skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
04:55:25
15.02.2024
15.02.2024
ajok
-> Bukaj: a co jsi z ktereho teda pouzil? ja si rikam, jak s octou riskuju, kdyz na altik nemam s sebou reseni, hlavne se clovek nesmi nechat odtahnout, coz muze pak vyjit na desitky tisic... jako tady bldej starter: 15:20 kdyz jsem delal tu kladku, tak taky najednou prijela odtahovka a to jsem byl v horach tak 20km od more
00:47:45
15.02.2024
15.02.2024
Bukaj
Tak to vypadá snad dobře. Dobíjí to stabilně 14,3 V (bez ohledu jestli vrčí na volnoběh nebo v otáčkách) a altík nijak nadměrně netopí. Takže koupě nového se zatím odkládá
Ale teda je to za trest - mám ruce orvané jako jetel - u Volva je altík tak blbě pod servočerpadlem, že se musí vyšroubovat asi patnáct šroubů a rozebrat konstrukce, na které drží servočerpadlo a až pak se člověk dostane k altíku. Navíc jsou to místa, kam člověk sotva strčí jednu ruku a potřebuje tam strčit obě. A všude ostré hrany plastových a kovových dílů...
Zlatá škodovka!
Ale teda je to za trest - mám ruce orvané jako jetel - u Volva je altík tak blbě pod servočerpadlem, že se musí vyšroubovat asi patnáct šroubů a rozebrat konstrukce, na které drží servočerpadlo a až pak se člověk dostane k altíku. Navíc jsou to místa, kam člověk sotva strčí jednu ruku a potřebuje tam strčit obě. A všude ostré hrany plastových a kovových dílů...
Zlatá škodovka!
23:35:23
14.02.2024
14.02.2024
Bukaj
-> Sita: AS-PL je o něco dražší, než repas Bosch (kterej stojí 3180 ale plus záloha 2000 na vratný díl). AS-PL zálohu nevyžaduje:
autodilos.cz/autodily/... /generator-203047228
Pak je v nabídce Hella za 5100 bez zálohy na vratný díl:
autodilos.cz/autodily/... /generator-5618997
nebo Lucas za 4550 plus dva litry záloha: autodilos.cz/autodily/... /generator-467773779
Jinak ten AS-PL je na netu nejlevnější za cca 3050, ale na objednávku, tak abych na to nečekal 14 dní... www.elancar.cz/alternator -as-pl-a0434-6062964.html
Jinak když budu shánět jetej altík na Lagunu a ne na Volvo, tak třeba seženu levněji
Jdu dát do auta altík složený z těch dvou vrakoidních Boschů, uvidím, co to udělá
autodilos.cz/autodily/... /generator-203047228
Pak je v nabídce Hella za 5100 bez zálohy na vratný díl:
autodilos.cz/autodily/... /generator-5618997
nebo Lucas za 4550 plus dva litry záloha: autodilos.cz/autodily/... /generator-467773779
Jinak ten AS-PL je na netu nejlevnější za cca 3050, ale na objednávku, tak abych na to nečekal 14 dní... www.elancar.cz/alternator -as-pl-a0434-6062964.html
Jinak když budu shánět jetej altík na Lagunu a ne na Volvo, tak třeba seženu levněji
Jdu dát do auta altík složený z těch dvou vrakoidních Boschů, uvidím, co to udělá
23:03:05
14.02.2024
14.02.2024
Sita
-> Bukaj 14.02.24 20:39:10: je v eshopech (treba voton, pema, atd) k dispozici treba polskej AS-PL a za kolik?
20:51:09
14.02.2024
14.02.2024
David29
-> Bukaj: Zkusil bych Volvo servisy, T6R v Modřanech, druhý je někde na Libuši.
Oni určitě budou něco mít a na výměnu a kvality bych se nebál
Oni určitě budou něco mít a na výměnu a kvality bych se nebál
20:49:01
14.02.2024
14.02.2024
saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.02.24 20:22:53: jak říkám třeba Bosch asi jo, dokonce na startér dávají nový stator co ztrácí magnetismus-myslím že jsme se tu o tom už jednou bavili. Ale třeba Starline vstřiky to je peklo. A brzdice jak který
třeba na b7 typický problém přibrždovaní vzadu repas ještě horší dáš nový a je po problému
třeba na b7 typický problém přibrždovaní vzadu repas ještě horší dáš nový a je po problému
20:39:10
14.02.2024
14.02.2024
Bukaj
Tak já nevím. Kupovat altík z vrakáče - to můžu být za chvíli tam, kde jsem. Nový originál neseženu a když, tak za cenu auta a repas není úplně levný a také není záruka kvality (a ještě musím dodat starý díl - což je třeba problém u objednání přes e-shop)...
Takže asi zkusím poskládat něco z toho, co mám doma a když to neklapne, tak budu koumat, co dál.
Zlatá škodovka, kde mám altík za půldruhé minuty venku a v případě potřeby sáhnu do skříně a vytáhnu nový originál - kterého mi ale bude líto dávat do auta, tak sáhnu vedle pro mnou repasovaný - kterého mi bude též líto, tak sáhnu do kůlny pro jetý funkční - který se mi ale nebude líbit, tak jej zrepasuji... Ale pak mi ho zase bude líto...
Takže asi zkusím poskládat něco z toho, co mám doma a když to neklapne, tak budu koumat, co dál.
Zlatá škodovka, kde mám altík za půldruhé minuty venku a v případě potřeby sáhnu do skříně a vytáhnu nový originál - kterého mi ale bude líto dávat do auta, tak sáhnu vedle pro mnou repasovaný - kterého mi bude též líto, tak sáhnu do kůlny pro jetý funkční - který se mi ale nebude líbit, tak jej zrepasuji... Ale pak mi ho zase bude líto...
20:22:53
14.02.2024
14.02.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2: Fakt? Ja bral ruzny repase a byly ok... I brzdice a tak.
20:19:23
14.02.2024
14.02.2024
saskyn2
-> Bukaj 14.02.24 19:12:10: Kelly má s repasy celkem problémy pokud je to originál Bosch repas tak to bude asi lepší ale nečekej zázraky dají ložiska uhlíky pretoci dosedaci plochu a když bude potřeba tak regulátor to bude tak všechno
20:15:35
14.02.2024
14.02.2024
saskyn2
-> David29 14.02.24 19:04:42: tak vidíš jestli jsou spuchly
19:14:25
14.02.2024
14.02.2024
Bukaj
-> David29: Tak pokud už máš brzdiče koupené, tak bych je rovnou vyměnil...
19:12:10
14.02.2024
14.02.2024
Bukaj
Tak jsem našel původní altík hozenej v kůlně. Vzal jsem z něj regulátor (skoro novej, ale nějaká čína) a dal ho do auta. Teď to dobíjí (na volnoběh 13,7 V, v otáčkách 14,3 V), ale altík furt topí. Po dvou minutách běhu na něm neudržím ruku
Tak nevím, jestli mám hledat chybu ve vinutí (nějaký mezizávitový zkrat) nebo v diodovém bloku?
Původní altík z auta už byl v minulosti taky repasován - diodový blok je v něm čína z roku 2015 a tělo bylo kdysi tryskáno.
V altíku, který je teď v autě (rok 1994), je původní Bosch diodový blok i regulátor Made in Great Britain (celý altík je Made in GB), tak přemýšlím, jestli mám z těch dvou zkusit složit jeden funkční, nebo se na to vykašlat a zajet do Kelly pro repas, který snad bude už nadoživotí.
Kdyby to vinutí statoru původního altíku vypadalo OK, tak bych to zkusil zkombinovat (ale co když je vadné vinutí rotoru?), ale ten stator se mi nelíbí ani na tom původním altíku, už je taky místy celkem přetavené:
Tak nevím, jestli mám hledat chybu ve vinutí (nějaký mezizávitový zkrat) nebo v diodovém bloku?
Původní altík z auta už byl v minulosti taky repasován - diodový blok je v něm čína z roku 2015 a tělo bylo kdysi tryskáno.
V altíku, který je teď v autě (rok 1994), je původní Bosch diodový blok i regulátor Made in Great Britain (celý altík je Made in GB), tak přemýšlím, jestli mám z těch dvou zkusit složit jeden funkční, nebo se na to vykašlat a zajet do Kelly pro repas, který snad bude už nadoživotí.
Kdyby to vinutí statoru původního altíku vypadalo OK, tak bych to zkusil zkombinovat (ale co když je vadné vinutí rotoru?), ale ten stator se mi nelíbí ani na tom původním altíku, už je taky místy celkem přetavené:
19:04:42
14.02.2024
14.02.2024
David29
Kluci já váhám.
Koupil jsem nový brzdiče, původně jsem chtěl měnit i brzdovou hadičku k nim... Ale je mi to rozmlouváno, že hadička vydrží déle než trubky, a že akorát to nepůjde povolit u trubky, zkurví se to a budu měnit trubky.
A co se týká zadku... Je šance že po výměně destiček, kotoučů a vodících čepů půjde seřídit a následně bude funkční ručka? Nebo to je na výměnu i brzdičů? Ručka tam je vedena do brzdičů...
Váš názor?
Koupil jsem nový brzdiče, původně jsem chtěl měnit i brzdovou hadičku k nim... Ale je mi to rozmlouváno, že hadička vydrží déle než trubky, a že akorát to nepůjde povolit u trubky, zkurví se to a budu měnit trubky.
A co se týká zadku... Je šance že po výměně destiček, kotoučů a vodících čepů půjde seřídit a následně bude funkční ručka? Nebo to je na výměnu i brzdičů? Ručka tam je vedena do brzdičů...
Váš názor?
18:13:48
14.02.2024
14.02.2024
ajok
-> Bukaj 14.02.24 17:57:50: me regulator nikdy neodesel, jen uhliky a ty jsem prepajel... a loziska taky ne, ale to bude mozna tim, ze jsem je pri vymenach diod vzdy primaznul
Prave starter mi normalne fungoval, kabel k nemu jsem taky nezaregistroval teplej, rozhodne nebyla roztavena izolace, v tom starteru to bylo jak je ten silovej kontakt, kdybych mel smulu, tak od toho mohlo i to auto vyhoret - jednou kontrolka dobijeni svitila i pri vypnutym klicku... No tak mozna ta dioda, ale moc nechapu, ze se propoji, nez uplne prehori, ja mel jednou zas opacnej problem, na to me tenkrat nasmeroval byvaly kolega - porad problemy s dobijenim, diody jsem promeril, vse OK, dal jsem to do auta a zas poblikavala kontrolka, tak znovu a zas to stejne, pak jsem to vzal do prace, ze je jedna dioda musi byt spatna a pritom jsou vse dobre :), kolega at je zkusim zatizit, tak jsem vzal 21W zarovku a v propustnem smeru ji rozsvecoval a na jedne diode zacala najednou pozhasinat, tu jsem vymenil a uz to fungovalo...
Prave starter mi normalne fungoval, kabel k nemu jsem taky nezaregistroval teplej, rozhodne nebyla roztavena izolace, v tom starteru to bylo jak je ten silovej kontakt, kdybych mel smulu, tak od toho mohlo i to auto vyhoret - jednou kontrolka dobijeni svitila i pri vypnutym klicku... No tak mozna ta dioda, ale moc nechapu, ze se propoji, nez uplne prehori, ja mel jednou zas opacnej problem, na to me tenkrat nasmeroval byvaly kolega - porad problemy s dobijenim, diody jsem promeril, vse OK, dal jsem to do auta a zas poblikavala kontrolka, tak znovu a zas to stejne, pak jsem to vzal do prace, ze je jedna dioda musi byt spatna a pritom jsou vse dobre :), kolega at je zkusim zatizit, tak jsem vzal 21W zarovku a v propustnem smeru ji rozsvecoval a na jedne diode zacala najednou pozhasinat, tu jsem vymenil a uz to fungovalo...
17:57:50
14.02.2024
14.02.2024
Bukaj
-> ajok: Startérem to nebude. Silový kabel od altíku ke startéru se nehřeje a startér též ne.
Jinak PAL altík mi nikdy neodešel - vždy jsem ho měnil nebo rozebíral kvůli hlučným ložiskům, ale ne kvůli elektrické části. Tedy pokud nepočítám povolené šroubové spoje desek diodového bloku a následným studeňákům, ale nikdy mi neodešla jediná dioda. Jen u Feldy jednou regulátor.
Ještě na podzim jsem tu měl původní altík z toho Volva s poškozenými sběrnými kroužky komutátoru (zkusil bych poskládat z těch dvou jeden funkční), ale asi už jsem ho vyhodil
Takže budu muset dát dohromady tátovu Octavii a zajet s ní na technickou, abych měl aspoň čím dojet pro 130LPG...
Jinak PAL altík mi nikdy neodešel - vždy jsem ho měnil nebo rozebíral kvůli hlučným ložiskům, ale ne kvůli elektrické části. Tedy pokud nepočítám povolené šroubové spoje desek diodového bloku a následným studeňákům, ale nikdy mi neodešla jediná dioda. Jen u Feldy jednou regulátor.
Ještě na podzim jsem tu měl původní altík z toho Volva s poškozenými sběrnými kroužky komutátoru (zkusil bych poskládat z těch dvou jeden funkční), ale asi už jsem ho vyhodil
Takže budu muset dát dohromady tátovu Octavii a zajet s ní na technickou, abych měl aspoň čím dojet pro 130LPG...
15:57:46
14.02.2024
14.02.2024
ajok
-> Bukaj: myslim, ze jsem ti psal, jak jsem u GB funky znicil dva altiky a bylo to starterem, vzdy se to sluslo na kostru a altik pretizilo, az se tavilo vinuti... to asi ve starteru mit nebudes, to by byla moc velka nahoda :) ale ten kabel nejistenej k baterce nemuzes mit nekde na kostru? v tom starteru se to vzdy nejak pri jizde vyklepalo a spojilo a vinuti horelo, a kdyz jsem hledal zavadu, tak to zas bylo rozpojeny, proste neveril bych tomu a ve 2ks altiku jsem vytavil vinuti
A pal altik ve felde me jednou skoro horel kvuli diode, byla slusla, tak dokud neshorela, tak hral (jinak si to vysvetlit nedokazu, ikdyz je to taky podivne), potom schladnul a uz jen malo dobijel - musel jsem jet bez svetel, ale 200km dojel... doma jsem tu diodu vymenil a bylo opraveno. Jindy vzdy jen odesla dioda, zacala poblikavat kontrolka dobijeni a malo dobijelo, to beru jako beznou zavadu PAL altiku :).
A pal altik ve felde me jednou skoro horel kvuli diode, byla slusla, tak dokud neshorela, tak hral (jinak si to vysvetlit nedokazu, ikdyz je to taky podivne), potom schladnul a uz jen malo dobijel - musel jsem jet bez svetel, ale 200km dojel... doma jsem tu diodu vymenil a bylo opraveno. Jindy vzdy jen odesla dioda, zacala poblikavat kontrolka dobijeni a malo dobijelo, to beru jako beznou zavadu PAL altiku :).
15:48:50
14.02.2024
14.02.2024
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.02.24 14:55:59: Nojo, ale to je do tohodle vozu moc peněz. To radší strávím dva dny hledáním závady...
Nechci kupovat altík, dokud nezjistím, že je špatný.
Teď jsem zprovoznil multimetr a zkoušel - při prvním startu altík dobíjel - napětí na baterce kolísalo v rozmezí cca 13,5-14,8 V. Pak jsem nastartoval podruhé a nedobíjelo, několik opakovaných startů a stále nedobíjelo a altík začal topit. Když odpojím kontakt z regulátoru, kontrolka nesvítí ani při zapnutí klíčku. Když je kontakt připojený, kontrolka se rozsvítí, ale ještě v průběhu startu (těsně předtím, než motor chytí), zhasne a nerozsvítí se do vypnutí motoru.
Nechci kupovat altík, dokud nezjistím, že je špatný.
Teď jsem zprovoznil multimetr a zkoušel - při prvním startu altík dobíjel - napětí na baterce kolísalo v rozmezí cca 13,5-14,8 V. Pak jsem nastartoval podruhé a nedobíjelo, několik opakovaných startů a stále nedobíjelo a altík začal topit. Když odpojím kontakt z regulátoru, kontrolka nesvítí ani při zapnutí klíčku. Když je kontakt připojený, kontrolka se rozsvítí, ale ještě v průběhu startu (těsně předtím, než motor chytí), zhasne a nerozsvítí se do vypnutí motoru.
15:24:28
14.02.2024
14.02.2024
Bukaj
-> Pavel P@nkáč 14.02.24 14:54:23: To je docela naprd teda Takže když odejde regulátor, člověk zjistí, že mu auto nedobíjí, až když se začnou rozsvěcet kontrolky různých elektronických systémů kvůli podpětí...
14:55:59
14.02.2024
14.02.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
Celej altik 3500 v Kelly repas Bosch.
14:54:23
14.02.2024
14.02.2024
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: s odpojeným regulátorem je normální že kontrolka nesvítí
14:53:33
14.02.2024
14.02.2024
Bukaj
-> Pavel P@nkáč:
Dle mé teorie se altík hřeje proto, že je přetížen (vadným regulátorem, který jej přes uhlíky zkratuje?). Když jsem na cestu domů alternátor odpojil (jak silový kabel k baterce, tak kablík k regulátoru), tak se alternátor nehřál, ale kontrolka také nesvítila. Po opětovném připojení altíku se kontrolka někdy neochotně (se zpožděním po zapnutí klíčku) rozsvítila a někdy ne. Po startu vždy zhasla.
Takže otázka, jestli je chyba v regulátoru nebo jinde v elektroinstalaci. Potřeboval bych vědět, kdy kontrolka má a kdy nemá svítit - jestli je normální stav, že bez zapojeného alternátoru se kontrolka nerozsvítí...?
Dle mé teorie se altík hřeje proto, že je přetížen (vadným regulátorem, který jej přes uhlíky zkratuje?). Když jsem na cestu domů alternátor odpojil (jak silový kabel k baterce, tak kablík k regulátoru), tak se alternátor nehřál, ale kontrolka také nesvítila. Po opětovném připojení altíku se kontrolka někdy neochotně (se zpožděním po zapnutí klíčku) rozsvítila a někdy ne. Po startu vždy zhasla.
Takže otázka, jestli je chyba v regulátoru nebo jinde v elektroinstalaci. Potřeboval bych vědět, kdy kontrolka má a kdy nemá svítit - jestli je normální stav, že bez zapojeného alternátoru se kontrolka nerozsvítí...?
13:41:23
14.02.2024
14.02.2024
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: nejsem odborník na alternátory, rozsvicení kontrolky někdy ano a někdy ne bych tipoval na regulátor popř. kabeláž k němu, a hřátí alt. bych typnul na vinutí a jestli to šlo až do ruda tak se mohl ten regulator zničit horkem.....jestli se to opravdu tak moc hřeje dal bych jiný alternator.
13:15:29
14.02.2024
14.02.2024
Bukaj
Tak dnes mne Volvo nechalo ve štychu. Vyjížděl jsem brzy ráno (před sedmou) a už když automatika spustila ventilátor topení (po zahřátí chladicí kapaliny na určitou teplotu), cítil jsem v interiéru podivný zápach - něco, jako hořící polystyren.
během jízdy (v ranní špičce přes Prahu) jsem vysledoval, že když uzavřu topení (vnitřní cirkulace), tak to nesmrdí - tedy závada nebude v topení, ale někde v místech, odkud nasává vzduch.
Vyřídil jsem jedno jednání na Praze 6, pak jsem jel na Prahu 10 předat jeden karburátor a poté jsem načerpal LPG a u benzínky očuchal motorový prostor - pravděpodobným zdrojem smradu jsem určil alternátor - ale auto normálně jelo, startovalo, žádná kontrolka nesvítila, tak jsem si řekl, že to vyřeším po návratu domů. Poslední štace byla v Lázních Toušeň - vezl jsem tam nějaké díly na tryskání a práškové lakování. Zaparkoval jsem před závorou, šel jsem do kanceláře zadat objednávku a když mi otevřeli závoru, auto nenastartovalo.
Zavolal jsem tedy kolegovi, jestli by mne zachránil (vyzvedl u mne doma nějaké náhradní baterky, pomocí kterých bych dojel těch 60 km domů).
Během čekání na kolegu jsem koumal, kde by mohla být chyba, ale můj nový multimetr Voltcraft také selhal (mám jej necelý rok a použil jsem jej jednou - a to nebyl zrovna levný), takže jsem zjistil jen to, že altík byl celý žhavý a že kontrolka nesvítila...
Domů jsem dojel (bez světel a s vypnutými zbytnými spotřebiči) na dvě baterky, které kolega dovezl a teď budu koumat, co může být na altíku v háji.
Ještě po dojetí jsem zjistil, že kontrolka se po zapnutí klíčku někdy rozsvítí a někdy ne.
Po čem mám jít? Regulátor? Ten jsem dával před rokem (cca 10 tisíc km) nový, tak jestli to byl nějaký šunt?
Netuším, jak jsou zapojené kontrolky u těchto moderních vozů s integrovaným regulátorem do altíku, ale předpokládám, že když je altík rozpálený "do ruda", tak nebude problém ve vinutí ani v uhlících. Nebo?
během jízdy (v ranní špičce přes Prahu) jsem vysledoval, že když uzavřu topení (vnitřní cirkulace), tak to nesmrdí - tedy závada nebude v topení, ale někde v místech, odkud nasává vzduch.
Vyřídil jsem jedno jednání na Praze 6, pak jsem jel na Prahu 10 předat jeden karburátor a poté jsem načerpal LPG a u benzínky očuchal motorový prostor - pravděpodobným zdrojem smradu jsem určil alternátor - ale auto normálně jelo, startovalo, žádná kontrolka nesvítila, tak jsem si řekl, že to vyřeším po návratu domů. Poslední štace byla v Lázních Toušeň - vezl jsem tam nějaké díly na tryskání a práškové lakování. Zaparkoval jsem před závorou, šel jsem do kanceláře zadat objednávku a když mi otevřeli závoru, auto nenastartovalo.
Zavolal jsem tedy kolegovi, jestli by mne zachránil (vyzvedl u mne doma nějaké náhradní baterky, pomocí kterých bych dojel těch 60 km domů).
Během čekání na kolegu jsem koumal, kde by mohla být chyba, ale můj nový multimetr Voltcraft také selhal (mám jej necelý rok a použil jsem jej jednou - a to nebyl zrovna levný), takže jsem zjistil jen to, že altík byl celý žhavý a že kontrolka nesvítila...
Domů jsem dojel (bez světel a s vypnutými zbytnými spotřebiči) na dvě baterky, které kolega dovezl a teď budu koumat, co může být na altíku v háji.
Ještě po dojetí jsem zjistil, že kontrolka se po zapnutí klíčku někdy rozsvítí a někdy ne.
Po čem mám jít? Regulátor? Ten jsem dával před rokem (cca 10 tisíc km) nový, tak jestli to byl nějaký šunt?
Netuším, jak jsou zapojené kontrolky u těchto moderních vozů s integrovaným regulátorem do altíku, ale předpokládám, že když je altík rozpálený "do ruda", tak nebude problém ve vinutí ani v uhlících. Nebo?
11:07:58
11.02.2024
11.02.2024
palinator
-> dragon_cb_cz:
Jo.. bohužel nejen to. Nicméně teď to nějak jezdí. Co je vlastnost a co je závada nedokážu posoudit, neb se v těch krámech nevyznám.
Každopádně, obhroublé staré TDI má vyrovnanější chod než tohle. Což si myslim že by mít nemělo.
Jo.. bohužel nejen to. Nicméně teď to nějak jezdí. Co je vlastnost a co je závada nedokážu posoudit, neb se v těch krámech nevyznám.
Každopádně, obhroublé staré TDI má vyrovnanější chod než tohle. Což si myslim že by mít nemělo.
09:30:49
11.02.2024
11.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29:
-> palinator: To je to jak jsi tam laboroval se vstřikama nebo čím?
-> palinator: To je to jak jsi tam laboroval se vstřikama nebo čím?
14:01:15
10.02.2024
10.02.2024
Bukaj
-> David29:
18:08:08
09.02.2024
09.02.2024
David29
-> palinator: Ono to nemá zadní okno?
18:05:29
09.02.2024
09.02.2024
palinator
Nevim do který skupiny to mám dát, jestli do STEPANZADNAZABAVA (PROBLÉMY S FORDY) nebo CITROEN A PEUGEOT (PSA)
Kdyby měl někdo nějaký prazvláštní zalíbení v těchto vozech :
skoda-virt.cz/cz/.../1950 25-volvo-s40-1-6d
Kdyby měl někdo nějaký prazvláštní zalíbení v těchto vozech :
skoda-virt.cz/cz/.../1950 25-volvo-s40-1-6d
14:04:59
07.02.2024
07.02.2024
Jarda/felda
20:55:00
05.02.2024
05.02.2024
ajok
-> David29: na mtx mam 3 elektrodovky svicky a slo to tak divne na 3 a 4 valce, tak jsem je vyndaval a zkousel a jedna oproti ostatnim mela takovou pidijiskru, tak jsem tam prozatim soupnul obyc a jde to o poznani lip, nevim proc najedno takto odesla
19:18:25
05.02.2024
05.02.2024
David29
-> dragon_cb_cz: Fakty jsou, že v paměti závad nic nebylo a David si dle popisu taky není jistej
Nevím no, bejt to jenom volnoběh tak i jo.. Ale třeba specielně na tempomat to je dost znát...
Nevím no, bejt to jenom volnoběh tak i jo.. Ale třeba specielně na tempomat to je dost znát...
08:42:10
05.02.2024
05.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Jinak ta relativně ozkoušená neorigo kazeta je prý Bremi. Pro tvoje auto/výkon prý v pohodě (informace od kluka co taky Saaby servisuje).
Ale já bych asi bral spíš origo (resp. Orio, protože skutečný originál vyráběl SEM Åmål a už skončili. Ale koupilo to od nich tuším NGK a bouchá to pro Orio dál). A prvně fakt určil, jestli je na pochodu... já tipuju spíš něco okolo klapky nebo nějakou netěsnost.
Ale já bych asi bral spíš origo (resp. Orio, protože skutečný originál vyráběl SEM Åmål a už skončili. Ale koupilo to od nich tuším NGK a bouchá to pro Orio dál). A prvně fakt určil, jestli je na pochodu... já tipuju spíš něco okolo klapky nebo nějakou netěsnost.
08:19:55
05.02.2024
05.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Poptej se u Davida co dávaj, myslím, že mi dával na různý auta různý a problém nebyl... Zimmermann, ATE, Bosch... Akorát Bosch desky pískaly.
CPS je senzor otáček kliky, ty na T7 motorech umírají velmi rády.
CPS je senzor otáček kliky, ty na T7 motorech umírají velmi rády.
07:36:01
05.02.2024
05.02.2024
David29
Já asi stejně vezmu ty Bremba.. Oni i brzdiče vychází nejlíp, tak at je to všechno aspon stejný.
02:30:26
05.02.2024
05.02.2024
ajok
-> David29 04.02.24 22:22:18: prave starline byval nejaky spanel a ta kvalita nebyvala spatna, ale co tam bali dnes nevim... a hlavne kotouce si musi sednout s deskama, proto jsem si rekl uz stejneho vyrobce jenom a ono ani to neni uz zaruka
23:14:21
04.02.2024
04.02.2024
Jarda/felda
-> David29 04.02.24 22:22:18: buhužel už i ATE se dělá bůhvíkde ovšem stále mají výrobu i v evropě takže bych se asi raději ptal kde jsou vyrobený
22:23:24
04.02.2024
04.02.2024
David29
-> dragon_cb_cz: Zejtra mu ciknu nebo napíšu, uvidím co mi řekne..
CPS je co?
CPS je co?
22:22:18
04.02.2024
04.02.2024
David29
-> Jarda/felda: To jsem si tak nějak myslel... Takže asi vzít ty ATE?
Jako na starline se neptám
Jako na starline se neptám
21:15:30
04.02.2024
04.02.2024
Jarda/felda
-> David29 04.02.24 19:31:20: brembo má jen marketing bohužel to vyrábí někde v tramtárii a kvality je různá
19:44:22
04.02.2024
04.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Kazeta se většinou ozve chybou, ale taky ne vždy. Se případně dohodni s Davidem, jestli ti nějakou ověřenou funkční nepůjčí na vyzkoušení, to by nemusel být problém a výměna je na minutu (jsou to 4 krásně z vrchu přístupný torxy, nic víc). Jinak koukat za jízdy na diagnostice na missfires a knocky, ale to chce ideálně s asistentem (a nebo udělat log). Asi bych začal vyzkoušením jiného kusu.
A jinak viz Jarda, když se jede Saabem na dovolenou, tak se v kufru vozí kazeta a CPS
A jinak viz Jarda, když se jede Saabem na dovolenou, tak se v kufru vozí kazeta a CPS
19:37:19
04.02.2024
04.02.2024
ajok
-> David29 04.02.24 19:31:20: lakovana bremba jsem daval na octu pritelkyni s nejakejma strednima deskama taky brembo, ale cekal jsem, ze budou trochu vic kousat, ale asi dobry, u me uz by to bylo slusnejsi, kdyz mam 312, ona ma jen 280 mm
To lakovani si nedelam iluze, ze by nejak dlouho vydrzelo...
To lakovani si nedelam iluze, ze by nejak dlouho vydrzelo...
19:31:20
04.02.2024
04.02.2024
David29
-> ajok: Asi to bude ono, asi to dělá jen když se to pořádně prohřeje. Já to stejně beru tak, že je to 20let starý auto a během několika let z toho udělám tak či tak skoro funglovku
Akorát se mi to ted moc nehodí, protože zima a moc se nejezdí s betonem - chtěl jsem to dělat třeba v létě.
A asi musím udělat i brzdy
Co jsem koukal, líbí se mi možnost vzít lakované:
ATE za 2700
TRW za 2500
Brembo za 2500
Tak vzít asi to Brembo? Mě ta cena přijde divně nízká, na to že je to Brembo Desky stejný, to je jasný..
Akorát se mi to ted moc nehodí, protože zima a moc se nejezdí s betonem - chtěl jsem to dělat třeba v létě.
A asi musím udělat i brzdy
Co jsem koukal, líbí se mi možnost vzít lakované:
ATE za 2700
TRW za 2500
Brembo za 2500
Tak vzít asi to Brembo? Mě ta cena přijde divně nízká, na to že je to Brembo Desky stejný, to je jasný..
19:06:07
04.02.2024
04.02.2024
ajok
-> David29 04.02.24 18:03:56: prave, ze ne, me u octy se vzdy tak 1000km neco nezda, nez to zacne vic zlobit a nebo dokonce vypise miss fire detect
kolikrat nadavam, at uz to kouka napsat, at nemusim zkouset jednu po druhe... jako bez te nahradni civky bych nikam nejel a nekam dal min. 2ks s sebou, nahoda je blbec, jednou jsem si lajznul nemecko je s jednou a kdyz jsem ji uz vymenil, tak jsem mel strach, aby neodesla jeste dalsi a bez ni se jet neda, to by mohlo chytnout nebo zlikvidujes min. kat.
kolikrat nadavam, at uz to kouka napsat, at nemusim zkouset jednu po druhe... jako bez te nahradni civky bych nikam nejel a nekam dal min. 2ks s sebou, nahoda je blbec, jednou jsem si lajznul nemecko je s jednou a kdyz jsem ji uz vymenil, tak jsem mel strach, aby neodesla jeste dalsi a bez ni se jet neda, to by mohlo chytnout nebo zlikvidujes min. kat.
18:03:56
04.02.2024
04.02.2024
David29
-> dragon_cb_cz: Aha, dobrý vědět.
Nj, prostě to není škodka no
Ale trochu mě teda znerovoznuje, že to dneska nedělalo.. Já co jsem se setkal s poruchou zapalování, tak to prostě bud jelo nebo ne a nic mezitím
Nj, prostě to není škodka no
Ale trochu mě teda znerovoznuje, že to dneska nedělalo.. Já co jsem se setkal s poruchou zapalování, tak to prostě bud jelo nebo ne a nic mezitím
13:28:51
04.02.2024
04.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Pro slabší výkony je myslím relativně dobře funkční jeden aftermarket, nevím jestli NGK, Hitachi? Zeptám se ti. Ale třeba David fakt nic jinýho než origo nedává... ono už jí pak máš na furt, resp. dalších třeba 150-200t km.
Důvod je ten, že Trionic přes tu kazetu dělá třeba i detekci klepání a měření ionizace ve válci. A u většiny těch aftermarket to prostě funguje blbě nebo vůbec. U slabších výkonů to skončí třeba jen kontrolkou na palubce, u vyšších klidně dírou v pístu...
Ze stejnýho důvodu používat jen předepsaný NGK svíčky. Pokud tam dáš něco jinýho, opět riskuješ, že Trionic připravíš o informace který má dostat a v motoru se bude dít něco jinýho, než čeká.
Důvod je ten, že Trionic přes tu kazetu dělá třeba i detekci klepání a měření ionizace ve válci. A u většiny těch aftermarket to prostě funguje blbě nebo vůbec. U slabších výkonů to skončí třeba jen kontrolkou na palubce, u vyšších klidně dírou v pístu...
Ze stejnýho důvodu používat jen předepsaný NGK svíčky. Pokud tam dáš něco jinýho, opět riskuješ, že Trionic připravíš o informace který má dostat a v motoru se bude dít něco jinýho, než čeká.
13:14:15
04.02.2024
04.02.2024
růža
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.02.24 13:05:06: Tak i minimální ceny jsou někdy přes, ale většinou srovnatelné s konkurencí. Samozřejmě ani VIP nemá minimálky, ale dá se to vyžádat.
13:11:30
04.02.2024
04.02.2024
David29
-> dragon_cb_cz: Taky mě napadlo, že David asi ví, proč prodává tu lištu co prodává. Tak dík, vezmu ji od něj
A tak všeobecně...
Má/nemá smysl používat takový ty lepší svíčky, co maj víc patek ke kterým lítá jiskra? Nebo je to jen reklamní tah a význam žádnej? A ba naopak vzhledem k zapalování to může být i kontraproduktivní?
A tak všeobecně...
Má/nemá smysl používat takový ty lepší svíčky, co maj víc patek ke kterým lítá jiskra? Nebo je to jen reklamní tah a význam žádnej? A ba naopak vzhledem k zapalování to může být i kontraproduktivní?
13:05:06
04.02.2024
04.02.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> růža 04.02.24 01:34:30: I s VIP cenama je autokelly drahy... Autodilos umi vetsinu veco o neco levnejs. Ale objednavat se vyplati az na vetsi akce...
13:01:00
04.02.2024
04.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: U kazety je všeobecné doporučení dávat jen origo... pokud máš svůj motor rád. Je to o dost víc než cívka.
A vždy zároveň s ní měnit svíčky, za předepsané NGK.
A vždy zároveň s ní měnit svíčky, za předepsané NGK.