, tak jak mě to vyhovuje.
A je velice smutné, že prostě na trhu nebude za nedlouho auto, které by mě vyhovovalo.


A je velice smutné, že prostě na trhu nebude za nedlouho auto, které by mě vyhovovalo.
-> Bukaj:
Měničový automaty možná, a to ještě jenom některý. Ten zbytek slavnej nebude, obzvláště při dodržování předepsaný (ne)údržby. Tebou zmiňovaná dvouhmota dneska nejspíš přežije auto.
Už jsem to někde psal, při mém používání DSG mě sere v tom, že nemůžu jet na jedničku nebo dvojku se seplou spojkou a kadlat to na volnoběh - to třeba na polní cestě nebo v kolonách... Na můj vkus to navíc řadí nelogicky, jakmile člověk chce motor zatížit v optimálních otáčkách, tak automat začne podřazovat, jindy to zase naskládá kvalty tak, že to duní na 1300 otáček v zátěži větší, než bych si představoval. V manuálním režimu udělám o 0,5 litru nižší spotřebu, na dálnici nechávám natvrdo zařazenou sedmičku.
Pokud "automat" tak jen jednokvalt bez zpátečky
Měničový automaty možná, a to ještě jenom některý. Ten zbytek slavnej nebude, obzvláště při dodržování předepsaný (ne)údržby. Tebou zmiňovaná dvouhmota dneska nejspíš přežije auto.
Už jsem to někde psal, při mém používání DSG mě sere v tom, že nemůžu jet na jedničku nebo dvojku se seplou spojkou a kadlat to na volnoběh - to třeba na polní cestě nebo v kolonách... Na můj vkus to navíc řadí nelogicky, jakmile člověk chce motor zatížit v optimálních otáčkách, tak automat začne podřazovat, jindy to zase naskládá kvalty tak, že to duní na 1300 otáček v zátěži větší, než bych si představoval. V manuálním režimu udělám o 0,5 litru nižší spotřebu, na dálnici nechávám natvrdo zařazenou sedmičku.
Pokud "automat" tak jen jednokvalt bez zpátečky

-> CHIP 25.02.25 07:21:51: Tak zrovna automat považuju - a to i jako velmi konzervativní a staromilský motoristický dinosaurus - za věc, která užívání vozidla značně zpříjemňuje a usnadňuje.
A co se spolehlivosti a poruch týče, tak se domnívám, že vozy s automatem vyžadují méně údržby a investic do spotřebních dílů - třeba taková dvouhmotá spojka moderních vozů není levná záležitost, odpadají problémy s hydraulickým ovládáním atd. Takže u automatu stačí párkrát za život auta vyměnit olejovou náplň a to je vše.
Ale kdo se neobejde bez kvedlání páky do stran, pro toho holt automat není...
...ale to bychom se mohli vrátit zpátky tam, kde nebyly žádné synchronizace převodů a nebo rovnou za jízdy přehazovat kožený řemen na větší řemenici...
A co se spolehlivosti a poruch týče, tak se domnívám, že vozy s automatem vyžadují méně údržby a investic do spotřebních dílů - třeba taková dvouhmotá spojka moderních vozů není levná záležitost, odpadají problémy s hydraulickým ovládáním atd. Takže u automatu stačí párkrát za život auta vyměnit olejovou náplň a to je vše.
Ale kdo se neobejde bez kvedlání páky do stran, pro toho holt automat není...
...ale to bychom se mohli vrátit zpátky tam, kde nebyly žádné synchronizace převodů a nebo rovnou za jízdy přehazovat kožený řemen na větší řemenici...

-> CHIP 25.02.25 07:21:51: protože se nechci zabejvat řazením, stejně jako třeba nechci startovat klikou
-> vhml: Ale tvoje otázka může být položena i opačně.
K čemu je vhodný a vůbec tak nezbytný mít automatickou převodovku?
K čemu je vhodný a vůbec tak nezbytný mít automatickou převodovku?
-> Tomaso435 24.02.25 14:53:21: jo, ta radia potvrzuji

-> Tomaso435: to není potřeba. Já jen, že v roce 2014, 2015 se na activ v žádném případě nečekalo 3/4 roku.
-> michael: asi ti na něj dám kontakt, můžete se pak soudit pro čekací dobu společně.
-> Tomaso435: pokud se jednalo o Fabii v Activu tak tato specifikace byla vyrobena za cca 6 - 8 týdnů.
-> palinator 24.02.25 14:02:16: tak třeba originál radia ani v jedinom autě nemám, protože se prostě posraly vsechny do jednoho.
-> michael 24.02.25 14:09:26: protože takový nebylo skladem. Žil v představě že přijde do krámu a odveze si ho. A ono ne
-> michael 24.02.25 14:09:26: protože takový nebylo skladem. Žil v představě že přijde do krámu a odveze si ho. A ono ne
-> palinator 24.02.25 13:42:11: protože stahovačky a rozdělovač jsou odjakživa naprosto bezproblémový věci




-> Tomaso435: proč dotyčný čekal na auto před deseti lety 3/4 roku?
-> Borderer:
Protože to tady je dáváno v souvislost s "nemůže se pokazit". Nepamatuju si, kdy se mi naposled pokazilo rádio nebo mlhovky.
Pokud někdo chce uškudlit i ten poslední halíř, budiž, to chápu.
Protože to tady je dáváno v souvislost s "nemůže se pokazit". Nepamatuju si, kdy se mi naposled pokazilo rádio nebo mlhovky.
Pokud někdo chce uškudlit i ten poslední halíř, budiž, to chápu.
-> palinator: Tak ale tací prostě jsou, je to takový problém? Když si taťka šel do showroomu pro zánovní Dacii, tak ho maximálně zajímalo, jestli to má 4 kola, jestli se do toho leje benzín nebo nafta, kde se zapínají světla a vypíná start-smrt. Že to nemá švihadlo začal řešit až začátkem léta a že to má klimatizaci zjistil, když tu bylo 35°C ve stínu...
-> Tomaso435:
Škoda že to ještě nemá bez katalyzátoru, bez vstřikování a že nemůže předstih zapalování posouvat ručně a ne nějakou posranou regulací která se může pokazit.
Škoda že to ještě nemá bez katalyzátoru, bez vstřikování a že nemůže předstih zapalování posouvat ručně a ne nějakou posranou regulací která se může pokazit.
-> Borderer 24.02.25 13:30:09: přesně.... Auto s automatem prostě je jen vyrazne rizikovější conse týká poruchy než manuál.
Známý si dokonce objednal novou fabii na kterou cekal asi 3/4 roku.
Auto má snad všechny zaslepky co se na to dělaj.
Nemá to ani Central, ani El okna ani klimu ani rádio ani mlhovky ani nic. Prostě co tam není, se nemůže pokazit. A jelikož je to jeho v životě druhé auto, (po nové užovce z roku 80 kterou dal ještě snad nějak za 20 protiúčtem) auto na dalších xx let. Než bude nebezpečné s ním zase jezdit mezi moderními auty ( do smrti) , tak prostě se k výběru staví rozumně. Né každý má chuť nedejbože pracovat na to, Aby mohl po deseti Letech něco na autě zbytečně opravovat, když to tak být ani nemusí.
Známý si dokonce objednal novou fabii na kterou cekal asi 3/4 roku.
Auto má snad všechny zaslepky co se na to dělaj.
Nemá to ani Central, ani El okna ani klimu ani rádio ani mlhovky ani nic. Prostě co tam není, se nemůže pokazit. A jelikož je to jeho v životě druhé auto, (po nové užovce z roku 80 kterou dal ještě snad nějak za 20 protiúčtem) auto na dalších xx let. Než bude nebezpečné s ním zase jezdit mezi moderními auty ( do smrti) , tak prostě se k výběru staví rozumně. Né každý má chuť nedejbože pracovat na to, Aby mohl po deseti Letech něco na autě zbytečně opravovat, když to tak být ani nemusí.
-> Bukaj 24.02.25 13:21:35: Zrovna to řešíme u nás ve firmě, konkrétně moje služební auto jako jedno z těch, přes které se to hodnotí. Auto na 3 roky, 40 000 km nájezd ročně, našlápnutý Superb pro porovnání. Když se vzal v potaz rozdíl nákupní a prodejní ceny po třech letech, předplacený servis, gumy a povinné ručení a porovnalo se to s "all inclusive" operákem na to stejné auto, tak operák byl o cca 15% měsíčně levnější...
Rozdíl ve flotilovém nákupu leasinovky, flotilové ceně za servis, povinném ručení, atd...
Rozdíl ve flotilovém nákupu leasinovky, flotilové ceně za servis, povinném ručení, atd...
-> Bukaj 24.02.25 13:19:08:
No, ale už několik let koncernový 4x4 auto bez DSG prostě nekoupíš. Proto máme ve firmě toho Karoqa s DSG. A k chování DSG teda připomínky mám, ale kdo upřednostňuje komfort před efektivitou, tomu to bude jedno.
-> Bukaj 24.02.25 13:21:35:
Tys to nepochopil. Když budeš na auto šetřit a přijde vysoká inflace, tak přijdeš během pár let o 30 % prostředků (viz poslední roky). Když to koupíš před vysokou inflací a zadlužíš se, přijdeš třeba o 10 % prostředků - podle úroku. Do jaký míry leasingovky dávaj nižší ceny při financování, než při koupi za hotové, to přesně nevim jak funguje.
No, ale už několik let koncernový 4x4 auto bez DSG prostě nekoupíš. Proto máme ve firmě toho Karoqa s DSG. A k chování DSG teda připomínky mám, ale kdo upřednostňuje komfort před efektivitou, tomu to bude jedno.
-> Bukaj 24.02.25 13:21:35:
Tys to nepochopil. Když budeš na auto šetřit a přijde vysoká inflace, tak přijdeš během pár let o 30 % prostředků (viz poslední roky). Když to koupíš před vysokou inflací a zadlužíš se, přijdeš třeba o 10 % prostředků - podle úroku. Do jaký míry leasingovky dávaj nižší ceny při financování, než při koupi za hotové, to přesně nevim jak funguje.
-> vhml: Mít nový automat může být fajn. U jetých aut nikdy nevíš, jak se k tomu kdo choval s čímž je úzce spjaté riziko velké investice něčeho, co reálně nepotřebuješ. Na starší 5Q Aisiny už třeba neseženeš zhola nic a závada převodovky odsuzuje P2 Volva do šrotu.
A pak je tu určité procento lidí, kteří automat prostě nechtějí. Zkusil sem si to, stačilo, nechci. Jen teda nestojím neustále v kolonách, jak bývá silný argument protistrany.
edit: Vlastně sem si ještě vzpomněl na jednoho kolegu v práci, který točí auta co pár let. Vždy luxusnější vozy typu Audi, nafta, automat. Nakládá tomu co se do toho vejde hned za studena, servis jen nutný, výměny náplní jen to nejlevnější co sežene nebo vůbec, protože to pár let pojezdí (cca 20t km ročně) a šup s tím pryč. Toť asi vše k rizikovosti koupě.
A pak je tu určité procento lidí, kteří automat prostě nechtějí. Zkusil sem si to, stačilo, nechci. Jen teda nestojím neustále v kolonách, jak bývá silný argument protistrany.
edit: Vlastně sem si ještě vzpomněl na jednoho kolegu v práci, který točí auta co pár let. Vždy luxusnější vozy typu Audi, nafta, automat. Nakládá tomu co se do toho vejde hned za studena, servis jen nutný, výměny náplní jen to nejlevnější co sežene nebo vůbec, protože to pár let pojezdí (cca 20t km ročně) a šup s tím pryč. Toť asi vše k rizikovosti koupě.

-> Bukaj 24.02.25 13:21:35: Rika Ti neco pojem ramcova smlouva? Taky jsme ji jako firma meli napriklad s prodejcem Skodovky.
My jsme se zavazali, ze odeberem za kalendarni rok 3 auta a prodejce se s nama bavil razem o jinejch penezich za kus a jinejch vyhodach.
A ted si vezmi, ze ta leasingovka se zavaze k odberu treba 500 aut od jedny znacky za rok...
My jsme se zavazali, ze odeberem za kalendarni rok 3 auta a prodejce se s nama bavil razem o jinejch penezich za kus a jinejch vyhodach.
A ted si vezmi, ze ta leasingovka se zavaze k odberu treba 500 aut od jedny znacky za rok...
-> palinator 24.02.25 13:09:10: V tom případě bych nejspíš měl podezření z daňového podvodu, protože leasingovka opravdu nebude dotovat "ze svého" něčí auto...
Takže pokud vyjde auto přes leasingovku levněji, než v autorizáku, tak ta leasingovka zjevně žije z "našich daní", nebo nebude mít dlouhého trvání...

Takže pokud vyjde auto přes leasingovku levněji, než v autorizáku, tak ta leasingovka zjevně žije z "našich daní", nebo nebude mít dlouhého trvání...
-> palinator: Jeden kamarád má dvojkovou Octavii combi 4x4 a jeden jedničkovou. Jinak z koncernu je mezi mými kamarády dost O1/F1, O2, nějaká O3, Leon a jinak asi jen firemní vozy k osobnímu užití (Scala, Octavia, Karoq).
Pak má pár kamarádů jako rodinný vůz kombíka od Korejců, ti s více, než 2 dětmi, něco většího (Caddy, Ford /něco/-max, Sharan 97, Galaxy, Peugeot..., H1), ti s jedním až dvěma dětmi nějaké kombíky či "sůvy" (Subaru Outback/Forester, Nissan, Freemont, Volvo Xněco...).
A v rodině - Táta O1 1,8 20V a k tomu máminu Fabii2 1,4 16V, máma už jezdí jen "pronajatými" vozy (každých pár let něco jiného - teď má necelý rok nějaký SUV Mercedes, myslím, že vzadu je nápis 200 GLA, předtím nějaký Lexus, předtím nějaké opuchlé Mini
). Málemtchán má Audi 80 1992, kterým občas jezdí teta mé dcery, můj strýc má (nebo měl, už jsem ho pár let nepotkal) ohnilou Feldu combi 1997 s najetými 27 tisíci, kterou kupoval jako novou, ostatní členové rodiny buď nežijí, nestýkám se s nimi, nebo nemají auto. A těch, kteří z výše zmíněného výčtu vozů mají automat, moc není, napočítal bych na prstech jedné ruky
Pak má pár kamarádů jako rodinný vůz kombíka od Korejců, ti s více, než 2 dětmi, něco většího (Caddy, Ford /něco/-max, Sharan 97, Galaxy, Peugeot..., H1), ti s jedním až dvěma dětmi nějaké kombíky či "sůvy" (Subaru Outback/Forester, Nissan, Freemont, Volvo Xněco...).
A v rodině - Táta O1 1,8 20V a k tomu máminu Fabii2 1,4 16V, máma už jezdí jen "pronajatými" vozy (každých pár let něco jiného - teď má necelý rok nějaký SUV Mercedes, myslím, že vzadu je nápis 200 GLA, předtím nějaký Lexus, předtím nějaké opuchlé Mini


-> Bukaj 24.02.25 12:56:18: Já mám taky odpor k dluhům, ale prostě někdy to je asi výhodnější jak popisuje -> palinator 24.02.25 13:09:10: nebo to je prostě tak že ten člověk celou tu částku nemá, nebo ji potřebuje mít jako železnou jistotu na něco jiného a tím že si to auto koupí na splátky ho může používat hned a nemusí čekat až na něj našetří. Je to úplně to samý jak hypotéka, nebo operák je to samý jak nájem.
-> Bukaj:
A teď si představ, že máš úvěr, jehož úrok je nižší, než je zhodnocení finančních prostředků uložených jinde... A přesto to i s celou režií "leasingovky" vyjde.
Je pravda, že zrovna úvěr na auto zas tak levnej není, ale v určitým nedávným období to vyšlo levněji než běžný účet tak i tak.
A teď si představ, že máš úvěr, jehož úrok je nižší, než je zhodnocení finančních prostředků uložených jinde... A přesto to i s celou režií "leasingovky" vyjde.
Je pravda, že zrovna úvěr na auto zas tak levnej není, ale v určitým nedávným období to vyšlo levněji než běžný účet tak i tak.
-> saskyn2 24.02.25 12:40:54: Jo, v tom s Tebou souhlasím. Jen mi, asi podobně, jako Jardovi, nejsou zřejmé důvody toho, proč si vůbec někdo koupí auto (nebo cokoli jiného) na splátky, i když by si jej mohl v pohodě dovolit zaplatit rovnou.
Možná je to jen můj pohled na věc (názor člověka, kterému se příčí cokoli komukoli dlužit) a nepochopení systému lízingu a jiných půjček?
Vždyť každému, kdo si spočítá jedna a jedna, musí být jasné, že při leasingu nekrmí jen výrobce/prodejce automobilu, ale i leasingovky jakožto poskytovatele služby - a že tedy za stejný vůz zaplatí o poznání více, než kdyby jej koupil přímo. Možná bych to chápal ještě u s. s r. o., kde leasing bude nejspíše mít nějaké daňové výhody a rozložení splátek do několika let je lepší i pro firemní cash-flow, ale ne u fyzických osob...
...zvláště dnes, kdy automobil není už nedostupným luxusem, jak tomu bylo dříve, ale "věc za pár výplat"...
Možná je to jen můj pohled na věc (názor člověka, kterému se příčí cokoli komukoli dlužit) a nepochopení systému lízingu a jiných půjček?
Vždyť každému, kdo si spočítá jedna a jedna, musí být jasné, že při leasingu nekrmí jen výrobce/prodejce automobilu, ale i leasingovky jakožto poskytovatele služby - a že tedy za stejný vůz zaplatí o poznání více, než kdyby jej koupil přímo. Možná bych to chápal ještě u s. s r. o., kde leasing bude nejspíše mít nějaké daňové výhody a rozložení splátek do několika let je lepší i pro firemní cash-flow, ale ne u fyzických osob...
...zvláště dnes, kdy automobil není už nedostupným luxusem, jak tomu bylo dříve, ale "věc za pár výplat"...
-> Bukaj 24.02.25 12:13:07: Hele určitě v tomhle bude rozdíl mezi Prahou a nějakým pneuservisem na konci slepý ulice v kotěhůlkách, ale v průměru bude ten rozdíl oproti Praze cca 20%, rozhodně ne desetinásobek jak se tady Jarda snaží prezentovat.
-> Bukaj 24.02.25 12:41:07: tak u nás ty manuály převládají, tak je celkem logické že zvlášt ve starších autech jich bude většina.
-> Bukaj 24.02.25 12:41:07: tak u nás ty manuály převládají, tak je celkem logické že zvlášt ve starších autech jich bude většina.
-> Bukaj:
Pak žádný z kamarádů nemá něco několik let starého od koncernu VW s pohonem 4x4.
Pak žádný z kamarádů nemá něco několik let starého od koncernu VW s pohonem 4x4.
Jinak když vezmu průřez vozů mezi mými známými a kamarády, tak většina má stále manuál i v novějších vozech - a to právě z níže popsaných důvodů - že v době koupě ojetiny (mezi 2 a 15 lety stáří vozu) byly z nabízených vozů za lepší cenu nebo s lepší výbavou či v lepším stavu. Možná právě proto, že nová vozidla s automatem kupují především firmy, zatímco s manuálem často soukromníci. A to často rozhoduje o stavu vozu ve chvíli prodeje druhému majiteli...

-> Bukaj 24.02.25 11:12:04: Počkej ale já vůbec neřeším chování lidí co auto nevlastní, to je jasný že takových je dost, děti, lidi co jsou zvyklý celý život jezdit vlakem atd, moje babička nebo děda taky neměli řidičák. Já jen říkám že to co píše Jarda je blbost, ti co si vezmou nového enyaqa na splátky fakt nemají problém platit elektriku a jestli pár takových je, tak to je naprosto zanedbatelné minimum. A chápu že jsou chudší kraje než Praha, ale stejně to je prostě blbost.
Stejně tak si myslím že neexistuje spousta lidí co doma nemá tekoucí vodu, těch bude absolutní minimum at v Praze nebo chudý Vysočině...
A ano, at si každý dělá co chce, však to je jeho věc jestli chce jezdit v novém, starém, za hotové, nebo na splátky...
Stejně tak si myslím že neexistuje spousta lidí co doma nemá tekoucí vodu, těch bude absolutní minimum at v Praze nebo chudý Vysočině...
A ano, at si každý dělá co chce, však to je jeho věc jestli chce jezdit v novém, starém, za hotové, nebo na splátky...
-> vhml: Třeba pro někoho, kdo auto má pro radost a ne jen jako dopravní prostředek. A pak je taky půl promile dopravních situací, kdy prostě automat je lehce o kejhák. Ale to jen pro lidi, zvyklé na manuál.
Kdybych měl mít auto na jezdění do práce, na nákupy, nebo pro děti do školy a mohl si vybrat ze dvou jinak identických vozů za stejnou cenu, tak bych bral automat.
Osobně si myslím, že hlavní důvod, proč lidi nepořizují auta s automatem, je ten, že prostě v dané cenové kategorii vozu varianta s automatem neexistuje. Dnes se to týká ještě stále většiny lidí, kteří pořizují auto ojeté a jezdí s ním, dokud nějak funguje a nevyžaduje velkou investici do oprav. To jsou dnes vozy 10-20 let staré a v době jejich výroby byl automat ještě "luxus pro zhýralce" (a zajisté se to projevovalo i na ceníkové ceně nového vozu).
Postupem času bude i v Evropě aut s manuálem v provozu ubývat a vyrábět se budou jen pro opravdové nadšence a jen do sportovních verzí...
Kdybych měl mít auto na jezdění do práce, na nákupy, nebo pro děti do školy a mohl si vybrat ze dvou jinak identických vozů za stejnou cenu, tak bych bral automat.
Osobně si myslím, že hlavní důvod, proč lidi nepořizují auta s automatem, je ten, že prostě v dané cenové kategorii vozu varianta s automatem neexistuje. Dnes se to týká ještě stále většiny lidí, kteří pořizují auto ojeté a jezdí s ním, dokud nějak funguje a nevyžaduje velkou investici do oprav. To jsou dnes vozy 10-20 let staré a v době jejich výroby byl automat ještě "luxus pro zhýralce" (a zajisté se to projevovalo i na ceníkové ceně nového vozu).
Postupem času bude i v Evropě aut s manuálem v provozu ubývat a vyrábět se budou jen pro opravdové nadšence a jen do sportovních verzí...

-> CHIP 24.02.25 11:39:06: k čemu je vhodný a vůbec tak nezbytný mít manuální převodovku?
-> ajok 23.02.25 21:47:23: To je zase to, co jsem psal Jirkovi o té rázovitosti krajů. Tady v okolí Prahy už za přezutí sady 4 ks kol (sundání gum a závaží, nazutí nových gum, ventilků, vyvážení) nedáš míň, jak 1000 Kč u garážníků, v pneuservise 1500-2000...
Taky pamatuju dobu, kdy tu v okolí přezutí kola s vyvážením bylo za 80 Kč a když jsem třídil disky a přivezl je na vyzutí gum, tak zutí bylo za dvacku...
Taky pamatuju dobu, kdy tu v okolí přezutí kola s vyvážením bylo za 80 Kč a když jsem třídil disky a přivezl je na vyzutí gum, tak zutí bylo za dvacku...

Morálně zastaralé auto .. začal jsem nad tím malinko přemýšlet. Ikdyž si to u svého O2 Scouta nemyslím, ohlížel jsem se, že bych koupil Scouta tak 4 roky starýho. A je tu problém .. já chci manuální převodovku a vony se ty moderní pekáče s manuálem prakticky nedělají. To pro mě znamená chca nechca zůstat u staršího vozu. Nehledě na to, že se mi u nových aut nelíbí neustále vypínat StartStop, Vedení v pruzích ..
Ale zase .. snažím se o to moje auto starat, opravdu pečlivě, takže si myslím, že mi klidně může ještě 10 - 15 let vydržet. Pak už to bude zastaralý, to je mi jasný, ale je otázka v čem pak vlastně budem jezdit a co bude nebo nebude možno si koupit.
Ale zase .. snažím se o to moje auto starat, opravdu pečlivě, takže si myslím, že mi klidně může ještě 10 - 15 let vydržet. Pak už to bude zastaralý, to je mi jasný, ale je otázka v čem pak vlastně budem jezdit a co bude nebo nebude možno si koupit.
-> ajok 23.02.25 00:37:26: Jo, to je na vsích dále od velkých měst takový blbý nešvar, že většinou se najde nějaký závistivý blbec, jenž těm ostatním lidem komplikuje život.
-> saskyn2 22.02.25 23:15:53: Jirko, ale tohle je přesně názor člověka, žijícího v určité sociální bublině (podobně, jako nejspíš většina lidí na Virtu včetně mne - byť na okraji, tak ve stejné bublině)
Spousta lidí na území tohoto státu nejen, že auto nevlastní (z důvodu, že jej nepotřebuje, nebo na něj nemá), ale třeba ani nemá doma tekoucí vodu - a přesto žijí, leckdy i docela spokojeně.
A jistě to souvisí i s lokalitou, kde ti lidé žijí - ať už z důvodu, že nemají psychické předpoklady (bojí se změny bydliště, zaměstnání, nechtějí se odloučit od rodiny, přátel,...), nebo že na to nemají finanční prostředky, žijí od výplatě k výplatě a jsou rádi, že jsou rádi. Pak je další skupina lidí, kteří na okraji většinové společnosti žijí z důvodů, že jim principy fungování té společnosti nevyhovují, nebo jim prostě vyhovuje žít jinak.
Prostě nemůžou všichni žít v Praze, Brně, Ostravě, Hradci, Plzni,...
...a tyhle lokální rozdíly si člověk, zvyklý žít na jednom místě a bavit se s lidmi ze své "bubliny", moc neuvědomuje. Pak se divíme výsledkům voleb, průzkumů veřejného mínění atd., ale ono to vše není úplně složité pochopit, když se na věc díváš i z pohledů jiných lidí...
Takže to, co tu Jarda nebo Tomaso popisují, nejsou žádné pohádky a výplody chorých mozků, ale jen jiná realita - či spíše jiný úhel pohledu na realitu.
Žijeme (ještě stále) ve svobodné době, svobodomyslné společnosti, kde se naskýtá spousta způsobů, jak žít a nikdo Tě tu neukamenuje, nezlynčuje či nezastřelí za názor, maximálně si Tě zaškatulkuje do kolonky "divnej brouk". Ta variabilita společnosti se zvyšuje, rozdíly mezi jednotlivými "vrstvami" obyvatelstva jsou stále větší, ale zatím to tu funguje jako jeden celek a moc to neskřípá. Zatím. Třeba nebude dlouho trvat, až se něco zadře...

Spousta lidí na území tohoto státu nejen, že auto nevlastní (z důvodu, že jej nepotřebuje, nebo na něj nemá), ale třeba ani nemá doma tekoucí vodu - a přesto žijí, leckdy i docela spokojeně.
A jistě to souvisí i s lokalitou, kde ti lidé žijí - ať už z důvodu, že nemají psychické předpoklady (bojí se změny bydliště, zaměstnání, nechtějí se odloučit od rodiny, přátel,...), nebo že na to nemají finanční prostředky, žijí od výplatě k výplatě a jsou rádi, že jsou rádi. Pak je další skupina lidí, kteří na okraji většinové společnosti žijí z důvodů, že jim principy fungování té společnosti nevyhovují, nebo jim prostě vyhovuje žít jinak.
Prostě nemůžou všichni žít v Praze, Brně, Ostravě, Hradci, Plzni,...
...a tyhle lokální rozdíly si člověk, zvyklý žít na jednom místě a bavit se s lidmi ze své "bubliny", moc neuvědomuje. Pak se divíme výsledkům voleb, průzkumů veřejného mínění atd., ale ono to vše není úplně složité pochopit, když se na věc díváš i z pohledů jiných lidí...

Takže to, co tu Jarda nebo Tomaso popisují, nejsou žádné pohádky a výplody chorých mozků, ale jen jiná realita - či spíše jiný úhel pohledu na realitu.
Žijeme (ještě stále) ve svobodné době, svobodomyslné společnosti, kde se naskýtá spousta způsobů, jak žít a nikdo Tě tu neukamenuje, nezlynčuje či nezastřelí za názor, maximálně si Tě zaškatulkuje do kolonky "divnej brouk". Ta variabilita společnosti se zvyšuje, rozdíly mezi jednotlivými "vrstvami" obyvatelstva jsou stále větší, ale zatím to tu funguje jako jeden celek a moc to neskřípá. Zatím. Třeba nebude dlouho trvat, až se něco zadře...

-> vhml 24.02.25 10:56:52: mysli gaffu. To by mne jeblo jeste to lepit necim dalsim. Nalepim lehce na hrany a az kdyz je to ok, tak domacknu.
-> Tomaso435 24.02.25 10:40:28: co to je? to neznám
-> Jarda/felda 24.02.25 10:32:27: proto je dobrý když si to nejdřív nalepíš nanečisto takovou tou páskou která má v sobě tkaninu...