![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> David29 18.02.24 14:49:09: preci prave jen to jedno, ke kterem trmenu vede ta hadice![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> David29: ne. Jen to,kde by byla hadice v riti.
-> ajok: Tak hadici mám, tak to asi zkusím... ale:
Než by mi to bylo prodáno, repasoval se posilovač brzd a piplali se s nastavením trnu. Ale to by přibrzdovaly obě kola a ne jen jedno, ne?
Než by mi to bylo prodáno, repasoval se posilovač brzd a piplali se s nastavením trnu. Ale to by přibrzdovaly obě kola a ne jen jedno, ne?
-> David29 18.02.24 10:28:02: nebo toto
hadice k brzdici, ona se ucpe nebo rozblemca vevnitr a pak se pistek nevraci, stava se to celkem casto
hadice k brzdici, ona se ucpe nebo rozblemca vevnitr a pak se pistek nevraci, stava se to celkem casto
-> ajok: Ono to právě nechroupe, proto jsem se toho všiml včera, kdy jsem v tom měl hlavu a při otáčení kolem bylo slyšet, jak to je suchý. Dík, namažu
Která hadice funguje jako zpětnák? Ted moc nevím, co myslíš.. Mě spíš napadlo, jestli to nedělá ta kostka ABS - protože brzdič můžu vyloučit, s tím hejbu rukou
Která hadice funguje jako zpětnák? Ted moc nevím, co myslíš.. Mě spíš napadlo, jestli to nedělá ta kostka ABS - protože brzdič můžu vyloučit, s tím hejbu rukou
-> palinator 18.02.24 07:29:50: uz jsem ji dlouho nikde nevidel
-> ajok:
Jde Molyka ještě vůbec mimo e-shopy koupit?
Jde Molyka ještě vůbec mimo e-shopy koupit?
-> David29 18.02.24 00:51:54: uplne vse jsem tu necetl, ale to pribrzdovani dela taky obcas hadice, ktera funguje jako zpetnak
-> David29 18.02.24 01:03:39: kloub uz asi nezachranis, ale jestli Ti neva chroupani pri zataceni, tak tou vazelinou o dost oddalis jeho totalni rozpad, no neco s MoS2, hlavne ne grafitku, ikdyz jehlickovej tripod bude u prevodovky... tak trebas molykou G asi nic nezkazis![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> David29 18.02.24 01:03:39: kloub uz asi nezachranis, ale jestli Ti neva chroupani pri zataceni, tak tou vazelinou o dost oddalis jeho totalni rozpad, no neco s MoS2, hlavne ne grafitku, ikdyz jehlickovej tripod bude u prevodovky... tak trebas molykou G asi nic nezkazis
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Hele a zjistil jsem, že kloub bude suchej - dle zvuku. Asi má smysl sundat manžetu a natlačit tam vazelínu? Případně jakou ideálně?
Bohužel, takhle to nakonec nevypadá
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Levý kolo slušně přibrždovalo, nenapadlo mě nic lepšího než sundat třmen, po chvíli laborování to natočit.... a pístek vylez. Nešel vrátit ani svěrákem...
Takže jsem tam vrazil starej třmen a jen to znova natřu, než budu dávat letní kola. Ono těsnění je v cajku, pístek chodí a vodící čepy jsou nový.. Ale sere mě to no, ta barva na brzdy není levná a vyhozený prachy za třmen.
Drahá chybička
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Levý kolo slušně přibrždovalo, nenapadlo mě nic lepšího než sundat třmen, po chvíli laborování to natočit.... a pístek vylez. Nešel vrátit ani svěrákem...
Takže jsem tam vrazil starej třmen a jen to znova natřu, než budu dávat letní kola. Ono těsnění je v cajku, pístek chodí a vodící čepy jsou nový.. Ale sere mě to no, ta barva na brzdy není levná a vyhozený prachy za třmen.
Drahá chybička
Tak dneska jsem už musel udělat brzdy, což bylo v plánu....
-> Bukaj 17.02.24 09:29:28: a ještě stejnou barvu a hlavně velikost, nemyslím si že by s70 byla větší než třeba vyobrazený GL od Mercedesu![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> jans: jo, sedan vzdycky vypada jinak nez kombi/SUV... nebo co tim chtel basnik rict?
-> jans: No, kdyby tam místo S dali V, nezvýraznili mi zadní světlo a kola, tak taky vypadá skoro stejně...
Teda až na ten dlouhatánskej čumák![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Teda až na ten dlouhatánskej čumák
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> David29: Bukaj vi vsechno ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> jans: Takže vlastně se z toho Bukaj nic nedozvěděl
![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Bukaj 15.02.24 11:12:58: Jak si čtu Tvoje patálie s altíkem, vzpomněl jsem si, že bratranec měl problémy s dobíjením někdy v roce 2018. Už si nepamatuju, jak jsme to na místě vyřešili, aby mohl odjet (též nemohl nastartovat; zůstal viset na parkovišti v Mladé Boleslavi). Pak mu jeho mechanik nějak dal do kupy alternátor (co přesně udělal, ale nevím) a od té doby to bylo v pořádku.
Tak snad budeš mít už klid.![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Tak snad budeš mít už klid.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Tož děkuji. Nakonec jsem vzal komplet sadu od Bosche, jako jediná měla i nějaký ovládácí ramena nebo co to bylo.
Při soustavě těch pružinek a všeho, to bude něco na moje nervy. Snad netrefím okno, až to poletí![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Doufám, že mi automat aspon poděkuje formou dlouhého života![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Při soustavě těch pružinek a všeho, to bude něco na moje nervy. Snad netrefím okno, až to poletí
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Doufám, že mi automat aspon poděkuje formou dlouhého života
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: Hledej na té stránce co jsem poslal tyhle čísla:
4838660 - pakny
1013316 a pár následujících - pružinky atd.
Ideálně napiš Kůčovi, on ti rovnou řekne co potřebuješ a zítra to máš PPLkem doma.
4838660 - pakny
1013316 a pár následujících - pružinky atd.
Ideálně napiš Kůčovi, on ti rovnou řekne co potřebuješ a zítra to máš PPLkem doma.
-> David29: Nevím, co máš za ročník a motorizaci, ale zkus hledat na Autodilos.cz - tam mají celkem přesný katalog a ještě se mi tam nestalo, že by mi nabízel na nějaký vůz něco, co tam není (tedy kromě vozů, kde v rámci jednoho modelu a jedné motorizace bylo víc systémů náhodně montovaných)
autodilos.cz/autodily/... /brzdove-zarizeni-parkovac i-brzda?order=
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
autodilos.cz/autodily/... /brzdove-zarizeni-parkovac i-brzda?order=
-> dragon_cb_cz: Akorát teda co jsem koukal na Kelly a na tom odkazu od tebe... Pakny na ručku jsem tam nenašel?
Jj, na nějaké tahání za rukáv za jízdy tohle fakt není.
-> David29 15.02.24 11:20:33: Jinak to Bukaj popsal dobře, prostě ten systém se nemá jak "oživovat", takže dřív či později (většinou dřív) ohnijou všechny jeho součásti, které ohnít můžou. Ale zase na to zajištění stojícího vozidla to většinou funguje dobře i tak. Na blbnutí za jízdy z principu zapomeň, jak píše -> MVM 15.02.24 11:33:12: , to spíš tu brzdu utrhneš než abys si užil nějakou zábavu...
-> David29 15.02.24 11:20:33: Jinak to Bukaj popsal dobře, prostě ten systém se nemá jak "oživovat", takže dřív či později (většinou dřív) ohnijou všechny jeho součásti, které ohnít můžou. Ale zase na to zajištění stojícího vozidla to většinou funguje dobře i tak. Na blbnutí za jízdy z principu zapomeň, jak píše -> MVM 15.02.24 11:33:12: , to spíš tu brzdu utrhneš než abys si užil nějakou zábavu...
-> MVM:
U Vectry jsem měl pocit že vždycky upadla náprava, když jsem za to vzal za jízdy.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
U Vectry jsem měl pocit že vždycky upadla náprava, když jsem za to vzal za jízdy.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 15.02.24 11:24:11: No tenhle typ malých bubínků uvnitř kotoučů mívá dost často zakázaný používání "za jízdy" a opravdu má sloužit jenom k zajištění vozidla proti pohybu.
Právě když se "snažíš" takový auto utrhnout ruční brzdou,jednak to obvykle moc nejde a za druhý je mechanismus tak slabý že se buď urve obložení nebo se ohne opěrný plech.. Systém dost nešťastný.
Právě když se "snažíš" takový auto utrhnout ruční brzdou,jednak to obvykle moc nejde a za druhý je mechanismus tak slabý že se buď urve obložení nebo se ohne opěrný plech.. Systém dost nešťastný.
-> Bukaj: AHa, no tak uvidím.
Ručka jde vytáhnout až nahoru a s vrzáním (tupým, ne kov na kov) brzdí hlavně jedno kolo - třeba by fakt jen stačilo to seřídit. Uvidíme![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ručka jde vytáhnout až nahoru a s vrzáním (tupým, ne kov na kov) brzdí hlavně jedno kolo - třeba by fakt jen stačilo to seřídit. Uvidíme
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> David29 15.02.24 11:20:33: Problém bubnokotoučů je ten, že se třecí plocha ruční brzdy "nečistí" od rzi otáčením. většina lidí ručku zatahuje až po zastavení. Takže ta třecí plocha bubínků bývá shnilá na prach a podle toho vypadá i obložení. A když pak náhodou někdo za tu ručku zatáhne za jízdy, tak se obložení odrolí nebo rovnou strhne...
...myšlenka možná hezká, ale v praxi je to úplně nalejno...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
...myšlenka možná hezká, ale v praxi je to úplně nalejno...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: Dík, no tak uvidím až to rozhodím.
Třeba ty pakny půjdou rozhejbat, ručka nastavit... Když ne, tak jindy no![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Co se na tomhle systému ručky sere? Stržený obložení bude asi výjimka, ne?
Třeba ty pakny půjdou rozhejbat, ručka nastavit... Když ne, tak jindy no
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Co se na tomhle systému ručky sere? Stržený obložení bude asi výjimka, ne?
-> ajok: Ani jsem pak v jednu ráno nekoumal, jestli je vadné vinutí statoru (vypadá na pohled stejně, možná o něco málo lépe, ne to z původního altíku), nebo diodový blok. Zase jsem to složil s tím, že ten vadnej altík buď hodím do šrotu za 20Kč/kg nebo výměnou za repasovaný Bosch (ale spíš bych koupil rovnou novej AS-PL)...
-> ajok 15.02.24 04:55:25: Rotor s předním víkem a řemenicí jsem použil z toho, co se hřál (ten druhý má poškozený komutátor) a stator s diodovým blokem, regulátor a zadní víko z toho původního, co mi ležel v kůlně -> Bukaj 14.02.24 19:13:25: .
Altík (dobíjení) byla taky má noční můra při dálkových cestách škodovkou - zezačátku jsem vozil náhradní altík, ale pak už ne - přemýšlel jsem o diodovém bloku nebo aspoň náhradní diodě, ale nikdy jsem neměl žádný demontovaný po ruce. A když jsem krátce před jednou cestou do Skandinávie dal funglnový altík do 130LPG a pak mi ve Švédsku přestalo auto dobíjet, tak jsem si nadával, že jsem aspoň ten blok diod nevzal. Ale byly to jen nedotažené matičky šroubů, spojujících jednotlivé desky diodového bloku (běžná nemoc PAL altíků - doporučuji všem kontrolu dotažení - i nové či zánovní altíky je mají volné. jen se musí sundat zadní víko, no...
)
A uvažuju nad pořízením 12V páječky do auta - ta by se mohla hodit, kdyby se uklepal nějaký spoj - třeba diod v altíku...
Altík (dobíjení) byla taky má noční můra při dálkových cestách škodovkou - zezačátku jsem vozil náhradní altík, ale pak už ne - přemýšlel jsem o diodovém bloku nebo aspoň náhradní diodě, ale nikdy jsem neměl žádný demontovaný po ruce. A když jsem krátce před jednou cestou do Skandinávie dal funglnový altík do 130LPG a pak mi ve Švédsku přestalo auto dobíjet, tak jsem si nadával, že jsem aspoň ten blok diod nevzal. Ale byly to jen nedotažené matičky šroubů, spojujících jednotlivé desky diodového bloku (běžná nemoc PAL altíků - doporučuji všem kontrolu dotažení - i nové či zánovní altíky je mají volné. jen se musí sundat zadní víko, no...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
A uvažuju nad pořízením 12V páječky do auta - ta by se mohla hodit, kdyby se uklepal nějaký spoj - třeba diod v altíku...
-> David29: www.saabcentrum.cz/dilys6
.htm tady najdeš vše potřebné hádám... jako 9-3OG jsem zrovna neměl, ale jsem si dost jistej, že to tam bude stejně jako na 900NG a 9-5OG, tzn bubnokotouč.
-> dragon_cb_cz: No co jsem objednával díly, zvláštní díly na ručku tam nikde nebyly.. Takže jsem nějak z toho vyšel, že to jde do brzdíčů
-> David29: Počkej, na 9-3OG nemáš ručku do brzdičů, ne? Tam je bubnokotouč, tzn to s brzdičem nemá nic společného.
-> Bukaj: No já doufám, že mě u Saaba altík nebo startér brzo nečeká - oboje za motorem, přistup neznámo kudy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Prostě položili na zem startér a altík, a okolo toho postavili auto![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Prostě položili na zem startér a altík, a okolo toho postavili auto
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: a co jsi z ktereho teda pouzil? ja si rikam, jak s octou riskuju, kdyz na altik nemam s sebou reseni, hlavne se clovek nesmi nechat odtahnout, coz muze pak vyjit na desitky tisic... jako tady bldej starter: 15:20 kdyz jsem delal tu kladku, tak taky najednou prijela odtahovka a to jsem byl v horach tak 20km od more
Tak to vypadá snad dobře. Dobíjí to stabilně 14,3 V (bez ohledu jestli vrčí na volnoběh nebo v otáčkách) a altík nijak nadměrně netopí. Takže koupě nového se zatím odkládá
Ale teda je to za trest - mám ruce orvané jako jetel - u Volva je altík tak blbě pod servočerpadlem, že se musí vyšroubovat asi patnáct šroubů a rozebrat konstrukce, na které drží servočerpadlo a až pak se člověk dostane k altíku. Navíc jsou to místa, kam člověk sotva strčí jednu ruku a potřebuje tam strčit obě. A všude ostré hrany plastových a kovových dílů...
Zlatá škodovka!
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ale teda je to za trest - mám ruce orvané jako jetel - u Volva je altík tak blbě pod servočerpadlem, že se musí vyšroubovat asi patnáct šroubů a rozebrat konstrukce, na které drží servočerpadlo a až pak se člověk dostane k altíku. Navíc jsou to místa, kam člověk sotva strčí jednu ruku a potřebuje tam strčit obě. A všude ostré hrany plastových a kovových dílů...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Zlatá škodovka!
-> Sita: AS-PL je o něco dražší, než repas Bosch (kterej stojí 3180 ale plus záloha 2000 na vratný díl). AS-PL zálohu nevyžaduje:
autodilos.cz/autodily/... /generator-203047228
Pak je v nabídce Hella za 5100 bez zálohy na vratný díl:
autodilos.cz/autodily/... /generator-5618997
nebo Lucas za 4550 plus dva litry záloha: autodilos.cz/autodily/... /generator-467773779
Jinak ten AS-PL je na netu nejlevnější za cca 3050, ale na objednávku, tak abych na to nečekal 14 dní... www.elancar.cz/alternator -as-pl-a0434-6062964.html
Jinak když budu shánět jetej altík na Lagunu a ne na Volvo, tak třeba seženu levněji![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jdu dát do auta altík složený z těch dvou vrakoidních Boschů, uvidím, co to udělá
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
autodilos.cz/autodily/... /generator-203047228
Pak je v nabídce Hella za 5100 bez zálohy na vratný díl:
autodilos.cz/autodily/... /generator-5618997
nebo Lucas za 4550 plus dva litry záloha: autodilos.cz/autodily/... /generator-467773779
Jinak ten AS-PL je na netu nejlevnější za cca 3050, ale na objednávku, tak abych na to nečekal 14 dní... www.elancar.cz/alternator -as-pl-a0434-6062964.html
Jinak když budu shánět jetej altík na Lagunu a ne na Volvo, tak třeba seženu levněji
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jdu dát do auta altík složený z těch dvou vrakoidních Boschů, uvidím, co to udělá
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 14.02.24 20:39:10: je v eshopech (treba voton, pema, atd) k dispozici treba polskej AS-PL a za kolik?
-> Bukaj: Zkusil bych Volvo servisy, T6R v Modřanech, druhý je někde na Libuši.
Oni určitě budou něco mít a na výměnu a kvality bych se nebál
Oni určitě budou něco mít a na výměnu a kvality bych se nebál
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.02.24 20:22:53: jak říkám třeba Bosch asi jo, dokonce na startér dávají nový stator co ztrácí magnetismus-myslím že jsme se tu o tom už jednou bavili. Ale třeba Starline vstřiky to je peklo. A brzdice jak který
třeba na b7 typický problém přibrždovaní vzadu repas ještě horší dáš nový a je po problému
třeba na b7 typický problém přibrždovaní vzadu repas ještě horší dáš nový a je po problému
Tak já nevím. Kupovat altík z vrakáče - to můžu být za chvíli tam, kde jsem. Nový originál neseženu a když, tak za cenu auta a repas není úplně levný a také není záruka kvality (a ještě musím dodat starý díl - což je třeba problém u objednání přes e-shop)...
Takže asi zkusím poskládat něco z toho, co mám doma a když to neklapne, tak budu koumat, co dál.
Zlatá škodovka, kde mám altík za půldruhé minuty venku a v případě potřeby sáhnu do skříně a vytáhnu nový originál - kterého mi ale bude líto dávat do auta, tak sáhnu vedle pro mnou repasovaný - kterého mi bude též líto, tak sáhnu do kůlny pro jetý funkční - který se mi ale nebude líbit, tak jej zrepasuji... Ale pak mi ho zase bude líto...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Takže asi zkusím poskládat něco z toho, co mám doma a když to neklapne, tak budu koumat, co dál.
Zlatá škodovka, kde mám altík za půldruhé minuty venku a v případě potřeby sáhnu do skříně a vytáhnu nový originál - kterého mi ale bude líto dávat do auta, tak sáhnu vedle pro mnou repasovaný - kterého mi bude též líto, tak sáhnu do kůlny pro jetý funkční - který se mi ale nebude líbit, tak jej zrepasuji... Ale pak mi ho zase bude líto...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Fakt? Ja bral ruzny repase a byly ok... I brzdice a tak.
-> Bukaj 14.02.24 19:12:10: Kelly má s repasy celkem problémy pokud je to originál Bosch repas tak to bude asi lepší ale nečekej zázraky dají ložiska uhlíky pretoci dosedaci plochu a když bude potřeba tak regulátor to bude tak všechno
-> David29 14.02.24 19:04:42: tak vidíš jestli jsou spuchly
-> David29: Tak pokud už máš brzdiče koupené, tak bych je rovnou vyměnil...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Tak jsem našel původní altík hozenej v kůlně. Vzal jsem z něj regulátor (skoro novej, ale nějaká čína) a dal ho do auta. Teď to dobíjí (na volnoběh 13,7 V, v otáčkách 14,3 V), ale altík furt topí. Po dvou minutách běhu na něm neudržím ruku
Tak nevím, jestli mám hledat chybu ve vinutí (nějaký mezizávitový zkrat) nebo v diodovém bloku?
Původní altík z auta už byl v minulosti taky repasován - diodový blok je v něm čína z roku 2015 a tělo bylo kdysi tryskáno.
V altíku, který je teď v autě (rok 1994), je původní Bosch diodový blok i regulátor Made in Great Britain (celý altík je Made in GB), tak přemýšlím, jestli mám z těch dvou zkusit složit jeden funkční, nebo se na to vykašlat a zajet do Kelly pro repas, který snad bude už nadoživotí.
Kdyby to vinutí statoru původního altíku vypadalo OK, tak bych to zkusil zkombinovat (ale co když je vadné vinutí rotoru?), ale ten stator se mi nelíbí ani na tom původním altíku, už je taky místy celkem přetavené:
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Tak nevím, jestli mám hledat chybu ve vinutí (nějaký mezizávitový zkrat) nebo v diodovém bloku?
Původní altík z auta už byl v minulosti taky repasován - diodový blok je v něm čína z roku 2015 a tělo bylo kdysi tryskáno.
V altíku, který je teď v autě (rok 1994), je původní Bosch diodový blok i regulátor Made in Great Britain (celý altík je Made in GB), tak přemýšlím, jestli mám z těch dvou zkusit složit jeden funkční, nebo se na to vykašlat a zajet do Kelly pro repas, který snad bude už nadoživotí.
Kdyby to vinutí statoru původního altíku vypadalo OK, tak bych to zkusil zkombinovat (ale co když je vadné vinutí rotoru?), ale ten stator se mi nelíbí ani na tom původním altíku, už je taky místy celkem přetavené:
Kluci já váhám.
Koupil jsem nový brzdiče, původně jsem chtěl měnit i brzdovou hadičku k nim... Ale je mi to rozmlouváno, že hadička vydrží déle než trubky, a že akorát to nepůjde povolit u trubky, zkurví se to a budu měnit trubky.
A co se týká zadku... Je šance že po výměně destiček, kotoučů a vodících čepů půjde seřídit a následně bude funkční ručka? Nebo to je na výměnu i brzdičů? Ručka tam je vedena do brzdičů...
Váš názor?
Koupil jsem nový brzdiče, původně jsem chtěl měnit i brzdovou hadičku k nim... Ale je mi to rozmlouváno, že hadička vydrží déle než trubky, a že akorát to nepůjde povolit u trubky, zkurví se to a budu měnit trubky.
A co se týká zadku... Je šance že po výměně destiček, kotoučů a vodících čepů půjde seřídit a následně bude funkční ručka? Nebo to je na výměnu i brzdičů? Ručka tam je vedena do brzdičů...
Váš názor?
-> Bukaj 14.02.24 17:57:50: me regulator nikdy neodesel, jen uhliky a ty jsem prepajel... a loziska taky ne, ale to bude mozna tim, ze jsem je pri vymenach diod vzdy primaznul
Prave starter mi normalne fungoval, kabel k nemu jsem taky nezaregistroval teplej, rozhodne nebyla roztavena izolace, v tom starteru to bylo jak je ten silovej kontakt, kdybych mel smulu, tak od toho mohlo i to auto vyhoret - jednou kontrolka dobijeni svitila i pri vypnutym klicku... No tak mozna ta dioda, ale moc nechapu, ze se propoji, nez uplne prehori, ja mel jednou zas opacnej problem, na to me tenkrat nasmeroval byvaly kolega - porad problemy s dobijenim, diody jsem promeril, vse OK, dal jsem to do auta a zas poblikavala kontrolka, tak znovu a zas to stejne, pak jsem to vzal do prace, ze je jedna dioda musi byt spatna a pritom jsou vse dobre :), kolega at je zkusim zatizit, tak jsem vzal 21W zarovku a v propustnem smeru ji rozsvecoval a na jedne diode zacala najednou pozhasinat, tu jsem vymenil a uz to fungovalo...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Prave starter mi normalne fungoval, kabel k nemu jsem taky nezaregistroval teplej, rozhodne nebyla roztavena izolace, v tom starteru to bylo jak je ten silovej kontakt, kdybych mel smulu, tak od toho mohlo i to auto vyhoret - jednou kontrolka dobijeni svitila i pri vypnutym klicku... No tak mozna ta dioda, ale moc nechapu, ze se propoji, nez uplne prehori, ja mel jednou zas opacnej problem, na to me tenkrat nasmeroval byvaly kolega - porad problemy s dobijenim, diody jsem promeril, vse OK, dal jsem to do auta a zas poblikavala kontrolka, tak znovu a zas to stejne, pak jsem to vzal do prace, ze je jedna dioda musi byt spatna a pritom jsou vse dobre :), kolega at je zkusim zatizit, tak jsem vzal 21W zarovku a v propustnem smeru ji rozsvecoval a na jedne diode zacala najednou pozhasinat, tu jsem vymenil a uz to fungovalo...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ajok: Startérem to nebude. Silový kabel od altíku ke startéru se nehřeje a startér též ne.
Jinak PAL altík mi nikdy neodešel - vždy jsem ho měnil nebo rozebíral kvůli hlučným ložiskům, ale ne kvůli elektrické části. Tedy pokud nepočítám povolené šroubové spoje desek diodového bloku a následným studeňákům, ale nikdy mi neodešla jediná dioda. Jen u Feldy jednou regulátor.
Ještě na podzim jsem tu měl původní altík z toho Volva s poškozenými sběrnými kroužky komutátoru (zkusil bych poskládat z těch dvou jeden funkční), ale asi už jsem ho vyhodil![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Takže budu muset dát dohromady tátovu Octavii a zajet s ní na technickou, abych měl aspoň čím dojet pro 130LPG...
Jinak PAL altík mi nikdy neodešel - vždy jsem ho měnil nebo rozebíral kvůli hlučným ložiskům, ale ne kvůli elektrické části. Tedy pokud nepočítám povolené šroubové spoje desek diodového bloku a následným studeňákům, ale nikdy mi neodešla jediná dioda. Jen u Feldy jednou regulátor.
Ještě na podzim jsem tu měl původní altík z toho Volva s poškozenými sběrnými kroužky komutátoru (zkusil bych poskládat z těch dvou jeden funkční), ale asi už jsem ho vyhodil
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Takže budu muset dát dohromady tátovu Octavii a zajet s ní na technickou, abych měl aspoň čím dojet pro 130LPG...