-> suri 12.01.21 06:45:24: Je fakt, že když jsme teď o víkendu po dlouhé době vypadli z Prahy do ČB k rodičům, tak hustota felicií v provozu značně narostla. V Praze už jich je minimum, tam ještě docela dost.
Vlastně asi jediný koho znám v Praze s Feldou v "aktivní službě" je soused, který si jí "strašně za levno" pořídil, aby "šetřil" na cestách do práce svoje BMW. Má to v LPG a jezdí teda asi fakt levně, ale už si tady střihnul takové srandy jako že mu povolil šroub na vačkovým kole a výsledkem byla díra do prsou nebo tak něco. A když to pak v zimě řešil na parkovišti s čelovkou bez demontáže motoru z auta, tak to jsem mu fakt nezáviděl - to je skoro na cenu za mimořádné úspěchy v oboru arktické gynekologie. A celkově už s tím autem strávil neskutečný množství času (a pořád je to na první pohled hrozná hujda, i když technicky mu to teď asi funguje dobře) - aby nakonec přišla korona a home office a stejně nejezdí...
Ale on je v tomhle podobný jako Jarda, prostě ho to baví se v tom šťourat, tak proč ne. Zase když jsem si s něčím nevěděl rady, tak se je koho zeptat a navzájem si občas vypomůžeme zápůjčkou nářadí.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda - zrušená registrace 12.01.21 02:38:51: No, auto v mrtvým úhlu jsem přehlédl v životě dvakrát - naposledy minulý týden, když jsem jel přes Prahu s vozíkem plným dřeva...
Zajímavé, že to bylo cca 300 metrů od místa, kde se mi to stalo před 15 lety poprvé...

Zajímavé, že to bylo cca 300 metrů od místa, kde se mi to stalo před 15 lety poprvé...

Hele jak se tu někde řešilo Jardovo svařování pružiny. Prasknul mi dneska závěrnej závit na Sharanu, cca půl otáčky. Na jízdních vlastnostech i výšce jsem nějakou změnu nezpozoroval. Má smysl to řešit? Protože jestli to rozeberu tak je zas udělat to komplet i s tlumičema a uložením :-)
-> dragon_cb_cz: Je fakt, že ani jeden nepospíchal a prostě si počkali, až se něco objeví. A povedlo se. Je to už jen o náhodě. I když i na vrakovišti se občas objeví pěknej kus. To samý vlastně řeším já, jen opačným směrem. Už od loňskýho léta koukám po Volvech s nevalným výsledkem a končící STK u auta by mne celkem limitovala.
-> saskyn2: Jo, to jsem já. Nicméně rám okna jsem neměnil, jen opravil. A proč? Protože mne to baví a chci to umět. :) V zimě (kor teď) se stejně nic dělat nedá a nemam potřebu zahazovat čas u televize nebo počítače.
Teď mám jistotu, že na jaře projde STK, nemusím pospíchat s koupí jinýho auta (poslední půl roku stojej inzeráty v ČR za vyliž) a dopřeju jí důstojnej konec na stavbě.
Jinak já s tím problém nemám, ať si koupí klidně Multiplu. Já jen popsal to, čeho jsem si všiml.
-> saskyn2: Jo, to jsem já. Nicméně rám okna jsem neměnil, jen opravil. A proč? Protože mne to baví a chci to umět. :) V zimě (kor teď) se stejně nic dělat nedá a nemam potřebu zahazovat čas u televize nebo počítače.

Jinak já s tím problém nemám, ať si koupí klidně Multiplu. Já jen popsal to, čeho jsem si všiml.

-> saskyn2: ono ale žijú tu aj mimopražský , tu jazdí ešte veľa Felicii rôzneho stavu , dokonca aj sem na servis pravidelne takých 5-6ks . Normálne bežne sa predávajú krajšie kusy za 1000-1200eur pretože proste za to iné auto nekúpiš . Teda nie funkčné . Tu OI v rotačke je ešte stále modla a pýtajú za to viac ako za dvojky . 2003 74kw ATD bežne 3500eur , v štvorkolke aj 4000... treba to tak brať
ja som tiež pozeral skoro mesiac nejakú inú Feliciu ale nič nebolo , a ak pekná tak 2000eur , a aj tie sa popredali . U mňa by to ale potom stratilo ten prvotný význam prečo som udržoval túto modrú a po toľkých rokoch som Feliciu definitívne zavrhol . Ale tvrdiť o tom že to bolo auto na zabitie , prípadne rozpadajúci sa vrak nemôžem . Bol som s tým všade a denne , v takých terenoch kde nik iný ísť nechcel a nikdy ma nenechala .
ja som tiež pozeral skoro mesiac nejakú inú Feliciu ale nič nebolo , a ak pekná tak 2000eur , a aj tie sa popredali . U mňa by to ale potom stratilo ten prvotný význam prečo som udržoval túto modrú a po toľkých rokoch som Feliciu definitívne zavrhol . Ale tvrdiť o tom že to bolo auto na zabitie , prípadne rozpadajúci sa vrak nemôžem . Bol som s tým všade a denne , v takých terenoch kde nik iný ísť nechcel a nikdy ma nenechala .
-> Nwkt 11.01.21 18:36:20: co? mam preventivne pri predjizdeni troubit? ale asi ani to by nepomohlo...
cetl jsem ucebnici pro autoskoly ze 60tek a tam to troubeni pri predjizdeni bylo doporuceny
, ale jen mimo obec 
Hlavne ze vpodstate kazdy auto od fabie nahoru ma zrcatko s mrtvym uhlem a stejne to je dementum k nicemu,
Nechapu vas Saskyna a NWKT, ty narazky na me, ono asi u plzne a v prahe budou lidi jinak vyjezdeny, nez tady v prdelakove... Mohu rict, ze z toho mam docela strach na dalnici a tam se mi to paradoxne stalo asi jen jednou.
-> Bukaj 11.01.21 15:41:42: jj, taky to tak beru, moje nejnovejsi auto v zivote byla felda, kdyz tata zemrel, tak to bylo 4 roky stary auto, ted mam nejnovejsi kratkou nivu rok 2006, model 2007 euro 4, ale i proti te felde 2000 nema nic, jen posilovac rizeni a pohon vsech kol, v tp ma abs, ale fyzicky nema, uvazoval jsem ho dodelat, mit eds na predku a do zadu torsen, jen nevim, jak si poradit s tema byzdama, ktere jsou jak u 130 (dva okruhy predek a k tomu zadek)

cetl jsem ucebnici pro autoskoly ze 60tek a tam to troubeni pri predjizdeni bylo doporuceny


Hlavne ze vpodstate kazdy auto od fabie nahoru ma zrcatko s mrtvym uhlem a stejne to je dementum k nicemu,
Nechapu vas Saskyna a NWKT, ty narazky na me, ono asi u plzne a v prahe budou lidi jinak vyjezdeny, nez tady v prdelakove... Mohu rict, ze z toho mam docela strach na dalnici a tam se mi to paradoxne stalo asi jen jednou.
-> Bukaj 11.01.21 15:41:42: jj, taky to tak beru, moje nejnovejsi auto v zivote byla felda, kdyz tata zemrel, tak to bylo 4 roky stary auto, ted mam nejnovejsi kratkou nivu rok 2006, model 2007 euro 4, ale i proti te felde 2000 nema nic, jen posilovac rizeni a pohon vsech kol, v tp ma abs, ale fyzicky nema, uvazoval jsem ho dodelat, mit eds na predku a do zadu torsen, jen nevim, jak si poradit s tema byzdama, ktere jsou jak u 130 (dva okruhy predek a k tomu zadek)
-> Bukaj 11.01.21 11:57:58: Ekonomika se začne hroutit ve chvíli kdy začneš počítat svůj čas. Když teda nejsi severokorejská uklízečka, což tady je koukám celkem běžný jev.
Ale třeba zrovna u tebe tu 130 chápu, prostě to máš takovou stylovku, potkat tě s botama a v něčem novém tak tě ani nepoznám

-> Borderer 11.01.21 12:18:17: Hele a nejsi ty zrovna ten co na tý shnilotině měnil nejdřív rám okna a pak spodek pod topením
to je vtipný že takovýhle lidi mají největší problém v cizím autě co si koupí nějaká rodina
A neznám teda ve svém okolí jediného člověka co by se chtěl vracet zpátky k nějaký starý plečce...
-> palinator 11.01.21 12:47:14:
-> Nwkt 11.01.21 18:36:20: Souhlas, ale že tě to zrovna u Jardy překvapí, děláš jak kdyby si tu byl první den



-> Borderer 11.01.21 12:18:17: Hele a nejsi ty zrovna ten co na tý shnilotině měnil nejdřív rám okna a pak spodek pod topením



A neznám teda ve svém okolí jediného člověka co by se chtěl vracet zpátky k nějaký starý plečce...
-> palinator 11.01.21 12:47:14:



-> Nwkt 11.01.21 18:36:20: Souhlas, ale že tě to zrovna u Jardy překvapí, děláš jak kdyby si tu byl první den

-> Jarda/felda: Nikterak osekaná nebyla vycházela z LX tak musela mít 14 kola.
-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 14:22:49: Tak děláš asi něco blbě, mě se tohle s stalo tak 2x v životě, s malým nikdy
-> Bukaj: Promiň, já zapomněl 

-> Bukaj 11.01.21 09:36:30: jo, 1.4 do roku 2000 jako "novinka" aby zvedli prodeje tak to na maximum osekali, dokonce měla i jen 14" kola 

-> dragon_cb_cz 11.01.21 12:06:06: Myslel jsem starší vozy - zadomotorové škodovky, stejšny a Octavie apod (které občas někdo ještě provozuje na denní užívání), ne Felicie - ty za starší vozy nepovažuji

-> Borderer 11.01.21 13:52:47: Neříkám že vždy (ostatně i ty jsi důkazem, že to tak není), ale že to bude jejich nejčastější využití, na to bych si vsadil. Krátkejch teda, dlouhý do mrtva pro změnu dojížděj různý řemeslníci atd.
Jinak "plán" je to dobrej, blbý je, že sehnat neshnilou feldu je čím dál těžší a tudíž není úplně dlouhodobě průchozí... protože je sice hezký, že je nečekaj velký výdaje za opravy moderních kravin, ale desetitisíce za klempíře taky nejsou nic moc.
Jinak "plán" je to dobrej, blbý je, že sehnat neshnilou feldu je čím dál těžší a tudíž není úplně dlouhodobě průchozí... protože je sice hezký, že je nečekaj velký výdaje za opravy moderních kravin, ale desetitisíce za klempíře taky nejsou nic moc.
-> U-Geen 11.01.21 12:42:16: presne
s timdle jezdi na nakupy do Murgabu img24.rajce.idnes.cz/d240
3/.../IMG_20170725_112528.
jpg?ver=1

-> Borderer 11.01.21 12:43:33: jsem nemyslel, ze je vylozene nebezpecna, ikdyz z prikopy jsem ji parkrat tahal, naborila mi feldu a s rapidem mi jednou prijela bez zrcatek, ze muzu byt rad, ze se tam vesla, octou by se nevesla, jo jednou myslela, ze nadjede nejakej velkej sutr fabii a urazila spodni vyvazku motoru, prijela s motorem oprenym o stenu a urvanym vyfukem, ale to je vse za cca 200tis.km
Ale vis jak, jedu za audinou s malym, audi se dobu nesmyslne tahne a nehodla predjizdet, krasne videt a kdyz jsem vedle tak vylitne, ze musim pulkou auta do prikopy. :/ todle se stava hrozne casto.
Ale vis jak, jedu za audinou s malym, audi se dobu nesmyslne tahne a nehodla predjizdet, krasne videt a kdyz jsem vedle tak vylitne, ze musim pulkou auta do prikopy. :/ todle se stava hrozne casto.
-> dragon_cb_cz: To bylo spíš myšleno tak, že ty auta nejsou pokaždé dojížděný do smrti pro rohlíky a zpět. :)
-> Bukaj 11.01.21 11:50:36: Slitina to bude, jak moc a s čím ale nevím.. a ta "krusta", co na to je, by eloxováním snad i vzniknout mohla - ale zas tak moc zběhlej v průmyslových aplikacích (PÚ) hliniku nejsem, abych si troufl to tvrdit najisto.
-> Milan 136: to funguje normálne, veľakrát vyskúšané , aj na starých vergloch
-> U-Geen 11.01.21 12:09:26:
Tak dokud se z nich dá za den vrátit pěšky...
-> Borderer 11.01.21 12:18:17: A co to jsou ty expediční dálky? Expedičním způsobem jsem myslel něco na styl Jardovo cest do Asie, tam chápu, že někdo řeší, že lanková spojka je snáz opravitelná (pokud to lanko sebou veze). Ne když jedu z Prahy na otočku do Brna...

-> Borderer 11.01.21 12:18:17: A co to jsou ty expediční dálky? Expedičním způsobem jsem myslel něco na styl Jardovo cest do Asie, tam chápu, že někdo řeší, že lanková spojka je snáz opravitelná (pokud to lanko sebou veze). Ne když jedu z Prahy na otočku do Brna...
-> palinator 11.01.21 12:47:14: Sakra
Ale to by startovalo okamžitě po zmáčknutí.
Tady to napřed napíše klíč nenalezen a po chvíli začne startovat.

Ale to by startovalo okamžitě po zmáčknutí.
Tady to napřed napíše klíč nenalezen a po chvíli začne startovat.
-> Milan 136:
Tos měl určitě klíček od jinýho auta a ten pravej s nabitou baterkou měls v kapse.

Tos měl určitě klíček od jinýho auta a ten pravej s nabitou baterkou měls v kapse.


-> Jarda: A nebylo by lepší začít jezdit jako člověk? Bejt moje žena nebezpečná za volantem, spíš reaguju tak, že jí seberu i to auto co má, než že jí koupím tank. 

-> Milan 136: U Suzuki je to podobny - a presto na FB taky lidi, který nenapdalo si zjistit, že to takle funguje, než někde zkejsli :-) Btw je to jedna z veci, na ktery se strasne dobre zvyka a u jinych aut to pak chybi :-)
V poslední době se tu několikrát odehrála hádka na téma bezklíčové startování vs vybitá baterka v klíčku.
Našla se spousta chytráků(myslím že hlavně Bouchy), kteří tady ze mě dělali blbce, jak to nejde i přes to, že je to oficiální postup popsaný v návodu k obsluze.
Tak jsem se dnes dokopal k pořízení tohoto videa. A abych nemohl být případně konfrontován tím, že ta baterka byla určitě dobrá, tak jsem ji vyndal...
Takže tady se všichni můžete podívat, jak jde zapnout zapalování a nastartovat motor s klíčkem úplně bez baterky.
Nemáte zač
Našla se spousta chytráků(myslím že hlavně Bouchy), kteří tady ze mě dělali blbce, jak to nejde i přes to, že je to oficiální postup popsaný v návodu k obsluze.
Tak jsem se dnes dokopal k pořízení tohoto videa. A abych nemohl být případně konfrontován tím, že ta baterka byla určitě dobrá, tak jsem ji vyndal...
Takže tady se všichni můžete podívat, jak jde zapnout zapalování a nastartovat motor s klíčkem úplně bez baterky.
Nemáte zač

-> Borderer 11.01.21 12:18:17: proto chci pro pritelkyni xc90... Naftova octa 4x4 dobry, ale bez esp je to nebezpecny i pro me :) protoze ten haldex dokaze nakopnout a vyresit si to musi ridic a ten nedokaze pribrzdit potrebna kola, jedine si dat 4 brzdovy pedaly :)))
Jak jsem tomu dal par driftiku, tak prestal nakopavat, ja cekal nakopnuti a lehce jsem liznul narazak o obrubnik :)
Jak jsem tomu dal par driftiku, tak prestal nakopavat, ja cekal nakopnuti a lehce jsem liznul narazak o obrubnik :)
-> dragon_cb_cz: Možná že ani ne. Poslední dobou se v mém okolí začíná objevovat zajímavej fenomén. Původně pár, jezdili ve Felicii, Fabii I. Pak přišlo děcko a s tím i paranoia, že když už mají dítě, tak riziko nehody je najednou o 10 000% vyšší a tedy je nutnost bezpečného auta. Zpravidla byly zakoupeny vozy rozličných značek, stáří +/- 10 let a starý auto šlo z domu. Pak přišla realita. První servis za desítky tisíc, po roce závada, při který se přišlo na tohle, támhleto a dalších 20 tisíc. A nyní? Dva nechali "nový a bezpečný" auto ženě s děckem a oni sami jezdí opět pro rohlíky i "expediční" dálky Felicií. 
edit: A třetí pokukuje po OI, protože je zastánce dehtu.

edit: A třetí pokukuje po OI, protože je zastánce dehtu.

-> dragon_cb_cz: otázka je, jestli i tyhle jízdy už pak vlastně nejsou expedice :-)
-> Bukaj 11.01.21 11:57:58: Jako že průměrnej uživatel Felicie v ČR jí používá expedičním způsobem, jo? Nebude jí spíš dojíždět do mrtva pár km okolo komína do práce/pro rohlíky? 

-> saskyn2: Aha, to jsem předpokládal u Feldy, ale že i u O1...
Jinak Souhlasím jak s Tebou, tak s Jardou - každý člověk má totiž svou vlastní pravdu a v závislosti na okolnostech může být (a v mém případě a vnímání světa i je) i ta pohádka "o úžasném komfortu, jízdních vlastnostech, nedej bože ekonomice" pravdivá, i když pro většinu lidí je to nesmysl...
-> dragon_cb_cz 11.01.21 11:04:52: To asi bude tím, že většina lidí, kteří provozují starší vozy, jsou zvyklí je provozovat tím "expedičním" způsobem a moderní vozy a jejich drobné neduhy je děsí víc, než generálka motoru staršího vozu třeba někde na Sibiři

Jinak Souhlasím jak s Tebou, tak s Jardou - každý člověk má totiž svou vlastní pravdu a v závislosti na okolnostech může být (a v mém případě a vnímání světa i je) i ta pohádka "o úžasném komfortu, jízdních vlastnostech, nedej bože ekonomice" pravdivá, i když pro většinu lidí je to nesmysl...

-> dragon_cb_cz 11.01.21 11:04:52: To asi bude tím, že většina lidí, kteří provozují starší vozy, jsou zvyklí je provozovat tím "expedičním" způsobem a moderní vozy a jejich drobné neduhy je děsí víc, než generálka motoru staršího vozu třeba někde na Sibiři

-> Jozka 11.01.21 10:19:21: Tak z pohledu spolehlivosti je ten hliníkovej (nebo dural či kýho šlaka z čeho je ten PSV?) válec na MBčkách nejspolehlivější pohyblivou součástkou hydrauliky (u novějších škodovek s kotouči jsou to přední brzdiče). Ještě kdyby do něj dělali i hliníkové pístky, jako v ostatních válcích, tak by neodešel nikdy (na korozi, jak je zvykem u všech škodováckých válečků). Ale nějaký důvod to mělo, proč do toho Al válce nikdy nedávali Al pístek...
...to mne tak napadá - co je to za povrchovou úpravu toho origo Al PSV? To je nějaký lesklý elox nebo...? Je to tvrdé, lesklé, šedé... Nebo slitina hliníku a něčeho?
...to mne tak napadá - co je to za povrchovou úpravu toho origo Al PSV? To je nějaký lesklý elox nebo...? Je to tvrdé, lesklé, šedé... Nebo slitina hliníku a něčeho?
-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 10:25:41: Nakonec se do něj vždycky nějak bordel dostane, někde se to roztřepí atd... Já jsem byl ze začátku taky skeptickej k hydraulickejm brzdám na kole (z pohledu spolehlivosti), ale reálně s tím lidi většinou žádnej problém nemají a jezdít na tom X lid bez jakýchkoliv výměn kapaliny atd. A že na tom kole ty brzdy trpí o dost víc než na autě.
Lankový brzdy pochopitelně pořád dávají smysl pro expediční kola atd - ale ne protože by lanko bylo spolehlivější, ale protože je jednoduchý vézt náhradní. To je ale něco, co v běžným autě fakt řešit nechci. U expedičního to je opět jiná písnička - tam bych to u tebe chápal. Na druhou stranu, jestli není skoro lepší vézt pak oba náhradní válce - trubku případně opraví asi kdekoliv na světě z metráže.
Lankový brzdy pochopitelně pořád dávají smysl pro expediční kola atd - ale ne protože by lanko bylo spolehlivější, ale protože je jednoduchý vézt náhradní. To je ale něco, co v běžným autě fakt řešit nechci. U expedičního to je opět jiná písnička - tam bych to u tebe chápal. Na druhou stranu, jestli není skoro lepší vézt pak oba náhradní válce - trubku případně opraví asi kdekoliv na světě z metráže.
-> Jarda: Stát můžeš, ale to je tak všechno co s tím naděláš. Nejlíp to tedy vystihl -> růža 10.01.21 22:34:27:
-> saskyn2 11.01.21 10:30:36: vsak vis, ze me to bavi...
Ale za tim ostatnim si take stojim, Bukaj, Jozka a i suri v tom take maji jasno :) a jeste par dalsich...
Pritelkyne vcera, at ji koukam opravit stahovacku na octe nebo, ze doma vse bezmase sezeru :) tak jsem to vyresil lankem od prehazovacky :) a jeste jsem ji vypral tapec.
Bacha je potreba studenou vodou a hodne peny, teplou by se odlepil, jak se stava, ze to blbci cisti tim naparovacem.
Jinak samo to neni zabava pro kazdeho, jeden sbira znamky druhej motorky, treti skodovky.
Ale za tim ostatnim si take stojim, Bukaj, Jozka a i suri v tom take maji jasno :) a jeste par dalsich...
Pritelkyne vcera, at ji koukam opravit stahovacku na octe nebo, ze doma vse bezmase sezeru :) tak jsem to vyresil lankem od prehazovacky :) a jeste jsem ji vypral tapec.
Bacha je potreba studenou vodou a hodne peny, teplou by se odlepil, jak se stava, ze to blbci cisti tim naparovacem.

Jinak samo to neni zabava pro kazdeho, jeden sbira znamky druhej motorky, treti skodovky.
-> Bukaj 11.01.21 10:05:12: Ne nějaká 1.6 a není to nic zvláštního, za to ABS byl v té době příplatek asi jako stálo jetý emko.
-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 10:09:19: tak nevim na co si měl narážky že se toho budu chytat. Já nic nepřekrucuju, jen nemám tyhle tvoje růžový brýle. Já jsem ti to už jednou psal, tady je každýmu úplně jedno co děláš v čem se hrabeš, to je přeci tvůj život. Jen vidím jak ty pár stále stejných nicků obhajují neobhajitelné. Tak bud Jardo aspon jednou chlap a řekni že tě to baví, já sklapnu a půjdu pryč protože na to není argument. Ale když tu žvaníš hovadiny o úžasném komfortu, jízdních vlastnostech, nedej bože ekonomice, tak se nediv že si před normálníma lidma za magora a pohádkáře.
-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 10:09:19: tak nevim na co si měl narážky že se toho budu chytat. Já nic nepřekrucuju, jen nemám tyhle tvoje růžový brýle. Já jsem ti to už jednou psal, tady je každýmu úplně jedno co děláš v čem se hrabeš, to je přeci tvůj život. Jen vidím jak ty pár stále stejných nicků obhajují neobhajitelné. Tak bud Jardo aspon jednou chlap a řekni že tě to baví, já sklapnu a půjdu pryč protože na to není argument. Ale když tu žvaníš hovadiny o úžasném komfortu, jízdních vlastnostech, nedej bože ekonomice, tak se nediv že si před normálníma lidma za magora a pohádkáře.
-> dragon_cb_cz 11.01.21 10:20:40: pracovni valec mi odesel na UA a 50km, nez jsem sehnal gumicky, musel jsem pouzit hodne velkou silu, abych tam ty nove dostal, od te doby mam spojkovou kapalinu brutalne cernou, ale funguje to... Nastesti niva ma zvlast spojkovou kapalinu oddelenou od brzdove, takze brzdovku mam cistou.
Je mi jasne, ze lada to dela kvuli snizeni nakladu, ale proste, co se muze posrat na jednom dobre dimenzovanem lanovodu, oproti dvoum hydraulickym valcum, trubce a kapaline, kterou jeste kazde dva roky musis menit
Je mi jasne, ze lada to dela kvuli snizeni nakladu, ale proste, co se muze posrat na jednom dobre dimenzovanem lanovodu, oproti dvoum hydraulickym valcum, trubce a kapaline, kterou jeste kazde dva roky musis menit

-> suri 11.01.21 08:54:16: jo, jedna stranka virtu, druha kdyz se neco prihodi, tak jel jak debil a vsichni najednou jezdi jak beranci :))), ja feldou predevcirem malem sundal tuarega, ten blb vyjel proti me v zatacce uprostred na 3.tride a zastavil uprostred silnice, ja jel teda o dost rychleji, zastavit na uklouzanem snehu to neslo, tak co nejvic do prikopy, ze tam dyztak zustanu ale diky vranikum se tak nestalo

-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 10:09:19: Nějak nechápu, co bys tím předěláním získal? Já bych se fakt skoro vsadil, že ta hydraulika je ve výsledku možná spolehlivější.
-> Bukaj 11.01.21 10:05:12: Dej pokoj s termitama!
Nebo pak už teda hlavní a pohlavní..
Jinak teda u mě když problém, tak spíš než odstávkou nastal po jiným zásahu do hydrauliky.. Flekoušovi třeba umřely brzdy před pěti lety, ale na podzim zaspojkoval jako zamlada.


Jinak teda u mě když problém, tak spíš než odstávkou nastal po jiným zásahu do hydrauliky.. Flekoušovi třeba umřely brzdy před pěti lety, ale na podzim zaspojkoval jako zamlada.
-> saskyn2 11.01.21 09:12:06: tady nekdo resi pruziny?
Mel jsem k tomu jeste hezkou poznamku, ale zase by ses urazil a zacal vse prekrucovat
-> Bukaj 11.01.21 09:36:30: presne tak... Myslim ta aee mela jen pytel ridice, ja zas myslel, ze fl maji 4 bagy a ja na comfort mam 2, zato vyhrev sedacek esp a zadni el okna... Ale sef ma comfort taky a nema ani esp. Takze to je kus od kusu...
-> Jozka 11.01.21 09:51:59:
-> dragon_cb_cz 11.01.21 09:10:02: prave rikam, ze to musi byt dobre udelane, lada nic moc, kdyby to bylo bytelne jak u feldy, tak bych to klidne predelal... a druhoska, ze to chinan ojebe, to samo mozne je
U rapida kvuli delce by me to ani nenapadlo...
-> palinator: lanovod rucky? Zkus napojit dva

Mel jsem k tomu jeste hezkou poznamku, ale zase by ses urazil a zacal vse prekrucovat

-> Bukaj 11.01.21 09:36:30: presne tak... Myslim ta aee mela jen pytel ridice, ja zas myslel, ze fl maji 4 bagy a ja na comfort mam 2, zato vyhrev sedacek esp a zadni el okna... Ale sef ma comfort taky a nema ani esp. Takze to je kus od kusu...
-> Jozka 11.01.21 09:51:59:

-> dragon_cb_cz 11.01.21 09:10:02: prave rikam, ze to musi byt dobre udelane, lada nic moc, kdyby to bylo bytelne jak u feldy, tak bych to klidne predelal... a druhoska, ze to chinan ojebe, to samo mozne je
U rapida kvuli delce by me to ani nenapadlo...
-> palinator: lanovod rucky? Zkus napojit dva

-> Jozka 11.01.21 09:57:30: "Pracovní", jednou pro vždy "pracovní", ne "pomocnej"...
Jinak to, že u těchto vozů válce běžně protékaly, především po delších ostávkách, je tak nějak obecně známé. Spíš mne překvapilo, že u auta, které je víceméně neustále v provozu, tyto věci neodcházejí...

Jinak to, že u těchto vozů válce běžně protékaly, především po delších ostávkách, je tak nějak obecně známé. Spíš mne překvapilo, že u auta, které je víceméně neustále v provozu, tyto věci neodcházejí...

-> palinator: Jasně, tam to bez redukce nejde.
-> Bukaj:
Občas se to stane i u těchto vozů, že hydraulika odejde. Ale je to o několik řádů méně časté, než u 742 a předchůdců.
Občas se to stane i u těchto vozů, že hydraulika odejde. Ale je to o několik řádů méně časté, než u 742 a předchůdců.

-> saskyn2: Aha, tak díky, zase něco nového pro mne
To byla ta "vzácná socka" 1,4?
-> dragon_cb_cz: Já jsem řešil lanko jen u firemního vraku Rapida (Renault) a pak u té prokleté Dacie
Že někomu odejde druhoška chápu, ale originály držely. A údržba je jednak o čistotě interiéru i exteriéru (nemít na podlaze a v motorovém prostoru hromady bahna/v létě prachu) a hlavně o bezchybné funkci navazujících komponent - aby nebyla zarezlá a zahumusená páka na převodovce, volně chodilo spojkové ložisko, necukala spojka (lamela, přítlačák) v záběru a volně se vracel spojkový pedál (uložení pedálu). Tyto věci přímo ovlivňují životnost lanovodu.
Jinak uznávám, že třeba u O1, kde je spojková hydraulika, mne překvapilo, že navzdory neúdržbě a neměnění kapaliny to funguje skoro 25 let bez problémů a také jsem neslyšel, že by to někomu odešlo (moc se o moderní vozy nezajímám, takže jsem možná jen neinformovaný, tuším, že před lety tu někdo řešil PSV nebo HSV na Superbu?)...

To byla ta "vzácná socka" 1,4?
-> dragon_cb_cz: Já jsem řešil lanko jen u firemního vraku Rapida (Renault) a pak u té prokleté Dacie

Že někomu odejde druhoška chápu, ale originály držely. A údržba je jednak o čistotě interiéru i exteriéru (nemít na podlaze a v motorovém prostoru hromady bahna/v létě prachu) a hlavně o bezchybné funkci navazujících komponent - aby nebyla zarezlá a zahumusená páka na převodovce, volně chodilo spojkové ložisko, necukala spojka (lamela, přítlačák) v záběru a volně se vracel spojkový pedál (uložení pedálu). Tyto věci přímo ovlivňují životnost lanovodu.
Jinak uznávám, že třeba u O1, kde je spojková hydraulika, mne překvapilo, že navzdory neúdržbě a neměnění kapaliny to funguje skoro 25 let bez problémů a také jsem neslyšel, že by to někomu odešlo (moc se o moderní vozy nezajímám, takže jsem možná jen neinformovaný, tuším, že před lety tu někdo řešil PSV nebo HSV na Superbu?)...

-> dragon_cb_cz:
Ani nevim jestli jsem to zkoušel bez redukce. Jen jsem to celý nějak nechápal. Pumpu nemám, jen pistoli na komprdor.
Ani nevim jestli jsem to zkoušel bez redukce. Jen jsem to celý nějak nechápal. Pumpu nemám, jen pistoli na komprdor.
-> dragon_cb_cz 11.01.21 09:46:55: Mě selhal pomocnej spojkovej válec (na tisícovce) vloni vůbec poprvý.. holt "moderní" evoluce s "O" kroužkem.. anebo vada z výroby, gumka byla "nakouslá", jak kdyby jí někdo načnul (nastřihnul) už při zásunu, pístek se "křížil" a vydřel váleček.
-> suri 11.01.21 08:54:16:
-> Bukaj:
Jsem si až u svýho 2nd Favorita všiml, že spojka je lankem..
-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 09:02:58: Nechci se pouštět do dalších nekonečnejch "diskusí", který nikam nevedou - jen si myslím, že procenta nárůstu přínosu (pro běžnýho uživatele) jsou vyvážený desítkama procent složitosti a nezdá se mi to jako správná cesta..

-> Bukaj:

-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 09:02:58: Nechci se pouštět do dalších nekonečnejch "diskusí", který nikam nevedou - jen si myslím, že procenta nárůstu přínosu (pro běžnýho uživatele) jsou vyvážený desítkama procent složitosti a nezdá se mi to jako správná cesta..
-> Bukaj 11.01.21 09:36:30: Myslím že zrovna tady někdo zakládal téma, kde se snažil dopátrat jaké lanko sakra na Feldu koupit, že mu už několikátá druhoška odešla
A jakou údržbu bys si u toho lanka prosímtě představoval?
Ke spojkové hydraulice jako zdroji problémů můžu říct, že se mi srala vždy akorát na zadomotorových škodovkách, jednou začal HSV téct (to asi na tu absenci údržby hodit půjde), podruhé se sprostě kousnul (to už beru jako vadu). Na žádném jiném autě já ani nikdo z rodiny pokud vím problém neměl.
-> palinator 11.01.21 09:34:05: Myslíš galuskový (presta)? Ty většinou pump nafoukneš i bez redukce.

Ke spojkové hydraulice jako zdroji problémů můžu říct, že se mi srala vždy akorát na zadomotorových škodovkách, jednou začal HSV téct (to asi na tu absenci údržby hodit půjde), podruhé se sprostě kousnul (to už beru jako vadu). Na žádném jiném autě já ani nikdo z rodiny pokud vím problém neměl.
-> palinator 11.01.21 09:34:05: Myslíš galuskový (presta)? Ty většinou pump nafoukneš i bez redukce.
-> Bukaj 11.01.21 09:36:30: Ano vyráběla
Neboj já vím že to je nutnost, jen se divím že takovou fuj věc má i ten zázrak a nejlepší auto na světě
Lanko jsem párkrát měnil, ale je určitě spolehlivější, jen jak tu už kluci zminovali je to fakt k hovnu, divnej chod, vrže to , já bych to teda nechtěl, ale chápu že když to má druhý nejlepší auto světa, tak se na to musí jen pět chvála. Jen čekám kdy někdo přijde že na Letný je ten metronom na hovno a že by to tam chtělo udělat pomník nějakýmu úžasnýmu autu co sám vybere
Neboj já vím že to je nutnost, jen se divím že takovou fuj věc má i ten zázrak a nejlepší auto na světě

Lanko jsem párkrát měnil, ale je určitě spolehlivější, jen jak tu už kluci zminovali je to fakt k hovnu, divnej chod, vrže to , já bych to teda nechtěl, ale chápu že když to má druhý nejlepší auto světa, tak se na to musí jen pět chvála. Jen čekám kdy někdo přijde že na Letný je ten metronom na hovno a že by to tam chtělo udělat pomník nějakýmu úžasnýmu autu co sám vybere

-> saskyn2 10.01.21 20:56:54: Ona se vyráběla Octavie (ta nová z devadesátých let, ne ta původní) bez ABS? Doteď jsem žil v tom, že ABS bylo u Octavie standardem, stejně jako airbagy...
-> saskyn2 11.01.21 09:14:53: Tak hydraulika je u zadomotorů tak nějak nutnost, abys na to nemusel hamtat jako na brzdy v T138
Kdežto u Feldy, kde celý bowden ovládání spojky má délku sotva třičtvrtě metru a navíc už vymysleli lanovody s teflonovou výstelkou, by hydraulika byla jen zdroj problémů. Zrovna u Favorita a Feldy jsem neslyšel o jediném případu selhání lanového ovládání spojky (ale to může být tím, že jsem Fa/Fel nikdy nezažil jako firemní auta, které dostávají kouř a nikoli údržbu)...

-> saskyn2 11.01.21 09:14:53: Tak hydraulika je u zadomotorů tak nějak nutnost, abys na to nemusel hamtat jako na brzdy v T138

Kdežto u Feldy, kde celý bowden ovládání spojky má délku sotva třičtvrtě metru a navíc už vymysleli lanovody s teflonovou výstelkou, by hydraulika byla jen zdroj problémů. Zrovna u Favorita a Feldy jsem neslyšel o jediném případu selhání lanového ovládání spojky (ale to může být tím, že jsem Fa/Fel nikdy nezažil jako firemní auta, které dostávají kouř a nikoli údržbu)...

-> dragon_cb_cz:
Vidiš, to ani nevim jaký jsou dneska vymoženosti. Mně bohatě stačilo že jsem horko těžko sehnal redukci na ty píčovský cykloventilky, abych to po půl roce nafouknul.
Vidiš, to ani nevim jaký jsou dneska vymoženosti. Mně bohatě stačilo že jsem horko těžko sehnal redukci na ty píčovský cykloventilky, abych to po půl roce nafouknul.
