Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
19316 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.01.2015 do 25.02.2025, založil/a LuMi
řadit dle data
15:40:50
25.02.2025
Jarda/felda
-> Borderer 25.02.25 15:32:13: ano připravuje se jeden z těch dvou kvaltů respektive je mechanicky zařazen a čeká na sepnutí spojky
15:32:13
25.02.2025
Borderer
-> vhml: Zajímavý video. Jen dotaz, při střídání akcelerace/decelerace (neplynulá jízda, sundavaní nohy z plynu) př. na pětku se děje to, že se mi neustále dle situace připravuje 4 nebo 6? Nebo je tam nějaká prodleva?
14:20:00
25.02.2025
Borderer
-> Bukaj: Zase kdyby ses opravdu věnoval řízení a předvídal, což máš dělat ať řídíš od náklaďáků po bicykl, přeřadil by sis o těch pár vteřin dřív a pak neřešil prekérní situaci. 3 Nebo sem divnej a k situaci, kdy by se mi hodila třetí ruka (když zrovna dělám za volantem jen to, co mám) tak je tak jednou do roka?
14:04:25
25.02.2025
vhml
-> Bukaj 25.02.25 13:33:47: a to je pořád velice jednoduchá převodovka oproti třeba ZF 8HP, která je cela složená ze soustavy planetový převodů a jejich brzd.



Prevodovka DSG




ZF 8HP The new 8 Speed Automatic
13:38:25
25.02.2025
Bukaj
-> ajok 25.02.25 10:45:19: To sice jo, ale jednou za čas nastane situace, kdy musíš při řízení použít mozek a pokud jej nemáš ženský (dokážeš koordinovat více myšlenkových pochodů najednou), tak prostě musíš přemýšlet o tom, co zařadit nebo jestli spustit stěrače nebo cyklovač. A když to za Tebe dělá auto samo, tak leckdy ani nemusíš uhnout rukou ze spolujezdčina stehna...1
13:33:47
25.02.2025
Bukaj
-> Jarda/felda 25.02.25 10:27:10: Zajímavý - to si moc nedovedu představit. Něco, jako dvě převodovky v jedné skříni vedle sebe, kde jedna řadí liché a druhá sudé kvalty?9
13:31:39
25.02.2025
Bukaj
-> saskyn2 25.02.25 10:17:49: Aha, takže to bude mít nižší životnost, než hydroměnič, že?
13:30:43
25.02.2025
Bukaj
-> saskyn2 25.02.25 10:16:45: Já ve Volvu taky jezdím na "S", ale rozdíl mezi "E" a "S" jsem nepoznal...3
12:56:04
25.02.2025
saskyn2
-> Tomaso435 25.02.25 12:26:06: Však jo, volnou kapacitu mozku můžeš místo řazení používat na telefonování3

Blbý když to pak blbě vyhodnotíš a narazíš na nějakýho dinosaura z virtu který bude mít ty asistenty povypínaný, to bude bolet3
12:26:06
25.02.2025
Tomaso435
-> saskyn2 25.02.25 09:19:21: já mám spíše takovej dojem, ze ten co má automat, má celou cestu v ruce telefon.... Nějaký soustředění za něj dělá přední senzor co udržuje bezpečnou vzdálenost tří kamionů mezi vozidlem před ním....



Takovým to po předjetí rád šoupnu blíž před čumák páč jim to velmi částo nesmyslně brzdí 3
11:37:39
25.02.2025
minno
-> Syny 25.02.25 11:25:26: Asi to bude tak no. Som len uvádzal svoju skúsenosť1 Pri kúpe som chcel pôvodne 1,5 a nakoniec som rád, že to vyšlo ešte na 1,4. A som veľmi spokojný, ako to chodí. A že je to ešte bez OPF filtra a ACT.
11:33:54
25.02.2025
Syny
-> CHIP: Pocukavani delaj 1,5 TSI. Zaprve studeny maj tendenci po rozjezdu skakat (co jsem vypozoroval po netu, tak se tomu vzil nazev "klokan" 3 ). To se snazili nejak eliminovat novym SW, ale obcas to lehce pozoruju i u myho auta. A za druhe ACT - tedy odpojovani dvou valcu. To jsem treba u Karoqa se 110kW vubec nepoznal, ale u myho s 96kW to znat je a trochu to vzdy cukne. Tedy ne vzdy, ale tak v 80% pripadu. Hned jak padne na auto zaruka, tak to necham deaktivovat...
upraveno 1x, naposled 25.02.2025 11:34:57
11:28:22
25.02.2025
CHIP
-> Syny: Ségra od manželky má asi čtyř nebo pěti letou scalu a benzín to je s manuálem, přesněji bohužel nevím. Ale teda musím říct, jelo se mi s tím naprosto příšerně. To auto podivně pocukává, tak nějak divně se chová .. nevím .. na to abych to upřesnil jsem s tím najel málo. Ale fakt jsem si připadal jako bych se učil řídit. Pro mě naprosto příšerná zkušenost.

Zase se mi zdá, že postavit motor tak, aby se nedal moc s manuální převodovkou používat a musel k tomu být připojenej automat .. hmm .. svět se v prdel obrací.
11:25:26
25.02.2025
Syny
-> minno 25.02.25 11:16:51: No jo, ale ty mas 1,4 TSI. Ono ty 1,5 TSI jsou zas o trochu vic eko a umrtveny 8
upraveno 1x, naposled 25.02.2025 11:25:53
11:16:51
25.02.2025
minno
-> Syny 25.02.25 10:54:41: Z toho, čo uvádzaš, pozorujem len to vyletenie otáčok pri preraďovaní, ale to nie vždy, len občas, asi to má nastavené nejaké eko-parametry, kedy to urobí. Ani to nepociťujem nijako výrazne, už som si na to asi zvykol.

Nič z ostatných uvedených vecí nepozorujem (odozva na plyn a ani oneskorenie).



Jediné, čo mi trochu "vadí" je to, že ako je tá prevodovka dosť dlhá, tak medzi 1. a 2. mám trochu dieru, pri vyššej záťaži (do kopca - napr. križovatka v meste) to dvojka nepoberá od nízkych otáčok a musím jednotku až "neprirodzene" moc vytočiť, aby sa dvojka chytila. Ale aj na to sa dá zvyknúť.
11:10:45
25.02.2025
saskyn2
-> ajok 25.02.25 10:45:19: Jardo zautomatizujes si všechno, stejně tak i zvedání hovorů psaní SMS nebo na virt nebo cokoliv jinyho, věř mi. To ale neznamena ze na to nevyuzivas cast kapacity mozku. Tak teda podle tebe kdo nezvládne telefonovat při řízení nepatří za volant. Teď by mě zajímalo řešení, jestli takový lidi budeš zadarmo vozit nebo jak to uděláme?
10:54:41
25.02.2025
Syny
-> CHIP 25.02.25 09:38:48: To pises, protoze mas O2 scouta a jeste tusim naftu. Zkus si sednout do dnesnich koncernovejch benzinu. Kdybych nebyl zvyklej na tu 1,5 TSI ze sluzebaku, tak bych si myslel, ze je s tim mym autem neco spatne. Odezva na plyn jak kdyz mas drevenou nohu. Kdyz na to slapnes, tak to ma prodlevy, kdyz nekde akceleruju a prerazuju, tak mi vzdy vyleti otacky po vyslapnuti spojky i kdyz uz plyn mam pustenej atd. Nejdriv jsem si myslel, ze jsem jen drevo a neumim ridit, ale postupne jsem zjistil, ze se mi to deje jen u poslednich TSIcek. Muj byvaly Golf nafta 103kW v pohode, brachovo Golf nafta 85kW v pohode, Ofce 3 nafta 110kW taky bez problemu, Caddy nafta 55kW, taky ok, ale Karoq a Kamiq s 1,5 TSI 110kW delaly oba to co pisu a muj Leon 1,5 TSI 96kW to samy... A co jsem tak pozoroval jen jako spolujezdec, tak 2,0 TSI bude stejny. Takze u techhle motoru by ten automat byl asi (co se tyce tohohle) mozna docela fajn. Ale zas u 1,5 TSI je DSG suchy a do toho se mi nechtelo vubec a ten dvoulitr (kterej ma DSG mokry) zas tak castej neni, je o dost drazsi a docela dost zere. Jako zvyknes si i na ten manual a ty popsany neduhy a "naucis" se s tim nejak fungovat, ale kdyz jsem mel Golfa a sedal do tech TSI v praci, tak jsem si vzdy pripadal jak kdyz jsem tejden po autoskole 3
upraveno 4x, naposled 25.02.2025 11:08:45
10:46:34
25.02.2025
palinator
-> ajok:

Jsem zvědavej jestli se mi to bezmyšlenkovitě povede i v tom Midlumu a nebo při řazení ze 4 na 5 zařadim jedničku 3
10:45:19
25.02.2025
ajok
-> saskyn2 25.02.25 09:19:21: Jirko, jestli se někdo musí soustředit na řazení, místo na jízdu, tak za tím volantem fakt nemá co dělat, to já musel tak 3 dny po autoškole. Je teda fakt, že já se do toho snažil dostat a první týden jsem měl už asi tisíc km...
10:34:35
25.02.2025
palinator
-> saskyn2:

Pak asi budu chodit pěšky do zdechnutí 3
10:33:29
25.02.2025
saskyn2
-> palinator 25.02.25 10:23:41: věř mi že placený parkování ve finále ten provoz nesníží. Jo v Praze je taky rychlejší a levnější metrem když jedu z jedný strany na druhou, problém je že většinou něco vezu, nebo že nejedu na místo kde bych dojel bez přestupu, pak ale vyjde rychleji auto. Výjimky jsou, dneska večer jedou děti na hokej, pojedou zpátky mhd protože to vyjde líp.
10:27:10
25.02.2025
Jarda/felda
-> Bukaj 25.02.25 10:14:46: DSG je automaticky řízenej manuál se "dvěma" spojkama 4 v podstatě jedeš na nějaký kvalt ale už máš zařazený další u kterýho je rozeplá spojka v momentě kdy se to chystá řadit tak rozepne spojku na tom zařazeným a sepne na tom dalším
10:24:40
25.02.2025
Borderer
-> Bukaj: Třeba už i kultivovanější dvacetiletý auta maj na dvouhmotě 300-350 tisíc km (včetně mne) a nic jí není. 3

edit: A zemi, kde se musí psát do návodu, ať nedáváš kočku do mikrovlnky, bych v tomhle kontextu zrovna moc nevyzdvihoval.



-> CHIP: 52 52 52 Je to tak, bohužel. Jelito neschopné koordinace ruka-noha moc krizovek nevyřeší.
upraveno 2x, naposled 25.02.2025 10:27:43
10:23:41
25.02.2025
palinator
-> saskyn2 25.02.25 10:16:45:

No, ono se to zase vykompenzuje jinak. Třeba v našem krajském městě se bude zavádět placené parkování v mnohem širším rozsahu, tedy i na sídlištích dalece vzdálených od centra. Ekonomicky tak auto (O1 TDI, pro Golfa nemám relevantní data) už nebude na moje cesty do práce vycházet dráž oproti vlaku trojnásobně, ale pětinásobně. Ale pokud se zmenší provoz, mohlo by to vycházet časově lépe. Vlak to ujede na 30 minut + 35 minut chůze, auto za 50 minut + 15 minut chůze.
10:17:49
25.02.2025
saskyn2
-> Bukaj 25.02.25 10:14:46: DSG je dvouspojka, bud v oleji, nebo suchá, dle typu.
10:17:24
25.02.2025
Bukaj
-> palinator 25.02.25 09:21:03: Přesně tak 4

Proto automatizovaná severní Amerika tak předběhla zbytek světa v automobilizaci obyvatelstva6
10:16:45
25.02.2025
saskyn2
-> palinator 25.02.25 09:21:03: Jo to je taky pravda. Což je ve finále obrovský přínos pro stát, nemusí platit řidiče autobusu a dostává porci spotřební daně navíc.

-> CHIP 25.02.25 09:38:48: To že to máš zautomatizovaný neznamená že ti to nezaměstnává mozek. Je to stejný jako automatický stěrače, ruční brzda nebo cokoliv co musíš dělat navíc, to bys pak mohl říkat že stejně to funguje s telefonováním nebo osaháváním spolujezdkyně3

-> msar 25.02.25 09:29:17: to podtáčení kvůli emisím je samozřejmě hovadina, ale ve finále nejhorší je pro motor podtáčení plus hodně výkonu, což to dsg neudělá, to dělají jen lidi. Dneska se dá udělat slušnej remap toho dsg, pak to točí něco mezi D a S. Mimochodem znám i dost lidí co kvůli tomu rovnou jezdí na S. Nevím jestli tohle honění ekologie za každou cenu má smysl, když pak ve finále akorát donutí lidi jezdit na S3
10:14:46
25.02.2025
Bukaj
-> palinator 25.02.25 09:14:31: Jo, to jsme na tom podobně - u manuálu přesně vím, při jakých otáčkách kdy co zařadit, aby to dělalo, co chci, u toho Automatu - ač má jen 4 dopředné rychlosti, mi přijde těch proměnných nějak moc... 3

A taky to má nějaký podivný "mezistupně" že ve výsledku se to chová, jako by těch kvaltů bylo mnohem víc.

Ale Volvo užívám pro poklidnou jízdu (ač se škodovkou jezdím velmi ostře) - to auto k tomu nějak vybízí. A pro většinu uživatelů, kteří nechtějí řešit nebo nepoznají, co motoru dělá dobře a chtějí jen nasednout a dojet tam a zpátky, je manuální řazení fakt přežitek...



A to často zmiňované DSG je varianta automatu v koncernových vozech? To je jiný princip, než hydroměnič? Robotická převodovka se spojkou nebo ještě něco jiného?
10:12:22
25.02.2025
msar
->minno: je to CAXA 90kW

Je to rok 2011, tak pro někoho už je morálně zastaralé po plánované životnosti 3
10:11:06
25.02.2025
palinator
-> Bukaj:

Myslim to tak, že dnešní motory do těch dvouhmot tak nemlátěj jako starý TDI a TDI-PD, kde to odešlo klidně i před 200 tkm.
10:06:18
25.02.2025
Bukaj
-> palinator: A že dvouhmota dneska přežije auto - to jsi myslel tak, že auto dřív umře na nějakou "drahou" závadu motoru či elektroniky, která se nevyplatí opravovat?1
09:48:51
25.02.2025
minno
-> CHIP 25.02.25 09:38:48: Nemyslel som len s manuálom, tých novodobých moderných prvkov, ktoré by ma otravovali, je v novodobých vozoch veľa. Počnúc tabletom na pol palubky.
09:45:43
25.02.2025
minno
-> msar 25.02.25 09:29:17: Neviem akú verziu 1,4 tsi máš, ale moja 1,4 tsi v Golfe (92 kW CZCA) má krúťak od 1500 ot., takže pod 1500 ot. je to trápenie (samozrejme záleží od kvaltu a záťaže). Mám to s M6 a rozumne sa s tým dá jazdiť fakt od tých 1500, čiže pri 60tke tam mám tak 4.-ku, max. 5 (podľa záťaže), i keď nápoveda ukazuje dať tam 6tku3
09:38:48
25.02.2025
CHIP
-> minno: Ano .. to jsem psal. Auto z manuálem bude za chvíli vzácnost. A jak se všichni vymlouvaj, že manuální převodovka nemůže spolupracovat s bezpečnostními asistenty .. no nevím teda.

-> palinator: Přesně tak .. auto s automatickou převodovkou dokáže ovládat i opice. Nijak tímto konstatováním nesnižuji kvalitu řidičů, kteří ji mají a používají, ale vidím to ve svém okolí, kdo ještě před lety nemohl řídit auto, protože nedokázal ovládat manuální převodovku, teď už jezdí. A bezpečné to není ..

-> saskyn2: Víš ale já když jedu, tak mě řazení nijak z pohodlí neruší, prakticky ani nevím, že řadím, jde to úplně samo.
09:29:17
25.02.2025
msar
Mám DSG 7q v Passatu 1.4TSI a to naladění z výroby, že při dosažení 1500ot řadí nahoru a otáčky spadnou na 1200ot, takže motor to trápí podtáčením mi moc šťastné nepřijde...

Nejvíc to naštve při výjezdu z obce, když při dosažení 60km/h tam zařadí 7 a otáčky spadnou na zvýšený volnoběh. Na druhou stranu to umí jezdit se spotřebou lehce nad 5L/100 se 17" koly, a to je pro výrobce nejdůležitější dosáhnout co nejmíň gramů CO2
09:21:03
25.02.2025
palinator
-> saskyn2:

Co si uvědomuju poslední dobou, že je to hlavně cesta k tomu, aby nějak schopnějc mohli řídit i ti, kterým nebylo dáno. Přeci jen řazení a rozjezdy jsou pro nemehla to nejtěžší a auta tím uměj vcelku slušně likvidovat.
09:19:21
25.02.2025
saskyn2
Automat je pro lidi co mají rádi pohodlí. Je to i bezpecnejsi protože clovek se muze soustredit na jizdu a ma cistou hlavu, nacic to tolik nesvadi k závodění. Na druhou stranu něco to stojí navíc ve spotřebě a i údržbě.
09:17:21
25.02.2025
minno
-> CHIP 25.02.25 09:05:40: Už aj dnes je na trhu len veľmi málo áut, ktoré by konzervatívcom ako my, vyhovovali. Okrem iného za to môžu aj zákony a nariadenia EU.
09:14:31
25.02.2025
palinator
-> Bukaj:

Právě že řadit nohou mi pořád efektivně nejde. Někdy prostě i když mám nohu na plynu úplně zlehka, že ten motor snad ani nezabírá, tak nepřeřadí, jindy zase přeřadí zbrkle.

Ty ve Volvu nemáš těch kvaltů tolik, takže nemáš ani tolik problematickejch shiftů, jako ten sedmikvalt 3
09:08:33
25.02.2025
Bukaj
-> palinator 25.02.25 08:38:15: Jo, tu spotřebu věřím, že lze s manuálem snížit. Zvláště ve městě nebo při hustším provozu, kde ten automat "žere" dost energie i při stání.

Ale na to ostatní se dá zvyknout a "řadit nohou". I když ani po dvou letech vlastnictví Volva se mi nepodařilo vysledovat přesné souvislosti podmínek, při kterých automat reaguje na danou situaci - mám dojem, že pokaždé je to nějak jinak a že "má svou vlastní hlavu" - což může být pro člověka, zvyklého vůz ovládat po svém, trochu problém. Ale Volvo užívám jen jako přemísťovadlo, takže mi to zase až tak nevadí...
09:08:00
25.02.2025
CHIP
-> Bukaj: Nic z toho co jsi psal nezpochybňuji .. jen pro mě je to naprosto zbytečná věc.
09:05:40
25.02.2025
CHIP
-> vhml: 3 3 Ale já nezpochybňuji, že pro mnoho lidí je automatická převodovka vhodná nebo dokonce téměř nezbytná. Pro mé použití je to naprosto zbytečná věc. Nenajedu stovky tisíc kilometrů ročně, do práce nedojíždím v koloně jsem jel jen na dovolené. Já si chci prostě řadit sám, tak jak mě to vyhovuje.

A je velice smutné, že prostě na trhu nebude za nedlouho auto, které by mě vyhovovalo.
08:38:15
25.02.2025
palinator
-> Bukaj:

Měničový automaty možná, a to ještě jenom některý. Ten zbytek slavnej nebude, obzvláště při dodržování předepsaný (ne)údržby. Tebou zmiňovaná dvouhmota dneska nejspíš přežije auto.



Už jsem to někde psal, při mém používání DSG mě sere v tom, že nemůžu jet na jedničku nebo dvojku se seplou spojkou a kadlat to na volnoběh - to třeba na polní cestě nebo v kolonách... Na můj vkus to navíc řadí nelogicky, jakmile člověk chce motor zatížit v optimálních otáčkách, tak automat začne podřazovat, jindy to zase naskládá kvalty tak, že to duní na 1300 otáček v zátěži větší, než bych si představoval. V manuálním režimu udělám o 0,5 litru nižší spotřebu, na dálnici nechávám natvrdo zařazenou sedmičku.



Pokud "automat" tak jen jednokvalt bez zpátečky 47
upraveno 1x, naposled 25.02.2025 08:41:26
08:27:11
25.02.2025
Bukaj
-> CHIP 25.02.25 07:21:51: Tak zrovna automat považuju - a to i jako velmi konzervativní a staromilský motoristický dinosaurus - za věc, která užívání vozidla značně zpříjemňuje a usnadňuje.

A co se spolehlivosti a poruch týče, tak se domnívám, že vozy s automatem vyžadují méně údržby a investic do spotřebních dílů - třeba taková dvouhmotá spojka moderních vozů není levná záležitost, odpadají problémy s hydraulickým ovládáním atd. Takže u automatu stačí párkrát za život auta vyměnit olejovou náplň a to je vše.

Ale kdo se neobejde bez kvedlání páky do stran, pro toho holt automat není...

...ale to bychom se mohli vrátit zpátky tam, kde nebyly žádné synchronizace převodů a nebo rovnou za jízdy přehazovat kožený řemen na větší řemenici... 3
07:44:24
25.02.2025
vhml
-> CHIP 25.02.25 07:21:51: protože se nechci zabejvat řazením, stejně jako třeba nechci startovat klikou
07:21:51
25.02.2025
CHIP
-> vhml: Ale tvoje otázka může být položena i opačně.

K čemu je vhodný a vůbec tak nezbytný mít automatickou převodovku?
18:03:31
24.02.2025
ajok
-> Tomaso435 24.02.25 14:53:21: jo, ta radia potvrzuji4
15:30:46
24.02.2025
michael
-> Tomaso435: to není potřeba. Já jen, že v roce 2014, 2015 se na activ v žádném případě nečekalo 3/4 roku.
15:05:12
24.02.2025
Tomaso435
-> michael: asi ti na něj dám kontakt, můžete se pak soudit pro čekací dobu společně.
Extreme Tyres