skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> Milan 136 08.11.24 12:59:07: Hodně francouckích HáDéÝ má červeň od 5000 rpm, občas 4500.
-> palinator 08.11.24 12:54:57: V mém podstivém konby je půlka do 3

-> Syny:
A ve Škodovkách je u dieselů půlka otáčkoměru do 4000 (místo do 3000) a pak to pokračuje do 6000. Takže téměř polovina otáčkoměru je červené pole. Dementi.
A ve Škodovkách je u dieselů půlka otáčkoměru do 4000 (místo do 3000) a pak to pokračuje do 6000. Takže téměř polovina otáčkoměru je červené pole. Dementi.
-> Syny: Tolik vysvětlení z jiných zdrojů než já, že je to prostě prvek bezpečnosti.
Že se snadno dá jet 35 nebo 85 je pochopitelně taky lepší..
Ve svý době to určitě bylo originální a nezvyklé, než tehdejší auta měla.
Kup si taky Saaba
Že se snadno dá jet 35 nebo 85 je pochopitelně taky lepší..
Ve svý době to určitě bylo originální a nezvyklé, než tehdejší auta měla.
Kup si taky Saaba

-> David29 07.11.24 22:29:35: Spis to je z duvodu, ze nejpouzivanejesi rozsah rychlosti mas na co nejvetsi plose rychlomeru. Tohle presne mi sere u myho auta ted, kde je tacho (virtualni kokpit) do 260 km/h. Nejen ze to to auto nikdy nepojede, ale ocejchovany to je tak debilne, ze vlastne pulka tachometru je mi tam k nicemu. A co je uplne nejsmutnejsi, ze se treba prave nevyuzije vyhody virtualniho kokpitu, kde by sis klidne mohl sam cejchovani a rozsah tachometru jako uzivatel nastavit. Ale nejde to...
Ono to je z důvodu bezpečnosti - že jak ta rafička leze pak už pomalu, tak tě to nenutí na to tolik šlapat. Což tak nějak funguje možná 

-> Borderer 30.09.24 13:33:47: Takže Pět z tanku a pes. 

-> Sita: Počet kol mate. Nejmladší ještě ani neumí chodit, napřesrok dokoupim adaptér na čtvrté kolo a děda (můj taťka) už bude muset svým.
Jeli jsme ve složení 3 dospělí, dvě děti a pes.

-> Borderer: a ja premejslim jestli si neporidim druhy rodinny mpv, abych nemusel resit kdo kdy kam cim potrebuje jet 

-> Borderer: soucet nasazenych jizdnich kol tlaci jistotu toho tvrzeni nekam na uroven prani :D
Hrozba rodinného MPV je naštěstí zažehnána. Hůř už nebude. 

-> David29: Zkus ecu.de Řešil sem s nimi klapku na Volvo, nicméně nakonec byla neopravitelná.
Trošku všeobecný dotaz... Něco jsem hledal, ale nic kloudného jsem nenašel..
Dělá se nějaký repas klapek sání, případně kde?
Moje klapka vykazuje chybu (nejspíš její ovládání, tempomat). Mám druhou, ale jetou - než to lidově řečeno řešit za rok znova, rád bych nechal udělat nějaký kloudný repas.
Jako dávat 25tkč za novou se mi nechce no
Dělá se nějaký repas klapek sání, případně kde?
Moje klapka vykazuje chybu (nejspíš její ovládání, tempomat). Mám druhou, ale jetou - než to lidově řečeno řešit za rok znova, rád bych nechal udělat nějaký kloudný repas.
Jako dávat 25tkč za novou se mi nechce no

Pro mě taky byla, taky jsem si to musel vyhledat
Původně jsem myslel, že je to 9-4X...

-> David29: To je pro me novinka. Musim si o tom neco precist.
Diky
Diky

Je to ta silnější verze, s motorem 5.4 (tuším, nebo 5.2?). V ČR jich moc nebude...
Trošku raritka... Sice dělník, ale majitel ví co má a chce se starat 

-> jans:
S40 D4162
-> Jirik_Tuňák1983 08.06.24 11:08:42:
Tak ten krok byla snaha udělat už asi půl roku zpět. Ale za cenu o něco nižší, než byla v inzerci u podobného auta, byl zájem čistá nula. Slevovalo se po 5000 a začalo to zarůstat kopřivama..
Nakonec to bylo v inzerci za 90000 a vyškemrali si 5000 slevu.
S40 D4162
-> Jirik_Tuňák1983 08.06.24 11:08:42:
Tak ten krok byla snaha udělat už asi půl roku zpět. Ale za cenu o něco nižší, než byla v inzerci u podobného auta, byl zájem čistá nula. Slevovalo se po 5000 a začalo to zarůstat kopřivama..
Nakonec to bylo v inzerci za 90000 a vyškemrali si 5000 slevu.
Jestli to byl ten 1,6 deasel ty novy nabijecky, tak jedine dobre...
-> palinator 08.06.24 10:45:19: Co to? Nejaka V50?
-> palinator 08.06.24 10:45:19: Rozumný krok. 

Tak Foržotvo je pryč. Včera si to odvezl nějaký mladý Oleksandr. 

-> U-Geen: To je krasavec.
Akorát se divím, že se nebojí jezdit s tou RZ... Je to vo papíry no
Mám takový všeobecný dotaz, asi to nebude nějaká Saab specialita... Ale kurňa, co to je?
Je to pod přední sedačkou u řidiče
Ten čudlík vlevo je prostě čudlík na provázku, je pod oběma sedačkama
Ta věc vpravo má barevné diody (stupnice zelené, žluté, červené), něco má asi ukazovat? Je v tom asi i pípák.. Ale proč je pod sedačkou?
Je to pod přední sedačkou u řidiče
Ten čudlík vlevo je prostě čudlík na provázku, je pod oběma sedačkama
Ta věc vpravo má barevné diody (stupnice zelené, žluté, červené), něco má asi ukazovat? Je v tom asi i pípák.. Ale proč je pod sedačkou?

No a já mám tak nějak taky hotovo a připraveno na léto 
Ted už jen dořešit klimatizaci a seřídit ručku, než se objeví něco nového
No a podívat se na to občasné kolísání otáček v úplně lehkém tahu...

Ted už jen dořešit klimatizaci a seřídit ručku, než se objeví něco nového

Měl to hezký, i přes tu promáčklinu
Když se všim že já ze Saabu koukám, tak jsme si zamávali

Nechybí někomu? Praha 9, jedna spz už fuč, lístky že bude odtažen, stojí tam už dlouho, vypadá hezky
-> Jirik_Tuňák1983: ne to už mi začal uhybat
-> saskyn2 02.03.24 10:57:31: Jako takhle prostředkem? 

Dneska jsem to měl na zvedáku, dělal jsem vejfuk a vyměnil palivovej filtr - to jsem byl možná první, kdo to dělal 
Pochopitelně jsem vočumoval i ty brzdy, a obě strany stejně teplý a točilo se to oboje stejně - tak si to možná sedlo a snad to bude dobrý...

Pochopitelně jsem vočumoval i ty brzdy, a obě strany stejně teplý a točilo se to oboje stejně - tak si to možná sedlo a snad to bude dobrý...
-> dragon_cb_cz: Já bych to ani přibrzdováním nenazval, jen letmý dotyk 
Jako za jízdy nic poznat není - nikam to netáhne, brzdí to normálně. Dokud nesáhnu na kolo, o ničem nevím
Já to od brzdiče profouknu, a celkově to vezmu celý znova od začátku.
Ale chci rovnou vědět, co vyzkoušet s tou ABS kostkou, nebo jestli ji rovnou nahradit jinou

Jako za jízdy nic poznat není - nikam to netáhne, brzdí to normálně. Dokud nesáhnu na kolo, o ničem nevím
Já to od brzdiče profouknu, a celkově to vezmu celý znova od začátku.
Ale chci rovnou vědět, co vyzkoušet s tou ABS kostkou, nebo jestli ji rovnou nahradit jinou
-> David29: Pokud přibržďujou, tak si desky nesednou, ale zničíš je.
-> David29 20.02.24 11:36:13: Tak pokud se to děje na chcíplém autě tak pojistka určitě nepomůže. Tak zkus mechanicky odpouštět tlak povolováním trubky.
Povol trubku ke kolu, ale už u ABS, když to pomůže problém je v ABS, nebo v HBV. Pokud nepomůže-problém je v brzdiči, nebo hadici k němu. Pak bych stejně tak zkusil odpojit trubku, ale už před ABS a tím vyloučil nebo potvrdil HBV.
Povol trubku ke kolu, ale už u ABS, když to pomůže problém je v ABS, nebo v HBV. Pokud nepomůže-problém je v brzdiči, nebo hadici k němu. Pak bych stejně tak zkusil odpojit trubku, ale už před ABS a tím vyloučil nebo potvrdil HBV.
Právě že to přibrzdovalo vždy - ale neřešil jsem to s tím, že stejně budu dělat brzdy a ten zatuhlej brzdič rozhejbu. Což jak vidno nepomohlo
Při povolení šroubu co drží hadici - kolo se točí snáz do doby, než opět zabrzdím.
HBV to není na tuty - mechanicky jsem ho zkoušel "víc odbrzdit" - bez výsledku.
Trubka od ABS je nová, hadice k brzdiči taky. Brzdovka komplet vyměněna.
Ted jsem to projel, cca 20km - brzdy sem používal minimálně, přes volič rychlostí jsem jel jako s manuálem.
Pravá strana - kotouč teplý, udržím prst
Levá strana - to fakt nedám, au au
Poslední možností je mechanická část ABS - nevím jak je to řešený, jestli je možný že by byla nečistota pouze v kanálu pro LP kolo? Že bych to zkusil vyndat, komplet profoukat (nepoškodí se tlakem vzduchu něco)?
Nebo chvíli ještě počkat, zda si nové desky a kotouč nesednou? Ale nevím no
Při povolení šroubu co drží hadici - kolo se točí snáz do doby, než opět zabrzdím.
HBV to není na tuty - mechanicky jsem ho zkoušel "víc odbrzdit" - bez výsledku.
Trubka od ABS je nová, hadice k brzdiči taky. Brzdovka komplet vyměněna.
Ted jsem to projel, cca 20km - brzdy sem používal minimálně, přes volič rychlostí jsem jel jako s manuálem.
Pravá strana - kotouč teplý, udržím prst
Levá strana - to fakt nedám, au au
Poslední možností je mechanická část ABS - nevím jak je to řešený, jestli je možný že by byla nečistota pouze v kanálu pro LP kolo? Že bych to zkusil vyndat, komplet profoukat (nepoškodí se tlakem vzduchu něco)?
Nebo chvíli ještě počkat, zda si nové desky a kotouč nesednou? Ale nevím no
-> David29:
Tak to vezmeme (pro jistotu) od začátku:
-> David29 18.02.24 00:51:54: Před tímto tvým zásahem to nepřibrzďovalo? Pokud ne, tak hledej chybu jen v tom, do čeho jsi šprtal. Respektive bych tipoval na nějakej bordel v hydraulickém okruhu nebo zevnitř narušenou hadici, případně trubku - a tedy bych preventivně vyměnil hadice a zkusil profouknout trubky, jestli to jde volně (pokudmožno nezavzdušnit kostku ABS - to by vlastně taky mohla být příčina toho, že to přibrzďuje).
Pokud to přibrzďovalo už předtím, než jsi do toho začal vrtat - a přibrzďovalo pouze to jedno kolo - tak bych určitě vyloučil nastavení vůle mezi HBV a posilovačem - kdyby nebyla vůle, tak by vždy začala přibržďovat všechna kola - nebo minimálně dvě (nejspíše protilehlá křížem, ale nevím, jak má ten vůz zapojené okruhy). Také bych asi vyloučil chybu v HBV - opět by přibrzďoval pár kol (předpokládám, že HBV má dva okruhy a ne čtyři nezávislé).
Co se nového brzdiče týče, tak rozhodně nic nelisovat silou (a už vůbec ne ve svěráku) - to akurát zničíš tělo brzdiče nebo pístek (podle toho, co je měkčí), případně oboje - píst musí jít zasunout (točivým pohybem, jako kdybys jej chtěl šroubovat do brzdiče) poměrně lehce - při lubrikaci a odpojené hadičce (bez protitlaku kapaliny) rukou...
Tak to vezmeme (pro jistotu) od začátku:
-> David29 18.02.24 00:51:54: Před tímto tvým zásahem to nepřibrzďovalo? Pokud ne, tak hledej chybu jen v tom, do čeho jsi šprtal. Respektive bych tipoval na nějakej bordel v hydraulickém okruhu nebo zevnitř narušenou hadici, případně trubku - a tedy bych preventivně vyměnil hadice a zkusil profouknout trubky, jestli to jde volně (pokudmožno nezavzdušnit kostku ABS - to by vlastně taky mohla být příčina toho, že to přibrzďuje).
Pokud to přibrzďovalo už předtím, než jsi do toho začal vrtat - a přibrzďovalo pouze to jedno kolo - tak bych určitě vyloučil nastavení vůle mezi HBV a posilovačem - kdyby nebyla vůle, tak by vždy začala přibržďovat všechna kola - nebo minimálně dvě (nejspíše protilehlá křížem, ale nevím, jak má ten vůz zapojené okruhy). Také bych asi vyloučil chybu v HBV - opět by přibrzďoval pár kol (předpokládám, že HBV má dva okruhy a ne čtyři nezávislé).
Co se nového brzdiče týče, tak rozhodně nic nelisovat silou (a už vůbec ne ve svěráku) - to akurát zničíš tělo brzdiče nebo pístek (podle toho, co je měkčí), případně oboje - píst musí jít zasunout (točivým pohybem, jako kdybys jej chtěl šroubovat do brzdiče) poměrně lehce - při lubrikaci a odpojené hadičce (bez protitlaku kapaliny) rukou...
-> saskyn2: S pojistkou to zkusím, dík. Ale to asi nepomůže, protože se to děje i na chcíplém autě
Ještě mě napadlo povolit HBV od posilovače, a vytáhnout čep vedoucí do HBV, jestli se to uvolní - což by znamenalo, že se to nedokonale vrací?
Ale nevím, jestli se HBV má vracet na doraz?
Ještě mě napadlo povolit HBV od posilovače, a vytáhnout čep vedoucí do HBV, jestli se to uvolní - což by znamenalo, že se to nedokonale vrací?
Ale nevím, jestli se HBV má vracet na doraz?
-> David29: jako první bych zkusil vyndat pojistku ABS at do toho nemůže kecat-není to teda jistota, může být nějaká mechanická chyba. Ale alespon tím vyřadíš systémy typu sušení kotouče za deště jestli něco takovýho ten veterán má. Pokud nepomůže tak povolit trubku za hbv jestli to pustí tlak a uvolní kotouče. Nic lepšího mě nenapadá.
-> saskyn2: Já to měl v N, takže šlapat na brzdu nebylo třeba.
Tohle jde nastartovat a pak přeřadit z N na D bez brzdy
Nemáš nápad jak zjistit, který z těchto dvou adeptů to dělá?
Tohle jde nastartovat a pak přeřadit z N na D bez brzdy
Nemáš nápad jak zjistit, který z těchto dvou adeptů to dělá?
-> David29: tak ono už jen na to přeřazení na D přeci musíš šlápnout na brzdu, to pak samozřejmě vyleze. Já bych to trochu pojezdil at si to sedne a pokud to bude brzdit dál, tak tě nejspíš čeká ABS nebo hbv.
-> saskyn2: Právě že zařadil D, protože jsem zkoušel jak to bude nebo nebude přibrzdovat
-> ajok: No, a právě že neuvolnilo..
Přesněji jsem zkusil mezi HBV a posilovač dát podložky a výsledek byl, že to neposilovalo (musel jsem stát na brzdě jak na rejči), a zahřálo se to úplně stejně
-> ajok: No, a právě že neuvolnilo..
Přesněji jsem zkusil mezi HBV a posilovač dát podložky a výsledek byl, že to neposilovalo (musel jsem stát na brzdě jak na rejči), a zahřálo se to úplně stejně