Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18596 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.01.2015 do 25.09.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
21:14:53
25.09.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 25.09.24 07:42:41: Korejca jsem čmoudícího ještě nepotkal.
09:26:39
25.09.2024
Milan 136
-> palinator 25.09.24 09:10:32: To je možný. Z tohohle se to sypalo pořád. Nechápu, takhle to většinou hulí když vypadne hadice od turba 3
09:10:32
25.09.2024
palinator
-> Milan 136 25.09.24 07:41:51:

No, mně včera zahulila OII fPDčku... vypadalo to ale spíš tak, že tomu dlouho nikdo neprotáhl komín, protože to zahulilo jak když spadne roura od kamen jen jednou, pak už to bylo v pohodě.

No a dneska ráno nějaká rotačka.
09:09:11
25.09.2024
palinator
-> Bukaj 24.09.24 22:00:23:

OI to má takhle debilně no.. Pokud na přístrojovce nic nesvítí, tak je patrně v přístrojovce odkódovaná signalizace, která ale jen vypne kontrolku, bohužel už ne ten zvuk. 3
09:06:16
25.09.2024
palinator
-> darklord 24.09.24 10:40:45:

Na svý Ovci tu chybu mám od koupě taky a smazat nejde.
07:42:41
25.09.2024
Milan 136
Zadek úplně uzenej78
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Milan 136 vložen 25.09.2024 07:42:41
07:41:51
25.09.2024
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 20.09.24 21:11:42: Dnes ráno. Paráda jet za takovou sračkou, za kterou není vidět jen co se dotkne plynu30
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Milan 136 vložen 25.09.2024 07:41:51
06:35:49
25.09.2024
Tomaso435
-> StepaNoFUN 24.09.24 17:04:11: koukám ty závady jsou všude stejný. Známý si takhle koupil zánovního blackline... Tak hnedka nový gumový koberečky potahy na sedadla no prostě klasika... Pak začal že toho moc nejede takže to je jenom 43kw že by s tím něco chtělo udělat no tak že se sníží hlava udělají se kanály a podobné věci. Tak se to udělalo bylo to samozřejmě mnohem lepší ale furt to prostě nebylo ono. Takže ostřejší vačku aspoň se koukne na rozvody a takovýhle věci tak to tam dal že to je teda výrazně lepší ale že furt to prostě není ono... Tak ještě jestli teda není ucpaný výfuk tak se udělal výfuk tak zase lepší A zase to prostě jenom není ono... No a nakonec se vyndal ten gumový kobereček co bránil plnýmu plynu a od té doby to hrabalo i na dvojku
00:35:00
25.09.2024
Jozka
-> Bukaj: Ano, služební let.5
22:02:11
24.09.2024
Bukaj
-> StepaNoFUN 24.09.24 17:04:11: Jo, takovýhle "závady" občas taky řeším6

-> Jozka 24.09.24 13:03:00: Ale předpokládám, že do Chile letěl služebně...? 5
22:00:23
24.09.2024
Bukaj
-> peter13789 24.09.24 15:29:54: To jako fakt? 9

Kontrolku nezapnutého pásu to asi nemá, ale předpokládal bych, že to bude cinkat až po rozjetí nad určitou rychlost a ne ještě před startem při otočení klíčku do pohotovostní pozice. Alespoň u všech aut, kde jsem zažil funkci cinkání při nepoužití pásu, se to chovalo, jak píšu.

Jinak já se poutám vždy a ve všem, co má pásy, ale až po rozjezdu - než vyjedu (vycouvám) z parkoviště nebo ze zahrady, tak by mne pás akorát omezoval v pohybu (couvám otočen dozadu).
17:22:29
24.09.2024
minno
-> StepaNoFUN: 3 3 3
17:15:46
24.09.2024
Pavel P@nkáč
-> StepaNoFUN: NJ to už jsem taky zažil že asi starter že ho museli roztlačit/roztáhnout a ne jednou3
17:04:11
24.09.2024
StepaNoFUN
Lepsi bylo, kdyz ke me na servis prijel pan, ze to auto moc nejede a jde mu blbe radit. Sednu do auta, slapnu na spojku, ze nastartuju, ani nestartuju, vystupuju z auta, z pod pedalu vyndavam srolovanej koberecek a oznamuju mu, ze opraveno.
15:41:10
24.09.2024
minno
-> peter13789: 3



To mi pripomenulo hučanie auta so záhradkou na streche1
15:29:54
24.09.2024
peter13789
-> Bukaj: skus si pred otočením kľúču zapnúť pas a ono to bude ticho :)
14:36:59
24.09.2024
Bukaj
-> darklord 24.09.24 10:40:45: Ta závada tam vyskočí zase znovu. Nevím, co to značí, možná nějaká chyba komunikace mezi řj motoru a řj přístrojovky? Každopádně jinak vše funguje (respektive majitel říkal, že neví o ničem, co by nefungovalo).

Jediné, co mne překvapilo, že když otočím klíčkem, tak palubka pětkrát "zacinká". Ale prý to tak dělá od doby, co to auto mají... (mě ten zvuk hrozně štve - jestli je to normální, tak bych asi odpájel ten reproduktorek 3)

Jinak dneska kamarád psal, že zatím vše OK, tak snad to vydrží6
13:03:00
24.09.2024
Jozka
-> Bukaj 24.09.24 09:23:03: Ty jseš fakt Ferda Mravenec.. v nejlepším slova smyslu. 157

-> darklord 24.09.24 10:40:45: Já znám jednoho, co kvůli nedotaženýmu čidlu vibrací na "turbu" letěl do Chile..3
12:18:52
24.09.2024
Milan 136
-> Bukaj 24.09.24 09:23:03: Ty jsi dobrej blázen 1 by se mi tam večer nechtělo ani z ČB.



-> darklord 24.09.24 10:40:45: Taková chyba tam kolikrát je, nejde smazat a přístroje čistý, vše správně nakódovaný a prostě je tam. Už jsem se s tím párkrát setkal.
10:40:45
24.09.2024
darklord
-> Bukaj: a preco tu pamat zavad kombinovaneho pristroja neprecitas a pripadne nepremazes? Kazdopadne, najazdit 400km kvoli tomuto... 9
09:51:26
24.09.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 24.09.24 09:23:03: Jsi moc šikovný, že se do toho takhle pustíš. 4
09:23:03
24.09.2024
Bukaj
-> Bukaj 18.09.24 23:45:21: Tak ještě drobné pokračování...

...ve čtvrtek auto odjelo k majiteli (a mně se vrátilo Volvo), v pátek mi psal, že od předání ujeto 400 km bez problémů a v neděli mi volal, že auto začalo cukat a začalo vydávat zvuk "jako když něco brousíš bruskou".

Začal jsem přemýšlet, co jsem kde podělal, nebo jestli neodešlo turbo a večer jsem sbalil noťas s diagnostickým kabelem a vydal se za kamarádem (v létě se přestěhovali z Prahy k Suchdolu nad Lužnicí, takže 180 km a přes dvě hodiny cesta)...

V půl desáté jsem byl na místě a rovnou se vrhl na auto.

Diagnostika hlásila (kromě jedné závady, která tam vyskakuje stále - "18062 - přečtěte paměť závad kombinovaného přístroje") závady:

16485 - měřič hmotnosti vzduchu - nevěrohodný signál a

17964 - regulace plnícího tlaku - mez regulace nedosažena

Už jsem se bál, že bude turbo v háji...7



Na volnoběh to znělo normálně, ale při vytočení se ozýval ten zvuk - ale ne z oblasti turba, ale někde zepředu u intercooleru.

Nakonec jsem objevil vyskočenou spojku tlakového vedení vzduchu mezi intercoolerem a klapkou - buď jsem ji při montáži blbě zajistil tím nerezovým "perem", nebo už má opotřebované výstupky na hliníkové přírubě, za které ji "pero" drží na místě, to se pozná záhy - bude-li se závada opakovat.

Spadl mi kámen ze srdce, že šlo o takovouto "blbost" a ne něco závažného6
15:19:31
22.09.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 22.09.24 08:24:05: Máš to nějaké pomotané, ale nechám tě při tom. 3
08:55:46
22.09.2024
Vojťas
Ja teda ze svyho naftaka cejtim neco akorat kdyz do nadrze naleju vif , to je z nat z vejfuku, ale nevim jestli to je realny 3
08:34:43
22.09.2024
krtik
-> Bukaj 22.09.24 08:24:05: "nafťavý" - Tak tohle slovíčko líbim velmi 3
08:24:05
22.09.2024
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 20.09.24 21:11:42: Co se nafťavých smradláků týče, tak kdybych to měl generalizovat, tak (vyjma nějaké Čip a Dejl tuningy) starší koncernové (cca do OII včetně) vozy smrdí, i když nehulí, zatímco hulí (a smrdí) vozy na F (Fiat, Ford a fšechny francouzské).

Naopak asijské dýzly hulí a smrdí jen velmi zřídka - a to už musí být motory před smrtí.



A hodnotit ekonomickou situaci obyvatelstva dle aut je už dávno trochu mimo - to platilo možná do 90. let, ale srovnávat dobu Felicií a prvních Octavií se dneškem, kdy auto je víceméně samozřejmost a ne výsadou horních 100 tisíc. Kupovat nový vůz do soukromého vlastnictví je ekonomický nesmysl...
08:58:16
21.09.2024
palinator
-> minno:

Přesně tak... "moje" 120L je v rodině od roku 1997, má to být r.v.1989. Minimálně od 1997 je garážovaná v suché garáži, ale jinak se s tim jezdilo běžně s údržbou spíš horší než lepší. V roce 2003, kdy se kupovala Vectra, už to auto bylo vyloženě zchátralé, orezlinky byly všude, nejhorší bylo přední čelo. V prahu už se ukázala občas nějaká díra (btw. takovej stav je doteď, zalepené sklolaminátem a zalakované napěkno, řeklo by se "pacient ve stabilizovaném stavu").

Ovcím hnijou přední blatníky, loupe se lak, u kombíku jako u každý škodovky s podobnou karoserií, hnijou 5. dveře, pokud jsou zprohýbaný prahy tak ty shnijou taky. Ale jinak to auto vcelku drží.

Jasně, jsou jiný premianti, co nehnijou vůbec.. ale nemůžeme chtít všechno, že. 3
08:38:11
21.09.2024
minno
-> Jirik_Tuňák1983: Sranda je v tom, že dnes 25 ročné Octavie, alebo aj iné autá vyzerajú častokrát omnoho lepšie a "moderne" (u ľudí, čo sa nezaujímajú o autá = ženy3) ako kedysi 10-15 ročné vrakoidné Š120.
08:25:03
21.09.2024
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 21.09.24 08:14:07: Tady hulí nejčastěji něco od koncertu, protože je toho nejvíc a nejčastěji jsou to muzeální kousky, pak věci od Fordu, Opelu (tam je jedno zda jde o benzín nebo deasel) a pak Toyota v deaselu, kde se jedná už o výrazně novější záležitosti.

Obecně mi ale přijde ten vozový park a jeho složení čím dál starší a objevují se kousky, které jsem dřív snad už ani nevídal. Ani nevím, odkud to ti majitelé vytahují.
upraveno 6x, naposled 21.09.2024 08:41:45
08:14:07
21.09.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Tady už teda Feldy nejezdí skoro žádné, všechno shnilo. Fabií a OI je jako máku, v různém stádiu rozpadu od voňavek, přes nahnilý klasiky až po vraky s kastlí na sračku. Ale hulící nepotkávám skoro nic a když jo, tak je to zpravidla něco s TDCi nebo Traffic/Vivaro.

Zrovna ty Ovce se dost často používaj "na doježdění", jenže ony se úplně "nedaj" a akorát se měněj číslovky na začátku... 300, 400,... A relativně jednoduše a levně se to dá udržet naživu. Na emisích to má tak volný normy, že pokud to elementárně funguje (fungují regulace, váha, apod.), tak to projde, protože to na sebe do diagnostiky málokdy něco napráská, co by znemožnilo ME. 3

OII už je na tom hůře, ta se musí servisovat pečlivěji.



E: ale jinak jo, o ekonomické situaci lidí to asi něco vypovídá, protože tu Ovci bych za novýho Enyaqa 85 asi vyměnil úplně okamžitě. 47
upraveno 2x, naposled 21.09.2024 08:15:21
21:11:42
20.09.2024
Jirik_Tuňák1983
Dnes jsem potkal dvě brutálně hulící O1 v konby. Stříbrné. Ale to bylo fakt jako když hulí parník. Jak tohle prošlo emisemi je možná jedna z věcí, proč se to tak řeší. Ale to je fuk. Spíše jsem se po tom setkání zaměřil tak nějak podvědomě na O1 a celkem mi překvapilo, kolik jich tady v okolí Plzně ještě jezdí. To není úplně dobrá vizitka ČR, co se ekonomické situace obyvatelstva týká. Možná i Felicií potkávám víc než jedničkových Fabií. 8
09:52:45
20.09.2024
palinator
-> Jarda/felda:

To se mi povedlo u kámoše na rotačce... kupodivu to neteklo. A abych to podělal úplně, tak jsem to ještě přelil několik mm nad max. Ale jezdí to 3
09:53:44
19.09.2024
Jarda/felda
-> palinator 18.09.24 19:59:15: když to matlám doma tak většinou zapomenu na těsnění úplně 3 3 3
08:55:31
19.09.2024
minno
23:45:21
18.09.2024
Bukaj
Tak už to vrčí :)

Vanu jsem nakonec použil tu druhoškovou na 1,8T bez děr na čidla a díru na čidlo jsem tam vyvrtal (v odlitku byly prolisy, takže stačilo vyvrtat 3 díry, vyřezat závity na M6 šrouby a vyvrtat a pilníkem doladit díru na čidlo)... 5

Vana z novějších PD nepasovala - jak je vpředu nižší, tak tam vadilo kolo s řetězem olejového čerpadla - ty novější motory mají asi olejové čerpadlo řešené jinak...

Zkušební jízda a doladění "předstihu" zítra, taky bude potřeba dořešit sbíhavost (měnil jsem vymletý kulák řízení).

Ale vypadá to, že auto je zachráněno 1
22:26:57
18.09.2024
StepaNoFUN
-> palinator: jsi mi pripomel, kdyz jsem koupil octavku a sel na ni delat brzdy. Kotouce jsem tenkrat dostal od NWKT, kdyz mu z Toleda udelali Leona, desky jsem si vzal od kamarada z prodejny...

Jdu to v nedeli odpoledne menit. Namontuju kotouce, nasazuju desky...

Nepasujou. Beru telefon - ty kokot, co jsi mi to dal za desky?

No ty spravny. S perkama ne?

No tys mi dal, ale mne tam nepasujou.

Zmer mi prumer kotouce.

Rekl jsem miru.

No jo ty woe. To mas hlasit, ze uz probehl upgrade.

To je spatne?

Ne neni. Ja to mam na vsech svejch autech. Tak tohle zase sundej, protoze to tam nedas, dovez mi to, ja to nadelim nejakymu zakaznikovi, kterej nebude chtit papir a Tobe objednavam sadu na velky brzdy. Tohle jsou totiz brzdy z turbo benzinu.
19:59:15
18.09.2024
palinator
-> Jarda/felda:

Já tenkrát nevěděl kvůli čemu to teklo tak jsem to ze zoufalství kupoval všechno... Ono servisy si poraděj, ale jsme na fóru kde si to matláme dost často doma..
upraveno 1x, naposled 18.09.2024 19:59:46
19:58:37
18.09.2024
Jarda/felda
-> palinator 18.09.24 19:36:35: šroub se nekurví ten nejni potřeba měnit a těsnící podložky má většina servisů sadu s XY velikostma, v tom bych problém nehledal 4
19:36:35
18.09.2024
palinator
-> Jarda/felda: -> Bukaj: -> vhml:

Když to pak s sebou nese anomálii. Když na našich OIII chcal olej skrz zátku, protože čuměly bodové svary kterejma byla heftlá matice, tak jsem prostě objednal šroub, podložku a pasovalo to. Ponechme stranou že to bylo k hovnu a teklo to pořád, pomohla až podložka ve tvaru naříznutého kroužku, která se rozplácla.. ale kdyby někdo tohle v budoucnu řešil a musel by zjišťovat, co tam patří za špunt, to musí bejt radost.

Už takhle mám děs z toho, že předělám přední brzdy na OI na velký kotouče a nevim jak budu sdělovat budoucímu majiteli, jaký na to má kupovat brzdy, protože ty podle typu nebo VIN nebudou pasovat.

Pokud je to ale auto na poslední technickou, tak je to samozřejmě jedno.
16:58:49
18.09.2024
Bukaj
-> palinator 18.09.24 13:55:05: Vložku bych musel kupovat a čekat na ni...

Vany mám doma čirou náhodou - zbyly mi tu kdysi po jednom nákupu, zbytek dílů na novější vozy už jsem víceméně rozdal, a jediná vana, kterou jsem kdysi prodal (nebo někomu daroval?) je právě ta, co teď potřebuju 3

Takže spíš říznout jiný závit?
15:43:34
18.09.2024
Jarda/felda
-> palinator 18.09.24 13:55:05: spíš říznout m16x1.5 a koupit vypoušták na subaru 1
14:31:18
18.09.2024
vhml
-> palinator 18.09.24 13:55:05: tak jsem překvapenej jak se mu jen tak doma válí 3 VW vany :-D Já to mám přestřelený na M15 závit.
14:01:27
18.09.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
13:55:05
18.09.2024
palinator
-> Bukaj:

Není jistější dát vložku?



E: jinak mě docela fascinuje co všechno máš v syslátech 3
upraveno 2x, naposled 18.09.2024 13:55:56
13:24:37
18.09.2024
Bukaj
Jinak jsem narazil na další problém - je stržený závit na vypouštěcí šroub olejové vany (proto byl celý ten spodní kryt motoru tolik od oleje).

Mám doma 3 nové olejové vany, ale žádná z nich není ten stejný typ. Montážními rozměry (počet a rozmístění děr na šrouby) vypadají na první pohled totožně.

Můžu použít na motor AXR novější vanu www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/038103603ag-olejova- vana-tdi-nemecko-14568.htm l

?

Má stejný otvor na čidlo, na první pohled je jediný rozdíl vybrání v přední části (menší množství olejové náplně?) - bude to pasovat nebo je v motoru něco, co by s vanou kolidovalo?

Další dvě vany, co tu mám, jsou na 1,8 T - jedna je originál a má otvor na jiný typ čidla a druhá je nějaká druhoška a otvory na čidlo má oba zaslepené (neopracované).
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 18.09.2024 13:24:37
13:19:44
18.09.2024
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: no ono tam něco zůstalo v nich, tím ponořením nic nezkazíš....
13:12:55
18.09.2024
Bukaj
-> Pavel P@nkáč: Nové možná byly naplněné olejem, ale když jsem rozbalil balík, tak olej byl všude možně, jen ne v hydroštelech 3

Tak jsem je ponořil do oleje a postupně rukou vymačkal bublinky...
12:50:15
18.09.2024
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: nové hydroštely jsou naplněné olejem, asi bych je zrovna namontoval.



U použitých když se vyndá vačka tak se nafouknou tlakem oleje a musejí se třeba ve svěráku vymačkat. jinak jsou potom stále otevřené ventily a nejde to nastartovat protože motor nemá ve válcích tlak.....



to cvakání hydroštelů většinou stačí nechat zahřát motor....popř. to trochu podržet po zahřátí pod plynem, podle toho návodu to bude taky fungovat ale trochu složité...
12:32:05
18.09.2024
Milan 136
Je to záslepka namontovaná v hlavní parabole místo čočky mlhovky.
11:51:26
18.09.2024
minno
-> Bukaj 18.09.24 11:47:35: Aha. No zaujímavé1 Na tvojej fotke to už veru vyzerá ako záslepka.
Extreme Tyres