Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5784 příspěvků (zobrazeno 3301 až 3350) od 17.05.2013 do 19.03.2024, založil/a David29
řadit dle data
15:01:21
11.02.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2 08.02.19 22:48:58: Tak intergalaktický objemy - ta benzínová 3.2 má +- stejný výkon jako ten Sobí motor... ale to je jedno, rozvody na Soba taky stojí relativně dost.

Spíš je rozdíl v těch dvou věcech, který říkáš. Jednak jsi bral skoro nový auto - moje mělo 12 let a 300 tisíc na hrbu. A pak to "nepočítám práci" - to je u mě odhadem tak polovina těch nákladů. Za těch tvých 0.20 Kč/km jsem neprovozoval ani rotačku 01 - i tam prostě cca v těch cca 270 tisících přišel servis, kdy toho šlo víc najednou a byla to faktura za 30 tisíc (a tam to teda bylo většinově v dílech). Tam mi to vycházelo na cca 0.50 Kč/km co si pamatuju, ale nevedl jsem si zdaleka tak podrobnou evidenci jako u Soba - takže možná trochu víc.

Což je možná poslední rozdíl - nevím jak moc pečlivě si ty náklady na vlastní auta eviduješ, já poslední dobou fakt dost (včetně toho, že prostě zapíšu 150 Kč za ocákání auta na WAPce atd - což ale do výše uvedenejch čísel nepočítám).

Suma sumárum, pořád si stojím za tím, že mě zas tak moc peněz ten provoz nestál 4 Ale pokud máš tip na auto podobný velikostní kategorie s dobrou výbavou a provozníma nákladama 0.20 Kč/km (mínus palivo a gumy), sem s ním - zrovna vybíráme 4
14:30:40
11.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 11.02.19 08:29:17: Vypadá fakt moc pěkně. 4 Jen luštím na telefonu, jsou tam parkováky a nebo nejsou?
PS: už se těším až se oteplí a půjdu se projet.
upraveno 1x, naposled 11.02.2019 14:31:50
13:29:24
11.02.2019
palinator
-> Kocvin:
Dole jsi psal že to má 120 kW 47 Už asi probíhá inkubační doba toho softu. 40

E: potvrzuji, že jsem si již přečetl edit 4
upraveno 1x, naposled 11.02.2019 13:30:01
13:20:00
11.02.2019
Kocvin
-> palinator: Jo, já pochopil jak jsi to myslel.. Provede se úprava a pak to jde na válce, kde se uvidí na kolik se to povedlo.. Je to úprava z původních 120kw a 340Nm na teoretických 147kw a 470Nm..
upraveno 1x, naposled 11.02.2019 13:28:13
13:10:15
11.02.2019
palinator
Já jen narážel na to, že bych úpravu definoval jako:
s kouřem/bez kouře; nadoraz/s rezervou a hodnotu bych uved až jako výslednou po měření před a po úpravě 4
Takový to chci čip na 147 kW @ 4230 rpm a 382 Nm @ 2241 rpm, to mě rozsekává (tim teď nutně nemyslim Kocvina, ale jiný nadšený extrémisty). 3 Resp. takhle se tvářej vlastně všechny komerční nabídky. Správně by se dalo do nabídky úpravy napsat třeba 140-150 kW @ 3800-4500 rpm a 350-400 Nm @ 1900-2400 rpm. Přičemž "hrnčíři zaplať" a pokusíme se trefit horní hranici, dá-li železo.
upraveno 4x, naposled 11.02.2019 13:11:57
13:03:30
11.02.2019
Jarda/felda
-> palinator 11.02.19 09:08:28: tak si úpravce nezaslouží zaplatit 1 jeho produkt nedosahuje slibovaných hodnot 1
12:25:32
11.02.2019
castrol
-> palinator: tak to je na prd upravca 1
09:09:15
11.02.2019
havlik
-> palinator: tak to zapálí
09:08:28
11.02.2019
palinator
-> Kocvin 11.02.19 08:27:47:
A co když to vyjde na 146 kW? 3
08:29:17
11.02.2019
Kocvin
08:28:55
11.02.2019
Kocvin
A konečně jsem udělal nějaké fotky za lepšího světla.. :)
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Kocvin vložen 11.02.2019 08:28:55
08:27:47
11.02.2019
Kocvin
Jinak po podrobnější prohlídce je to paráda, motor zespod pěkně suchý a čistý.. Na autě jsou ještě původní Volvo brzdy, přední desky už budou brzy potřeba. Jinak olej v motoru a filtry už máme za sebou, během tohoto týdne udělám rozvody, výměnu oleje v převodovce s proplachem a ke konci týdne, nebo ten další pak chip na 147kw..
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Kocvin vložen 11.02.2019 08:27:47
08:23:53
11.02.2019
Kocvin
Včera večer se nám to tu nějak sešlo.. 1
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Kocvin vložen 11.02.2019 08:23:53
15:51:49
10.02.2019
Milan 136
12:43:50
10.02.2019
saskyn2
-> Jarda: Jo já jsem si všimnul že niva na tom asi nebude taky úplně nejlíp když dávaš druhovýrobní zástěrky ze š120(který mi vydrželi tak 4 roky) a říkáš jak ty ruský mají hovno životnost3 3
Rozvody asi jak na čem, řetězový většinou hrůza, na podélným motoru nic moc, ale normální nafta v O1/2 Golf, B6 je oproti hlavě na OHV 1.3 tak 1/3 času a práce možná ani to ne.
08:44:53
10.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 09.02.19 21:22:30: az na tu spojku drobnosti... (a i ta jde celkem pekne, ja ji teda delal jen parkrat na favu, na felde nikdy - nebylo potreba az na jednu a tu jsem prodal), radeji udelam na favomotoru tesneni pod hlavou, nez u tech VW rozvody4, takze jsi to za tech 1500km vychytal a pak by uz 100tis.km jen jezdila... chce to se nevzdavat, niva 10x horsi a uz se taky moc nesere 4 vcera jsem teda o zledovatelej snih urval ventilek a to zvedani heverem ve snehu bylo prima, ale to jsem si rozbil sam1
21:22:30
09.02.2019
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 09.02.19 20:42:09: Jo ta 1.6 tvl to byl hroznej schnilej vrak, ale na to kolik tenkrát stála tak docela dobrý, to jsem byl ještě mladej a měl jsem čas se v tom hrabat. Poslední jsem měl 1.3, ta byla hezká, akorát se na tom stačila během 1500 km vysrat spojka, těsnění pod hlavou, lambda, pak se mi vysral spínač světel, tak jsem tam dal jinej a ten mi v noci na na dálnici zahasnul všechny světla, pak to šlo naštěstí pryč. Horší auto jsem asi nikdy neměl, oproti tomu byla i Š120 neskutečnej držák3 Vlastně jo, olcit na tom byl asi hůř.
-> Tom Troll 09.02.19 20:50:46: Tak pokud chápu dobře tak se bavíme o servisu. Nafta, povinný a další je samozřejmě mimo, to by ti asi za takovýhle peníze jezdilo jedině kdyby si po večerech chodil s pekáčem po parkovišti a navrtával nádrže3

Edit: Nemyslím to tak že by se felda nějak úplně srala. Kromě karoserie je to celkem držák, prostě jsem měl jenom smůlu, přesně jak psal někde Palinátor o štěstí. Hlavní a největší výhoda felicie je v ceně dílů který stojí pár kaček.
upraveno 1x, naposled 09.02.2019 22:41:08
20:50:46
09.02.2019
Tom Troll
-> saskyn2: Počítáte i benzín? Teď jsem si spočítal co všechno potřebovala za naše vlastnictví felda, a když jsem byl docela dost velkorysej s cenama dílů a intervalem oleje tak mi celková cena vyšla na 0,3kč/km, takže bych tu feldu tak nezatracoval. 3
(Jsou v tom 2x gumy, 1x chladič, 1x vejfuk, 10x olej s filtrama, 2x brzdy, jeden fridex, jedna spojka, hodinová sazba mechanika ~500kč/h což platí tak možná dneska no, ne před deseti lety natož sedmnácti, počítám že v tom se ztratí to co jsem nepočítal)
upraveno 1x, naposled 09.02.2019 20:51:48
20:42:09
09.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 09.02.19 20:19:19: nevidim duvod proc by se mela felda srat, ale pamatuju, jak jsi koupil tu jebku za 2tis.kc, kdyz feldy staly tenkrat asi 50-80, tak to se neni cemu divit :) byl jsi s ni pak v Chotusicich a hrozne jsi ji chvalil :) ze jsi jen vymenil zadni pruziny jak v tom predchozi majitel vozil kameni (uz si to moc nepamatuju), ale vim, ze jsem na ten inz. tady tenkrat taky psal, chtel jsem ji na zimu, abych usetril rapida, jo 1.6 motor je srajda, jinak auto to je dobry, o 1.3 motoru nevis, cekal jsem, ze octa je auto na vetsi najezd a ono vyrazneji ne, ale napada me, ze na felde je vyrazne casteji potreba resit jen vyfuk, naftova octa ma puvodni zadni tlumice a jeste trochu funguji, to na felde uz by se rozpadly, ale fakt diametralni rozdil v zivotnosti dilu neni, na felde jsem dost casto resil prachovky poloos, ale to ze jsem tam daval srajdy4 nejlip ze vsech me znamych aut se opravuje favo a potom hned felda...
Vlastne kdyz dam pryc upgrade, tak jsem s octou v servisu taky lehce pod 50h :)
upraveno 1x, naposled 09.02.2019 20:50:03
20:19:19
09.02.2019
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 09.02.19 19:38:31: Úplně s přehledem. Filcka je mrdka ne auto, na tom se mi sralo pořád něco. Počítám za servis, pravda gumy do toho nepočítám. Olej s filtrem dělám po 15t, ostatní filtry po 30t. Brzdy origo vydržej s přehledem 100t, nemrzku jsem nikdy neměnil, nevidím důvod a brzdovku kupuju sudovou z autorizáku 60l sud za 2000, tj těch 33Kč jednou za dva roky je úplný prd. Klimu jsem za těch 8 let doplnoval preventivně jednou. V podstatě nejdražší položka je ten olej. U Markéty je to to samý oktávka má ted asi 320 a má to origo dvouhmotu která ji asi časem bude čekat a kromě rozvodů mě nenapadá nic, velký brzdy nepočítám, to není servis ale upgrade3 navíc se v podstatě zaplatili prodejem těch starých 3123
19:38:31
09.02.2019
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 08.02.19 22:48:58: to neni mozny 0,2kc servisni naklady... pocitej jen oleje, filtry, brzdovku, nemrzku, pneu, desticky, kotouce - to je cista spotrebka a pak neco k tomu, dostat se k 0,5kc/km jde tak u feldy 1.3mpi, kdyz clovek bude sporivej, jak Tomasso4
18:44:39
09.02.2019
saskyn2
-> palinator: Tak samozřejmě musíš mít i štěstí to je asi taky jeden z dalších faktorů. Navíc já to měl na začátku prakticky téměř ve stavu novýho auta, ne žádnou herku olítanou, ted už se to pomalu taky začíná pomalu sypat jak je to 11 let starej vergl, ale pořád je to tak nějak v rozumných možnostech když vidím co k nám někdy jezdí.
11:41:55
09.02.2019
palinator
-> saskyn2:
A není to o tom štěstí jak psal -> dragon_cb_cz: ? Toledo mě v servisu stálo 0,80 Kč/km. A moc věcí "navíc" tam není, jen oprava čerpadla a výměna trysek. Jinak víceméně drobnosti nebo běžnej servis. A cenu práce mám taky buď žádnou a nebo "ze známosti".
upraveno 2x, naposled 09.02.2019 11:44:02
22:48:58
08.02.2019
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Tak tyhle intergalaktický objemy nejsou pro normální lidi. Rozvody jsou masakr, ale ber to že je děláš třeba jednou za 200t. Jinak 1kč na km za servis je stejně dost, je fakt že to mám bez práce, ale u Passatu jsem nějakých 0,20kč na km. Docela brutální že za cenu jednoho tvýho soba bych dokázal provozovat flotilu 5 aut...
22:44:04
08.02.2019
dragon_cb_cz
-> Nwkt: To mě napadlo, ale tý bych se bál ještě víc než OHVčka 3
22:40:06
08.02.2019
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Tak 1,2HTP 3
22:38:29
08.02.2019
dragon_cb_cz
-> Kocvin 07.02.19 22:09:39: No... já se bojím všech aut v bazarech a v ESA speciálně 3 Mám pocit, že nejsem dost bohatý ani na to, abych si tam koupil Fabii 1.4 MPI - asi tak.
22:37:13
08.02.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2 07.02.19 23:05:37: Hele tohle je vždycky taky trochu o štěstí... do 9-5 jsem za 4 roky vlastnictví poslal na servisu asi 35 tisíc - a tím myslím i servisy typu výměny oleje nebo doplnění a dezinfekce klimy. S rezervou pod 1 Kč/km... Když to porovnám s tebou nedávno zmiňovanejma cenama rozvodů na silnějších koncernových motorech, tak si můžu ještě gratulovat 4

A taky je to o tom, že jsi primárně zaměřenej na koncern, takže ho "umíš" - víš kde sehnat díly za rozum, zatímco u jiných značek jsi (odhaduju) tak trochu v podobnej pozici jako když já musím pro něco do Auto Kelly... prostě nemáš čas to zkoumat, vezmeš co je a jen to přefakturuješ zákazníkovi.
21:17:11
08.02.2019
Kocvin
-> Pavel P@nkáč: A stejně je to úplně na hovno auto, ať už za pade neba za sto.. 3 Sednu do o dvacet let staršího gti a užiju si zábavy úplně stejně, ne-li více díky atmo motoru..

-> saskyn2: -> palinator: Určitě jsem tady nechtěl vyvolat nějaký flame ohledně toho, jestli brát v bazarech koncern, nebo cokoliv jiného. Jen jsem tady uvedl svůj názor, že za cenu okolo 200 tisíc bych mnohem radši vzal V70 v hezké výbavě, než vylítanou dvojkovou ovci kombi v RS a to mluvím o konkrétně nabízených vozech v ESA Hradec Králové..
Určitě nemám žádné super auto.. Koupil jsem jen staré volvo v super stavu a jsem za to moc rád, protože věřím, že mi pár let dobře poslouží..
17:46:10
08.02.2019
Pavel P@nkáč
-> vhml: nevím podle mě pěkná naftová je za 50, pěkný rs je za 100, to je 2x a ne 3x:)
13:18:53
08.02.2019
vhml
-> saskyn2 08.02.19 12:43:20: a nebo vlastně celá jedničková fabie v naftě za trojnásobek běžný ceny, protože má jiný nárazníky a šestikvalt 3
12:43:20
08.02.2019
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: No já myslel konkrétně ted tu opravu, jinak máš samozřejmě pravdu.
-> palinator: Jo tak samozřejmě, škodovka je na tohle ze všeho nejlevnější, a zákazníka škubou podle značky. Největší masakry jsou pak takový ty lepší díly který nemá každý socka auto, 8000 za podsvícenou lištu prahu, nebo 17000 za kus plastu kterej jinak podobnej stojí 5000 jenom proto že to je r-line a podobný masakry.
12:25:47
08.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 08.02.19 11:53:56: Motor jsem vůbec nezmiňoval, nevím, kde to vidíš. Zkus se podívat, kolik na Rovery, Jaguáry a další britsko-něco výrobky stojí části interiéru, páčky pod volant, karosařina a další věci v porovnáním s tím, kolik to auto stojí ojeté. V této souvislosti jsem psal, že to není Kocvinův případ, nic jiného.
12:07:07
08.02.2019
palinator
-> saskyn2:
Ono i u VW jsou díly, kde je shodnej díl s naprosto odlišnou cenou podle toho, na jaký je to "papírově" auto ne?
upraveno 1x, naposled 08.02.2019 12:07:27
11:53:56
08.02.2019
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Uvedl jsem to jako příklad, neříkám že se to týká zrovna konkrétně Kocvinova vozu, ale všeobecně to platí. Spíš se směju týhle najivitě jak si někdo myslí že vomrdá celý svět, když si koupí něco levného co ostatní nechtějí a že např oktávky jsou drahý protože všichni ostatní lidi jsou úplně blbý. Mimochodem ten Range má motor od BMW, takže to není o Roveru4
07:00:09
08.02.2019
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983 07.02.19 21:34:41: Měnič jsem tam neměl... A nečetlo to CDčka, tak moc možností nebylo...
06:28:40
08.02.2019
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 07.02.19 23:05:37: Porovnáváš nesmysl, na jinak levné L. R. Rovery, Jaguáry apod., je všechno drahý jako prase, ale nevím, kde jsi přišel na to, že je to stejný případ i u Kocvinova vozu. Možná je to o něco dražší než je česká ovce zvyklá, ale nic k věšení se na nejbližší větvi.
upraveno 2x, naposled 08.02.2019 06:29:46
23:05:37
07.02.2019
saskyn2
-> Kocvin 07.02.19 22:37:48: Spíš jde o to že za servis takhle sterýho auta(pokud s tím budeš jezdit a nemáš to jen na koukání) dáš za pár let víc než byla pořizovačka. Vím o čem mluvím, ted děláme podobně starýho range rovera ze kterýho byl majitel taky ze začátku strašně nadšenej, s provozem nadšení pomalu opadá, momentálně přetěsnění víka na hlavě za 10t za pár těsnění a práci. U O1 co měl předtím by to vyřešilo 500.
22:46:37
07.02.2019
palinator
-> Kocvin:
Asi je Volvo vrchol spolehlivosti, ale mě prostě zlákala ta představa, že na OI se válej díly v každý dědině. Mám na to diagnostiku, umíme to opravovat. Jede to snad i na mlíko. Ale docela závidim když říkáš, že tomu Volvu není vůbec nic. To si ani po všech opravách a úpravách Octy netroufnu říct. A nebo mám jen zbytečně moc sebereflexe.

Koneckonců: Vždycky jsem strejcovi záviděl jeho OII, stav super, historie jasná, vždycky tomu autu dopřával. A v poslední době jí taky nějak klesá lesk. Turbo na pochodu, svítí kontrolka airbagu, moc to nejede (TDI 77 kW) a už to není to auto, co pamatuju. Přitom nemá ani 200 tkm. Z tohohle pohledu jsem rád za to, co mám. 4
upraveno 1x, naposled 07.02.2019 22:47:12
22:37:48
07.02.2019
Kocvin
-> saskyn2: Tady jde spíš o to, že tu vylítanou oktávu koupí za cenu hezkého soba a i po vychytání všeho se mu pak ta ovce komfortem nevyrovná ani z půlky.. 3
-> palinator: Pravda, šestivál byl jen ve V70 jak se teď dívám..
22:22:31
07.02.2019
palinator
-> Kocvin 07.02.19 22:09:39:
Tak třeba s čipem jsem byl vlastně rád, že jsem se dostal do 15 tisíc. 3 Rozvody a olej to už je jen bezcennej detail.

-> Kocvin:
Když už, tak s koncernovým pětiválem. 4
22:19:14
07.02.2019
saskyn2
-> Kocvin 07.02.19 22:09:39: Protože tu vylítanou dvojkovou vofci daji do rozumnýho stavu za pár šupů, zatím co z vylítanýho volova se zesereš, ted nám sem jezdí podobnej případ a bral si na to už druhou půjčku3
22:18:34
07.02.2019
Kocvin
-> Chali: Tak to beztak koupili verzi s koncernovým šestiválem TDi ne? 1 A nebo nějaký čtyřikrát stočený hrob..
22:15:59
07.02.2019
Chali
-> Kocvin: Soused by ti mohl vyprávět, v jeho případě ale bohužel koupil Volvo. Má nejspíš to co ty, ale s manuálem, a sere se mu to každou chvíli.
22:09:39
07.02.2019
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Připadá mi jakoby Volvo byla značka, které se lidi v bazarech bojí.. Přitom pak odjíždějí ve vylítané dvojkové ovci nebo b6 Passatu ve stavu těžce žalostném.. A že tam takových aut stálo v HK mraky.. Přitom tam mají i třeba V70 2011 v hezkém stavu za podobné peníze a nikdo jí nebere..
-> palinator: S rozvody, oleji, filtry a čipem se vejdu vesele do 15 tisíc.. 4 Nic víc na tom netřeba..
22:00:13
07.02.2019
palinator
-> Kocvin:
Ona pořizovací cena je na autě to nejlevnější. 4
21:52:04
07.02.2019
Kocvin
-> palinator: Pokud se jedná o rozmazlenost, tak tou se dovolím říct, že ne trpím.. Celý svůj řidičský život jezdím ve starších autech nižších tříd a třeba záda mě z nich nikdy nebolely tak jako z jedličkové ovce... A když si můžu v ceně její nástupkyně dopřát něco mnohem komfortnějšího, tak proč ne?
21:36:52
07.02.2019
palinator
-> Kocvin 07.02.19 17:43:06:
Ještě nejsem tak rozmazlenej, abych si stěžoval na nedostatek pohodlí. Nevim jestli je ideál, aby si celej národ kupoval auta velikosti Superb a podobné. Objektivně ale uznávám, že Octa je všechno, jen ne pohodlná.
21:34:41
07.02.2019
Jirik_Tuňák1983
21:33:05
07.02.2019
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: Já ho koupil z Ali za půlku a v autě jezdí už pár let...
Extreme Tyres