skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> MATTESS 18.11.24 11:47:09: Že jo? Nemotá se to a není rizeto, že si člověk spustí něco jiného.
-> Jirik_Tuňák1983: přesně. Páčky pod volantem mi seděly daleko více a byly více intuitivní než ta armáda čuflíků na volantu
-> Syny 15.11.24 20:43:59: To se tak designuje designuje, až se pak zjistí, že dvacet let staré auto to má udělané na pohmat lépe.
Já jsem zvyklý na volant, kde to ovládám poslepu, protože tlačítka mají tvarování a předěl nebo na ten samostatný sloupek, to je taky celkem dobré. Ale teď po letech naskočení opět do Francouze chápu, proč u tolika modelů jeli a stále jedou ty páčky za volantem. Ty z mého pohledu střídání aut různého stáří včetně nových jasně vedou. Nemusím nikam přehmatávat, pouštět volant nebo já nevím co, ale fakáčem a prsteníkem (popř. ukazovákem, jak je kdo zvyklý) obsloužím tempomat či speed limiter včetně všech fcí na levé straně a audio (+source) s telefonem apod. na pravé straně.

Já jsem zvyklý na volant, kde to ovládám poslepu, protože tlačítka mají tvarování a předěl nebo na ten samostatný sloupek, to je taky celkem dobré. Ale teď po letech naskočení opět do Francouze chápu, proč u tolika modelů jeli a stále jedou ty páčky za volantem. Ty z mého pohledu střídání aut různého stáří včetně nových jasně vedou. Nemusím nikam přehmatávat, pouštět volant nebo já nevím co, ale fakáčem a prsteníkem (popř. ukazovákem, jak je kdo zvyklý) obsloužím tempomat či speed limiter včetně všech fcí na levé straně a audio (+source) s telefonem apod. na pravé straně.
-> vhml 15.11.24 14:27:31: Jo, Pasik to ma lepsi. Hlavne nema ty tlacitka v rovine, takze nemusis na volant koukat a vis co mackas.
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 14:34:51: To neni problem vubec. To se mozna zda, ale dosahnes tam uplne v pohode.
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 14:34:51: To neni problem vubec. To se mozna zda, ale dosahnes tam uplne v pohode.
-> vhml: Mám podobné ovládání adapťáku, nicméně netušíte, dá se nějak zamezit, aby mi to samo přibržďovalo do dálničních zatáček? Ona je tam ještě nějaká ta funkce, že to dokáže držet rychlost samo dle značek, ale asi by to mělo fungovat i odděleně? On ten adapťák funguje super, ale když pak na přehledné prázdné dálnici přijedete do zatáčky, kterou to vyhodnotí, že to těch standardních 168 nejde projet, tak to zašlápne brzdu...nepřijde mi to jako bezpečná funkce 

-> Bukaj 15.11.24 15:28:37: Na CX byly takové i hliníci. 

-> Bukaj 15.11.24 15:29:03: Samozřejmě. Kvůli něčemu jinému.
-> Syny 15.11.24 10:40:23: Fakt je to kvůli emisím? 

-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 10:08:46: Nevyhejbá, ale obecně tam ten sajrajt jde hlavně z vnější strany auta - a převážně k zadním kolům (rozstřikem od předních). Z vnitřní strany auta tam moc bordel lítat nemůže, když jsou kola z cca 2/3 krytá podběhem. Takže na zimu by byly ideální celoplošné poklice bez jakýchkoli děr - bohužel takové snad nikdy žádná automobilka (vyjma Citroenu někdy v 60. letech) nevyráběla...

-> minno 15.11.24 14:46:45: Na volantu je to lepší, než nějaká malá jebka na páčce.
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 14:34:51: Palcom sa tam dá dočiahnuť úplne v pohode. Mne to rozloženie maximálne vyhovuje.
-> Syny 15.11.24 13:49:12: Copak to audio vlevo i vpravo, ale tlačítka + a - na spodku ramínka se moc nepovedla. Tam se dá palcem dosáhnout?
-> Syny 15.11.24 13:49:12: Passat to má teda výrazně lepší, alespoň před faceliftem. S adaptakem a automatem v podstate ridis jenom tema tlacitkama + / - a RES. Pedály už používám málokdy.
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 13:39:36: Tlacitka na volantu, ale jsou vsechna ve stejne rovine bez nejakeho oddeleni, takze jde jen pohmatem blbe poznat co vlastne mackas
Navic diky tomu posunuli prepinani pisnicek na pravou stranu volantu, kdezto hlasitost zustala vlevo. To se moc nepovedlo, no... Radsi bych to mel na te pacce blinkru.

-> Syny 15.11.24 13:28:35: A co tam máš teď?
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 13:25:54: Paradoxne mi ten cudlik vyhovoval vic nez jak to mam ted :/
-> Syny: -> Jumbo: To o ťuknutí jsem nevěděl. Ten čůráček je takové nešťastné řešení. Takže raději budu nadále používat na úrovni zrušení pedálem.
-> Jirik_Tuňák1983: Pokud si správně pamatuju O3 a tu kombo páčku, tak když se tím camprlíkem nahoře jenom posune, aby se nepřepl, tak se tempomat deaktivuje ale rychlost zůstane uložená. Když se posune do vedlejší polohy, rychlost i tempomat se úplně daktivují. z boku páčky je pak kolébkový přepínač, který ma SET a RES. SET nastaví novou rychlost a RES by měl zapnout tu, která tam byla původně a začít zrychlovat...
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 12:53:51: Jen do nej tuknes a vrati se zpatky (to je zruseni, ale zapamatuje si posledni nastavenou rychlost, kterou pak muzes zas vyvolat tlacitkem "res"). Kdyz ho prepnes uplne napravo, tak tempomat vypnes (a zapomene to i posledni hodnotu).
-> Syny 15.11.24 12:48:08: Takže s ním musím cvakat sem a tam? A původní rychlost se tím ale zruší, nie?
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 12:20:27: Jestli to neni adaptak, tak nahore mas na pacce ten malej prepinac, kterym to canclujes :)
-> MXMarek 15.11.24 12:28:31: Jo, tohle je dobrý. Tuto má jen ten čůráček na páčce s blikači.
-> Jirik_Tuňák1983: Ja mam u O3 na tempomat samostatnou packu a tam do ni staci klepnout smerem dopredu. Jak to maj ale socialnejsi verze, nevim.
Jaxe u O3 dá vypnout/pauznout obyč. tempomat, aniž bych musel šlapat na brzdu nebo spojku, když chci poté dát zase restart původní rychlosti? Je na to nějaké kombo?
-> Syny 15.11.24 11:14:04: A co teprve u Pažuta, když má nádrž na 80 litrů. 

-> palinator 15.11.24 11:03:20: No, kufr nic moc, to je pravda. A ma to i docela malou nadrz. To mi tenkrat fascinovalo u te B6. Tam kdyz jsem mel na stojanu uz 68 litru a furt to tam teklo, tak jsem se normalne koukl pod auto, jestli mi to nekde nechcije ven 

-> Syny:
No... velký SUV... je to celkem široká krabice, ale z hlediska praktičnosti to moc velký není. Rapid měl užitnou hodnotu větší.
No... velký SUV... je to celkem široká krabice, ale z hlediska praktičnosti to moc velký není. Rapid měl užitnou hodnotu větší.
-> palinator 15.11.24 10:48:40: Coz na to, ze to je velky SUV, neni zas tak zly. Tedy pokud jde o nejakou kombinovanou spotrebu. Ja kdyz jezdil ty streky mezi CZ a UK, tak jsem s Passatem B6 4motion jezdil za 7,5. Pravda, po DE jsem jezdil 160-180km/h, ale zbytek cesty dle predpisu.
-> Syny 15.11.24 10:40:23: hele třeba vcera jsme byli v Praze vyzvednou u Saskyna Passata po servisu a domu žrala litrová F4 o půllitr mín než Passat
-> Syny:
Asi tak že jede Karoq v naftě stejně za 7
Asi tak že jede Karoq v naftě stejně za 7

-> Bukaj 15.11.24 09:25:20: Lepsi obtekani vzduchu - mensi emise... Az takhle dakeko uz to doslo. Docela by me samotneho zajimalo jak moc to v praxi je znat.
-> Bukaj 15.11.24 09:32:48: Takže se jako voda a břečka s posypovou solí tomu meziprostoru vyhejbá?
-> Jirik_Tuňák1983: No, ten sajrajt se tam právě nedostane - na disk jde sajrajt se solí zvenčí a ne z vnitřní strany...
-> Bukaj 15.11.24 09:23:03: Jako že se ten sajrat s vodou a solí lépe drží mezi diskem a poklicí?
-> Syny 14.11.24 21:06:02: Hm, tyhle kola už jsem na nějakejch autech viděl, ale s tou "poklicí" jsem se zatím nesetkal. K čemu to vlastně je? To nějak zlepšuje proudění vzduchu (chlazení brzd) nebo chrání náběžné hrany disku před abrazí?
-> Pavel P.. 14.11.24 20:50:28: Tak na zimu asi dobrý, že to kolo tolik netrpí od sraček na silnici (sůl, štěrk, závěje), ale estetické to moc není 

-> Syny:
Koukám že to bez těch poklic není zas tak hnusný. Lepší, než jsem čekal. Jdu je servat
Koukám že to bez těch poklic není zas tak hnusný. Lepší, než jsem čekal. Jdu je servat

-> Pavel P.. 14.11.24 20:50:28: Strašidelný.....
-> Bukaj: tohle jsou taky poklicový hliníky... mám je na zimu

-> palinator 14.11.24 10:25:24: To je liťák s poklicí? Jak to vypadá bez té poklice?

-> palinator 14.11.24 10:25:24: Ty kryty sundej a zahoď. Odře to lak až na kov a prý je to ok. "Kolo je posuzováno jako celek a alu disk je nosič aerokrytu" 

-> kpt.Budha 13.11.24 13:53:34: Tam říká to, že v tom klášteře Dodržují přísný celibát stejně jako jejich otcové a dědové, ne? 

-> Jirik_Tuňák1983: Tohle je spíš na hranolky... 

-> palinator 14.11.24 10:25:24: Aspoň si při bezpečnostní přestávce můžeš nastrouhat mrkvičku. 

-> kpt.Budha 13.11.24 13:53:34: No, skoro. Jen, že ta kola byla menší - vešla se normálně do blatníků...
-> Jirik_Tuňák1983 13.11.24 15:57:48: hele miata to ma taky nejak zvracene ze to topi pomalu uz na dvoře. A to jeste vytapi minimalni prostor a vejfuk vede "mezi sedackama"