skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> suri 24.12.19 09:29:21: ak mas poistku daj si vymenit prah co ta stve a zrus ju....tych 8% co odvedu statu zato stoji...
-> Milan 136: to viem , len ty máš predsa aj trošku inú poisntú hodnotu ako ja ... premýšlam nad tým no ... za posledný rok najazdené 1000km ... cena auta 5tis eur , či sa mi to opaltí platiť ďalej
-> suri 24.12.19 07:51:25: Mám. A byl jsem za něj moc rád ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Otázka na teba aj ostatných .. Ty máš havarijnú poistku na Octe ? Mne prišlo bezdôvodné zvýšenie o daň /8%/ z poistenia tak rozmýšľam že je čas to zrušiť
-> StepaNoFUN:
www.kaps-transmissions.co m/news-kaps/newtonmetry_ne jsou_kilowatty_dil_treti-1 000.html
Vidět je to na případu toho Lanceru. Výkon konstantní mezi 3300-5500 ot./min. a proto je téměř jedno, že budeš mít daleko širší skoky jednotlivejch kvaltů - můžeš si dovolit o stupeň "menší" převodovku. Protože výkon je ta klíčová veličina, která po přepočtu přes kvalty uvádí vozidlo do pohybu. Můžeš mít pomaloběžnej diesel s obrovským krouťákem, ale tim, že bude v nízkejch otáčkách, tak ti přepočtem přes kvalty (převodovka hodně rychlá) vyjde malej moment na kolo a pohon tak bude línej.
Samozřejmě hrát roli ve výsledku bude i charakteristika ztrátového výkonu v pohonu a setrvačnost. U těžkýho dieselu někdy zabere rozběh do otáček víc energie, než je potřeba pro samotnej rozjezd vozidla - viz náš dobře známý Zetor 25, kterej má setrvák snad z lodě, protože trvá dlouhejch několik vteřin, než se motor s plnou dávkou nafty roztočí do jmenovitejch otáček. Je pravda, že pak ten setrvák klidně svou setrvačností dokáže vyrvat ze země pařez, aniž by se motor zastavil.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
www.kaps-transmissions.co m/news-kaps/newtonmetry_ne jsou_kilowatty_dil_treti-1 000.html
Vidět je to na případu toho Lanceru. Výkon konstantní mezi 3300-5500 ot./min. a proto je téměř jedno, že budeš mít daleko širší skoky jednotlivejch kvaltů - můžeš si dovolit o stupeň "menší" převodovku. Protože výkon je ta klíčová veličina, která po přepočtu přes kvalty uvádí vozidlo do pohybu. Můžeš mít pomaloběžnej diesel s obrovským krouťákem, ale tim, že bude v nízkejch otáčkách, tak ti přepočtem přes kvalty (převodovka hodně rychlá) vyjde malej moment na kolo a pohon tak bude línej.
Samozřejmě hrát roli ve výsledku bude i charakteristika ztrátového výkonu v pohonu a setrvačnost. U těžkýho dieselu někdy zabere rozběh do otáček víc energie, než je potřeba pro samotnej rozjezd vozidla - viz náš dobře známý Zetor 25, kterej má setrvák snad z lodě, protože trvá dlouhejch několik vteřin, než se motor s plnou dávkou nafty roztočí do jmenovitejch otáček. Je pravda, že pak ten setrvák klidně svou setrvačností dokáže vyrvat ze země pařez, aniž by se motor zastavil.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 23.12.19 16:38:34: Za hranici max. kroutaku a blbe odstupnovana prevodovka?
-> Alenka 23.12.19 15:00:47:
"Když si člověk vypočítá krouťák na kole na jednotlivé kvalty, tak to kolikrát podřadí do tak vysokých otáček, že vzhledem k průběhu Nm motoru to má s nižším kvaltem na kole míň Nm než na vyšší kvalt při nižšších otáčkách"
To by muselo znamenat, že to podřadí až daleko za hranici maximálního výkonu ne?
"Když si člověk vypočítá krouťák na kole na jednotlivé kvalty, tak to kolikrát podřadí do tak vysokých otáček, že vzhledem k průběhu Nm motoru to má s nižším kvaltem na kole míň Nm než na vyšší kvalt při nižšších otáčkách"
To by muselo znamenat, že to podřadí až daleko za hranici maximálního výkonu ne?
-> saskyn2 23.12.19 14:54:35: To že převodovka řadí idiotsky fakt není dané motorem. I s malorážkou může automat fungovat v pohodě.
-> Alenka: táto suchá 7 mi príde ešte celkom fajn ale mokré 6 katastrofa , či v 3,6, či v nafte
-> suri: DSG když je někdo shnilej řadit, tak proč ne, ale v sérii se s tim fakt nedá jezdit.
Viz jak říkáš, podřazování na kick down - to nedává smysl ani subjektivně ani objektivně.
Když si člověk vypočítá krouťák na kole na jednotlivé kvalty, tak to kolikrát podřadí do tak vysokých otáček, že vzhledem k průběhu Nm motoru to má s nižším kvaltem na kole míň Nm než na vyšší kvalt při nižšších otáčkách, takže v konečném důsledku to míň zatáhne a ještě se ztratí čas řazením na vyšší kvalt.
O tom, že řidič to subjektivně vnímá jako jeden velký clusterfuck, ani nemluvím.
-> saskyn2: jakou má za motorizaci v tom Scoutu?
Mám zkušenost s 1.0tsi a 1.8 + 2.0tsi a přijde mi to všechno na jedno brdo.
Viz jak říkáš, podřazování na kick down - to nedává smysl ani subjektivně ani objektivně.
Když si člověk vypočítá krouťák na kole na jednotlivé kvalty, tak to kolikrát podřadí do tak vysokých otáček, že vzhledem k průběhu Nm motoru to má s nižším kvaltem na kole míň Nm než na vyšší kvalt při nižšších otáčkách, takže v konečném důsledku to míň zatáhne a ještě se ztratí čas řazením na vyšší kvalt.
O tom, že řidič to subjektivně vnímá jako jeden velký clusterfuck, ani nemluvím.
-> saskyn2: jakou má za motorizaci v tom Scoutu?
Mám zkušenost s 1.0tsi a 1.8 + 2.0tsi a přijde mi to všechno na jedno brdo.
-> Nwkt: Tak v těhle malorážkách je to dané hlavně motorem, ne převodovkou, navíc je tam suchá DQ200, ty jsou všeobecně peklo. Ale klasický 1.8tsi s tím funguje fakt dobře.
-> saskyn2: Zkus to v Rapidu, 1,0 nebo 1,2 to je přesně co popisuje ....
-> Alenka: To asi jezdíš v něčem divným, já jsem vždycky v šoku z těch nových dsg jak to strašně rychle reaguje oproti mému veteránu. Konkrétně moje pani má trojkovou skautku a nerad to říkám, ale oproti mému passatu je to nebe a dudy.
-> Alenka: tak DSG je samo o sebe hovadina , ale tu to tak bolo a tak sa to kúpillo ... zvyknúť sa na to dá a aspoň to neduní pri tých 1200otáčkach
skôr sa čudujem , tu pod plynom v 80 to dá vždy štvorku , pritom tá blbá 3,6 Superb dával trojku , prípadne okolo 65-70 aj dvojku čo znamenalo len to že ťa najprv zabrzdilo dozadu , skočilo k obmedzovaču , dalo trojku a zrýchľovalo ... jedine motor zachránil kiksy tej prevodovky
skôr sa čudujem , tu pod plynom v 80 to dá vždy štvorku , pritom tá blbá 3,6 Superb dával trojku , prípadne okolo 65-70 aj dvojku čo znamenalo len to že ťa najprv zabrzdilo dozadu , skočilo k obmedzovaču , dalo trojku a zrýchľovalo ... jedine motor zachránil kiksy tej prevodovky
To chce pošolíchat SW
Se divím, že lidi ty sériové DSG tak v klidu snáší.
Vždy když jedu v nějakém novém TSI, tak rostu z toho jak mi to tam v šedesáti naskládá šestku, motor točí 1200 a jakmile potřebuju trochu zrychlit, tak se po přidání plynu dvě vteřiny nic neděje, najednou zběsile podřadí o dva kvalty a já málem najedu do kufru auta předemnou.
A "S" je to samé ale na opačnou stranu.
To je zas jak když řídí ženská s čerstvým řidičákem, co se bojí řadit![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Se divím, že lidi ty sériové DSG tak v klidu snáší.
Vždy když jedu v nějakém novém TSI, tak rostu z toho jak mi to tam v šedesáti naskládá šestku, motor točí 1200 a jakmile potřebuju trochu zrychlit, tak se po přidání plynu dvě vteřiny nic neděje, najednou zběsile podřadí o dva kvalty a já málem najedu do kufru auta předemnou.
A "S" je to samé ale na opačnou stranu.
To je zas jak když řídí ženská s čerstvým řidičákem, co se bojí řadit
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jumbo: ja mám jedno DSG ale 1,8TSI a tam tie nízke otáčky nepoznať na chode motora takže mi to nevadí
-> suri: no ja s tim nejezdim...
-> Jumbo: to si sám naučíš kolenovrtskou jazdou
-> suri: nechcu aby si sedalo, ted radi lip...
Konecne tam nehaze 5ku na 50ce, ale az na 55...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jumbo 22.12.19 21:39:18: Je možný, že se vymazaly adaptační hodnoty. I na motoru.
-> Jumbo: to si sadne
Je mozne ze po odpojeni baterky radi DSG jinak, nebo si jenom neco namlouvam?
-> Nwkt 21.12.19 21:50:07: Je, nejde vymazat! ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jumbo: No ona to není závada ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jumbo 21.12.19 16:53:32: Však jo, stačí se s tím rozjet, zatočit a je to.
-> Milan 136: po rozjeti se ta zavada sama opravila a bylo to v pohode, ted s nimpojedeme, tak uvidim, jestli se rozne zase...
-> Jumbo 21.12.19 14:00:37: Musí se nastavit G85. To je běžné po odpojení aku. Je to lehce opravitelný ne?
-> Jumbo: klasika , posledne som riešil kompletne vyhorený ebox ...
alebo topka závada je totálne zhnitá redukcia na ťažnom plná vody a vyskratované cany s takými chybami čo som ešte nevidel ...
alebo topka závada je totálne zhnitá redukcia na ťažnom plná vody a vyskratované cany s takými chybami čo som ešte nevidel ...
Diky moc, nakonec to bylo uplne v pohode, jen po nastartovani svitila zavada ESP, ktera se po roztoceni kol sama "opravila" a vse se zda ok...
Jinak si myslim, ze to bylo za minutu dvanact...
Jinak si myslim, ze to bylo za minutu dvanact...
-> Milan 136: treba mi tú mechatroniku najprv
-> suri 21.12.19 09:20:38: Ty pravý většinou zlobí no.
-> Milan 136: tam je problém len tá pravá nie? ľavú som asi ešte nemenil ani neriešil nikdy ... ale stačí ten motorček rozobrať , vyčistiť a riadne namazať a funguje to ... inak to blbne ako na všetkých že sa okno samé vracia alebo ich dáš vyťahovať a vypneš kľúč a vráti sa dole ...
mal by som to pozrieť aj namazať sťahovačku na tejto bielej niekedy na jar
mal by som to pozrieť aj namazať sťahovačku na tejto bielej niekedy na jar
-> Milan 136 20.12.19 22:59:05: Tak to beru jako samozřejmost.
-> venni 20.12.19 23:05:37: Jo jasně, ale ono to většinou bývá podobný, max spodní světýlko, osvětlení v zrcátku nebo sklopný zrcátko, zadní okno, jinak je ta výbava vesměs u všech stejná. Pak když se to prohazuje mezi různýma autama tak se v přizpůsobení dělá dojezd-podle velikosti okna
-> venni 20.12.19 23:05:37: Jo jasně, ale ono to většinou bývá podobný, max spodní světýlko, osvětlení v zrcátku nebo sklopný zrcátko, zadní okno, jinak je ta výbava vesměs u všech stejná. Pak když se to prohazuje mezi různýma autama tak se v přizpůsobení dělá dojezd-podle velikosti okna
-> venni: Jistě, podle výbavy konkrétního kusu auta. Teoreticky to stejný bejt může, ale vždycky lepší projít a přenastavit
-> saskyn2 20.12.19 22:50:54: to se musí kódovat když se dodrží stejný číslo dílu včetně písmene na konci a ikdyž je tam stejný SW i HW??
Sorry to bylo na Milana...
Sorry to bylo na Milana...
-> saskyn2 20.12.19 22:50:54: jasně bylo myšleno jednotky.Tohle se nejlíp prodává lidem co se v tom vyznaj a už rovnou ví co je tam popřípadě za náhradu.Bohužel občas neví ani autorizák.
-> saskyn2 20.12.19 22:50:54: A hlavně nakódovat. Minule přijel expert, že vyměnil z vrakáče PP na O2 fl a že mu nechodí zadní sklo a že se v tom hrabe už dva dny. Tak jsem mu to nakódoval a bylo opraveno ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> venni: Motorky jsou stejný, jenom přecvakneš jednotku, jednotek je víc druhů no, ale když clověk ví, tak se to dá různě nahrazovat, max můžeš dát místo základu, opačně ne-neumělo by to přísvit/sklápění zrcátka, nový a starý jsou taky většinou prohodit jen se musí dodržet can/lin verze.
-> Milan 136 20.12.19 21:59:34: přesně,mam jich na vrakáči x,ale vždycky lidi schání ten co nemam,stejně jako motůrky na stahovačky OII,B6,touran atd atd tam je snad 20milionů druhů ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zbytečný měnit. Spousta pozic v něm je volná. Fakt stačí přehodit ty piny pojistky od vedle. Jinak typů eboxu je asi milion![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jo nějaké eboxy mám, ale nevím jestli bude stejný. Možná bych našel i nějaký olámaný na díly kdyby bylo třeba.
-> Jumbo: Zeptej se saskyna, jestli nemá nějakej ebox, pokud to je shodný s passatem
-> Nwkt: jj
-> Milan 136: aha, tam jsem nekoukal ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MATTESS 19.12.19 20:09:10: Ale když si pak namačkáš na rádiu CAR, tak tam pod tím vykřičníkem to bude hlásit dál.
Jak tu byla debata o hlášce o výměně baterie v klíčku - dnes mi naskočila
(sic ne u Octavie). Skoro by mohla být zobrazena o něco delší dobu
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jumbo 19.12.19 06:53:04: Pojistka v motoru?
-> Jarda: -> Milan 136: za ty peníze by tam ani normální člověk nešel, když nabízejí plat nižší než prodavačce v obchodě.
prace.kurzy.cz/urad-prace /.../d-r-u-p-o-l-vyrobni-d ruzstvo-21401-firma
prace.kurzy.cz/urad-prace /.../d-r-u-p-o-l-vyrobni-d ruzstvo-21401-firma
-> Jarda - zrušená registrace 19.12.19 09:04:32: Bohužel nejsou.
-> Mr._Nosferatu 19.12.19 09:01:22: vis co v autorizakach pracuje hovad? Si myslis, ze jsou vsichni jak Milan nebo suri?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdyz jsou schopni vzit flexou buben, ne ze bych to taky neudelal, ale fakt opatrne jen hranku, aby sel sundavat a v autorizaku poskakal brzdnou plochu :/
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdyz jsou schopni vzit flexou buben, ne ze bych to taky neudelal, ale fakt opatrne jen hranku, aby sel sundavat a v autorizaku poskakal brzdnou plochu :/