Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18596 příspěvků (zobrazeno 17601 až 17650) od 04.01.2015 do 25.09.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
13:03:38
18.02.2017
Pavell
-> Milan 136: Rozvody INA , zbytek nevím, dával i ten napínací element. Právě že se blíží těch 90 tak nevim jestli ještě letos vydržet. Nejradši bych si je vyměnil sám. Přípravky si můžu půjčit.
upraveno 1x, naposled 18.02.2017 13:08:53
12:58:38
18.02.2017
Milan 136
-> Pavell: záleží, co ti tam dali za řemen a kladku. pokud nevíš, tak bych se držel raději intervalu 90 tkm
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Milan 136 vložen 18.02.2017 12:58:38
12:54:31
18.02.2017
Pavell
Dotaz k intervalu výměny rozvodů u O1 1,9TDI 81kw ASV - prvně jsem nechal vyměnit ve 143tis, kdy znova? Teď mám cca 220tis.

díky za odpověď 4
11:45:48
18.02.2017
Milan 136
-> Tuner#2: www.autoforum.cz/zajimavo sti/nissan-ma-problem-jeho -navara-se-lame-vejpul-je- to-bizarni-spektakl



asi trochu horší problém, než ložisko v převodovce1
10:52:36
18.02.2017
Milan 136
-> haso: starý jedničky superby a octavie měly až 50 no.



Jinak spousta lidí v tom nemá vůbec jasno a pak vznikají fámy někde ve FB diskuzích atd.

Ten interval nemá pevně daný počet km, proto se také nazývá proměnivý.

Je buď na dva roky, nebo MAX 30 tkm.

Minimální hodnota je však 15 tkm. Vše záleží, jakým stylem a kde to auto jezdí.

Čidlo vyhodnocuje kvalitu a opotřebení toho oleje a podle toho určí, kdy je ten olej na výměnu.

Během intervalu se dá přes diagnostiku kouknout na hodnoty tepelého zatížení oleje a u nafty ještě zanesení sazemi.

Takže když bude ten olej nadměrně tepelně a sazemi zatížen, může se to přihlásit o výměnu klidně v těch 15ti
10:35:44
18.02.2017
Nwkt
-> haso: Má to čidlo na kvalitu oleje a počítá to nějak zátěž, podle toho si říká kdy to chce ten olej vyměnit
10:19:06
18.02.2017
haso
-> Milan 136: ale, ked sme u toho, mam doma odlozene storocne materialy, toto je prvy superb



to ako boli urcene tie "predpisane podmienky" aby sa dosiahlo 50tis na vznetovych motoroch? A aj dakto tak chodil?
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od haso vložen 18.02.2017 10:19:06
10:06:41
18.02.2017
haso
-> Milan 136: no, mne sa to hned nezdalo

ale i 30 je slusne :-) ...ale ked vedia co robia!
10:02:56
18.02.2017
Milan 136
-> haso: max 30 je proměnný interval QI6, 40 ani 50 určitě ne4
09:59:51
18.02.2017
haso
tie serv. intervaly su obcas smiesne...kamos kupil novy seat 1,2tsi a teraz neviem ci 40 alebo 50tis/2 roky mu dali servisny interval na olej/filtre

sa ho pytam, ci to tak aj planuje chodit, ze podla mna je to strasne vela, ked na svojom menim kazdych 10 a na otcovom kazdych 15/rok

a boli mi povedane, ze ja mam stare auto a ze snad v seate pracuju odbornici, ktori vedia, ako to ma byt spravne 1
09:47:11
18.02.2017
Milan 136
-> Luky: že někdo objevil ameriku. Debilní servisní pány mají snad všechny auta.

A jsou tam informace nepravdivý. 140tkm nemá interval výměny rozvodu žádná octavia. Buď 120 nebo 150 mají PDčka.

Nepsaná životnost auta je tuším braná na 7 let a to ten řemen dá v pohodě.

Každej, kdo tomu trochu rozumí a dokáže logicky uvažovat, tak je mu jasný, že 20 let ten rozvod nedá, ani kdyby měl najeto 5 kilometrů.

To samý kladky a vodní pumpa. Pokud by někdo nechtěl měnit kladky, dají se zkontrolovat na vůli, hluk. Pumpa má plastovou vrtulku a těsnění, který taky není na věky. A u chladící kapaliny jsou taky hlouposti.

Výměna jako taková předepsaná není, ale musí se vyměnit při výměně jakékoliv součásti chladícího systému nebo při jakémkoliv vypuštění pokud se nepletu, ne jen při výměně hlavy, jak stojí v článku.

Minimálně se dělají rozvody, když se nic nevysere=výměna chladící.

Doživotní náplň oleje v převodovce je hovadina, u který bojoval Sixta se škodovkou a chtěl jí zařadit do servisního plánu a neuspěl.

Takže určitě v nějakým rozumným intervalu měnit.

Držet se tupě předepsanýho servisního plánu nejde, ten je nastavenej na nějakej typ provozu a ne na důchodce, co jezdí jen na dušičky.

Třeba palivák a vzducháč na 2 je psanej po 90tkm. Určitě bude vypadat jinak u 90tkm najetých za rok nebo za 10 let...

Když tomu majitel auta nerozumí, měl by jezdit k odborníkům servis/servisman, kterej jim tohle má umět vysvětlit.

Jsou taky lidi, který mění sami jen olej a myslí si, že to stačí a pak taky lidi, kterým výmena přijde zbytečná a jen dolejvaji....3

Ke mě třeba přijela jednička fábka, že vůbec nefouká topení, že je asi špatnej větrák. A já z ní tehdy vytáhnul asi 10ti neměněnej původní filtr z topení3

Takovej hnus jsem nikdy neviděl. A pak se s tebou leasingovky a lidi hádaji, že filtr v topení je zbytečnej měnit rozumně často. Vždyť to kurva dýchají ten vzduch v tom autě...
07:56:13
18.02.2017
Bukaj
-> Milan 136: No, nazval bych to spíš článkem pro laickou veřejnost, jinak souhlas4
22:28:25
17.02.2017
Luky
To klidně nějak vysvětli. Jako že nic neříká a informací by tam mohlo být víc? Nebo že to není pravda?
22:16:04
17.02.2017
Milan 136
Clanek o hovne
22:08:50
16.02.2017
suri
žiadne iné skúsenosti s CCZA?
19:54:19
16.02.2017
saskyn2
-> Tuner#2: Tak předpokládal jsem že by měl mít pár aut projetejch. Já nevím no, já tam ten rozdíl teda poznám. Ale je fakt že jestli to řídil poprvé tak asi máš pravdu.
16:33:19
16.02.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> saskyn2 15.02.17 23:22:19: Moc jsem to nečetl, jako je to ucho, ale myslíš, že někdo bude schopen rozeznat 265 a 320HP v autě do kterého sedne prvně? Já myslím, že rozhodně ne a nepozná to nikdo. Jasně ten co už s 265tkou bude mít něco najeto, tak 320 na známých cestách pozná, ale takhle ne...
07:25:49
16.02.2017
suri
Ono hlavne nájsť RS čo má má málo km a nejakú výbavu je problém . Ak taká je tak s automatom a to nechcem .
06:52:04
16.02.2017
Milan 136
23:22:19
15.02.2017
saskyn2
Když už jsme u toho výkonu, tak na tomhle konkrétním autě jsem dělal zadní parkováky a tempomat, ten kluk v tom měl 320 od motorpowera, jelo to taky pěkně, musím se smát když o sobě někdo říká, že je motoristický novinář a ani to nepozná3 (ty komentáře pod tím článkem nejsou odemně)

www.autojournal.cz/test-o jetiny-volkswagen-scirocco -r-podrazak
23:06:00
15.02.2017
saskyn2
-> Milan 136: Tak příjemný to je, o tom žádná, ale fakt jsem z toho výkonu byl zklamanej, ale asi jsem měl smůlu na špatný kusy, ty jich máš projeto přeci jenom víc, ke mě to zas tak často nejezdí no. Ted nedávno jsem jel nějakou posilněnou(hodně) cuprou a ten kokot tam měl asi 400k, to bych si asi nechal líbit no3
22:24:02
15.02.2017
Milan 136
-> saskyn2 14.02.17 23:18:07: mně zas přijde, že to proti 125kW tdi jede znatelně líp a je to příjemnější na jízdu. Díky plochý křivce krouťáku to jde odpsodu jak nafta a pěkně táhne vesele dál do omezovače 1
20:45:38
15.02.2017
venni
-> Milan 136: já vůl teda zapoměl napsat že to je altea a má 155kw?



Jinak další známej má RS oct 2,0TSi CCZA myslim. 11/2011 najeto teď 108tis km .Výměnu oleje dělá po 10tis a mezi doleje 1,5l oleje :/
20:04:50
15.02.2017
Milan 136
-> venni: s béčkem to nebude mít 147 kw
19:51:09
15.02.2017
Jirik_Tuňák1983
Nemůže pak při nulové spotřebě oleje předčasně zkorodovat výfuk? Ten taky není zadarmo. 3
19:21:18
15.02.2017
venni
-> suri: kamarád má 2,0 TSi CCZ (kód ze štítku a TP) na kelly jsem našel jen typ CCZB ??? Rok 2009 ,najeto něco mezi 80-100 tis na původní motor a olej nedolejvá vůbec,ale je fakt že najezdí do 15tis ročně.
upraveno 1x, naposled 15.02.2017 19:22:06
11:36:54
15.02.2017
suri
-> vhml 15.02.17 11:34:04: zisti mi tú spotrebu oleja



hele ten napínák nie je problém zistiť pri demontáži podblatníku a si na istote , tieto motory proste jazdia , raz to vypneš a skočí to , pri ďalšom štarte motor KO ... určite by som to riešil a pozrel ako prvé
11:34:04
15.02.2017
vhml
-> suri 15.02.17 11:19:05: pravda, tak napínák neví jakej tam vlastně má. I jsme to s tebou asi nějak řešili.



Olej mu to asi nijak zvlášť nežere, resp nestěžoval si na to. Ale najede s tím hovno protože stará rotačka mu překvapivě pořád ještě jezdí za polovic 3
11:19:05
15.02.2017
suri
-> vhml 15.02.17 10:38:43: ale prd , od 22kt/2011 majú byť nové krúžky , piesty aj ojnice - hrubšie čapy

od tuším cca 6/2012 bol posledný napínák "K" čo už bol tiež bez problému

celkom dosť náhrad mala vodná pumpa , rozvodová reťaz a podobne



a čo sused , žere mu to olej alebo nie ? zaujíma ma to CCZA do Octavie
upraveno 1x, naposled 15.02.2017 11:19:33
10:38:43
15.02.2017
vhml
-> Nwkt 15.02.17 08:32:46: měl by to být 2012 rok výroby, ne modelový rok. Soused má Superba 2,0TSi, rok 11, model 12 a dost trpí nejistotou co v tom vlastně je. Od roku 12 by i v tý 1,8 mělo být údajně spousta jiných dílů použitých z dvoulitra.
08:42:44
15.02.2017
suri
-> venni 15.02.17 08:24:14: 1,8TSI CDAA je veľmi dobrý motor , tie lepšie kusy čo poznám berú len liter oleja na 600km . Tečúce vodné pumpy , skákajúce rozvody , vysokotlaké čerpadlá , PCV ventily a iné poruchy sú fakt len drobnosti . Spotreba oleja je poriešená niekedy koncom roka 2011 tuším takže kusy treba také prípadne hľadať auto kde bol menený v záruke motor a že ich je dosť ...



Otázka moja znela , vie niekto či CCZA 2,0TSI má vždy široké piestne krúžky a "nežerie" olej alebo nie ? Rozvody ani iné ma netrápia , to si vymením ...



Je pravda že z týchto silnejších motorov by som išiel do dieslu radšej . Na tých 2,0TDi sa serú len trysky , vysokotlaké čepradlá , EGR , vodné pumpy a iné prkotiny . Ak sa to neposerie všetko naraz tak to bude lacnejšia údržba ako 1,8TSi ...
08:32:46
15.02.2017
Nwkt
-> venni: Tak ber ale až po 2012 (bo jakej to je rok), tam už jsou kroužky pořešený
08:24:14
15.02.2017
venni
Já chtěl letos taky koupit větší povoz místo naftový krátký fabie.Nafta se mi nějak příčí protože auto už bude mít 00 nic nájezd.A tak drobet jsem si dělal zálust na nějakou OII fl v 1,8 TSi.Ale když to tak čtu 9 to není ani jeden typ benzínu víceméně bezporuchový co se týče rozvodů a kroužků?
08:12:07
15.02.2017
Nwkt
-> Pavell: Mě v CBAB se hladina ani nehne 4
00:01:19
15.02.2017
Pavell
To ty nový sráče fakt žerou tolik oleje? Další důvod proč si vydržovat OI, nedolévám na interval 15 tis km ani kapku.4
23:26:20
14.02.2017
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 14.02.17 23:18:07: 3 ty jsi hrozná kurva, nebereš ohledy na GTičkáře. 3
23:18:07
14.02.2017
saskyn2
BWA asi neni spolehlivostí špatný, ale nevím jestli jsou všechny tak zakarbonovaný nebo co, ale vždy z toho mám pocit že to jede hůř jak běžný 125kw TDI3 Když to srovnám s mladý CEGou tak si nemůžu pomoc, ale prostě fakt tam 147kw není ani omylem.
22:50:06
14.02.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 14.02.17 22:36:05: Ten skvělej zvukovej projev by mne docela zajímal. Subaru boxer, italy, pěti, šesti, osmi atd. válec to asi nepřebije. Jestli to zní min. podobně jako GVII GTi tak celkem nuda.

Ale na ucho cvičené na multikára sound to může znít rozverně. 1
22:37:22
14.02.2017
suri
-> Milan 136 14.02.17 22:36:05: okrem toho že to nesnášíš máš real skúsenosti s ccza?
22:36:05
14.02.2017
Milan 136
-> suri: no prave. Do starsiho se mi fakt nechce.

CCZA nechci. Nesnasim ty motory pocinaje BZB.

BWA ma alepon skvelej zvukovej projev.

Potrebuju sehnat RS mezitip. Tzn predek pred fl, ale TFSi a face vnitrek. Ale to je asi pase



Jo meli jsme olejozrouty i CCZA
upraveno 1x, naposled 14.02.2017 22:36:53
22:22:15
14.02.2017
suri
-> Milan 136 14.02.17 22:20:35: Aj spotreba oleja štýlom 1L na 600km ako majú 1,8? údajne CCZA malo vždy normálne široké krúžky a tieto problémy nemalo , rozvody neriešim ..



BWA nezoženieš a staršie auto ako mám si nekúpim , ten CCZA aspoň nutne nepotrebuje 98 benzín a má o dosť nižšiu spotrebu , to je vyskúšané ...
22:21:11
14.02.2017
Jirik_Tuňák1983
To je v prdeli. 3 Dřív lidi soutěžili komu jeho 120ka vyjede kterej kopec na 4ku a kdo musí dát 3ku. Teď komu to žere více nebo méně oleje. 3
22:20:35
14.02.2017
Milan 136
-> suri: co jsem mel tu cest, tak je to uplne stejny ve vsem.

Resili jsme je myslim jen v Superbech.

Nevis o nejakym luxusnim stroji s BWA? 1
22:17:00
14.02.2017
suri
-> Milan 136: Máš skúsenosti aj z 2,0TSI CCZA ? žerie to olej rovnako ako CDAA 1,8 alebo nie ? údajne teda nie ale skúsenosť nemám , rozvody by som preventívne vymenil za K napínák
18:38:42
14.02.2017
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 14.02.17 15:28:26: To máš fuk. Taťka mi říkal, že má výměnu oleje někdy v létě a bude muset koupit litrovku aby do toho léta mohl v klidu jezdit. Během roku najede málo a často jen krátké trasy. Motor BMW/PSA 1.6 VTi.

Stejný motor jsem měl v C4 Picasso a jak bylo jednou to horké léto s teplotama kolem 37, tak po dvou cestách Plzeň - Praha (110 - 120 km/h) jsem dolil kolem půl litru oleje 5W-30.

To byl pro mě po Xantii 1999 s 1.8i obrovský šok a zklamání zároveň. A tohle bylo to nejmenší.

Od 38 000 km klepaly přední klobouky, na začátku zimy jsem musel dolejt vodu a pak ještě 2x během zimy (furt to lezlo k minimu a nebo pod), začal se mi loupat volant, popraskala fusekle řadící páky, zbortil se mi molitan v sedáku u řidiče, občas stávkoval dojezd okna řidiče, přestal jít ventilátor v pravém B sloupku, rádio přehrávalo CD, ale asi 4x vypadl zvuk a pomohlo až nové nastartování, v teplotách na jaře a na podzim 19 - 21 stupňů houpal volnoběh po studeném startu až se třáslo auto a pomohlo až drcnutí do plynu, jinak to padalo klidně až ke 400-500 rpm (pravď. teplotní čidlo). Drnčely posuvné sluneční clony na panoramatickém čelním skle. Vrzaly silentbloky zadní nápravy. Klapala dvouhmota. Jinak to bylo fajn a jizdně příjemné auto. Nicméně obavy z investic mne dokopaly vůz nejspíše páteční směny po třech letech a něco s 56 000 km prodat. Auto degradovalo po úplného nesmyslné křivce vůči km a rokům.
18:16:00
14.02.2017
Nwkt
-> Tuner#2: A to že ty si myslíš, že se nic neděje, neznamená že s tím nic nedělají. Můžou třeba sbírat data a analyzovat proč k tomu dochází 4
upraveno 1x, naposled 14.02.2017 18:16:11
18:14:28
14.02.2017
Nwkt
-> Tuner#2: Já ti říkám mojí zkušenost. Pokud se jedná o chybu která se vyskytuje náhodně, tak je to taky blbý odstranit. Taky jsme bojovali 3/4 roku s jednou chybou, která se objevila jednou za měsíc. Pokud to nedokážeš nasimulovat, tak to těžko opravíš 4 obvzlášť pokud existuje x desítek kombinací operačních systémů, s různýma stupněma nainstaovanýma windows update, různýma nastaveníma prostředí, různýma verzema sw 4
16:46:22
14.02.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 14.02.17 08:08:52: Myslíš, že když dělám denně desítky nabídek, že jí neumím udělat? Jde o to, že tak 2x denně se stane, že rozjedu nabídku a u skladového zboží nevidím najednou nákup. Je tam nula místo konkrétní částky, takže pak se těžko dělá prodejní cena s nějakou slevou... Nebo třeba otevřeš nový doklad, rozjede se nové okno a spadne na lištu. Bohužel to jen na vteřinu problibke a na liště není. takže to uděláš až na 4. pokus. Přes šéfa řešeno několikrát, už i rakušák byl vzdáleně připojen, jednou to i viděl (je to obojí náhodné) a stejně se nic neděje.
15:39:19
14.02.2017
Nwkt
-> vhml: Nám třeba 2,0 16V nežral 2
Extreme Tyres