Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5813 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 17.05.2013 do 08.11.2024, založil/a David29
řadit dle data
13:01:00
04.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: U kazety je všeobecné doporučení dávat jen origo... pokud máš svůj motor rád. Je to o dost víc než cívka.



A vždy zároveň s ní měnit svíčky, za předepsané NGK.
upraveno 1x, naposled 04.02.2024 13:02:43
11:09:46
04.02.2024
Apple STS Chvojkovice-Brod
09:09:28
04.02.2024
David29
-> růža: Právě že mám, některý díly daj fakt levně.. Možná by to uměl i vrátit, kdyby to náááhodou nebylo tím



Taky si myslím, ne NKG by byla jistota





No a pro sichr se teda optám...

Blbnou otáčky.. Jemně to hapruje nahoru a dolu. Zpočátku to dělalo jen na volnoběh, citelný to bylo při zařazeným D - taky jsem obviňoval hydroměnič, případně nějakej systém volnoběhu.

Jenže ted už to dělá občas i na volnoběh při N a dokonce i při konstatní jízdě nebo mírném zrychlování... Takže se to zhoršuje.

To by mělo bejt ono, ne?
upraveno 1x, naposled 04.02.2024 09:09:53
01:34:30
04.02.2024
růža
-> David29 04.02.24 00:22:32: ERA je vabank, půlka funguje, půlka se vrací na reklamaci. Ta dražší by měla být kvalitnější, ta levnější je vyloženě low-cost ("A" v objednacím čísle, jako aftermarket). Jak doporučují kluci, šel bych taktéž do NGK.



A pokud nemáš u AK známého s VO VIP registrací, tak to radši kup jinde. Jinak budeš platit o hromadu víc peněz za nic.
01:07:56
04.02.2024
ajok
-> David29 04.02.24 00:43:04: a bacha, nekdy muze nicit civky i velka elektrodova vzdalenost4

ale ja moc ohledne civek radit nemohu, kdyz u octy jsem vymenil asi 10ks :) ( tam je na kazdem valci) , ale zas na 1.3 a 1.4 mpi zadnou
00:58:59
04.02.2024
saskyn2
-> David29: však ERA taky neni nic drahýho rubiparts.cz/zapalovaci-c ivka-era-880082a

osobně bych měl větší důvěru v to NGK co odkazoval Jarda.
00:43:04
04.02.2024
David29
-> ajok: To je ještě větší rozdíl... A ne malej teda...



Zase nechci koupit něco levnýho, abych to řešil za rok znova 3
00:22:32
04.02.2024
David29
Máte někdo zkušenosti s dílama ERA?



Asi budu muset koupit novou zapalovací lištu, originál prej za 9tkč, Era asi za 5tkč...



A dokážete mi někdo vysvětlit, jaký je mezi nima rozdíl, krom ceny? 38

www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;26;1 45848;148424;35120358;3496 4920;32999791



www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;26;1 45848;148424;35120358;3496 4920;32999791
07:57:19
22.01.2024
ajok
Jinak já uhlovku chápu asi jako náhradu hypoidniho (šnekového) převodu s tím, že má menší třecí ztráty v prevodu, ale zas nepřenese zdaleka takový kroutak...
07:53:11
22.01.2024
ajok
-> dragon_cb_cz: myslíš Vítku, že u octy budu mít tu vůli taky na tisicihranu? Když mám 250tis.km, naftová atakuje 400tis.km a vůli tam nepozorují, já myslel, že to bude v ozubení a spojené i s tím množstvím oleje, já si do velkého plechu dělal průduch na vzduch, aby se uhlovka líp chladila
07:28:05
22.01.2024
David29
-> dragon_cb_cz: To mě napadlo.

A ta je kde? Hned teda za převodovkou nebo až za diferákem předku?
07:25:37
22.01.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Úhlová převodovka, tzn to co roztáčí celou tu sestavu směrem k zadním kolům.
07:23:35
22.01.2024
Sita
-> David29: taky nevim ale vybavila se mi uhlova naprava ze S130, alias vlecka 3
07:21:29
22.01.2024
David29
Prosím vás, úhlovka je co?

Předpokládám, že Volvo nemá ve výbavě rozbrus 3
06:35:48
22.01.2024
Borderer
-> dragon_cb_cz: Tak, úhlovky u Volva jsou tak na 200t km bez ohledu na to, jak moc terénem se jezdí. Vyžvejká se tisícihran.
14:41:56
21.01.2024
dragon_cb_cz
-> ajok 21.01.24 12:28:21: Kazí se manuály i automaty... když se to posere, tak to holt necháš zrepasovat no.
12:28:21
21.01.2024
ajok
-> dragon_cb_cz 21.01.24 11:57:32: me stve uhlovka i u moji octy taky, prvni majitel tam taky ten celozivotni olej nechal 150tis.km, menim v ni olej cca kazdych 30 tis.km (proste vypustim a dolivam prevodovku a necham to tam natyct) a vzdy neni nic moc - neco na magnetu a olej cernej, mam tam napln asi necele 2 dcl, hlukem se to neprojevuje, ale vule tam mozna bude ta, ktere rikam vule na kardanu, naftova ma tak min. dvojnasobek oleje, tam jsem to menil jen jednou a byl docela cistej, ale rakusaci oleje menili nad plan skodovky.



Jinak ono i ten nefunkcni haldex - asi KO RJ a manualne otevrel ventil hlavniho tlaku a ovlada to zapinanim cerpadla, takze na asfalte nepouzitelny, ale libi se mi, ze to je manual, automatu ja se mooc bojim.
upraveno 3x, naposled 21.01.2024 14:43:38
12:20:29
21.01.2024
Jarda/felda
-> ajok 21.01.24 03:30:52: ono jestli předchozích 150 někdo jen jezdil a sral na údržbu tak e to potom nasčítá 8
11:57:32
21.01.2024
dragon_cb_cz
-> ajok: Mám pocit, že ty úhlovky u Volva jsou známé slabé místo, nějak extra moc nevydrží...
10:37:12
21.01.2024
David29
-> ajok: Asi to dost používal a využíval výhod SUV 3 Nějakej lesák, koňař... Protože proč by jinak měnil i kouli
upraveno 1x, naposled 21.01.2024 10:38:37
03:30:52
21.01.2024
ajok
auto.bazos.cz/inzerat/... /xc90-25-benzinlpg-manual- 4x4rv2006.php

pri tech km je toho delano nejak moc, ne?9
13:03:42
24.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29: No ten skutečný tlak to nějak bere v potaz, ale přímé měření to není, to snad bylo naposled u T5.5 motorů, ty už máš T7.
13:01:10
24.12.2023
David29
-> dragon_cb_cz: To je vypočítavaný? Jsem myslel že to bude přes nějakou hadičku dle vytvářeného tlaku
12:59:13
24.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29 24.12.23 12:18:49: Ten turbo budík neber moc vážně, on neukazuje žádné reálné měření, je to taková vypočtená hodnota ze všeho možného... ale jinak jak jsem říkal, začal bych podltakama a vůbec všema hadicema okolo motoru a případně APC ventil. Silikonový podtlakový hadičky mají u Davida v metráži, vyměnit je komplet není myslím nijak zásadně drahé. Většinou jsou v dost žalostným stavu, pokud je ještě nikdo nedělal.
12:18:49
24.12.2023
David29
Chm, tak hydroměnič to možná nebude.. Zakopanej pes bude asi jinde



Včera jsem jel na tempomat, a ačkoliv otáčky dle otáčkoměru nekolísaly, tak se měnil v pravidelném intervalu tah vozidla a bylo cítit (a díky turboměru i vidět), že se prostě roztáčelo turbo. Ale zase jenom nějakou chvíli a pak byl klid...
13:09:10
22.12.2023
King
-> David29 21.12.23 12:44:45: To ale na mojí otázce nic nemění1
12:44:45
21.12.2023
David29
-> King: Já měl první automat kdysi v S80.. Já proti automatům vesměs nic nemám - spíš naopak.

Nechtěl jsem ho spíš ze strachu, aby se nevysral no.. Ne, že by to u manuálu nehrozilo
12:43:06
21.12.2023
Jindas
-> Jirik_Tuňák1983 18.12.23 16:40:50: 40km pod plným do kopce, olej na 120C a nedal jsem tý S4 ani milimetr 3

Jinak kat-off, čípeček, Rkový vstřiky, tlumič jen vzadu a to ještě na oko.



Moje teorie si myslím, že u P2 Volva to je hlavně tím, že to turbo nemá ani ťuk náporového chlazení. Je schovaný a rozpálený do ruda ač je chlazené olejem i vodou, litina neee.
upraveno 2x, naposled 21.12.2023 12:48:10
11:41:47
21.12.2023
dragon_cb_cz
-> King 21.12.23 11:40:23: Touha po topless byla příliš silná 3
11:40:23
21.12.2023
King
-> David29 21.12.23 10:22:09: Cože? Už ty, Brute, jsi rezignoval za volantem na svoje mužství?!1
10:34:04
21.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29: Hele jedna ze dvou situací kdy jsem se Saabem nedojel byla, když mě na manuálu odešla spojka... takže tak 3 Jinak netuším... asi bych se ozval Davidovi a probral to s ním. Nebo bych zkontroloval rozsah asistenčky v povinku a jezdil dál 3



V tahu to dělá co? Jestli to náhodou není něco úplně jinýho, typu nějakýho děravýho podtlaku atd...
10:22:09
21.12.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Tak to je ta horší varianta vlastně 3



Akorát nechápu, že to dělá jen někdy. No super, přesně proto jsem automat nechtěl 3

Kolik tak může zbejvat času, než mě to někde prostě nechá?
10:15:46
21.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29: B205 EGR nemá pokud mi paměť slouží.
10:09:59
21.12.2023
David29
Tak včera při skákání v koloně... lítali otáčky při D a stání. Až i nepříjemně to vyskočilo, že jsem musel víc stlačit brzdu.

Když jsem to hodil do N, tak byl klid.. I pomalý rozjezd byl takový divný.

Po třeba deseti minutách se to uklidnilo a bylo to v pohodě



Asi hydroměnič, co? Ještě mě napadlo, jestli to nemůže být EGR?
22:22:36
20.12.2023
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Ono aby to taky nežhnulo, když se v podstatě jedná o průchozí rouru od katu dál. 3



Sem z toho unešenej jak puberťák a doufám, že sem neofouknul kvůli staženým oknům v tunelu. 3
20:53:02
20.12.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 20.12.23 20:26:51: A to máš atmošku. Já to takhle poprvé zkusil očuchat jako u škodovky za chodu v létě a skoro jsem přišel o fousy a obočí. 3

Zvuk pětiválce líbí? 1
upraveno 1x, naposled 20.12.2023 20:53:49
20:26:51
20.12.2023
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983 20.12.23 20:24:29: Original volvo, takže bych se nedivil, kdyby celých 20 let.



Edit: Jinak jo, projel sem to kus pk rychlý, aby se to prohřálo a když sem pak strčil nohu za vejfuk, tak sem málem přišel o chlupy (kraťasy) 3
upraveno 1x, naposled 20.12.2023 20:42:29
20:24:29
20.12.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 20.12.23 20:20:09: Původní byl kolik let?
20:20:09
20.12.2023
Borderer
Původní. 3
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Borderer vložen 20.12.2023 20:20:09
20:18:06
20.12.2023
Borderer
Tak je tam. Zvuk krásně decentní, ale když se rozehřeje a naloží se mu, řekl bych, že je to na hranici drzosti, vzhledem ke 170hp. 3
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Borderer vložen 20.12.2023 20:18:06
08:47:02
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> palinator: Jj tohle jsme teď řešili na chalupě při stavbě kamen. A když jsem kominíkovi říkal nějaký věci co nám k tomu řekl kamnář tak říkal "toho se držte, ten o tom něco ví, to není úplně běžný" 3 A zvládli se pak dobře domluvit.
08:38:32
19.12.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:

No, rezonanční frekvence sice ne, ale třeba turbulence a podobné věci se už v komíně dějí a třeba relativně nedávno jsem byl vyveden z omylu, že silnější komín je vždy lepší. Není. Počítá se i střední rychlost spalin na základě toho, co se do toho komína má připojit.
08:19:35
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> palinator 19.12.23 08:15:29: To platí jen pro nafťáky 3 Vážněji - asi jo. Hádám, že řada těch principů bude asi dost podobná. Akorát u komína asi netřeba řešit nějaké rezonanční frekvence atd. Ale tomu zase ty jako zkušený palič a kotelník rozumíš víc jak já 1
upraveno 2x, naposled 19.12.2023 08:20:11
08:15:29
19.12.2023
palinator
07:31:58
19.12.2023
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Tak tohle je snad jedno z nej "S"ek, co sem viděl. 9 Ta barva tomu úžasně sedí.
19:57:42
18.12.2023
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 18.12.23 19:48:44: Já ji taky nespálím, ale v létě stačí pár příjezdů po ostřejší jízdě a po třetím příjezdu, když to nechám chvíli stát, tak je všude tráva zelená a pod autem leží a je skoro bílá.
19:48:44
18.12.2023
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 18.12.23 18:30:14: Jo, 2x 2.3T a 2x 2.0T... jako když s aerovkou dojedu tak ten chladnoucí výfuk docela zpívá, ale že bych někdy spálil trávu, to si nějak nevybavuju.
19:25:59
18.12.2023
Jirik_Tuňák1983
To za dírkou je zaprášené koleno od tlumiče ke koncovce. 3

Jak dlouho to do toho plastového podběhu topilo, než jsem na to tehdy přišel, to nemám tušení.
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 18.12.2023 19:25:59
upraveno 1x, naposled 18.12.2023 19:26:47
Extreme Tyres