
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda - zrušená registrace 05.10.19 11:13:02: Raději už k tomu nic neblekotej, ať se do toho ještě víc nezamotáš a než přijde někdo z PSAčkařů a v ysvětlí ti to. 

-> Jarda: Ty nápravy se repasovaly za nějakých osm tisíc nebo kolik a když se to udělalo pořádně, tak to bylo už na vždycky... a ty kastle byly neuvěřitelný, naše 309 co jí zabila T-815 tak jak se srolovala a popraskal lak, tak všude jen čisťoučkej plech... neuvěřitelně kvalitní pozink.
-> dragon_cb_cz 05.10.19 10:31:39: todle byla pekna kastle, udelal jsem tomu stk a sekla se zadni naprava, nedokazal jsem s tim nic udelat, ta naprava na tom je ciste zlo,( jak to mela pritelkyne u 309 jsem taky uz psal), byla to taky 1.8 a sel za 6500,-kc za chvili byl v inzerci snad za 15tis.kc
-> Jarda: Vidíš, kamarád má na P405 momentálně natočeno snad 600 tisíc nebo kolik a je ochotnej udělat snad cokoliv aby to auto udržel v chodu, že jiný nechce... ale je to teda pofaceliftovej sedan, z konce produkce a benzinova 1.8, navic docela zajimava barva. Ma ji uz 10 let minimalne - to musi snad byt rekord jak dlouho nekomu vydrzelo auto koupene v AAA :D
-> charon 04.10.19 11:19:26: vsak nesrovnavam auta, srovnavam naklady... kamos, co ma servis mi rikal, at si koupim neco novyho a pak, ze se zas budu chtit vratit k O1, ne ja jsem s ni spokojen, jen proste to neni auto na to moje stale popojizdeni, nechapu jak nekdo muze s octou jezdit denne treba 5km a ta moje tak asi dost najezdila :( me na ni prijde malo tech v prumeru asi 30km na nastartovani
Neee peu fakt uz nikdy, stacil mi ten 405 combi, byl jsem rad, ze to slo z baraku... byl po starem panovi a asi opravdovejch nejakejch tech 200tis.km, vsak jsi se na nej byl podivat. Tata jezdil s 1.3 mpi za 4,8 - 5,2l. Deda dokazal jezdit s 1203 za 6,5l, jen s nim nikdo nechtel moc jezdit, ze mu moc dlouho trva, nez nekam dojede, spotrebu mel samo prumernou
Takze ta spotreba je relativni, kolega rika taky, ze nikdy s nicim nejezdil nad 8, ani nejvetsi zrouty, jako volhy apod.
Tak octu vidim jako vikendovku prevazne zimu, na leto toho mam uz dost :), takze tak tech 10tis.km na rok.
Neee peu fakt uz nikdy, stacil mi ten 405 combi, byl jsem rad, ze to slo z baraku... byl po starem panovi a asi opravdovejch nejakejch tech 200tis.km, vsak jsi se na nej byl podivat. Tata jezdil s 1.3 mpi za 4,8 - 5,2l. Deda dokazal jezdit s 1203 za 6,5l, jen s nim nikdo nechtel moc jezdit, ze mu moc dlouho trva, nez nekam dojede, spotrebu mel samo prumernou


Tak octu vidim jako vikendovku prevazne zimu, na leto toho mam uz dost :), takze tak tech 10tis.km na rok.
-> Jarda - zrušená registrace 03.10.19 18:01:05: Tak když víš, že to je nosrovnatelné, tak proč to srovnáváš? Já nerozumět řeči tvého kmene ...
Jinak když chceš úspornej provoz tak třeba P 106tka 1.1 HDZ (44 kW) mi bere dlouhobě v létě 6,2 litru, v zimě 6,8 benzínu na couračky do 25 km. těch 950 kg váhy nebo kolik to váží je prostě znát ...
Jinak když chceš úspornej provoz tak třeba P 106tka 1.1 HDZ (44 kW) mi bere dlouhobě v létě 6,2 litru, v zimě 6,8 benzínu na couračky do 25 km. těch 950 kg váhy nebo kolik to váží je prostě znát ...
-> Jarda: A nebo se mu s tím prostě nechce jebat a špinit si ruce. Což se mu vůbec nedivím.
-> Jirik_Tuňák1983: Tam 5,2 (myslím, že na začátku cesty regeneroval, protože se dlouho držela spotřeba vysoko a pak začala padat), zpátky 4,8... vše stylem 50-90-130, semtam maličká kolona. Když jsme teď jeli zpátky podruhý a na dálnici to bylo spíš 150-160 a kolon celkem dost, tak 5,7... vše palubákový údaje, takže počítám tak +0,5l reálně, ale na potvrzení zatím čekám - jelikož je teď zase v servisu kvůli tomu nárazníku tak jsme netankovali do plna. Každopádně v tomhle ohledu naprostá spokojenost, speciálně když vezmu v potaz, že je na zimních.
Jinak žádnej extra rychlík to teda není, díky bohu za ten šestikvalt, takže to do nějakých 120km/h zrychleje relativně obstojně, ale dál už je to celkem bída. Přeci jen 88kW na auto co váží 1500kg není úplně moc. Ale jinak se s tím jezdí dobře, tu váhu to maskuje o 2 třídy líp než 9-5.
Jinak žádnej extra rychlík to teda není, díky bohu za ten šestikvalt, takže to do nějakých 120km/h zrychleje relativně obstojně, ale dál už je to celkem bída. Přeci jen 88kW na auto co váží 1500kg není úplně moc. Ale jinak se s tím jezdí dobře, tu váhu to maskuje o 2 třídy líp než 9-5.
-> Jarda - zrušená registrace 03.10.19 19:30:19: ted sme stěhovali muzeum ... maník ouředník se vší vážností šel do železářství koupit aku šroubovatá, kvuli 16ti šroubkům. Prej nad tim včera celej den přemejšlel, a neuměl si představit jak by tech 16 šroubů povolil... nakonec s tím aku šroubovákem povoloval jeho podřízený. Ano i takový lidi k hovnu jsou mezi námi a bohužel jsou placení dosti jinak.
-> dragon_cb_cz 03.10.19 17:31:18: A kolik nakonec do těch Budějc (nebo kam to bylo) papal?
-> Jarda/felda 03.10.19 19:08:21: samo by me nenapadlo jezdit na benzin
s octou najedu tak 10% na benzin
kolega ma jednickovou ovci, 1,6 r.v.2002, kupoval ji 2004 s 30tis. km a ted ma najeto 183tis.km, rocne najede teda presne 10tis.km a rikal, ze do toho 20-30 rocne da, sam si teda nic neudela, radil jsem mu, jak udelat GO starteru i jak ho vyndat, ale pry by to nedal a to dela konstruktera, pry na to musi byt odborna dilna


kolega ma jednickovou ovci, 1,6 r.v.2002, kupoval ji 2004 s 30tis. km a ted ma najeto 183tis.km, rocne najede teda presne 10tis.km a rikal, ze do toho 20-30 rocne da, sam si teda nic neudela, radil jsem mu, jak udelat GO starteru i jak ho vyndat, ale pry by to nedal a to dela konstruktera, pry na to musi byt odborna dilna


-> Jarda - zrušená registrace 03.10.19 18:01:05: 2kč nemáš pomalu ani na benzín kolenovrtskou jízdou 

-> charon 03.10.19 14:15:46: vsak to paramo je origo pro feldu
a ze octa a felda je nesrovnatelne, to je snad kazdemu jasne, jedno je vyztuzeny a zakulaceny favo a druhy 4 golf. A feldou nejezdim, protoze mi ji naboril svagr, chladicovku uz mam hotovou, mel jsem na ni povinko 1280,- od axy a to mi, tak navysili, ze nejlevnejsi jsem sehnal 1680,- CSOB :(
-> vhml 03.10.19 15:18:50: no z toho mam strach, myslim, ze vazi min, nez fabka, ale zase vic, nez felda
Tak feldu mas do 2kc se spinavyma rukama obcas, ale zalezi na stavu, autoskoly si feldu hrozne chvalily, ze na tom jen meni olej - ty doby si pamatuju a nevim, proc by to dnes melo byt jinak.
Az ted jsem si vsiml, ze jsi psal o 1.4 ve fabii, tak to teda ne, tak o 0,5l vic nez felda 1.3 mpi bere, pritelkyne s ni najezdila 150tis.km za 1,15kc na km.

-> vhml 03.10.19 15:18:50: no z toho mam strach, myslim, ze vazi min, nez fabka, ale zase vic, nez felda
Tak feldu mas do 2kc se spinavyma rukama obcas, ale zalezi na stavu, autoskoly si feldu hrozne chvalily, ze na tom jen meni olej - ty doby si pamatuju a nevim, proc by to dnes melo byt jinak.
Az ted jsem si vsiml, ze jsi psal o 1.4 ve fabii, tak to teda ne, tak o 0,5l vic nez felda 1.3 mpi bere, pritelkyne s ni najezdila 150tis.km za 1,15kc na km.
-> Jirik_Tuňák1983: Protože ten dehtovej Sob. 4 auta doma fakt jsou moc. A tohle bylo prodejný nejlíp, navíc to ve finále od nás vzala bráchovo přítelkyně, takže zůstane v rodině.
-> dragon_cb_cz 03.10.19 15:21:14: A proč jsi to zase prodaljs? 

-> vhml: Je... já teď prodal SX4 a konečný účet bude cca 4,80 Kč/km a přijde mi to jako OK výsledek. A to jsem na tom nic neopravoval, neměnil gumy, jen údržba.
-> Jarda - zrušená registrace 03.10.19 12:45:17: přesný ceny se mi dohledávat nechce, ale rozhodně se v žádným z tebou uvedených případů nejedná o násobky. Vždy tak max 50% ( a povětšinou kolem 25% ) pokud budeš srovnávat stejnou úroveň dílů. Což při spotřebě dílů za pár tisíc ročně je rozdíl v rámci stokorun.
Samozřejmě když si koupíš jebku, kterou je potřeba prvně zrenovovat, tak to nějaká vstupní investice je.
Jinak pořád platí, že 3,5 za kilometr s čistejma rukama je skvělá cena
Jinak tvá bájná 1.0 OHV je ultra píčovina. Nevím teda co váží Arosa, ale ve Fabii žere 1.4 OHV stejně jako dvoulitr, protože 1.4 je na to auto prostě slaboučká.
Samozřejmě když si koupíš jebku, kterou je potřeba prvně zrenovovat, tak to nějaká vstupní investice je.
Jinak pořád platí, že 3,5 za kilometr s čistejma rukama je skvělá cena

Jinak tvá bájná 1.0 OHV je ultra píčovina. Nevím teda co váží Arosa, ale ve Fabii žere 1.4 OHV stejně jako dvoulitr, protože 1.4 je na to auto prostě slaboučká.
-> Jarda: Ale musis srovnavat srovnatelne. Origo prevodovej olej do octy vs. origo prevodovej olej do Fe. jestli ho jeste prodavaji. kdyz to porovnas s rozlejvanym prevodakem od znameho, tak je to jasne. Vymenu oleje v haldexu nemuzes s Fe porovnavat, protoze to tam jaksi neni. Takze je jasne, ze o to to bude u octy drazsi. Spotrebu teoreticky taky porovnavat nemusez, kdyz octa vazi 1,5 x to co fela, je to ctyrkolka a mas trojnasobnej vykon. Proste chces mit vetsi a silnejsi auto, tak je holt jasne, ze to bude stat neci navic ...
A propos - kam najezdis za rok octou 40 000 km? A proc teda nejezdis v prihodnem pocasi feldou, kdyz je to octou tak drahe?
A propos - kam najezdis za rok octou 40 000 km? A proc teda nejezdis v prihodnem pocasi feldou, kdyz je to octou tak drahe?
-> Jarda: No ona měnila blatník + lakování a X dalších věcí, navíc pražský ceny za práci jsou přeci jen trochu jinde. Myslím že to měla za 15 nebo 20 komplet i s STK... Jinak ty vzdechy taky moc nechápu, Barumka 15" na O1 (rychle hledáno) 973 Kč, na Feldu 13" 792 Kč, to mi zásadní rozdíl nepřijde, olej stojí +- stejně, origo tě nikdo dávat nenutil, resp. srovnávej srovnatelné. A že to žere trochu víc - no je to prostě větší a těžší auto s dvojnásobným výkonem, co bys chtěl...
A nevěř tomu, že bys pořízením dalšího auta ušetřil... To dává smysl možná u mýho Soba když s ním jezdím po Praze za 11 litrů benzínu a i tam je to hraniční...
A nevěř tomu, že bys pořízením dalšího auta ušetřil... To dává smysl možná u mýho Soba když s ním jezdím po Praze za 11 litrů benzínu a i tam je to hraniční...
-> charon 03.10.19 13:11:14: tisic litr prevodovej origo (takze to je 14x vic :), vymena v haldexu svepomoci s origo filtrem 1500,- motorovej teda jen dvojnasobek a oil filtr stoji o 6kc vic, to je jedine :)
Kdyz budu brat palivo, plynova moje octa jezdi 1,4kc naftova 1,9kc, rapid prasojizdou 1,2kc ( necha se i pod kacku) a felda 1.3 mpi pianko 1kc, ono neni duvod ji brat u krku. Jako kdyz toho clovek moc nenajezdi, tak octa jo, ale 40tis.km za rok - to oproti felde sakra leze do penez, navic couracky okolo 20-40 km caste, na to je proste potreba maly auticko s malym motorem a 4 kolu v zime budu stejne vetsinou potrebovat jen kdyz pojedu k mamce nebo za kamosem a tam zas ani nekdy stacit nebude. Bral bych tu arosu 1.0 mpi ohv hlavne.
Kdyz budu brat palivo, plynova moje octa jezdi 1,4kc naftova 1,9kc, rapid prasojizdou 1,2kc ( necha se i pod kacku) a felda 1.3 mpi pianko 1kc, ono neni duvod ji brat u krku. Jako kdyz toho clovek moc nenajezdi, tak octa jo, ale 40tis.km za rok - to oproti felde sakra leze do penez, navic couracky okolo 20-40 km caste, na to je proste potreba maly auticko s malym motorem a 4 kolu v zime budu stejne vetsinou potrebovat jen kdyz pojedu k mamce nebo za kamosem a tam zas ani nekdy stacit nebude. Bral bych tu arosu 1.0 mpi ohv hlavne.
-> Jarda: Naplne 4 nasobek? Proboha jaky? Motorovej olej do Fava jem lil Total 10W40 za 450 kanystr, do octy leju Total 5W40 za 480 kanystr. Oba pětilitrové. Kotouce a desticky si uz nepamatuju, protoze jsem kupoval ATE Power Disc, ale treba bubny nove staly v podstate stejne jako na favo, pakny byly o neco drazsi nez na favo, ale o nejake 200 kc. Co jsem kupoval vyfuk tak od katu dozadu na octu byla cena cca na 1,5 - 2 dvojnasobku stredoveho a zadniho tlumice na Favo. Takze podle mych investic je udrzba octy radove o 50% drazsi nez udrzba Fava/Feldy, ale podle me to delaji spis rozvody a veci, ktere u Fa/Fe nejsou
A pneu? Na favo jsem kupoval zimní nokiany kolem 1000 kc a na octu totez kolem 1200 za kus. Je pravda, ze na tdi ubyvaji predni gumy celkem rychkle, ale ten predek je taky tezkej jako krava ... Zas mam na octe o cca 1,5 litru mensi spotrebu jak na favu, takze to ve vysledku vyjde šul nul.
A pneu? Na favo jsem kupoval zimní nokiany kolem 1000 kc a na octu totez kolem 1200 za kus. Je pravda, ze na tdi ubyvaji predni gumy celkem rychkle, ale ten predek je taky tezkej jako krava ... Zas mam na octe o cca 1,5 litru mensi spotrebu jak na favu, takze to ve vysledku vyjde šul nul.
-> vhml 03.10.19 11:56:32: vse tak 4 nasobek brzdovy desky, kotouce, cepy (ty teda tak dvojnasobek) naplne - to mi teda moc pomohl suri, gumy tak dvojnasobek a ubyvaji snad jeste rychleji, ale ty jsi psal, ze firemni auto za 3,5kc km je dobry, s octou se opravdu tem 3kc na km blizim (je to teda vc uprav, tak asi dobre), nebyt v plynu tak jsem pres tech 3,5kc. Rozvody, ty na felde nejsou, stejne tak tadle dvouhmota atd.
Je fakt, ze se snazim davat to lepsi, ikdyz na feldu zrovna taky viku necpu.
Nejvic ze vseho, co se aut tyka me nejvic zklamal motor 1.6 aee to je fakt, ten motor je ciste zlo. :)
Vzdy jsem chtel vyzkouset 1.6 a 1.8t a vw 1.6 8v me zklamal a naopak s tou audi 1.8t 20v jsem celkem spokojen.
Je fakt, ze se snazim davat to lepsi, ikdyz na feldu zrovna taky viku necpu.
Nejvic ze vseho, co se aut tyka me nejvic zklamal motor 1.6 aee to je fakt, ten motor je ciste zlo. :)
Vzdy jsem chtel vyzkouset 1.6 a 1.8t a vw 1.6 8v me zklamal a naopak s tou audi 1.8t 20v jsem celkem spokojen.
-> Jarda - zrušená registrace 03.10.19 11:49:54: co konkrétně na oktu stojí víc než na feldu?
Teda mimo věcí co ve feldě nejsou

-> dragon_cb_cz 03.10.19 11:07:07: 20k do octy je hned a ani toho clovek moc neudela
feldu za to zrepasujes bez laku svepomoci...


-> Jarda: Aha... tuším, že u segry to taky lehce dělá, ale už jsem s tím dlouho nejel, ani nevím jestli to auto žije (ale asi jo, před STK do něj nasypala snad 20k).
-> dragon_cb_cz 03.10.19 10:20:00: naftova 6q ma a taky trochu masiruje nohu, ta ma spojku delanou asi 50tis.km a je to stale stejne, moje 1.8t to ted zacina delat
:/ a ten 6q je asi jedine, co mi tam upravdu chybi

-> Jarda: A to je která, ta tvojí ženy naftová?
-> dragon_cb_cz 03.10.19 10:12:19: kdyz uz bych to delal, tak bych chtel dat 6q
-> Jarda: Nevím, já to lehce vnímal celou dobu, co jsem to auto měl... Ale tak na VW ten setrvák stojí celkem prd, ne? Tak se to vymění a je klid...
-> dragon_cb_cz 03.10.19 09:50:28: pri razeni - pri vyslapnuti to vibruje do nohy, jak nemam to tak hrozne, jen jak se to bude rychle zhorsovat, nafty to delaly hodne, s benzinovou jsem jwzdil jen s 1.6 aee a 1.6 tour 75kW a nedelaly to vubec
-> Jarda: Co myslíš "masírování"? Když položíš nohu na pedál, tak to lehce vibruje, ale to mi dělalo asi tak celých 100 tisíc, co jsem O1 měl. U Hondy si to ani nevybavuju... tam se pak začala projevovat hlavně výrazným zatřesením/zachrastěním motoru při vypnutí.
Masirovani nohy spojkovym pedalem dela odchzejici dvouhmota? Uz to zacinam pocitovat :/, nektery firemni octy jebaly do nohy hrozne.
A myslite, ze nepravidelnej chod motoru do cca max. minuty od nastartovani muze delat olej na koncovkach svicek, ale to by delalo asi porad?, no to tesneni pod vikem musim vymenit.
A myslite, ze nepravidelnej chod motoru do cca max. minuty od nastartovani muze delat olej na koncovkach svicek, ale to by delalo asi porad?, no to tesneni pod vikem musim vymenit.
nemáte někdo za dobrou cenu předek na modrou O1 ? nárazník svěla kapota maska kámoš se potkal s prasátkem 

-> Milan 136: Také by mě to zajímalo, sice už jsem si po půl roce konečně zvyknul to vypínat, ale...
-> Nwkt:
Je to pro známýho známýho. Můžu se zeptat.
-> Milan 136:
Jaké jsou teda další možnosti pro OIII MR2019?
Je to pro známýho známýho. Můžu se zeptat.
-> Milan 136:
Jaké jsou teda další možnosti pro OIII MR2019?
-> Nwkt 01.10.19 19:58:38: Vím, chápu. Takových zařízení je spousta na trhu.
-> Milan 136: Jako jo, ale tady zůstane funkce zachovaná, akorát si pamatuje stav a pokud byl vypnutej tak se po startu sám zase vypne
-> Nwkt 01.10.19 19:43:16: přepsat volty je rychlejší 

-> palinator: Chceš modul na paměťovou funkci start stopu? Mám tu dva prototypy. Ale musím je dodělat 

-> Apple STS Chvojkovice-Brod:


-> Apple STS Chvojkovice-Brod: 

-> palinator: tak nesmíš vytrhnout ten hlavní silnej co vede ke starteru

-> Jarda/felda:
Tim ale nevypneš jenom start stop ne?
Tim ale nevypneš jenom start stop ne?
-> palinator 01.10.19 10:27:06: odpojením jednoho káblíku
ted nevim jestli na baterce nebo altíku, auto tim ztratí informaci o stavu baterie a vypne start stop 


Nejsem si jistej, zde to někde již proběhlo:
Start-stop jde nějak odkódovat z nový OIII přes starej HEX-CAN s aktuálním VAGem?
Start-stop jde nějak odkódovat z nový OIII přes starej HEX-CAN s aktuálním VAGem?
-> Jarda: Spáruj to podle návodu na 2gen immo. Auto bude 2gen, budíky 3gen
-> saskyn2 28.09.19 13:24:16: to jsem udelal, ten to jako vzalo... ale daval jsem ho v loginu, mam ho dat prvne sem?
a co taky vubec nechapu, ze jsem si uplne bez problemu nastavil kilometry, jaky jsem chtel, ve VISu pisi ze jdou nastavit jen do 100tis.km a jen jednou a ja si nastavim kolik chci a kolikrat chci
jeste jak poznam jake generace mam immo? kdysi mi Nwkt rikal, ze imo mam 3.gen a 2,5te gen komfort, auto bylo registrovano 30.4.2001 a podle toho nachazim, ze by imo melo byt 2.generace, tam by stacilo smazat adaptacni hodnoty, ty mam 0 a nic s nima delat nejde, na kanalu 21 mi nejde zadat pocet klicu, zadam tam 2, potvrdim a kdyz to znovu otevru, tak je tam 0 klicu, jednou jsem se nejak dostak az k prizpusobeni klicu, misto blikani kontrolka immo svitila, ale nepotvrdila jednim bliknutim, ze klic vzala a pak uz to zas blikalo
Mozna celej imobil nechat zrusit a byl by pokoj... a o jednu potencialni zavadu taky min.
a co taky vubec nechapu, ze jsem si uplne bez problemu nastavil kilometry, jaky jsem chtel, ve VISu pisi ze jdou nastavit jen do 100tis.km a jen jednou a ja si nastavim kolik chci a kolikrat chci
jeste jak poznam jake generace mam immo? kdysi mi Nwkt rikal, ze imo mam 3.gen a 2,5te gen komfort, auto bylo registrovano 30.4.2001 a podle toho nachazim, ze by imo melo byt 2.generace, tam by stacilo smazat adaptacni hodnoty, ty mam 0 a nic s nima delat nejde, na kanalu 21 mi nejde zadat pocet klicu, zadam tam 2, potvrdim a kdyz to znovu otevru, tak je tam 0 klicu, jednou jsem se nejak dostak az k prizpusobeni klicu, misto blikani kontrolka immo svitila, ale nepotvrdila jednim bliknutim, ze klic vzala a pak uz to zas blikalo
Mozna celej imobil nechat zrusit a byl by pokoj... a o jednu potencialni zavadu taky min.
-> Jarda: Protože do těch novejch budíků musíš dát v prvním kroku pin těch novejch budíků, ne svuj.