![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Jen takovej technickej dotaz na místní DSGčkaře :) Co se stane u O3 FL (tedy bez AH), když se zařadí D, ale nechá zatažená ručka? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> čert: Přehodíš pojistku v boxu
Nedá se u Octavie 3 (2016) nějak nastavit, aby se zásuvka vypínala po vypnutí klíčku? Díky
-> saskyn2: Tak to už je mam nějaký vymrmlaný asi, páč jsem jí zvenku sundal
Jinak jasný, stačí dát šrouby a je to. Co ale nepochopim, že když už někdo dojebe jednu stranu, tak u té druhé to udělá stejně. A nakonec to tak ještě nechá...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 24.04.23 23:34:05: ofiko postup ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: krytku bez dojebaní zvenku jen tak nevynipnes, to musíš sundat kolo a zevnitř ji vyrazit. Pak bys musel kolo namontovat zpět a sundat auto z heveru na zem coz je dvojí práce navic. Někdy mi poloosu povolí i pistole.
-> saskyn2: No a to nejde povolit když je auto ještě na zemi, když vynípneš krytku na kole?
Šroubek na kotouči se urve když poloosu někdo povoluje tak, že pichne šroubovák do chlazených kotouče. Chce to tam pak nasroubovat alespoň dva kolový šrouby ty to podrží a šroubek se neutrhne.
-> saskyn2: Nevim, možná to udělali jak řikáš a mě pak jen tvrdili že to museli sundat. A nebo to prostě dělal někdo kdo neví že to jde na autě a fakt to sundavali
Každopadáně mi tvrdili (a vyfakturovali) plnění klimy.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Jo při sundání altiku se opravdu vypouští klima. Ale snad jen úplný dement by ho sundaval kvůli volnoběžce. To je jako sundavat nádrž kvůli čerpání benzínu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Tak v tom případě už tomu nerozumim vůbec, protože údajně altík sundavali a sundavali kvůli tomu i kompresor klimatizace. Tvl tak to radši nechci vědět ani co s tim dělali...
E: A nebo to měli za 20 min jak píšeš a mě tam naúčtovali bůh ví co + plnění klimy
Já už bych se asi nedivil ničemu... Ale obecně to tam je zajímavý, protože mi tam dělali víc věcí a něco je udělaný fakt pěkně (jako třeba oprava toho rezavýho lemu + lak), ale zároveň při povolování poloos na obou stranách střihli ty šroubky držící kotouče a vysrali se na nějakou opravu. Čepička jednoho odvzdušňováku pryč atd. Ložiska vzadu už jsem si pak radši ale dělal sám...
E: A nebo to měli za 20 min jak píšeš a mě tam naúčtovali bůh ví co + plnění klimy
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 24.04.23 20:50:35: Na výměnu volnoběžky se altik nesundavá, zvlášť ne u toho CR co máš ty, tam je to peklo sundat altik, to je tak na 3h. Volnobezka se dělá na autě a je to hotový za 20 minut. Dávám inu vyjde s prací 1500. Kdybych měl sundavat altik, tak jen práce vyjde 3000.
A geometrie je problém, protože zadek bývá zarezlý excentry, tak na to většina koumaku sere rovnou a udělá jen predek. Tady mám borce co dělají geometrii za 500kč jako super až na to že každý druhý auto někam táhne. A když to chci pořádně, tak bych musel do Tuklat k Vachalovi...jenže tam už chce litr plus to chce mít rozhýbaný jinak mě posle do prdele, tak to je další litr za moji práci, zadarmo tam taky nepojedu tak ještě litr za cestu, takže v ideálním případě 3000, když to bude zarezly tak trojku, pokud i vršek tak je to v nejhorším případě zadní náprava dolů a 8000 za práci, tj celkem10k a na to bude kazdej brblat a bude to drahý. Tak na to seru a geometrie už nedělám, jedině když měním ramena nebo tak, jinak ať si to každý udělá kde chce.
A geometrie je problém, protože zadek bývá zarezlý excentry, tak na to většina koumaku sere rovnou a udělá jen predek. Tady mám borce co dělají geometrii za 500kč jako super až na to že každý druhý auto někam táhne. A když to chci pořádně, tak bych musel do Tuklat k Vachalovi...jenže tam už chce litr plus to chce mít rozhýbaný jinak mě posle do prdele, tak to je další litr za moji práci, zadarmo tam taky nepojedu tak ještě litr za cestu, takže v ideálním případě 3000, když to bude zarezly tak trojku, pokud i vršek tak je to v nejhorším případě zadní náprava dolů a 8000 za práci, tj celkem10k a na to bude kazdej brblat a bude to drahý. Tak na to seru a geometrie už nedělám, jedině když měním ramena nebo tak, jinak ať si to každý udělá kde chce.
-> Jirik_Tuňák1983 24.04.23 16:37:56: Hlavně těch specialistů :) Posledně jsem to tam měl s volnoběžkou altíku. Přijel jsem tam a říkal jim, že cvaká, ať jí vymění. Týpek na příjmu, že se na to podívají a dají vědět. Druhej den telefon, že to nedělá volnoběžka, ale něco v alternátoru, tak že ho daj na repas, ale že to bude trvat týden, protože to nechávaj dělat někde externě. Vůbec se mi to nezdálo, tak jsem jim řekl, ať altík nechaj bejt a udělaj jen tu volnoběžku. Že když to bude zlobit, tak jim to tam přivezu jindy na ten altík. Tak prej tedy jo, jen mi hned nezapomněl sdělit, že to ale bude znova práce se sundaváním atd. Auto jsem si šel pak vyzvednout a samozřejme altík běžel (a do dneška, rok a půl po tom servisu, běží jako hodinky). Starou volnoběžku mi dali do kufru a jen jsem s ní zavrtěl v ruce a cvakala jako svině :) Ale na faktuře bylo 800 za hledání závady :) Tak jsem moc rád, že jsem jim zaplatil 800 za to, abych jim já sám řekl, čím to je
Ale abych jen neplival, tak to byl jedinej servis, kde mi dokázali dát při geometrii volant rovně. Fakt nevím co to je za problém, ale mít volant rovně vůbec není samozřejmost... ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
Jo, a proto mě ten potetovanej čurák na příjmu místo běžnýho odvozu autem po městě poslal v dešti na bus a ještě mi nebyl schopnej říct jak se jmenuje nejbližší zastávka.
A všichni příjemný že to víc nešlo.
Jo, a proto mě ten potetovanej čurák na příjmu místo běžnýho odvozu autem po městě poslal v dešti na bus a ještě mi nebyl schopnej říct jak se jmenuje nejbližší zastávka.
A všichni příjemný že to víc nešlo.
-> saskyn2 24.04.23 16:08:51: Značkové servisy by ti to vysvětlily tak, že nabízejí odpovídající nadrámcové služby, prostředí, showroom plný specialistů atd. atd. A proto to stojí 2x tolik.
-> palinator 24.04.23 14:02:17: dělám 11500 pokud je to s clonkou, budu musel zdražit ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: V autorizáku jsem byl celkem dvakrát. Jednou výměna oleje a vyčištění klimatizace 5500 Kč .. totální peklo. Druhá návštěva dobrá, oprava přes havarijní pojištění.
Na servis vozím auto ke svýmu mechanikovi a jsem moc spokojen, jak s cenou, tak kvalitou práce. Příští týden tam musí auto zase. Rozvěcujou se různý kontrolky .. ty nový auta .. to je fakt srašný. S mazdou z roku 2000 nikdy podobný potíže nebyly.
Na servis vozím auto ke svýmu mechanikovi a jsem moc spokojen, jak s cenou, tak kvalitou práce. Příští týden tam musí auto zase. Rozvěcujou se různý kontrolky .. ty nový auta .. to je fakt srašný. S mazdou z roku 2000 nikdy podobný potíže nebyly.
1,6 TDI Rapid výměna rozvodů v autorizáku 23 tisíc jako fakt? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Já si právě taky myslim, že jsem už kupoval tu sadu s dvěma kladkama. Tenkrat jsem to řešil se svym mekáikem, ale ten už, bohužel, nežije. No, zkusim shodit dekl a podívat se. Nebo objednám jednu sadu a přiobjednám samotnou kladku z druhý sady ... a něco mi zbude
-> charon 18.04.23 19:32:10: Neber moje poznatky, jako jistou věc. Ale ze zkušeností, co mám, tak ty první rozvody byly snad jen na ročník 1997/98. Možná něco málo v 1999. Co jsem kdy objednával na "dvoutisícovku"
, tak už byly rozvody 530 0082 30.
Ale popravdě jsem ty informace o změně výroby nikdy přesně nezkoumal.
Ale popravdě jsem ty informace o změně výroby nikdy přesně nezkoumal.
-> Jarda/felda 18.04.23 20:12:18: Taky bych to tak viděl. Je dole hned.
-> charon 18.04.23 19:32:10: bud tam bude nebo ne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon 18.04.23 19:32:10: leda že by si sundal horní dekl z rozvodů a kouknul jestli máš dole malou kladku ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> charon: Zajímavý, je tam rozdíl v počtu vodících kladek - 1 nebo 2.
chlapi, potřeboval bych radu. Octa 1, motor AGR, rok výroby 2000 - je to předface kombi.
Potřebuju objednat rozvodovou sadu s vodní pumpou. Všude mají dvě verze popsané do čísla motor 044 441 a od 044 442 :
ceskedily.cz/autodily/... /rozvodovy-remen-sada?prod uctId=...
a ceskedily.cz/autodily/... /rozvodovy-remen-sada?prod uctId=...
Na autě ale číslo motoru nejde přečíst, je vyrezlé. Takže otázka zní - kterou sadu mám objednat? obě sady odpovídají stejnýmu číslu v ETK, jde to nějak poznat bez rozebírání co tam vlastně je? Kdsysi jsem sadu rozvodů objednával, ale údaje k tomu už nemám ...
Potřebuju objednat rozvodovou sadu s vodní pumpou. Všude mají dvě verze popsané do čísla motor 044 441 a od 044 442 :
ceskedily.cz/autodily/... /rozvodovy-remen-sada?prod uctId=...
a ceskedily.cz/autodily/... /rozvodovy-remen-sada?prod uctId=...
Na autě ale číslo motoru nejde přečíst, je vyrezlé. Takže otázka zní - kterou sadu mám objednat? obě sady odpovídají stejnýmu číslu v ETK, jde to nějak poznat bez rozebírání co tam vlastně je? Kdsysi jsem sadu rozvodů objednával, ale údaje k tomu už nemám ...
-> Syny: jo to je možné. Někdy bývá hnusný, někdy je pěkný
-> saskyn2 28.03.23 20:14:00: No heled uz kdyz jsem auto koupil a vezl ho k tobe na prvni servis, tak jsi mi rikal, ze se ti ten puvodni olej v prevodovce moc nezdal, ze je zasedlej a ze bys ho v dohlednej dobe asi radsi vymenil :)
-> saskyn2 28.03.23 20:14:00: Přesně to jsem chtěl říct a takovy auto Golf V. s DSG znam taky, ma to za sebou 200t . A když jsem se kluka zeptal co olej v automatu, tak mi odpověděl, že mu někdo řekl, že se v automatu olej dneska nemění
Tudíž když možná, tak to v Rajchu někdo možná jednou vyměnil a od ty doby to skáče po světě ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: No já mám zkušenost že origo co vypouštím třeba po 300tkm je krásně čistej hezkej, tak bych si tím co píšeš-> Syny 28.03.23 17:58:35: nebyl až tak jistej. Jinak co se stane nevím, já tam neorigo nedávám a když si někdo přinese svůj tak zase nemám zpětnou vazbu po x set tisících. Jen říkám, že do svého auta bych to nedal kvůli ušetřeným cca 1000Kč.
A co si budeme povídat, tohle je hodně i o štěstí, jsou lidi co ten olej mění a převodovka zdechne a pak jsem tady měl člověka co v DSG DQ250 prokazatelně neměnil olej 180t(co to měl, spíš víc protože to měnil naposled někdy předchozí majitel) -interval je 60 a převodovka jela jak fík![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A co si budeme povídat, tohle je hodně i o štěstí, jsou lidi co ten olej mění a převodovka zdechne a pak jsem tady měl člověka co v DSG DQ250 prokazatelně neměnil olej 180t(co to měl, spíš víc protože to měnil naposled někdy předchozí majitel) -interval je 60 a převodovka jela jak fík
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sita: No říkal jsem si, že je asi lepší "cokoliv", než ten origo po 240 tkm
Tak snad to bude cajk, už se mi to u tohodle auta nechce moc řešit, stejně jako plno jiných věcí.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Ja si myslim, ze to tak horky neni uz jen proto, ze kazdej olej, i ten predepsanej vyrobcem, se casem a opotrebenim degraduje a jestli je predepsanej interval v radech set tisic km, tak ty pozadavky musi mit nejakou toleranci...
Ja kdyz jsem delal svoje T4 a doslo na vymeny oleju, tak vsude se radilo, ze pri cene 4x4 prevodovky by neriskovali jinej olej nez origo. Ale na ten jsem nemel, tak jsem do prevodovky i zadniho difu dal PP90H (uz presne ani nevim proc, myslim ze na jednom foru nejakej zkusenejsi opravar transporteru to navrhnul) a uz s tim mam najeto +/- 200.000 a nepozoruju rozdil... Celkove ta prevodovka hodne pres pul mega mit bude (na tachu to auto sice ma 400, ale typek co jsem to auto od nej kupoval byl vexlak, nedelam si zadny iluze...). A dobre polovinu ty moji porce to taha velkej podval...
Ja kdyz jsem delal svoje T4 a doslo na vymeny oleju, tak vsude se radilo, ze pri cene 4x4 prevodovky by neriskovali jinej olej nez origo. Ale na ten jsem nemel, tak jsem do prevodovky i zadniho difu dal PP90H (uz presne ani nevim proc, myslim ze na jednom foru nejakej zkusenejsi opravar transporteru to navrhnul) a uz s tim mam najeto +/- 200.000 a nepozoruju rozdil... Celkove ta prevodovka hodne pres pul mega mit bude (na tachu to auto sice ma 400, ale typek co jsem to auto od nej kupoval byl vexlak, nedelam si zadny iluze...). A dobre polovinu ty moji porce to taha velkej podval...
-> Jirik_Tuňák1983 28.03.23 14:44:35: "Včera som dostal novú prácu, ako operátor na linke dôvery pre pomoc samovrahom. Hneď pri prvej nočnej som zaspal a keď som sa zobudil, tak som mal 26 zmeškaných hovorov. Ale asi to nebolo nič dôležité, lebo keď som im volal naspäť, tak nikto nedvíhal..." ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 28.03.23 12:05:28: Tak jasně, že se jim nikdo nevrátil, když k nim už zpátky nedojel. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM: Bojim se toho, jak tady každej straší, že jedině origo, jinak přijde velký špatný
Tak nevím co se v tej převodovce děje a jestli tím, že tam je nejspíš olej jinej než origo, tej převodovce postupně neškodím a neprojeví se to až za nějaký čas. Snad to bude v pohodě no :) Kdybych se toho náhodou nevšiml na tej faktuře asi po 3/4 roce od výměny, tak jsem to do teď ani nevěděl a nepoznal.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: A čeho se vlastně bojiš? Když to funguje.. Jedinej zázrak toho oleje byl 70W-75. Což je pro převodový olej netypický. A byl neznamý vyrobce toho drahého origo vw. Nebo se to spíše špatně dohledávalo.
Znam lidi co si tam dali 75W90 a taky jezdí, správně by to davno nemělo už ani jezdit. Tady na okruzich běžný jev,kdy se do toho namontuje ještě samosvor. Tudíž origo olej je nepoužitelny atd. Takže věřím tomu, že tam klidně dali DSG olej, což je pořád druh synchronní prevodovky se dvěma spojkama. Tudíž ti to funguje a podle mě to je taky řešení. Protože ten Liqui moly 5300 je taky MTF, velice nizko viskozni kapalina.
Znam lidi co si tam dali 75W90 a taky jezdí, správně by to davno nemělo už ani jezdit. Tady na okruzich běžný jev,kdy se do toho namontuje ještě samosvor. Tudíž origo olej je nepoužitelny atd. Takže věřím tomu, že tam klidně dali DSG olej, což je pořád druh synchronní prevodovky se dvěma spojkama. Tudíž ti to funguje a podle mě to je taky řešení. Protože ten Liqui moly 5300 je taky MTF, velice nizko viskozni kapalina.
-> Cumper: -> All: Tak mi to nedalo a dneska jsem se v tom servisu stavil, když jsem si zařizoval něco poblíž. Jen jsem se jich zeptal jakej olej do těch převodovek standardně lejou, když ne origo (což tedy nevím, jestli ho tam mám taky, to už asi nezjistim). A prý tam používají Motul Multi DCTF. Je to olej do nějakých automatických dvouspojek, ale prý je i pro některé manuální 6q. Což tedy píšou i v popisu toho oleje, když jsem si ho dohledal na netu. Údajně s tím prý nemají žadné problémy a nikdo se jim zatim nevrátil, že by bylo něco špatně. Tak nevím co si o tom myslet. Je pravda, že jestli ho mám fakt vyměněnej, tak jsem rozdíl nepoznal absolutně žádnej. Řadí to normálně jako předtím, zvuky to vydává taky stejný. Když mrzne, jde hůř zpátečka, ale to dělá celou dobu co auto mam. Měněný to bylo v cca 240 tkm. Mám se toho bát?
-> Jirik_Tuňák1983 27.03.23 19:23:35: To nevadí, důležitý že funguje.
Co ten odkaz na rušení registrace??
Co ten odkaz na rušení registrace??
-> Syny: Kámoš má stejnou převodovku 6q jako ja ve Fabii RS. Uz nějakou dobu tam ma Liqui Moly MTF 5300 70W-75 .
Říkal že v pohodě a já do toho pujdu taky.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Říkal že v pohodě a já do toho pujdu taky.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2: No takovej borec z autorizáku za 200kč/l by se mi teď docela hodil
-> Syny: Asi nevíš jakej přesně olej ti tam dali?
Zkusil bych nějakej neoriginál a když to bude řadit blbě, tak pak asi místo dovolený koupim 3 litry originálního oleje![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: Asi nevíš jakej přesně olej ti tam dali?
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Zkusil bych nějakej neoriginál a když to bude řadit blbě, tak pak asi místo dovolený koupim 3 litry originálního oleje
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM:
No, pocitově, pocitově. Já dal před lety do 120 Mogul Syntrans 75W-90 API GL4+, byl jsem nadšenej z toho, jak to řadí úplně stejně zlehka, když je nula nebo je to ohřátý 200km jízdou, na druhou stranu je to řazení takový až moc přímý, synchronizace se trochu zhoršila (když nemluvím o dvojce, kde byla horší vždycky, tak i třeba trojka teď občas zvykne zapadnout s určitou ránou).
Na druhou stranu se s tím lépe dávají meziplyny - není ho potřeba tolik.
No, pocitově, pocitově. Já dal před lety do 120 Mogul Syntrans 75W-90 API GL4+, byl jsem nadšenej z toho, jak to řadí úplně stejně zlehka, když je nula nebo je to ohřátý 200km jízdou, na druhou stranu je to řazení takový až moc přímý, synchronizace se trochu zhoršila (když nemluvím o dvojce, kde byla horší vždycky, tak i třeba trojka teď občas zvykne zapadnout s určitou ránou).
Na druhou stranu se s tím lépe dávají meziplyny - není ho potřeba tolik.
Pokud se nezhoršilo řazení pocitově, ani během mrazu nebo za tepla, tak se nic zásadního nestane. Pokud je správná hladina.
Zásadní je ten správný olej vůči synchronům. A ty se naštěstí ozvou relativně brzy.
Zásadní je ten správný olej vůči synchronům. A ty se naštěstí ozvou relativně brzy.
-> saskyn2 26.03.23 23:50:29: A co konkretne tedy hrozi?
Jinak já jsem si dělal zásoby dokud to šlo normálně koupit. Měl jsem asi 20l ještě mi něco málo zbývá. Naštěstí mi tu přistál ten G052527A2-borec z autorizaku mi tu nechal asi 15l že prej je to do nějaký starýho pelechu s podelnym motorem, tak jestli mu dám aspoň 200 za litr. Kdyby věděl co má tak ho asi omejou na kelly stoji litr1900![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jenže ten G052171A2 se už nevyrábí a je vynahradovany G052527A2 a stojí ještě víc-asi 1700 litr. Jinak já ten puvodni kupoval tuším po 700, možná to ted prodávají špekulanti po 1200 ze zasob.
Neoriginální bych si do vlastního auta nedal. To že to pár tisíc funguje neznamená že to tak bude třeba po 50tkm, ale každého boj.
Neoriginální bych si do vlastního auta nedal. To že to pár tisíc funguje neznamená že to tak bude třeba po 50tkm, ale každého boj.
-> Cumper 26.03.23 22:48:20: No ja zatim nezpozoroval rozdil, tak bud byla ta vymena jen na fakture a nebo to proste neni znat, cimz nevylucuju, ze se tam neco muze opotrebovavat a jen zatim o tom nevim. Ale nepoznal jsem zatim rozdil v nicem a uz to je 1,5 roku zpatky.
-> Syny: No právě, já se taky všude dočetl že do těhle 6q jedině originál, jenže kupovat 3x litr za 1200 to se mě zrovna moc nechce
Do pětikvaltu klidně, tam byl ten origo olej nějak okolo pětistovky, to ještě jde...
Má to najeto reálných 160 tkm a za studena jde trochu ztěžka řadit hlavně dvojka nebo zpátečka. Jak se to ohřeje tak bez problému. Proto chci zkusit vyměnit olej, je tam na 99% ještě původní
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Má to najeto reálných 160 tkm a za studena jde trochu ztěžka řadit hlavně dvojka nebo zpátečka. Jak se to ohřeje tak bez problému. Proto chci zkusit vyměnit olej, je tam na 99% ještě původní
Ja vsude furt slysim, ze do 6q jedine origo olej, ale nikde jsem se zatim nedocetl co hrozi, kdyz se neda. Docela by me to zajimalo, protoze kdyz jsem mel auto v servisu kvuli tekoucimu guferu na poloose, tak jsem az zpetne z faktury zjistil, ze ten olej v prevodovce vymenili a dle ceny to original urcite nebyl. Tak jen at vim co cekat. Ale zas na druhou stranu po 240tkm a skoro 12 letech uz je asi lepsi cokoliv nez to co tam je ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)