Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18541 příspěvků (zobrazeno 4901 až 4950) od 04.01.2015 do 16.09.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
11:57:58
11.01.2021
Bukaj
-> saskyn2: Aha, to jsem předpokládal u Feldy, ale že i u O1...6

Jinak Souhlasím jak s Tebou, tak s Jardou - každý člověk má totiž svou vlastní pravdu a v závislosti na okolnostech může být (a v mém případě a vnímání světa i je) i ta pohádka "o úžasném komfortu, jízdních vlastnostech, nedej bože ekonomice" pravdivá, i když pro většinu lidí je to nesmysl...4

-> dragon_cb_cz 11.01.21 11:04:52: To asi bude tím, že většina lidí, kteří provozují starší vozy, jsou zvyklí je provozovat tím "expedičním" způsobem a moderní vozy a jejich drobné neduhy je děsí víc, než generálka motoru staršího vozu třeba někde na Sibiři1
11:50:36
11.01.2021
Bukaj
-> Jozka 11.01.21 10:19:21: Tak z pohledu spolehlivosti je ten hliníkovej (nebo dural či kýho šlaka z čeho je ten PSV?) válec na MBčkách nejspolehlivější pohyblivou součástkou hydrauliky (u novějších škodovek s kotouči jsou to přední brzdiče). Ještě kdyby do něj dělali i hliníkové pístky, jako v ostatních válcích, tak by neodešel nikdy (na korozi, jak je zvykem u všech škodováckých válečků). Ale nějaký důvod to mělo, proč do toho Al válce nikdy nedávali Al pístek...

...to mne tak napadá - co je to za povrchovou úpravu toho origo Al PSV? To je nějaký lesklý elox nebo...? Je to tvrdé, lesklé, šedé... Nebo slitina hliníku a něčeho?
11:04:52
11.01.2021
dragon_cb_cz
-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 10:25:41: Nakonec se do něj vždycky nějak bordel dostane, někde se to roztřepí atd... Já jsem byl ze začátku taky skeptickej k hydraulickejm brzdám na kole (z pohledu spolehlivosti), ale reálně s tím lidi většinou žádnej problém nemají a jezdít na tom X lid bez jakýchkoliv výměn kapaliny atd. A že na tom kole ty brzdy trpí o dost víc než na autě.



Lankový brzdy pochopitelně pořád dávají smysl pro expediční kola atd - ale ne protože by lanko bylo spolehlivější, ale protože je jednoduchý vézt náhradní. To je ale něco, co v běžným autě fakt řešit nechci. U expedičního to je opět jiná písnička - tam bych to u tebe chápal. Na druhou stranu, jestli není skoro lepší vézt pak oba náhradní válce - trubku případně opraví asi kdekoliv na světě z metráže.
upraveno 1x, naposled 11.01.2021 11:05:16
10:43:13
11.01.2021
saskyn2
-> Jarda: Stát můžeš, ale to je tak všechno co s tím naděláš. Nejlíp to tedy vystihl -> růža 10.01.21 22:34:27:
upraveno 1x, naposled 11.01.2021 11:58:16
10:38:02
11.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 11.01.21 10:30:36: vsak vis, ze me to bavi...

Ale za tim ostatnim si take stojim, Bukaj, Jozka a i suri v tom take maji jasno :) a jeste par dalsich...

Pritelkyne vcera, at ji koukam opravit stahovacku na octe nebo, ze doma vse bezmase sezeru :) tak jsem to vyresil lankem od prehazovacky :) a jeste jsem ji vypral tapec.

Bacha je potreba studenou vodou a hodne peny, teplou by se odlepil, jak se stava, ze to blbci cisti tim naparovacem.4

Jinak samo to neni zabava pro kazdeho, jeden sbira znamky druhej motorky, treti skodovky.
upraveno 2x, naposled 11.01.2021 10:42:40
10:30:36
11.01.2021
saskyn2
-> Bukaj 11.01.21 10:05:12: Ne nějaká 1.6 a není to nic zvláštního, za to ABS byl v té době příplatek asi jako stálo jetý emko.

-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 10:09:19: tak nevim na co si měl narážky že se toho budu chytat. Já nic nepřekrucuju, jen nemám tyhle tvoje růžový brýle. Já jsem ti to už jednou psal, tady je každýmu úplně jedno co děláš v čem se hrabeš, to je přeci tvůj život. Jen vidím jak ty pár stále stejných nicků obhajují neobhajitelné. Tak bud Jardo aspon jednou chlap a řekni že tě to baví, já sklapnu a půjdu pryč protože na to není argument. Ale když tu žvaníš hovadiny o úžasném komfortu, jízdních vlastnostech, nedej bože ekonomice, tak se nediv že si před normálníma lidma za magora a pohádkáře.
upraveno 1x, naposled 11.01.2021 10:31:47
10:25:41
11.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 11.01.21 10:20:40: pracovni valec mi odesel na UA a 50km, nez jsem sehnal gumicky, musel jsem pouzit hodne velkou silu, abych tam ty nove dostal, od te doby mam spojkovou kapalinu brutalne cernou, ale funguje to... Nastesti niva ma zvlast spojkovou kapalinu oddelenou od brzdove, takze brzdovku mam cistou.

Je mi jasne, ze lada to dela kvuli snizeni nakladu, ale proste, co se muze posrat na jednom dobre dimenzovanem lanovodu, oproti dvoum hydraulickym valcum, trubce a kapaline, kterou jeste kazde dva roky musis menit4
upraveno 1x, naposled 11.01.2021 10:29:46
10:21:53
11.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> suri 11.01.21 08:54:16: jo, jedna stranka virtu, druha kdyz se neco prihodi, tak jel jak debil a vsichni najednou jezdi jak beranci :))), ja feldou predevcirem malem sundal tuarega, ten blb vyjel proti me v zatacce uprostred na 3.tride a zastavil uprostred silnice, ja jel teda o dost rychleji, zastavit na uklouzanem snehu to neslo, tak co nejvic do prikopy, ze tam dyztak zustanu ale diky vranikum se tak nestalo5
10:20:40
11.01.2021
dragon_cb_cz
-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 10:09:19: Nějak nechápu, co bys tím předěláním získal? Já bych se fakt skoro vsadil, že ta hydraulika je ve výsledku možná spolehlivější.
10:19:21
11.01.2021
Jozka
-> Bukaj 11.01.21 10:05:12: Dej pokoj s termitama!3 Nebo pak už teda hlavní a pohlavní..4



Jinak teda u mě když problém, tak spíš než odstávkou nastal po jiným zásahu do hydrauliky.. Flekoušovi třeba umřely brzdy před pěti lety, ale na podzim zaspojkoval jako zamlada.
10:09:19
11.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 11.01.21 09:12:06: tady nekdo resi pruziny?9

Mel jsem k tomu jeste hezkou poznamku, ale zase by ses urazil a zacal vse prekrucovat4

-> Bukaj 11.01.21 09:36:30: presne tak... Myslim ta aee mela jen pytel ridice, ja zas myslel, ze fl maji 4 bagy a ja na comfort mam 2, zato vyhrev sedacek esp a zadni el okna... Ale sef ma comfort taky a nema ani esp. Takze to je kus od kusu...

-> Jozka 11.01.21 09:51:59: 52

-> dragon_cb_cz 11.01.21 09:10:02: prave rikam, ze to musi byt dobre udelane, lada nic moc, kdyby to bylo bytelne jak u feldy, tak bych to klidne predelal... a druhoska, ze to chinan ojebe, to samo mozne je

U rapida kvuli delce by me to ani nenapadlo...

-> palinator: lanovod rucky? Zkus napojit dva63
10:05:12
11.01.2021
Bukaj
-> Jozka 11.01.21 09:57:30: "Pracovní", jednou pro vždy "pracovní", ne "pomocnej"... 3

Jinak to, že u těchto vozů válce běžně protékaly, především po delších ostávkách, je tak nějak obecně známé. Spíš mne překvapilo, že u auta, které je víceméně neustále v provozu, tyto věci neodcházejí...6
upraveno 2x, naposled 11.01.2021 10:06:22
10:04:22
11.01.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: Jasně, tam to bez redukce nejde.
10:02:34
11.01.2021
palinator
-> Bukaj:

Občas se to stane i u těchto vozů, že hydraulika odejde. Ale je to o několik řádů méně časté, než u 742 a předchůdců. 3
10:00:42
11.01.2021
Bukaj
-> saskyn2: Aha, tak díky, zase něco nového pro mne 6

To byla ta "vzácná socka" 1,4?

-> dragon_cb_cz: Já jsem řešil lanko jen u firemního vraku Rapida (Renault) a pak u té prokleté Dacie3

Že někomu odejde druhoška chápu, ale originály držely. A údržba je jednak o čistotě interiéru i exteriéru (nemít na podlaze a v motorovém prostoru hromady bahna/v létě prachu) a hlavně o bezchybné funkci navazujících komponent - aby nebyla zarezlá a zahumusená páka na převodovce, volně chodilo spojkové ložisko, necukala spojka (lamela, přítlačák) v záběru a volně se vracel spojkový pedál (uložení pedálu). Tyto věci přímo ovlivňují životnost lanovodu.



Jinak uznávám, že třeba u O1, kde je spojková hydraulika, mne překvapilo, že navzdory neúdržbě a neměnění kapaliny to funguje skoro 25 let bez problémů a také jsem neslyšel, že by to někomu odešlo (moc se o moderní vozy nezajímám, takže jsem možná jen neinformovaný, tuším, že před lety tu někdo řešil PSV nebo HSV na Superbu?)...6
09:57:37
11.01.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Ani nevim jestli jsem to zkoušel bez redukce. Jen jsem to celý nějak nechápal. Pumpu nemám, jen pistoli na komprdor.
09:57:30
11.01.2021
Jozka
-> dragon_cb_cz 11.01.21 09:46:55: Mě selhal pomocnej spojkovej válec (na tisícovce) vloni vůbec poprvý.. holt "moderní" evoluce s "O" kroužkem.. anebo vada z výroby, gumka byla "nakouslá", jak kdyby jí někdo načnul (nastřihnul) už při zásunu, pístek se "křížil" a vydřel váleček.
09:51:59
11.01.2021
Jozka
-> suri 11.01.21 08:54:16: 3

-> Bukaj: 46 Jsem si až u svýho 2nd Favorita všiml, že spojka je lankem..

-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 09:02:58: Nechci se pouštět do dalších nekonečnejch "diskusí", který nikam nevedou - jen si myslím, že procenta nárůstu přínosu (pro běžnýho uživatele) jsou vyvážený desítkama procent složitosti a nezdá se mi to jako správná cesta..
09:46:55
11.01.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj 11.01.21 09:36:30: Myslím že zrovna tady někdo zakládal téma, kde se snažil dopátrat jaké lanko sakra na Feldu koupit, že mu už několikátá druhoška odešla 4 A jakou údržbu bys si u toho lanka prosímtě představoval?



Ke spojkové hydraulice jako zdroji problémů můžu říct, že se mi srala vždy akorát na zadomotorových škodovkách, jednou začal HSV téct (to asi na tu absenci údržby hodit půjde), podruhé se sprostě kousnul (to už beru jako vadu). Na žádném jiném autě já ani nikdo z rodiny pokud vím problém neměl.



-> palinator 11.01.21 09:34:05: Myslíš galuskový (presta)? Ty většinou pump nafoukneš i bez redukce.
upraveno 1x, naposled 11.01.2021 09:47:51
09:44:57
11.01.2021
saskyn2
-> Bukaj 11.01.21 09:36:30: Ano vyráběla

Neboj já vím že to je nutnost, jen se divím že takovou fuj věc má i ten zázrak a nejlepší auto na světě3

Lanko jsem párkrát měnil, ale je určitě spolehlivější, jen jak tu už kluci zminovali je to fakt k hovnu, divnej chod, vrže to , já bych to teda nechtěl, ale chápu že když to má druhý nejlepší auto světa, tak se na to musí jen pět chvála. Jen čekám kdy někdo přijde že na Letný je ten metronom na hovno a že by to tam chtělo udělat pomník nějakýmu úžasnýmu autu co sám vybere3
09:36:30
11.01.2021
Bukaj
-> saskyn2 10.01.21 20:56:54: Ona se vyráběla Octavie (ta nová z devadesátých let, ne ta původní) bez ABS? Doteď jsem žil v tom, že ABS bylo u Octavie standardem, stejně jako airbagy...9

-> saskyn2 11.01.21 09:14:53: Tak hydraulika je u zadomotorů tak nějak nutnost, abys na to nemusel hamtat jako na brzdy v T1383

Kdežto u Feldy, kde celý bowden ovládání spojky má délku sotva třičtvrtě metru a navíc už vymysleli lanovody s teflonovou výstelkou, by hydraulika byla jen zdroj problémů. Zrovna u Favorita a Feldy jsem neslyšel o jediném případu selhání lanového ovládání spojky (ale to může být tím, že jsem Fa/Fel nikdy nezažil jako firemní auta, které dostávají kouř a nikoli údržbu)...6
09:34:05
11.01.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Vidiš, to ani nevim jaký jsou dneska vymoženosti. Mně bohatě stačilo že jsem horko těžko sehnal redukci na ty píčovský cykloventilky, abych to po půl roce nafouknul. 3
09:18:30
11.01.2021
saskyn2
-> palinator 11.01.21 09:16:28: A víš že bych se tomu ani nedivil? 3
09:18:21
11.01.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 11.01.21 09:14:36: Tak i na kole to můžeš mít "bezdrátově" 4 Buď elektrika, nebo hydraulika. Jinak mě to je nějak celkem jedno dokud to funguje - a s tím jsem (já osobně) u lanka měl daleko větší problémy než u hydrauliky.
09:16:28
11.01.2021
palinator
-> saskyn2:

No moment, třeba přijde nějaký vysvětlení. Jakože nad rekonstrukcí spojkový hydrauliky na lanovod přemejšlel, ale lanovod od ruční brzdy je k tomuto účelu krátkej. 3
09:14:53
11.01.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Já se divím že u rapida nejlepšího auta na světě hydraulika nevadí, zatím co u novýho auta je to fůůůj. Jo vlastně Jarda3 3 3
09:14:36
11.01.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

A hlavně ta lanka v obvyklým stavu fungujou tak kokotsky, že první rozjezd s takovým autem je jak kdyby člověk řídil poprvý.

Lanovody bych dneska nechtěl už ani na kole (bohužel ještě zbejvá hazka a přesmykač, ale tam se to dá odpustit).
09:12:37
11.01.2021
palinator
-> saskyn2 10.01.21 20:56:54:

Jo, přesahy uměj bejt svině, hlavně na nerovný cestě v kombinaci se zatáčkou, když se auto rozhoupe. Jak Toledo, tak Ovce má přesahy šílený, ale je zajímavý, že u každýho auta se to projevu je jinak. Toledo jsem měl vždy extrémně nedotáčivý, navzdory vyčteninkám, že má být např. po naložení spíše přetáčivý. Ovce naopak překvapivě přetáčivá je, na nájezdu na most v Kutný Hoře od Kolína to čas od času zkoušim. Stačí v zatáčce ve správnou chvíli ubrat plyn a už můžu rovnat volant. 3
09:12:06
11.01.2021
saskyn2
-> Jarda: Hele Jardo nech si ty tvoje blbý kecy a narážky, nikdo na to není zvědavej4 nestačím se divit jak ti ležím v žaludku, že ti nepochválím takovou prasečinu jako je tvé svařování pružin3
09:10:02
11.01.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer 11.01.21 08:53:21: Tak nejlepší podvozek je dobrá guma a pokud máš na Feldě slušné, tak není důvod aby to nefungovalo. Já jsem s Feldou nikdy problém v tomhle směru taky neměl. úměrně kategorii auta tam ten podvozek podle mě není vůbec špatný.



-> Jarda - zrušená registrace 11.01.21 09:02:58: Zrovna spojkový lanko je něco, čeho bych se v jediným autě, kde ho mám (900 Aero) velmi rád zbavil. Na závady u mě vede lankový ovládání...
09:02:58
11.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Jozka 11.01.21 08:48:23: napisu sem neco, ceho se zas chytne saskyn a jemu kompatabilni :) ale vcera se mi u feldy utrhlo lanko otvirani kufru, prvni zavada po asi 40tis.km. opraveno el.cokoladou.

Co musim rict, ze u feldy neni zadna zbytecna spojkova hydraulika, ale naprosto bezproblemove silne lanko, to stejny zacala delat lada u novych nivek, ale kdyz jsem videl to slaboucke lanko, tak jsem kroutil hlavou.
08:54:16
11.01.2021
suri
-> Borderer: tu je holt každý fitipaldi
08:53:21
11.01.2021
Borderer
Mne by jenom zajímalo, jak jezdíte, že takhle řešíte podvozky. Já s pitomou Felicií, co má za 400 tisíc kilometrů torzní tuhost želé, kolikrát předjížím a nijak nezdržuji. Přitom se na hranu podvozku dostanu tak jednou/dvakrát ročně a to ještě vlastní blbostí. To musíte jezdit jak totální hovada třetí kosmickou, ne? 1



edit: Když pak skočím do služební OIII a jedu stejnou trasu svou "první cenovou" (60 obec, 100 mimo), tak jedinej rozdíl je v tom, že se možná auto míň naklání a vedení sedacek je lepší, ale to je tak všecko. Žádný drama se nekoná.
upraveno 1x, naposled 11.01.2021 08:56:09
08:48:23
11.01.2021
Jozka
-> Jarda: Felicií služebních jsem používal dobově několik a žádnej problém jsem s nima neměl ani řidičsky, ani uživatelsky. A neměl bych ani dneska. Jako že větší porce km se líp snášely v Mondeu, to jo.. na druhou stranu se u Felicií dal odjistit kufr z místa řidiče, což v tom Mondeu nešlo - takže po kontrole na výjezdu z Temelína jsem musel skoro minutu zevlovat, než se dalo znova nastartovat, s Felicí jsem odsud vypálil neprodleně..3
07:29:06
11.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Jozka 10.01.21 23:25:46: jj, ja chapu, ze ta auta jsou stara a opotrebeni a zub casu... Ale to je jediny problem a lehce se vse necha dostat do slusneho stavu. Pritelkyne ted jela s tou novou vybavenou feldou 1.3 mpi, 108 najeto a rika novy lehce orezly auto :), ale pry to stejne za chvilku odjezdim... Chvilku mysli tak 5 -6 let a 200tis.km :).
07:21:31
11.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> růža 10.01.21 23:53:28: jj, i lepsi, nez busem... A s LPG ani ne drazsi4
00:08:08
11.01.2021
Jozka
-> růža: 6
23:53:28
10.01.2021
růža
-> Jozka: Já se omlouvám, že jsem tě takhle zazdil. Ale tvůj názor se celkem hodí, protože dorovnává převahu místních zastánců moderny.

Mimochodem já jsem v tomhle docela nestraný. Když mě někdo podaruje třeba novým Mercedesem, tak neodmítnu. Ale protože se to nestane, tak budu rád jezdit i s Feldou (lepší jak chodit pěšky).
23:25:46
10.01.2021
Jozka
-> růža 10.01.21 22:34:27: Ještě já!

Za sebe (opět) hlásím, že mi to přijde všechno nějak od roku 1998 čím dál tím stejný, jen se mění velikost tlamy.. jezdím jen služebákama, ve kterejch se vrtá někdo jinej, naposledy jsem opravoval u Felicie stěrače - protože zemřely v pátek v noci cestou domů a na pondělí hlásili zase déšť.. a pak ještě nedávno u nějaký snad Fábie pojistku - pěknej vopruz.3
22:55:28
10.01.2021
růža
-> Jarda: Za mě to pořád vyhrává 1.3 mpi za jednoduchost a výdrž (tímto zdravím Kinga)

Jinak Audi asi motory umělo. Ale co začali dělat přímovstřiky (fsi, tfsi) tak údajně kvalita nicmoc. Možná se mě bude někdo snažit vyvést z omylu, ale bohužel jsem těch motorů viděl rozjebanejch dost.
upraveno 2x, naposled 10.01.2021 22:57:28
22:42:07
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> růža 10.01.21 22:34:27: 130 ne, v tom jsem se porad vrtal4 :) az se 136 jsem uz jen jezdil... ale Bukaj ma tvrdy sedla

Jako bych nechtel na denni jezdeni aee, tak ani 105-130 a u lady bych byl trochu na vazkach.

Zatim nejlepsi je favomotor a 1.8T je jasne proc, protoze to neni VW, ale audi. VW proste benziny neumi...
22:34:27
10.01.2021
růža
Tak ještě chybí Bukajův názor, že 130ka je nejlepší auto na světě a máme tu měsíční periodu opět za sebou 1

A nezapomeňte téma o nej autě v únoru opět zopáknout.
22:27:21
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> SO545 10.01.21 22:21:24: jeste tu je jeden, co jezdi rozpadajici se s100 a v garazi prvniho favorita pod dekou
22:21:24
10.01.2021
SO545
-> Jarda - zrušená registrace 10.01.21 22:19:31: ak jazdis trabantom tak favo/felda moze byt kludne lestenka v garazi...
22:19:31
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 10.01.21 22:11:11: jj, mimo te inspirace... ja bych rekl spis nejhorsi, jel jsem s tim jednou a myslel jsem, ze se to v 80kmh rozpadne, Vilda ma 2 trabanty (vetsinou jezdi jen jeden) a kdysi jsem mu poradil pro manzelku jako nejvhodnejsi auto f1 1.4mpi a je na me nastvanej, ze je to tak slozity, ze si na tom nic neopravi, naposled dal desitku za tesneni pod hlavou, ale pak tu znam cloveka, co ma nalestenyho silverline v garazi a jezdi trabantem
22:11:11
10.01.2021
saskyn2
-> Jarda: že trabant je nejlepší auto všech dob, nebo že je vysoce komfortní, nebo že vznikl inspirací ze západu?
22:08:05
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 10.01.21 22:02:04: hele znam cloveka, co ma asi silnejsi matros, protoze to tvrdi o trabantu :)
22:02:04
10.01.2021
saskyn2
21:48:31
10.01.2021
Jarda - zrušená registrace
-> King 10.01.21 17:07:22: filcka je uz VW srac, favo taky vzniklo uz inspiraci ze zapadu... samozrejme nejlepsi auto je rapid 136*4

ale ta felda nabizi sice nezazivnou jizdu, ale vysoky komfort pri slusnych jizdnich vlastnostech a nesrovnatelne provozni naklady s cimkoliv jinym

-> Milan 136 10.01.21 15:31:45: vcera jsem se zrovna dival na parkovisti a 3 ze 4 o1 byly 4x4
upraveno 2x, naposled 10.01.2021 22:01:44
21:21:14
10.01.2021
suri
-> dragon_cb_cz: mne to drkoce hlavne na zvlnenom asfalte , možno aj vrchné uloženia vzadu , uvidíme keď sa k tomu dostanem a pomením to
Extreme Tyres