
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.11.24 22:05:34: protože spaluje chudší směs a vznikající NOx redukuje chcankama 

-> Bukaj: No obecne kdyz ma deasel chcanky, tak je to s tim zahrivanim horsi nez bez chcanek.
Nevim proc teda.
Nevim proc teda.
-> Bukaj 27.11.24 21:47:09: To není tak jisté.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.11.24 21:39:32: Nevím, naftu nemám a nechci - ale vím, že nafťáky mají vyšší účinnost a v kombinaci s podtáčením (které jim tolik nevadí) se moc ochotně nezahřívají. Co si pamatuju z práce, tak Jumper (2003) v zimě při pojížďkách do 20 km netopil vůbec - ale tam to mohlo být i termostatem - nikdo to neřešil (a já tím autem jel jednou za uherák), Ducato 2006 už topilo líp, ale taky mu trvalo dýl, než se zahřeje (ve srovnání se škodovkou). A na T4 mám už jen mlhavé vzpomínky... 

-> Jirik_Tuňák1983: To možná ano (to za chladu téměř každý vůz), ale tady byla řeč o padání teploty u jízdou zahřátého vozu - a to nehrozí u žádného benziňáku (pokud má v pořádku termostat)...

-> Bukaj 27.11.24 21:29:17: Dnešní benzínové auto má taky co dělat, aby se zahřálo nastartované na místě.
-> Bukaj 27.11.24 21:29:17: Tak ale zalezi jakej deasel... Stary ofce cesky sen 1,9 TDi se zahreje docela rychle. Transit se mi ohreje klidne az po 20 km klidny jizdy. Nemit elektricky topeni, tak mi asi umrzne prdel 

-> SO545 27.11.24 20:02:10: To je rozštípané po nehodě nebo ten nárazník je schválně z tolika dílů?

-> palinator 27.11.24 11:51:10: Ale tohle se týká snad výhradně nafťáků, ne? Ty se v mraze na volnoběh opravdu neprohřejí a neudrží tedy teplotu. Ale benziňáky by neměly mít problém. A kdo si pořídí nafťáka na courání kolem komína, nesmí se divit, že se v zimě nezahřeje a že sice ušetří pár halířů na kilometr za palivo, ale násobek ušetřených peněz nasype do servisu...
-> palinator 27.11.24 10:22:31: Nevím, jak olej, ale vodu na těch 90°C (tedy 88° - mám termostat z 136), i na LPG a s plně puštěným ventilátorem topení při aktuálních ranních teplotách kolem nuly, zahřeju za cca 10 km jízdy...
-> Jumbo: Jestli padal budík, tak voda neměla ani 70, ovlivní ti to regenerace. Ty termostaty jsou tragédie poslední dobou, nechal bych je udělat znova
ak sa niekto citi ze mu to ide s legom...nech si skusi rozobrat a poskladat naraznik z arteona....
-> palinator 27.11.24 10:22:31: standart. Jezdím cca 38km trasu více méně volným tempem. Celkem i z kopce .. Spotřeba třeba dneska 3.9 a až posledních 12km auto topí relativně normálně kdy jedu po hlavní normálně 90. Ono co bys chtěl, aby tě ten 1.5l nafty co tam nateče, nejenom dovezl, ale i ti vyhřál auto, to je nesmysl.
Clonu z masky nesudavam.ani v létě a i po jízdě je motor relativně chladnější v porovnání třeba s feldou. Chladič je studenej úplně,termostat tam ani nic nepustí, krom toho výměník voda olej a tím ohrejvas nesmyslný množství kapaliny. A toho docílíš jen když jedeš v zápřahu treba s vozejkem nebo na dálnici.
Clonu z masky nesudavam.ani v létě a i po jízdě je motor relativně chladnější v porovnání třeba s feldou. Chladič je studenej úplně,termostat tam ani nic nepustí, krom toho výměník voda olej a tím ohrejvas nesmyslný množství kapaliny. A toho docílíš jen když jedeš v zápřahu treba s vozejkem nebo na dálnici.
-> Pavel P..:
Tvl o tomhle jsme se už x-krát bavili. Termostat byl v Ovci vyměněnej, protože fakt nefungoval a na 90 to nevylezlo ani bez topení. V Toledu to fungovalo normálně, jen teplota reagovala na topení. Rapid měl najeto 30 tisíc, co bys na něm chtěl měnit? Ovce v autoškole měla 70 tkm nebo kolik a když jsme si domlouvali další jízdy, tak během 15 minut při -9°C začla teplota padat.
Prostě ne každej jezdí po Praze a když člověk dokáže ujet 30 km téměř v kuse na jeden kvalt, tak toho výkonu prostě moc nepotřebuješ a v 90 km/h se blbě zakrytovanej motor chladí i náporem vzduchu.
Tvl o tomhle jsme se už x-krát bavili. Termostat byl v Ovci vyměněnej, protože fakt nefungoval a na 90 to nevylezlo ani bez topení. V Toledu to fungovalo normálně, jen teplota reagovala na topení. Rapid měl najeto 30 tisíc, co bys na něm chtěl měnit? Ovce v autoškole měla 70 tkm nebo kolik a když jsme si domlouvali další jízdy, tak během 15 minut při -9°C začla teplota padat.
Prostě ne každej jezdí po Praze a když člověk dokáže ujet 30 km téměř v kuse na jeden kvalt, tak toho výkonu prostě moc nepotřebuješ a v 90 km/h se blbě zakrytovanej motor chladí i náporem vzduchu.
-> Pavel P..: Yeti s 2,0 TDi DSG i po výměně všech termostatů v nízkých teplotách nedokázal držet 90 na vodě a reálně padala ručička teploty dolů, stejně tak budíková teplota oleje... Když vyměnili na moji žádost všechny termostaty a nic z toho, tak jsem se na to vykašla...
-> palinator: jenže to neni problem dieselu ale stavu auta.... konkretně termostatu

-> Syny 25.11.24 22:15:11:
A stodvacítka je schopná olej na 70°C olej vzhledem k hliníkový vaně s žebrováním klidnou jízdou ohřát?
Ono taky záleží, kde se ta teplota měří. Ale ve větší zimě se mi u několika dieselů stávalo, že se to za 30 km neohřálo na provozní teplotu vody a oleje v podstatě nikdy.
Chci tím říct, že asi netřeba být tak předposranej, stejně to zdechne na něco jinýho, než na důsledek mazání.
A stodvacítka je schopná olej na 70°C olej vzhledem k hliníkový vaně s žebrováním klidnou jízdou ohřát?

Chci tím říct, že asi netřeba být tak předposranej, stejně to zdechne na něco jinýho, než na důsledek mazání.
-> vhml 26.11.24 11:02:08: Ono je to asi jedno. Jen se to může někdy blbě potkat s jiným úkonem pod kapotou. Např. u auta manželky, která pak doma zapomene nahlásit.
-> Jirik_Tuňák1983 26.11.24 10:36:35: dává to smysl. než to steče dolů, tak by to řvalo dál a uživatel by byl na nervy.
-> Jirik_Tuňák1983: Možná mají jinak řešený ten snímač, nevím, tak počítá se s tím, že když ti ječí nízká hladina tak tu kapotu otevíráš právě kvůli dolití. Jako mně to úplně špatný řešení nepřijde. Navíc za těch 100km normální auto sežere prd takže se vůbec nic nestane. Ale někdy to raději hlásím, nedávno tu byl někdo z Brna a letěl někam do Egypta a auto tu nechal, ale dělal jsem něco jinýho než olej a svítila hladina, samozřejmě to zhaslo, tak jsem mu to pak připomínal, prý tak jel už z Brna a pak zase jel do Brna že si to doma doleje...
-> saskyn2 26.11.24 09:32:48: Není to divné řešení, to nulování otevřením kapoty? Když auta běžně mají snímač hladiny snímající skutečnou hladinu?
-> saskyn2 26.11.24 09:32:48: ok, tak tam preventivne lezt nebudu, když si to umí říct samo. Dával jsem tam před dovolenou a pak trochu po dovolený, což bylo nějakejch 2500km tak jsem na to radši koukal.
-> vhml: Jo úplně v klidu, začne to včas hlásit nízkou hladinu. Ale je to až někde pod minimem na měrce, ale očividně to úplně stačí. Jediný na co pozor, nuluje se to otevřením kapoty, tj. když ti to zahlásí, ty otevřeš-zavřeš kapotu a nic nedoleješ i tak to na 100km zase zhasne, pak se to zase rozsvítí.
-> Syny 25.11.24 22:15:11: K tomu studenému motoru by som azda doplnil len toľko, že záleží nie len na otáčkach, ale hlavne na záťaži. Tzn. studený motor hlavne moc nezaťažovať (A záťaž je rovnako ako vytáčanie, tak i podtáčanie; prudká akcelerácia). Dobré je držať to v rozumnom pásme otáčok a záťaže.
Osobne za studena nechám radšej nižší kvalt a mierne vyššie otáčky, ako sa za každú cenu dostať na čo najnižšie otáčky (za cenu "podtáčania").
Dnešné výkonné motory + dlhé prevody majú výhodu v tom, že za studena je možné aj pri snahe o veľmi citlivé zaobchádzanie k motoru veľmi rozumne jazdiť a dostať sa aj na mimomestskú rýchlosť (80-90 km) bez toho, aby motor výrazne trpel.
Osobne za studena nechám radšej nižší kvalt a mierne vyššie otáčky, ako sa za každú cenu dostať na čo najnižšie otáčky (za cenu "podtáčania").
Dnešné výkonné motory + dlhé prevody majú výhodu v tom, že za studena je možné aj pri snahe o veľmi citlivé zaobchádzanie k motoru veľmi rozumne jazdiť a dostať sa aj na mimomestskú rýchlosť (80-90 km) bez toho, aby motor výrazne trpel.
-> saskyn2 26.11.24 08:50:24: hele Passat si teda nějak spolehlive rekne ze chce dolejt olej a nemusim to kontrolovat? Necelej litrik jsem tam za tich 15000 dolejval
Hladina je něco jiného než kvalita, ale čidlo hladiny a kvality je jedna společná součástka a maji to auta s měrkou i bez. A nízkou hladinu hlásí i auta s měrkou. Ty bez měrky jen navíc umí zobrazovat aktuální hladinu na displeji.
-> kpt.Budha 26.11.24 07:31:24: Tak hladina oleje a kvalita oleje asi bude oboji neco jinyho. Nimene mensi mnozstvi oleje asi bude realne degradovat rychleji pri stejnych podminkach, nez kdyz tam oleje bude vic.
-> StepaNoFUN: Ok, děkuji. Teď mě tedy s hrůzou napadlo, že se tady mluvilo, že některé motory nemají měrku oleje, když si auto zkrátí interval o třetinu, nehlásí tím třeba i to, že je tam oleje málo? Jen tak teoretizuju, nemám možnost se podívat pod kapotu.
-> kpt.Budha: 30tis. / 2roky.
Ale pocita si to studeny starty, zatez, hladinu. A z toho to nejak vypocitava, jak moc ten olej dostava na prdel a interval to zkracuje.
Ale pocita si to studeny starty, zatez, hladinu. A z toho to nejak vypocitava, jak moc ten olej dostava na prdel a interval to zkracuje.
-> Syny: Od začátku. Samozřejmě občas se to auto někde svezlo, ale stejně to mohlo vydržet třeba o trochu víc. Ale to už je jedno. Jen mě to tak zajímá, pokud je interval těch 30, ale po 20 to zahlásí výměnu, znamená to, že se to nějakému čidlu nelíbí? Nebo to jen chce vymámit trochu více peněz? Případně tedy je to 30 000 nebo 1 rok, co nastane dříve?
-> Syny: mám to stejně. Dle servisky auto mělo interval těch 30t km, což tato auta mají určitě všechna. Já měním po roce, což je do 15t km, ohřívám, dochlazuju
-> kpt.Budha 25.11.24 21:11:50: A tys tu Cupru mel od novoty a na bezny jezdeni?
U Golfa jsem menil po 10-15 tkm, co se s nim delo predemnou netusim, kazdopadne ale olej nebral temer vubec - ani s 260 tkm na tachu. Pri vymene jsem olej nechaval v polovine merky a po 15 tkm byl olej porad nad minimem. Navic teklo gufero na klice.
U Leona s TSIckem, kterej ma 35 tkm (prvni olej po 30 tkm) planuju stejny interval (tedy 10-15 tkm) a doufam, ze se zadny dolejvani konat taky nebude...
Kazdopadne u aut zasadne netocim motor pres 2500 ot (snazim se spis kolem 2000) dokud neni teplota oleje alespon na 70°C a poctive dochlazuju turbo, dokud teplota oleje nezacne klesat.
U Golfa jsem menil po 10-15 tkm, co se s nim delo predemnou netusim, kazdopadne ale olej nebral temer vubec - ani s 260 tkm na tachu. Pri vymene jsem olej nechaval v polovine merky a po 15 tkm byl olej porad nad minimem. Navic teklo gufero na klice.
U Leona s TSIckem, kterej ma 35 tkm (prvni olej po 30 tkm) planuju stejny interval (tedy 10-15 tkm) a doufam, ze se zadny dolejvani konat taky nebude...
Kazdopadne u aut zasadne netocim motor pres 2500 ot (snazim se spis kolem 2000) dokud neni teplota oleje alespon na 70°C a poctive dochlazuju turbo, dokud teplota oleje nezacne klesat.
Pánové opět jeden z dotazů na úrovni
Jak to vidíte u moderních motorů s intervalem výměny oleje? Mně přišel long-life nějak moc, tak jsem měnil po osmi až patnácti tisících...a motor stejně nepřežil 200 000. Když to člověk nechá na výrobci, tak se motor ozve kdy? Po třiceti? Nebo jak tu někde zaznělo, je tam nějaké čidlo, co oznámí, že by už to chtělo?

-> minno 22.11.24 22:44:22: zadna naprava ak jazdis po asfalte vydrzi nezmysel uz od G5...jedine co obcas zlosti tak excentre ked robis geometriu.

-> vhml: Nepochopíš. Jak jsem objednával tu tvojí a zrovna je vyprodali, tak jsem raději pro sichr objednal ze dvou zdrojů a rovnou po dvou, takže tady mám ted 3 funglovky skladem, tak mu říkám vyměníme mám skladem novou. A prý nebyla by spíš nějaká starší hezká? A to ten radiátor taky zkoušel jestli mu ho jen nepropláchnu
A alespon mě ukecal že nedáme origo ale levnější nissens. Ale pravda jako filtr na ty silikáty je to asi jedno co to je za značku


Tak ja tam davam novou nadobku preventivne bez pytliku, aby mi neprask a borcovi praskne tak si tam necha dat jetou nádobku s dalsim pytlikem
aspon zaruka dalšíko kseftu 


-> vhml: hele ani bych se nedivil

-> saskyn2 22.11.24 22:25:33: 480 jako tágo znamena ze to jeste.je pred kazdou stk preventivne o kilo stoceny ne?

-> Milan 136 22.11.24 21:55:51: Ja vim, kdybych byval vedel ze to tam je, tak bych to pro jistotu vymenil. Spis mi to samotnyho prekvapilo a vlastne predtim ani vubec nenapadlo, ze to tam mam taky 

-> Syny: Nj. Nevedomosť je krásna. To platí v každej oblasti. O čom človek nevie, to ho ani netrápi.
Pozerám, že ten Passat má tlmič výfuku vedľa nádrže. G7 má v tej časti len veľkú dieru, na ktorú síce existuje kryt, ale z výroby ho tam samozrejme neosádzajú :-)
Ad. zadná náprava. Je fajn, ak má dlhú životnosť, ale pri tom množstve silentblokov a čapov čo tam je, sa celkom aj čudujem, že tomu tak je
-> saskyn2: Pekná story
Pozerám, že ten Passat má tlmič výfuku vedľa nádrže. G7 má v tej časti len veľkú dieru, na ktorú síce existuje kryt, ale z výroby ho tam samozrejme neosádzajú :-)
Ad. zadná náprava. Je fajn, ak má dlhú životnosť, ale pri tom množstve silentblokov a čapov čo tam je, sa celkom aj čudujem, že tomu tak je

-> saskyn2: Pekná story

Já jsem ted někdy ve středu dělal SIII co netopí. Nejdřív v pondělí že mu teče víčko na nádobce, trochu jsem drknul do tý vrchní hadičky a hned to prskalo. Normálně byla nalomená ta vrchní trubička od nádobky, bylo to sak skřehlý že jsem to utrhnul a musel dloubat plast z tý hadičky. Ten střed byl normálně zacpanej bordelem, tak jsem se borce ptal jak to topí, prý v pohodě, říkám no nevím, ale ok. Nádobku chtěl samozřejmě použitou, přece tam nedáme novou, tak jsem vdechl druhý život nádobce co tu nechal Vhml
Pak se nějak ve středu ochladilo a borec volal že mu to netopí, nečekaně
Tak dostal novej radiátor, z toho starýho šel bordel a hlavně takový průhledný kuličky, tak jsem byl hned doma, vytáhl jsem z popelnice tu jeho starou nádobku a hle pytlík se silikátem na sračky
Dneska tady byl zase že mu to padá do nouze, v chybách nedostatečný tlak turba a sporadická účinnost dpf. Kouknu na diferenční tlak a je na volnoběh 40mbar, tak už ten špunt asi turbo neutlačí. Žere mu to ještě olej. Tak jsem říkám pojistit a zapálit
Blbý že mu za to ani pojištovna nic moc nedá
Jo to je tak když koupíš výhodně auto co má najeto 480 jako tágo






-> Syny 22.11.24 21:38:58: Jezdí v milionech aut. A v některých dělá problém.
-> minno: Jinak pro tvůj klid - zjistil jsem, že jsem s Golfem jezdil celý roky s chladící kapalinou G13. Vlastně jsem to ani nevěděl a zjistil to až když jsem nedávno likvidoval flašku co jsem měl v garáži se zbytkem nemrzky na dolejvání. A rozhodně nebyl žádný problém s ničím. Žádné úsady, ani problémy s topením, kapalina byla krásně čirá a růžová. Kdybych to býval věděl, asi bych to vyměnil, ale nevěděl jsem to, a tak jsem byl v klidu až do posledních chvil, kdy v oblacích páry vytekla proraženým chladičem na ulici 

-> minno 22.11.24 13:15:08: Tohle je pro změnu 4,5 roku starej Passat B8 se 140 tkm z DE. Odkud ale přesně nevím. Každopádně ale měl webasto :)
-> minno 22.11.24 13:15:08: Tohle je stav po 8 letech provozu a cca 210 tkm. Nikdy nijak neošetřováno. Prvních 6 let a cca 170 tkm to jezdilo v DE někde kousek od Alp...
-> minno 22.11.24 13:15:08: jsem rád, že čtyřkolka má jiný pomocný rám a tudíž to tam nebude pasovat - tedy alespoň v to doufám, jinak bych asi byl také nucen testovat 

-> vhml 22.11.24 08:24:33: To súhlasím, ale otázka je, čo všetko tam dať :)
-> Syny 22.11.24 08:50:20: Tak to je super.
-> Bukaj 22.11.24 09:17:41: Nečuraboce. Teda ak nerátam súčasný hukot zimných pneu
Len rád vylepšujem a testujem.
-> Jura_Favorit 22.11.24 11:25:46: Tak zas čo nie je protichodné
Sto ľudí, sto názorov...
-> Syny 22.11.24 08:50:20: Tak to je super.
-> Bukaj 22.11.24 09:17:41: Nečuraboce. Teda ak nerátam súčasný hukot zimných pneu

-> Jura_Favorit 22.11.24 11:25:46: Tak zas čo nie je protichodné

-> minno 21.11.24 22:55:01: zajímavé. Stejně jako protichůdné zkušenosti na zahraničních fórech

-> minno 21.11.24 18:42:48: Copak, čuraboce?

-> minno 22.11.24 06:29:02: Na zadni naprave jsem delal jen loziska a pruziny. Jinak bylo vse puvodni a nevypadalo to, ze by tam melo neco odejit.