VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
3487 příspěvků (zobrazeno 2501 až 2550) od 24.01.2014 do 23.11.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
10:53:07
29.07.2021
Borderer
-> vhml: A taky se ten olej mění co 6 - 10 tisíc kilometrů.
10:50:21
29.07.2021
vhml
-> dragon_cb_cz 29.07.21 10:42:21: Ale tak to jsou bezsychronní ne? V motorkách, traktorech atd. Motorky maj vždy společnou náplň s převodovkou, jen musíš mít jinou normu kvůli aditivaci na mokrý spojky.
10:42:21
29.07.2021
dragon_cb_cz
-> vhml: No a pak jsou převodovky, do kterých se leje 10W40 motorák a funguje to taky 1
10:41:06
29.07.2021
vhml
To je stejně věc jak jsou ty převodovky náhlý. Do motorů si každej lije co mu přijde pod ruku a ten to nějak polkne. A nebo je to na těch převodovkách prostě poznat hned.



Teď jsem taky dostal nějakej tip, že do hůře řadící Miaty patří nějakej origo Ford olej do dodávek, že to snad je to co tam lili ve fabrice.
upraveno 1x, naposled 29.07.2021 10:41:20
10:30:36
29.07.2021
11mAjA11
-> Syny: buďto tam dej originál a nebo se na to vyser. Nic než originál v tom nebude fungovat.

Máme otestované různé oleje a nic než origo nefunguje.

Ravenol ne, febi ne, divinol ne..já sem v Supu měl Mannol, též to nefungovalo...nakonec sem koupil 3litry originálu za 3600 a radi to jak lala.
09:59:02
29.07.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2 29.07.21 08:30:01: Tak v tom případě je ten Synyho Golf taky veterán...



-> Jarda: Jo, pro Alfu jsou motorový oleje Petronas Selenia a převoďáky Petronas Tutela.
08:57:57
29.07.2021
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: tutela patri do do alfy? Ja ji dal do predniho diferaku u nivy, protoze mela Gl5, tam je predepsana vymena 30tis.km tak to +- dodrzim, jeste jsem do ni pridal MoS2 od LM a zahustovadlo stop leak, co jsem daval odkaz vedle pro tekouci favo prevodovku. V pridavne prevodovce mam Castrol ST75W90 Gl4+, taky s dodanou MoS2, v hlavni to same, jen bez MoS2 ( s toudle prisadou to pak hur radi), no a v zadnim duferaku - samosvor mam castrol gl5 limited slip 75w140, val racing predepisuje vymenu po 10tis.km, tak to +- dodrzuju, teda nechal jsem ho tam celou asii 45 dni a 17300km, to uz jsem vypustil slusnej bordel :), ale dal funguje...
08:30:01
29.07.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz 29.07.21 01:30:12: No rýpanec byl asi zbytečný, hlavně trochu blbě směřovaný, páč do veteránů s 5q který jsou starý jak to zminovaný gm/alfa jde taky olej za 3003 Jinak jasně že něco je dražší, něco levnější...
01:30:12
29.07.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2: V klidu, já jsem si jen vzpomněl jak jsi tu na FEBI (a snad dokonce přímo převoďák) nadával pár dní zpátky 3 A můj Saab mechoš ho má v oblibě asi stejně jako ty...



-> Syny 29.07.21 00:33:28: No však jo - právě proto ten rýpanec. Když už jsem si na Saskyna vzpomněl, tak jsem si totiž vzpomněl na tohle: -> saskyn2 23.07.21 21:13:55: . A převoďák často neměním, ale pořád to dělám časteji, než klíče 4 Resp. jediný auto kde jsem ho musel měnit byla ehm... koncernová oktávka.
upraveno 1x, naposled 29.07.2021 01:30:47
00:34:34
29.07.2021
Syny
-> saskyn2 29.07.21 00:20:10: No ja to tam davat nechci, to jen ze mi to hned nabizel namisto toho originalu. Nicmene 1150 bez DPH za litr se mi davat taky nechce :/
00:33:28
29.07.2021
Syny
-> dragon_cb_cz 29.07.21 00:12:16: Tak nevim no, zase si vem kolikrat to v aute menis. Vetsina lidi vubec 3 Ono bych se na to taky mohl vykaslat, precijen uz pomalu pokukuju po necem jinem, ale rikam si, ze proste po 240ti tkm uz to auto ma narok. Ja nevim ze furt nekdo musi bojovat jestli je lepsi koncern nebo ne. V necem ano, v necem ne, ale hlavne - to jsou boje jak v materskej skolce. Nedavno jsi tu psal o tom, jak se nehodlas strachovat o vymenu prevodovky za 20 po X letech a olej za zlomek ceny te trapi?
00:24:08
29.07.2021
saskyn2
-> Syny: Já kupuju tady origo 885Kč, je to teda jen přes registraci a cena i s rozvozem, ale zkus se jich zeptat jestli by to nešlo i pro běžného smrtelníka
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od saskyn2 vložen 29.07.2021 00:24:08
00:20:10
29.07.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz: tvl otevřu virt a hned mě tady zminuješ3 hele každěj at si dá co chce, nicméně já bych si to do svého auta nedal, resp. pak je lepší tam rovnou nechat to co tam je.
00:12:16
29.07.2021
dragon_cb_cz
-> Syny: ... saskyn2 varující před tím, že FEBI je sračka za 3, 2, 1... 1



EDIT: Ale tak hlavně "zlatej koncern", že jo... Origo GM převoďák za tři stovky bez daně litr, Tutela pro Alfu se do tři stovek vejde i s DPH a člověk nemusí být servisák "s kontaktama"...
upraveno 3x, naposled 29.07.2021 00:18:54
00:09:32
29.07.2021
Syny
Neumite nekdo nejak rozumne sehnat 3 litry origo prevodovyho oleje do 6q? Dneska jsem se na to ptal v kramu kam leta chodim a prej litr 1150Kc bez DPH 36 Nabizel mi tam nejakej FEBI, ale nevim no.
upraveno 1x, naposled 29.07.2021 00:10:32
19:50:55
23.07.2021
King
-> Jirik_Tuňák1983: Zas tolik me to netrapi, abych do toho investoval. Neco napovi otackomer a presnou teplotu vytahnu ze servisniho menu palubky.
21:18:07
21.07.2021
Jirik_Tuňák1983
-> King 21.07.21 14:30:27: Ale někde jsem viděl na netu, jak uměli do E60/61 dohrát zobrazení teploty. To už máš?
14:30:27
21.07.2021
King
-> Syny 18.07.21 21:10:27: Tak to je aspon trosku lepsi pripad, nez u modrobily vrtule, kde soudruzi manazeri rozhodli, ze ryba, ktera si ten jejich zazrak koupi, nepotrehuje informace o teplote motoru ani o (ne)probihajicich regeneracich a proste jednoho dne clovek zjisti pri predjizdeni, ze se nekam vytratili konici a hledej smudlo! Je teda pravda, ze neni jednoduchy rozhodnout, jestli je vetsi kokotina nemit informaci o teplote motoru vubec nebo mit pseudoinformaci jako ve tvym pripade. Mne tenkrat napovedela jedna ficura bavoriho otackomeru, kdy otacky "cervenyho " se posouvaj podle stupne ohrati motoru a zaclo mi bejt divny, ze ani kdyz tomu dam coud na dalnici, tak se pasmo max. otacek neposune tam, kde bejvalo.

A nejzabavnejsi na tom pak je, ze kdyz je RJ spokojena s teplotama a dostane povel z diagnostiky "regeneruj! ", clovek jede doslova ekorallye, aby neprekrocil diferencni tlak, tak zacne regenerace, tlak samozrejme vyskoci, regenerace failne, ulozi se chyba ucpanym DPF a po pici. Jet po dalnici s notasem na kline a nekolik km vycitat a mazat chybu, dokud ta regenerace neprobehne uspesne je docela zazitek1
12:45:29
21.07.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: No však i Alenka říkal, že ten výpočet je relativně "hogo fogo" a tudíž se to spouští s velkou rezervou. Na druhou stranu, i ty přechodový režimy by měla jednotka umět zohlednit, ne?



Za sebe můžu říct, že na kombíku odhaduju propustnost DPF na trochu vyšší než by měla být a regenerace se pouští zcela zvesela. Schválně můžu zkusit zalogovat hodnoty diferenčního tlaku před/po regeneraci, ale mám pocit, že tam zásadní rozdíl není (bohužel).
12:34:46
21.07.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Já bych schopnosti jednotky správně vypočítat hodnotu sazí nepřeceňoval. Tím spíše, že nejvíce sazí vznikne při dostatečně nevhodné jízdě podle mě v přechodových režimech, při jízdě za studena apod. Ale vim o tom vcelku hovno, tak se za to bít nebudu.



-> saskyn2:

Sorry, nejsem ve svý kůži. Kdyby za to aspoň moh chlast. 3
11:25:31
21.07.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 21.07.21 10:06:18: To by nám musel říct on, pokud by se ukázal - detaily si nevybavuju, ale pochopil jsem, že jako trigger pro spuštění regenerace se primárně používá vypočtené zaplnění, ne diferenční tlak. Jestli se může použít doplňkově nebo ne, to nevím.



Jen mi nepřijde až tak samozřejmý, že když čidlo indikuje plný filtr, že se ta regenerace skutečně spustit má. Pokud má jednotka dobrý důvod si myslet, že by plný být neměl a přesto je diferenční tlak vysoký, tak skutečně dává větší smysl vyhodit chybu, než spustit regeneraci na systému, který zjevně není v pořádku.



Modernější systémy to třeba mají zase jinak, pokud jak píše -> saskyn2 21.07.21 09:57:28: jsou tam teď čidla dvě, tak to můžou vzít zas jinak v potaz... ale pokud vím, tak -> Syny: úplný výkřik nejmodernější techniky nemá.
10:52:26
21.07.2021
saskyn2
-> palinator 21.07.21 10:06:18: tvl dyt já píšu úplně to samý co ted ty!!!3
upraveno 1x, naposled 21.07.2021 10:56:23
10:06:18
21.07.2021
palinator
-> saskyn2:

Já přece netvrdím, že je na ozdobu, ale že se regenerace spouští za splněných podmínek (mimo jiné se nespustí i v případě, že je diferenční tlak příliš velký) tehdy, kdy nějaká mezní spouštěcí hodnota bude překročena. A to je i ten jakýsi virtuální výpočet.

Domnívám se, že je to tak kvůli tomu, aby nedocházelo tak často k úplnému ucpání filtru. Čidlo může časem dávat trochu jiné ujeté hodnoty nebo může být DPF více průchozí než by měl být a v takovém případě by to regeneraci nikdy nespustilo.



E: když to řeknu jednoduše - budeš jezdit jak divočák po městě, krátké trasy, atd., zcela jistě regeneraci spustíš na diferenční tlak (filtr je skutečně zajebanej)... když budeš jezdit piánko po dálnici nebo se ti to podaří někde tak rozžhavit, že se ti DPF zapálí sám od sebe, narazíš na tu virtuální hodnotu a regenerace se spustí "zbytečně".



E2: koukám že dragon to píše jinak ... já si teda nevybavuju že by Alenka psal že se na údaj z čidel diferenčního tlaku sere vždycky - ale při ecorally určitě
upraveno 3x, naposled 21.07.2021 10:10:41
09:57:28
21.07.2021
saskyn2
-> palinator 21.07.21 08:14:32: Máš nějaký hodnoty při kterých jednotka pouští aktivní regeneraci, samozřejmě nevylučuju že je Alenka umí posunout popřípadě jinak nakombinovat a tím tu regeneraci oddálit, ale to že čidlo diferenčního tlaku(mimochodem u koncernu jsou ted už dvě) je tam jen pro ozdobu a jednotka s ním nepočítá fakt není pravda.
09:44:02
21.07.2021
Jarda/felda
-> saskyn2 21.07.21 00:02:58: regeneraci 4 i když nedosáhneš ostatních podmínek tak v nejzazším případě to jednotka spustí po XXX spálených litrech 4
08:14:32
21.07.2021
palinator
-> saskyn2:

Hlavně co si pamatuju dobře, tak tu Alenka psal jeho experimenty s prodlužováním doby mezi regeneracema. A že podle skutečného zaplnění se mu podařilo dosáhnout regenerace až po 1000 km. Ale standardně tu dobu ustřihnou mnohem dřív, i kdyby byl DPF zaplněnej z poloviny.
00:02:58
21.07.2021
saskyn2
-> Jarda/felda: Ted nevím o cem mluvíš, jestli o popílku nebo regeneraci, každopádně jednotka jede nějaké kombinace dle mapy, nepočítá to z jednoho jediného faktoru.
23:41:20
20.07.2021
Jarda/felda
-> saskyn2 20.07.21 17:53:25: myslim že palivo to bralo jako až poslední termín 4 respektive ostatních podmínek jsi dosáhnul dřív než potřebné množství spáleného paliva
21:01:00
20.07.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Ok, nebudu se hádat, saabu nerozumím. Když to čidlo nefunguje tak jsou hodnoty mimo tolerance a jednotka samozřejmě regeneraci nepouští, to samé se stane když je mimo toleranci jedno z teplotních čidel.

Tady máš vysvětlený jak to funguje u jiných značek, schválně jsem na to koukal a celkem hodně povedený video.
Test diferenčního senzor tlaku filtru částic (DPF/FAP)
20:37:31
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Ne, nepletu si pojmy - soot jsou saze, popel je ash. Navíc Saab jednotka stav popílku vůbec nesleduje (minimálně žádná taková hodnota nejde přes diagnostiku vyčíst).



Interval bys stejnej neměl - jednotka fakt průběžně počítá přírůstek sazí ve filtru z různých parametrů provozu - viz ten výňatek z WIS, konkrétně "The calculated amount of soot is based mainly on engine load and speed".



DPS je tam právě proto, aby zahlásil chybu, když ten systém není v pořádku - např. když je filtr zaplněný/neprůchozí i když si jednotka myslí, že by být neměl. A potvrzuje to i provozní zkušenost - když čidlo začne házet blbý hodnoty nebo se filtr fakt ucpe, tak jednotka regeneraci ani nezkouší, ale vyhodí chybu a spadne do nouzáku.



Takže já zase nechci mluvit za koncern, ale u JTD to takhle fakt funguje a je to konzistentní s tím, co o koncernu říkal Alenka. Ale na rozdíl od něj jsem se v software těch jednotek nikdy nehrabal.
17:53:25
20.07.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Blbost to samozřejmě je, protože pak by si měl pokaždé ten interval stejnej at bys měl filtr zanesenej jak chceš, jen bys u starýho filtru smazal popílek a vesele jel dál a to fakt nefunguje. Popřípadě bys mohl v klidu filtr vymlátit. Navíc by vlastně ani to auto nevědělo kdy regeneraci ukončit.

Za saab mluvit nechci do toho nevidím, ale skoro bych řekl že si pleteš základní pojmy tj. spalitelný saze a nespalitelný popílek4 protože popílek je skutečně jen spočtená hodnota z najetých km, stylu jízdy a spotřeby, ale to není zaplnění sazemi.
13:48:56
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 20.07.21 13:34:08: Pochopil jsem z toho, že prakticky na všech CR. Na PD je to naopak řízené tím čidlem.



-> palinator 20.07.21 13:33:27: Přesně tak (viz ten výtažek z WIS ohledně manuální regenerace) - pokud je ten tlak vysoký i když by vysoký být neměl, tak vyhodí chybu. Což ostatně dává daleko větší smysl, než naslepo pustit regeneraci, což by max na nějakou dobu maskovalo problém.
upraveno 1x, naposled 20.07.2021 13:49:10
13:46:06
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2 20.07.21 13:24:52: No, myslím, že do vnitřností toho software trochu vidí, tak mu věřím, že ví, co říká. Speciálně když tu jak říkáš "blbost" mám potvrzenou servisní dokumentací Saabu, který používá stejný řídící systém motoru... tak to asi až taková "blbost" nebude.
13:43:16
20.07.2021
saskyn2
-> palinator: to taky nikde nevyvracím, ale pokud čidlo vyhodnotí zanesený filtr tak to pustí regeneraci bez ohledu na najetý km, tj dřív.
13:34:08
20.07.2021
palinator
-> saskyn2:

Vždyť tu psal že na nějakejch novejch motorech (a hlavně po Dieselgate) se regenerace spouští aniž by byl filtr skutečně zaflákanej
13:33:27
20.07.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

A pokud vim tak pokud jsou ty tlaky hodně rozházený, tak už to standardní regeneraci ani nespustí.
13:24:52
20.07.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz 20.07.21 11:24:19: nevím kde na na to Alenka přišel ale je to blbost. To čidlo je tam samozřejmě kvůli zjištění tlaku tj propustnosti filtru
13:08:04
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> Syny:
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od dragon_cb_cz vložen 20.07.2021 13:08:04
13:03:24
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> Syny: Ne, takhle se fakt počítá interval pro spuštění regenerace. Resp. za koncern mluvit nechci (ale Alenka to tady takhle popisoval), ale u Saabu je ve WIS explicitně napsáno, že čidlo má pouze kontrolní funkci a pro vyhodnocení zaplnění se nepoužívá.
12:29:45
20.07.2021
Syny
-> dragon_cb_cz: Myslim, ze tim co pises se pocita celkove zaneseni DPF popelem. Jako pro regeneraci pri zaplneni sazema se asi prihlizi i ktomu co zminujes ty, ale k tomu rozdilu tlaku urco taky.
upraveno 2x, naposled 20.07.2021 12:58:13
11:24:19
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> Syny: Z toho co tu psal Alenka (a souhlasí to s tím, jak funguje podobný systém u Saaba) se pro vyhodnocení zaplnění pro spuštění regenerace u CR to čidlo diferenčního tlaku nepoužívá. Zaplnění je vypočtené z jiných parametrů (kolik paliva, v jakém režimu a za jakých provozních podmínek motorem proteklo).



-> saskyn2 20.07.21 09:55:57: Viz výše - právě proto by mě zajímalo, který konkrétní parametr (ze kterého to jednotka počítá) to ovlivní, že se regenerace spustí dřív.



-> Jirik_Tuňák1983: Jenže ty najedeš prd, tak to je pak ta Verva jednodušší bez debat (a VIF v ní už máš). Ale pokud s ženou najedeme dohromady za měsíc 4 tisíce km, tak se ta Verva dražší o 5 Kč oproti normální naftě dost prodraží...
10:20:53
20.07.2021
Jirik_Tuňák1983
Já jsem to tam lil první zimu a pak jsem se na to vysral, kupoval jsem beztak Vervu. Přišlo mi to jako odměřování náhrady olova do škodovky. Taková cesta do pravěku.
10:14:04
20.07.2021
Syny
-> saskyn2: Nad tim uz jsem parkrat premyslel, ze ta kourivost s tim asi bude vyssi. Ja to tam leju hlavne kvuli tem vstrikum. Ale mozna to zkusim bez nej chvili. Stejne mi uz dochazi :)
upraveno 1x, naposled 20.07.2021 10:44:15
09:55:57
20.07.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz 20.07.21 09:27:31: Jo já netvrdím že to některý parametry nemůže zlepšit(třeba výkon), spíš otázka jestli je to zlepšení za ty peníze dostatečný. Spíš jsem to uvedl jako příklad čemu všemu jsou lidi schopný věřit.

Každopádně výkon, přidírání čerpadla a nebo kouřivost jsou dost zásadně rozdílný parametry ne? A zrovna tu kouřivost bych si klidně vsadil že to nezlepší, spíš naopak. Ale nechci nikomu brát iluze.
09:43:28
20.07.2021
Syny
-> dragon_cb_cz: Tak zaplneni to meri rozdilem tlaku na vstupu a vystupu DPF. Takze pokud to s VIFem vic huli, tak se DPF zaplni driv a driv jedou i regenerace.
09:27:31
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2 20.07.21 00:07:37: Tak ona ty parametry norma nesleduje pro srandu králíkům a to zlepšení je vcelku úspěšně laboratorně měřitelný. Aditivace paliv není placebo - občas dokonce pomůže vyhrát válku 4



-> Nwkt 19.07.21 21:43:49: Tam je pak otázka, proč to ta jednotka tak vyhodnotí - když zaplnění je odvozený nepřímo, tak který parametr se změnil.



Každopádně tohle by bylo na hodně dlouhou statistiku - mně se regenerace pohybujou v rozmezí třeba 750 - 1200 km pořád na stejný palivo. Strašně záleží na trasách. Za 50km cestu domov -> škola -> školka -> domov mi v zimě mi zaplnění narostlo stejně jako při 150km cestě z domova do ČB.
08:31:48
20.07.2021
Jarda/felda
-> saskyn2 19.07.21 21:52:56: ty 200 se správným dávkováním na 500 litrů nejni zase tolik vyhozených peněz 1
00:14:24
20.07.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: Tak já nevěřím pro víru... Proběhl v SM (což sice je komerce, ale ještě pořád doufám a věřím že ne jen zaplacená) test VIFu z rakouský (či německý) nafty zmrvený zinkem. Po 12ti hodinách provozu v max výkonu přesedlali na naši naftu s VIFem. Výkon se začal zvyšovat. A podle rozborů byla ta naše běžná nafta horší, než ta jejich úmysně (pro test) zkurvená. Výkon šel nahoru.
00:07:37
20.07.2021
saskyn2
-> StepaNoFUN 19.07.21 23:10:32: Hele já nevím, to kdysi byly magnety na palivový hadičky co snižují spotřebu o 20%, pak Horst Fuchs a ten preparát jak pak auto jezdilo tisíce km bez oleje, pak VIF který už je dneska taky retro, protože ho pomalu nahradilo BG a ted už zase frčí dekarbonizace vodíkem3 já jsem k těmhle věcem tak nějak z principu dost skeptickej, tím netvrdím, že to nemůže fungovat, jen to je něco jako věřit v boha, věř a víra tvá tě uzdraví3
23:10:32
19.07.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: Myslíš že ten motorovej test na tom 2.0 HDi v plný záteži na brzdě, kterej stojí cca 500k byl fejk? Včetně rozborů nafty a zjištění že rakouská "úmyslně zmrvená testovací" nafta s přídavkem zinku je proti naší běžně prodávaný "top palivo"?
Extreme Tyres