-> ajok 09.01.25 07:59:26: asi to nechces pocut...ale mne skapala napinacia kladka len raz...a to ked som si kupil sadu u nas vo VW servise. Po cca 40000km zacala robit dost ramus.
Od vtedy som menil rozvody uz 3x...a vzdy contitech a tych 90000km vzdy vydrzala.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> 11mAjA11 09.01.25 06:47:21: NJ, ale ten napínák nevím jak jinak řešit, teď jsem psal surimu, jestli není k dostání origo
Modrý je psaný jako racing. Nevím jestli nezbytně nutně potřebuju mít na motoru řemen za 1300 když ho stejně po 90-120tis zase vyměním. Domnívám se že při běžném užití vozu je to zbytečná investice, beztak se rozmrda v tom systému cokoli jiného, třeba ten původní napínák s novým ložiskem pro kladku.
-> 11mAjA11 08.01.25 21:34:35: gates jsou dva, cernej a modrej, jestli maji dobre hmotnost, tak modrej musi byt robustnejsi... autodilos.cz/autodily/...
/motor-remenovy-pohon-rozv
odovy-remen-sada-ozubeny-r
emen?brand=gate... dnes uz kupovat autodily podle hmotnosti
tak jsem kupoval i vyfuk na fab.
Ta kladka bude asi OK, ta vypada dobre, jen ten zasah vybrouseni loga, ale ten napinak, to je horsi a SNR se na nej necha dat jen ta mala kladka, jenze dovnitr clovek nevidi... jeste je febi a pak skf smejd, nevim co na nem z te ina sady znamena H1 nebo fakt dat ten starej s 200tis.km s logem audi a na nej tu SNR kladku.

Ta kladka bude asi OK, ta vypada dobre, jen ten zasah vybrouseni loga, ale ten napinak, to je horsi a SNR se na nej necha dat jen ta mala kladka, jenze dovnitr clovek nevidi... jeste je febi a pak skf smejd, nevim co na nem z te ina sady znamena H1 nebo fakt dat ten starej s 200tis.km s logem audi a na nej tu SNR kladku.
-> saskyn2 08.01.25 22:23:12: v Kanadě krachla nějaká loziskarna.. tteba celej fiat ma v originále už Chinu. A tím pádem z pěti kladek je dobrá jedna...
-> ajok: problém je že dneska je všude China v lepším případě Romania, zvlášt u těhle starejch škopků to sekaj co nejlevnějc. Třeba Litens Canada už nebývá ani v originálních rozvodech. Včera jsem dělal rozvody na EVO motoru pískala klasicky ta spodní malá ve 120t a na tý původní je VW AG INA SK předpokládám teda Slovensko a ta životnost je teda fakt tragická.
Tak si to slož no, řemen Gates, kladky SNR, SWAG, nevím co bývá zabalené ve Febi, (napínací stejně bude Litenska beztak) pumpu máš, najebej do tec docu originál čísla kladek , převede ti to na alternativy, zamrdas tím čas a vyjde to dráž patrně, nebo jdi do škodovky a objednej si originály.
Teď sem dával na 1.9D kladku SWAG (origo přebal), pumpu Pierburg protože jediná má lopatky litinové a férové pro větší zatížení, řemen Gates, rozvodové kolo má klice Febi u kterého byl i šroub kliky a kvalita za mě origo.
Teď sem dával na 1.9D kladku SWAG (origo přebal), pumpu Pierburg protože jediná má lopatky litinové a férové pro větší zatížení, řemen Gates, rozvodové kolo má klice Febi u kterého byl i šroub kliky a kvalita za mě origo.
jestli ne spis do podelali, prisly mi rozvody INA na 1.8T a nejlip vypada kladka, lozisko NTN Japan, z boku ma neco vybrousenyho docela prasecacky, jestli origo znak - tim to mohli zeslabit a i trochu rozvazit :/, napinak nejaky noname s napisem H1 a to male lozisko, ktere jsem mel na origo rozvodu po 200tis.km chrastici je tam NTN Taiwan
a nakonec to nejkritictejsi, takovej slabounkej reminek made in UK, co jsem daval INU na 1.6 AEE tak tam byl remen spain, ostatni nepamatuji, treba maji lepsi materialy, ale kdyz vezmu, jak byl robustni ten origo remen, mam z toho strach, jestli to nevratit... ta graf pumpa opravdu jeste vypada celkem slusne proti tomudle
Vratit a zkusit koupit conti? co prijde nebo uz fakt nevim...
Ja potrebuju aby to bylo spolehlivy, to neni zadna dojizdecka kolem komina. :/
I na naftu ty dily jsem teda nezkoumal, ale nevypadaly takto chatrne, remen rozhodne byl silnejsi.


Vratit a zkusit koupit conti? co prijde nebo uz fakt nevim...
Ja potrebuju aby to bylo spolehlivy, to neni zadna dojizdecka kolem komina. :/
I na naftu ty dily jsem teda nezkoumal, ale nevypadaly takto chatrne, remen rozhodne byl silnejsi.
-> saskyn2 06.01.25 18:52:17: mluvil jsem s nim pred Vanocema a rikal, ze se podarilo vylecit rakovinu jater, ale ze je strasne slaby, sotva mluvil :( ale jatra ze jsou spatna a ze jeste neco v tele ma, tak tu chemickou zatez asi nevydrzel :/, 71.
Nejvic me inspiroval asi na toto: skoda-virt.cz/cz/.../1101 8-turecko-rapidem
Nejvic me inspiroval asi na toto: skoda-virt.cz/cz/.../1101 8-turecko-rapidem
-> ajok 06.01.25 17:17:27: a co se stalo?
nechtel jsem to davat do podelali a sem se to taky asi uplne nehodi, ale zas jen tak nekdo jednickovou octavkou Turecko, Jordansko, Syrii a Izrael neprojel www.rajce.idnes.cz/0389/.
../blizky-vychod-2007 dnes me z te zpravy uplne zamrazilo a bylo i tezke v praci vubec neco udelat, Vláďo, tak at se Ti tam nahore hezky cestuje... jeho heslo bylo - kdo se boji, sere v sini a on se nebal
-> minno 06.01.25 15:45:39: No, videl bych to tak 8 let, max 10. Na Golfu jsem je mel 7,5 roku a pohledove vypadaly naprosto ok.
-> Jirik_Tuňák1983 05.01.25 20:19:32: to sedi absolutne presne. To ako v minulosti v priemysle maju hlavne slovo blbci akurat so spravnou stranickou vlajkou.
-> Jirik_Tuňák1983 05.01.25 20:19:32: V tomto prípade ten interval kontroly naopak predlžujú, ako je vidieť
-> Syny 05.01.25 20:53:13: Ale mohli by tam uvádzať aspoň aj časový interval, to by bolo lepšie.

-> Syny 05.01.25 20:53:13: Ale mohli by tam uvádzať aspoň aj časový interval, to by bolo lepšie.
-> ajok 04.01.25 18:08:20: Ad paliva - ja poslední roky tankuju v podstatě pouze na OMV, bo ho mám po cestě z práce a nmusím nikam zajíždět. A nikdy jsem v žádný autě neměl s ničím problém ... Ale beru vždy premiový paliva, v létě, když se hodně jezdí tak občas obyč ...
-> StepaNoFUN 05.01.25 20:27:54: Zajimavy je, ze jsem to vedel asi o dva mesice driv nez to doslo do CR diky tomu, ze sleduju anglickej fb. Cekal bych, ze tyhle zmeny budou jednotny pro celej svet.
-> minno 05.01.25 19:28:29: Ve 300 tkm a jen kontrola
Ja mam EVO, ale 96kW. To je tak nejak neco mezi EVO a EVO 2 :)

-> Jirik_Tuňák1983 05.01.25 20:19:32: Jo taky jsem na sluzebaku delal rozvody 50tis. po intervalu. Do cca 15.1. 2024 byl interval 240tis. To ja mel najeto cca 205tis. Pak najednou ze dne na den byl 160tis..
EDIT: Mohlo mne varovat, ze na nektery stejny motory byla na rozvody svolavacka. Myho se to teda netykalo, ale na jednom sluzebaku (koupenym jako bazarovka s 200k na hrbu) nam je na (puvodne vynechanou) svolavacku delali.
EDIT: Mohlo mne varovat, ze na nektery stejny motory byla na rozvody svolavacka. Myho se to teda netykalo, ale na jednom sluzebaku (koupenym jako bazarovka s 200k na hrbu) nam je na (puvodne vynechanou) svolavacku delali.
-> minno 05.01.25 19:28:29: Takových aut už bylo a postupně se to zkracovalo. Třeba původních 200 nebo 240 tis. u 1.2 s řemenem v oleji u PSA se to najednou zdrclo a tátovi měnili rozvody snad ve 40 tisících. Prostě se zkrátil interval. To je asi jede z největších motorových failů, který nemá obdoby. Stejně jako to měl Ford. Vymýšlí se takové kokotiny, ale všechny jdou na vrub diktátu z Brusralu.
-> Syny 04.01.25 00:16:51: 1.5tsi má po 300? To už máš EA211 evo2, či evo?
1,0/1,2/1,4tsi (EA211 bez evo) má predpísanú prvú kontrolu po 240 tkm, potom každých 30tkm.
1,0/1,2/1,4tsi (EA211 bez evo) má predpísanú prvú kontrolu po 240 tkm, potom každých 30tkm.
-> ajok 04.01.25 18:08:20: objektivně nejhorší
když pak koukneš na ty čísla tak ty rozdíly jsou tam minimální na to aby to bylo poznat 


-> Jarda/felda 04.01.25 18:03:57: ja si napred nebyl jistej, jestli se mi to nezda, ze jsem zvyklej na benziny, ale fakt to nejelo, dotankoval sem ten eurooil a po cca 5 km uz to bylo znatelne lepsi
Tak zrovna v tom testu vse nic moc a ONO nejhorsi a tu drazsi aditiv plus netestoval. Zajimal by me ten eurooil, ktery ma 0 bioslozky. Uz jsem tu psal, jak vzala tu levnou na GAS Petrol a nemohla vyjet kopec u Nasavrk, soused ji vzal taky a pry dojel do Kolina, kdyz jel do Prahy a museli ho odtahnout (ale bylo to v dobe, kdy to otevreli a mozna meli naftu jeste po predchozi firme, soused rika, ze uz tam zas tankuje a ze to je uz OK). Dobre ta octa jezdi na naftu z OMV. Ono taky mozna tu drazsi na ONU nikdo netankuje a bude stara a diky bioslozce uz degradovala. Placebo to urcite nebylo, to zas poznam jak to jede :)
Jinak ani trhnuti nepomaha :/
dieselpower.cz/forum/view topic.php?t=72269
edit:
tak otevrit se podarilo, ta vyhazovaci packa podjela ten protikus, tak jsem ho prihnul, aby se to uz nestalo...

Tak zrovna v tom testu vse nic moc a ONO nejhorsi a tu drazsi aditiv plus netestoval. Zajimal by me ten eurooil, ktery ma 0 bioslozky. Uz jsem tu psal, jak vzala tu levnou na GAS Petrol a nemohla vyjet kopec u Nasavrk, soused ji vzal taky a pry dojel do Kolina, kdyz jel do Prahy a museli ho odtahnout (ale bylo to v dobe, kdy to otevreli a mozna meli naftu jeste po predchozi firme, soused rika, ze uz tam zas tankuje a ze to je uz OK). Dobre ta octa jezdi na naftu z OMV. Ono taky mozna tu drazsi na ONU nikdo netankuje a bude stara a diky bioslozce uz degradovala. Placebo to urcite nebylo, to zas poznam jak to jede :)

Jinak ani trhnuti nepomaha :/
dieselpower.cz/forum/view topic.php?t=72269
edit:
tak otevrit se podarilo, ta vyhazovaci packa podjela ten protikus, tak jsem ho prihnul, aby se to uz nestalo...
-> Tomaso435 04.01.25 13:40:01: tak ono zalezi, cim nitridujes, jako technolog jsem resil nitrid zirkonia a to delalo takovy zlaty povrch
Naftovou jsem umyl a za 30km nic, tak asi fakt musela necim projet..., jela mizerne - byla tam ta drazsi nafta z ONA a bude to fakt smejd, tak jsem natankoval na eurooilu tu levnejsi bez bioslozky a dal do toho cca 1,5ml/l zimniho VIFu a jak to ozilo... tak si rikam parada, nic tomu neni, jenze dosel ostrikovac, oteviram kapotu a normalne odskoci, jenze pak nejde odjistit
narval jsem tam ruku a jen jsem si ji podrel o masku a nepovedlo se, neni na to nejaky figl? diky.
Pak jsem koukal jeste na moji 1.8T a zas je bez vody, olej tam tentokrat je a ten napinak je KO, uplne total remen volnej
, tak ted ani nemuzu vedet, jestli si to treba neskocilo o zoubek, tenkrat jsem dojel a motor normalne bezel, tak alespon to potkany neni...
Naftovou jsem umyl a za 30km nic, tak asi fakt musela necim projet..., jela mizerne - byla tam ta drazsi nafta z ONA a bude to fakt smejd, tak jsem natankoval na eurooilu tu levnejsi bez bioslozky a dal do toho cca 1,5ml/l zimniho VIFu a jak to ozilo... tak si rikam parada, nic tomu neni, jenze dosel ostrikovac, oteviram kapotu a normalne odskoci, jenze pak nejde odjistit

Pak jsem koukal jeste na moji 1.8T a zas je bez vody, olej tam tentokrat je a ten napinak je KO, uplne total remen volnej

-> Bukaj: p#4115784] Nevim. Měl jsem málo času se tim víc zabývat. Jen pamatuju že nešlo vačku pootočit nehla se ani o desetinu. Totálně natvrdo ,ani hasákem s nasazenou trubkou.
Vzpomínám ale že údajně to auto jeden den jezdilo,potom zaparkovali a druhý den ráno nešlo nastartovat.
Do servisu dotaženo na laně, v zakázce bylo : Nestartuje,pravděpodobně výměna svíček .
Až podle toho ze jsem si zavolal kolegu který mi v autě otočil klíčkem a ja jsem si mohl pohledem zjistit jestli se (ne)točí palec rozdělovače. Jsem zjistil že je něco špatně. Starter točil, jiskru to hazelo,svičky nový.. benzin vstřikování v pohodě
Vzpomínám ale že údajně to auto jeden den jezdilo,potom zaparkovali a druhý den ráno nešlo nastartovat.
Do servisu dotaženo na laně, v zakázce bylo : Nestartuje,pravděpodobně výměna svíček .
Až podle toho ze jsem si zavolal kolegu který mi v autě otočil klíčkem a ja jsem si mohl pohledem zjistit jestli se (ne)točí palec rozdělovače. Jsem zjistil že je něco špatně. Starter točil, jiskru to hazelo,svičky nový.. benzin vstřikování v pohodě
-> ajok 04.01.25 12:33:32: to byly ještě ty doby kdy se nitridovalo i s blátem ne?

-> Bukaj 04.01.25 09:47:03: me treba poslal Ing.Chovanec vacku, kterou jsem nedostal do bloku, volal jsem mu a pry at si tu setinku odbrousim... byla cela cerna od nejake cementace nebo nitridace, spis jsem mel strach, aby nebyla prohnuta, tenkrat jsem nemel, jak to promerit, tak jsem brousil necim hodne jemnym pod vodou, az jsem ji tam dostal a najelo to bez problemu 75tis.km
-> MVM 04.01.25 09:30:29: taketo prace su aj dnes celkom mimo normu
Ako aj tazsie karosarske prace.
-> Bukaj 04.01.25 09:47:03: jeden motor este zadohrab som zazil s touto diagnozou aj ja.
Ale nerozoberal som ho tak netusim co sa seklo.
Neslo pretocit vackou ani s metrovou rurou.
Ako aj tazsie karosarske prace.
-> Bukaj 04.01.25 09:47:03: jeden motor este zadohrab som zazil s touto diagnozou aj ja.
Ale nerozoberal som ho tak netusim co sa seklo.
Neslo pretocit vackou ani s metrovou rurou.
-> MVM: Zajímavé - o tom jsem ještě na škodováckém OHV neslyšel - nevíš příčinu toho zadření? Vada materiálu, vada opracování nebo chybná údržba (olej)?
-> StepaNoFUN 04.01.25 07:45:15: Jsem dělal zakázku v roce 03 ve Škodovce, kdy se na 1.3 BMM kousla vačka v bloku. Rozvodový kolo na vačce prasklo a rozlámalo se na několik kusů.
Takže komplet nový blok,nová vačka a zdravej zbytek se přeskládával do novyho bloku motoru.
V té době na normohodiny - prodělečná nezaplacená práce

Takže komplet nový blok,nová vačka a zdravej zbytek se přeskládával do novyho bloku motoru.
V té době na normohodiny - prodělečná nezaplacená práce

-> ajok 03.01.25 22:17:48: Ja videl na felde 1.3MPi total ohoblovany rozvodovy kolo na klice. Najeto asi 250, rozvody puvodni z fabriky (puvodne sluzebak statniho uradu, servis v autorizaku).
-> 11mAjA11: A ted si vem, ze u 1,5 TSI je predepsana ve 300tkm pouze kontrola rozvodu :)
-> ajok 03.01.25 22:17:48: já to i viděl, rozlámalo se kolo na vačce a potkal se jeden ventil
útěchou budiž že to nebylo v autě ale v nějaké kogenerační jednotce 


-> 11mAjA11 03.01.25 22:04:48: takze me jen utvrzujes v tom, jaky to jsou srajdy - ty vychvalovane TDi :), psal jsem 200 ne 500, ted ma 20 :), HTP bude blbe navrzeny - u nivy s duplexem jsem nikdy neslysel, ze by se potkala, zmenili to na jednoradej retizek a tam se to pry uz okolo 200tis.km stava, ja premyslim jen jestli ten retizek vymenit ve 120 nebo ve 150tis.km, ono opravdu jediny motor, ktery vydrzi dlouhodobe fungovat je favomotor, sice i u toho jsem o selhani rozvodu slysel, ale nikdy jsem to nevidel...

Kolikrát přeskočil rozvod u HTP...řetěz s napínákem..nesmrtelný systém..
Zlatý rozvody v řemenu a mechanickým napínáním.
Zlatý rozvody v řemenu a mechanickým napínáním.
Zrovna u TDI bych nelaboroval s vodní pumpou, ty umíraly i originály při nájezdech, kdy je výrobcem předepsaná výměna..začly chcat, hlučet, upadlo z hřídele lopatkové kolo..ale ne určitě dá 200tis v pohodě...neměnit nechat původní originál, ten určitě i 500tis najezdí.
-> 11mAjA11 03.01.25 21:16:47: ta casto praskne od nejakeho mechanickeho poskozeni - vrub od kaminku nebo koroze, na rozjezd trhliny je vzdy nekritictejsi povrch
unava tam hraje taky nejakou roli, ale pokud je ta pruzina spravne navrzena a vhodny kvalitni material, tak by nepraskla ve 200tis.km, ale v 2mil.km, kdysi jsem si nechal na feldu nazinkovat pruziny, kamarad slibil, ze HCl vynecha, ze jsou ciste, nakonec praskly obe a on se priznal, ze sel na svacinu a nekdo jinej je pry pred zinkovanim namocil, nikdy jindy mi pruzina na felde nepraskla
Rozvody remenem jsou naprd, proste aby spolehlivost motoru zavisela na kusu gumoveho remene je podle me nelogicke, jedine spravne reseni je duplex retez, popr. ozubena kola :). Remen je potreba urcite menit, protoze guma starne a nikdo nevi jak ktera :(. Kdyz mi na AEE prisly rozvody conti s remenem Romania, tak jsem se lekl a rychle objednal remen INA, nechcete nekdo ten origo conti remen na 1.6 AEE? :)
-> Bukaj: jestli se jeste jednou budou delat rozvody na naftove, tak tam hodlam tu origo pumpu od Tebe nechat, ta 200 dat musi..

Rozvody remenem jsou naprd, proste aby spolehlivost motoru zavisela na kusu gumoveho remene je podle me nelogicke, jedine spravne reseni je duplex retez, popr. ozubena kola :). Remen je potreba urcite menit, protoze guma starne a nikdo nevi jak ktera :(. Kdyz mi na AEE prisly rozvody conti s remenem Romania, tak jsem se lekl a rychle objednal remen INA, nechcete nekdo ten origo conti remen na 1.6 AEE? :)
-> Bukaj: jestli se jeste jednou budou delat rozvody na naftove, tak tam hodlam tu origo pumpu od Tebe nechat, ta 200 dat musi..
Každého věc, rozvody neměňte je to zbytečné, konec konců ani ty řemeny netřeba měnit když fungují.
Kolik takových motorů VW 16V sem dělal na potkana..protože přeci netřeba měnit, když je psána pouze kontrola v 90tis..
Pár naftových Hyundai motoru 1.6 se dokonce dožilo i těch předepsaných 240tkm (měly štěstí že nezkolabovaly na nasátí vody z IC, protočení rozvodového kola na klice, prasklou vložku válce, upálené písty po upálení vstřikovačů, atd.).
Kolik takových motorů VW 16V sem dělal na potkana..protože přeci netřeba měnit, když je psána pouze kontrola v 90tis..
Pár naftových Hyundai motoru 1.6 se dokonce dožilo i těch předepsaných 240tkm (měly štěstí že nezkolabovaly na nasátí vody z IC, protočení rozvodového kola na klice, prasklou vložku válce, upálené písty po upálení vstřikovačů, atd.).
-> 11mAjA11: pružina žádnými rázy netrpí - ty pohlcuje olej. pružina jen udržuje předpětí.
A měnit něco, co funguje, je jednak neekologické a druhak neekonomické.
Často je to tak, že díl z prvovýroby přežije mnoho, byť značkových, dílů druhovýrobních
A měnit něco, co funguje, je jednak neekologické a druhak neekonomické.
Často je to tak, že díl z prvovýroby přežije mnoho, byť značkových, dílů druhovýrobních

Takže únava pružiny je nemožná ? Nebo proc to teda nemám měnit a nechávat díl s pružinou, která já namáhaná x tisic km celkem slušnýma razama a měnit jen ložisko v kladce ? Nějak mi unikají souvislosti asi.
-> 11mAjA11: Přesně tak. Kdyby tam byla jen pružina, tak by to kmitalo a skákalo...
No jestli tam není taky nějaká pružina a ten olej treba nefunguje jako tlumič dorazu.
-> ajok: Olejový kanál z motoru tam není, ale ty napínáky bývají plněné olejem (jako tlumiče) a je tam přetlak, který vytlačuje ten čudl. Už si to nepamatuju, jak je to na Octavii, to jsem dělal dávno, ale když jsem před 2 lety dělal rozvody na Volvu, tak tam je napínák určitě plněný olejem a kdyby vytekl, tak by mohl být problém. Ale byl OK...
-> StepaNoFUN 02.01.25 22:45:57: Dávám FAG všude a bez problémů 

-> Bukaj 03.01.25 00:00:47: tak opravdu zadny olejovy kanal jako niva nema, je tam jen pero, cekal jsem, ze vevnitr bude nejaka aretace a Ty jsi ho tenkrat jen tak zatlacil rukou
Stejne premyslim dat z toho INA jen lozisko a nechat tendle origo se znakem audi, ma najeto rovnych 200tis.km a myslim, ze dalsich 200 musi dat, SKF vydrzel 67 , tece pumpa a kladka neudrzi remen uprostred - to je fakt tragedie ta znacka. :/
Jinak ta naftova octa - nevim co to je, je to mastne porad, prevodovka je plna, po nastartovani nikde nic nestrika, sul to urcite neni, takze to umyju a uvidime, treba jen necim projela...

Jinak ta naftova octa - nevim co to je, je to mastne porad, prevodovka je plna, po nastartovani nikde nic nestrika, sul to urcite neni, takze to umyju a uvidime, treba jen necim projela...
-> StepaNoFUN 02.01.25 22:45:57: ja pritelkyni dal obe predni FAG a bez problemu, me hucelo jen pravy, cimdalvic, az to bylo jak vrtulnik, tak jsem dal taky FAG a od zacatku trosicku huci v zatackach, kamos pry, tak si to zas zopakni, rikam kaslu na to, dokud to zas nebude jak vrtulnik, ted ma 70tis.km a nezhorsilo se, kdyz jedu rovne tak je tiche a v zatacce ho pres radio stejne neslysim :)
-> Bukaj 03.01.25 00:00:47: to je napojeny na olejovej kanal? ja myslel, ze tam je jen ta pruzina... tak z toho mi tam muze tyct ten olej a taky kvuli tomu to mozna nemam napnuty, kdyz to 14 dni stalo, v lete mi neubyl za 6 tis.km vubec olej a ted najednou pul litra pryc, to je zajimave, clovek s tim lita po dalnici, nic neubyva, pak prijde zima a mam pryc hned litr nemrzky a pul litra oleje
-> Bukaj 03.01.25 00:00:47: moje uz ma o 17 najeto vic, nez tveho taty
ja s ni za prvni rok najel 45, pak jsem zjistil, ze takto pouzivat octavku by me zruinovalo :) a od te boby najizdim do 15, akorat mi vychazi vymena oleje 1x rocne
-> Bukaj 03.01.25 00:00:47: to je napojeny na olejovej kanal? ja myslel, ze tam je jen ta pruzina... tak z toho mi tam muze tyct ten olej a taky kvuli tomu to mozna nemam napnuty, kdyz to 14 dni stalo, v lete mi neubyl za 6 tis.km vubec olej a ted najednou pul litra pryc, to je zajimave, clovek s tim lita po dalnici, nic neubyva, pak prijde zima a mam pryc hned litr nemrzky a pul litra oleje
-> Bukaj 03.01.25 00:00:47: moje uz ma o 17 najeto vic, nez tveho taty

-> 11mAjA11 02.01.25 20:51:50: Pokud ten napínák nevykazuje netěsnost (není oblemcanej olejem) a funguje, tak nevidím důvod, proč ho měnit...
Třeba motor 1,8, 20V (AGN) v Octavii 1997 nemá stanoven interval výměny rozvodů - má jen doporučenou kontrolu.
U tátovy Octávky jsem jednou za život toho vozu vyměnil řemen (když jsem měnil motor kvůli kolizi s kusem skály) a nic jiného - všechny kladky, vodní čerpadlo i napínák zůstaly původní, jen jsem vyměnil v ložiskách tuk. Auto jezdí dodnes (bude mít najeto cca 250 tisíc km) a jestli umře, tak předpokládám, že na něco úplně jiného, než na motor...
Třeba motor 1,8, 20V (AGN) v Octavii 1997 nemá stanoven interval výměny rozvodů - má jen doporučenou kontrolu.
U tátovy Octávky jsem jednou za život toho vozu vyměnil řemen (když jsem měnil motor kvůli kolizi s kusem skály) a nic jiného - všechny kladky, vodní čerpadlo i napínák zůstaly původní, jen jsem vyměnil v ložiskách tuk. Auto jezdí dodnes (bude mít najeto cca 250 tisíc km) a jestli umře, tak předpokládám, že na něco úplně jiného, než na motor...

-> 11mAjA11: to uz zase funguje FAG? Pred par lety jsem si od kamarada nechal objednat loziska. Dava mi je a ja konstatuju, co je to za sracku, ze chci FAGy (daval mi SNR). Odpoved znela - mozna tak pred 2ma lety. Ted uz FAG fakt nechces... Jestli si to nechces za 15tis. dat znovu.
Je pravda, ze Ty SNR jsou tam dodnes, ale ma to najeto tak 30-40tis...
Je pravda, ze Ty SNR jsou tam dodnes, ale ma to najeto tak 30-40tis...
Od jisté doby se snažím používat ložiska od Kinexu (tam kde jsou normovaný rozměry, resp. tam kam se dá sehnat když je potřeba).
Na auto je to problematický, do kol FAG, na Range Rovera na napínáky multiremenu sem do nových musel vyměnit v kladkách kvůli extrémní vůli novych ložisek NSK.kvalita je prostě problém obecně.
Na auto je to problematický, do kol FAG, na Range Rovera na napínáky multiremenu sem do nových musel vyměnit v kladkách kvůli extrémní vůli novych ložisek NSK.kvalita je prostě problém obecně.