Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18596 příspěvků (zobrazeno 6201 až 6250) od 04.01.2015 do 25.09.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
12:15:33
26.10.2020
Milan 136
-> Jarda - zrušená registrace 26.10.20 11:10:09: To jako někdo předělal 4x4 na dvoukolku? To muselo vyjít dráž, než servisovat ten haldex atd3 3 3

To je jako vyndanej kardan, rozvodovka, výměnná převodovka a vzadu jsou ložiska stažená jen samotnými klouby? 3
12:13:01
26.10.2020
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Protože by jí měli jen jednu a ne 4 Felicie. 3
11:33:37
26.10.2020
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 26.10.20 11:28:04: Říká se tomu přírodní úkaz. 47
11:32:50
26.10.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 26.10.20 11:24:00: Lidi ve fabrikách si na vícesměnném provozu s případnými přesčasy vydělají často slušné peníze, proč by si tedy nemohli koupit Audinu dotaženou z Německa?
11:24:00
26.10.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 25.10.20 10:50:47: jo videl jsem t 603 provozovat reditelem stredne velke firmy jako sluzebak

No pro pana s velkou hlavou budeme vzdy mimoni.

Me fascinuje, jak lidi delaji ve fabrikach v nelidskejch podminkach, ale pak museji sednout do A6 zanovni dotazene z D :) je to k smichu, pritom naprosto by jim stacila felda, ale kdyby s tim dotazenym vrakem trochu jezdili, tak by to neuzivili... Jo hrat si na nekoho, zlata ceska povaha. Jsou zeme, kde nikdo neresi, kdo v cem jezdi. Ikdyz v tajikistanu, proc nejedete v toyotach? Jo vy na to nemate? Tak mate sedet doma.
11:10:09
26.10.2020
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2: hele asi sem blbej, ja myslel, ze viceprvek maji vsechny o2, alespon se o tom tady mluvilo a na 4 kola to nikdy nejelo a na radicce to taky napsany neni, to dvoukola ma mit lozisko jako felda? Tak mohu navrhnout opravu toho haldexu, ale myslim, ze mi reknou, ze to na nic nepotrebju. Vlastne jsem se ani nedival, jestli to ma vzadu poloosy, nenapadlo me ze by to mohla byt 4kola. Ted jsem ji odvezl na prezuti...

Edit: tak jsem se ted ptal sefa a pry to je 4 kola predelana na 2 kolku, kvuli snizeni narocnosti servisu.
upraveno 1x, naposled 26.10.2020 11:16:40
10:19:22
26.10.2020
Milan 136
-> palinator 26.10.20 08:26:44: K tomu jsem se raději nevyjadřoval3
08:45:04
26.10.2020
palinator
-> Jirik_Tuňák1983 25.10.20 09:29:17:

A co je na těch operácích tak zajímavýho? Je to levnější? V rádiu řikají, že jo. 3

Akorát nevim, jak ve výsledku něco může bejt levnější, když se do toho řetězce přidá další (patrně stále ziskový) subjekt.



-> Bukaj 25.10.20 10:23:50:

Naprostý souhlas. V tomhle jsem rád za postup u nás ve firmě. Kupujou se auta do vlastnictví a postupně jedou kolečko až k tý poslední lopatě, kde se už konečně rozpadnou a se všema poctama se odprodaj/hoděj ze skály.

Nejdřiv jsem se teda chtěl Jardovi smát, v čem to jezdí, na druhou stranu jsem vlastně možná dost podobnou OII viděl i u nás. 3

Je pravdou, že stav aut je taky reklama pro firmu. Na druhou stranu, my reklamu moc nepotřebujeme. 47 A auta by měla sloužit tak nějak přiměřeně. Nedržet za každou cenu při životě úplný vraky, ale stále do rozumný míry auta opravovat, aby do šrotu šly zhuntovaný tak nějak všeobecně a ne že do šrotu půjde krásná kastle a motor KO nebo obráceně, nedej bože auto staré, ale ve stále dobrém stavu.
08:30:11
26.10.2020
palinator
-> Bukaj 25.10.20 08:52:18:

Ale tak tohle je hodně popiči kára. 3



To je takovej veterán že to snad ani v Kobře už nebouralo. 3
08:26:44
26.10.2020
palinator
-> Jarda - zrušená registrace 25.10.20 04:22:03:

Nepoznat OII předFL a FL to už chce umět. 3



A napsat v jedné větě "O1" a "super komfort", to už chce opravdu žaludek. 3 3
upraveno 1x, naposled 26.10.2020 08:26:59
15:34:05
25.10.2020
Milan 136
-> Jarda/felda 25.10.20 10:48:04: A jak by ses chtěl bez krytky dostat k tomu šroubu, co drží ložisko?

Samozřejmě je tam plechová krytka, stejně jako třeba O1, F1 atd. Když tam není krytka a je tam hlava šroubu, je tam poloosa a je to 4x4.
13:37:54
25.10.2020
Tomaso435
-> saskyn2: na to by to byl myslim ještě zbytečnej luxus :-D
13:32:16
25.10.2020
saskyn2
-> Tomaso435 25.10.20 13:29:54: pokud se pak budeš živit výkupem kovů tak ideální3
13:30:58
25.10.2020
saskyn2
-> SO545: Jo přesně tak, holt každý povolání má ještě svá specifika, nicméně se na tohle opravdu kouká a lidi jsou úplně debilní, jednou nám borec na vrátnici v nejmenované firmě na 5 nebo 6 let starý auto říkal at nám z toho starýho krámu hlavně nekape olej někde po place, že si máme pořídit něco novějšího a nejezdit takovým hrozným vrakem, já koukám na kámoše a říkám kurva co to je za debila, a on na mě nic mu neříkej jenom kejvej, to víš oni jsou tady zvyklý jen na nový a na nás čumí jako na socky, přitom tady sedí měsíc za to co já mám za den, tak mu říkám jasnačka šéfe, příště se polepšíme, borec spokojeně přikyvuje3
13:29:54
25.10.2020
Tomaso435
-> saskyn2 25.10.20 12:36:28: 3 3 jsem rád že to tak vypadá 3 1 3 a just tu feldu nebudu kitovat a nechám kvést 1
13:05:57
25.10.2020
SO545
-> saskyn2 25.10.20 12:36:28: a este to ma jednu rovinu ...kamarat jazdi sluzobne svojou prvou feliciou /vykupuje drahe kovy/ na srot placoch ho zamestnanci/ beru za socku /za rovnocenneho / ma velku vyhodu proti manikom na mercedesoch a SUVckach.
12:36:28
25.10.2020
saskyn2
Jinak k té zapeklité debatě tady. V CZ nesmíš autem nikdy vyčuhovat. Jezdíš novým(resp drahým)=jsi zloděj co si na to nakradl a tudíž práce kterou odvádíš bude předražená, jezdíš starým= seš neschopnej sociál, tudíž práce kterou odvádíš bude nekvalitní, jinak by sis dávno vydělal na nový.

Tak to prostě je.
upraveno 1x, naposled 25.10.2020 12:59:24
12:09:09
25.10.2020
StepaNoFUN
-> Tomaso435: Tak třeba bráchovo auto přes noc mimo náš dvůr stálo asi tak 3x za poslední 2 roky. Takže tohle neberu jako relevantní.

Osobně se taky tak trochu bojím nechávat služebák bez dozoru v noci někde venku. Ani ne tak kvůli autu, jako spíš kvůli "nákladu". Proto jsem taky trval na "plechovce" (bez okna) a i přes nalýhání vedení jsem řekl, že to nápisama "servis" polepovat nebudu (naštěstí do toho kecat můžu), protože takhle je to prostě dodávka. Dokud to neotevřu, nikdo neví že v tom je vestavba a vybavení.
12:01:44
25.10.2020
Tomaso435
-> StepaNoFUN 25.10.20 11:47:27: taková auta se ale nekradou a nejsou terčem pouličních fetek.... Osobně bychnsi před barákem nenechal zaparkovanýho favorita, protože by tam svítil mezi těma krámama...
11:51:56
25.10.2020
saskyn2
-> StepaNoFUN 25.10.20 10:10:27: Ne to teda není, i kdyby to byla upadlá krytka tak pod ní je m18 tisícihran a ne tohle, to co nám tady -> Jarda - zrušená registrace 23.10.20 17:56:19: servíruje na fotkách je 4kola. Bud teda je fakt blbej že neví že má 4kolu, nebo dělá tady blbce z nás a fotí nějaký vohnilý oktávky na ulici a říká že to je jeho služebák3 jinak si to nedokážu vysvětlit9
11:47:27
25.10.2020
StepaNoFUN
-> Bukaj: A jak správně zmiňuje Jirik_Tuňák1983 - nejde ani moc o to, co to je za auto, ale o tom jak to auto vypadá.

Za tohle nadávám třeba bráchovi. Než aby to auto jednou za 2 měsíce umyl, občas zatřel nějaký škrábance z provozu a vypadalo to trochu k světu, tak na to sere a vypadá to dost mizerně i když to úplně špatný auto není.
11:42:01
25.10.2020
StepaNoFUN
-> Bukaj: Když ty to bereš pořád ze svýho pohledu. Pro tebe je ta 742 prostě součást "image". To auto vypadá od pohledu hezky, je mechanicky v pořádku...

Ale zkus trochu jinej pohled:

Pokud mi přijede nějakej malej soukromník domů (i do firmy) nečo dělat a to auto se nebude rozpadat od pohledu, tak OK.

Když přijedou na stavbu naši kluci v otřískaným transitu s 600k na hrbu (ano i takový i u nás ještě pořád bohužel máme, i když se to snažíme obměňovat, ale těch aut je prostě moc a pár let zpátky se na to sralo, protože ty auta byly ještě "pěkný", takže dneska už "z nouze" kupujeme i slušný ojetiny) tak asi taky OK, i když to už moc "reprezentativní&quo t; není a někdo na to kouká dost blbě. Bohužel tím, že to je "starý" tak se k tomu často i ty lidi chovaj, takže to vypadá kolikrát ještě hůř, než by mohlo.

Nicméně když přijede třeba obchoďák velký firmy nabízet věci za statisíce, či někdo dělat odbornou práci za plácnu 1000 a víc Kč na hodinu a přijede nějakou volítanou hujdou od pohledu moc nebudící důvěru (i když třeba v dobrým mechanickým stavu, ale to vidět není), tak už budu koukat jako "co že to je?" To ten odborník teprve začíná a bude se to tu učit? Nebo se obchodní firmě nedaří a potřebujou nutně prodat? Tak zkusíme minimálně tlačit na cenu...

Každopádně už živě vidím, jak jede můj šéf v nějakým na pohled vraku dojednávat obchod za několik (i desítek) milionů k někomu, s kým se neznají.

Samozřejmě když se s těma lidma osobně znáš několik let a úspěšně spolupracujete, tak je skoro jedno čím kdo dorazí. A "recese" v podobě nějakýho, youngtimeru či veterána v top stavu je i vítaná.
11:40:34
25.10.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 25.10.20 10:36:48: Ty jsi fakt mimoň. Když někdo přijede obouchaným Superbem nebo Passatem se zaštětkovanými a orezlými díly, rozhodně to nevypadá lépe a reprezentativněji (protože luxusní auto), než když přijede někdo v zánovním a normálně vypadajícím Dokkeru, Rapidu nebo Fabii. 19 I nižší kategorie aut dokáže firmu reprezentovat.
upraveno 1x, naposled 25.10.2020 11:41:39
11:05:15
25.10.2020
dragon_cb_cz
10:58:17
25.10.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 25.10.20 10:53:04: Je to všechno kampaň! Stotřicítka je nejlepší auto na světě, které se vůbec nesere, díly na ní ti dá každý zadarmo a když jezdíš na LPG, z výfuku jde zdraví prospěšná esence.

Sdílejte to rychle, než to smažou!!!



1
10:53:04
25.10.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 25.10.20 10:47:40: Garančky si na pět let koupíš při koupi nového vozu v nějakém předplaceném balíčku za pár tisíc a neřešíš je.



Argumentovat tu "mototechnovými" ; cenami dílů na škodovku je absolutní nesmysl. Započti si ke každému tomu spotřebáku 600 Kč/hod práce automechnika při jeho výměně 4 Jestli i při téhle taxe zvládneš udělat GO motoru na škodovce za nějaké 4000 Kč za materiál i práci, tak myslím, že tu budeš mít hodně zákazníků 4



A k těm "levným dílům" si započtí 600 Kč za každou hodinu jejich shánění, převážení, čištění, třídění atd... A možná ještě budoucí platby za lázně až tě z toho postávní na burzách chytnou kolena 3



Prostě je to tvůj koníček, neberu ti ho, ale je to recept absolutně nepřenositelný na zbytek populace. Kdyby to bylo tak úžasně výhodné, tak není 130ka v běžném provozu asi stejně častá jako UFO.
10:50:47
25.10.2020
Bukaj
-> Mr._Nosferatu 25.10.20 10:40:50: U mne tedy mají větší respekt firmy, které mají třeba starší, ale udržovaný vozový park, než když přijede někdo v zánovním SUV s hvězdou na kapotě, ale chybí mu kus spojleru nárazníku, z vejfuku lítaj´ brikety a na upozornění, že mu nesvítí brzdové světlo odpoví "No a?"8
10:48:04
25.10.2020
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 25.10.20 10:10:27: tam krytky nebudou, ložisko vcelku s nábojem 8
10:47:40
25.10.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 25.10.20 10:34:05: A co je dle Tebe spotřební materiál? Silentblok za 15 Kč , manžeta za 150 Kč a kulák za 150 Kč je dle mého spotřební materiál, jehož výměna po 20 letech provozu není nic tragickéhov porovnání s moderními vozy, kde se mění po necelých 10 letech komplet ramena za tisíce (protože to vyjde levněji, než vyměnit čep a silentbloky s prací) a vyhrkané tyčky stabilizátoru v řádech stovek pomalu každé dva roky. Ne všechna firemní vozidla mají to štěstí a jezdí výhradně po dálnicích a silnicích I. třídy...3

A u staršího vozu mám za cenu jedné garančky nového vozu s výměnou kapalin a filtrů pomalu generálku motoru...1
10:40:50
25.10.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: právě že spousta lidí si vybírá podle toho že mají lepší, tak jsou lepší...



Vidím to i sebe, radši jedu na benzinku po rekonstrukci, kde mají čerstvě mletou kávu z kávovaru za 39kč než na benzinku před rekonstrukcí kde mají kafe z automatu za 30kč
10:39:40
25.10.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 25.10.20 10:30:44: Jo, to jsem měl na mysli, zjevně jsi to tak i pochopil, tak netřeba brát za slovo (uznávám, též to dělám)1
10:38:36
25.10.2020
Bukaj
-> StepaNoFUN 25.10.20 10:30:32: No, prostě další hloupé nařízení, jehož původcem byla myšlenka na "dobrou věc"...4
10:38:18
25.10.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj 25.10.20 10:30:57: no, spotřební věci, takže není původní, ono při výměně oleje po 30tis km, když jezdíš po městě...
10:36:48
25.10.2020
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 25.10.20 10:16:31: Myslím, že lidem je úplně u prdele, čím přijedeš, zajímá je to, jakou práci odvedeš4 A tím spíše jsou nové vozy nevýhodou, protože si klient řekne, že když mají nové auto, tak budu platit zbytečně moc, aby si za nedlouho zase pořídili nové - ten psychologický efekt "Přece nebudu podporovat bohaté".

A logo firmy nebo celopolep se dá plácnout i na ojetinu4
10:34:05
25.10.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 25.10.20 10:30:57: Od kdy jsou silentbloky a manžety spotřební materiál? O čepech už vůbec nemluvě...
10:30:57
25.10.2020
Bukaj
-> Mr._Nosferatu 25.10.20 10:13:42: 100 tisíc by dle mého názoru nemělo být znát ani na podvozku, ani na motoru. Předpokládám tedy, že to auto nejezdí na Sibiři a že se u něj pravidelně mění náplně a filtry...

Na mé škodovce má původní podvozek najeto téměř 320 tisíc (měněny pouze silentbloky stabilizátoru, svislé a kulové čepy přední nápravy a manžety převodky řízení a poloos - prostě spotřební materiál) a kromě koroze zadních podélných ramen nemá zatím žádný zásadnější nedostatek, tak nevidím důvod, proč by na tom moderní vozy (konstruované na daleko větší nájezdy) měly být hůř. A motory tím spíš...6
10:30:44
25.10.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Neznám žádnou firmu, která maximalizuje náklady (pokud to není pračka na peníze). Naopak, všechny je minimalizují. Maximalizují se daňově uznatelné náklady - právě proto, aby se minimalizovaly ty celkové. Protože daň je taky náklad.
10:30:32
25.10.2020
StepaNoFUN
-> Bukaj: Tady nejde o daně jako takový, ale o "podporu zaměstnávání invalidů" (nevím, jak se to přesně jmenuje). Prostě že na každejch X zaměstnanců musíš mít Y zdravotně postiženejch.

Buď ty lidi zaměstnáš (což u nás ve stavební firmě moc nejde), nebo za ně zaplatíš, nebo nakoupíš od někoho, kdo je zaměstnává (tzv. náhradní plnění). No a jedna firma to dokáže udělat tak, že pro nás koupí nový auto, nám ho na chvíli pronajme, pak nám ho odprodá a tím jsme "splnili".
10:23:50
25.10.2020
Bukaj
-> StepaNoFUN 25.10.20 10:10:27: Jo, to beru. Ale rozhodně mi to není sympatické, jak je daňový systém nastaven. Mnoho firem raději jede "ve ztrátě" nebo maximalizuje náklady. Pro ekonomiku možná plus (kolečka se točí), ale z hlediska hospodárnosti, šetrnosti k životnímu prostředí, omezenosti zdrojů atd je to dost na hlavu.

A pak je tu spousta (převážně menších) firem, které si prostě nemohou dovolit kupovat nové vozy, tak kupují ojeté. A to bude pravděpodobně případ i firmy, kde pracuje Jarda.4

Například ve firmě (cca 8 zaměstnanců), kde jsem dělal, než umřel šéf a firma zanikla, bylo jediné auto "od novoty" šéfova Xantia z roku 1996, která sloužila "do skonání" (cca do roku 2015). Jinak všechny vozy se kupovaly jako 5 a více let staré.

Možná jen šéf měl "smůlu", že musel uživit nejen firmu a sebe, ale také další 4 lidi (ženu a 3 studující dcery)...1
10:21:43
25.10.2020
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: Mě třeba docela potěšilo, když mi za poslední 3 měsíce řekli 2 lidi - "Ty woe - nový auto jo?" A ono je to 2,5 roku starý a má to přes 90tis na hrbu.
10:21:34
25.10.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 25.10.20 10:08:03: Ale tenhle rozdíl se ti přece mnoha ohledech vrátí:



- na odpisech (odepíšeš z daní větší částku)

- na ušetřených nákladech na servis (nejspíš desetitisíce a můžou být i statisíce)

- na následné prodejní ceně.



Ono totiž sice nový superb koupíš za 700-800 tisíc a 4 roky starý třeba za 300-400 - ale zase když to za pár let budeš chtít prodat, tak ten kdysi nový bude za těch 300-400 a ten už tehdy ojetý najednou za 100. Ano, rozdíl ztrát 100-200 tisíc, ale to se v kombinaci s těma odpisama, vyššíma nákladama na údržbu atd prakticky srovná. On ten trh v tomhle funguje fakt dobře - proč myslíš, že by jinak firmy ty auta prodávaly 4



Ono propálený čas zaměstnanců, co musí řešit nepojízdnou odlítanou hujdu taky něco stojí...



-> Bukaj 25.10.20 10:08:03: Pět let starý auto v běžném firemním provozu bude mít najeto 200-300 tisíc km při kterých na něj nikdo nebral zásadní ohledy. To by asi bylo dost naivní čekat, že nebude vyžadovat investice 4
upraveno 1x, naposled 25.10.2020 10:22:42
10:16:31
25.10.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 25.10.20 10:12:17: Co chtít víc? Co třeba plácnout na dveře logo firmy a v rámci možností nějakou reprezentativnost? Neříkám, aby i ten nejposlednější obchoďák jezdil v BMW páté řady, ale kecá ten, kdo se nepodívá, čím přijel zástupce firmy.
10:13:42
25.10.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj 25.10.20 10:08:03: Nebude, taky jsem si to myslel, ale těch 100tis km je na autě znát, ať už na podvozku tak i na motoru.



Budeš se divit, ale já koupil renaulta v základu o 10tis dráž než mají v AAA 4roky starý
upraveno 1x, naposled 25.10.2020 10:16:15
10:12:17
25.10.2020
Bukaj
-> King 25.10.20 10:06:02: Zase na druhou stranu - co chtít víc od firemního vozu než to, aby fungoval a dovezl Tě nejen ke klientovi, ale vždy i zpět na firmu? A to to auto asi splňuje...4
10:10:27
25.10.2020
StepaNoFUN
-> saskyn2: Není to jen chybějící krytka ložiska? Ale 2koly moc neznám, takže se jen ptám...

-> Bukaj 25.10.20 09:23:02: Tak vzhledem k odpisům to nový auto pro firmu zase takovej ekonomickej nesmysl není. Navíc u nás zpestřený tím, že letos se rozhodujem, jestli státu dát řádově stovky tisíc Kč za "nic" (vzhledem k charakteru provozu nemůžem příliš zaměstnávat invalidy - máme jen 2 a to je vzhledem k počtu zaměstnanců málo), nebo jestli koupit 2 nový auta, kterejma se to smázne, tudíž na nich vlastně ušetříme tu částku, kterou by jsme museli jinak platit. Ale u starších to takhle udělat nejde.



Jinak jsem taky v práci kdysi prohlásil, že můj původní služebák vyžaduje investici cca 30k před STK a že to je blbost, když auto stálo 60 před 4ma rokama a na "drobnejch" opravách (bez spotřebních věcí) stojí tak 15k ročně. Odpověď ředitele zněla - udělej to, na nový teď není. Za 2 roky (a dalších 40tis. km) se na tom začal srát motor. Oprava (ze známosti) odhadnutá na min. 40k.

Otravoval jsem už hodně (plus se někdo dost přimluvil) a dostal jsem nový. Tohle se protáhlo STK s tím, že to bude jezdit okolo komína. Samozřejmě s tím jezdili "normálně" a do půl roka to kleklo úplně. Naši mekánici se v tom dalšího půl roku vrtali, nacpali do toho 30k + hodiny času a stejně to nejezdilo.

Nakonec jsem se nasral a domluvil se šéfem, že to někdo za 5tis. koupil na díly, jen aby to bylo v prdeli. Ono pojistky, silniční daň a podobný věci taky nestojej málo.
upraveno 1x, naposled 25.10.2020 10:13:52
10:08:03
25.10.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 25.10.20 09:41:15: Myslíš, že Ti někdo prodá nový vůz za cenu 5 let jetého vozu stejné značky? A právě ten rozdíl je těch pár set tisíc. 5 let nové auto bude (mělo by) bez nějakých horentních nákladů fungovat stejně dobře, jako nové. Nebavíme se tu o dvacet a více let starých zanedbaných autech na odpis...
10:06:02
25.10.2020
King
-> Bukaj: Podle me, na to, jakou ma pro firmu Jardova prace pridanou hodnotu, a musi sedlat takovouhle umele resuscitovanou mrdku, je dukaz, ze nejen korporaty jsou plny zmrdu
09:56:30
25.10.2020
Milan 136
09:46:50
25.10.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 25.10.20 09:40:49: Tady se celou dobu řeší firma. 41
Extreme Tyres