skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136: když ji tedy vyměním doma (auto má mrtvou baterku) a zajedu potom do servisu, aby mi to překódovali, tak by to nemuselo až tak vadit?
-> Milan 136: Hádám to bude nějakej nesmyl s řídícím obvodem, na jehož konci bude relátko, které pustí proud do buzení alternátoru? Obejít řj, na buzení altíku dát tvrdejch 12V při zapnutém zapalování a hotovo?
-> Syny 14.09.21 09:04:53: Tak vytáhneš svorkovnici z ŘJ akumulátoru.
-> Syny: Podle mě to není ani tak tím inteligentním dobíjením, jako nízkou kvalitou novodobých baterek všeobecně. Nevím jestli kvůli nějaký ekologii, nebo je to jen otázka peněz, ale všeobecně ta životnost baterek šla o polovinu dolu at se týká druhovýroby, nebo originálních viz ten ford kdy po 2 letech začne vypínat rádio.
Todle "inteligentni" dobijeni, je jedna z mala veci, co me docela odrazuje od novejsiho auta 

-> čert 14.09.21 08:29:31: Nemusí korektně fungovat start stop a to "inteligentní" dobíjení. Jednotka baterky nebude mít informaci, že je tam nová.
-> palinator: asi blbá otázka, ale co se stane, když se to nepřizpůsobí v diagnostice?
-> saskyn2 13.09.21 21:19:48: Nejhorší je ten oprc kolem toho, všechno měření, odběry... Když to není MOLL 70 z určitého období, na kterou je TPI.
-> Milan 136: Vím, koncernový šly taky kvalitou dolu, já běžně měním 4-5 letý.
-> saskyn2 13.09.21 20:15:37: Asi nechceš vědět, kolik baterek jsem už vyměnil na záruku? 

-> StepaNoFUN: Ty fordí origo baterky stojej za vyližprdel, soused má kugu a taky dva roky a začalo mu to vypínat rádio
jinak startovala.

Tak pokud se nepletu, tak to není kvůli START-STOP, ale kvůli tomu (debilnímu) inteligentnímu dobíjení, co uspoří nějaký (zanedbatelný) gramy emisí. Pokud by ten altík jel pořád, start-stop sám osobě tý baterce neublíží. Je to jako když ženská jede 10km z práce domů a staví se cestou v 5ti krámech.
Problém toho inteligentního dobíjení je ten, že to nechá baterku vydudat skoro do minima (pokud není zapnutej nějakej extra žravej spotřebič) a až pak začne dobíjet, protože už prostě musí. A klasiceká baterka je stavěná na pár jednotek cyklů, kdežto AGM na pár desítek, či nízkejch stovek cyklů.
Originál AGM ve služebáku šla do řiti po 2 letech (v Octávce stále funguje) - prostě už to nenechávalo zásuvku a měnič ani pár minut - hlídání napětí pro start. A to jsem ji pravidelně jednou měsíčně dobíjel nabíječkou na to určenou. Teď je tam Banerka, tak uvidíme jak se osvědčí...
Problém toho inteligentního dobíjení je ten, že to nechá baterku vydudat skoro do minima (pokud není zapnutej nějakej extra žravej spotřebič) a až pak začne dobíjet, protože už prostě musí. A klasiceká baterka je stavěná na pár jednotek cyklů, kdežto AGM na pár desítek, či nízkejch stovek cyklů.
Originál AGM ve služebáku šla do řiti po 2 letech (v Octávce stále funguje) - prostě už to nenechávalo zásuvku a měnič ani pár minut - hlídání napětí pro start. A to jsem ji pravidelně jednou měsíčně dobíjel nabíječkou na to určenou. Teď je tam Banerka, tak uvidíme jak se osvědčí...
-> Milan 136:
A v diagnostice ji přizpůsobit.
A v diagnostice ji přizpůsobit.
-> čert 13.09.21 08:36:12: Budeš tam mít asi baterii EFB, pokud máš nezávislé topení tak AGM. Tak bys to měl dodržet.
Pokud je EFB, můžeš ji nahradit i AGM. Hlavně nedávat obyčejnou.
Pokud je EFB, můžeš ji nahradit i AGM. Hlavně nedávat obyčejnou.
Ahoj, potřeboval bych novou baterii do Octavie 3, 1.8T 132kW. Kvůli start-stop musí být nějaká speciální? Můžete nějakou doporučit? Díky. Milan
-> Jarda - zrušená registrace 12.09.21 21:27:04: za tu cenu přípravků to nemá smysl řešit jinak než tak jak se má 

-> Jarda/felda 12.09.21 21:13:40: super, diky
-> Milan 136 12.09.21 21:13:54: diky, udelam to teda s pripravkama...
-> Milan 136 12.09.21 21:13:54: diky, udelam to teda s pripravkama...
-> Jarda - zrušená registrace 12.09.21 20:57:42: A jak zajistíš, aby se nehla při dotahování kladky?
Kolo na vačce máš mít zaaretovaný a řemenici ty 3 šrouby povolený.
Dotahují se až po napnutí. Asi to bez toho uděláš, když nebudeš nic povolovat. Ale moc profi to není.
Kolo na vačce máš mít zaaretovaný a řemenici ty 3 šrouby povolený.
Dotahují se až po napnutí. Asi to bez toho uděláš, když nebudeš nic povolovat. Ale moc profi to není.
-> Jarda - zrušená registrace 12.09.21 20:57:42: ale fuj čárky, normálně kup za 3 stovky přípravky www.mojedilna.cz/aretace-
motoru-vag-19-tdi-pd-quatr
os-qs10315 bez nich bych ani nepřemýšlel že se do toho pustim
chtel bych se zeptat, jestli je nutne u rozvodu na 1.9tdi pd zajistovat i kliku, vacku jo, ale kliku, ta se preci jen tak sama nepohne, nebo? kdyz si pro jistotu udelam jeste carky... diky
-> Syny 17.08.21 12:20:32: vymena by stejne nepomohla, to je KO tesneni
jinak jsme s kolegou konecne vymysleli spinani haldexu, bez vyrazeni automatiky...
jinak jsme s kolegou konecne vymysleli spinani haldexu, bez vyrazeni automatiky...
-> MXMarek 05.08.21 09:26:54: Tak jsem to vcera konecne nandal na auto a vyzkousel. Dal jsem to kolo na zkousku dopredu a ani pri vysoke rychlosti neni vubec nic citit, zadne vibrace nebo tak. Takze ten pneuservisak mel pravdu a kdyz to kolo bude na zadni naprave, tak to bude uplne v pohode.
-> saskyn2 16.08.21 10:12:56: To byla puvodne ruzova barva ty vody? 

-> Milan 136: Brzy ne, až v listopadu, až bude zima

-> saskyn2 16.08.21 22:59:37: Shnilá B6 vyvonět na sraz? 
Ten s tou Octavií přijede brzy, přestane to topit.

Ten s tou Octavií přijede brzy, přestane to topit.
-> Milan 136: Tak kapalina prý ne, to je zbytečný, až s rozvodama
Ale dneska mě jihočeši zásobují, přiletěla další vrána z jihu na holení
*


-> Milan 136 16.08.21 10:35:02: To jo, pán asi nemá na chalupě septik. 

-> Milan 136: Jo taky jsem koukal, že bude potřeba proplach.
-> Milan 136: dneska tu mám podle rámečků od vás auto na olej a filtry. A musím pochválit, všechny filtry podle datumovky poctivě udělaný, ani není urvaná spona od elektriky pod olejovym a ani to tam není zeblitý. Asi kvalitní servis

-> Jakub05 13.08.21 13:26:25: 90 na budiku nic moc neznamena u techto aut :/
Nevite nekdo material tech zadnich raninek na O1 4x4? - 4 ks tam jsou... Dal bych je do zarovyho zinku, ale abych neco nepodelal... Napravnici dam, to je flak zeleza, tam nic nepodelam, ale uz se mi stalo, ze z neceho se stalo uplne blato, jak se to vyzihalo a vime, ze automobilky chteji po dodavatelich z mizernych (levnych) materialu dostat maximum, potom se neni cemu divit, ze treba praskaji pruziny nebo dokonce i stabiky....
Nevite nekdo material tech zadnich raninek na O1 4x4? - 4 ks tam jsou... Dal bych je do zarovyho zinku, ale abych neco nepodelal... Napravnici dam, to je flak zeleza, tam nic nepodelam, ale uz se mi stalo, ze z neceho se stalo uplne blato, jak se to vyzihalo a vime, ze automobilky chteji po dodavatelich z mizernych (levnych) materialu dostat maximum, potom se neni cemu divit, ze treba praskaji pruziny nebo dokonce i stabiky....
-> Milan 136 13.08.21 13:11:40: Teplota na budíku je stabilně na 90, ale někdy to prská tak, že je zrzavý i pravý přední kolo. Zkoušel jsem aspoň vyměnit víčko expanzky, ale bez změny k lepšímu (moc šancí jsem tomu beztak nedával). Koukám, ty hagusy máš fakt pěkný.
-> Jakub05 13.08.21 13:05:20: Tak to buď propláchli špatně, nebo je tam ještě jiný problém.
Přehřívá se to podle budíku? Nebo se to tváří standardně?
Tlak do vody může jít u tohoto motoru více místy.
Přehřívá se to podle budíku? Nebo se to tváří standardně?
Tlak do vody může jít u tohoto motoru více místy.
-> Milan 136 12.08.21 21:24:41: Radiátor byl měněný začátkem minulé zimy, netopila. Dělalo se to i s proplachem a bylo to v servisu snad 14 dní. Zrzavý je to furt, ale problémy s pliváním začaly teprve nedávno. Je to zakletej kočár, furt mu něco je.
-> Milan 136: Pokud se to dělá z venku, tak je to fajn.
-> růža 12.08.21 21:34:24: Stropnici jsem měl svěšenou nedávno kvůli důlku na střeše. Ta je dole hned. Ale hagusy na O2 se sundavají zvenku. Vycvakají se krytky a jsou tam šrouby.
-> Milan 136: Tož já bych to právě asi radší dělal na autě. Nebo se nemusí sundávat stropnice, kvůli demontáži? Vlastně když se nad tím zamyslím, tak sundávání stropnice je pro tebe banalita 

-> růža 12.08.21 21:28:34: Dole byly. Na autě bys to dělal asi hodně blbě. Pár dní jsem holt jezdil bez nich 

-> dragon_cb_cz 12.08.21 21:26:30: Zahrádku to zvládne. Ta má v místě dotyku gumu 

-> Milan 136: A sundával si je, nebo si je lakoval přímo na autě?
-> Milan 136: Je to sice naprosto nekompatibilní s původním účelem těch hagusů, ale hezký to je, o tom žádná 

Už mě štvalo, jak byly zašlý, zašedlý. Chtěl jsem to už dlouho a teď nastal ten pravý čas

-> Jakub05 12.08.21 07:37:03: Tak to by mělo být udělaný tak jak má být. Ale s chladící kapalinou mají některý auta problém. Právě s tím rezem.
Je na to docela obsáhlý postup na poplach. Radiátor bude nejspíš ucpanej.
Je na to docela obsáhlý postup na poplach. Radiátor bude nejspíš ucpanej.
-> Milan 136: Bylo to v autorizáku, tak bych počítal a doufám, že dle dílenské příručky.
-> Jakub05 11.08.21 15:26:31: A jakým způsobem to bylo při tý vyměněně chladící kapaliny naplněno a odvzdušněno?
-> Jakub05: Těsnení (či podobnej problém) zjistíš dost jednoduše - www.uni-max.cz/produkty/.
../sada-pro-defektoskopii-
bloku-motoru
Ahoj pánové, mám tu v práci jeden trochu záludnej služební kousek. OIII CUPA, 275 t km. Začala plivat chladící kapalinu z přepadu expanzky. Kapalina je zrzavá, přestože byla nedávno z důvodu nefunkčního elektrického čerpadla měněná. Skoro mi to tak na první pohled přijde jako fouklé těsnění pod hlavou, ale v oleji voda není ani naopak, z výfuku extra pára nejde. Jo a taky se (zřejmě dočasným nedostatkem chladiva) zavzdušnil radiátor topení a hezky se v něm prohánějí bubliny
Nemáte někdo ponětí co by tomu zhruba mohlo být?

-> Jirik_Tuňák1983: A co ten druhý klíč? Podle mě pokud to detekuje klíč v autě, tak se to nezamkne, ne?