
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> StepaNoFUN: Ještě před půl rokem jsem jezdil 405, kde stačilo to co píšeš
, k motoru vedly kabely akorat ke žhavení, ventilu na čerpadle a startéru. Ale je to přesně jak píšeš, už to chtělo něco novějšího.

-> MXMarek: Ideálně jenom kladivem, plochým šroubovákem, kombinačkama a stranovejma klíčema 10, 13 a 17...
Ale zase na druhou stranu - asi bys s takovým autem nechtěl dlouhodobě spotřebně jezdit. ;-)
Ale zase na druhou stranu - asi bys s takovým autem nechtěl dlouhodobě spotřebně jezdit. ;-)
-> Milan 136: Ach jo, to jsou ty "moderní" vozy
. Diagnostikou nedisponuji, tak to asi bude cvakat dál, než budu muset do servisu kvůli něčemu závažnějšímu. Zlatý auta kde si člověk všechno opravil jen s golou 


-> MXMarek: jelikoz je to ovladani komfortu,tak se musi spravne nakodovat a prihlasit do ni ovladace DO
-> Nwkt: Tak jsem jí vyndal, relé proletoval, ale cvaká to stále. Teď je otázka, jestli jsem to udělal dobře. Mám jen trafopájku a elektronice moc neholduju... Když zkusím sehnat stejnou komfortku, můžu jí jen jednoduše vyměnit, nebo se to pak musí nějak přes diagnostiku nastavit?
-> MXMarek: komfortku ven, rozebrat a proletovat. Komfortka je pod volantem, vedou do ní většinou 3 svazky
-> Nwkt: To je fofr, super, díky, ráno na to mrknu.
-> MXMarek: Proletovat relé v komfortce. Taky mi to dělalo na toledu
Také tu poprosím o radu - na mé Boře blbne vnitřní osvětlení - když odemku, osvětlení problikne a zůstane zhasnuté, než otevřu dveře, pak je rozsvícené, ale jak zavřu, tak zase zhasne - nefunguje prodloužení osvětlení. Nedělá to pokaždé, ale tak v 90%. To je první problém, který mi zas tak nevadí, ale určitě bude souviset s druhým problémem - za jízdy cvaká nějaké relé. Necvaká nijak pravidelně, cvakne třeba při přejezdu nerovností, nebo prudším zatočení... Zatím se mi nepodařilo identifikovat, které relé to cvaká. Dokázal by mě někdo nasměrovat, na co se zaměřit? Díky
chlapi, dik moc za pomoc, zda se, ze je opraveno. Mikrospinac otvirani kufru byl trvale sepnutej,jak jsem psal na zacatku. Ale protoze se nic nedelo kdyz jsemho odpojil a zkousel jeho stisknuti simulovat spojenim kontaktu sroubovakem v konektoru,tak jsem mel pocit ze je jednotka nejak poskozena, nebo jak pise NWKT nejak odstavena kvuli chybe. V tomhle se nevyznam.
Chtel jsem zkontrolovat kabelaz do vika , ale nenasel jsem konektor. Nekde na netu jsem nasel tu zminku o aktivaci tlacitka pri otevreni dveri, tak jsem zkusil po prichodu z prace otevrit a zavrit dvere a najednou to spojeni kontaktu tlacitka cvaklo zamkem... Takze asi vyreseno.
Ted uz jen nahradit ten mikrospinac, ale to uz si poradim. Tak jeste jednou diky moc za pomoc!
Chtel jsem zkontrolovat kabelaz do vika , ale nenasel jsem konektor. Nekde na netu jsem nasel tu zminku o aktivaci tlacitka pri otevreni dveri, tak jsem zkusil po prichodu z prace otevrit a zavrit dvere a najednou to spojeni kontaktu tlacitka cvaklo zamkem... Takze asi vyreseno.
Ted uz jen nahradit ten mikrospinac, ale to uz si poradim. Tak jeste jednou diky moc za pomoc!
-> Sita: Spíš tam bude pořád chyba, tak to jednotka odpojila a háže chybu. Takže opravit a pak vymazat diag chybu
-> Sita: Nebo ta porušená izolace odpálila ten spínač... Šel bych po kabelech a beztak zjistíš, kde je problém...
Jumbo: jo, svetlo sviti po otevreni, a zhasina pri zavreni kufru... Jednoznacne odesel ten mikrospinac otvirani - je porad seplej a spolu s tou porusenou izolaci na dvou kabelekch ve svazku to asi odpalilo cast toho centralu... Nebo nevim...
OK, zkusim se zeptat po znamejch jestli to nekdo nema. Jinak auto kompletne funguje, svetla, kontakty dveri, okna, central...
-> Sita: Svítí ti světlo v kufru? Je to na stejné kostře, jako ten spínač, pokud správně chápu tenhle diagram...
faculty.ccp.edu/faculty/. ../Image3.gif
faculty.ccp.edu/faculty/. ../Image3.gif
-> Sita: Nicméně stejně bych počítal s diagnostikou a výmazem chyb 

jj, nejaky mikrospinace doma mam, jestli po kontrole kabelaze to zacne fungovat tak ten spinac necim zkusim nahradit, nebo koupit neco v elektronice. NWKT: kazdopadne dik moc za pomoc dnes...
Jumbo: je to zachovaly, ale jinak pravek - rok 2001... Rikam si, ze jestli uz se tomu lamou kabely, tak uz to asi brzo prestane cely fungovat uplne....
Jumbo: je to zachovaly, ale jinak pravek - rok 2001... Rikam si, ze jestli uz se tomu lamou kabely, tak uz to asi brzo prestane cely fungovat uplne....
-> Sita: Tak ho vyoperuj, vem do GESu nebo GME a vyber nejpodobnější ze kterýho tam přeskládáš vnitřnosti
-> Sita: Já bych ještě zkusil, jestli to není nějaká blbost, abys nerozebral půlku auta, nepřekopal tlačítko a pak zjistil, že to byla jen blbost...
Co je to za rok?
Co je to za rok?
Jumbo: ze spinace to vede nekam pryc, asi do jednotky, k servomotoru vede jinej kabel, asi z jednotky... Nekde jsem se docetl, ze ta jednotka deaktivuje tlacitko kdyz se jede vic jak 5kmh, a znovu se aktivuje az otevrenim dveri... Proste blazinec, nemam na tohle vybavu a neznam nikoho kdo by to byl ochotnej behem jednoho dne vyresit... Takze musi nastoupit primitivni reseni.
NWKT: diky, uzitecna vec, nasel jsem diky tomu, ze ten mikrospinac by mel bejt "1J5962104A", a cesky eshopy ho prodavaji za cca 550Kc, takze na to taky kaslu a predlam to na to tlacitko vedle sedacky...
NWKT: diky, uzitecna vec, nasel jsem diky tomu, ze ten mikrospinac by mel bejt "1J5962104A", a cesky eshopy ho prodavaji za cca 550Kc, takze na to taky kaslu a predlam to na to tlacitko vedle sedacky...
-> Sita: Jak jsou tam zapojené kabely? Jde to z mikrospínače přímo do serva, nebo to jde ještě někam dál? Pokud nemáš schéma zapojení, sežeň si multimetr a "propípej" konce kabelů, jestli nejsou přerušené.
Pokud to není celé řízeno ŘJ, tak to podle mě bude tak, že servo má sepnuté stálé + z baterky (nebo ho dostane z jednotky při odemčení auta) a přivedení - ho spouští. Pokud to tak je, je možné že jeden kontakt z toho spínače jde na kastli a druhý do motorku.
Zkus to otestovat připojením kontaktů na kostru a uvidíš, co to udělá, podle mě to žádná těžká elektrotechnika nebude...
Nebo může být špatná kostra, zadní světla fungují jak mají?
Pokud to není celé řízeno ŘJ, tak to podle mě bude tak, že servo má sepnuté stálé + z baterky (nebo ho dostane z jednotky při odemčení auta) a přivedení - ho spouští. Pokud to tak je, je možné že jeden kontakt z toho spínače jde na kastli a druhý do motorku.
Zkus to otestovat připojením kontaktů na kostru a uvidíš, co to udělá, podle mě to žádná těžká elektrotechnika nebude...
Nebo může být špatná kostra, zadní světla fungují jak mají?
-> Sita: www.oemepc.com/
Ještě bych se zeptal jestli někdo nevíte kód toho mikrospínače na otevírání víka kufru (VW Bora sedan)?
-> Sita: Rozebereš půl auta a kabel potáhneš stejnou cestou co vede tahle kabeláž
Hm, ok, diky. Když je to takhle komplikovaný, tak mě napadlo umístit vedle sedačky řidiče tlačítko, natáhnout kablík k servomotoru ve víku a tím tlačítkem to takhle otvírat. Je to sice trochu opruz, ale nechce se mi teď s tímhle dávat auto do servisu a čekat než to opraví...
-> Sita: Na novou jednotku budeš stejně potřebovat vag ... a navíc to je dle mě zbytečný
oprav svazek, vyměň spínač, vymaž chyby a pak teprve pátrej dál

Díky, diagnostiku nemám, koupil bych si kabel a program, ale nevyznám se ve verzích, je to pro mně už moc nový. Vlastně ani nevím kde je konektor
.
Zkusím najít ten konektor calýho svazku kufru a proměřím všechny kabely. Když to nepomůže, tak bych zkusil koupit nový ten mikrospínač a asi i celou tu jednotku "komfortu". Nevíš/te kde bych ji v autě našel?

Zkusím najít ten konektor calýho svazku kufru a proměřím všechny kabely. Když to nepomůže, tak bych zkusil koupit nový ten mikrospínač a asi i celou tu jednotku "komfortu". Nevíš/te kde bych ji v autě našel?
-> Sita: Většinou za levej podběhu nad světlo. Tam je konektor a kufrovou kabeláž vytáhneš. Jinak vag a nalogovat komfortku co je tam za chyby
Prosím pomoc
. Na Boře (sedan) mi přestalo fungovat otvírani kufru tim mikrospínačem nad SPZ. Už jsem se na to trochu koukal a zjistil jsem:
- mikrospínač se jeví jako trvale sepnutý - když si ho zapojím do miniobvodu, žárovka trvale svítí
- když zkusím spojit kontakty v konektoru k tomu tlačítku, tak se nic neděje
- servomotor funguje - ověřeno připojením externího přívodu na jeho kontakty
- ovládání centrálu klíčem v zámku kufru funguje
- v tom pružném svazku mezi kastlí a víkem jsem našel dva kablíky s prasklou izolací, vodič jako takový je nepřerušený
- pojistky jsem všechny kontroloval - žádná vadná nenalezena
Defacto nevím jak dál. Všechno je to schovaný pod polstrováním, nechce se mi to rozebírat a hledat kam ten svazek od víka kufru vede. Neporadil byste někdo kam to vede, abych ověřil vedení od nejaký jednotky centrálu do toho víka kufru? Mohlo to trvale sepnutý tlačítko poškodit jednotku centrálu? Nebo aspoň - je hnědý vodič zem (- pól)?
Díky předem za nasměrování...

- mikrospínač se jeví jako trvale sepnutý - když si ho zapojím do miniobvodu, žárovka trvale svítí
- když zkusím spojit kontakty v konektoru k tomu tlačítku, tak se nic neděje
- servomotor funguje - ověřeno připojením externího přívodu na jeho kontakty
- ovládání centrálu klíčem v zámku kufru funguje
- v tom pružném svazku mezi kastlí a víkem jsem našel dva kablíky s prasklou izolací, vodič jako takový je nepřerušený
- pojistky jsem všechny kontroloval - žádná vadná nenalezena
Defacto nevím jak dál. Všechno je to schovaný pod polstrováním, nechce se mi to rozebírat a hledat kam ten svazek od víka kufru vede. Neporadil byste někdo kam to vede, abych ověřil vedení od nejaký jednotky centrálu do toho víka kufru? Mohlo to trvale sepnutý tlačítko poškodit jednotku centrálu? Nebo aspoň - je hnědý vodič zem (- pól)?
Díky předem za nasměrování...
-> vhml: el. svazek motoru,leží na nosníku kde se drží voda a vesele hnije....pak postupně přestává auto fungovat
-> vhml: Já sem kupoval Fabii před 8lety,a zatim mi nehnije nikde,ani u těch blatníků jak si psal.A to parkuju venku,v garáži nikdy nebyla,takže myslim že koroze se bát nemusíš.
-> vhml: nějaký modely měly problém se zatékaním vody do el. svazku od motoru do kabiny. Ale k tomu ti asi někdo jinej musí říct kde:)
Sice to není téma Golf, ale řešili se tu v poslední době nákupy aut. Naskytla se mi příležitost koupě celkem slušný Fabie OHV ..za pár korun" od kolegy z práce. Ne že bych jí potřeboval, ale je to výhodej nákup :-) Jedu se na ní odpoledne podívat. Na co se zaměřit při prohlídce? Hnije to někde? Vím o konci předních blatníků jen. Jaký to má slabý místa?
-> LuMi: jo, mrknu na rozmer rafku, ETcko a dam vedet. Gumy na tom jsou nejaky na dojeti, jedna mela tusim malou bouli. Mel jsem to na Toledu. Jinak to byly slusny a pevny rafky, vyrobce rial (asi prevzali vyrobu od AEZ)
resil jsem o prazdninach to samy co venni a ty ted. Chtel jsem taky naftu, objel jsem snad vsechny G4 a spol v jiznich cechach a nic. Zkousel jsem i SDi, ty se i pekny daly najit, ale nevyhovovala mi absence vykonu
. Pak mi kamos poradil at zkusim benzinovou 1.6 16V, ze ji kdysi mel v G4 a lital s tim za 5.7 a na dalnicich s tim nemel problem stihat 1.9TDi PD.
Nakonec jsem za 75 privezl Boru s novyma brzdama, tlumicema a v super stavu a musim rict, ze jsem maximalne spokojenej. Ja jsem kolenovrt, takze ja s tim jezdim pod 6, zena pod 7. Takze nakonec jsem se ro rozpoctu vesel a jeste jsem si mohl vybirat.
www.dropbox.com/sh/.../AA DuGWbBV5smqGJ07OV-INvPa?dl =0
Jeste dam link na spritmonitor, kde vedu co nejpresnejsi evidenci o tankovani. Jen tak pro zajimavost. Liju tam teda 100ku od OMV, spotreba sla fakt o neco niz, a pocitove to lip jede. Rodzil mezi 98 a 95 jsem nezaznamenal zadnej.
www.spritmonitor.de/de/.. ./663474.html

Nakonec jsem za 75 privezl Boru s novyma brzdama, tlumicema a v super stavu a musim rict, ze jsem maximalne spokojenej. Ja jsem kolenovrt, takze ja s tim jezdim pod 6, zena pod 7. Takze nakonec jsem se ro rozpoctu vesel a jeste jsem si mohl vybirat.
www.dropbox.com/sh/.../AA DuGWbBV5smqGJ07OV-INvPa?dl =0
Jeste dam link na spritmonitor, kde vedu co nejpresnejsi evidenci o tankovani. Jen tak pro zajimavost. Liju tam teda 100ku od OMV, spotreba sla fakt o neco niz, a pocitove to lip jede. Rodzil mezi 98 a 95 jsem nezaznamenal zadnej.
www.spritmonitor.de/de/.. ./663474.html
-> U-Geen: Ok tak zkus napsat nějaký info,třeba by jsme se domluvili

-> LuMi: myslim ze v pohode... 17" uz mi na g3 prijde moc. Mimochodem, mam tu 16ky v designu AEZ Icon 5 kdybys chtel
-> Jarda/felda: Já sem přemýšlel taky o 17'' ale u těch kol co se mi líbili většina prodejců píše že je potřeba upravit lemy,tak sem se nakonec rozhod pro 16''
-> LuMi 03.12.14 21:12:02: pujdou, než sem koupil mýho tak jezdil na 17" 

-> LuMi: www.alcar.cz např.
-> tunerlada: řešil jsem to samé co ty cca pár dní zpět...tich zachovalých starších rotaček je velice,velice málo.Motorově skoro vždy ok,ale odlítaný,stočený,zbořený,
zhnilý za nekřesťanský prachy...Golf byl jasná volba v PD 85kw,ale mladá nechtěla kombíka a jako na potvoru byli jen varianty a nebo třídveřka.pak se scháněla Fabie I (kvuli podvozku) pak leon,ktery je z těch tří vzhledově nej...pak se vybíralo z OII ale přeci jen je to kráva...nakonec jsme v sobotu přivezli FII 1,9TDi 77kw s dpf :D ale mam z ní radost,rok 07 ve sport verzi za 130 tis .Snad bude sloužit...ale původně byla hranice do 80 tis... Po cca dvouch měsících jsem usoudil že za ty prachy nejye koupit slušný auto ( myslím tim koncernový ) noooo přeji hodně štěsti!
-> darklord: Ptám se protože je v TP nemam jinak bych se neptal,chci je nechat zapsat ale nejsem si jistej jestli na g3 vůbec 16ky půjdou,tak než něco koupim tak se chci informovat.
-> LuMi: co napriklad skusit take co mas zapisane v TP? 

Nemáte někdo G3 popřípadě nemáte zkušenost z kolama na tohle auto?Chtěl bych koupit 16ky ale nejsem si jistej jestli se vejdou,jakou šířku disku a ET by jste na Golfa trojku dali?Jde mi o to aby neškrtali o lemy.Díky za rady
-> Pavel P@nkáč 30.11.14 21:45:18: chápu, ale fakt to přestalo samo :-D Samozřejmě to neletí tak jako na benzín, ale v běžným provozu ani s plaťákem to neurazí.
-> Pavel P..: ta fábka a polo mě taky napadlo ale to má zas houno výbavu oproti těm golfům a hlavně ty sedadla jsou jak prkenice mi to příjde. Proto ten Golf kde je možnost od klasiky přes semiš a recarama konče a vše vyhřívaný se dá sehnat
-> Tomaso435:
V čem chip u SDI pomůže spotřebě, to mi vysvětli?!
-> Pavel P@nkáč 30.11.14 19:20:37:
Já asi v Mostě na autodromu smůlu měl, když jsem nevim jak rozstřelil váleček přesuvníku vstřiku. Oprava čerpadla, pro jistou výměna trysek Sprint 520 od Dieselpoweru, od tý doby auto studený bez žhavení nestartuje.
V čem chip u SDI pomůže spotřebě, to mi vysvětli?!
-> Pavel P@nkáč 30.11.14 19:20:37:
Já asi v Mostě na autodromu smůlu měl, když jsem nevim jak rozstřelil váleček přesuvníku vstřiku. Oprava čerpadla, pro jistou výměna trysek Sprint 520 od Dieselpoweru, od tý doby auto studený bez žhavení nestartuje.
-> tunerlada: Swifta, Corollu, 147ku... ale nevim jak jsou na tom novejsi kusy korozi, melo by to bejt ok. A nebo toho Passata, kdyz to prijde Pavlovi jako mensi vozidlo.
-> vhml: nevěřím, na tomhle motoru to dělá každemu na LPG
-> tunerlada: octavku a golf je podle mě dobra volba, jeste bych mrkl treba na passata ale všechno ma ty svoje místečka kde se ta rez holt tvoří
