
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> venni 15.02.23 19:15:05: Jo dá se to, asi teda ne úplně horem, nebo to si nedovedu představit, ale jde to i bez nápravnice, jen si myslím že to je víc práce než užitku

-> Milan 136: Za mě je i u předokolky lepší nápravnice dolů, je to pár šroubů a pak ke všemu pak krásný přístup a je to asi ve finále i rychlejší.
-> venni 15.02.23 18:46:12: Jo jinak se to dá i vypnout a dát záslepku, myslím že Pavel P to má. Tenkrát to koupil už vypnutý, ale záslepku někdo nedal a pak se mu to pootevřelo a zůstal viset a záslepku mu dělal můj kolega.
-> venni 15.02.23 18:46:12: Jo jinak se to dá i vypnout a dát záslepku, myslím že Pavel P to má. Tenkrát to koupil už vypnutý, ale záslepku někdo nedal a pak se mu to pootevřelo a zůstal viset a záslepku mu dělal můj kolega.
-> Milan 136: taky jsem chtěl Jirkovi napsat,že už se mi v minulosti chubili asi 2 lidi,že to na 1.6 dělali horem....prej teda opruz,ale prej to šlo.
Milane a tohle se taky projevovalo nouzákem?
Milane a tohle se taky projevovalo nouzákem?
-> saskyn2 15.02.23 18:11:48: Na CAYC Passatu to nejde bez nápravnice? To není 4x4, ne?
Teď jsem ho dělal o víkendu doma na Golfu Plus CAYC. DPF jsem spustil dolů a dal ke straně a dalo se to. Taky jsem dal Wahlera. Raději toho nerepasovanýho.
Teď jsem ho dělal o víkendu doma na Golfu Plus CAYC. DPF jsem spustil dolů a dal ke straně a dalo se to. Taky jsem dal Wahlera. Raději toho nerepasovanýho.
-> dragon_cb_cz 15.02.23 18:41:16: Tak moje zena neridi a mame jen jedno auto. A tim ze je jeste na rodicaku a ja na HO, tak ten najezd neni ted az tak oslnivej :) A tim, ze jsem zmenil job, tak uz nejezdim ani sluzebne temer vubec. Ale tak 9 let zpatky jsem jen firemnim autem nalital tak 60 tkm za rok...
-> venni 15.02.23 18:46:12: jo komplet s chladičem spalin.
-> dragon_cb_cz 15.02.23 18:27:03: tak auto se kupovalo měsic před tím,než se narodila malá.Takže vlastně celou dobu co máme auto je žena s dětma na mateřský.Do práce má začít jezdit teď v pátek jako na potvoru
Já mam práci 2km takže já s tim jedu tak 2-5x za měsíc.
-> saskyn2 15.02.23 18:11:48: díky za potvrzení
To se asi dělá sakum prdum celý viď...já ho poptam zda ho tady u nás umí origo.Nic jiného jsem ani neměl v plánu dávat.

-> saskyn2 15.02.23 18:11:48: díky za potvrzení

Jinak s tou s naftovou 9-3SS jsem včera vyjel z garáži v práci - stála tam od září
Tak už je v servisu a buď se to podaří opravit, nebo půjde do inzerce se závadou... znovu se koukat jak na ní postupně sedá prach, že není pořádně poznat barva, na to už nemám nerva (a shánět někoho kdo by to opravil taky ne).

-> Syny 15.02.23 18:32:19: My třeba za rok 2021 najeli na jednom Saabu 18t a na druhém 15t + ještě tak 4t na Alfě... teď to naštěstí šlo dost dolů, ale i tak mě štve, že se do těch 10t za rok nevejdeme 

-> dragon_cb_cz 15.02.23 18:27:03: No od doby co jsem zmenil praci a jeste sel na HO se mi najezd dost zmensil
Ale pred tim jsem mel najezd taky nic extra - tak 15-17 tkm rocne (soukromym autem). Jen kdyz jsem delal jeste v predchozi firme a lital a jezdil mezi CR a GB, tak ty najety kilometry litaly po tisicich :)
Dokonce i olej jsem ted delal po necelem roce a pul, aby mel najeto alespon 10k

Dokonce i olej jsem ted delal po necelem roce a pul, aby mel najeto alespon 10k

-> venni: -> Syny: Ty jo, my máme posledního Saaba od května a sice mi to nevyjde nájezd na nájezd 10t za rok jak to nejdřív vypadlao, ale trochu víc, ale stejně jsem měl radost jak málo jezdíme... a vy takhle 

-> venni 15.02.23 18:04:24: Tak to zavidim, ja mam Golfa cca stejne jako ty (skoro 6 let a pres 60 tkm) a kratsi by asi bylo napsat to, co jsem na tom nedelal
Tedy jako mohlo by byt hur, o dost hur, to ne ze ne, ale ze bych do toho lil jen naftu a menil olej, to fakt ne :)

-> venni: jo to je egr. Musí nápravnice dolů a egr origo nebo wahler. Když dáš nějaký shit tak to budeš za půl roku sundavat znovu
Minulý týden si tak řikam.Tyjo passata máme už skoro 6 let a 55tis km.Jediná závada byla žhavicí svíčka.Vyměnil jsem rozvody a zadní kotouče/desky...(nepočita
m srážku se srnkou) To se jen tak nepovede koupit auto a jezdit.Teď máme 245tis km a za jízdy to padlo do nouze,zaroveň se rozblikalo žhavení.Po chcipnuti/nastartovani auto jede normálně,žhavko nebliká.Nicméně za poslednich cca 200km to padlo do nouze už 3x.Dnes jsem měl chvilku tak jsem to napichnul a piše to nesmysl.... brzdový světla svítí takže podezíram EGR??? Ten je myslim pořád původní.Je to CAYC.
-> DEKODOVAC 11.02.23 20:56:12: moc to řešíš, kostru co nejblíže svaru a netahat svařovací kabely po jednotkách (magnetismus) tak se nemůže nic stát
-> DEKODOVAC: Nestane se nic... Doporučuju kostru co nejblíž a dobře očištěnou. Jediný co by mohlo dělat problém, je HF TIG, ale předpokládám, že tím to svařovat nebudeš...
Nazdar chalani môžem po odpojení batérie zavariť matku na starý zhrdzavený šrób nestane sa nič riadiacej jednotke keď budem zvárať CO2 priamo na kasni automobilu jedná sa o Torx 30 je to vlastne šrób čo drží tepelnú clonu katalizátora????
Tak a máme sadu prípravkov na motor 1,2tsi a rozvody kompletné aj s olejovym náhonom reťaz a koleso
-> SO545: Zelená mamba G6E/I3I3.
ak je tu debata o farbacj a kodoch...kod farby z novej Fabce RS Rally2 niekto nevie ???
-> dragon_cb_cz: Pokud objevím vanu a sítko, tak mi to asi nedá a mrknu se dovnitř. Ale kupovat 20l oleje opravdu nehodlám. Každopádně to v zimě dělat nebudu a když bude teplo, tak nebude čas a auto bude odstavené

-> Borderer: Může být, z toho důvodu jsem spíš fanouškem té postupné výměny... Ale ten Aisin co tam má Bukaj myslím fakt má vanu a sítko, takže se tomu asi do značné míry dá předejít. Spíš bych se toho bál u komplet uzavřených převodovek, kde ten bordel nakonec může ten filtr i přicpat.
-> dragon_cb_cz: Osobně bych si skoro tipnul (když vidím Saskynova sejtka), že novej olej mohl uvolnit staletý usazeniny a něco ucpat/vydřít a převodovka umřela.
-> Bukaj: No buď můžeš udělat "domácí proplach" tím že to rozpojíš ideálně asi u chladiče oleje, ale to bych se skoro bál, že to pak začne někde téct a budeš řešit trubky/hadice. Nebo se prostě dělá opakovaná výměna bez proplachu - vypustíš z převodovky, doleješ zpátky čistý, chvíli pojezdíš a takhle třeba 4x... ve výsledku je to skoro stejné.
A nebo jak říkáš do toho nešťourat. Pokud to má najeto bambilion a netušíš, kdy byla poslední výměna, může to být nejlepší. Ale spíš bych tipoval, že se ty automaty nepodělaly po výměně, ale protože půlka lidí mění olej až jako zoufalý pokus o záchranu selhávající převodovky... Ale záruku ti na to pochopitelně nedám
Ale už jsem dost OT...
A nebo jak říkáš do toho nešťourat. Pokud to má najeto bambilion a netušíš, kdy byla poslední výměna, může to být nejlepší. Ale spíš bych tipoval, že se ty automaty nepodělaly po výměně, ale protože půlka lidí mění olej až jako zoufalý pokus o záchranu selhávající převodovky... Ale záruku ti na to pochopitelně nedám

Ale už jsem dost OT...
-> dragon_cb_cz: Olej jsem zatím neměnil - bylo to v plánu, ale je na to nějaký úchylný postup (výměna "proplachem" - prý je na to potřeba cca 15-20 litrů oleje), tak jsem to odložil na neurčito s tím, že buď to někdy udělám, jestli se budu nudit, nebo se na to vykašlu a počkám, jestli se to podělá dřív, než to auto poletí ze skály. Na volvofóru jsem četl i pár příběhů, jak se automat podělal záhy po výměně oleje, tak se toho trošku bojím. A v servisech prý tu výměnu (proplach) často šulej...
... takže výjimečně se budu držet hesla, že dokud to funguje, tak se do toho nevrtá
... takže výjimečně se budu držet hesla, že dokud to funguje, tak se do toho nevrtá

-> Bukaj: Pokud řadí jak má, tak bych vyměnil olej (což jsi předpokládám už udělal) a dál do toho moc nešťoural... dokud s tím nezačneš jezdit víc.
-> dragon_cb_cz: No, možná, až bude teplo, najdu odvahu pod to lehnout a třeba se i porochnit v převodovce. Ale spíš ne (nebude čas a nálada)

-> Bukaj: Ta tvoje je ještě docela dobrá - filtr (takové jemné drátěné sítko) se nechá vyměnit po sundání vany převodovky. Ale u novějších je filtr uvnitř mezi kartery a bez kompletního rozpůlení převodovky ho nevyměníš...
-> dragon_cb_cz: Takže dokud to nerozeberu, tak budu v klidu...

-> Bukaj: Buď v klidu, spousta automatických převodovek to má de facto stejně 

Aha, tak to jo...

-> Bukaj 30.01.23 20:58:27: Je v tom lamelová spojka a nějaký inteligentní konstruktér to navrhnul bez filtru. To tomu nepřidá.
-> Bukaj 30.01.23 20:58:27: Ale to je i z otěru ze "spojky", která je ve voleji, resp. lamel.
-> dragon_cb_cz: To vím, ale co je ten olej zač, že se takto "zdrcne" - samotných částeček z otěru kovových dílů v tom moc není, tohle je nějaký "škraloup", vzniklý degradací oleje, nebo tam někdo nalil něco, co tam nepatří...?
-> Bukaj 30.01.23 20:21:50: To je olej v Haldexu...
-> saskyn2: Šmarjá, na co ty nový vehikly jezděj?
To do toho oleje taky povinně přidávají biosložku, nebo co?

To do toho oleje taky povinně přidávají biosložku, nebo co?
Jak se někdo tady ptal jestli je nutný znovu i olej tak tohle je šachta čerpadla.
-> Nwkt 26.01.23 18:25:48: Dneska jsem si na vás vzpomněl s těma haldexama.

-> saskyn2: pošlu ti to na WhatsApp
-> StepaNoFUN: Car - nastavení - zrcátka - sklopení při zamčení
-> Milan 136: Půjčený od "kolegyně"... Stejně by to tam teď prej jen stálo (viz jíný téma). Fojd je v servisu a asi dlouho bude (taky jiný téma)... :-/
Najeto asi 35k za 2 roky a tak 2000km jsem na tom za tu dobu najezdil já... Se mnou nebude mít tak lezkej život. :-D 100 - 200km denně, nějaký základní nářadí jsem do toho nastěhoval. :-D
Najeto asi 35k za 2 roky a tak 2000km jsem na tom za tu dobu najezdil já... Se mnou nebude mít tak lezkej život. :-D 100 - 200km denně, nějaký základní nářadí jsem do toho nastěhoval. :-D
-> StepaNoFUN 29.01.23 19:48:45: Máš místo Fordu?
-> Milan 136: Dík. Zejtra to prolezu... Zatím jsem stihnul jen rozchodit android auto... A bohužel s tím asi budu muset ještě minimálně 14dní jezdit...
-> StepaNoFUN 29.01.23 19:27:09: Jasně. Car, nastavení a tam to někde bude.