-> Bukaj: Hele ze zkušenosti dost pochybuju že by bez oleje šla srát první vačka, bez mazání jde určitě jako první turbo, pak dlouho nic pak jsou na řadě šály na klice, vačka jako taková je až naposled, takže bud je opravdu ohoblovaná vačka ale spíš nájezdem(nebo vypadlý záslepky), nebo tam kepalo něco jinýho. Takže to spíš rozeber a podle toho se pak rozhodni jestli koupíš hlavu, nebo celý motor. Jinak když budeš dělat hlavu tak určitě PD hlava na takovýho veterána bude mít vymlácený šachty na vstřiky, tak rovnou koupit vyvložkovanou, nebo nechat udělat šachty pro vstřiky. Takže jako první fakt rozebrat, ani bych se nedivil kdyby na to ten servis nesáhnul, protože jim hned ve vratech muselo být jasný že opravu nikdo nezaplatí.
Teda jestli se bavíme o autě bez oleje, pokud myslíš nekontroloval, jako že jezdil a neměnil, tak je ta vačka celkem možná.
Jinak jetá hlava bude stát prd, počítej do 3000 max, ale pak ji nachat vyvložkovat, nějaký těsnění pod hlavou, gumičky na vstřiky, těsnění pod sání turbo tandem, určitě nový rozvody když budou dole a budeš v tom v materiálu tak 11 počítej
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Dotaz na zdejší servismany
Kamarád nekontroloval olej u jedničkové Octavie (nafta, 74 kW), až motor začal klepat...
...v servise to rozebrali a prý vačky (nebo vačka?).
Samozřejmě že se to nevyplatí nechat opravit v servise (naceněno na cca 50 kKč), ale na kolik by vyšly díly na opravu a jak moc by to bylo náročné, kdybych to dělal doma?
Nevím, jak je ten motor řešený, pravděpodobně to bude mít vačku nebo vačky v hlavě (OHC, DOHC?), takže předpokládám asi celou hlavu z vrakáče? Pak těsnění, rovnou rozvody, ještě něco?
Nebo je lepší koupit komplet motor a přehodit?
Předpokládám, že na tyto vozy už budou díly levnější, než bývaly (asi před 10 lety jsem sháněl motor na 1,8 20V a tehdy byly motory na 1,9 naftu docela drahé - kolem 15 tisíc (motor na 1,8 benzín jsem sehnal za 4000), ale dneska už to bude pomalu veterán...

Kamarád nekontroloval olej u jedničkové Octavie (nafta, 74 kW), až motor začal klepat...
...v servise to rozebrali a prý vačky (nebo vačka?).
Samozřejmě že se to nevyplatí nechat opravit v servise (naceněno na cca 50 kKč), ale na kolik by vyšly díly na opravu a jak moc by to bylo náročné, kdybych to dělal doma?
Nevím, jak je ten motor řešený, pravděpodobně to bude mít vačku nebo vačky v hlavě (OHC, DOHC?), takže předpokládám asi celou hlavu z vrakáče? Pak těsnění, rovnou rozvody, ještě něco?
Nebo je lepší koupit komplet motor a přehodit?
Předpokládám, že na tyto vozy už budou díly levnější, než bývaly (asi před 10 lety jsem sháněl motor na 1,8 20V a tehdy byly motory na 1,9 naftu docela drahé - kolem 15 tisíc (motor na 1,8 benzín jsem sehnal za 4000), ale dneska už to bude pomalu veterán...
Zrovna dochlazuji :)
Jinak me potesila nulova spotreba oleje za Chorvasko, 2500km a na merce se to nehlo ani o 1 mm, ten motor je vybornej a znicit ho smejdskejma svickama by byla fakt skoda, jinak TSi civky taky funguji, jen nevim jestli je vetsi prinos ty densa nebo civky, kdyz jsem to vymenil najednou.
Jinak me potesila nulova spotreba oleje za Chorvasko, 2500km a na merce se to nehlo ani o 1 mm, ten motor je vybornej a znicit ho smejdskejma svickama by byla fakt skoda, jinak TSi civky taky funguji, jen nevim jestli je vetsi prinos ty densa nebo civky, kdyz jsem to vymenil najednou.
Tak na nafte zas vymenen zadni snimac ABS, uz to funguje, zas prerusenej a to byl dokonce origo (vubec nebyl ohnilej a ani nestihl za ten rok zahnit), tak jsem dal chinu za 165,-.kcs :), premyslim jestli nedat do serie treba nejaky rezistor, ale to by chtelo vyzkouset, jestli by fungovalo...
Jinak se chci zeptat, jak pecujete o nekryte unibaly? ja na nich mam jeste pekne manzety, ale na nafte uz jsou rozpadle a odkryte, zadek pri propruzeni vrzal, tak jsem to zkousel strikat WD, apod. a nepomohlo, ted to prestalo vrzat, kdyz jsem to maznul ATE vazelinou na pistky. U sve octy jsem si tou vazelinou rozchodil paku rucky na trmenu, ale u naftove se mi trmen na ridicove strane nedari uplne rozhybat, ta paka se vraci tak na 75% a jde dotlacit celkem lehce rukou. Nevim co s tim dela, vzdy jeste ztrati tu vratnou pruzinu, na prave strane neni a vraci se, tady jsem ji zas dal a stejne ne uplne :/
Jinak se chci zeptat, jak pecujete o nekryte unibaly? ja na nich mam jeste pekne manzety, ale na nafte uz jsou rozpadle a odkryte, zadek pri propruzeni vrzal, tak jsem to zkousel strikat WD, apod. a nepomohlo, ted to prestalo vrzat, kdyz jsem to maznul ATE vazelinou na pistky. U sve octy jsem si tou vazelinou rozchodil paku rucky na trmenu, ale u naftove se mi trmen na ridicove strane nedari uplne rozhybat, ta paka se vraci tak na 75% a jde dotlacit celkem lehce rukou. Nevim co s tim dela, vzdy jeste ztrati tu vratnou pruzinu, na prave strane neni a vraci se, tady jsem ji zas dal a stejne ne uplne :/
-> Jarda/felda 05.07.24 22:13:03: Jo když to bereš takhle že 4cm mlolitan je to samé co mm vrstva lepidla tak pak jo, já si stejně myslím že to je trochu jiný

-> ajok: Hele zkus se poptat. Mohl jsem napsat rovnou, že na fakturách bylo napsáno OlfinCar, i když mi to objednává kamarád přes svůj servis.
-> Hurdis 07.07.24 10:56:03: a neumel by origo RS brzdove desky?, nejlip predek i zadek :)
jak se vlastně u Contisealu řeší průpich? Např vrut. Nechat, vyndat?
-> Jarda/felda: Ježíš letos přispěl na převodovku do Rapida. :-) Zase mám o kolečko víc.
Na tohle beru do zásoby specifické díly od jiného zdroje. Neřekl bych to, ale jeden z největších dealerů koncernových aut v ČR je ještě vloni dával i s množstevní slevou ve výši desítek % v rámci uvolnění skladových zásob.
Na tohle beru do zásoby specifické díly od jiného zdroje. Neřekl bych to, ale jeden z největších dealerů koncernových aut v ČR je ještě vloni dával i s množstevní slevou ve výši desítek % v rámci uvolnění skladových zásob.
Po čtyřech letech a občasných zásazích ku prospěchu technického stavu a interiéru minulý týden vytaženo ven z výlohy a přesunuto k dokončení. Chybí naladit tlakování turbodmychadla a vyzkoušet, zda si to přebere jednotka CIMBU. A přezout. Za poslední dva roky od STK, která byla bez závad najeto 9 km. Partnerka tvrdí, že to auto má nějakou kletbu. Já tomu nevěřím, ale kamarád, který měl mít na starosti konečnou úpravu techniky den před utrpěl úraz oka, druhý po dovozu spadl doma ze žebříku a třetí si pak vzal neschopenku asi z preventivních důvodů. Možná je čas sehnat kněze.
-> saskyn2 05.07.24 21:26:51: ano, ale pořád je to materiál nalepený zevnitř běhounu pneu 

-> Jarda/felda: ne seal je samozacelovací tohle je protihlukový
-> Milan 136 05.07.24 10:26:05: takže princip stejný, materiál trochu jiný 

-> Jarda/felda 05.07.24 10:09:29: jak píše Milan 136: tohle je něco jiného, dej dogooglu contisilent
-> Jarda/felda 05.07.24 10:09:29: Tohle ale není seal. To jsou takový třeba filcový pláty nalepený uvnitř pneu.
-> saskyn2 04.07.24 23:37:25: To nevím, s tím jsem do styku nepřišel.
-> Jirik_Tuňák1983 03.07.24 23:08:25: to bych tam fakt to telátko dávat nemusel :)
-> Jirik_Tuňák1983 03.07.24 23:08:25:
Hele když tě tady vidím, ty by si tohle mohl vědět. Dneska volal kámoš že má na opravu pneu a že v tom je nalepená protihluková izolace a co s tím má dělat jestli to z toho vytrhat nebo co. Nejsem gumař, ale tak jsem mu poradil at tam nacpe knoty
Ale zajímal by mě jaký je ofiko postup opravy defektu těhle pneu, nebo co se s tím dělá.



Hele když tě tady vidím, ty by si tohle mohl vědět. Dneska volal kámoš že má na opravu pneu a že v tom je nalepená protihluková izolace a co s tím má dělat jestli to z toho vytrhat nebo co. Nejsem gumař, ale tak jsem mu poradil at tam nacpe knoty



-> Bukaj 04.07.24 20:26:29: aha... :)
-> ajok: To byl nejspíš kamarád, kterej dělá automechanika u PČR... 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.07.24 18:24:03: tak to byl někdo jinej... O1 barva modrá nebo jiná tmavá už nevím, sedan a asi predface, spíš teda Bukaj by mohl vědět.
-> ajok: Heh, jedinej majak co mam, je oranzovej magnetickej v transitu 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.07.24 22:50:46: a ty modrý majáky tenkrát u Bukaje? nebo to byl někdo jinej?:)
-> Borderer 04.07.24 10:57:31: tak startují starou dlouho nivu už 7 let, ale tlačítko bylo montováno v Kazachstánu
-> Jirik_Tuňák1983: Si dělej srandu. Kolega Octavku rok startoval tlačítkem ze zvonku.
A ne, neměl ho navíc. Člověk se k němu doma dozvonil tak, že spojil dva drátky. 


-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.07.24 22:10:57: to mám teď na zelené felde, u octy se mi s tím nechtělo srát... ABS už nevypínám u ničeho, ale asi to udělám u nivy
-> minno 03.07.24 20:46:29: Ještě tam může mít takovej ten pákovej z elektrického křesla. Ale to bychom už asi věděli, páč by to bylo i s příběhem, jak k němu přišel. 

-> StepaNoFUN: Stary Octavka ma taky asi 5 prepinacu navic, ani nevim, co kterej dela
Nejakej asi tlumi budiky nebo dokonce vypina podsvit. Dalsi snizuje napeti pro potkavaci svetla jakoze denni sviceni a zbytek nevim 


-> Milan 136: -> Matthes, záškodník z TechWebu: To auto musi vevnitr vypadat nejak takhle... Jinak si to nedovedu predstavit...
A sekvence pri startu bude podobna...
A sekvence pri startu bude podobna...
-> Milan 136: Ja si zas vzpominam na psychologickej vybrzdovac 

Jarda má vypínače i na ABS, takže vypínač na větrák nemůže nikoho překvapit 

-> Jirik_Tuňák1983: nečudoval by som sa

-> Jirik_Tuňák1983 02.07.24 20:29:24: ten termospinac na chladiči má dva kontakty, nejde to ani přes telátko a do 3, spíš dvou let to přestane spínat velkou rychlost, dle mě hlavní důvod, proč tydlev motory zakarbonovavaji, ukazuje to stále 90°C, ale realita je klidně 110, jak pustíš Klímu,btak vrtule běží na pomalou nebo i ten spínač to zvládá, díky nižšímu proudu na pomalu, na rychlo velmi rychle umře, tak jsem tam dal telátko a proč ho rovnou nepremostit spínačem? Je to dobré i na rychlé docházení, když člověk vlítne třeba na benzinku, 165kW měla tuším ještě nějakou přídavnou El. vodní pumpu

-> ajok 02.07.24 16:43:53: Jak dáváš vrtule naplno?
Neříkej, že tam máš ruční spínač.

Tak k Jadranu dojela, ale jela pěkně jen, dokud mi nedošla flaga plyn, pak jsem natankoval něco ve slovinsku za nektestanskych 0,87euro a už akcelerace tak čistá nebyla :/ No teď jsem bral na ine za 0,79 eur a zdá se to být lepší..
Jinak v automatickým režimu mi už teplota přes 95°C neleze , ale stejně jak vidim kopec nebo kolonu, tak dávám obě vrtule naplno.
Jinak v automatickým režimu mi už teplota přes 95°C neleze , ale stejně jak vidim kopec nebo kolonu, tak dávám obě vrtule naplno.
-> Jirik_Tuňák1983: 

-> Jirik_Tuňák1983 30.06.24 23:54:07: Ale notak 

-> COL 30.06.24 22:24:09: Ještě štěstí, že ti Milan poradil, v servisu by ti klidně mohli říct, že se s tím ještě nesetkali a že to zkusí napíchnout. 

-> Milan 136: Ok, zkusim tam poladit to tesneni. Spina ani nic tam nebylo, moc jety to neni, jen je ta dira proste zatesnena :).
Co se tyce fabky, az u toho budu, zkusim to teda rozebrat a zatmelit. Jsou na tu demontaz potreba nejaky pripravky? Vim, ze k interieru jsou cely sety toolu na demontaz, ale jak se vrtam temer vyhradne jen v 74x, tak mam nulovou zkusenost.
Co se tyce fabky, az u toho budu, zkusim to teda rozebrat a zatmelit. Jsou na tu demontaz potreba nejaky pripravky? Vim, ze k interieru jsou cely sety toolu na demontaz, ale jak se vrtam temer vyhradne jen v 74x, tak mam nulovou zkusenost.
-> COL 30.06.24 12:48:32: Taky moc nechápu. Rapidy měly plný zadní dveře vody. Vnitřní prostor dveří je mokrý, to je normální. Vyčisti otoky a těsnění v tom místě klidně nějak uprav. Rapid tam má takový praporek, ten se v tom místě vystřihnul.
Na Fabii sundej tapecy a zalep nějakým tmelem spáru mezi dvěma a stahovačkou. To je na každý druhý.
Na Fabii sundej tapecy a zalep nějakým tmelem spáru mezi dvěma a stahovačkou. To je na každý druhý.
-> COL 30.06.24 11:44:10: cca 1 mm, upravenou suplerou jsem meril 1,14 mm, no doufam, ze nedetonuje, svicky jsem vzdy vyndaval stejne, na 1. valci vzdy odchazela civka, nekdy na druhem... je to divne, prvni valec je preci nejlip chlazeny
A nemohlo to spis detonovat az kdyz prisla ta svicka o elektrodu?
Jinak u fabie s manualnim stahovanim jsem odsrouboval ten plech a natlacil tam po obvodu sanitarni silikon a uz tam netece.
A nemohlo to spis detonovat az kdyz prisla ta svicka o elektrodu?
Jinak u fabie s manualnim stahovanim jsem odsrouboval ten plech a natlacil tam po obvodu sanitarni silikon a uz tam netece.

-> COL: na odsroubovani / odvrtani stahovacek. Fabie ma zevnitr plechy a to tesneni na nich bude po smrti.
Proč je u O III odtoková díra dveří překrytá těsněním?? Všiml jsem si, že na jedněch zadních dveřích je kapka vody, ačkoliv bylo všude sucho, následně po odhrnutí těsnění, jsem ze dveří vytočil dost přes litr vody. Přijde mi, že není šance, aby to vyschlo a vyteklo a už vůbec ne, když se dveře neotevírají. Taky je zajímavé kudy se tam tolik vody dostalo, stojí to v garáži a těsnění, zdá se, doléhá na sklo velmi dobře. Jestli je to normální, tak bych v návodu očekával kapitolu o průběžné údržbě spočívající v pravidelném odvodňovaní dveří.
S tím ještě souvisí dotaz, týkající se jedničkový fabky, kdy pro změnu veškerá voda, která projde kolem oken, jde dovnitř do auta, a to na obou stranách. Je to sice auto na tahání bordelu, ale plísňová farma to být nemusí.Pokud bych se to rozhodl řešit - na co se tam mám připravit?

S tím ještě souvisí dotaz, týkající se jedničkový fabky, kdy pro změnu veškerá voda, která projde kolem oken, jde dovnitř do auta, a to na obou stranách. Je to sice auto na tahání bordelu, ale plísňová farma to být nemusí.Pokud bych se to rozhodl řešit - na co se tam mám připravit?
-> ajok: Zajímavá závada, dost se divím, že to vůbec nějak pálilo. Kolik té elektrody chybí směrem dovnitř? Takhle to vypadá ojebaný spíš mechanicky. Jiskřiště ZC nebo TXS měla povrchovou jiskru a izolátor to nedevastovalo.... Není to zničený od detonační spalování? Není kolem toho válce něco abnormálního?
Ještě si vzpomínám, ze na jiskřišti YS, jsem při provozu na LPG za vyšších teplot a při vyšší zátěži zaznamenával netypické a sporadické detonace a řekl bych ze docela silné. Proste občas to náhodně ťuklo/cvaklo/kleplo. Ale našel jsem na netu jen jediného člověka, co popisoval to samé - ale to snad bylo ještě v době LPG konfery na Pandore.
Ještě si vzpomínám, ze na jiskřišti YS, jsem při provozu na LPG za vyšších teplot a při vyšší zátěži zaznamenával netypické a sporadické detonace a řekl bych ze docela silné. Proste občas to náhodně ťuklo/cvaklo/kleplo. Ale našel jsem na netu jen jediného člověka, co popisoval to samé - ale to snad bylo ještě v době LPG konfery na Pandore.
-> COL 30.06.24 01:04:32: jj, taky si myslim a to opaleni podle me neni od teploty, ale od jiskry, kdy to bez elektrody stale jelo, chudou smes mi to nedetekuje, no proste nechteji priznat smejd, takze s briskem koncim a to jsem je daval do vsech aut
www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../brisk-lpg-1-8t
todle jsem mu napsal
Tak pri spalovani LPG je teplota vyssi, opaleni izolatoru urcite nebude od teploty, neni duvodu, aby byl opalen vic, nez na ostatnich valcich, chudou smes mi to take nedetekuje, podle me k opaleni doslo, kdyz to mozna i nekolik set km jezdilo bez te elektrody (od dlouhe jiskry) a dokud ta svicka neznicila civku, tak jsem to nepoznal, potom jsem zjistil, ze sice po vymene civky to jede, ale vynechava ve vyssich otackach a az potom jsem tu svicku demontoval a zdesil se...
www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../brisk-lpg-1-8t
todle jsem mu napsal
Tak pri spalovani LPG je teplota vyssi, opaleni izolatoru urcite nebude od teploty, neni duvodu, aby byl opalen vic, nez na ostatnich valcich, chudou smes mi to take nedetekuje, podle me k opaleni doslo, kdyz to mozna i nekolik set km jezdilo bez te elektrody (od dlouhe jiskry) a dokud ta svicka neznicila civku, tak jsem to nepoznal, potom jsem zjistil, ze sice po vymene civky to jede, ale vynechava ve vyssich otackach a az potom jsem tu svicku demontoval a zdesil se...