
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> ajok: ano, strielal autom


-> palinator 21.03.24 11:19:46: ty jsi myslivec?

-> palinator: pecka
, asi jsi nemel zapnutej reproduktor pro simulaci hluku motoru, tak te neslysel

-> palinator 11.03.24 09:49:00: To áno, ale aspoň na novom disku by to mohli dodržiavať
Ale podľa mňa ventil na to aj tak nebude mať veľký vplyv, lebo v mieste ventilu je zas o to ľahší disk - diera na ventil.

Ale podľa mňa ventil na to aj tak nebude mať veľký vplyv, lebo v mieste ventilu je zas o to ľahší disk - diera na ventil.
-> minno 10.03.24 20:14:44:
Ano, protože guma sice může bejt správně otečkovaná na nevývažek, ale starší kolo je stejně různě šišatý, tak je to o náhodě, jestli se ty nevývažky odečtou a nebo naopak přičtou. Ale hezky to vypadá
Ano, protože guma sice může bejt správně otečkovaná na nevývažek, ale starší kolo je stejně různě šišatý, tak je to o náhodě, jestli se ty nevývažky odečtou a nebo naopak přičtou. Ale hezky to vypadá

-> saskyn2 10.03.24 20:00:11: Horší jsou kola, která jsou hezky lakovaná jen z pohledové strany a zevnitř jen poprášená. Přes to stačí přejet a jsi na hliníku. Jak tohle přežije několik zim, to je mi záhadou.
-> Milan 136 10.03.24 20:16:43: mám to ve vrtačce takže otáček spíš málo. Ale většinou to teda beru spíš hranou kotoučku, protože v ploše mi přijde že to nebere vůbec. A pak ta hrana kolikrát projede skrz lepidlo a nechá stopu na laku.
-> ajok: Žlutá značka označuje nejlehčí místo pneumatiky - tedy by měla přijít tam, kde je ventilek. Ale záleží na disku, jak je vyvážený sám o sobě a taky na použitém ventilku. V praxi to má význam možná u nějakých ultralehkých disků a při používání těžších ventilů (se snímačem tlaku apod.)...
-> vhml 10.03.24 19:53:11: Nemáš moc otáček, nebo netlačíš na to moc? Já to většinou spíš šolíchám na malý otáčky a pěkně to odlepuje. Když kolikrát vidím některýho z kolegů, jak na to tlačí, pomalu kouř... Ten kotouč pak vypadá.
Nedávno jsem měnil lepený těsnění na dveřích na Kodiaqu. Moc hezká práce. Sundat dveře, na kozu a pak kolem dokola gumovat tu oboustranku.
Jinak používáme kotouče Würth a máme na to pneumatickou mašinu.
Nedávno jsem měnil lepený těsnění na dveřích na Kodiaqu. Moc hezká práce. Sundat dveře, na kozu a pak kolem dokola gumovat tu oboustranku.
Jinak používáme kotouče Würth a máme na to pneumatickou mašinu.
-> ajok 10.03.24 20:00:09: k ventilku se dava zluta nebo cervena znacka nebo naprotiMne bolo vždy povedané, že tie značky sú k ničomu a tak nasadia pneu vždy náhodne a len ak to na vyvažovačke výjde príliš blbo, tak pneu pootočia.
-> vhml: Já mám kulatý a asi se mi nikdy nestalo, že by to vzalo lak. Ale dělám s tím jen sobě a mám všechny kola fabricky lakovaný.
kdyz jdu menit gumy, tak vse sloupu, jinak by mi to kamos nalepil ke stavajicim a pouzivam benzin, lih a nekdy treba drivko ud nanuku a nehty :) k ventilku se dava zluta nebo cervena znacka nebo naproti? on to vzdycky nevi, tak to na jenom kole vyzkousi a uz to nepredelava, kdyz se nepovede
ted budu obouvat nejaky gumy, tak abych byl informovan :)

-> venni 10.03.24 19:50:30: já s tím dělám nerad. Protože kolikrát se mi stalo, že je vidět na laku, že se to tam čistilo, prostě to bere moc. A taky mám kulatej, v satu jsem to kupoval.
-> vhml 10.03.24 19:48:38: klasickej kulatej,u pěkných kol to s lakem neudělá vůbec nic.U kol,kterým se lak loupe to nepoužívám 
A když jsme u těch mašin,do dnes jsem nerozdejchal,že jsem se nechal ukecat od majitele jednoho pneuservisu a objednal mašinu bez pneumatickýho upínání.Dlouho jsem na stroji s pneu upínáním dělal a super.Ten blbec mi tehdá řekl,to se bude akorád kazit,vem tu upínací ručně,2x zatočíš a je utaženo.... blbec....

A když jsme u těch mašin,do dnes jsem nerozdejchal,že jsem se nechal ukecat od majitele jednoho pneuservisu a objednal mašinu bez pneumatickýho upínání.Dlouho jsem na stroji s pneu upínáním dělal a super.Ten blbec mi tehdá řekl,to se bude akorád kazit,vem tu upínací ručně,2x zatočíš a je utaženo.... blbec....
A pouzivate kotoucky kulaty, nebo takovy ty zubaty? A nestane se vam obcas ze to veme i trochu lak?
Taky všechny pěkný disky gumuju kotoučkem i přes to,že kurevsky ubejvá a stojí docela dost.Jinak od tý doby co mam mašinu s laserem,je lepení závaží rychlá zaležitost.
-> Milan 136 10.03.24 16:10:18: Aspoň budem vedieť nabudúce povedať.
-> Syny 10.03.24 19:06:46: Je to tak, no.
-> Syny 10.03.24 19:06:46: Je to tak, no.
-> Milan 136: Kdybys nebyl tak daleko, tak to vsecko vozim k tobe. Sehnat nekoho kdo to dela poradne, to je fakt tezky... A o gumovani lepidla si muzu nechat zdat :)
-> Syny 08.03.24 22:19:14: To je fakt divný, že dostal na vyvážení čistý kola. Místo toho, aby byl rád, tak ještě kecy?
Co to je dementy tohle?
Jak už jsem tu psal mnohokrát. Lepit nový ke starýmu je prostě stejná prasárna, jako nechat při výměně oleje část starého.
Nehledě na to, že ty starý závaží jsou z 99 % olezlý a stačí o ně brnknut nehtem a jdou do pryč.
U mě je samozřejmost starý sundat, vygumovat lepidlo a lepí nový. Na světlý kola stříbrný, na tmavý černý. A na jedno místo, ne na 3.
-> minno 09.03.24 13:08:10: Tohle je dobrá prasárna. Měl to sundat a kus posunout, jak je tu již zmíněno.
-> vhml 10.03.24 14:27:18: To je vůbec nejlepší
Co to je dementy tohle?
Jak už jsem tu psal mnohokrát. Lepit nový ke starýmu je prostě stejná prasárna, jako nechat při výměně oleje část starého.
Nehledě na to, že ty starý závaží jsou z 99 % olezlý a stačí o ně brnknut nehtem a jdou do pryč.
U mě je samozřejmost starý sundat, vygumovat lepidlo a lepí nový. Na světlý kola stříbrný, na tmavý černý. A na jedno místo, ne na 3.
-> minno 09.03.24 13:08:10: Tohle je dobrá prasárna. Měl to sundat a kus posunout, jak je tu již zmíněno.
-> vhml 10.03.24 14:27:18: To je vůbec nejlepší

-> StepaNoFUN 09.03.24 12:17:41: to samozrejme vim, ale vetsinou mistni vidlaci privezou na podzim kola, co jeste nestihli od jara ani umejt, vsude napecenej prach, rozezrany fleky od soli co tam kvasi cely leto. U takovejch nemas chut to delat hezky.
-> StepaNoFUN 09.03.24 12:22:31: budte radi za zavazi na dvou mistech, protoze jsou i frajeri co to roztoci, masina ukaze co a kam, tak to nalepi a odchod. A uz to znova neroztaci 

-> Milan 136: , -> StepaNoFUN: díky, mohlo být toto www.nd-skoda-volkswagen.c
z/cz/.../5637-rele-109-poj
istkove-skrine-golf-iv-bor
a-1998-2006.html ?
-> StepaNoFUN 10.03.24 07:18:01: Jo přesně. To bude X relé
-> Sita: u Feldy bylo X rele, tohle bude mit neco podonyho.
Vw Bora: začíná se stávat takovej nepříjemnej problém: auto nastartujuje, motor běží, žádný varovny signál. Otočím ovladač světel na parkovacky, funguje, otočím na světla, nerozsvíti se. Světelná houkacka funguje. Nejdou světla, dálkový, potkávaci, blinkry a ventilátor topení. Sterace a varovny blikny jdou.
Zatím pomáhá motor zhasnout, vytáhnout klíč a začít znovu, pak jde zas všechno. Ttušíte někdo co to muže dělat?
Zatím pomáhá motor zhasnout, vytáhnout klíč a začít znovu, pak jde zas všechno. Ttušíte někdo co to muže dělat?
-> Pavel P@nkáč: a proto to tam nalepim jen na hrany,nedomacknu a roztocim... ono to neco ukaze a pak koriguju.
-> Jarda/felda: funguje to tak že se ty místa mění s nalepením vnitřní a venkovní strany. prostě když vyvážíš venkovní stranu tak se může změnit místo nebo gramáš pro vnitřní stranu a samozřejmě opačně....
-> Jarda/felda: se někdy zastav až pojedeš okolo, potřebuju ukázat kde se zobrazuje ten druhej, na to sem jako hloupá obsluha ještě nepřišel....

-> minno 09.03.24 19:49:31: to je tim že vyvažovačka je "hloupá" a ukáže automaticky pouze největší nevývažek a druhej hlupák to tam bezmyšlenkovitě nalepí, jenže těch nevývažků může být více a další se ukážou až při kontrole po nalepení
když tam stojí člověk který myslí tak mašina ukáže největší ale už ví i o tom dalším který si obsluha může zobrazit
pak už to je o zkušenostech odhadnout místo a nalepit závaží mezi ty dva nevývažky 



-> minno: Tak o to horší to je

-> Syny: Toto bolo ale novo robené. Len mu to blbo vyšlo. Ostatné disky OK.
-> minno 09.03.24 13:08:10: Jo, tak něco takovýho jsem tam měl já taky a pěkně mě to sralo :) Přesně tohle totiž dělaj, když tam závaží zůstanou, nechce se jim je sundavat a jen to takhle honí sem tam se starejma.
-> StepaNoFUN: Asi áno.
-> minno 09.03.24 13:08:10: tak asi by stacilo tech 20 nalepit odhadem tak o 3cm niz. Rekneme tak na 8hodinu a bylo by to OK
Edit: ale to je jen odhad.
Edit: ale to je jen odhad.
-> StepaNoFUN: Jedno koleso servisákovi minule na vyvažovačke vyšlo takto divoko. Nalepil závažia ako mu ukázalo, roztočil a bolo to +5g navyše. Tak to jedno závažíčko odlepil, roztočil a ukázalo to -5g na inom mieste na tej istej strane. Tak tých 5g nalepil tam. Roztočil a už OK (0 / 0).
-> StepaNoFUN: Aha, tak si to myslel. Už chápem. Posledné obdobie chodím vyvažovať len hlinikáče, kde sa závažia lepia len z vnútornej strany, tak mi pri čítaní "abys měl závaží jen na jednom místě" automaticky preblyslo hlavou, že na jednom mieste celkovo, bez ohľadu na vonkajšiu a vnútornú stranu.
-> minno: tak logicky nevyvazek musi bejt vzdycky na jednom miste. Jako muzu vyskocit z kuze,kdyz je na jedny strane kola 50g a presne proti tomu 25g. V tom pripade staci tech 25g naproti ubrat.
Samozrejme nehodnotim vnitrni a vnejsi stranu. Ale proste na kazdy strane muze bejt jen jedno zavazi a musi to vychazet.
Samozrejme nehodnotim vnitrni a vnejsi stranu. Ale proste na kazdy strane muze bejt jen jedno zavazi a musi to vychazet.
-> vhml: na stary lepidlo je kotoucek na odstranovani samolepek. Bez toho to snad ani nejde. A jak vidim, ze jsou zavazi na 2 mistech, tak jde vse dolu, disk ocistit a vse znovu. Protoze mne to proste sere, kdyz jsou ty zavazi po disku "volne pohozeny".
-> StepaNoFUN 08.03.24 22:52:27: Každý kolo jde vyvážit tak, abys měl závaží jen na jednom místě. I když je to někdy boj, když je tam toho víc.To som sa zas mal čo dozvedieť

Snáď vždy mám závažia na dvoch miestach na disku... Občas aj na troch.
Problém je asi v tom, že 95% ľudí toto nerieši a v reálnom svete neexistuje servis, kde by na prvom mieste boli "správne postupy" a hrali sa na precíznosť, lebo im to nik nezaplatí a každému je to šuma fuk...
Dajú koleso na mašinu, roztočia a kde im laser ukáže, tam nalepia závažie a nazdar...
Ale to je tak, aká spoločnosť, také služby.


Snáď vždy mám závažia na dvoch miestach na disku... Občas aj na troch.
Problém je asi v tom, že 95% ľudí toto nerieši a v reálnom svete neexistuje servis, kde by na prvom mieste boli "správne postupy" a hrali sa na precíznosť, lebo im to nik nezaplatí a každému je to šuma fuk...
Dajú koleso na mašinu, roztočia a kde im laser ukáže, tam nalepia závažie a nazdar...
Ale to je tak, aká spoločnosť, také služby.
-> vhml 09.03.24 09:03:35: To chce ještě myčku na kola. 

-> StepaNoFUN 09.03.24 07:55:22: jasny. Me to vetsinou sere pocitat tak si říkám univerzálne 2 kila za vyvazenou sadu. On ten material jen v tom hovno naklad.
A zavazi tam většinou nechávám. Spis vetsinou bojuju s tim jak a kam to nalepit pres vrstvu bordelu, bahna a staryho lepidla
A zavazi tam většinou nechávám. Spis vetsinou bojuju s tim jak a kam to nalepit pres vrstvu bordelu, bahna a staryho lepidla

-> saskyn2: Ja to myslel s nadsazkou jako srandu. Az si presunu veci z pronajaty garaze do svy, tak se tam ani nehnu, natoz tam mit jeste tohle zmineny 

-> vhml: ventilek taky stoji 4.50 a pocitaj ho 25kc i vic.
Jinak jsem to blbe napsal. Ne korunu za gram, ale za 1ks - tj 5g. Ale je to 12 let zpatky. Ted fakt nevim. Kola si bud vyvazuju u kamarada, nebo na to prijde faktura jako na celek a vetsinou ji ani nevidim.
Jinak jsem to blbe napsal. Ne korunu za gram, ale za 1ks - tj 5g. Ale je to 12 let zpatky. Ted fakt nevim. Kola si bud vyvazuju u kamarada, nebo na to prijde faktura jako na celek a vetsinou ji ani nevidim.
-> Syny 08.03.24 22:58:40: Plnička na klimatizaci je fajn, jako přivýdělek slušný, ale chce to mít jako doplněk, zapneš a jdeš dělat něco jinýho. Pneuservis je nárazovka a taky spíš doplněk, placený je to tragicky, nemůžeš to pustit a jít od toho do prdele. To už raději rozjed detailing, dneska si borci nestyděj za pořádný rozleštění a navoskování říct klidně dvacku a děláš to pořád ne jen na jaře a na podzim.
-> StepaNoFUN 08.03.24 22:52:27: zavazi stoji v nakupu 0.15/gram
-> Syny: Tak ono je to dany tim,ze pneuservis dela, kdo ma do prdele diru. Vetsinou jako vedlejsak.
Nicmene ja jinak nezacinal. Ale mam k tomu zakladni znalosti, o necem jsem se nechal poucit a u prace se snazim obcas myslet hlavou. A bejt poctivej. Vim, ze 5g nepoznas. Ja se vzdycky snazil vyvyzovat pod 3g...
Nicmene ja jinak nezacinal. Ale mam k tomu zakladni znalosti, o necem jsem se nechal poucit a u prace se snazim obcas myslet hlavou. A bejt poctivej. Vim, ze 5g nepoznas. Ja se vzdycky snazil vyvyzovat pod 3g...
-> StepaNoFUN: Jo, už jsem si taky říkal, že až konečně dopytlíkuju tu garáž, tak tam pořídím vyvažovačku, plničku klimatizací a budu tam podnikat pro místňáky 

-> Syny: Nasrat do rukou a nepustit k vodě... Každý kolo jde vyvážit tak, abys měl závaží jen na jednom místě. I když je to někdy boj, když je tam toho víc.
Proto nejezdím do několika pneuservisů, kde na to serou (nebo to neuměj) - nebudu zjistovat a hádat se s nima. Ideální je si půjčit masinu a udělat to sám, ale poslední dobou to mám z ruky a není moc čas. :-/
Edit - cena byla kdysi dávno asi 35,- korun za vyvážení. Dneska to bude minimálně 50 + cena závaží (počítali jsme korunu za gram, dneska to bude 2-3kč...
Proto nejezdím do několika pneuservisů, kde na to serou (nebo to neuměj) - nebudu zjistovat a hádat se s nima. Ideální je si půjčit masinu a udělat to sám, ale poslední dobou to mám z ruky a není moc čas. :-/
Edit - cena byla kdysi dávno asi 35,- korun za vyvážení. Dneska to bude minimálně 50 + cena závaží (počítali jsme korunu za gram, dneska to bude 2-3kč...