skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> vhml: Tipnu si, že vlastně z 99% k hovnu, ale občas jako když ho najdeš - blbec ti při předjíždění přidá nebo neodhadneš správně vzdálenost atd.
-> Jirik_Tuňák1983 02.02.23 13:02:24: jak všichni?
-> Jirik_Tuňák1983 02.02.23 13:02:24: spíš jakože k čemu je takovej výkon v provozu dobrej. Já to vím z motorky, tam když někde máš prostor podržet 10 sekund plnej plyn, tak to už je svátek.
-> vhml 02.02.23 12:08:17: A u škodovek ano?
Proč je nemáte všichni tak, jak je vyvrhla linka ve vosumdesátkách a dříve?
Proč se ladí TDi? 



-> Jirik_Tuňák1983 01.02.23 21:11:08: a je to vlastně k něčemu dobrý, než na strašení kolegů? 

Včera jsem tu S40 řídil a musim říct, že je to na tuhle třídu celkem príjemné vezenie. Překvapilo mě velice lehké a přesné řazení. Jak u F1 v HTP... 

-> dragon_cb_cz 01.02.23 20:36:44: Kolegu dost strašilo i toto, tak jsem zvědavý, co bude říkat na upgrade. 

-> Jirik_Tuňák1983 01.02.23 20:35:17: Rychle
Mělo to dost síly na to, aby to chvílema bylo pěkně strašidelný... na předokolku je to fakt dost.

-> dragon_cb_cz 01.02.23 20:14:02: A japa to jelo s tím automatem?
-> Jirik_Tuňák1983 01.02.23 19:51:20: Jo aha
Jo, náš první Saab byla 9-5 Aero, 2.3T 184kW/350 Nm. Taky automat. Manuály měly 20s overboost na 370 Nm.

-> dragon_cb_cz 01.02.23 19:36:06: Ty jsi nikdy neměl 2.3 184 kW? Já myslel, že ano. Jinak nereaguji na nic, jen hlásím upgrade. 

-> Jirik_Tuňák1983: Teď nevím, na co reaguješ. Jinak Alča má v Aeru 154kW/300Nm (je to jen dvoulitr)... a ano, automat.
-> dragon_cb_cz: 184 kW a 390 Nm, akorát nevím, jestli to tedy na takové to normální benzínové žvýkání stačí.
Ještě uvidíme, na zimní už to dávat nebudu, počasí není nic moc a chci se držet v nějakých mezích. 
Nemáš tam něco podobného? Ale v automatu, že?


Nemáš tam něco podobného? Ale v automatu, že?
-> palinator 31.01.23 17:29:35: Tak u ní snad určitě, možná....., třeba. 

-> Jirik_Tuňák1983:
Já myslel že jsem byl poslední
Já myslel že jsem byl poslední

-> palinator 31.01.23 09:02:38: To abys to začal chytat do flašek a prodával zdejším nezadaným chlapcům. 

-> King:
Jo.. a jde jí to.
Jo.. a jde jí to.

-> palinator 31.01.23 09:02:38: Jo, tak to je ta s "hucenim "?

-> palinator 31.01.23 08:18:01: já si říkal že to bude spíš do vedlejšího tématu, ze z verglu v rodině by ses tak neradoval 

-> palinator 31.01.23 08:18:01: Nám je auto taky u prdele, chceme vidět majitelku. 

-> Jirik_Tuňák1983: Kámoš měl ten motor ve focusu, tak vím, co to je zač.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.01.23 08:10:03: Takhle pak vznikají ty hospodské fámy. 

-> Jindas 31.01.23 07:27:23: Vstřiky, čerpadlo, nádrž, rail, trubky a hadice... :-D
To je jak s mym focusem... Včera jsem s nim byl v práci, kolega (starej fokusista) ho oblejzal a prej co že mám za motor
Tak říkám, 2.0 benzín. A on hned takže ti to žere olej co?
Ne, teď jsem měnil pístní kroužky 
To je jak s mym focusem... Včera jsem s nim byl v práci, kolega (starej fokusista) ho oblejzal a prej co že mám za motor



-> Jirik_Tuňák1983 31.01.23 07:05:30: Ideálně ve verzi 80 kW s DPF :-)
-> palinator 31.01.23 07:13:11: Ty jsi kůň. A co s tím chceš dělat? Nebylo by lepší stará V70 s deaselovou pětiválkou?
Je to 1.6 HDi?
Je to 1.6 HDi?

-> palinator 31.01.23 07:13:11: vstřikovače ende 

-> Jirik_Tuňák1983:
Jo..
Překvapilo mě že se to docela třepe na volnoběh..
Jo..

Překvapilo mě že se to docela třepe na volnoběh..
-> palinator 31.01.23 01:06:11: Volvo Focus s francouzským motorem? 

-> palinator: Motorizace?

-> Jirik_Tuňák1983 25.12.22 11:44:13: Zaujímavé.
-> Jirik_Tuňák1983 25.12.22 11:44:13: K negativům jsem zatím nedokoukal, ale ta pozitiva jsem viděl úplně stejně, jako ten kluk z videa

-> jans 17.12.22 19:49:45: Aneb jak by měly znít motory v jednom videu. 

-> Jirik_Tuňák1983: Ta S80 je bezvadná 

-> Borderer: 

-> Bukaj: Ber to taky tak, že ten motor má v těch otáčkách krouťák, co 130LPG maximální. 

-> Bukaj 13.12.22 01:31:25: No takže je to prostě o tom, abys si zvykl... co je na 1400 otáčkách špatného? Mně se kolikrát Saab převaluje někde okolo 1100...
-> dragon_cb_cz 12.12.22 13:38:32: Tak jsem vyzkoušel jízdu na "S" místo "E" a jediný rozdíl, který jsem zaznamenal, je u akcelerace - že nemusím pedál mačkat tak hluboko, aby převodovka podřadila a auto rozumně zrychlovalo. Jinak žádné brzdění motorem se nekoná, ani nemám dojem, že by měla převodovka v úmyslu méně podtáčet motor (to, že při "lechtání plynu" a udržování plusmínus stejné rychlosti převodovka v 1600 otáčkách (dle otáčkoměru) podřadí na cca 1400 otáček, to za podtáčení považuju). Ale neřeším to, když to tak má být...
Jinak ten stupeň "L" funguje tak (alespoň co si pamatuju z EN manuálu), že řadí jen dolů a poměrně výrazně brzdí motorem. Ale v jiném režimu se mi převodovku nepodařilo přimět k brzdění motorem.
"Řazení" je PRND3L.
Jinak ten stupeň "L" funguje tak (alespoň co si pamatuju z EN manuálu), že řadí jen dolů a poměrně výrazně brzdí motorem. Ale v jiném režimu se mi převodovku nepodařilo přimět k brzdění motorem.
"Řazení" je PRND3L.
-> Syny: Samotný vyřazení asi moc škody nenadělá (dokud běží motor), to spíš opětovný zařazení D bez zastavení dá převodovce dardu...
-> dragon_cb_cz: Fakt? Co by se stalo?
-> dragon_cb_cz: jj. Nastesti ma Sorento Sport mode (manualni razeni) kde to neplachti, takze se brzdit motorem da (coz na kluzku s 2t+ kravou fakt obcas potrebujes)
-> Syny 12.12.22 14:15:45: Na N naopak s měničovým automatem za jízdy vyřazovat nesmíš.
Jinak je to spíš důsledek konstrukce než něco záměrného bych řekl.
Jinak je to spíš důsledek konstrukce než něco záměrného bych řekl.
-> U-Geen 12.12.22 13:56:55: K cemu to plachteni vubec je? To nestaci vyradit na "N" ?
-> dragon_cb_cz: To je stejne zajimavy kolik urban legends na forech bejva... nedavno na Sorento foru probehlo, ze radit 4x4 lze jen na Nko... pritom manual mluvi jasne... teda skoro, pac v ceskym je spatnej preklad, kterej naznacuje tu urban legend :) A plachteni je opruz, S-Cross to pochopitelne uz nedela, ale Sorento jo a je to asi nejhorsi vlastnost ty prevodovky (protoze jinak je fakt super)
-> Bukaj 12.12.22 08:45:00: Že zmáčkneš S-button a párkrát si vyzkoušíš jak se změní chování auta, to tě nesežere. Některý lidi dokonce hlásí, že v S-modu mají menší spotřebu (u Saabu)... tak si vyber 
Každopádně by to mohlo řešit tak nějak současně oba tvoje problémy - jednak to bude udržovat vyšší otáčky abys z toho neměl nerva a zároveň aktivněji podřazovat aby víc brzdil motorem.
Na voliči máš teda krom klasiky PRND jen 3 a L? 3 jak jsi pochopil ti zamkne trojku, ale když se na trojku dá jet i 180km/h nebo kolik tam budeš mít maximum, tak je to znát míň jak u škodovky "zamknout" pětku no
Tohle u Volva nevychytali no, v Saabu se stejnou převodovkou jsem měl polohy normálně 3-2-1, v Suzuki to samé - resp. tam to bylo 3-2-L.
To L není na servisní popojíždění (to musel být na fóru zas nějaký génius co neumí ani otevřít manuál od auta), ale na jízdu z prudkého kopce - snaží se to brzdit motorem maximálně co to jde. L znamená "low gear" - vpodstatě jednička (ale inteligentnější auta se k ní teda umí procvakat přes další rychlosti postupně, ne že jí tam jebnou bez ohledu na cokoliv - a tipoval bych, že to Volvo taky).
Jinak s tím spadnutím otáček na volnoběh - to je vlastnost lock-up spojky měniče. Úplně nevím čím to je, jestli záměř nebo třeba v nižších otáčkách nedává čerpadlo dostatečný tlak a nejde lock-up udržet, ale prostě pod určité kritické otáčky se lock-up spojka rozpojí (poznáš to při plynulém zpomalování, že najednou otáčky zhoupnou dolů a auto začne víc "plachtit"). Taky mě to trochu štve, ale asi je to spíš otázka zvyku a na spotřebu atd to bude mít zanedbatelný vliv.
Jinak je to přesně jak říkáš - po pár jízdách se naučíš "řadit nohou", třeba jen chvilkově přidat/ubrat abys ten automat pobídnul k akci jakou chceš v situaci, kdy máš pocit, že už by mohl. Často fakt stačí jen neznatelně změnit tlak na pedál a stane se to co chceš.
A to platí teda i pro tu plynulost - musí se ti svalová paměť naučit ty správné hranice :) Protože mezi polohou "jedu v lockupu" a "podřadím a jedu" je ještě často poloha "rozpojím lock-up" - a rozpojení spojky je daleko rychlejší než přeřazení a taky celkově plynulejší, takže to není ta tebou popisovaná situace "nic a pak vystřelí".
Dej tomu pár jízd a ono si to sedne. Navíc se na tebe ta převodovka adaptuje... a nebo třeba zjistíš, že ti víc sedí ten S-mode no.

Každopádně by to mohlo řešit tak nějak současně oba tvoje problémy - jednak to bude udržovat vyšší otáčky abys z toho neměl nerva a zároveň aktivněji podřazovat aby víc brzdil motorem.
Na voliči máš teda krom klasiky PRND jen 3 a L? 3 jak jsi pochopil ti zamkne trojku, ale když se na trojku dá jet i 180km/h nebo kolik tam budeš mít maximum, tak je to znát míň jak u škodovky "zamknout" pětku no

To L není na servisní popojíždění (to musel být na fóru zas nějaký génius co neumí ani otevřít manuál od auta), ale na jízdu z prudkého kopce - snaží se to brzdit motorem maximálně co to jde. L znamená "low gear" - vpodstatě jednička (ale inteligentnější auta se k ní teda umí procvakat přes další rychlosti postupně, ne že jí tam jebnou bez ohledu na cokoliv - a tipoval bych, že to Volvo taky).
Jinak s tím spadnutím otáček na volnoběh - to je vlastnost lock-up spojky měniče. Úplně nevím čím to je, jestli záměř nebo třeba v nižších otáčkách nedává čerpadlo dostatečný tlak a nejde lock-up udržet, ale prostě pod určité kritické otáčky se lock-up spojka rozpojí (poznáš to při plynulém zpomalování, že najednou otáčky zhoupnou dolů a auto začne víc "plachtit"). Taky mě to trochu štve, ale asi je to spíš otázka zvyku a na spotřebu atd to bude mít zanedbatelný vliv.
Jinak je to přesně jak říkáš - po pár jízdách se naučíš "řadit nohou", třeba jen chvilkově přidat/ubrat abys ten automat pobídnul k akci jakou chceš v situaci, kdy máš pocit, že už by mohl. Často fakt stačí jen neznatelně změnit tlak na pedál a stane se to co chceš.
A to platí teda i pro tu plynulost - musí se ti svalová paměť naučit ty správné hranice :) Protože mezi polohou "jedu v lockupu" a "podřadím a jedu" je ještě často poloha "rozpojím lock-up" - a rozpojení spojky je daleko rychlejší než přeřazení a taky celkově plynulejší, takže to není ta tebou popisovaná situace "nic a pak vystřelí".
Dej tomu pár jízd a ono si to sedne. Navíc se na tebe ta převodovka adaptuje... a nebo třeba zjistíš, že ti víc sedí ten S-mode no.
-> Syny: nahodou, treba u Forestera bych byl byval uvital palubni kalendar na predjizdeni, aby si to clovek moh rozplanovat :)
-> jans 12.12.22 09:27:15: Tvl takovej ciferník zbytečněj tam
Ještě by to tam chtělo kyvadlo a kukačku 

