skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Bukaj 18.02.25 23:09:42: ja man pocit, ze "pred face" 135LS r92 uz ty kontakty nemel... A naopak je mam ted v P206 a i kdyz se o ne vubec nestaram, fungujou dobre
-> StepaNoFUN 19.02.25 07:03:36: To máš taky pravdu s tím zasouváním do dveří (tak to měly i nějaké dodávky - myslím, že starší Ducata nebo T4 - pamatuju si to z nějakého firemního vozu).
Naopak nechápu dnešní moderní vozy, kde je svazek pevně stažen přímo k husímu krku na jeho koncích - pak se cyklicky namáhá přímo v jednom místě, bez možnosti sebemenšího posuvu...
Naopak nechápu dnešní moderní vozy, kde je svazek pevně stažen přímo k husímu krku na jeho koncích - pak se cyklicky namáhá přímo v jednom místě, bez možnosti sebemenšího posuvu...

-> StepaNoFUN 19.02.25 07:03:36: Jo, myslím ty kdysi běžně vídané vozy s problikávajícím osvětlením SPZ
Ale stačilo udržovat kontakty čisté, bez prachu a oxidace (umýt vůz dvakrát do roka nejen na povrchu panelů, ale i v místech, přístupných po otevření dveří a kapot) a fungovalo to spolehlivě

Ale stačilo udržovat kontakty čisté, bez prachu a oxidace (umýt vůz dvakrát do roka nejen na povrchu panelů, ale i v místech, přístupných po otevření dveří a kapot) a fungovalo to spolehlivě

-> Bukaj 05.02.25 23:05:39: -> venni 06.02.25 15:52:28:
Tak hlásím, že opravdu je to tak, že někdy v průběhu výroby O1 došlo k "vylepšení" ovládání zajištění sedačky.
Starší typ má zajišťující čep celokovový, včetně toho "Učka", které je navlečené na ovládací páku, zatímco novější typ má to Učko plastové, na čepu jen naražené (nebo spíš odlité do formy přímo na kovový čep).
Zatímco u staršího typu se občas stávalo, že se při nešetrném zacházení (při rvaní páky na zatížené sedačce, kdy čep byl vahou sedící osoby tlačen - křížen na stěny otvorů, kterými prochází) se Učko rozevřelo a ovládací páka vyjela z Učka (což byl vratný děj - stačilo páku nasadit zpět do Učka a Učko sevřít třeba kleštěmi), tak u novějšího typu se plastové Učko oddělí od čepu a i když jde nasadit zpět, tak jen do prvního pokusu o změnu polohy sedadla...
...což je u auta, kde se střídají dva členové rodiny s rozdílnými tělesnými proporcemi, dost nahouby.
Navíc ten modernizovaný čep s plastovým Učkem má tu vlastnost, že pružiny, zajišťující čep v zasunuté poloze, jsou chyceny právě k té plastové části, takže pokud ta se oddělí od čepu, tak čep není zajištěn! (Prý je "moc příjemné", když se najednou sedačka za jízdy sama posune do nejzazší zadní polohy a člověk nedosáhne na pedály
)
Naštěstí díl (čep jako celek) je plně záměnný mezi novějším a starším typem, takže oprava i v -10°C trvala ani ne 5 minut
Tímto děkuji Jardovi (ajok) za torzo sedačky se starším typem čepu na díly
Tak hlásím, že opravdu je to tak, že někdy v průběhu výroby O1 došlo k "vylepšení" ovládání zajištění sedačky.
Starší typ má zajišťující čep celokovový, včetně toho "Učka", které je navlečené na ovládací páku, zatímco novější typ má to Učko plastové, na čepu jen naražené (nebo spíš odlité do formy přímo na kovový čep).
Zatímco u staršího typu se občas stávalo, že se při nešetrném zacházení (při rvaní páky na zatížené sedačce, kdy čep byl vahou sedící osoby tlačen - křížen na stěny otvorů, kterými prochází) se Učko rozevřelo a ovládací páka vyjela z Učka (což byl vratný děj - stačilo páku nasadit zpět do Učka a Učko sevřít třeba kleštěmi), tak u novějšího typu se plastové Učko oddělí od čepu a i když jde nasadit zpět, tak jen do prvního pokusu o změnu polohy sedadla...

...což je u auta, kde se střídají dva členové rodiny s rozdílnými tělesnými proporcemi, dost nahouby.
Navíc ten modernizovaný čep s plastovým Učkem má tu vlastnost, že pružiny, zajišťující čep v zasunuté poloze, jsou chyceny právě k té plastové části, takže pokud ta se oddělí od čepu, tak čep není zajištěn! (Prý je "moc příjemné", když se najednou sedačka za jízdy sama posune do nejzazší zadní polohy a člověk nedosáhne na pedály

Naštěstí díl (čep jako celek) je plně záměnný mezi novějším a starším typem, takže oprava i v -10°C trvala ani ne 5 minut

Tímto děkuji Jardovi (ajok) za torzo sedačky se starším typem čepu na díly

-> Bukaj 18.02.25 23:09:42: Myslis jako ty kontakty, ktery vecne neprevadely?
Nicmene Fa melo prostupy do dveri reseny dobre. Ty kluzny trubky, ktery zajizdely do dveri, byly svym zpusobem genialni. Svazek se mohl posouvat do dveri.
Nicmene Fa melo prostupy do dveri reseny dobre. Ty kluzny trubky, ktery zajizdely do dveri, byly svym zpusobem genialni. Svazek se mohl posouvat do dveri.
-> Syny 16.02.25 17:21:22: Vychytal to třeba AZNP na Favoritu - plovoucí kontakty místo pevných vodičů do víka kufru - pokaňkal to až VW s faceliftem... 

-> minno 16.02.25 09:40:45: Dle mého názoru (zkušenosti) je největší problém materiál izolace kabelů - je příliš neohebný a časem ještě více ztvrdne a v místech ohybu popraská. A tam, kde se objeví v izolaci prasklina, se lanka vodiče začnou lámat v jednom bod a pak už to jde rychle, někdy též zapůsobí vliv povětrnosti a k vodičům se dostane vlhkost a začnou oxidovat, k tomu se přidá zvětšený odpor vodičů a bodově vyšší tepelná zátěž a spirálovitě se to chýlí ke zkáze.
Řešením by byly lépe dimenzované vodiče (více tenčích drátků v lanku než méně silnějších), s dostatečnou proudovou rezervou (počítat se stárnutím a nedělat vodiče na hranici zatížitelnosti) a především kvalitní měkčí, poddajnější a tepelně stabilnější izolací (třeba silikon by možná byl vhodnou náhražkou PVC izolace)...

Řešením by byly lépe dimenzované vodiče (více tenčích drátků v lanku než méně silnějších), s dostatečnou proudovou rezervou (počítat se stárnutím a nedělat vodiče na hranici zatížitelnosti) a především kvalitní měkčí, poddajnější a tepelně stabilnější izolací (třeba silikon by možná byl vhodnou náhražkou PVC izolace)...
-> kpt.Budha: O3 má vždycky dvě.
-> kpt.Budha 17.02.25 21:24:07: Není to jednotné. Ale třeba ta O3 má vždycky obě.
-> saskyn2: Jak tady byla zmíněna ta O3, ale tak nějak jsem předpokládal, že to má koncern jednotně? Jen mě to tak zajímalo.
-> kpt.Budha: Na jakém autě?
Pánové, další z hloupých dotazů, když se tu mluví o těch vzpěrách, jsou vždycky elektrické obě, nebo jen jedna?
-> Jarda/felda 16.02.25 10:21:16: ty dratky prave jak nitky nejsou, jsou silnejsi a je jich v tom kabelu malo, tak se lehce polamou a ani to neni kvalitni Cu, ale jen neco pomedene

-> Nwkt 16.02.25 17:46:29: Ty na TSI nemá.
-> Nwkt: Kuny v garáži našťastie nemám
A vonku auto bude nocovať asi len výnimočne.

-> minno 16.02.25 17:31:49: Tam spíš počítej s kunama, těm chutnají podtlakový hadičky kolem sání
Inak v mojej Š120 sa mi ķáble do predných dverí (centrál + repro) polámali a opravoval som ich asi 2x za krátku dobu, až som sa bál, že si to budem dávať cvične pravidelne... A potom som ich zamenil za také tenučké (čo dom dal) a potom to už kupodivu držalo a nikdy viac sa to neporúchalo...
No ja dúfam, že u G7 sú tie káble do dverí vychytané dobre 

-> Milan 136 16.02.25 14:29:14: A to to do ted nikdo nejak konstrukcne nevychytal? Vsak todle uz se tu pise X let... Jinak todle je jedna z veci co jsem na aute puvodne chtel, ale nakonec spis hledal auta bez toho. Ten kufr oteviram fakt hodne casto a po tom co pisete by ty vzpery u me byly za chvili tutovka...
-> minno 16.02.25 09:40:45: ako pise Milan princip ano ...ale je dolezite pod akym uhlom a ci vobec sa to lame. Ak je to vymyslene spravne tak kable preziju auto.
-> Nwkt 16.02.25 11:27:06: 
-> minno 16.02.25 09:40:45: V konstrukci. Málo místa a dráty prostě blbě lámají v jednom místě místo toho, aby se kroutily v delším úseku.

-> minno 16.02.25 09:40:45: V konstrukci. Málo místa a dráty prostě blbě lámají v jednom místě místo toho, aby se kroutily v delším úseku.
-> Nwkt: běžny jev u O1, golf III, IV seatu té doby..všechno tvrdé jak kámen a při výměně žárovky a neopatrné manipulaci se to olame na holou měď. Stejně tak kabely motorového prostoru, vyhřáté , buzirky tvrdé, člověk něco dělá a kabely se lámou jen pohledem..stáří a nájezd izolacím nesvědčí..
-> Milan 136: V new beetlu jsem opravoval svazky uvnitř světel, tam se rozpadly bužírky tak že tam vedly holý dráty




-> Milan 136 15.02.25 20:47:12: A ja si chcem kúpiť fab 2

-> minno 16.02.25 09:40:45: Jak kde, někde to je kvalitou, ale vesměs spíš návrhem řešení kdy se to kroutí v jediném krátkém místě
-> minno 16.02.25 09:40:45: kabely jak nitky a nekvalitní izolace 

-> Milan 136 16.02.25 09:00:50: A v čom je podľa teba zásadný problém, že to tak odchádza? Zlá kvalita káblov?
Na pohľad sú tie husie krky s káblami všade "rovnaké"
Resp. rovnaký princíp.
Na pohľad sú tie husie krky s káblami všade "rovnaké"

-> SO545 16.02.25 08:46:04: Taky. Ale zdaleka ne tolik, jako třeba ta Fabia. To je tragédie.
-> Milan 136 15.02.25 20:47:12: u O2 combi to bolo tiez na hovno....ale aspon ten zvazok stal par E...tak sa to neriesilo a vymenilo cele. U inych aut je to obcas ina raketa.
-> minno 15.02.25 15:45:19: Kromě té zmíněné Caddyny (nájezd tehdy byl něco mezi 150 a 200 tisíc) jsem to řešil ještě na dvou vozech - na své Feldě Combi 1997 někdy cca ve 130 000 Km - kupoval jsem ji tuším 2011 z bazaru jako velmi zachovalou za dost peněz (tehdy 42 tisíc) s nájezdem asi 92 KKm a cca 2013 jsem to řešil?) a na Audi 80 z roku 1992 (sedan - víko kufru) - tam jsem to řešil cca, když to bylo 25 let staré auto - prvních 10 let podnikatelský vůz prastrýce mé dcery , pak s tím jezdil její dědeček a nyní její teta. Údržba veškerá žádná, jen když se něco fatálního rozsype (a ono se to kupodivu moc nesype) - holt je vidět, že tehdy si člověk zaplatil kvalitu 

Třeba Fabia 2 combi má výborně řešenej svazek kufru. Tam to bylo KO klidně ve 20 tkm.
No a pak tu byly přední dveře Fabia 2/Roomster, Superb 2, Yeti a tam taky vlastně ty 5. dveře.
No a pak tu byly přední dveře Fabia 2/Roomster, Superb 2, Yeti a tam taky vlastně ty 5. dveře.
-> 11mAjA11 15.02.25 20:26:07: jj, ja to netvrdim, ja jen pisu, co mi rikal... a zkusenost nemam, delal jsem rozvody jen na 1.6AEE a na te moji 1.8T, ale kamarad me varoval pred tim, co psal Ing.Janda (cimbu) ze po 30tis.km na 1.6 AEE remen napnout a po 60 vymenit, ja tenkrat ho napnul po 45tis.km a kamarad mi rikal presne, ty ses blbec, to se nenapina, ted ti praskne
no neprasknul, po 10tis.km se mi pridrel pist


-> saskyn2: A stejně starej sharan 7m to má na sračku jak to CC 

Je úplně jedno na čem ten řemen je, rukou přetrhnout při napínání je prostě a jednoduše nemožné...on se v podstatě nepřetrhne ani když se motor potká, oholí se zuby to jo, ale přetržený řemen, pokud nepočítám 30let starý při nějaké extrémní situaci (roztahování, přetěžování motoru atp.) sem za bezmála 30let v oboru nikdy neviděl.
-> minno: jo ale u každýho auta jinak, viz to cc, nebo tyhle el vzpěry. Zatím co 20 letý Passat se 600t to má ok snad každej, tak to CC to má ve 100t na hadry snad každý. To samý tyhle vzpěry, prostě blbě vymyšlený s nízkou životností.
-> saskyn2 15.02.25 19:13:36: nj, ale ja myslím aj kabeláž do dverí, do kufra...tá tiež trpí a láme sa.
-> saskyn2 15.02.25 19:13:36: Jojo 5q na 1.9.
-> minno 15.02.25 19:01:23: jj, vidis, ja jsem duverivej a verim lada autorizaku, na te nove nive (ma ted 90tis.km) jsem vymenil jen olej v motoru (podle servisky mel 3tis.km) ale ja dal mogul extreme 10W40 s tou LM prisadou, vzduchac tam byl pekne starej, ale jak to za nim neni zaprasene, tak OK - dal jsem MANN, skoda ze se nedela s predfiltrem, ale to si asi vyrobim, to je pro terenni auto vhodne, no a v prevodovkach a diferakach ma mit 20tis.km dle te servisky a tam jsem ho nechal, prevodovou prisadu jsem pridal do mezinapravy a predniho difu, dozadu chci dat samosvor, tak aby to nebylo moc "mazlavy", ale stejne premyslim to povymenovat, ale ja poradne nevim co, co nejlepsi hypoidniho - v srvisce pisi GL5 vsude, pritom stary hypoidni oleje zraly synchrony, to nevim jestli jeste delaji i moderni, ale nejlepsi do travela kolegovi napsali GL4, to dat do diferaku, tak do 5tis.km Otikova sluchatka a do 10tis.km kovosrot
-> minno 15.02.25 19:11:36: ale ze byl ve 20lete felde se 108 cistounkej? servisku mela vyplnovanou az do 80 a presto, ze je vymena predepsana na 60, tak tam zapsany nebyl, ale treba ho vymenili a nezapsali... tak uvidim tu fab ted, ta ma servisku vyplnovanou do 55tis.km a tam ma byt celozivotni...

-> minno 15.02.25 19:11:36: ale ze byl ve 20lete felde se 108 cistounkej? servisku mela vyplnovanou az do 80 a presto, ze je vymena predepsana na 60, tak tam zapsany nebyl, ale treba ho vymenili a nezapsali... tak uvidim tu fab ted, ta ma servisku vyplnovanou do 55tis.km a tam ma byt celozivotni...
-> ajok 15.02.25 16:02:36: Hadičku měním celou, protože ty B7 jí mají fakt z hovna a praská to, je tam spojka na zadním sloupku tak od ní až k motorku stěračů. Napojení bych udělal pokud by tam nebyla ta spojka ve sloupku. Jinak určitě nenapojovat v místě kde se to láme, to ti praskne za chvíli znovu.
-> Milan 136 15.02.25 17:00:32: to je malej 5q pro 1.9 vid? Takový to má každý druhý ani o tom neví
-> minno 15.02.25 16:14:16: jo ale punto nemá elektrický kufr, prostě tady je problém že to navrhoval nějakej kokot kterej nepochopil že se kabel ulomí když se pořád kroutí jen v jediném místě. Stejně takhle na lámání kabelů trpí všechny CC, kde to je taky blbě vymyšlený.
-> Milan 136 15.02.25 17:00:32: to je malej 5q pro 1.9 vid? Takový to má každý druhý ani o tom neví

-> minno 15.02.25 16:14:16: jo ale punto nemá elektrický kufr, prostě tady je problém že to navrhoval nějakej kokot kterej nepochopil že se kabel ulomí když se pořád kroutí jen v jediném místě. Stejně takhle na lámání kabelů trpí všechny CC, kde to je taky blbě vymyšlený.
-> Milan 136 15.02.25 17:00:32: Ono ako vo všetkom, aj u prevodového oleja zrejme záleží na tom, aké trasy sa jazdia.
Krátke trasy / vzdušná vlhkosť tomu neprospieva.
Toto je prevoďák z Punta po 54 tkm za 7 rokov (menené minulý rok). Prvýkrát som na ňom prevoďák menil po 80 tkm. a 10 rokoch od nova a vyzeral podobne. Zakaždým origo Tutela.
Pri vytekaní je hnedý.
Krátke trasy / vzdušná vlhkosť tomu neprospieva.
Toto je prevoďák z Punta po 54 tkm za 7 rokov (menené minulý rok). Prvýkrát som na ňom prevoďák menil po 80 tkm. a 10 rokoch od nova a vyzeral podobne. Zakaždým origo Tutela.
Pri vytekaní je hnedý.
-> 11mAjA11 15.02.25 18:54:21: ma todle, myslim, ze rikal, ze na te jeho... pak pry dal conti a ten uz nepretrhl, ale vim, ze nekomu treba potkal motor, me rikal, ze se k tomu stavi celem, ale co jsem pak cetl, tak nevim... treba mel jen prodlevu :)
-> ajok 15.02.25 17:16:36: Nepreháňam. Nemením to ani tak kvôli kilometrom, ale auto má 7 rokov a ako som ho kúpil, tak mením postupne všetky prevádzkové náplne, pre kľud na duši. Budem vedieť, že je to vymenené a ak sa nič nepototo, bude od toho pokoj na ďalších pár rokov.
-> 11mAjA11 15.02.25 18:51:13: tvrdil mi na alfe
jak se tam napina nevim...

Na rozvodových řemenech co nasbiram po výměnách sme několikrát na hrazdě zvedali motor i s převodovkou ze země do kastle závodního Favorita, několikrát na stejných a nikdy se nestalo že by se přetrhnul...rukou nelze rozvodak roztrhnout.
Bych chtěl vidět jak při napínání přetrhne rozvodový řemen...to je slušný blábol toto...
-> Milan 136 15.02.25 18:11:43: to budu muset vyfotit, jak bude vypadat ve fabii, 102tis.km a 24 let :), ve felde 108tis.km a 20 let vypadal celkem pekne a s novym origo paramo 75W LF stale pekne radi, v modre fabii, jak se zacal zhorsovat zvuk prevodovky ve 200tis.km, jsem ho rychle vymenil a ani jsem origo nezkousel, dal jsem Castrol ST 75W90 a prevodovka se prestala zhorsovat, radi dobre, kdyz pominu klasickou vlastnost, ze tam jde bud 1 nebo R a trochu piska, to se nezhorsuje... mel se vymenit trochu driv, no
A rozvodak nema expiraci, dal by si nekdo na auto todle?
www.autodily-pentl.cz/oct avia-i/1841-remen-rozvodov y-oct-18t-150-zubu-origina l-06b109119a.html
Prvni bosch, druhy conti, no prijde mi, ze prvni je Germany a ten conti, ze je Romania :/ je to blbe citelny... ja vim, ze nikdy na zadne auto nechci nic gumoveho romania nebo china

A rozvodak nema expiraci, dal by si nekdo na auto todle?
www.autodily-pentl.cz/oct avia-i/1841-remen-rozvodov y-oct-18t-150-zubu-origina l-06b109119a.html
Prvni bosch, druhy conti, no prijde mi, ze prvni je Germany a ten conti, ze je Romania :/ je to blbe citelny... ja vim, ze nikdy na zadne auto nechci nic gumoveho romania nebo china

-> Milan 136 15.02.25 18:11:43: To je vtipny, podle vyrobce uz autu konci zivotnost a tady je to pro plno lidi porad zanovni auto 

-> ajok 15.02.25 17:56:40: Tak to dělal asi něco špatně 

-> Milan 136 15.02.25 17:00:32: -> ajok 15.02.25 17:16:36: O2 modelový rok 2007.Na tachometru je 275, ale myslím, že to bude mít víc.
A olej byl podle mě původní.
-> StepaNoFUN 15.02.25 17:12:47: To máš pravdu
Ale tak výrobce bere jako životnost auta asi 7 let no.
A olej byl podle mě původní.
-> StepaNoFUN 15.02.25 17:12:47: To máš pravdu

Ale tak výrobce bere jako životnost auta asi 7 let no.
jinak remen INA na 1.8T 150 zubu, i SKF remen ma 0,16kg, conti ma 0,2kg a ten gates racing 0,23kg, je mi jasne, ze neni prima umera mezi hmotnosti a pevnosti, ze zalezi na materialu, ale kor, kdyz mi jeden garaznik tady tvrdil, ze ina remen na alfe pri napinani pretrhl
