-> Syny 25.02.25 10:54:41: Z toho, čo uvádzaš, pozorujem len to vyletenie otáčok pri preraďovaní, ale to nie vždy, len občas, asi to má nastavené nejaké eko-parametry, kedy to urobí. Ani to nepociťujem nijako výrazne, už som si na to asi zvykol.
Nič z ostatných uvedených vecí nepozorujem (odozva na plyn a ani oneskorenie).
Jediné, čo mi trochu "vadí" je to, že ako je tá prevodovka dosť dlhá, tak medzi 1. a 2. mám trochu dieru, pri vyššej záťaži (do kopca - napr. križovatka v meste) to dvojka nepoberá od nízkych otáčok a musím jednotku až "neprirodzene" moc vytočiť, aby sa dvojka chytila. Ale aj na to sa dá zvyknúť.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> ajok 25.02.25 10:45:19: Jardo zautomatizujes si všechno, stejně tak i zvedání hovorů psaní SMS nebo na virt nebo cokoliv jinyho, věř mi. To ale neznamena ze na to nevyuzivas cast kapacity mozku. Tak teda podle tebe kdo nezvládne telefonovat při řízení nepatří za volant. Teď by mě zajímalo řešení, jestli takový lidi budeš zadarmo vozit nebo jak to uděláme?
-> CHIP 25.02.25 09:38:48: To pises, protoze mas O2 scouta a jeste tusim naftu. Zkus si sednout do dnesnich koncernovejch benzinu. Kdybych nebyl zvyklej na tu 1,5 TSI ze sluzebaku, tak bych si myslel, ze je s tim mym autem neco spatne. Odezva na plyn jak kdyz mas drevenou nohu. Kdyz na to slapnes, tak to ma prodlevy, kdyz nekde akceleruju a prerazuju, tak mi vzdy vyleti otacky po vyslapnuti spojky i kdyz uz plyn mam pustenej atd. Nejdriv jsem si myslel, ze jsem jen drevo a neumim ridit, ale postupne jsem zjistil, ze se mi to deje jen u poslednich TSIcek. Muj byvaly Golf nafta 103kW v pohode, brachovo Golf nafta 85kW v pohode, Ofce 3 nafta 110kW taky bez problemu, Caddy nafta 55kW, taky ok, ale Karoq a Kamiq s 1,5 TSI 110kW delaly oba to co pisu a muj Leon 1,5 TSI 96kW to samy... A co jsem tak pozoroval jen jako spolujezdec, tak 2,0 TSI bude stejny. Takze u techhle motoru by ten automat byl asi (co se tyce tohohle) mozna docela fajn. Ale zas u 1,5 TSI je DSG suchy a do toho se mi nechtelo vubec a ten dvoulitr (kterej ma DSG mokry) zas tak castej neni, je o dost drazsi a docela dost zere. Jako zvyknes si i na ten manual a ty popsany neduhy a "naucis" se s tim nejak fungovat, ale kdyz jsem mel Golfa a sedal do tech TSI v praci, tak jsem si vzdy pripadal jak kdyz jsem tejden po autoskole 

-> ajok:
Jsem zvědavej jestli se mi to bezmyšlenkovitě povede i v tom Midlumu a nebo při řazení ze 4 na 5 zařadim jedničku
Jsem zvědavej jestli se mi to bezmyšlenkovitě povede i v tom Midlumu a nebo při řazení ze 4 na 5 zařadim jedničku

-> saskyn2 25.02.25 09:19:21: Jirko, jestli se někdo musí soustředit na řazení, místo na jízdu, tak za tím volantem fakt nemá co dělat, to já musel tak 3 dny po autoškole. Je teda fakt, že já se do toho snažil dostat a první týden jsem měl už asi tisíc km...
-> saskyn2:
Pak asi budu chodit pěšky do zdechnutí
Pak asi budu chodit pěšky do zdechnutí

-> palinator 25.02.25 10:23:41: věř mi že placený parkování ve finále ten provoz nesníží. Jo v Praze je taky rychlejší a levnější metrem když jedu z jedný strany na druhou, problém je že většinou něco vezu, nebo že nejedu na místo kde bych dojel bez přestupu, pak ale vyjde rychleji auto. Výjimky jsou, dneska večer jedou děti na hokej, pojedou zpátky mhd protože to vyjde líp.
-> Bukaj 25.02.25 10:14:46: DSG je automaticky řízenej manuál se "dvěma" spojkama
v podstatě jedeš na nějaký kvalt ale už máš zařazený další u kterýho je rozeplá spojka v momentě kdy se to chystá řadit tak rozepne spojku na tom zařazeným a sepne na tom dalším

-> Bukaj: Třeba už i kultivovanější dvacetiletý auta maj na dvouhmotě 300-350 tisíc km (včetně mne) a nic jí není. 
edit: A zemi, kde se musí psát do návodu, ať nedáváš kočku do mikrovlnky, bych v tomhle kontextu zrovna moc nevyzdvihoval.
-> CHIP:
Je to tak, bohužel. Jelito neschopné koordinace ruka-noha moc krizovek nevyřeší.

edit: A zemi, kde se musí psát do návodu, ať nedáváš kočku do mikrovlnky, bych v tomhle kontextu zrovna moc nevyzdvihoval.
-> CHIP:



-> saskyn2 25.02.25 10:16:45:
No, ono se to zase vykompenzuje jinak. Třeba v našem krajském městě se bude zavádět placené parkování v mnohem širším rozsahu, tedy i na sídlištích dalece vzdálených od centra. Ekonomicky tak auto (O1 TDI, pro Golfa nemám relevantní data) už nebude na moje cesty do práce vycházet dráž oproti vlaku trojnásobně, ale pětinásobně. Ale pokud se zmenší provoz, mohlo by to vycházet časově lépe. Vlak to ujede na 30 minut + 35 minut chůze, auto za 50 minut + 15 minut chůze.
No, ono se to zase vykompenzuje jinak. Třeba v našem krajském městě se bude zavádět placené parkování v mnohem širším rozsahu, tedy i na sídlištích dalece vzdálených od centra. Ekonomicky tak auto (O1 TDI, pro Golfa nemám relevantní data) už nebude na moje cesty do práce vycházet dráž oproti vlaku trojnásobně, ale pětinásobně. Ale pokud se zmenší provoz, mohlo by to vycházet časově lépe. Vlak to ujede na 30 minut + 35 minut chůze, auto za 50 minut + 15 minut chůze.
-> Bukaj 25.02.25 10:14:46: DSG je dvouspojka, bud v oleji, nebo suchá, dle typu.
-> palinator 25.02.25 09:21:03: Přesně tak
Proto automatizovaná severní Amerika tak předběhla zbytek světa v automobilizaci obyvatelstva

Proto automatizovaná severní Amerika tak předběhla zbytek světa v automobilizaci obyvatelstva

-> palinator 25.02.25 09:21:03: Jo to je taky pravda. Což je ve finále obrovský přínos pro stát, nemusí platit řidiče autobusu a dostává porci spotřební daně navíc.
-> CHIP 25.02.25 09:38:48: To že to máš zautomatizovaný neznamená že ti to nezaměstnává mozek. Je to stejný jako automatický stěrače, ruční brzda nebo cokoliv co musíš dělat navíc, to bys pak mohl říkat že stejně to funguje s telefonováním nebo osaháváním spolujezdkyně
-> msar 25.02.25 09:29:17: to podtáčení kvůli emisím je samozřejmě hovadina, ale ve finále nejhorší je pro motor podtáčení plus hodně výkonu, což to dsg neudělá, to dělají jen lidi. Dneska se dá udělat slušnej remap toho dsg, pak to točí něco mezi D a S. Mimochodem znám i dost lidí co kvůli tomu rovnou jezdí na S. Nevím jestli tohle honění ekologie za každou cenu má smysl, když pak ve finále akorát donutí lidi jezdit na S
-> CHIP 25.02.25 09:38:48: To že to máš zautomatizovaný neznamená že ti to nezaměstnává mozek. Je to stejný jako automatický stěrače, ruční brzda nebo cokoliv co musíš dělat navíc, to bys pak mohl říkat že stejně to funguje s telefonováním nebo osaháváním spolujezdkyně

-> msar 25.02.25 09:29:17: to podtáčení kvůli emisím je samozřejmě hovadina, ale ve finále nejhorší je pro motor podtáčení plus hodně výkonu, což to dsg neudělá, to dělají jen lidi. Dneska se dá udělat slušnej remap toho dsg, pak to točí něco mezi D a S. Mimochodem znám i dost lidí co kvůli tomu rovnou jezdí na S. Nevím jestli tohle honění ekologie za každou cenu má smysl, když pak ve finále akorát donutí lidi jezdit na S

-> palinator 25.02.25 09:14:31: Jo, to jsme na tom podobně - u manuálu přesně vím, při jakých otáčkách kdy co zařadit, aby to dělalo, co chci, u toho Automatu - ač má jen 4 dopředné rychlosti, mi přijde těch proměnných nějak moc...
A taky to má nějaký podivný "mezistupně" že ve výsledku se to chová, jako by těch kvaltů bylo mnohem víc.
Ale Volvo užívám pro poklidnou jízdu (ač se škodovkou jezdím velmi ostře) - to auto k tomu nějak vybízí. A pro většinu uživatelů, kteří nechtějí řešit nebo nepoznají, co motoru dělá dobře a chtějí jen nasednout a dojet tam a zpátky, je manuální řazení fakt přežitek...
A to často zmiňované DSG je varianta automatu v koncernových vozech? To je jiný princip, než hydroměnič? Robotická převodovka se spojkou nebo ještě něco jiného?

A taky to má nějaký podivný "mezistupně" že ve výsledku se to chová, jako by těch kvaltů bylo mnohem víc.
Ale Volvo užívám pro poklidnou jízdu (ač se škodovkou jezdím velmi ostře) - to auto k tomu nějak vybízí. A pro většinu uživatelů, kteří nechtějí řešit nebo nepoznají, co motoru dělá dobře a chtějí jen nasednout a dojet tam a zpátky, je manuální řazení fakt přežitek...
A to často zmiňované DSG je varianta automatu v koncernových vozech? To je jiný princip, než hydroměnič? Robotická převodovka se spojkou nebo ještě něco jiného?
->minno: je to CAXA 90kW
Je to rok 2011, tak pro někoho už je morálně zastaralé po plánované životnosti
Je to rok 2011, tak pro někoho už je morálně zastaralé po plánované životnosti

-> Bukaj:
Myslim to tak, že dnešní motory do těch dvouhmot tak nemlátěj jako starý TDI a TDI-PD, kde to odešlo klidně i před 200 tkm.
Myslim to tak, že dnešní motory do těch dvouhmot tak nemlátěj jako starý TDI a TDI-PD, kde to odešlo klidně i před 200 tkm.
-> palinator: A že dvouhmota dneska přežije auto - to jsi myslel tak, že auto dřív umře na nějakou "drahou" závadu motoru či elektroniky, která se nevyplatí opravovat?

-> CHIP 25.02.25 09:38:48: Nemyslel som len s manuálom, tých novodobých moderných prvkov, ktoré by ma otravovali, je v novodobých vozoch veľa. Počnúc tabletom na pol palubky.
-> msar 25.02.25 09:29:17: Neviem akú verziu 1,4 tsi máš, ale moja 1,4 tsi v Golfe (92 kW CZCA) má krúťak od 1500 ot., takže pod 1500 ot. je to trápenie (samozrejme záleží od kvaltu a záťaže). Mám to s M6 a rozumne sa s tým dá jazdiť fakt od tých 1500, čiže pri 60tke tam mám tak 4.-ku, max. 5 (podľa záťaže), i keď nápoveda ukazuje dať tam 6tku

-> minno: Ano .. to jsem psal. Auto z manuálem bude za chvíli vzácnost. A jak se všichni vymlouvaj, že manuální převodovka nemůže spolupracovat s bezpečnostními asistenty .. no nevím teda.
-> palinator: Přesně tak .. auto s automatickou převodovkou dokáže ovládat i opice. Nijak tímto konstatováním nesnižuji kvalitu řidičů, kteří ji mají a používají, ale vidím to ve svém okolí, kdo ještě před lety nemohl řídit auto, protože nedokázal ovládat manuální převodovku, teď už jezdí. A bezpečné to není ..
-> saskyn2: Víš ale já když jedu, tak mě řazení nijak z pohodlí neruší, prakticky ani nevím, že řadím, jde to úplně samo.
-> palinator: Přesně tak .. auto s automatickou převodovkou dokáže ovládat i opice. Nijak tímto konstatováním nesnižuji kvalitu řidičů, kteří ji mají a používají, ale vidím to ve svém okolí, kdo ještě před lety nemohl řídit auto, protože nedokázal ovládat manuální převodovku, teď už jezdí. A bezpečné to není ..
-> saskyn2: Víš ale já když jedu, tak mě řazení nijak z pohodlí neruší, prakticky ani nevím, že řadím, jde to úplně samo.
Mám DSG 7q v Passatu 1.4TSI a to naladění z výroby, že při dosažení 1500ot řadí nahoru a otáčky spadnou na 1200ot, takže motor to trápí podtáčením mi moc šťastné nepřijde...
Nejvíc to naštve při výjezdu z obce, když při dosažení 60km/h tam zařadí 7 a otáčky spadnou na zvýšený volnoběh. Na druhou stranu to umí jezdit se spotřebou lehce nad 5L/100 se 17" koly, a to je pro výrobce nejdůležitější dosáhnout co nejmíň gramů CO2
Nejvíc to naštve při výjezdu z obce, když při dosažení 60km/h tam zařadí 7 a otáčky spadnou na zvýšený volnoběh. Na druhou stranu to umí jezdit se spotřebou lehce nad 5L/100 se 17" koly, a to je pro výrobce nejdůležitější dosáhnout co nejmíň gramů CO2
-> saskyn2:
Co si uvědomuju poslední dobou, že je to hlavně cesta k tomu, aby nějak schopnějc mohli řídit i ti, kterým nebylo dáno. Přeci jen řazení a rozjezdy jsou pro nemehla to nejtěžší a auta tím uměj vcelku slušně likvidovat.
Co si uvědomuju poslední dobou, že je to hlavně cesta k tomu, aby nějak schopnějc mohli řídit i ti, kterým nebylo dáno. Přeci jen řazení a rozjezdy jsou pro nemehla to nejtěžší a auta tím uměj vcelku slušně likvidovat.
Automat je pro lidi co mají rádi pohodlí. Je to i bezpecnejsi protože clovek se muze soustredit na jizdu a ma cistou hlavu, nacic to tolik nesvadi k závodění. Na druhou stranu něco to stojí navíc ve spotřebě a i údržbě.
-> CHIP 25.02.25 09:05:40: Už aj dnes je na trhu len veľmi málo áut, ktoré by konzervatívcom ako my, vyhovovali. Okrem iného za to môžu aj zákony a nariadenia EU.
-> Bukaj:
Právě že řadit nohou mi pořád efektivně nejde. Někdy prostě i když mám nohu na plynu úplně zlehka, že ten motor snad ani nezabírá, tak nepřeřadí, jindy zase přeřadí zbrkle.
Ty ve Volvu nemáš těch kvaltů tolik, takže nemáš ani tolik problematickejch shiftů, jako ten sedmikvalt
Právě že řadit nohou mi pořád efektivně nejde. Někdy prostě i když mám nohu na plynu úplně zlehka, že ten motor snad ani nezabírá, tak nepřeřadí, jindy zase přeřadí zbrkle.
Ty ve Volvu nemáš těch kvaltů tolik, takže nemáš ani tolik problematickejch shiftů, jako ten sedmikvalt

-> palinator 25.02.25 08:38:15: Jo, tu spotřebu věřím, že lze s manuálem snížit. Zvláště ve městě nebo při hustším provozu, kde ten automat "žere" dost energie i při stání.
Ale na to ostatní se dá zvyknout a "řadit nohou". I když ani po dvou letech vlastnictví Volva se mi nepodařilo vysledovat přesné souvislosti podmínek, při kterých automat reaguje na danou situaci - mám dojem, že pokaždé je to nějak jinak a že "má svou vlastní hlavu" - což může být pro člověka, zvyklého vůz ovládat po svém, trochu problém. Ale Volvo užívám jen jako přemísťovadlo, takže mi to zase až tak nevadí...
Ale na to ostatní se dá zvyknout a "řadit nohou". I když ani po dvou letech vlastnictví Volva se mi nepodařilo vysledovat přesné souvislosti podmínek, při kterých automat reaguje na danou situaci - mám dojem, že pokaždé je to nějak jinak a že "má svou vlastní hlavu" - což může být pro člověka, zvyklého vůz ovládat po svém, trochu problém. Ale Volvo užívám jen jako přemísťovadlo, takže mi to zase až tak nevadí...
-> Bukaj: Nic z toho co jsi psal nezpochybňuji .. jen pro mě je to naprosto zbytečná věc.
-> vhml:
Ale já nezpochybňuji, že pro mnoho lidí je automatická převodovka vhodná nebo dokonce téměř nezbytná. Pro mé použití je to naprosto zbytečná věc. Nenajedu stovky tisíc kilometrů ročně, do práce nedojíždím v koloně jsem jel jen na dovolené. Já si chci prostě řadit sám, tak jak mě to vyhovuje.
A je velice smutné, že prostě na trhu nebude za nedlouho auto, které by mě vyhovovalo.


A je velice smutné, že prostě na trhu nebude za nedlouho auto, které by mě vyhovovalo.
-> Bukaj:
Měničový automaty možná, a to ještě jenom některý. Ten zbytek slavnej nebude, obzvláště při dodržování předepsaný (ne)údržby. Tebou zmiňovaná dvouhmota dneska nejspíš přežije auto.
Už jsem to někde psal, při mém používání DSG mě sere v tom, že nemůžu jet na jedničku nebo dvojku se seplou spojkou a kadlat to na volnoběh - to třeba na polní cestě nebo v kolonách... Na můj vkus to navíc řadí nelogicky, jakmile člověk chce motor zatížit v optimálních otáčkách, tak automat začne podřazovat, jindy to zase naskládá kvalty tak, že to duní na 1300 otáček v zátěži větší, než bych si představoval. V manuálním režimu udělám o 0,5 litru nižší spotřebu, na dálnici nechávám natvrdo zařazenou sedmičku.
Pokud "automat" tak jen jednokvalt bez zpátečky
Měničový automaty možná, a to ještě jenom některý. Ten zbytek slavnej nebude, obzvláště při dodržování předepsaný (ne)údržby. Tebou zmiňovaná dvouhmota dneska nejspíš přežije auto.
Už jsem to někde psal, při mém používání DSG mě sere v tom, že nemůžu jet na jedničku nebo dvojku se seplou spojkou a kadlat to na volnoběh - to třeba na polní cestě nebo v kolonách... Na můj vkus to navíc řadí nelogicky, jakmile člověk chce motor zatížit v optimálních otáčkách, tak automat začne podřazovat, jindy to zase naskládá kvalty tak, že to duní na 1300 otáček v zátěži větší, než bych si představoval. V manuálním režimu udělám o 0,5 litru nižší spotřebu, na dálnici nechávám natvrdo zařazenou sedmičku.
Pokud "automat" tak jen jednokvalt bez zpátečky

-> CHIP 25.02.25 07:21:51: Tak zrovna automat považuju - a to i jako velmi konzervativní a staromilský motoristický dinosaurus - za věc, která užívání vozidla značně zpříjemňuje a usnadňuje.
A co se spolehlivosti a poruch týče, tak se domnívám, že vozy s automatem vyžadují méně údržby a investic do spotřebních dílů - třeba taková dvouhmotá spojka moderních vozů není levná záležitost, odpadají problémy s hydraulickým ovládáním atd. Takže u automatu stačí párkrát za život auta vyměnit olejovou náplň a to je vše.
Ale kdo se neobejde bez kvedlání páky do stran, pro toho holt automat není...
...ale to bychom se mohli vrátit zpátky tam, kde nebyly žádné synchronizace převodů a nebo rovnou za jízdy přehazovat kožený řemen na větší řemenici...
A co se spolehlivosti a poruch týče, tak se domnívám, že vozy s automatem vyžadují méně údržby a investic do spotřebních dílů - třeba taková dvouhmotá spojka moderních vozů není levná záležitost, odpadají problémy s hydraulickým ovládáním atd. Takže u automatu stačí párkrát za život auta vyměnit olejovou náplň a to je vše.
Ale kdo se neobejde bez kvedlání páky do stran, pro toho holt automat není...
...ale to bychom se mohli vrátit zpátky tam, kde nebyly žádné synchronizace převodů a nebo rovnou za jízdy přehazovat kožený řemen na větší řemenici...

-> CHIP 25.02.25 07:21:51: protože se nechci zabejvat řazením, stejně jako třeba nechci startovat klikou
-> vhml: Ale tvoje otázka může být položena i opačně.
K čemu je vhodný a vůbec tak nezbytný mít automatickou převodovku?
K čemu je vhodný a vůbec tak nezbytný mít automatickou převodovku?
-> Tomaso435 24.02.25 14:53:21: jo, ta radia potvrzuji

-> Tomaso435: to není potřeba. Já jen, že v roce 2014, 2015 se na activ v žádném případě nečekalo 3/4 roku.
-> michael: asi ti na něj dám kontakt, můžete se pak soudit pro čekací dobu společně.
-> Tomaso435: pokud se jednalo o Fabii v Activu tak tato specifikace byla vyrobena za cca 6 - 8 týdnů.
-> palinator 24.02.25 14:02:16: tak třeba originál radia ani v jedinom autě nemám, protože se prostě posraly vsechny do jednoho.
-> michael 24.02.25 14:09:26: protože takový nebylo skladem. Žil v představě že přijde do krámu a odveze si ho. A ono ne
-> michael 24.02.25 14:09:26: protože takový nebylo skladem. Žil v představě že přijde do krámu a odveze si ho. A ono ne
-> palinator 24.02.25 13:42:11: protože stahovačky a rozdělovač jsou odjakživa naprosto bezproblémový věci




-> Tomaso435: proč dotyčný čekal na auto před deseti lety 3/4 roku?
-> Borderer:
Protože to tady je dáváno v souvislost s "nemůže se pokazit". Nepamatuju si, kdy se mi naposled pokazilo rádio nebo mlhovky.
Pokud někdo chce uškudlit i ten poslední halíř, budiž, to chápu.
Protože to tady je dáváno v souvislost s "nemůže se pokazit". Nepamatuju si, kdy se mi naposled pokazilo rádio nebo mlhovky.
Pokud někdo chce uškudlit i ten poslední halíř, budiž, to chápu.
-> palinator: Tak ale tací prostě jsou, je to takový problém? Když si taťka šel do showroomu pro zánovní Dacii, tak ho maximálně zajímalo, jestli to má 4 kola, jestli se do toho leje benzín nebo nafta, kde se zapínají světla a vypíná start-smrt. Že to nemá švihadlo začal řešit až začátkem léta a že to má klimatizaci zjistil, když tu bylo 35°C ve stínu...
-> Tomaso435:
Škoda že to ještě nemá bez katalyzátoru, bez vstřikování a že nemůže předstih zapalování posouvat ručně a ne nějakou posranou regulací která se může pokazit.
Škoda že to ještě nemá bez katalyzátoru, bez vstřikování a že nemůže předstih zapalování posouvat ručně a ne nějakou posranou regulací která se může pokazit.
-> Borderer 24.02.25 13:30:09: přesně.... Auto s automatem prostě je jen vyrazne rizikovější conse týká poruchy než manuál.
Známý si dokonce objednal novou fabii na kterou cekal asi 3/4 roku.
Auto má snad všechny zaslepky co se na to dělaj.
Nemá to ani Central, ani El okna ani klimu ani rádio ani mlhovky ani nic. Prostě co tam není, se nemůže pokazit. A jelikož je to jeho v životě druhé auto, (po nové užovce z roku 80 kterou dal ještě snad nějak za 20 protiúčtem) auto na dalších xx let. Než bude nebezpečné s ním zase jezdit mezi moderními auty ( do smrti) , tak prostě se k výběru staví rozumně. Né každý má chuť nedejbože pracovat na to, Aby mohl po deseti Letech něco na autě zbytečně opravovat, když to tak být ani nemusí.
Známý si dokonce objednal novou fabii na kterou cekal asi 3/4 roku.
Auto má snad všechny zaslepky co se na to dělaj.
Nemá to ani Central, ani El okna ani klimu ani rádio ani mlhovky ani nic. Prostě co tam není, se nemůže pokazit. A jelikož je to jeho v životě druhé auto, (po nové užovce z roku 80 kterou dal ještě snad nějak za 20 protiúčtem) auto na dalších xx let. Než bude nebezpečné s ním zase jezdit mezi moderními auty ( do smrti) , tak prostě se k výběru staví rozumně. Né každý má chuť nedejbože pracovat na to, Aby mohl po deseti Letech něco na autě zbytečně opravovat, když to tak být ani nemusí.
-> Bukaj 24.02.25 13:21:35: Zrovna to řešíme u nás ve firmě, konkrétně moje služební auto jako jedno z těch, přes které se to hodnotí. Auto na 3 roky, 40 000 km nájezd ročně, našlápnutý Superb pro porovnání. Když se vzal v potaz rozdíl nákupní a prodejní ceny po třech letech, předplacený servis, gumy a povinné ručení a porovnalo se to s "all inclusive" operákem na to stejné auto, tak operák byl o cca 15% měsíčně levnější...
Rozdíl ve flotilovém nákupu leasinovky, flotilové ceně za servis, povinném ručení, atd...
Rozdíl ve flotilovém nákupu leasinovky, flotilové ceně za servis, povinném ručení, atd...
-> Bukaj 24.02.25 13:19:08:
No, ale už několik let koncernový 4x4 auto bez DSG prostě nekoupíš. Proto máme ve firmě toho Karoqa s DSG. A k chování DSG teda připomínky mám, ale kdo upřednostňuje komfort před efektivitou, tomu to bude jedno.
-> Bukaj 24.02.25 13:21:35:
Tys to nepochopil. Když budeš na auto šetřit a přijde vysoká inflace, tak přijdeš během pár let o 30 % prostředků (viz poslední roky). Když to koupíš před vysokou inflací a zadlužíš se, přijdeš třeba o 10 % prostředků - podle úroku. Do jaký míry leasingovky dávaj nižší ceny při financování, než při koupi za hotové, to přesně nevim jak funguje.
No, ale už několik let koncernový 4x4 auto bez DSG prostě nekoupíš. Proto máme ve firmě toho Karoqa s DSG. A k chování DSG teda připomínky mám, ale kdo upřednostňuje komfort před efektivitou, tomu to bude jedno.
-> Bukaj 24.02.25 13:21:35:
Tys to nepochopil. Když budeš na auto šetřit a přijde vysoká inflace, tak přijdeš během pár let o 30 % prostředků (viz poslední roky). Když to koupíš před vysokou inflací a zadlužíš se, přijdeš třeba o 10 % prostředků - podle úroku. Do jaký míry leasingovky dávaj nižší ceny při financování, než při koupi za hotové, to přesně nevim jak funguje.
-> vhml: Mít nový automat může být fajn. U jetých aut nikdy nevíš, jak se k tomu kdo choval s čímž je úzce spjaté riziko velké investice něčeho, co reálně nepotřebuješ. Na starší 5Q Aisiny už třeba neseženeš zhola nic a závada převodovky odsuzuje P2 Volva do šrotu.
A pak je tu určité procento lidí, kteří automat prostě nechtějí. Zkusil sem si to, stačilo, nechci. Jen teda nestojím neustále v kolonách, jak bývá silný argument protistrany.
edit: Vlastně sem si ještě vzpomněl na jednoho kolegu v práci, který točí auta co pár let. Vždy luxusnější vozy typu Audi, nafta, automat. Nakládá tomu co se do toho vejde hned za studena, servis jen nutný, výměny náplní jen to nejlevnější co sežene nebo vůbec, protože to pár let pojezdí (cca 20t km ročně) a šup s tím pryč. Toť asi vše k rizikovosti koupě.
A pak je tu určité procento lidí, kteří automat prostě nechtějí. Zkusil sem si to, stačilo, nechci. Jen teda nestojím neustále v kolonách, jak bývá silný argument protistrany.
edit: Vlastně sem si ještě vzpomněl na jednoho kolegu v práci, který točí auta co pár let. Vždy luxusnější vozy typu Audi, nafta, automat. Nakládá tomu co se do toho vejde hned za studena, servis jen nutný, výměny náplní jen to nejlevnější co sežene nebo vůbec, protože to pár let pojezdí (cca 20t km ročně) a šup s tím pryč. Toť asi vše k rizikovosti koupě.

-> Bukaj 24.02.25 13:21:35: Rika Ti neco pojem ramcova smlouva? Taky jsme ji jako firma meli napriklad s prodejcem Skodovky.
My jsme se zavazali, ze odeberem za kalendarni rok 3 auta a prodejce se s nama bavil razem o jinejch penezich za kus a jinejch vyhodach.
A ted si vezmi, ze ta leasingovka se zavaze k odberu treba 500 aut od jedny znacky za rok...
My jsme se zavazali, ze odeberem za kalendarni rok 3 auta a prodejce se s nama bavil razem o jinejch penezich za kus a jinejch vyhodach.
A ted si vezmi, ze ta leasingovka se zavaze k odberu treba 500 aut od jedny znacky za rok...
-> palinator 24.02.25 13:09:10: V tom případě bych nejspíš měl podezření z daňového podvodu, protože leasingovka opravdu nebude dotovat "ze svého" něčí auto...
Takže pokud vyjde auto přes leasingovku levněji, než v autorizáku, tak ta leasingovka zjevně žije z "našich daní", nebo nebude mít dlouhého trvání...

Takže pokud vyjde auto přes leasingovku levněji, než v autorizáku, tak ta leasingovka zjevně žije z "našich daní", nebo nebude mít dlouhého trvání...
-> palinator: Jeden kamarád má dvojkovou Octavii combi 4x4 a jeden jedničkovou. Jinak z koncernu je mezi mými kamarády dost O1/F1, O2, nějaká O3, Leon a jinak asi jen firemní vozy k osobnímu užití (Scala, Octavia, Karoq).
Pak má pár kamarádů jako rodinný vůz kombíka od Korejců, ti s více, než 2 dětmi, něco většího (Caddy, Ford /něco/-max, Sharan 97, Galaxy, Peugeot..., H1), ti s jedním až dvěma dětmi nějaké kombíky či "sůvy" (Subaru Outback/Forester, Nissan, Freemont, Volvo Xněco...).
A v rodině - Táta O1 1,8 20V a k tomu máminu Fabii2 1,4 16V, máma už jezdí jen "pronajatými" vozy (každých pár let něco jiného - teď má necelý rok nějaký SUV Mercedes, myslím, že vzadu je nápis 200 GLA, předtím nějaký Lexus, předtím nějaké opuchlé Mini
). Málemtchán má Audi 80 1992, kterým občas jezdí teta mé dcery, můj strýc má (nebo měl, už jsem ho pár let nepotkal) ohnilou Feldu combi 1997 s najetými 27 tisíci, kterou kupoval jako novou, ostatní členové rodiny buď nežijí, nestýkám se s nimi, nebo nemají auto. A těch, kteří z výše zmíněného výčtu vozů mají automat, moc není, napočítal bych na prstech jedné ruky
Pak má pár kamarádů jako rodinný vůz kombíka od Korejců, ti s více, než 2 dětmi, něco většího (Caddy, Ford /něco/-max, Sharan 97, Galaxy, Peugeot..., H1), ti s jedním až dvěma dětmi nějaké kombíky či "sůvy" (Subaru Outback/Forester, Nissan, Freemont, Volvo Xněco...).
A v rodině - Táta O1 1,8 20V a k tomu máminu Fabii2 1,4 16V, máma už jezdí jen "pronajatými" vozy (každých pár let něco jiného - teď má necelý rok nějaký SUV Mercedes, myslím, že vzadu je nápis 200 GLA, předtím nějaký Lexus, předtím nějaké opuchlé Mini

