Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5846 příspěvků (zobrazeno 351 až 400) od 17.05.2013 do 12.12.2024, založil/a David29
řadit dle data
14:14:42
13.12.2023
David29
Hm, nejde na dobírku.

Tak smůla, koupím jinde 3
14:09:49
13.12.2023
Syny
-> David29: No ano, Allegro koupilo Mall. Hned zrušili všecky pobočky (což byla jedna z mála výhod Mallu) a celej zbytek Mallu teď posílaj do kytek 3
14:04:36
13.12.2023
David29
-> Syny: Aha, já měl z to že se přejmenovali nebo to allegro koupilo
13:27:29
13.12.2023
Syny
-> David29: Allegro není bývalý Mall :) Mall stále existuje (ač stojí za hovno mnohonásobně víc, než stál za hovno v minulosti) a je součástí Allegra.
13:08:22
13.12.2023
David29
Chm, že to maj na bejvalým mall, mě docela překvapilo 1



allegro.cz/nabidka/zaluzi e-roleta-volic-automat-saa b-9-5-9-3-13529584521?utm_ feed=7...
13:06:35
13.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29: Jj roletka, odchází docela často. Dá se koupit samostatně a vyměnit, nestojí to moc.
13:04:48
13.12.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Jo, přišlo mi to stejný právě.



Mimochodem, patří něco do voliče? Mám tam díru a vidím na ty západy řadičky... Tam byla asi původně ta roletka, ne?
12:59:39
13.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29 13.12.23 12:55:56: Ne, to bude něco příplatkového nebo aftermarket. 9-5 má tu středovou konzoli jinou - jiný ACC panel (má dvouzónovou klimu):
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od dragon_cb_cz vložen 13.12.2023 12:59:39
12:55:56
13.12.2023
David29
-> dragon_cb_cz: A tohle je teda střed z 9-5?

-> David29 12.12.23 22:30:46:
11:35:02
13.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29: Záměnný s čím? S 9-5? To určitě ne, to tvarování palubky (výdechy atd) je jiný.
11:09:37
13.12.2023
David29
A myslíš že je to nějak záměnný, nebo ten dekor je dělaný celkově jinak? Jako líbí se mi to víc pochopitelně... Ale asi se to jen tak nesežene
08:45:47
13.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29: Myslím, že standardně je to jak píšeš - tzn dekor byl jen ten hlavní horní ovál a panel s ACC a popelníkem bez něj. Ale aftermarket trimy jsou i pro ACC to vypadá: www.rvinyl.com/Dash-Kits- Saab-9-3-2001
22:37:52
12.12.2023
David29
Já mám vlastně tohle, dekor dřeva jen nahoře. Klima a popelník v plastu, jako tady

www.bazos.cz/img/.../1777 22399.jpg
22:30:46
12.12.2023
David29
Sakra, jak to je?

Jde mi o ten středový panel - já myslel, že tohle je panel 9-5 a 9-3 ho má prostě ošklivější, jako mám já. Nebo to byl jen určitý stupen výbavy?



www.bazos.cz/img/.../1781 01785.jpg
03:22:28
03.12.2023
ajok
-> dragon_cb_cz 02.12.23 16:08:20: tady to vyznam ma, ja na MTX daval neco polskyho W5, ale tak ani jedno uz par let ani v desti nejelo, tak ani nevim, jestli a jak to funguje, jinak ja nesnesu tekute sterace, prave ty kulicky mi odvadeji pozornost pri rizeni...1
17:02:24
02.12.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Předtím to nikdo asi nedělal leta, střecha brala vodu jak houbička 3

Tak uvidím jak to dlouho vydrží - udělat to můžu znova kdykoliv. Kdyby to vydrželo do jara, budu rád
16:08:20
02.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29: Jo, to Kuba dával občas videa jak se to kutálí dolu, na to se dobře kouká 1 Jinak chce to takhle ošetřovat pravidelně, aby vydržela no...
22:45:14
01.12.2023
David29
Tak k té impregnaci střechy, pokud by to někoho zajímalo:



Měl jsem to přes noc v garáži, kde je na hraniční minimální teplota pro aplikaci - cca 20st.

Rozpatlal jsem přiloženou houbičkou a s citem lízl horkovzduškou.. Dělal jsem to po oblastech cca 30x30cm.. Napatlat, zahřát a další část. Kde to člověk má hotový je hezky vidět. Za půl hodky bylo hotovo a to balení.. No vyšlo. Ale asi bych se nestyděl na to použít 1,5 balení.



Střecha prokoukla a ted výsledek - nesaje to vůbec vodu. Led a sníh není zažranej do střechy, krásně kusy ledovce jdou dolu. A když to taje, kapka vody se doslova po střeše odkutálí pryč - na to se hezky kouká, vypadá to vtipně 3
10:41:07
28.11.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 28.11.23 09:58:22: Jseš vždy vítán 4
10:11:59
28.11.2023
David29
-> Bukaj: Já z kopce kolikrát zamykám 3 nebo i 2.

Automat má tendence držet prostě otáčky nízko a brždění motorem to neuznává 3



-> Pavel P@nkáč: V max na 1 jsem nezkoušel.. Ale zkusím 1
10:09:02
28.11.2023
Pavel P@nkáč
-> David29: já mám v Golfu MK1 jen tři kvalty v automatu tam je teprve dlouhá jednička3 myslím že při plným céresu jde skoro až do 90km/h. při sprintu na světlech nemá nikdo šanci3 3
upraveno 1x, naposled 28.11.2023 10:09:38
09:58:22
28.11.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz 28.11.23 09:18:19: Ok, beru za slovo 6

tento týden je takové správně karburátorové počasí, takže bych měl třeba čas se zase stavit...1
09:57:05
28.11.2023
Bukaj
-> David29 28.11.23 09:06:56: Já tam často z kopce lupnu "L", aby to brzdilo motorem. Na rovině je fajn, že ten těžkej koráb poměrně slušně plachtí - takže občas si nejsem jist, jestli jsem zapnul tempomat, nebo to jede jen na setrvačnost3
09:18:19
28.11.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 28.11.23 00:33:19: Ne, to je opotřebením. Jako pochopitelně třeba ZF8HP je zase jiná liga, ale i ten 4q aisin by měl ideálně řadit i pod plným plynem hladce a plynule zrychlovat.



Klidně se stav zase na čaj a můžeme porovnat Volvo s Aerem. To má 5q Aisin v průměrném stavu, 1-2 a 2-3 občas tvrdší než by se mi líbilo - paradoxně spíš při civilnější jízdě. Ale třeba při nájezdu na dálnici to i pod plným plynem řadí 2->3->4 skoro neznatelně.
09:06:56
28.11.2023
David29
-> Bukaj 28.11.23 00:33:19: Co jsem pochytil, tak jsou - na úkor ceny a tudíž kvality



-> Bukaj 27.11.23 22:53:31: Je fakt, že tohle jsem taky slyšel.

Ono 4q stačí, to jo. Ale spíš mě štve ta dlouhá jednička (tipuju že u 5q bude kratší). Auto na volnoběh jede furt dost rychle.. Takže neustále to zpomaluju brzdou
06:41:05
28.11.2023
palinator
-> Bukaj:

Dneska je moderní mít z převodovky jen stálej převod 47
00:33:19
28.11.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tak to schválně zkusím někdy u někoho, kdo má automat, jestli je to tak, jak píšeš. A není to třeba taky vývojem? Přecejen - tohle je automat 30 let starej - dnešní automaty budou asi taky trochu jinde, ne?
23:24:25
27.11.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Automat v kondici musí i pod plným plynem řadit hladce. V ideálním stavu bys měl poznat že zařadil jen sluchem a na otáčkoměřu, ale cítit by to nemělo být.
23:13:12
27.11.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Aha, to mne při čtení nějak minulo, tak to jo...

Nevím, co znamená "řadí tvrdě", ale když stojím na podlaze, tak tomu automatu moc nedávám na výběr, jak řadit. Asi bych se někdy mohl zkusit svézt ve stejném autě se zánovní převodovkou, ale tohle nevnímám jako chybu. Spíš mne na tom dráždí, že kdybych řadil manuálně, tak řadím jindy a jinak, no...3
22:59:46
27.11.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 27.11.23 22:55:33: Ale jak David píše, nedělá mu to na nezatížený volnoběh (N), ale na zatížený (D, R)... a to skutečně měnič být může.



-> Bukaj 27.11.23 22:49:01: No pokud to pod plným řadí tvrdě, tak už prostě není úplně v kondici... to není úplně vlastnost ale stav kusu. Ono těch dílů podléhajících opotřebení je tam docela dost.



Jinak ano, myslím že je to plus mínus stejná převodovka.
22:55:33
27.11.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz 27.11.23 12:44:23: "Houpání otáček" na volnoběh bych spíše přisuzoval motoru (klapka, zapalování, vstřikování) než převodovce...
22:53:31
27.11.2023
Bukaj
-> David29: 4Q Aisinu se drž - ty pětikvalty jsou, co jsem tak vyzjistil, mnohem více poruchové a ty auta na to dost padají. Čtyřkvalty se "podělají" jen zcela výjimečně...5
22:49:01
27.11.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz 26.11.23 23:05:41: To má taky 4Q Aisin? To mám myslím v S70. Taky jsem se toho trochu bál, ale ne víc, než manuálu u škodovky...3

A od doby, co jsem tomu vyměnil olej, tak už se automatu nebojím. Kdyby to kikslo, tak si aspoň rozšířím obzory - automat jsem ještě nerozebíral 1

Ale ono to nekiksne, chová se to rozumně. Jediné, co bych tomu vytknul, je řazení při plném plynu - to ten automat řadí jako prase (asi jako bych řadil při akceleraci ve 130LPG sám, ale v jiných otáčkách, takže je mi to nepříjemné) - ale možná by to bylo jinak, kdybych přepnul ze "sport" do "Economy" režimu...

Ale celkově jsem s tím autem spokojen - teď už s ním konečně víc jezdím, než se v něm vrtám...3
12:44:23
27.11.2023
dragon_cb_cz
-> David29: Ten olej stojí pár stovek a jak říkám, nevypláchne se zdaleka všechno. Já ho teď taky měnil po 15 tisícíh.



Pokud ti to znatelně neškublo autem pod zadkem, tak neřeš resp. není důvod se hroutit.



To houpání otáček může být měnič no... ale tam ta cena případně není úplně dramatická za repas myslím.
upraveno 1x, naposled 27.11.2023 12:50:16
12:24:43
27.11.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Možná to spíš bylo víc slyšet než cítit. Asi bych to přirovnal k tomu humpoláckýmu puštění spojky.

Mě spíš asi trápí to kolísání otáček při stání na D/R



Úplně asi nevím, jestli má po 10tkm smysl měnit olej.. Vypadá pořád jak novej a nároky jsou tam trochu jiný než v motoru. ALe za zkoušku nic nedám, to je jako fakt
11:27:27
27.11.2023
dragon_cb_cz
-> David29 27.11.23 11:23:38: 5q byly až asi od roku 2002 nebo 2003 v 9-5 a pak v 9-3NG. Do 9-3OG se nikdy nedostaly.



Jestli máš najeto 10k, tak stejně budeš dělat motorovej olej, tak rovnou udělej zase i automat. Když se to mění bez proplachu, tak reálně vyměníš ani ne polovinu tý náplně... tzn aby se pořádně obnovila, tak to chce těch výměn několik.



Nevím jak na Saabu, ale na Suzuki je stejná/hodně podobná převodovka a tam jde i sundat spodní vana a vyměnit "filtr" (ono je to spíš takové jemné kovové sítko).



Ale pochopitelně pokud už je tam něco načatýho, tak výměnama to nezachráníš... ale životnost tomu prodloužit můžeš. Ale jak říkám, že to párkrát cuklo, z toho bych se nehroutil. Byl to škubnutí, že to cuklo celým autem, nebo spíš jako když necitlivě pustíš spojku v manuálu?
11:23:38
27.11.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Aha, já myslel že se 5q dávaly.

Měnil to David, takže ted 10tkm
10:41:51
27.11.2023
dragon_cb_cz
-> David29: Na klapce se dá vyčistit i vnitřek té černé krabičky, resp. asi to tam prostříkat nějakým sprejem na kontakty nebo tak něco, ale mám pocit, že není úplně malá šance, že něco plastovýho polámeš - na tom krytu teda.



Záměna za 5q u 9-3OG netuším. Rozhodně nic jednoduchého. Nikdy to z výroby nebylo. Ale já bych se spíš držel tý 4q... kolik s tím máš najeto od poslední výměny oleje v automatu?
10:17:28
27.11.2023
David29
-> ajok: Klapkou to asi nebude, protože při volnoběhu na N to nedělá nic.

Jinak co přesně se rozumí pojmem vyčistit klapku? Jestli šolíchání hadrem ve styčných plochách klapky a klapky samotné, tak to jsem rovnou udělal



-> dragon_cb_cz: Jo, to je ono. Koplo mi to při prudčím rozjezdu s hláškou "čůráci co zdržujou" 40 3

Hele a změna za 5q je utopie? Je mi jasný že by se musela měnit i řj, asi i řj motoru?
23:36:32
26.11.2023
ajok
-> dragon_cb_cz 26.11.23 23:08:57: no huceni taky nesnesu, ale na piskani uz jsem si musel zvyknout3, jedine z aut, kde neco huci je BAZ - zadni loziska a nejsem stavu je vymenit, teda ja nechci udelat jen loziska, ale rovnou pekne celou tu napravu a to mam akci tak na 1/4 roku, no nevim, kdy si na to udelam cas 7
23:25:12
26.11.2023
dragon_cb_cz
-> Jarda/felda 26.11.23 23:12:51: Dají se kolikrát koupit i převodovky ještě v autě před demontáží a taky jsou v komunitě lidi, co si budují nějakou pověst kvality toho, co dodávají... prostě řešitelné to je. Ale to co popisuje David úplně nezní jako že by něco brzo musel řešit.
23:12:51
26.11.2023
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 26.11.23 23:05:41: zajíc v pytli 4 a repas bude za nerozum 8
23:08:57
26.11.2023
dragon_cb_cz
-> ajok 26.11.23 23:07:02: To byl manuál, do toho Vectora. Hlavně protože nová vyšla jen o fous dráž, než pokus o přeložiskování atd té staré, tak jsem to nechtěl riskovat. A měl jsem se na to vysrat, ale mě to hučení štvalo... stejně jsem to chvíli na to prodal.
upraveno 1x, naposled 26.11.2023 23:09:21
23:07:02
26.11.2023
ajok
-> dragon_cb_cz 26.11.23 23:05:41: a do ceho jsi tenkrat kupoval tu fungl novou prevodovku? nebo si neco pletu?
23:05:41
26.11.2023
dragon_cb_cz
-> Jarda/felda 26.11.23 22:22:45: Ten 4q Aisin se dá koupit většinou celkem za rozum.



-> David29 26.11.23 20:48:11: Já se s automatem na svým prvním Saabu stresoval celý 4 roky co jsem ho měl. Taky občas pod plným při řazení na trojku kopnul... přežil zbytek auta.



Jinak nějakej olej v sání neřeš, pokud se výrazně neztrácí. Náš Vector bral docela dost a kluk co ho od nás koupil tu spotřebu oleje (cca litr na 4 tisíce) srazil skoro na polovinu jen výměnou turba. Tzn pokud olej viditelně nebere, tak to nebude nijak žhavý...
upraveno 1x, naposled 26.11.2023 23:06:33
22:22:45
26.11.2023
Jarda/felda
-> David29 26.11.23 20:48:11: tak turbo u benzín je ještě sranda snadno opravitelná 4 ten automat bývá často konečná pro auto 8
22:09:07
26.11.2023
ajok
-> David29 26.11.23 20:48:11: automatum vubec nerozumim, ale vycisti tu klapku, pisu to nize4
20:48:11
26.11.2023
David29
Tak ono to asi bude normální... Já jsem prostě z automatu a turba vyschízovanej, že se vysere no 3



Ale převodovka se asi fakt hlásí.. Už 2x mi to trochu koplo při řazení z 3 na 4 (možná z 2 na 3) a hlavně občas pozoruju, že při D či R při stání trochu kolísaj otáčky, což vypadá na hydroměnič...
upraveno 1x, naposled 26.11.2023 20:48:39
20:36:08
26.11.2023
Syny
-> David29: Tak přes turbo jde olej víceméně "normálně". Pokud to nejsou litry, tak bych to asi vůbec neřešil. Taky mi turbo něco pouští, ale za 15 tkm mi to sežere tak 3 decky oleje, takže...
20:33:27
26.11.2023
ajok
-> David29 26.11.23 19:53:58: problem s volnobehem nemas? ja to mam cisty a stejne po cca 50tis.km muzu cistit klapku zas, ale u me to mozna bude parafin z LPG
Extreme Tyres