Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18596 příspěvků (zobrazeno 16451 až 16500) od 04.01.2015 do 25.09.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
00:48:05
07.07.2017
King
-> Kocvin: Na ja...nas tridni z prumyslovky loni na sraz po ctvrtstoleti jeste zavital, ale z tech starejch machru, co nas zasvecovali do taju elektriky, uz nezije asi nikdo.

Takze diky Vraťo Poulo tam nahoru...Nezapomenu na jeho zkouseni, kdy jeste daval zachranne otazky:

Cenigře, posledni zachranna otazka pred petkou: Jaky je kmitocet sitoveho napeti?

...mmmmm.....nevim...

Cenigře, jste mi sympaticky...jakou minci ted drzim na dlani?

Padesatnik, pane profesore....

Dobra, takze kolik Herzu je tedy sitovy kmitocet v CSSR?

....mmmmm....nevim!

Chlape!.....mastek, sul kamnena, kalcit, fluorit, apatit, zivec, kremen, topaz, korund, diamant, Cenigr! Za pet! :-)
00:21:49
07.07.2017
Kocvin
-> King 07.07.17 00:05:05: Díky.. 4 Vlček byl můj profesor elektroniky/elektrotechni ky, v době mého studia. V té době již krátce před penzí, dnes mu budiž země lehká.. 4
upraveno 2x, naposled 07.07.2017 00:24:05
00:05:05
07.07.2017
King
-> Kocvin: Odpoustim a zaroven chvalim za spravnou koncovku vokativu, casto se v tom chybuje :-)

Btw: Vlcek je/byl kdo? :-)
00:01:37
07.07.2017
Kocvin
-> King: Špatná terminologie, pardon pane Vlčku, je to kolektor.. 4 Ze školy už jsem nějaký ten pátek..
23:46:18
06.07.2017
King
-> Kocvin: Jenom takova rejpava technicko-semanticka: co komutuje "komutator " v altiku? ;-)
23:45:41
06.07.2017
Kocvin
-> Milan 136: Právě, že už takového veterána to nemůže být kabeláž jako u novějších vozů jako je fabka, či octa, tady elektrika ještě drží.. 4 U takhle starých aut je to v 90% vydřený kolektor, či opotřebované kartáče vinou nafty v altíku, nebo prostě stářím.. 4
23:40:44
06.07.2017
Milan 136
-> Kocvin 06.07.17 23:32:55: nevim, jak je to zapojeny u tohohle veterana, ale treba u takovy fabie je to klasicka zavada. Nesviti kontrolka dobijeni a na volnobeh bez proslapnuti nedobiji po startu. A jsou vzdycky upadly draty na u svorkovnice na drzaku u starteru
23:32:55
06.07.2017
Kocvin
-> palinator: Ano tím myslím bronzový kroužek rotoru na který dosedá uhlík.. Při nedostatečném dosednutí uhlíku na plochu komutátoru se vytvoří velký přechodový odpor který spálí hladkou plochu komutátoru, který pak zčerná.. Děje se tak při nadměrném opotřebování kartáčů(uhlíků), nebo komutátoru, jež je vydřený až na plochu, která není schopna převést napětí pro nabuzení drápkového rotoru alternátoru, nutného k fungování altíku..4



Každý normální člověk je schopen si doma pomocí základního nářadí alternátor repasovat, jen to nikdo neví, nebo je líný to udělat.. 1 Pokud by to bylo nezapojenými dráty, tak by ti to nenabudilo vůbec ani po přidání plynu nad určité otáčky.. Stačí rozebrat altík, podívat se a hned víš na čem jsi.. 4 Na TDi to je malina nesundáváš altík na dieselové feldě nebo na fiatu ulysse.. 3
23:28:18
06.07.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> saskyn2 06.07.17 23:14:19: -> Milan 136 06.07.17 23:19:43: Je tam prasklina a je to jakoby vyvalený. Na fotce to vidět moc není a podle mě to je origo z výroby. V servisních záznamech s klimou nic děláno nebylo a šrouby byly v hliníku slušně zarostlé dle servismana. Špony tam naštěstí nebyly, jen spína a zbytky oleje. Nechal to na proplachu 3/4 hodiny, tak snad to bude OK.
upraveno 1x, naposled 07.07.2017 00:35:21
23:19:43
06.07.2017
Milan 136
-> saskyn2 06.07.17 23:14:19: to vypadá na velký množství oleje a ten to vyvalil bych řekl
23:14:19
06.07.2017
saskyn2
Aha, na mobilu to nebylo vidět. Ted už to vidím. No podle fotky je to ZEXEL made in CZ, takhle prasklej jsem ho asi ještě nikdy neviděl3
23:13:41
06.07.2017
palinator
-> Kocvin:

"Vydřený budící kolektor".. tim myslíš kroužek/uhlík na rotoru? Ten altík určitě není původní a některý dráty od něj jsou nezapojený, ale nevim co je to zač, jestli to není kontakt pro otáčkoměr, kterej TDI nepotřebuje.

A doma si myslim nejsem schopnej takovej alternátor udělat.
23:10:22
06.07.2017
Kocvin
23:09:20
06.07.2017
Bukaj
-> saskyn2 06.07.17 22:57:40: Je tam celkem slušná prasklina v hliníkovém odlitku - tipuji tak 4 cm dlouhá...
23:01:38
06.07.2017
Kocvin
-> palinator 06.07.17 01:28:46: Tohle drátem nebude. Děláme repase altíků. Asi bych radši provedl kontrolu altíku, výměnu ložisek a čistění.. Tohle většinou bývá vydřený budící kolektor.. Stačí rozebrat a když uvidíš tmavou třecí plochu, tak je to jasné..



Někdy tohle způsobuje taktéž druhovýrobní levný regulátor.. 4
22:57:40
06.07.2017
saskyn2
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.07.17 22:49:43: prohlizim to na mobilu, ale teda zadnou diru nevidim. Jen povolenej sroub3
22:50:54
06.07.2017
Milan 136
-> Tuner#2: no to teda. Vybehnuti remenice by bylo nemile
22:49:43
06.07.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Čekal jsem větší díru. Většina šroubů z čela co je řemenice utrhaných. Výměna v hodině 12té.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 06.07.2017 22:49:43
22:47:12
06.07.2017
Milan 136
-> minno: 1000MB 32 no. A mamka u Citigo asi 35 :-D
22:36:13
06.07.2017
minno
-> Jirik_Tuňák1983: Náhodou, 45l je super veľká nádrž1 Ja som zo škodovky zvyknutý na 37 litrov. A čo stovkári s 32 litrami, či koľko to tam je...
21:29:59
06.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 06.07.17 21:18:52: Ségra má v příruční 205ce 50 litrů. 3 Jako obchoďáci fakt prskají na ty 45 litrový nádrže. Jeden (jezdí Polsko) musel dostat jiný auto než mají ostatní.
21:18:52
06.07.2017
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 06.07.17 21:02:16: Cordoba z 95 ma 44L 4 Takze jsem na to vzdy ujel tak 500km maximalne, kdyz jsem to hodne setril, spi tak 450km :) Ted uz mi na displeji sviti na plnou dojezd 1000km, coz me uspokojuje o neco vic 1
upraveno 1x, naposled 06.07.2017 21:19:34
21:02:16
06.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.07.17 19:37:12: To je takové zoufalství patřící k malým nádržím. 3 Mi se vešlo do XA 66 litrů, teď 72 a Karkuli 58 u hečbeku. C4 nepočítám, to mělo taky parodii na nádrž. Nejvíce ty dnešní pidinádrže oceňují obchoďáci. 1 Trapárny typu 45 a 47 litrů neměla ani miniauta před více jak 20 ti lety.
upraveno 2x, naposled 06.07.2017 21:05:33
19:37:12
06.07.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 06.07.17 09:54:44: To není úplně dobrý v tomhle počasí...



Kdysi dávno jem takhle nacvaknul 120tku a v poledne k mému autu kolemjdoucí přivolali hasiče, protože to přetíkalo.

upraveno 2x, naposled 06.07.2017 19:37:47
14:21:50
06.07.2017
suri
-> Milan 136: hmm do cvaknutia mi tam vôjde tak 51L to ozaj nie , a prejdeš 20km a ručička padá
13:42:12
06.07.2017
Milan 136
-> suri: ja tankuju vzdy do cvaknuti pistole. Pak uz ne
09:54:44
06.07.2017
suri
-> Milan 136 06.07.17 09:49:36: 4X2 Octavia nie je problém , tam 55L vôjde vždy keď idem dávať plnú , údajne aj viac ale nechcem skúšať ako funguje odvetranie ... Supa som včera do cvaknutia dal 51L , po čakaní hodnej chvíle som tam postupne dotlačil 57L
09:49:36
06.07.2017
Milan 136
-> palinator: nejspis nekde upadlej drat od altiku ke kontrolce to dobijeni



-> suri: ted jsem natankoval pri dojezdu 20 km 55l. To je asi ok ne?
09:47:32
06.07.2017
palinator
-> suri:

Je tam růžová.
07:47:57
06.07.2017
suri
-> palinator: ak je tam modrá ostal by som asi pri modrej G11 , resp. nikdy som ju nemenil za červenú na týchto starých koncernoch ... ale nič by sa stať nemalo

olej v prevodovke treba skontrolovať
01:28:46
06.07.2017
palinator
Otázka trochu OT:

Starý Toledo TDI, je vhodný měnit chladící kapalinu za G13? Je tam už bůhví jak dlouho, od koupě (5 let) jsem neřešil. To samý převodovej olej, ani nevim jestli tam ještě nějakej je. 3 Nebo to mám dojezdit a hodit do šrotu? Skoro mi toho auta přijde škoda, řek bych že by ještě nějakej stotisíc najezdilo.



E: připouštím i problém s dobíjením, neboť mám už od koupě problém s prvotním nabuzením alternátoru... Kontrolka dobíjení nesvítí při "zapnutém zapalování", alternátor se nabudí až po dosažení cca 1500, kde buzení přeberou budící diody. A ve zvlášť drsném horkém počasí se mi už stalo, že k nabuzení vůbec nedošlo a jel jsem jen na baterku. Nevim kde je problém, nedonutilo mě to zatím řešit.
upraveno 1x, naposled 06.07.2017 01:36:51
21:41:13
05.07.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak klima opravená, vyměněný kompresor, chladič, vyčištění/naplnění to vše za trojku. Nakonec jsem narazil na kamaráda z rodné vísky a velká spokojenost.
16:08:41
05.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> King 05.07.17 15:14:27: Máš ho podélně, no. Já kloudně nevyměním ani parkovací žárovku. To jsou vynálezy. 37
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 05.07.2017 16:08:41
15:14:27
05.07.2017
King
-> Jirik_Tuňák1983: To jsme na to stejne s tim tapecirem, ale ty tuny tutorialu na YT a na forech jsou pro hobíka hotovy pozehnani :-) Zrovna nedavno jsem absolvoval internetovou nalejvarnu, pak jsem se pokrizoval a pustil jsem se pred panelakem do vymeny odlucovace oleje. Pokud by tahle kokotina byla na S105, pak by navod na vymenu vypadal nejak takhle: otevrete viko motoru, vymente odlucovac, zavrete viko motoru :-) Ovsem mnichovsti soudruzi mi pripravili zabavne dopoledne s rozborkou pulky mot. prostoru a to si muzu gratulovat, ze v tom dlouhym cumaku mam jenom skromnej 2l ctyrhrnek, takze kdyz neco spadne dovnitr, nekdy se to da i vyprostit :-)
10:12:18
05.07.2017
palinator
-> Jirik_Tuňák1983 04.07.17 12:33:39:

Přesně. A to mám na Toledu jen pár nekrytejch vrutů a hotovo. 3
12:47:27
04.07.2017
Pavel P@nkáč
-> Milan 136: ošahával studený ani teplý nejsou, tak asi kompresor...
12:33:39
04.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136: A já jsem nerovózní, když bych měl sundat jen tapecírung ze dveří. 3
11:41:47
04.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 04.07.17 11:24:49: To máš blbý, no. 3 Já byl minulý týden s Karkulí v jednom servisu a technik se ptal, jestli jsme to našli bez problémů. Tak jsem mu říkal, že bez problémů, že jsem u nich už byl, ale je to už dobrých 18 let. Chvíli na mne zaraženě koukal a pak se opatrně zeptal kolik je mi let. Mrkněte klíďo do karty. 3 Většinou lidi moc nechápou, páč stářím vypadám tak na školní aktovku s Mickey Mousem. 3 Raději se tedy neholím.
11:24:49
04.07.2017
suri
-> Nwkt: je



ja teda ešte vlasy mám ale šedivý som nakomplet , včera som sa musel ostrihať lebo sa na to nedalo pozerať
11:14:18
04.07.2017
Milan 136
-> Nwkt 04.07.17 11:12:35: o tom neni pochyb. Technika bych vydrzel delat odhaduju par hodin. Nez bych nekoho vyhlasil nebo profackoval3
11:12:35
04.07.2017
Nwkt
11:09:46
04.07.2017
Milan 136
-> suri: z 90 % zakaznika nevidim no
11:02:15
04.07.2017
suri
-> Milan 136: tak ono aj v dieloch aj v práci je to vždy najlepší biznis , najjednoduchšie meniť brzdy , výfuky , čapy a iné veci kde sú najlepšie marže najjednoduchšia robota a ostatné posielať ďalej



ono medzi nami bude ten rozdiel že ty nie si v takom styku s ľuďmi ... preto ti to vydržalo
10:58:06
04.07.2017
Milan 136
-> Pavel P@nkáč: nejspis ano. Pokud se toci spojka a je tam chladivo. Trubky jsi osahaval? Jestli neni treba ucpanej vysousec atd?



Jinak to chladi, ale jeste nejde velkej vetrak. U nas stoji 123



-> Nwkt: ne3



-> Syny 04.07.17 09:44:48: -> suri 04.07.17 10:42:47: to jsem vul co?

No je treba se toho nebat. Brzdy meni kde kdo, ale do tohohle se nikomu nechce. ..
10:42:47
04.07.2017
suri
-> Syny: a ešte aj rýchly :D
09:53:05
04.07.2017
Nwkt
-> Milan 136 04.07.17 09:40:31: Mazec. Děláš i VW? 3
09:45:59
04.07.2017
Pavel P@nkáč
-> Milan 136: pěknej příběh chudák majitel:) hele když se sepne kompresor a napln je nová ale zima z toho stejně neleze tak to predpokladam bude KO kompresor asi nedělá tlak vid? mamce to na toledu s ac nejak nefunguje stejne s tim skoro nejezdi podle me to nema cenu ani resit ale obcas o tom mluví:)
09:44:48
04.07.2017
Syny
-> Milan 136: 9 Ty jsi fakt blazen, tyjo...
09:40:31
04.07.2017
Milan 136
A v pul 10
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Milan 136 vložen 04.07.2017 09:40:31
09:40:11
04.07.2017
Milan 136
Jinak v 8
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Milan 136 vložen 04.07.2017 09:40:11
Extreme Tyres