![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> vhml: Woe...
V servisu sami uznávaj, že je to kravina je nevyměnit najednou, ale výrobce si to tak žádá. :-/
V servisu sami uznávaj, že je to kravina je nevyměnit najednou, ale výrobce si to tak žádá. :-/
-> vhml:
Náš Rapid![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Náš Rapid
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 16.05.23 09:54:23: Taky může být.
-> palinator 16.05.23 09:54:23: to není Štepánovo Transit ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pánové, docela urgentně sháním vratku z turba do vany na 1.8t 4x4 ARX. Je jiná, než klasika 1.8t, je zahnutá a má držák.
-> Milan 136 13.05.23 13:27:14: Tak teď už tomu rozumím.
-> saskyn2 13.05.23 13:28:10: ta změna kvality mě taky štve. Sice už trochu vím, co brát a co ne, ale občas tápu. Např. brzdy Brembo. Jedni s tím nemají problém a druzí to nechcou ani vidět.
-> saskyn2 13.05.23 13:28:10: ta změna kvality mě taky štve. Sice už trochu vím, co brát a co ne, ale občas tápu. Např. brzdy Brembo. Jedni s tím nemají problém a druzí to nechcou ani vidět.
-> saskyn2 13.05.23 13:28:10: Lemforder taktéž. Inu po Boschi druhej nejvetsi automotive dodavatel na svete
-> růža 13.05.23 13:06:31: jo Monroe je shit. Pod ZF patří i Trw a sachs. Jinak souhlas co píše Štěpán, prvovyroba je treba vyráběná v EU ale do druhosky to nechají bouchat v Asii. Neříkám že všichni ale většinou ano. Tohle pak musí člověk znát a bohužel se to i kolikrát mění v čase. Jako příklad jsou třeba baterie Varta od JC controls. Nebo Hella- světla super, ale klimakopresory sračka co vydrží jednu sezonu.
-> růža 13.05.23 13:06:31: Je to koncern ZF Sachs.
-> StepaNoFUN: nedělám si iluze. Ale aspoň trochu doufám, že to bude přiměřená kvalita a např. tlumič nevyteče po 20t km (přehnaně řečeno).
Zrovna tu Kayabu považuji za to lepší, ale co píšeš, mě moc nepotěšuje.
Zrovna tu Kayabu považuji za to lepší, ale co píšeš, mě moc nepotěšuje.
-> růža: ono je bohuzel dost rozdil v tom, co originalni vyrobce dodava automobilce a to, co prodava pod svoji znackou. Interni informace z Kayaby.
-> Milan 136 13.05.23 10:47:28: -> saskyn2 13.05.23 11:15:59: Aha, díky. Já měl právě myšlenku, jestli by tlumiče v druhovýrobě od stejné značky, jako byl originál, nevydrželi to samé.
Jinak se přiznám, že výrobce ZF neznám. A o Monroe nemám moc dobrý mínění. Ale možná se pletu.
Jinak se přiznám, že výrobce ZF neznám. A o Monroe nemám moc dobrý mínění. Ale možná se pletu.
-> Milan 136 13.05.23 10:47:28: Já mám zkušenost že prelisovany silentbloky moc nevydrží, resp se pak začnou někdy i hýbat v rameni. Vršek při směšné ceně ramena nelisuji vůbec tam automaticky dávám nové rameno. Spodek pokud půjde povolit tak bych do toho jinak nehrabal, pokud nepůjde tak holt prelisovat
-> růža: to záleží na jaké auto a jaký typ tlumiče. Starsi auta byly klasika Sachs, DCC Monroe. Od O3 jsou ZF.
-> vhml 13.05.23 10:07:29: Dost možná s tím nehneš. Kup nový šrouby, silentbloky a vyměň to s namazáním.
-> růža 13.05.23 10:32:21: To je model od modelu různé. Teď je na nich často vidět štítek ZF.
-> růža 13.05.23 10:32:21: To je model od modelu různé. Teď je na nich často vidět štítek ZF.
-> saskyn2 13.05.23 00:02:42: nevíš, kdo dodává (dodával) tlumiče do prvovýroby?
Takže poznačit polohu a zkusit připadně vyndat a namazat ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: excentr v silentbloku. Být tebou tak to zkusím a když to půjde tak namazat. Spodní i vrchní. Spodní jsou větší a jdou rozhýbat většinou hůř, ale zase jdou jednoduše vyrezat na rozdíl od vršku
-> vhml 13.05.23 09:37:19: Zarezne šroub v silentbloku a neotočíš s ním.
-> saskyn2 13.05.23 00:02:42: dám to vepředu nový a uvidím
Jak je to s těma zadníma excentrama? To je o tom, že nejde povolit matice, nebo nejde protočit excentr v pouzdru? Až si ho hodím na zvedák, jestli se mám vůbec pokoušet s tím něco preventivně zkoušet, nebo se na to rovnou vysrat.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jak je to s těma zadníma excentrama? To je o tom, že nejde povolit matice, nebo nejde protočit excentr v pouzdru? Až si ho hodím na zvedák, jestli se mám vůbec pokoušet s tím něco preventivně zkoušet, nebo se na to rovnou vysrat.
-> vhml 12.05.23 23:10:43: No ono to možná bude pravda, ty origo tlumiče na těhle občas vytečou, ale jinak vydrží strašný porce, klidně 500t - mají třeba trochu horší účinnost, ale pořád i po půl milionu nějak ještě fungují, kdyžto druhoška je schopná odejít po 20t způsobem jak kdyby tam ten tlumič nebyl. Podívej se na štítek, na originále je vždycky, i s datumem výroby, budeš vědět hned jestli to někdo měnil.
-> StepaNoFUN 12.05.23 23:26:08: do 100 jsem mel nekdy na prvnim stupni zakladky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: To ji tak vyžranej? Já to mám zatím do-cent, ale už kuwa na hraně a sere mně to.
-> saskyn2 12.05.23 21:42:23: ten předek bude v prdeli nepochybně ( byť paní tvrdila, že se tlumiče dělali 2020 , ale na to jsou dost ohnilý oproti zadním, tak si to možná jen blbě pamatuje a dělal se jen zadek ) Ale překvapilo mě právě , jak se to vzadu skoro ani nehne když na tom skáču se 120 kilama.
-> vhml 12.05.23 19:19:17: Na Golfu jsem dával přední tlumiče KYB, pružiny Lesjofors a horní uložení SKF
Taky to uložení nevrzalo a zdálo se v pohodě, ale když se sundal tlumič, tak se to skoro rozsypalo. Dělaný to bylo v nějakých 235 tkm, takže cca 20 tkm zpátky a zatím vše funguje jak má, jen s tím horním uložením byl nějakej vejmrd a chytnul jsem nějakou blbou sérii, kde při zatáčení v tom loupalo a otáčelo se to sekavě, v servisu mi to vyreklamovali a prý se s tím ještě nesetkali. Když jsem tam pak za půl roku jel s něčím jiným, tak mi maník hned hlásil, že v průběhu asi dvou měsíců tam se tam po mě se stejným problémem vrátilo asi 10 dalších aut. Ale po tej reklamaci a opětovné výměně už je to naprosto ok.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: budou přední ko
A ještě k pružení - předek když rukou zmáčknu, tak jde strašně lehce. O to nic. Ale kdežto zadek se naopak nehne skoro vůbec. To je normální, nebo je v tý nápravě něco kouslýho? Ale za jízdy mi zadek přijde zcela v pořádku, jen se šíleně houpe předek.
-> vhml: pružiny bych dal lejsofors, ty sachsy jsem už viděl po pár letech prasklý, pedál zkus namazat popřípadě vyměnit tu bílou aretační sponku
-> Nwkt 12.05.23 18:28:26: inu necháme se překvapit. Sám jsem na to moc zvědav a mám z toho obavy
Spíš mi poraďte co ten vrzací pedál.
A asi to má už v prdeli přední tlumiče, protože se to na zvlněným vepředu chová jak lodička v mělký řece. Houpe se a narazí na dno. I je to vepředu celý nějaký nízký, tak dám i pružiny.
Tlumiče dám Sachs? Na Sharanu jsem spokojenej. Pružiny Sachs, nebo levnější KYB? Uložení horní a ložisko rovnou taky? Nijak to nevrže teď.
Spíš mi poraďte co ten vrzací pedál.
A asi to má už v prdeli přední tlumiče, protože se to na zvlněným vepředu chová jak lodička v mělký řece. Houpe se a narazí na dno. I je to vepředu celý nějaký nízký, tak dám i pružiny.
Tlumiče dám Sachs? Na Sharanu jsem spokojenej. Pružiny Sachs, nebo levnější KYB? Uložení horní a ložisko rovnou taky? Nijak to nevrže teď.
-> Milan 136: No proti 2.0tdi jsou ty vstřiky fakt peklo. Ted zrovna jsem řešil jeden co pro změnu protejkal. Gumička za 00prd, ale když to rozebereš a složíš tak je vysoká pravděpodobnost že bude cvakat. Další možnost repas 4000, jenže zůstane původní piezo, když za měsíc zdechne budu za kokota, poslední možnost nový vstřik 11000. Vše ceny bez práce. No a ted co s tím když to je zednický odjetý vybydlený auto s 450 na hrbu.
Nestrašte ho pořád. Těch aut jezdí mraky a spousta bez problémů. Vím o jedné, co má 600 tkm a krom jednoho vstřiku původní.
-> vhml: Upřímnou soustrast
vstřiky na tom řešit nechceš, regulační ventil na rail čerpadle se nedělá jako nd a měni se celý čerpadlo, EGR off a DPF prohnaný vrtákem?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A ještě jedna věc co mi akutně pije krev - vrže spojkovej pedál. Vím že u trojky to byla nějaká systematická chyba, ale jak je to tady? jen tam někam nastříkám WDčko, nebo nějaká repase uložení pedálu?
-> StepaNoFUN 12.05.23 08:59:58: OK, díky za pomoc.
-> darklord 11.05.23 19:21:30: Já mám pocit, že ani ty hydra to nijak zásadně netrápí.
-> Syny 11.05.23 12:03:50: Je to v zásadě jedno - já žiju v tom, že z pohledu převodovky je mezi P a N jediný rozdíl v tom, jestli se zasune ten blokovací čep či co, nebo ne. A z toho i plyne to, že tu ručku beztak dávám i když odstavuju s P, pokud zrovna nestojím v garáži nebo na jiném velmi rovném místě.
Jako často asi není třeba to moc hrotit, ale já už si na parkovací rituál "provozní brzda - zastavit - N - ručka - povolit provozní brzdu - nechat auto "sednout" - provozní brzda - P - vypnout" tak zvyknul, že to dělám úplně automaticky.
-> Syny 11.05.23 12:03:50: Je to v zásadě jedno - já žiju v tom, že z pohledu převodovky je mezi P a N jediný rozdíl v tom, jestli se zasune ten blokovací čep či co, nebo ne. A z toho i plyne to, že tu ručku beztak dávám i když odstavuju s P, pokud zrovna nestojím v garáži nebo na jiném velmi rovném místě.
Jako často asi není třeba to moc hrotit, ale já už si na parkovací rituál "provozní brzda - zastavit - N - ručka - povolit provozní brzdu - nechat auto "sednout" - provozní brzda - P - vypnout" tak zvyknul, že to dělám úplně automaticky.
-> Jakub05: Neřeš čerpadlo. To vypadá na blbej popis chyby.
Dole máš komplet popis pro lambdu.
Dole máš komplet popis pro lambdu.
-> saskyn2 12.05.23 08:29:08: tak vemu to mahle? To jsem vzdycky povazoval spis za jebku.
K motoru mi nevedlo nic, proste tam byl. Je to od sousedu, maj to doma od novoty a relativně udrzovany a za dobrý penize. Tak uvidime. Na Fabii uz by bylo práce moc to drzet v kondici.
K motoru mi nevedlo nic, proste tam byl. Je to od sousedu, maj to doma od novoty a relativně udrzovany a za dobrý penize. Tak uvidime. Na Fabii uz by bylo práce moc to drzet v kondici.
-> Jakub05 12.05.23 08:29:59: Čerpadlo? Vždyť to píše sondu. Vyměň sondu nahoře.
-> StepaNoFUN: Je to pravděpodobná varianta, taky se nabízí čerpadlo v nádrži nebo jeho ŘJ. Nevíš, jestli by šlo tu lambdu nějak potvdit, třeba měřením hodnot VAGem?
-> Jakub05 12.05.23 08:12:19: lambda
-> vhml 12.05.23 08:07:00:
mahle je origo s vybrousenym znakem. Jinak co tě vedlo zrovna k tomuhle motoru? Je na něm super spotřeba, ale vstriky to bohužel značně vykompenzují![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 12.05.23 08:07:00:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jakub05: Podle mně lambda před katem.
Ahoj pánové, nějakou dobu jsem tu nebyl a zavála mě sem zpět svítící kontrolka MIL na OIII CKFC. Diagnostika níže. Netušíte, co by to mohlo být? Internet k této konkrétní chybě mlčí, auto se chová normálně, denně v provozu, kontrolka se rozsvěcí po vymazání vždy tak po cca 1000 km.
18111 - rada valcu 1 - sonda 1
P2237 00 [237] - napajeni cerpadla preruseni
Kontrolka závad ZAP - Potvrzeno - Testováno od smazání pamìti
info o závadì:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 10
Kilometry: 344260 km
Datum: 2023.05.05
Èas: 15:27:33
Otáèky motoru: 2249.50 /min
Normovaná hodnota zátìže: 0.0 %
Rychlost vozidla: 88 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 89 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 65 °C
Okolní tlak vzduchu: 970 mbar
Napìtí svorky 30: 14.120 V
Èítaè zapomenutí po OBD: 40
Sonda lambda ø.1 pøed oxid. kat.: kval.sign.reg.proudu èerpadla: 14
Sonda lambda ø.1 pøed oxid. kat.: kval.sign.regulátoru teploty: 6
Sonda lambda øady 1 pøed oxid.katalyz.:elek.korig. proud snímaèe: 0.0000000 A
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyzátorem: buzení topení: 24.072 %
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyz.:elek.korig.hodn. snímaèe: 0.4090 V
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyzát.: vyrovnávací odpor: 99.8 Ohm
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyz.: akt.adapt.proudu èerp.: 1.0000
18111 - rada valcu 1 - sonda 1
P2237 00 [237] - napajeni cerpadla preruseni
Kontrolka závad ZAP - Potvrzeno - Testováno od smazání pamìti
info o závadì:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 10
Kilometry: 344260 km
Datum: 2023.05.05
Èas: 15:27:33
Otáèky motoru: 2249.50 /min
Normovaná hodnota zátìže: 0.0 %
Rychlost vozidla: 88 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 89 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 65 °C
Okolní tlak vzduchu: 970 mbar
Napìtí svorky 30: 14.120 V
Èítaè zapomenutí po OBD: 40
Sonda lambda ø.1 pøed oxid. kat.: kval.sign.reg.proudu èerpadla: 14
Sonda lambda ø.1 pøed oxid. kat.: kval.sign.regulátoru teploty: 6
Sonda lambda øady 1 pøed oxid.katalyz.:elek.korig. proud snímaèe: 0.0000000 A
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyzátorem: buzení topení: 24.072 %
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyz.:elek.korig.hodn. snímaèe: 0.4090 V
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyzát.: vyrovnávací odpor: 99.8 Ohm
Sonda lambda øady 1 pøed oxid. katalyz.: akt.adapt.proudu èerp.: 1.0000
Mít 3 tmavě modrý auta je píčovina, ale 4, to už je sbírka :-)
V tomhle tématu se asi začnu objevovat častejš. 1.6TDi, CYAC, najeto 250, egr off včetně softwaru, jeden vstřik měněnej.
Aktuálně mi trápí termostat. Vzít originál, nebo stačí o litr levnější Wahler?
V tomhle tématu se asi začnu objevovat častejš. 1.6TDi, CYAC, najeto 250, egr off včetně softwaru, jeden vstřik měněnej.
Aktuálně mi trápí termostat. Vzít originál, nebo stačí o litr levnější Wahler?
-> darklord: Tak ja uvazuju o autech, ktery maji bud DQ250 a nebo DQ381, to jsou oboji prevodovky DSG s mokryma spojkama.
-> Syny: naozajstny automat s hydromenicom naozaj nema rad preradovanie D/N. Robotickej dvojspojkovej prevodovke si myslim ze je to sumak.
-> darklord: ? ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Syny 11.05.23 12:03:50: ja mam trochu pocit ze si pleties dsg a automat ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)