
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Bukaj 06.08.23 17:32:10: kolesom zatocis lahko poloos to nebrzdi ak je tam neutral

-> 11mAjA11:
Pochybuju, že bych něco cítil na novém ložisku...
...a i kdyby, tak bych musel odpojit poloosu, abych zatočil kolem - a to by zase ložisko nebylo stažené, abych mohl otočit kolem - prostě začarovaný kruh
Pochybuju, že bych něco cítil na novém ložisku...
...a i kdyby, tak bych musel odpojit poloosu, abych zatočil kolem - a to by zase ložisko nebylo stažené, abych mohl otočit kolem - prostě začarovaný kruh

Ložisko lze lehce odhalit odlehčením kola a tlumiče na podezřelé straně, ruku přiložit na tlumič a zatočit kolem.
Pokud bude v tlumiči brnění tak je ložisko KO. Jednoduchá diagnostika bez projíždění.
Pokud bude v tlumiči brnění tak je ložisko KO. Jednoduchá diagnostika bez projíždění.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.08.23 09:35:28: měl jsem skoro podobnou vůli v ložisku a kupodivu to nehučelo 

-> Bukaj 06.08.23 08:42:00: Robil som doma nejaku kozmetiku na karoserii znameho lekara.....
On si auto priviezol ale poprosil ma aby som mu ho hodil u nas k nemocnici.
Tak som absolval kratku jazdu a srotenie v kolese od mrtveho loziska bolo neskutocne.
Ked som mu to povedal ....tak len ze fakt.....ved to tak robi uz dlho a inac pohoda.
Urcite je lepsi k pacientom ako k svojmu autu.
On si auto priviezol ale poprosil ma aby som mu ho hodil u nas k nemocnici.
Tak som absolval kratku jazdu a srotenie v kolese od mrtveho loziska bolo neskutocne.
Ked som mu to povedal ....tak len ze fakt.....ved to tak robi uz dlho a inac pohoda.
Urcite je lepsi k pacientom ako k svojmu autu.
-> Milan 136: presne som to siel napisat, skor by som mal obavu o to aby sa vobec vratili a ne ze sa auto vysype. To uz skor utopi.
-> Bukaj 06.08.23 08:42:00: Tam jsou záplavy teď.
Tak včera jsem to otestoval (spolu s majitelkou, která první polovinu jízdy ani nevěděla, jaký zvuk mám na mysli) a opravdu to bude to LP ložisko - přelézal jsem různě po autě, vzadu je relativně ticho (tam jsem obě ložiska měnil asi před měsícem a teď komplet uložení stabilizátoru a tlumiče) a vpředu ten zvuk jde zleva, takže určitě LP kolo.
Zvuk je silnější při odlehčení kola (při zatáčení doleva), naopak při zatížení kola (zatáčení doprava) zvuk ustane.
Každopádně jsem objednal nové ložisko a až se s tím autem majitelka s rodinou vrátí ze Slovinska, tak si střihnu výměnu - teď už to půjde raz-dva, když nebudu muset řešit zarezlé šrouby a čistit těhlici a vše kolem od koroze...
...doufám, že se to někde ve Slovinsku nevysype
Zvuk je silnější při odlehčení kola (při zatáčení doleva), naopak při zatížení kola (zatáčení doprava) zvuk ustane.
Každopádně jsem objednal nové ložisko a až se s tím autem majitelka s rodinou vrátí ze Slovinska, tak si střihnu výměnu - teď už to půjde raz-dva, když nebudu muset řešit zarezlé šrouby a čistit těhlici a vše kolem od koroze...
...doufám, že se to někde ve Slovinsku nevysype

-> Milan 136: Myslim, že jo. Ale zatím nebyl moc čas na testování... Projevovalo se to spíš ve vyšších rychlostech (respektive poté, co jsem dosáhl určité rychlosti a pak vyřadil, tak to bylo nejlíp slyšet) a na to tu v okolí nemám silnice. Naopak při jízdě do kopce v záběru jsem to neslyšel ani v zatáčkách (ale to možná proto, že to přehlušil zbytek auta)...
-> Bukaj 05.08.23 13:39:39: Mění se ten zvuk se zatočením?
-> Milan 136: A jak se projevuje vadný ložisko na předku - teda pokud jsem ho zlikvidoval chybnou montáží?

-> Bukaj 05.08.23 10:14:03: Takové přerušované hučení jde většinou spíš od zadku.
Chybnou montáží bys ho asi mohl zničit, ale to bys to musel úplně nějak podělat. Z toho, co píšeš ok. Nesmí se to dát na kola povolený. Pokud jsi to nějak dotáhl ve vzduchu, tak v klidu. Stačí dát třeba dva kolový šrouby, zkrz třmen do kotouče zapíchnout šroubovák a utahovat.
Jinak když dáš do plynu brzu, tak pak za stálého brzdění ten plyn povol a zase přidej. Pak to jede.
Chybnou montáží bys ho asi mohl zničit, ale to bys to musel úplně nějak podělat. Z toho, co píšeš ok. Nesmí se to dát na kola povolený. Pokud jsi to nějak dotáhl ve vzduchu, tak v klidu. Stačí dát třeba dva kolový šrouby, zkrz třmen do kotouče zapíchnout šroubovák a utahovat.
Jinak když dáš do plynu brzu, tak pak za stálého brzdění ten plyn povol a zase přidej. Pak to jede.
-> StepaNoFUN: Což se dělá blbě, když jedu do kopce a auto skoro zastaví...
-> Bukaj: a kdyz nevymeknes a pockas, tak zase prida.
-> Milan 136 12.11.22 08:35:08: Měnil jsem teď ložisko na druhé straně a něco jsem asi podělal...
Při testovací jízdě se ozývá přerušované rytmické hučení (v závislosti na otáčkách kola), ale jen někdy (když déle jedu vyšší rychlostí a pak vyřadím a "plachtím", tak je to dost slyšet), ale je možné, že se to ozývá stále a jen to neslyším přes hluk zbytku vozu - tohle auto je na uchometrickou identifikaci problémů blbé - třeba tam furt šustí posilovač řízení (přestane šustit jen při dorazech rejdu) a samotný motor je taky dost hlučný. Vzhledem k tomu, že testovací jízdu jsem dělal v jednu ráno, tak jsem si netroufl moc vypínat motor, protože při vypnutí klíčku zhasnou světla.
Je možné, že jsem ložisko přetáhl? Nebo je to, jak jsi psal, že se musí dotáhnout na moment před postavením na kolo? Ve vzduchu jsem jej dotáhl co dovolil diferenciál, pak jsem to metrovou trubkou dotahoval na zemi (asi půl otáčky, pak už se mi to zdálo moc a bál jsem se, že urvu šroub).
Nebo je příčina zvuku poloosa? To bych řekl, že spíš ne...
Jinak mne překvapilo, že u tohoto vozu se nedá brzdit za současného přidávání plynu (jak jsem zvyklý ze škodovky, když potřebuju vyloučit pazvuky od brzd nebo "zajet" brzdy na krátkém úseku) - když šlapu na plyn a druhou nohou sešlápnu brzdu, tak auto samo asi po vteřině ubere plyn...

Při testovací jízdě se ozývá přerušované rytmické hučení (v závislosti na otáčkách kola), ale jen někdy (když déle jedu vyšší rychlostí a pak vyřadím a "plachtím", tak je to dost slyšet), ale je možné, že se to ozývá stále a jen to neslyším přes hluk zbytku vozu - tohle auto je na uchometrickou identifikaci problémů blbé - třeba tam furt šustí posilovač řízení (přestane šustit jen při dorazech rejdu) a samotný motor je taky dost hlučný. Vzhledem k tomu, že testovací jízdu jsem dělal v jednu ráno, tak jsem si netroufl moc vypínat motor, protože při vypnutí klíčku zhasnou světla.

Je možné, že jsem ložisko přetáhl? Nebo je to, jak jsi psal, že se musí dotáhnout na moment před postavením na kolo? Ve vzduchu jsem jej dotáhl co dovolil diferenciál, pak jsem to metrovou trubkou dotahoval na zemi (asi půl otáčky, pak už se mi to zdálo moc a bál jsem se, že urvu šroub).
Nebo je příčina zvuku poloosa? To bych řekl, že spíš ne...
Jinak mne překvapilo, že u tohoto vozu se nedá brzdit za současného přidávání plynu (jak jsem zvyklý ze škodovky, když potřebuju vyloučit pazvuky od brzd nebo "zajet" brzdy na krátkém úseku) - když šlapu na plyn a druhou nohou sešlápnu brzdu, tak auto samo asi po vteřině ubere plyn...

-> SO545: 

-> minno 03.08.23 14:44:33: tio mas pravdu...a ak by sli do dobre utesnenej snemovne v Bruseli...snad by som aj zaturoval.

-> SO545: Ty musíš posielať tie plyny do výfuku tak akorád

-> dragon_cb_cz 01.08.23 21:07:45: 55mm povodne....30mm po....

-> SO545 01.08.23 21:01:42: Maličko 

-> Jarda/felda 29.07.23 08:11:06: je to tak. Někdy pomůže vyhledávání podle OE čísla (aspoň to zmenší možnosti). Ale stejně to není stopro.
-> SO545 30.07.23 09:06:27: Správně 

-> Milan 136 29.07.23 21:40:12: 240 Mirka z hoblika od karosarov....

-> Bukaj 26.06.23 14:26:43: Dnes jsem to řešil na svém. Občas to pískalo, tak jsem dnes srovnal tu plochu vedle vyjeté drážky. Chvíli to trvalo, ale je to v rovině.
Nastříhal jsem pásky ze šmirglu a brousil
Nastříhal jsem pásky ze šmirglu a brousil

Tohle auto je asi nejakej debilni mezityp. Kdyz jsem kupoval zamek do dveri, tak taky bez uspechu...
-> růža 28.07.23 23:13:11: to jsou všude tyhle katalogy
na mýho Passata mělo sedět asi pět chladičů a každý rozměrově jiný
no takže metr a poměřit což se dělá úplně super když je namontovanej 




-> Matthes, záškodník z TechWebu: Na popisky se vyser. To kkti z Kelly neumí. Objednal jsem zákazníkovi podle OE čísla spodní lištu nárazníku v druhošce a přišel mu nosník. Nebo série blatníku na Boru, co byly ve skutečnosti na Golfa. Což se člověk dozví až od zákazníka, který si třikrát objednal "spravný" díl a pokažde Golf.
Tak sem pica tupa vzal v kelly blbej chladic pro tatu, tak ho musim vratit a vzit spravnej. Achjo, kokot. Ale meli tam popisek, ze by to melo sedet no.
-> Bukaj 25.07.23 21:18:33: Normálně podle čísla dílu přes VW
-> Bukaj:
Já gumový záslepky kupoval na skoda-dily.cz
Já gumový záslepky kupoval na skoda-dily.cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.07.23 20:35:41: Rád bych posloužil, ale obrázky v tomto případě máme pouze orientační. Není na nich přesně určený místo. Ale předpokládám, že to bude stejný, jako u všech rotaček. Takže pod pal. čerpadlem (příruba na dva šrouby).
-> Bukaj 25.07.23 21:18:33: Většinou jdou tyto věci sehnat v originále (případně druhovýroba, např. Romix).
Takže to chce buď orig. číslo, nebo schopného prodavače, který položku vyhledá podle VIN.
-> Bukaj 25.07.23 21:18:33: Většinou jdou tyto věci sehnat v originále (případně druhovýroba, např. Romix).
Takže to chce buď orig. číslo, nebo schopného prodavače, který položku vyhledá podle VIN.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.07.23 21:06:37: Tak jsem našel jen chladič z benziňáka - je k mání za odvoz. Je včetně sahary.
Možná jsem ty z nafťáka už vyházel, nebo nevím, kde jsou, ale na první pokus jsem našel jen dva klimachladiče a jeden vodní (tenhle: autodilycz.cz/nahradni-di ly/chladic-vody-original-6 27932 )
Možná jsem ty z nafťáka už vyházel, nebo nevím, kde jsou, ale na první pokus jsem našel jen dva klimachladiče a jeden vodní (tenhle: autodilycz.cz/nahradni-di ly/chladic-vody-original-6 27932 )
A když už jsem tady, tak se zeptám - kde kupujete na "fauvé" různé drobnosti - záslepky dutin, gumové průchodky, plastové příchytky a podobnou droboť? Na E-shopech jsem nějak nic moc nenašel (asi neumím hledat) a v krámech s autodílama, kde jsem před 20 lety kupoval tyhle věci na škodovky, asi dneska s tímto sortimentem též nepochodím (ale ještě nebyl čas se ptát). Nebo nezbyde, než vrakáč? Stejně potřebuju i výřez prahu s oválnou dírou - od heveru byl odtržený plastizol od plechu a nevšiml jsem si toho na podzim, když jsem auto prohlížel a ošetřoval korozi (což jsem stejně nestihl dotáhnout dál, než do základovky, místy do plniče, takže teď můžu začít znova) a přes zimu to pod tím plastizolem komplet shnilo - zjistil jsem to, když jsem auto umyl před výměnou zadních ložisek (poprvé po zimě - majitelé to moc nemyjí, na venkově to nemá cenu, za pár dní je to zahnojené zase)...

-> Bukaj: Diky, ale v LKQ to je za 2500... A myslim, ze tys to delal na novejsim Caddym, tata ma toho staryho kulatyho.
-> Bukaj 25.07.23 20:54:47: To asi nebude. U aut s collerem drží chladiče ve stěně právě na tom intercooleru, na něm je ten vodní a na něm sahary.
Když to nemá intercooler, tak to drží za ten vodní.
Když to nemá intercooler, tak to drží za ten vodní.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kdyžtak chladič na naftovou kedynu tu mám - možná dva...
Edit: ale oba budou z foukanýho nafťáka - jsou včetně intercooleru (ale třeba bude vodní chladič stejnej).
Kdyžtak daruju za odvoz, aspoň mi to tu nebude strašit...

Edit: ale oba budou z foukanýho nafťáka - jsou včetně intercooleru (ale třeba bude vodní chladič stejnej).
Kdyžtak daruju za odvoz, aspoň mi to tu nebude strašit...
Tátovi rupnul chladič u Caddyho 1,9 SDi. Motor AYQ2. Když už ho budu měnit, možná bych vyměnil termostat... Nemáte prosím obrázek, kde se nalézá?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.07.23 10:50:33:
Pche, naopak vinutí dneska v motorech mizej a nahrazujou je magnety. Nevim teda jak klasickej stejnosměrnej komutátorovej motor, ale BLDC/PMSM na rotorech žádný vinutí nemá. Odpadá s tím mnoho problémů a motor je výrazně efektivnější. Nicméně příliš velkej smysl dělat stejnosměrnej motor s pernamentníma magnetama na statoru, nevidim. Největší problém - komutátor - tam totiž zůstává.
Na magnety (a jejich trvalé zeslabení feromagnetických vlastností) má vliv hlavně Curieova teplota, která je u každýho materiálu jiná.
Pche, naopak vinutí dneska v motorech mizej a nahrazujou je magnety. Nevim teda jak klasickej stejnosměrnej komutátorovej motor, ale BLDC/PMSM na rotorech žádný vinutí nemá. Odpadá s tím mnoho problémů a motor je výrazně efektivnější. Nicméně příliš velkej smysl dělat stejnosměrnej motor s pernamentníma magnetama na statoru, nevidim. Největší problém - komutátor - tam totiž zůstává.
Na magnety (a jejich trvalé zeslabení feromagnetických vlastností) má vliv hlavně Curieova teplota, která je u každýho materiálu jiná.
-> Jarda/felda 07.07.23 22:32:54:
Chcípací klapky jsou tam hlavně od toho aby s sebou motor nešil při překonávání kompresí v doběhu. Je to poznat jako prase. Toledo je nemělo a to se při zdechnutí otřáslo jak kdyby to chtělo vypadnout z auta.
Chcípací klapky jsou tam hlavně od toho aby s sebou motor nešil při překonávání kompresí v doběhu. Je to poznat jako prase. Toledo je nemělo a to se při zdechnutí otřáslo jak kdyby to chtělo vypadnout z auta.
VW 1.6 16V AZD: pri pridani plynu v tahu je od motoru slyset cvrlikani (predpokladam, ze jsou to ventily). Je to jen dole, cca mezi 1500 a 2500 ot/min. Jen v tahu, na volnobeh to neudela ani naznakem.
Nedeje se to uplne dlouho, nekvalitni benzin vylucuju. Co dal by to mohlo byt? Cidlo klepani treba? Mam ho zkusit vymenit?
Nedeje se to uplne dlouho, nekvalitni benzin vylucuju. Co dal by to mohlo byt? Cidlo klepani treba? Mam ho zkusit vymenit?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.07.23 12:41:29: hlavně že je to levnější 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.07.23 10:50:33: To som tiež netušil (že vysoká teplota magnetom škodí). Sranda 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: ono asi záleží i na výrobci jak ten starter navrhnu, tohle je konkrétně Bosch.
-> saskyn2: No pekny... to se nedivim, ze to nefunguje 
