skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> OndraKrupi: tak to uz ano




Nějako se mi rozmrdnul koncový díl výfuku v pertlu horní / spodní část.
A poněvaudž jsou u benzínového šnekomotoru spaliny dosti teplé, tak mi to začalo foukat na plastový podběh, který je v bezprostřední blízkosti zadního tlumiče, kde mi to takhle krásně rozpustilo ďůrku na dva prsty.

Upozornili mě na to v servisu, když mi dělali převody, rozvodovku a haldex, i když já jsem čuchal, že zadní díl výfuku už bude mít to nejlepší za sebou, protože už dost duněl. Současně říkali, že na nafťákách vydrží výfuky podstatně déle než na benzínech a tady vůz od nova nenajel ročně více než 9 - 10 000 km, takže předpokládám i větší podíl kratších tras.
Očividně budu muset pořídit výfuk od BSR nebo Ferrity, který jsem tak moc chtěl, o něco dříve.

-> Luky:




-> King: no :-D to sou ty případy 

-> Luky:




-> King: nebo nálepku PIJU STAROBRNO. I když kvůli tomu by se vlastně stal terčem posměchu v celé ČR, to za to nestojí 

-> King: Jojo, já tu pražskou musím rychle někde "ztratit"...
-> Tomaso435: Koleguv Superb s prazskou RZ je v Brne na sidlisti oblibenym tercem utoků íkvoňů a pri sepisovani posledni, pomerne vysoky, skody na aute mu policajt doporucoval, at si da aspon za okno vlajecku "kometa Brno" :-)
-> Tomaso435: Je to samolepka, ne tisk... Navíc tohle byla "bokovka" kolegy od plotteru, když mu zbylo místo na fólii...
-> Tomaso435: To abys to měl přes celý okno :D
-> Jumbo: nechceš mi natisknout rámeček na fabii "Nejsem z Prahy" ? :-D
-> King: Je sranda mít v práci přístup k plotteru... Jo a Forman má taky jednu...
...to v pozadí
, čo s troma tonami urobilo lepší čas ako naše ruské sračky s 800kilami!!!





-> Jirik_Tuňák1983: Však já věřím kolego. Jen že jaksi nemám důvod nevěřit té hodnotě uložené v paměti závad - nekoliduje mi s realitou
Ale zároveň nemám důvod se hádat, že určitě levněji nesežene....

-> dragon_cb_cz 26.12.15 10:00:12: Já se na druhou stranu setkávám i s tím, že Volvo má ve značkovém servisu lepší ceny na práci a dílech (bonusy od stáří 4 roky a více) než Citron nebo Škodovka.
Servisní akce 4+ se slevou na díly 15 až 25 % pro vozy mod. roku 11 a starší.
4+ = 15% sleva (modelový rok 11)
5+ = 20% sleva (modelové roky 10, 09, 08)
8+ = 25% sleva (modelový rok 07 a starší)
Servisní akce 4+ se slevou na díly 15 až 25 % pro vozy mod. roku 11 a starší.
4+ = 15% sleva (modelový rok 11)
5+ = 20% sleva (modelové roky 10, 09, 08)
8+ = 25% sleva (modelový rok 07 a starší)
-> Jirik_Tuňák1983: Já nemystifikuju, jen předávám informaci kterou jsem měl
Byla to cena za komplet origo nový klíč včetně dálky atd. Je klidně možné, že to na S40 bude stát míň - to se fakt bude muset zeptat sám.
Mimochodem, za nový klíč na oktávku jsem dal taky přes 2 litry (tuším 2300 Kč) a to se do něj ještě přehazoval čip imobilizéru ze starýho... a origo to není. A navíc je to ten vystřelovací krám

Mimochodem, za nový klíč na oktávku jsem dal taky přes 2 litry (tuším 2300 Kč) a to se do něj ještě přehazoval čip imobilizéru ze starýho... a origo to není. A navíc je to ten vystřelovací krám

Jako 7 by byl ranec no
Na to, aby se válel doma... Zkusim zajít po svátcích do autorizáku no.
Jinak dneska jsem mel závadu - začalo občas pocvakávat relátko přerušovače blinkrů. Laboroval jsem s páčkou a když jsem ji odpojil, tak to přestalo. Páčku jsem teda rozebral, vyčistil kontakty, namazal a pohoda. Asi se za těch 346K km otěr a mazivo u kontaktů stalo vodivé a blblo to elektroniku. Oprava 0Kč, 15 minut času.

Jinak dneska jsem mel závadu - začalo občas pocvakávat relátko přerušovače blinkrů. Laboroval jsem s páčkou a když jsem ji odpojil, tak to přestalo. Páčku jsem teda rozebral, vyčistil kontakty, namazal a pohoda. Asi se za těch 346K km otěr a mazivo u kontaktů stalo vodivé a blblo to elektroniku. Oprava 0Kč, 15 minut času.
-> dragon_cb_cz 25.12.15 13:32:10: Zase bych s těma cenama Matthýska nemystifikoval. Když se zeptá přímo ve Volvu, tak bude vědět více. Často s nimi lze domluvit i výroba klíče u klíčaře a v servisu to nechat jen nakódovat. Někdo z klubu říkal, že ceny ve Volvu na S40 kolem 1800,- až 2500,- dle typu klíče.
Může tam už uplatnit i slevu pro starší vůz. Tak černě bych to tedy neviděl. K dostání jsou i nové schránky / pouzdra na klíč k přehození střev.
Může tam už uplatnit i slevu pro starší vůz. Tak černě bych to tedy neviděl. K dostání jsou i nové schránky / pouzdra na klíč k přehození střev.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Mám pocit, že když moje šéfová nechávala dodělávat klíč na V70 před pár lety v T6R, že to bylo "hodně" - už si to moc nepamatuju, ale buď to bylo 7 litrů, nebo dokonce přes 10...
Nevíte co by stál takovej klíč na rocnik 2003? Mám jen jeden Ideálně novej i s programovánim, ne klon. :( Na netu jsem hledal a nic konkrétního nenašel. Zeptat v autorizáku se můžu, ale to až po Novym roce :)
-> Power of Bass 24.12.15 16:47:22: Euro NCAP ne, ale výrobci sami ano. Krom toho simulují i NCAP a jiní mimo jiného testu zadní náraz na figuríně a sedačce.
-> Tuner#2: ty tvary mi připomněly tuhle Kenovu libovku :D
Bukaj, - taky by sešrotováním jednoho auta získali více relevantních udajů najednou,že :)
Taky je pokud vím netestují na náraz zezadu,.což je přiznejme si taky poměrně častné,že to někdo nedobrzí jako ten před ním.. nevím jak ted a jinde,ale v mém,když vidím,jak je to celé jen lehký plech,plastové dveře (hatchback),bezjakekoli vyztuhy vpodstate,tak byhc vážně si nepřál aby do mně někdo vlitl, jediná pevná část je tak torzni trubka zadni napravy :D -se mi pomačkal plech-spodní rám kam se doviraji dveře i přes naraznik když sem s tim trochu vic potalačil při couvani (do lampy přímo prostředkem :D kterou jsem ve snaze vmačknout se mezi dve auta neviděl a byla primo s okrajem travniku ,jedina na celem parkovisti
) 
Bukaj, - taky by sešrotováním jednoho auta získali více relevantních udajů najednou,že :)
Taky je pokud vím netestují na náraz zezadu,.což je přiznejme si taky poměrně častné,že to někdo nedobrzí jako ten před ním.. nevím jak ted a jinde,ale v mém,když vidím,jak je to celé jen lehký plech,plastové dveře (hatchback),bezjakekoli vyztuhy vpodstate,tak byhc vážně si nepřál aby do mně někdo vlitl, jediná pevná část je tak torzni trubka zadni napravy :D -se mi pomačkal plech-spodní rám kam se doviraji dveře i přes naraznik když sem s tim trochu vic potalačil při couvani (do lampy přímo prostředkem :D kterou jsem ve snaze vmačknout se mezi dve auta neviděl a byla primo s okrajem travniku ,jedina na celem parkovisti


-> Tuner#2: Hodně velká libovka.
-> Luky: Napsal jsem to blbě, no - myslel jsem "na míru jakémukoli vozu", ne konkrétnímu.
Souhlasím s tím, že při nehodách častěji bývá přesazení menší, než 60%, ale takto o pevné překážky levobokem je to asi málokdy. Kdyžtak toto, ale zrcadlově a s figurínou na místě spolujezdce. Proč vůbec ty oficiální testy nedělají s plně obsazeným vozem? Pět osob, nebo alespoň tři, z toho jedno dítě v sedačce? To by mělo vyšší vypovídací hodnotu...
...proto si také o těch testech a hodnocení myslím své.

...proto si také o těch testech a hodnocení myslím své.

-> Jirik_Tuňák1983: to já mám vždycky 

-> Bukaj 23.12.15 09:18:02: Luky má pravdu ve všem co napsal. 
Jestli chceš vidět stromy, rollovery, skály, "polní" mostky atd., taxi pusť nějakou Volvo kompilaci kreštestů z jejich centra.

Jestli chceš vidět stromy, rollovery, skály, "polní" mostky atd., taxi pusť nějakou Volvo kompilaci kreštestů z jejich centra.

-> Bukaj: to nemáš úplně pravdu, tyhle testy IIHS nejsou šité namíru konkrétnímu autu, naopak drtivá většina aut majících ***** dle NCAP tady zcela propadne. Zásadní je tady malé přesazení, které je (prý) v praxi běžnější, než těch 60 (?) % dle NCAP. Samozřejmě je to jen určitý standard, kterýmu se auto cíleně přizpůsobují tak aby prošla, ale to jsou všechny testy a zkoušky. Trefit to pokaždý náhodně nějak jinak by bylo sice fajn, ale neporovnatelné mezi sebou. Já tak nějak testu dle IIHS fandím víc než dle NCAP, přijde mi náročnější pro to auto
-> Bedřich: Nevím, proč v tomto testu zvolili takovýto typ překážky. Vždyť nárazové testy dvou aut proti sobě s přesazením jsou celkem běžné už dlouhou dobu...
..jak jsem psal, tak tento typ nárazu, jaký je demonstrován, není moc pravděpodobný a je zjevně psán "na míru" danému vozu. To, že auto po překážce sklouzne, je jasné plus pro osoby v něm. Kdyby auto o překážku zastavilo, nebo spolu s druhým vozem šlo do rotace, asi by z toho dummy měl poněkud těžší hlavu...
Ale to se nehodí do hodnocení, že? Tak to raději opomineme.
Jestli ty kampaně v médiích vypadají takto, nedivím se, že na silnicích je spousta "nesmrtelných" řidičů...

..jak jsem psal, tak tento typ nárazu, jaký je demonstrován, není moc pravděpodobný a je zjevně psán "na míru" danému vozu. To, že auto po překážce sklouzne, je jasné plus pro osoby v něm. Kdyby auto o překážku zastavilo, nebo spolu s druhým vozem šlo do rotace, asi by z toho dummy měl poněkud těžší hlavu...
Ale to se nehodí do hodnocení, že? Tak to raději opomineme.
Jestli ty kampaně v médiích vypadají takto, nedivím se, že na silnicích je spousta "nesmrtelných" řidičů...

-> Luky: Při havarii takových ostrých hran vznikne dost.A Při tomto směru nárazu málokdy dvě auta zklouznou a jdou pryč od sebe.Spíše díky deformacím karoserii zustanou u sebe a pokračují rotací okolo osy nárazu.
-> Bukaj: Ale za to co se opravdu stává se hvězdičky nedávají...:)
-> Bukaj: Ale za to co se opravdu stává se hvězdičky nedávají...:)
-> Bedřich: Mne by zase zajímaly testy nárazu do pevné nedeformující se překážky malé plochy (sloup, strom apod) - v různých místech čumáku.
Takovýto náraz je minimálně stejně pravděpodobný (ne-li častější), než srážka s protijedoucím vozem (kterou měl tento test nejspíše demonstrovat - takovýto náraz řidičovou stranou do pevné překážky není moc běžný)...
Takovýto náraz je minimálně stejně pravděpodobný (ne-li častější), než srážka s protijedoucím vozem (kterou měl tento test nejspíše demonstrovat - takovýto náraz řidičovou stranou do pevné překážky není moc běžný)...
-> Bedřich: zase otázka, kde v reálném provozu najdeš ostrou nedeformující se hranu. Možná tak kamenný viadukt, ale ten asi není o moc ostřejší než tohle...
-> Jirik_Tuňák1983: Škoda, že na překážce není ostrá hrana.To by to dopadlo jinak...Ale tak zas chápu, že jim to nějak vyjít musí.
S kamosem jsme delali rozvody na moji S40. Nejakej curak dotah na hovado a nasucho matku, co drzi remenici na klice. Musel sem ji odsekat
Fakt curaci ty lidi... To samy s VVT remenici na vejfukovy vacce, proste to neslo povolit kdybych se posral.
K tomu tam bylo nejaky nonename cerpadlo na chlazeni, pritom zbytek dilu na aute je origo nebo kvalitni druhoska...

K tomu tam bylo nejaky nonename cerpadlo na chlazeni, pritom zbytek dilu na aute je origo nebo kvalitni druhoska...
-> Luky: tak holt Levorga bez batohu :)
-> U-Geen: já s tím nikdy nejel a ani mě to neláká. Možná o dost přicházím, ale klidně si to nechám ujít. Já chci manuál
-> Luky: njn... to CVT je prej super, ale furt to neni manual.
-> U-Geen: u mně je Levorg zabitej převodovkou. Amen
-> Jirik_Tuňák1983: ja ji dneska potkal na silnici... takovy skoroamericky, ale pekny. Ale tmavemodrej Levorg na zlatejch STi kolech v Subaru salonu stejne vede :)
-> Power of Bass 21.12.15 22:41:14: Hlavně u té novější otevřeš dveře.
-> dragon_cb_cz: 
Jumbo - Myslím,že rozdíl je celkem znatelný :) není to žádný průser ani u staré,ale nová je na tom zjevně líp :) pro sedany to bude asi +/- vycházet stejně že...

Jumbo - Myslím,že rozdíl je celkem znatelný :) není to žádný průser ani u staré,ale nová je na tom zjevně líp :) pro sedany to bude asi +/- vycházet stejně že...